Sony Alpha α7 - α7 ΙΙ - a7 III - a7 IV

Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

σωστά , ένας τέτοιος ειναi ο Sonnar 135mm f/2.8, Carl Zeiss

Εξαιρετικός φακός, σχετικά μικρός και φτηνός, τον βρίσκεις γύρω στα 200 ευρω πια.

cz-sonnar-135mm-f28-cy.jpg


6350969260_56930bcff6_b.jpg
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Με τον ενσωματωμένο αντάπτορα η έκδοση του Samyang 135/2 σε e-mount έχει και περίπου ίδιο μήκος (15εκ. vs 17,5εκ.) και βάρος (~840γρ.) με τον FE70-200/4.

Άλλο f/4 και άλλο f/2 βέβαια, όπως και άλλη κατασκευή όμως ο FE με το AF και τη σταθεροποίησή του.
 
Απάντηση: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Παίδες, αυτόματο διάφραγμα, έχει ο κορεάτης; Για να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Και είμαστε με τον Ναθαναήλ, να θυμίσω, από τους πρώτους στη χώρα μας που πήραμε Samyang, τον 85ρη όταν βγήκε, και έχω και τον 14ρη της και τον 24ρη. Αλλά εκεί αλλάζει, ο 14ρης έχει εξαιρετική απόδοση, δεν υπάρχουν πολλές προτάσεις σε τέτοιο εστιακό μήκος, και βγαίνει σε killer τιμή για τα χαρακτηριστικά του, ο 24ρης επίσης είναι ιδιαίτερος φακός, σούπερ γρήγορος και με εξαιρετικές επιδόσεις για το εστιακό του μήκος (αν και τσιμπημένη η τιμή του), τον δε 85ρη τον είχαμε πάρει, θυμάμαι, από 210 ευρώ.
Ξέρετε πόσους 135ρηδες, με αξιόλογη ως και ιδιαίτερη εικόνα, έχω; (φαντάζομαι εκεί ποντάρουν αρκετοί κινηματογραφιστές, στο ιδιαίτερο λουκ)
Καταλαβαίνω ότι ποντάρει αρκετά στο "cine", αλλά πόσο δύσκολο είναι δα να βρεις παλιό φακό με βούτυρο αίσθηση στην εστίαση (και συνήθως φέρνουν και αρκετή βόλτα από κοντά ως άπειρο) και να του κάνεις declick το δαχτυλίδι διαφράγματος; Χώρια που αρκετοί από τους παλιούς, με πολλές (10+) λεπίδες, οι λεγόμενοι pre-set, το έχουν ήδη δίχως κλικ.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

νομίζω ότι αυτός και ο 50αρης είναι το χειρότερο value for money της Samyang.
Αντιθέτως φυσικά με τον 85mm kai 24mm ( και λιγότερο με τον 35mm).

Ο 14ρης είναι καπου στη μεση για μένα....
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Άντε να εστιάσεις στα 135mm με f2 χωρίς σταθεροποίηση..
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Επειδή το slog-sgmaut δεν είναι πάντα εύκολο στη χρήση και στο grading και κυρίως δεν έχεις προεσκοπηση την ώρα του γυρισμοατος (αν δεν έχεις εξωτερικό μόνιτορ με LUT preview) είπα να δω τα περίφημα Cine gammas της sony.

Έχει 4 cine gamma, που είναι η ενδιάμεση κατάσταση όσον αφορα το κέρδος σε δυναμική περιοχή .

Ως γνωστόν, αν πούμε ότι με με τα απλα προγράμματα της sony έχει 7-8 stop DR, kai περίπου 12 (usable) με το Slog2 , τα cine gamma έχουν περίπου 10 .

Τα 2 πιο αξιοσημείωτα είναι το cine1 kai cine4.

Το Cine1 είναι κυρίως για εξωτερικούς χώρους, ημερησια με αρκετό φως , ανεβαίνουν ως τα 109% IRE κι έχουν middle grey στο 40%.

Αντίθετα το Cine4 είναι γιa εσωτερικούς χώρους με νορμάλ φωτισμό και το middle grey είναι στο 55%.

Ένα δείγμα του Cine1 .... κρατάει καλα στα σκοτεινα και πολύ καλα τα φωτεινα.

Screen Shot 2015-01-13 at 15.35.09 by toxotis70, on Flickr

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Για να συνοψίσω, με την A7s και για να εκμεταλλευτείς αρκετά από τα "προσόντα " της, χωρίς να μπλέξεις πολύ με τα slog2 - sgamut , μπορεί κάποιος να τραβάει βίντεο με κάποιο picture profile, ρυθμισμένο σε :

Cine1 - Cinema (PP5) για ημερησια και βράδυνα (PP1) με Cine4 - ITU709 Matrix

Tα Cine x ειναι gamma profiles και τα δευτερα (cinema - ITU709) ειναι color profiles.

H παραπάνω εικόνα είναι με Cine1 - Cinema και έχει εφαρμοστεί έτοιμο LUΤ ,το περίφημο Μ31 Osiris , σε έκδοση για REC709 , που έχει χρησιμοποιηθε κατά κορον σε ταινίες και όχι μονο!


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Πολλοί ρωτάνε αν είναι και ποσο τελικά χρήσιμο να τραβας σε τόσο υψηλα ISO με την Α7s .


Με τις μέχρι τώρα FF μηχανές , έχουμε δει ότι μπορούμε να τραβάμε βίντεο μέχρι ISO 3200 - 6400 , συνήθως με διαφράγματα 1.4 και 1.8 σε low light σκηνές.
Αυτό σημαίνει ότι αναγκαστικά έχεις πολύ μικρο βάθος πεδιου, πολλές φορές μόλις λίγα εκατοστά!

Τι γίνεται όμως όταν δε θες κάτι τέτοιο ?
Αν για παράδειγμα τραβας 2 πρόσωπα που θες να είναι εστιασμένα και τα 2... ?
Ή τραβας σε δρομο , βραδυ κάποιον που κινείται και προσπαθείς να τον ακολουθήσεις και να τον έχεις συνεχώς εστιασμένο ?

Σ αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να κλεσεις αρκετά το διάφραγμα , από f/4 και πάνω (για να έχεις μεγάλο DOF) , κι εκεί φυσικά χαλάει η συνταγή.

Με την A7s μπορείς να τραβήξεις σε χαμηλο φωτισμό, με μικρο διάφραγμα χωρίς να έχεις τέτοιο θέμα.
Είναι η μονη μηχανή που το κάνει αυτή τη στιγμή με τόση επιτυχία.

Πχ ένα μικρο δείγμα με f/4 , 1/50 , σε πολύ χαμηλο φωτισμό δωματιου , και ISO 25600 !
H εικόνα είναι κάπως έτσι στη πραγματικότητα...


View attachment 111033



και το βίντεο βγαίνει κάπως έτσι....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Έτσι , όλοι οι φακοί, όσο σκοτεινοί κι αν είναι , μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε χαμηλο φωτισμό , χωρίς ιδιαίτερες "εκπτώσεις" στην εικόνα.
Όλοι μου οι φακοί ζοομ , είναι f/4 σταθεροί και με OSS , και είναι όλοι πολλοί χρήσιμοι ακόμα και σε low light σκηνές.
 

Attachments

  • IMG_0292.JPG
    IMG_0292.JPG
    193.2 KB · Views: 4
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Nai, δυστυχώς αυτά δεν τα γνωρίζουν πολλοί και νομίζουν ότι τα υψηλα ISO είναι μονο μάρκετιγκ.

Πολλές φορές έχω βρεθεί σε αναλογη θεση, να προσπαθώ δηλ. να εστιάσω σε κάποιο πρόσωπο σε χαμηλο φωτισμό και να μη μπορώ λογω πολύ μικρου βάθους πεδιου.
Αν έκλεινα το διάφραγμα κάτω από f/4 τότε η εικόνα γινόταν απαράδεκτη .
Ακόμα και σε auto focus video, η εστίαση είναι πολύ δύσκολη σε χαμηλο φωτισμό με μεγάλο διάφραγμα.
Ειδικά σε CDAF είναι σχεδόν αδύνατον.

το ίδιο όταν προσπαθούσα να έχω 2 άτομα εστιασμένα , διπλα-διπλα, αδύνατον με f/1.4

Η εικόνα με την A7s ακόμα και σε ISO 51200 είναι απολυτα χρησιμοποιήσιμη , έχει πολύ λεπτομέρεια και δε χαλάει σχεδόν καθόλου.
Με ελάχιστη αποθορυβοποίηση η εικόνα θυμίζει ISO 3200 - 6400 και ας είναι 51200!

ένα ακόμα παράδειγμα 1/50, f/8 kai ISO 51200 !
H λεπτομέρεια είναι εμφανής και η εικόνα μιλάει από μονη της.... (στις ίδιες φωτιστικές συνθήκες με πριν)...


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

H λεπτομέρεια είναι το κλειδι σε αυτές τις περιπτώσεις.... είναι τέτοια που ακόμα κι αν κανεις βαρυ grading, αποθορυβοποίηση και super slow motion , η εικόνα παραμένει εντυπωσιιακη!

Πχ με το twixtor και το neat video μπορείς να πάρεις αποτελεσμα που δύσκολα θα μπορούσες αλλιώς...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Απάντηση: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Πολυ ενδιαφέρον αυτό που έγραψες, στην Α6000 ισχύουν έστω και σε μικρότερο βαθμό, στο βίντεο αναφέρομαι πάντα.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

τα "Τ" του rokkinon/samyang σε τι F αντιστοιχούν φωτογραφικά?
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Tο t stop είναι πιο "αληθινό" από το f stop , καθώς συμπεριλαμβανει και το ποσο φως "χάνεται" από απορρόφηση ή διάθλαση-αντανάκλαση εντός του φακου.
Στο video είναι πιο απαραίτητο καθώς το f stop μπορεί να οδηγήσει σε υποεκθεση , που δεν το θέλουμε με τίποτα.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Προς επιβεβαίωση αυτών που ανέφερα για την ελευθερια που σου δίνει η A7s , λόγω πολύ καλου υψηλου ISO, δείτε το παρακάτω βίντεο, εξολοκλήρου γυρισμένο με Α7s και ένα μονο φακό, τον 24-105mm f/4 Canon IS.

Ημερησια και νυχτερινά πλανα (στο τέλος) χωρίς τη παραμικρή απώλεια ποιότητας λόγω μικρου σχετικά διαφράγματος....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.




κι άλλο ένα εξαιρετικό δείγμα από τον ίδιο....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Τέλος, εναι μικρο δείγμα με τον κιτ φακό sony FE 28-75mm !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Με την α7s και την άνεση των υψηλών iso οι f/4 φακοί είναι υπεραρκετοί για τις περισσότερες χρήσεις.

Το θέμα με τον Rokinon είναι ότι πρέπει να ανέβει κανείς από Τ2.8 και πάνω για καλή οξύτητα χωρίς CA, και πλησιάζουμε έτσι στην ευχρηστία του FE70-200/4.

Αριστερά Rokinon, δεξιά FE70-200/4.
f/4, 1600iso, 1/100, αυτή τη φορά στο χέρι, όπου πλεονεκτεί ο FE με το OSS του.

i9LWrl.jpg
 
Απάντηση: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Το Τ έχει νόημα στις λήψεις με εξωτερικό φωτόμετρο, καθώς ούτως ή άλλως το εσωτερικό της μηχανής υπολογίζει την έκθεση μετά τις απώλειες από τον φακό. Με μετάδοση βέβαια κάπου στο 93% (οι παραπάνω Samyang) η διαφορά αυτή είναι πολύ μικρή, κάπου 1/4 του στοπ.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Το θέμα με τον Rokinon είναι ότι πρέπει να ανέβει κανείς από Τ2.8 και πάνω για καλή οξύτητα χωρίς CA, και πλησιάζουμε έτσι στην ευχρηστία του FE70-200/4.

Στο σημείο εστίασης δεν έχει και ιδιαίτερες CA, τουλάχιστον στο t/2 δεν βλέπω. Άλλο το bokeh fringing που έχουν σε κάποιο βαθμό όλοι (σε πολύ μικρότερο οι αποχρωματικοί) φακοί εμπρός (μωβ) και πίσω (πράσινο) από το επίπεδο εστίασης, αυτό είναι περισσότερο φανερό στα δείγματα, και αναμενόμενο βέβαια.
Επίσης, δεν τραβάς πάντα θέματα με τέτοιο κόντραστ (άσπρο-μαύρο) για να βγάλει τις εκτροπές (που σίγουρα έχει ο 85ρης ανοικτός, δεν το συζητώ, αλλά και ποιος γρήγορος δεν έχει).
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Toν samyang τον θες στα f/1.4 για πορτραιτα και bokeh κυρίως, οποτε δε σ ενδιαφέρει και τόσο η οξύτητα .
Το CA διορθώνεται σχετικά εύκολα.

αν βγάλει η Sony εναςν FF 24-105 f.4 OSS έχω κλείσει από φακούς !

Μ έναν 50αρη 1.7 που έχω για τα πολύ δύσκολα και καλο bokeh και τον 10-18mm που έχω για υπερυερυγωνιο , είμαι κομπλέ.
 
Re: Sony alpha A7 - A7r και Α7s Full Frame Mirrorless

Άγιε Βασίλη, θέλω την a7s, τον FE70-200, ένα καλό Mac για να παίζω με το Final Cut, και χρόνο για να δουλεύω αυτά. :BDGBGDB55: