Sony Alpha A7 ,A7R, Α7s , Α7ΙΙ, Α7RII, A7sII Full Frame Mirrorless

Status
Not open for further replies.
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Hλια ειναι γνωστο οτι η Leica διορθωνει εσωτερικα τα αρχεια της, περιπου οπως κανουν και οι m4/3 .
H διορθωση γινεται αυτοματα και στα περισσοτερα προγραμματα δεν μπορεις καν να δεις τις "απειραχτες" φωτο.
Αυτο ισχυει σιγουρα για τη βινιετα kai purple corners...δεν ξερω αν γινεται και με το smearing.

Αρα όπως το καταλαβαίνω στο RawTherapee δεν θα βλέπω αυτές τις διορθώσεις όπως ακριβώς γίνεται και στις m4/3 όπου στο RAW δεν γίνεται διόρθωση απλά περιλαμβάνονται στα metadata τα settings που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι αλγόριθμοι διόρθωσης .. σωστά ?. Θα με βάλετε να συγκρίνω Leica jpeg vs raw ...

Πάντως deconvolution* in camera που να μπορεί να διορθώσει το smearing συνεχίζω να πιστεύω οτι δεν γίνεται σε real time και μάλιστα με 24Mp απο την Leica που δεν φημίζεται να χρησιμοποιεί και πολυ δυνατούς επεξεργαστές. Εκτος και αν έχει κάποιο εξειδικευμένο DSP αλλά θα γινόταν σχετικός ντορος για αυτό.

* Γενικά το deconvolution (αποσυνέλιξη) είναι πολύ βαρια υπολογιστικά διαδικασία, εξαρτάται βέβαια απο το τί είδους kernel χρειάζεται αν είναι απλό (π.χ. μια γραμμή) ισως.
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Ο Ron Scheffler άλλωστε που έκανε τις δοκιμές rangefinder φακών στην A7 κατέληξε στο:

I feel strongly that the A7r will perform worse than the A7. The problem is not in the sensor topping, but in the pixel site sensitivity and how the steep ray inclination propagates. The A7 (not the A7r) was my main hope for using some of the RF glass, alike on a Nex-6.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

αυτο που λενε, ειναι οτι λογω μεγαλυτερης λεπτομερειας θα φαινοινται περισσοτερο οι ατελειες (που ειναι σιγουρο οτι θα υπαρχουν).
Το θεμα ειναι, αν θα ειναι "διαχειρισιμες" ή οχι...

Εεε ακριβώς αυτο είναι που συμβαίνει μόνο οταν εξετάζεις σε 100% pixel view (αρα σε διαφορετικό φυσικό μέγεθος). Η δίκαιη σύγκριση ομως είναι σε ίδιο μέγεθος επισκόπησης, κανω λάθος ?.
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Γράφω για να διορθώσω την παραπάνω βεβιασμένη τοποθέτησή μου. Η Leica πιθανά (όχι δηλαδή σιγουρα) εφαρμόζει digital deconvolution στα αρχεία που παράγονται απο την M9 και την M.
Η πιθανότητα αυτή ενισχύεται όμως απο την διαφορά στην απόδοςη των φακών της στα άκρα όταν αυτοί χρησιμοποιούνται στα σώματα άλλων κατασκευαστών.
 
Last edited:
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Μερικα δειγματα απο τις 2 μηχανες... http://www.flickr.com/photos/realityscans/sets/72157636665697086/


Οι περισσοτεροι που δοκιμασαν παντως τους 2 prime Zeiss , μονο καλα λογια εχουν να πουν...
http://dearsusans.wordpress.com/201...-sony-lenses-for-the-a7-camera-too-expensive/

και μερικες αποψεις για τις νεες sony και τους m φακους.... http://www.the.me/sony-a7r-optical-options/
 
Last edited:
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

ακομη και τα raw μπορει να ειναι "πειραγμενα" ...

Σε φακούς χωρίς 6bit coding? Το όλο θέμα του coding είναι να γίνεται αναγνώριση και επεξεργασία με βάση κάποια προφιλ που έχει δημιουργήσει η leica για τους δικούς της φακούς. Και επειδή αυτοί δεν έχουν ηλεκτρονικά η αναγνώριση του φακού απο την μηχανή γίνεται με αυτό το coding. Γιαυτό έχουν κυκλοφορήσει και σετακια για να codαρεις εσύ μόνος σου φακούς που δεν το έχουν (πχ απο Zeiss). Λογικά αυτοί δεν εχουν καθόλου επεξεργασία στο raw. Εκτός αν η μηχανή εφορμάζει ένα μικρό ποσοστό digital deconvolution που λέει ο Κώστας σε όλα τα αρχεία, πριν απο το raw.


Γιάννη ο 35αρης φαίνεται ελκυστικός είναι η αλήθεια. Η τιμή είναι ακριβή βέβαια.
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

http://lavidaleica.com/content/leica-lens-codes

Ηλία δεν ξέρω αν σε βοηθάει αυτό, έχει μερικές γενικές πληροφορίες και λινκς για το coding της Leica στους φακούς της. Αυτό το κάνει μόνο στους δικούς της φακούς βέβαια. Οι Voigtlander και Zeiss δεν είναι coded με αποτέλεσμα να μην έχουν τις διορθώσεις αυτές. Από όσο ξέρω οι διορθώσεις αυτές έχουν να κάνουν με vigneting, Color/Magenda Cast, CA, και παραμορφώσεις και όχι για smearing.

Απο όσο διαβάζω πάντως και στο νήμα που έβαλες, και στο αντίστοιχο του FMforum που γράφει και ο Ron Scheffler στην A7R πιθανών το πρόβλημα να είναι μικρότερο. Και λόγο της απουσίας του AA filter (αν απουσιάζει πραγματικά και δεν είναι απλά "neutralised" όπως στην D800E) και λιγότερο λόγω των μικροφακών. Τα δείγματα των κινέζων με την A7R είναι σχετικά ενθαρρυντικά. Και απο αυτά που ανέβασε ο Ron Scheffler που είδα, δεν είναι τόσο τραγικά τελικά τα πράγματα. Μερικοί φακοί πράγματι δεν βλέπονται όμως... Όσο πιο πίσω εισχωρεί το πίσω στοιχείο τόσο χειρότερα τα πράγματα.
Στα νόρμαλ μήκη τα πράγματα είναι καλά. Οι Planar (και ο 50αρης και ο 45αρης G) δείχνουν εξαιρετικοί.
Θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα.

Εγώ νομίζω οτι τον μεγαλύτερο ρόλο τον παίζει η εσωτερική κατασκευή του πιξελ (κατα ποσο επιτρέπει το crosstalk) μετα οι μικροφακοί που είναι τοποθετημένοι με offset στις άκρες και μετά η ύπαρξη ή οχι του ΑΑ φιλτρου.

Οσον αφορά το οπίσθιο στοιχείο .. αυτό οσο πιο κοντα είναι στον αισθητήρα και όσο μεγαλύτερο είναι (αν είναι δυνατόν να είναι κοντα σε 1/1 σε μέγεθος σε σχέση με τον αισθητήρα) τόσο καλύτερα. Αυτό εκανε η Sony στην RX1 (και η Fuji στις Χ100) αλλά φυσικά αλλο να ταιριάζεις φακο-αισθητήρα στις ολα σε ενα RX αλλο να έχεις μοντούρα που να επιτρέπει τέτοιες "ακρότητες".

Αυτό που παίζει ρόλο για την κλίση των ακτίνων είναι το φαινόμενο (απο την πλευρά του αισθητήρα) διάφραγμα (απόσταση και μέγεθος).

http://www.dpreview.com/forums/post/52340441 ... ολο το νημα είναι ενδιαφέρον και ο Σουηδός ρίχνει φως.
http://www.dpreview.com/forums/post/52314566 ... ενα σχετικό νήμα όπου γράφει ο σχεδιαστής του SpeesBooster Brian Caldwell

http://www.dpreview.com/forums/post/52354264 .. post που συνοψίζει τα παραπάνω.
 
Re: Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Do microlenses help?
Microlenses only address the issue of a ray's incidence angle on a single pixel, increasing the pixel's sensitivity and limiting the leakage of a tilted light ray towards adjacent pixels in a Bayer array and the resulting apparition of color shifts in the image's corners.

As microlenses cover only one pixel, they obviously have no effect on the imaging of a fuzzy disk that has a diameter of five pixels. In other words, it would be utterly naive to assume that per-pixel microlenses can address an astigmatism issue that straddles multiple pixels.

What can address the astigmatism problem to some extent, however, is digital lens correction.
http://http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2013/10/two-reasons.html

Δεν μου ανοίγει το λινκ δυστυχώς.

Απο τα προηγούμενα γραφόμενα πάντως εγώ καταλαβαίνω οτι οι μικροφακοί με το κατάλληλο offset βοηθάνε να μειωθεί (εκτός απο βινιέτα και χρωματικές εκτροπές) και το smearing. Δεν μπορούν να διορθώσουν ενα πρόβλημα που δημιουργεί ο φακός (αστιγματισμός) αλλά βοηθούν να μην χειροτερέψει λόγω της κατασκευής των πίξελ.

Ενα άλλο στοιχείο που μπορεί να είναι υπεύθυνο για color casts είναι το infrared filtro, η Leica είχε δεχθεί κριτική για αποτυχημένο (και φθηνό) IR φιλτρο στις Μ8 ..
 
Re: Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Γράφω για να διορθώσω την παραπάνω βεβιασμένη τοποθέτησή μου. Η Leica πιθανά (όχι δηλαδή σιγουρα) εφαρμόζει digital deconvolution στα αρχεία που παράγονται απο την M9 και την M.
Η πιθανότητα αυτή ενισχύεται όμως απο την διαφορά στην απόδοςη των φακών της στα άκρα όταν αυτοί χρησιμοποιούνται στα σώματα άλλων κατασκευαστών.

Ναι αλλά τα σώματα των άλλων κατασκευαστών έχουν διαφορετικούς αισθητήρες και φίλτρα .. κατι που δικαιολογεί σημαντική διαφορά απο μόνο του ..
 
Απάντηση: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Παιδες, υπομονη..ολα θα φανουν στην πραξη.

Αλλου θα ειναι το συνολο εξαιρετικο και αλλου θα θελει δουλιτσα στο pc για φτιαχτουν τα αρχεια.
Παντως και στην D800 εαν εισαι 'ψειρας' θεματακια στα ακρα στους υπερευρυγωνιους βρησκεις...(πχ 14-24). Ειναι και η μεγαλη αναλυση που οποιο 'σφαλμα' υπαρχει στο πεταει κατευθειαν...
Με τον καιρο -και μαλιστα πολυ συντομα-θα μαθουμε ποιοι φακοι παλαιοι και νεοι θα δουλεψουν απο καλα εως ικανοποιητικα και με ποιους ανταπτορες...

Αυτα τα δειγματα παντως ειναι κατι παραπανω απο ικανοποιητικα για μηχανη με firm προπαραγωγης..
Και θα ξανατονισω κατι, μπορει τα 36mp να ακουγονται εντυπωσιακα-και να ειναι- αλλα εαν δεν πετυχεις απολυτη εστιαση τοτε.....
Και μην ξεχνατε και κατι αλλο, τα τεραστια αρχεια-αν κρινω απο την d800-που θα εχεις να δουλεψεις....
Ειναι ενα θεμα και μαλιστα πολυ σοβαρο γιατι θα πρεπει να αναβαθμισεις και τον υπολογιστη σου τα 24αρια ειναι πολυ πιο ευκολα και βατα (περα απο τους κορυφαιους φακους που θα πρεπαι να αποκτησεις για να εχει νοημα)

Α7R ?


Oχι, ευχαριστω..(εκτος και αν στην πορεια τα δεδομενα μας διαψευσουν και η Α7 δεν βλεπετε..)
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

..

Παντως και στην D800 εαν εισαι 'ψειρας' θεματακια στα ακρα στους υπερευρυγωνιους βρησκεις...(πχ 14-24). Ειναι και η μεγαλη αναλυση που οποιο 'σφαλμα' υπαρχει στο πεταει κατευθειαν...
Με τον καιρο -και μαλιστα πολυ συντομα-θα μαθουμε ποιοι φακοι παλαιοι και νεοι θα δουλεψουν απο καλα εως ικανοποιητικα και με ποιους ανταπτορες...

...

Καλά λες, τωρα θυμήθηκα κατι πρώιμα δείγματα που είχε ανεβάσει ο Nilo με D800 + 14-24 είχαν θέμα στα άκρα και μάλιστα νομίζω οτι δεν χρειάζόταν να είσαι ψείρας για να σε ενοχλήσει. Tα είχα ανοίξει με RawTherapee χωρίς καμία διόρθωση, ίσως με διορθώσεις βελτιώνονται.
Επίσης για τέτοια θεματάκια μην ρίχνουμε το φταίξιμο μόνο στην μεγάλη ανάλυση .. η κατασκευή των πίξελ και τα "toppings" παίζουν τον κύριο ρολλο.
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Ηλία, ξαναβάζω το link:
http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2013/10/two-reasons.html

Για κάθε ενδεχόμενο όμως παραθέτω το παρσακάτω κείμενο από τον σύνδεσμο αυτό.
The Leica M9 sensor's cover glass thickness is 0.8mm; this is much thicker than the M8's 0.5mm, but presumably offers much better infrared filtering, avoiding the "black synthetic fabric being imaged as dark purple" syndrome that plagued the M8.

There's little reason to expect that the optical stack (OLPF, IR filter etc.) in front of the Sony A7's sensor is thinner than the Leica M9's.

In the film era, lenses were designed to be stigmatic in air. In other words, back in the days when digital sensors didn't exist, lens designers expected the medium present between the lens' last vertex (the rearmost glass surface) and the imaging plane (the film) to have a homogeneous refractive index (RI) of one.

Leica's (and other manufacturers') wide-angle rangefinder lenses (those with a focal length shorter than approximately 35mm) tend to have a quite short exit-pupil-to-imaging-plane distance. The exit pupil is the apparent position of the diaphragm, looking at the lens from behind. Obviously, the exit pupil is where the light cone appears to emanate from, and thus determines the tilt of the light cone's principal ray—the cone's "axis," if you will.

In the center of the image, the principal ray will be perpendicular to the imaging plane. In the corners of the image, if the distance of the exit pupil to the image plane is short, the light cone (and its principal ray) will be quite tilted.

A slab of optical material—a sensor's cover glass, or an optical low-pass filter stack—has a refractive index higher than one, and will spatially shift the light rays impinging upon it—the amount of this spatial shift being dependent on the ray's incidence angle.

As a light cone is composed of rays that have varying angles, each of these rays is going to be spatially shifted by a variable amount.

The net result is that a light cone that was designed to converge to a single point—i.e., be stigmatic—in air, can have its light rays dispersed all over the place after it passes through a slab of material with refractive index larger than one.

The cone's dispersion is negligible when the incidence angle is perpendicular, at the center of the image.

With a sensor cover glass thickness of 0.8mm (800 microns) and a RI of 1.5, an exit-pupil-to-imaging-plane distance of about 30mm (a fairly typical value for wide-angle rangefinder lenses with focal lengths less than or equal to 35mm), and a cone aperture of ƒ/4 (that is, an exit pupil diameter of 30mm/4.0 = 7.5mm), one can easily calculate that in the image corners, the light cone's rays, instead of converging to a point, will be dispersed over an area of about 35 microns.

On a Leica M9, 35 microns corresponds to about five pixels!
 
Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Κώστα ευχαριστώ για το λινκ, το είχα ήδη ανοιξει πρωί πρωί :).

Αυτό που γράφει είναι κατανοητό και σύμφωνο με οσα λένε και άλλοι εξπερ αλλά το αριθμητικό παράδειγμα βασίζεται σε υποθέσεις οσον αφορά το πάχος και τον δείκτη διάθλασης που πιθανότατα δεν ισχύουν. Σε κάθε περίπτωση μια υποβάθμιση της ποιότητας είναι αναμενόμενη αλλά σε τί βαθμό θα το δούμε. Η Sony ενδεχομένως να το φρόντισε το θέμα ή ενδεχομένως να το άφησε (θα της βγήκε και πιο οικονομικο ετσι) για να σπρώξει τον κόσμο σε αγορές δικών της φακών ..

Την Leica δεν την εμπιστεύομαι σε αυτά που λέει, θυμάμαι χαρακτηριστικά οταν βγήκε η S2 έλεγε οτι είχε μεριμνήσει για το moire-aliasing (καθώς δεν έχει ΑΑ) για να αποδειχθει σε δείγματα οτι τιποτε ουσιαστικό δεν είχε γίνει, κάγκελα χανόταν και εμφανιζόταν, ενα κάγκελο απο ίσιο είχε καταγραφεί σαν μεταβλητού πάχους (πλάκα είχε, ήταν λάθος αλλά ωραίο σαν γλυπτό, δεν βρίσκω το δείγμα να γελάσουμε)
 
Απάντηση: Re: Νέες Sony A7 & A7r Full Frame Mirrorless

Ηλία, εγώ δεν έχω ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις σε τέτοια εξειδικευμένα θέματα. Δικηγόρος είμαι. Δεν μπορώ ως εκ τούτου να αξιολογήσω τις πιθανότητες λάθους στο παράδειγμα που χρησιμοποιεί. Πάντως τα όσα αναφέρει δείχνουν να έιναι σύμφωνα με τους κανόνες της λογικής. Της επιστήμης δεν ξέρω. Όπως έγραψα παραπάνω είμαι της θεωρητικής και όχι της θετικής κατεύθυνσης. Τέλος πάντων όμως η πράξη και οι δοκιμές θα καταδειξουν τα προβλήματα και τις αδυναμίες και το πόσο σοβαρά είναι αυτά.
 
Status
Not open for further replies.