Sony DSLR A580

Σας βρισκω λιγο υπερβολικους ή μου φαινεται ?

Οπως γνωριζετε , αλλαξα προσφατα συστημα (canon 7D me L φακους και αλλους) και πρα sony A55 (kai nex5).
Σε καμια περιπτωση δε το μετανοιωσα... και βρηκα οτι φακο ηθελα αμεσως.

Tamron 28-75 f/2.8, Sigma 17-70 OS HSM , Tamron + Sigma 70-200 f/2,8 (δεν τους πηρα λογω ογκου - βαρους), Σιγμα 100-300 HSM μεταχειρισμενο (με 400 ευρω!!!) , Τοκινα 11-16 f/2.8 κλπ.

Τι αλλο δηλ. να ζητησει καποιος ?
Αν ηθελα φυσικα ακoμη καλυτερη ποιοτητα , θα μπορουσα να παω σε Sony -Zeiss και να τελειωνω.
Στο ebay επισης βρηκα και tamron 28-105 f/2.8 σταθερο στα 300 ευρω...

Τελος, ο minolta 70-210 , ειναι αριστος στα λεφτα του και το μονο προβλημα με το ca εξαλειφεται σε λιγα δευτερα.

Δε λεω οτι υπαρχουν ΟΛΕΣ οι επιλογες που εχει η canon - nikon, αλλα δεν υπαρχουν και λιγες.

Κάποιος που πήρε μια ΝΕΧ για να βάλει πάνω της κάθε παλιό σταθερό φακό επειδή δεν υπάρχουν καινούριοι της SONY (ούτε θα τους δούμε και φέτος έτσι όπως πάμε) μπορεί να κατηγορήσει τους άλλους ως υπερβολικούς ; Συγκρίνεται η διαθεσιμότητα των φακών στη μοντούρα αυτή σήμερα στην Ελλάδα του 2011 με εκείνη των EF; δε νομίζω...
 
Βλασση μιλας για τη nex , εγω μιλαω για την Α55 - Α580 που πηρε ο ανθρωπος...

Η nex ανηκει σε αλλη κατηγορια, και μαλιστα ειναι η μοναδικη που μπορει να παρει οποιοδηποτε φακο, ακομη και Leica....ξερεις καποια αλλη που μπορει (και ειδικα σ αυτη τη τιμη)?
Εγω τη πηρα ακριβως γι αυτο το λογο , και δεν πηρα παλιους φακους επειδη δεν υπαρχουν αλλοι sony.
Μη ξεχνας επισης οτι ειναι η πιο καινουργια μηχανη αυτου του φορματ, και ετοιμαzονται ηδη κι αλλοι.


Αλλα μη ξεφευγουμε, οτι φακο θες βρισκεις στην Ελλαδα για Sony alpha mount , και ακομη υπαρχει το ebay που εγω ψωνιζω μονιμα.
 
Last edited:
Σας ευχαριστώ ακόμη μία φορά όλους για τον χρόνο σας!


Ο Αλέξης συνέχισε τη σκέψη μου.

Θα προχωρήσω κι εγώ τη δική του. Αν θέλεις να πάρεις επαγγελματικό τηλεφακό, είναι καλύτερο να αλλάξεις σύστημα τώρα. και θα πρότεινα να πας στο σύστημα της CANON. Γιατί; Διότι στο σύστημα αυτό οι διαθέσιμοι φακοί (μτχ. ) είναι ίσως 100 - 200 φορές περισσότεροι σε σχέση με εκείνο της MINOLTA/SONY. και δεν υπερβάλλω....

Τί σημαίνει αυτό; ότι αν πας να αγοράσεις καινούριο φακό για τη μοντούρα Α (της SONY) αν δεν υπάρχει διαθέσιμος φακός , απλά ξέχασέ το... θα περιμένεις πότε θα είναι διαθέσιμος και συνήθως αυτό συμβαίνει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Χώρια που οι SIGMA/TAMRON/TOKINA βγάζουν πρώτα τους φακούς για τις μοντούρες EF (CANON) F (NIKON) κι αφού έχουν καλύψει τη ζήτηση μετά αρχίζουν την παραγωγή για τις άλλες μοντούρες. Επειδή η ζήτηση είναι μικρή οι τιμές είναι υψηλές. Στα μτχ. οι φακοί είναι λίγοι, κι επειδή οι τιμές στους καινούριους είναι υψηλές και υπάρχει έλλειψη, τους μτχ. τους χτυπούν αλύπητα.

Αντίθετα αν πας στο σύστημα της CANON θα βρεις ωραιότατο φακό 70-200 2.8 στα 600 ευρώ στην Ελλάδα ετοιμοπαράδοτο. (της TAMRON). Άρα με 1200-1400 ευρώ θα έχεις ένα σώμα πιο μικρό σε διαστάσεις από την 580, αλλά πολύ πιο ικανό (μην κοροιδευόμαστε....) και ένα φακό όχι κορυφαίο, αλλά εξαιρετικό. Άρα έχεις 3200 iso χαλαρά οπουδήποτε και με το 2.8 ή έστω 3.2 δουλεύεις με υψηλές ταχύτητες κλείστρου παντού. Αν π.χ. έχεις κερδίσει ένα στοπ από το σώμα και δυο από τον φακό, τότε ήδη δουλεύεις αντί στο 1/60, με το 1/250 ή 1/500. Με το πρώτο δεν μπορείς να παγώσεις ούτε κίνηση ούτε καλά καλά να έχεις σταθεροποίηση, με το δεύτερο τραβάς και παιδιά που τρέχουν γρήγορα.

Άρα αν θέλεις τέτοιο τηλεφακό, πουλάς τη SONY και πας αλλού. Με τα ίδια χρήματα που θα πάρεις ένα τηλεφακό μτχ. ΜΙΝΟΛΤΑ ή SONY (ναι καλά μην βρούμε κάτω από 1500 μτχ. τους SSM) στην CANON μπορείς να έχεις καλύτερο σώμα και εξαιρετικό φακό όλα καινούρια.

Αν απλώς ρωτάς, τότε απλώς συζήτηση κάνουμε...

Με τoν Tamron AF SP 70-200/2.8 DI LD (IF) MACRO στα 700 ή τον Tamron AF SP 70-200/2.8 SP DI MACRO 780 ή τον
Sigma AF 70-200/2.8 II EX DG HSM στα 718

πλησιάζω στο παραπάνω σύστημα που πρότεινες;
 
Σας ευχαριστώ ακόμη μία φορά όλους για τον χρόνο σας!




Με τoν Tamron AF SP 70-200/2.8 DI LD (IF) MACRO στα 700 ή τον Tamron AF SP 70-200/2.8 SP DI MACRO 780 ή τον
Sigma AF 70-200/2.8 II EX DG HSM στα 718

πλησιάζω στο παραπάνω σύστημα που πρότεινες;

ας μιλήσει ο Τάσος που τους γνωρίζει καλύτερα και ξέρει επίσης αν υπάρχουν ακόμη καλύτερες τιμές...
 
Αυτό που θέλει να πεί ο Βλάσσης είναι οτι το πρόβλημα των χρωματικών εκτροπών είναι ένα πρόβλημα που μόνο η ανώτερη κατηγορία των φακών έχει καταφέρει να λύσει. Και επειδή τα ειδικά κρύσταλλα, οι σχεδιάσεις και οι επιστρώσεις κοστίζουν, η τιμή τους είναι συνήθως υψηλή. Η οξύτητα πλέον δεν είναι ιδιέτερο πρόβλημα για τους κατασκευαστές. Υπάρχουν φακοί με τιμές κάτω των 500Ε που σε οξύτητα δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν απο θρύλους των 2000+, αλλά στο θέμα του CA μόλις το κόντραστ ανεβεί κλάφτα.

Και για την μοντούρα της Sony οι επιλογές δεν είναι πολλές. Και θα πρέπει να κάνεις ένα συμβιβασμό πιθανώς. Είτε στην απόδοση, είτε στα λεφτά. Βέβαια μόλις μάθεις έναν φακό μπορείς να κρύψεις τα ελαττώματα του με μεγάλη επιτυχία. Παράδειγμα ο MIR 20M 20mm. Οξύτατος φακός αλλά με μεγάλο πρόβλημα flare μόλις εμφανιστεί δυνατό φώς στο μπροστινό στοιχείο. Αν όμως καταφέρεις να τον σκιάσεις απολαμβάνεις όλα τα προτερήματα του.
Σε αυτή την ανώτερη κατηγορία φακών ανήκει ο Sony των 1800 ώστε να αξίζει τα λεφτά του σε σχέση με έναν τρίτου κατασκευαστή των 800 ?
 
Βλασση μιλας για τη nex , εγω μιλαω για την Α55 - Α580 που πηρε ο ανθρωπος...

Η nex ανηκει σε αλλη κατηγορια, και μαλιστα ειναι η μοναδικη που μπορει να παρει οποιοδηποτε φακο, ακομη και Leica....ξερεις καποια αλλη που μπορει (και ειδικα σ αυτη τη τιμη)?
Εγω τη πηρα ακριβως γι αυτο το λογο , και δεν πηρα παλιους φακους επειδη δεν υπαρχουν αλλοι sony.
Μη ξεχνας επισης οτι ειναι η πιο καινουργια μηχανη αυτου του φορματ, και ετοιμαzονται ηδη κι αλλοι.


Αλλα μη ξεφευγουμε, οτι φακο θες βρισκεις στην Ελλαδα για Sony alpha mount , και ακομη υπαρχει το ebay που εγω ψωνιζω μονιμα.

Γιάννη δεν έκανα λάθος στα σώματα. Απλώς παίρνω το δικό σου παράδειγμα για να δείξω ότι εσύ έκανες κάτι διαφορετικό, έφυγες από το mainstream αλλά ήσουν πεπειραμένος χρήστης και τέλος πάντων θέλεις συγκεκριμένα πράγματα.

Δεν είναι το ίδιο για όλους τους άλλους. Ειδικά όταν κάποιος με σώμα SONY πάει να παντρέψει τηλεφακούς επαγγελματικής χρήσης, πρέπει να ξέρει πού πάει.... ότι εκεί που πάει θα είναι μόνος του.

Τώρα για τους φακούς της ΝΕΧ, εδώ είμαστε για να τους δούμε.
 
Σιγμα 100-300 HSM μεταχειρισμενο (με 400 ευρω!!!)

Για πες εάν θέλεις εντυπώσεις από τον 100-300/4 γιατί είναι στους φακούς που εξετάζω αυτή την περίοδο. Είναι υπό κατάργηση και στη Γερμανία βρίσκεται σε δελεαστικές τιμές (περίπου 850 ευρώ). 400 ευρώ τον πήρες εντελώς ξεφτίλα.
 
Για να καταλαβω φιλε zxcv , εισαι επαγγελματιας φωτογραφος ή κατι αλλο ?
Τι ακριβως θελεις να τραβας με την μηχανη σου ?
Πες μας, για να σε βοηθησουμε...
 
Last edited:
Για πες εάν θέλεις εντυπώσεις από τον 100-300/4 γιατί είναι στους φακούς που εξετάζω αυτή την περίοδο. Είναι υπό κατάργηση και στη Γερμανία βρίσκεται σε δελεαστικές τιμές (περίπου 850 ευρώ). 400 ευρώ τον πήρες εντελώς ξεφτίλα.

Τον δοκιμασα σε καταστημα στην Αθηνα εξονυχιστικα , ηταν σε καλη κατασταση, πολυ γρηγορος φακος και αθορυβος.
Μου εκανε εντυπωση η εικονα του, πιο sharp απο τον sigma 70-200 (oxi OS).

Θα τον επαιρνα σιγουρα, αλλα ηταν πολυ ογκωδης και βαρυς για τα χερια μου...
 
Είμαι ερασιτέχνης που δελεάστηκε από την χαμηλή τιμή της 580 και επειδή διαπιστώνω την χαμηλή φωτεινότητα του φακού του κιτ δεν θέλω να την πατήσω στην αγορά τηλεφακού. Θέλω να τραβάω άνετα σε συνθήκες θεάτρου και γυμναστηρίων, και ψάχνω την καλύτερη δυνατή λύση για τη μηχανή αυτή.
 
ας μιλήσει ο Τάσος που τους γνωρίζει καλύτερα και ξέρει επίσης αν υπάρχουν ακόμη καλύτερες τιμές...

Δεν ξέρω εάν θα έπαιρνα τον Τάμρον τώρα.
Πρώτο πράγμα που με κάνει να το ξανασκέφτομαι, ο όγκος και το βάρος. Δηλαδή δεν ξέρω εάν θα έπαιρνα οποιονδήποτε 70-200/2.8. Η Canon έχει ωραιότατο 70-200/4, πιθανότατα να κοίταζα κατά εκεί. Μεγάλο πράγμα η ευκολία, περισσότερο μετράει να πάρεις φακό που θα τον έχεις διαρκώς στην τσάντα σου. Από την άλλη, μπορεί να εξέταζα λύσεις όπως ο Sigma 100-300/4 που έχει ίδιο βάρος-διαστάσεις, βέβαια αυτό τώρα λόγω FF και του ότι τα 200mm δεν είναι και πολλά.

Δεύτερο, η ακρίβεια εστίασης. Με την ταχύτητα δεν έχω ιδιαίτερες απαιτήσεις. Με τη 40D ήταν ζόρικα τα πράγματα, με την 5D2 καλύτερα, αλλά πάλι με τον 1.4x (καλά τώρα ίσως γίνομαι και υπερβολικός!) υπάρχει πρόβλημα.

Τρίτον, ότι σήμερα (δεν εννοώ με την κρίση, εννοώ αφού έχω τακτοποιηθεί γενικώς από εξοπλισμό) θα ανέβαζα τον προϋπολογισμό (όταν πήρα τον Τάμρον είχε 650 ευρώ) για να πάρω κάτι ανώτερο, τουλάχιστον κατασκευαστικά και σε επιδόσεις εστίασης. Μπορεί να έπαιρνα ακόμη και σταθερό 200ρη (πχ τον εξαιρετικό 200/2.8L) γιατί και τον Τάμρον στο τέλε τον χρησιμοποιώ συνήθως (για κοντύτερα εστιακά προτιμώ στάνταρ ζουμ και ποδαράκια).

Οι εταιρείες έχουν ανεβάσει τα τιμολόγιά τους, πάνε πάνω από 700ρι οι Τάμρον, και 800ρι ο Σίγμα. Αναμένεται και ο ακριβός σίγμα με σταθεροποίηση, δεν ξέρουμε τι φρούτο όμως θα είναι αυτός.

Από ποιότητα ο Τάμρον είναι εξαιρετικός, οξύτητα, καθόλου εκτροπές, αρκετά καλό γράψιμο στο φόντο (βέβαια όχι όπως ένας σταθερός). Δεν το συζητάω για την τιμή του είναι ασυναγώνιστος. Τον έχω βάλει δίπλα σε καλούς σταθερούς και έχει αποδειχθεί αστέρι. Στα 90 φτάνει τον 90/2.8 μάκρο, στα 135 λίγο υπολείπεται (εάν θυμάσαι ένα τεστ μου προ 2ετίας) του Σόνναρ.

Σε εισαγωγική Σόνυ θα έπαιρνα μάλλον τον Ταμρον 70-300VC. Τι τους θέλει τους 70-200/2.8 ο αρχάριος; Εάν θέλει να δοκιμαστεί στο ρηχό βάθος πεδίου ας πάρει και έναν 50ρη φ/1.4.
 
Last edited:
Είμαι ερασιτέχνης που δελεάστηκε από την χαμηλή τιμή της 580 και επειδή διαπιστώνω την χαμηλή φωτεινότητα του φακού του κιτ δεν θέλω να την πατήσω στην αγορά τηλεφακού. Θέλω να τραβάω άνετα σε συνθήκες θεάτρου και γυμναστηρίων, και ψάχνω την καλύτερη δυνατή λύση για τη μηχανή αυτή.

Ποσα θελεις να διαθεσεις για φακους ? Αν ξεκαθαρισεις αυτο θα παρεις τις απαντησεις που θελεις.
 
Μια πολυ εναλλακτικη, που δυστυχως δεν προλαβα γιατι σταματησε προσφατα η παργωγη του, ειναι ο Sigma 50-150 f/2.8
Πολυ καλος φακος, σχετικα φτηνος και κυριως μικροτερος και ελαφρυτερος απο τους 70-200 f/2.8
Απ οτι διαβασα ετοιμαζεται ο αντικαταστατης του , με IS ... kai πιο ακριβος.
 
Είμαι ερασιτέχνης που δελεάστηκε από την χαμηλή τιμή της 580 και επειδή διαπιστώνω την χαμηλή φωτεινότητα του φακού του κιτ δεν θέλω να την πατήσω στην αγορά τηλεφακού. Θέλω να τραβάω άνετα σε συνθήκες θεάτρου και γυμναστηρίων, και ψάχνω την καλύτερη δυνατή λύση για τη μηχανή αυτή.

τα λέγαμε πριν μερικές μέρες...

http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=1056003325&postcount=48

καλές οι τιμές στα εισαγωγικά μοντέλα αλλά μέχρι εκεί.

Προσωπικά αν ήθελα να κάνω αυτό το βήμα πρώτα θα δανειζόμουν μηχανές με σταθερούς φωτεινούς φακούς, για να διαπιστώσω μήπως τελικά χρειάζομαι τέτοιους φακούς και στη συνέχεια θα δανειζόμουν τηλεφακούς, ξεκινώντας από τους φθηνότερους προς τους ακριβότερους. Το να τα χώσω κατευθείαν δεν θα το έκανα ποτέ.
 
Φίλε Βλάσση σωστά όσα γράφεις, δεν υπάρχει όμως η δυνατότητα του δανεισμού εξοπλισμού.
Φίλε stgeo, κάποιος έγραψε πως ο φακός ανταποδίδει την ποιότητά του σε όποιο σώμα κι'αν τον βάλεις. Γι'αυτό ζητάω από εσάς να μου πείτε αν αξίζει να δώσω 800, 1800 ή 10.800 σε αυτό το σώμα.
Φυσικά αν μου πείτε 10800 δεν πρόκειται να τα δώσω. Αν όμως μου πείτε πως τα 800 πάνε χαμένα και πρέπει να πάω στα 1800 για αξιοπρεπές αποτέλεσμα (να μπορώ να δώσω κάπου τις φωτογραφίες μου όπως είπε παραπάνω και ο Βλάσσης) τότε να το σκεφτώ! (ή να αλλάξω σύστημα?)

edit: Εκτός αν αυτό που θέλετε να μου πείτε (και μη συνειδητά αποφεύγω να καταλάβω) είναι να την κρατήσω σαν compact, γιατί σοβαρές λήψεις με τηλεφακό δεν πρόκειται να κάνει!
 
Last edited:
Φίλε Βλάσση σωστά όσα γράφεις, δεν υπάρχει όμως η δυνατότητα του δανεισμού εξοπλισμού.
Φίλε stgeo, κάποιος έγραψε πως ο φακός ανταποδίδει την ποιότητά του σε όποιο σώμα κι'αν τον βάλεις. Γι'αυτό ζητάω από εσάς να μου πείτε αν αξίζει να δώσω 800, 1800 ή 10.800 σε αυτό το σώμα.
Φυσικά αν μου πείτε 10800 δεν πρόκειται να τα δώσω. Αν όμως μου πείτε πως τα 800 πάνε χαμένα και πρέπει να πάω στα 1800 για αξιοπρεπές αποτέλεσμα (να μπορώ να δώσω κάπου τις φωτογραφίες μου όπως είπε παραπάνω και ο Βλάσσης) τότε να το σκεφτώ! (ή να αλλάξω σύστημα?)

δεν γνωρίζω πού μένεις, αλλά τα μέλη του φόρουμ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συχνά δανείζουν τον εξοπλισμό τους μεταξύ τους.... και δεν έχουμε χάσει.

Από την άλλη μπορώ να πω ότι με οποιονδήποτε σύγχρονο 2.8 τηλεφακό ζουμ και ένα σύγχρονο σώμα θα έχεις δυνατότητα για εξαιρετικά αποτελέσματα. Μετά θα πρέεπι να εκπαιδεύσεις το μάτι σου (να βλέπει....) και την τεχνική σου. Το καλύτερο σώμα θα έχει και καλύτερο σκόπευτρο και καλύτερο σύστημα αυτόματης εστίασης. Και στο δεύτερο μέχρι τα 1000 ευρώ παίζουν οι CANON 550D/600D/60D NIKON D90/D7000, PENTAX K5.
 
H K-5 είναι στα 1300... τουλάχιστον στο σκρουτζ. Δεν έπεσε ακόμη.

http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=37913&highlight=%E4%EF%EA%E9%EC%DE+135mm
Να και η δοκιμούλα μου στα 135μμ με τον Τάμρον πριν σχεδόν διόμιση χρόνια (καλά πρέπει να είμαι από τους πρώτους που πήραν στη χώρα μας τον συγκεκριμένο τελικά)
 
... Τι τους θέλει τους 70-200/2.8 ο αρχάριος; ...

Θεωρώ πως κάθε αρχάριος δικαιούται να χρησιμοποιεί καλό εξοπλισμό, ακόμη και πέραν των δυνατοτήτων του, με σκοπό τη διευκόλυνσή του και την εξοικονόμηση χρημάτων από διαδοχικές αγοραπωλησίες .
Αν όμως πιστεύετε πως ο αρχάριος οπωσδήποτε χρειάζεται έναν φακό-σχολείο,
περιμένω προτάσεις... (και όχι ντέ και καλά αλλαγή σώματος)

edit: η δυνατότητα υψηλών τιμών ISO στα σύγχρονα σώματα, αντισταθμίζει το μειονέκτημα των σκοτεινών 4-5,6 φακών; (πχ. sigma af 70-300/4-5.6 APO DG MACRO στα 230 )
 
Last edited:
Οχι παντα...
Σε περιβαλλοντα με λιγο φωτισμο (οπως ειπες θεατρα, κλειστα γυμναστηρια κλπ) θελεις πολυ φωτεινους φακους.
Ακομη και 2,8 ειναι σχετικα λιγο.
Εγω για τετοιες καταστασεις εχω ακους με f/1.8 και κατω.
Εκει μπορεις ν ανεβασεις iso 1600 και να πιασεις ταχυτητες 1/250 και πανω.
 
Οχι παντα...
...
Εκει μπορεις ν ανεβασεις iso 1600 και να πιασεις ταχυτητες 1/250 και πανω.

To 1600 είναι το μέγιστο σε αυτές τις περιπτώσεις λόγω θορύβου ή μπορεί να αξιοποιηθεί και το 3200 ή 6400 της α580?