Sony DSLR A580

Η μηχανή δίνει μαζί ένα κάλυμμα για το οφθαλμοσκόπιο για όταν χρησιμοποιούμε την οθονίτσα. Γιατί όμως, αφού με το που γυρνάμε τον διακόπτη στο Liveview, 2 θυρίδες κλείνουν εσωτερικά το οφθαλμοσκόπιο!

Όταν φωτογραφίζεις με χρονοδιακόπτη και έχεις επιλέξει το οφθαλμοσκόπιο και όχι το LV.
 
Η μηχανή δίνει μαζί ένα κάλυμμα για το οφθαλμοσκόπιο για όταν χρησιμοποιούμε την οθονίτσα. Γιατί όμως, αφού με το που γυρνάμε τον διακόπτη στο Liveview, 2 θυρίδες κλείνουν εσωτερικά το οφθαλμοσκόπιο!
Αυτο ειναι για ληψεις με μεγαλη διαρκεια πχ 15'' για να μην περνα φως στον αισθητηρα απο το οφθαλμοσκοπιο.

Ειδα πολυ αργα ολο το νημα για να απαντησω ως κατοχος Sony μηχανης. Δεν ειμαι Sony fanboy αλλα η τιμη αγορας με εκανε να στραφω στη sony. Δεν εχω μετανιωσει για την επιλογη μου. Εχω την Α700 που πλεον ειναι κατα πολυ υποδεεστερη οπτικα απο την Α580. Δε παυει ομως να με υπερκαλυπτει. Η αποκτηση του σωματος στα 440 ευρω πριν εναμιση χρονο για μενα ηταν καθε αλλο παρα ελκυστικη σε σχεση με τα μοντελα Canikon. Για να αποκτησω ενα weather sealed σωμα, πενταπρισμα, πολυ καλη αναλυση 3' οθονης 920.000, αριστη εργονομια, καλο ζυγισμα στα χερια μου, τηλεχειρισμο σ αυτα τα χρηματα δεν υπηρχε κατι αντιστοιχο στις αλλες 2 εταιριες. Εχω φακους Ζeis 16-80 minolta 24 f2,8, minolta 50 f1,4, kai 70-210 f4 beercan. Οι φακοι της minolta μου στοιχησαν κατα μεσο ο 150 ευρω ο καθενας και για τη χρηση που κανω ειμαι υπερευχαριστημενος. Σε εξωτερικο φλας πηγα στη metz, παρα πολυ καλη λυση για τα λεφτα του. Μονο τον zeiss αγορασα 680 ευρω ο οποιος ειναι αψογος. Αν αγοραζα ομως σημερα ενα ζουμ ευρυγωνιο θα πηγαινα στον tamron 17-50 f 2,8 που στοιχιζει στα μισα λεφτα με παραπλησια οπτικη αποδοση, λιγο πιο φωτεινος, αλλά με μικροτερο ευρος ζουμ. Το τελε 80 ειναι καλο αλλά με ενα δυο βηματα μπροστα εισαι οκ με τον tamron. Ο φακος του κιτ καθως τον εχω δοκιμασει στη δικη μου μηχανη ειναι πολυ καλος για τα λεφτα του (καμια σχεση με τον προηγουμενο18-70). Η μηχανη απο οτι διαβαζω σε ξενα κυριως φορουμ ειναι πολυ καλη για τα δεδομενα της χρησης που θα κανεις κι οχι μονο. Αυτα που αναφερθηκαν για τη Sony ισχυουν σε ενα μεγαλο βαθμο αλλα απο τη στιγμη που δεν ασχολεισαι επαγγελματικα νομιζω οτι δεν θα οδηγηθεις σε κανενα αδιεξοδο και θα σε υπερκαλυψει. Οι φακοι της sony γενικα ειναι καλοι, αλλά οι φτηνες σειρες παρολο που καποιοι ειναι αψογοι οπτικα εχουν χαμηλη ποιοτητα κατασκευης. Οι ακριβοι G φακοι ειναι αριστοι οπτικα και σε ποιοτητα κατασκευης αλλα νομιζω δεν δικαιολογουν το υψηλο κοστος κτησης σε σχεση με εταιριες 3ων κατασκευαστων πολυ περισσοτερο για καποιον ερασιτεχνη.
 
Αυτο ειναι για ληψεις με μεγαλη διαρκεια πχ 15'' για να μην περνα φως στον αισθητηρα απο το οφθαλμοσκοπιο.

Πιο πολύ είναι για να μην επηρεάζεται το φωτόμετρο από το φως που περνάει από το οφθαλμοσκόπιο σε οποιονδήποτε χρόνο φωτογράφισης.

Στη διάρκεια της λήψης της φωτογραφίας ο καθρέφτης είναι ανασηκωμένος και σταματάει το φως που περνάει στον αισθητήρα από το οφθαλμοσκόπιο.
 
Εχω την Α700 που πλεον ειναι κατα πολυ υποδεεστερη οπτικα απο την Α580. Δε παυει ομως να με υπερκαλυπτει. Η αποκτηση του σωματος στα 440 ευρω πριν εναμιση χρονο για μενα ηταν καθε αλλο παρα ελκυστικη σε σχεση με τα μοντελα Canikon. Για να αποκτησω ενα weather sealed σωμα, πενταπρισμα, πολυ καλη αναλυση 3' οθονης 920.000, αριστη εργονομια, καλο ζυγισμα στα χερια μου, τηλεχειρισμο σ αυτα τα χρηματα δεν υπηρχε κατι αντιστοιχο στις αλλες 2 εταιριες.

Η τιμή που την απόκτησες ήταν τιμή ξεστοκαρίσματος προφανώς. Όταν κυκλοφόρησε η μηχανή πριν 3 1/2 χρόνια, είχε 1300 ευρώ, και ήταν ανταγωνιστική της Canon 40D (τιμολογιακά έπεφτε μεταξύ των Nikon D80 - D300). Και η Konica-Minolta ξεστόκαρε θυμάμαι στις αρχές του 2006, με το κλείσιμο του φωτογραφικού της τμήματος, την 7D σε εξευτελιστικές για την εποχή τιμές (όπως και τους φακούς της), όπως και προ μηνών ένας Γερμανός ξεστόκαρε σε εξευτελιστικές τιμές τη Sigma SD14 -μηχανή ακριβή- όπως το ίδιο είχε γίνει και με τη Fuji S5. Δεν είναι κριτήριο τέτοιες τιμές, γιατί αφορούν σε λίγα κομμάτια και μικρό χρονικό διάστημα.
 
Η τιμή που την απόκτησες ήταν τιμή ξεστοκαρίσματος προφανώς. Όταν κυκλοφόρησε η μηχανή πριν 3 1/2 χρόνια, είχε 1300 ευρώ, και ήταν ανταγωνιστική της Canon 40D (τιμολογιακά έπεφτε μεταξύ των Nikon D80 - D300). Και η Konica-Minolta ξεστόκαρε θυμάμαι στις αρχές του 2006, με το κλείσιμο του φωτογραφικού της τμήματος, την 7D σε εξευτελιστικές για την εποχή τιμές (όπως και τους φακούς της), όπως και προ μηνών ένας Γερμανός ξεστόκαρε σε εξευτελιστικές τιμές τη Sigma SD14 -μηχανή ακριβή- όπως το ίδιο είχε γίνει και με τη Fuji S5. Δεν είναι κριτήριο τέτοιες τιμές, γιατί αφορούν σε λίγα κομμάτια και μικρό χρονικό διάστημα.

Ειναι ομως οι τελειες αγορες για καθε μη επαγγελματια αν σκεφτεις οτι την ιδια στιγμη καποιες entry θα ηταν ακριβοτερες (οποιος προλαβε τον κυριον ειδε βεβαια) .
Και η Κ20d ξεστοκαριστηκε στα 399 ευρω , τι να λεμε τωρα ... αλλης κλασης σωματα.
 
Φυσικά και η Κ20D, αλλά είναι να πέσεις στην περίπτωση, να είναι διάστημα που ψάχνεις και να το αποφασίσεις αμέσως, γιατί κι εγώ πήγα να πάρω μια τέτοια πένταξ και δεν είχε μείνει τίποτα, σε ένα διήμερο είχαν φύγει όλες.
 
Καλοριζοικη .... τωρα που τη πηρες κοιτα να την ευχαριστηθεις.
Περιμενουμε λεπτομερειες και φωτο .
Ποσο τη πηρες και απο που ?


Ζητώ συγνώμη

Μόλις σήμερα ''είδα'' την ερώτηση.

Αγοράστηκε από Π.Γαλαίο στα 500 ευρώ.
 
Πιο πολύ είναι για να μην επηρεάζεται το φωτόμετρο από το φως που περνάει από το οφθαλμοσκόπιο σε οποιονδήποτε χρόνο φωτογράφισης.

Στη διάρκεια της λήψης της φωτογραφίας ο καθρέφτης είναι ανασηκωμένος και σταματάει το φως που περνάει στον αισθητήρα από το οφθαλμοσκόπιο.
Αυτη ειναι η πιο σωστη διατυπωση.
 
Η φωτομέτρηση είναι στιγμιαία, δεν επηρεάζεται.
Το κάλυμα είναι για να μην περνάει φως στο εσωτερικό της μηχανής (μια και ο καθρέφτης ανασηκωμένος δεν το σφραγίζει ερμητικά) σε μεγάλες εκθέσεις. Ελαφρώς δύσκολο να συμβεί βέβαια, καθώς μεγάλες εκθέσεις σημαίνουν και κατά κανόνα σκοτεινό περιβάλλον, αλλά όχι και αδύνατο, μπορεί να υπάρξει φωτισμός από καμια σημειακή πηγή ή και να υπάρχει αρκετός περιβάλλων φωτισμός αλλά να έχουμε φορέσει κανένα ND 10 στοπ στον φακό για να πετύχουμε μεγάλη έκθεση.
 
Η τιμή που την απόκτησες ήταν τιμή ξεστοκαρίσματος προφανώς. Όταν κυκλοφόρησε η μηχανή πριν 3 1/2 χρόνια, είχε 1300 ευρώ, και ήταν ανταγωνιστική της Canon 40D (τιμολογιακά έπεφτε μεταξύ των Nikon D80 - D300). Και η Konica-Minolta ξεστόκαρε θυμάμαι στις αρχές του 2006, με το κλείσιμο του φωτογραφικού της τμήματος, την 7D σε εξευτελιστικές για την εποχή τιμές (όπως και τους φακούς της), όπως και προ μηνών ένας Γερμανός ξεστόκαρε σε εξευτελιστικές τιμές τη Sigma SD14 -μηχανή ακριβή- όπως το ίδιο είχε γίνει και με τη Fuji S5. Δεν είναι κριτήριο τέτοιες τιμές, γιατί αφορούν σε λίγα κομμάτια και μικρό χρονικό διάστημα.
Οντως έτσι ηταν. Απλα οταν αποσυρεται ενα μοντελο και ειναι περιπου στην ιδια τιμη με το νεοτερο αλλα υποδεεστερο σε καποια σημεια και καλυτερο καπου αλλού, εκεί σταθμιζεις τα συν και τα πλην με βαση τις προτεραιότητες σου και παιρνεις αυτο που σου παρεχει τους λιγοτερους περιορισμους.
 
Σαν κατηγορία σώματος δεν έχει υπάρξει ακόμη αντικαταστάτης της Α700. Ούτε και στην εικόνα είχε να δείξει η Σόνυ κάποια βελτίωση, εκτός από τα τελευταία μοντέλα με τον υποσχόμενο 16ρη αισθητήρα της, συγκριτικές δοκιμές των οποίων όμως ακόμη αναμένουμε.
Για σώμα τέτοιας κατασκευής λοιπόν, τσάμπα την πήρες. Τέτοιες μηχανές έχουν φτιαχτεί να αντέχουν.
 
Σαν κατηγορία σώματος δεν έχει υπάρξει ακόμη αντικαταστάτης της Α700. Ούτε και στην εικόνα είχε να δείξει η Σόνυ κάποια βελτίωση, εκτός από τα τελευταία μοντέλα με τον υποσχόμενο 16ρη αισθητήρα της, συγκριτικές δοκιμές των οποίων όμως ακόμη αναμένουμε.
Για σώμα τέτοιας κατασκευής λοιπόν, τσάμπα την πήρες. Τέτοιες μηχανές έχουν φτιαχτεί να αντέχουν.
Αντικαταστατης δεν εχει βγει αλλα αναμενεται φετος η Α77 αλλά σε dslt σαν τις Α33 και Α55. Γενικα η στρατηγικη της Sony προσπαθωντας να κερδισει νεους χρηστες στης εισαγωγικη κατηγορία παραμελησε τις μεγαλες κατηγοριες αναγκαζοντας πολλους να αλλαξουν συστημα. Κανοντας στροφη σε dslt εχασε ακομα ενα μερος χρηστων πιθανοτατα οτι θα κερδισει περισσοτερους. Αυτο ομως δεν μπορει να θεωρηθει σοβαρη αντιμετωπιση απο μια μεγαλη εταιρια. Περα απο αυτα η Α580, αν εξαιρεθει η ποιοτητα κατασκευης που πιστευω ειναι μετρια, η ποιοτητα εικονας της ειναι αντιστοιχη της D7000 και της Κ5. Απλα δεν εχει προωθηθει γιατι η sony προωθει τις Α33 και Α55.
 
Υπάρχουν πουθενά κροπς της 580 σε ψηλά iso ή συνολική δοκιμή;
Μέχρι τότε εγώ κρατώ τις επιφυλάξεις μου για την εξίσωσή της με τις αντίστοιχες (από άποψη αισθητήρα και μόνο εννοώ) Νίκον και Πένταξ, γιατί το έχουμε δει το έργο και άλλες φορές, με πιο αξιομνημόνευτη την πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ Α900/850 και Νίκον D3x που φορούν τον ίδιο αισθητήρα.
Και πέρα από αυτό, κάτι στην όλη προσέγγιση της Σόνυ στην εικόνα με χαλάει. Δεν καθορίζεται από πίνακες χαρακτηριστικών το αποτέλεσμα (εξαιρουμένου του παράγοντα φωτογράφος, εννοείται)
 
Eγω παντως , οταν εκανα τα δικα μου συγκριτικα με την Canon 7D vs Sony nex5 , δεν ειδα σχεδον καμια διαφορα (ειδικα σε RAW - ελαχιστα παραπανω θορυβος στα σκοτεινα).

Ουτε χρωματικα , οταν εβαλα τους ιδιους φακους (canon 24-105 L IS USM).
Και φυσικα , με την A55, καμια απολυτως ουτε σε θορυβο.
 
Έχω δύο απορίες:
1) Αυτός ο θόρυβος από τον μηχανισμό κάθε φορά που ανασηκώνεται ο καθρέφτης, εκτός από λίγο ενοχλητικός, υπάρχει περίπτωση να είναι και αιτία φθοράς στο συγκεκριμένο σημείο κρούσης εντός της μηχανής;

2) Οι πολύ υψηλές ταχύτητες ανοιγοκλεισίματος του κλείστρου επιτυγχάνονται μηχανικά;

(σημ. ακόμη δεν έχω βρεί καλές συνθήκες για τις λήψεις που χρωστάω...)
 
Eγω παντως , οταν εκανα τα δικα μου συγκριτικα με την Canon 7D vs Sony nex5 , δεν ειδα σχεδον καμια διαφορα (ειδικα σε RAW - ελαχιστα παραπανω θορυβος στα σκοτεινα).

Ουτε χρωματικα , οταν εβαλα τους ιδιους φακους (canon 24-105 L IS USM).
Και φυσικα , με την A55, καμια απολυτως ουτε σε θορυβο.

Για βίντεο ή φωτογραφία μιλάμε;
 
Kai sta 2....
Σε βιντεο , λογω χαμηλοτερου bitrate στις Sony παρατηρησα λιγο περισσοτερο colour banding σε ακραιες συνθηκες φωτισμου και γρηγορες σκηνες.
Οχι παντως κατι που το βλεπεις συνεχως ή ευκολα.

Νομιζω οτι εχω βαλει δειγματα (εικονες) απο το συγκριτικο μεταξυ νεχ - canon στο νημα μου για τη nex.

Tα πραγματα ειναι οριακα υπερ της canon, αλλα οχι παντου.
Και με τη A55 , καμια διαφορα , αφου εχει λιγο καλυτερο αισθητηρα απο τη nex.
 
Last edited: