alzazira69
AVClub Addicted Member
- 17 June 2012
- 2,261
Φίλοι γενικότερα ποια φωτομέτρηση θεωρείται καλύτερη? Δεν διαφωνώ ότι κάθε περίπτωση θέλει τα δικά της αλλά κάτι ποιο γενικό γιατί η κάμερα δεν είναι πάντα στα χέρια μας?
π.χ με τον helios ανοικτό διάφραγμα προσπάθησα να βάλω όσο φως μπορώ. η φωτομέτρηση είναι στη ρύθμιση πολλαπλή. ισο 200, 1/1000 ο κορμός έβγαινε σκοτεινός.![]()
αλλάζω με τον κιτ και βάζω φλας. στο φ5,0 ισο 200, 1/160 πάλι πολλαπλή
![]()
ό κορμός καλυτερεύει κάηκε όμως το φόντο.
Ποια θα ήταν η σωστή ρύθμιση? η φωτομέτρηση στο κέντρο θα βοηθούσε? αλλά εφόσον χρησιμοποιούμε κανόνα 3/4 πώς φωτομετρούμε το σκοτεινό αντικείμενο? το watermark είναι δοκιμή έτσι δε θελω σχόλια![]()
Γιατί δεν δοκιμάζεις το bracketing; Αν έχεις σταθερό χέρι ή τρίποδο, είναι σωτηρία, και τις περισσότερες φορές δίνει καλό αποτέλεσμα, είναι και απολαυστικός ο ήχος με τις τρεις ριπές:
Η αλλαγή φακού δεν σου προσφερε κάτι εδώ. Έχω την εντύπωση ότι έχεις λίγο μπερδεμένα στο μυαλό σου την έννοια της φωτομέτρησης. Η φωτομέτρηση είναι με απλά λόγια μία μέτρηση του πόσο φώς υπάρχει σε μία εικόνα. Μία εκτίμηση της μηχανής του τί ρυθμίσεις πρέπει να βάλει για να εκθέσει την φωτογραφία σωστά. Δεν είναι κάτι μαγικό.
Η αλλαγή του φακού δεν αλλάζει κάτι στο φώς που υπάρχει, άρα δεν αλλάζει και την φωτομέτρηση.
Στην περίπτωση αυτή, βλέπουμε ένα απο τα κλασικά διλήμματα στην φωτογραφία όσον αφορά την φωτομέτρηση μιας σκηνής.
Έχεις έναν κορμό σε σκιά μια ηλιόλουστη ημέρα. Ο κορμός επειδή είναι στην σκιά έχει λίγο φώς, ενώ το φόντο που είναι στον ήλιο πολύ φώς. Όταν εκθέτεις με βάση τον κορμό, καίγεται το φόντο, και όταν εκθέτεις το φόντο βγαίνει σκοτεινός ο κορμός... Τα σκοτεινά δλδ με τα φωτεινά έχουν τόσο μεγάλη διαφορά φωτεινότητας που δεν καλύπτονται απο το δυναμικό εύρος της μηχανής.
Όπως σωστά σκέφτηκες ένας τρόπος να το διορθώσεις αυτό είναι να βάλεις φωτίσεις τα σκοτεινά ώστε να μην έχουν τόση διαφορά με τα φωτεινά. Και αυτό γίνεται πολύ εύκολα με το φλας. Αλλά στην πραξη δεν σου βγήκε. Και εξηγώ το γιατί. Η μηχανή σου έχει μέγιστη ταχύτητα συγχρονισμού 1/160. Δλδ με την χρήση φλας αυτή είναι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πάρει. Άρα με την μία προσθέτεις στην έκθεση σου σε σχέση με την πρώτη φωτογραφία σχεδόν 3 στοπ φως. Με το κλείσιμο του διαφράγματος απο f/2 σε f/5 αφαιρείς λίγο παραπάνω απο 1 στοπ. Άρα το φόντο σου έχει μια υπερέκθεση 2 στοπ σε σχέση με την πρώτη φωτογραφία που φαίνεται σωστό. Γιαυτό και κάηκε.
Στην περίπτωση αυτή βέβαια πιστεύω οτι την έσωνες και έτσι. Η πρώτη φωτογραφία αν πρόσθετες ένα στοπ επιλέγοντας ταχύτητα 1/500, και τραβώντας σε raw θα μπορούσες να έχεις και τον κορμό αρκετά φωτεινό και το φόντο σωστά εκθεμένο.
Η φωτομέτρηση της μηχανής δεν είναι τέλεια. Πρέπει πάντα, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις δύσκολου φωτισμού να ελέγχουμε αν είναι σωστή. Η πολλαπλή είναι συνήθως αρκετή, αλλά εδώ βλέπουμε οτι μπερδεύεται. Εδώ πρέπει είτε με το exposure compesation να δώσουμε ένα στοπ ακόμα (+1), είτε να γυρίσουμε σε σπότ φωτομέτρηση και να φωτομετρήσουμε στον κορμό και πάλι να διορθώσουμε όσο χρειάζεται. Οι ψηφιακές έχουν κάνει το όλο θέμα πολύ πιο απλό αφού μπορούμε να δοκιμάσουμε και να διορθώσουμε την ίδια στιγμή.
κι από μένα μια σύντομη ερώτηση ('ασχετη όμως): ποιο είναι το καλύτερο πρόγραμμα για επεξεργασία βίντεο σε μορφή .MTS (AVCHD) χωρίς μετατροπή σε άλλο format? (πχ. avi, mpeg)
Και τέλος κάτι περίεργο. όταν κρατώ στα χέρια του τον sigma και τον κουνήσω με κίνηση φραπεδάκι(όχι ιδιαιτερα έντονα) ακούγεται ένα πολύ έντονο τακ τακ. Φωτογραφίες βγάζει οκ. Δεν το είχα παρατηρήσει στην αρχή? Δεν μου έπεσε κατω ΠΟΤΕ.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.