Sony σειρά NEX

Re: The Sony NEX Thread.

ο μόνος φακός που ίσως κάνει παπάδες στο σύστημα είναι ο zeiss (24/1.8). όλοι οι άλλοι είναι απλά για να περνάμε την ώρα μας
 
Re: The Sony NEX Thread.

στο άμαζον έχει 220 ευρώ αυτήν τη στιγμή. πάντως πιστεύω ότι εύκολα θα στον έβγαζαν από κανα κιτ σε αυτην την τιμή (σε ελληνικό μαγαζί)
 
Re: The Sony NEX Thread.

Έχοντας κουραστεί λίγο από τους manual φακούς, την έλλειψη zoom και τις manual ρυθμίσεις σε κάποιες φάσεις που θέλω να τραβήξω τα παιδιά σε εξωτερικό χώρο και αφού συμβουλεύτηκα και τον Γιάννη κάποια post πιο πάνω, πήρα μέσω ebay (σε πολύ καλή τιμή) τον 18-55 και τον περιμένω :)

Αυτός θα είναι ο φακός που θα χρησιμοποιώ για πιο άμεσες, Non thinking, everyday outdoor καταστάσεις.

Έχοντας καταλάβει την λογική όλων των ρυθμίσεων πλέον και έχοντας πειραματιστεί σχετικά, θα ήθελα να σας ρωτήσω για το metering. Ξέρω ποιά είναι η "θεωρία" πίσω από κάθε ρύθμιση, απλά ήθελα να ρωτήσω τι χρησιμοποιείτε εσείς σε real life.

Λογικά με τους manual φακούς που αναλύω πριν τραβήξω θα έπρεπε να το έχω στο multi, ενώ με τον 18-55 AF στο center. Ποιά η άποψη σας?
 
Re: The Sony NEX Thread.

Νομιζω εχει θεμα το metering αναλογα με το τι θες να φωτογραφησεις...λογικα πχ, στο πορτρετο θες να ειναι φωτισμενο, οποτε σε συνθηκες εντονου backlight θα πρεπει να δοκιμασεις το center/point ωστε η μηχανη να δωσει προτεραιοτητα εκει, φυσικα "καιγοντας" το background...νομιζω ειναι θεμα δοκιμων γενικα, θα μιλησουν και οι εμπειροι :-)
 
Re: The Sony NEX Thread.

Φίλοι γενικότερα ποια φωτομέτρηση θεωρείται καλύτερη? Δεν διαφωνώ ότι κάθε περίπτωση θέλει τα δικά της αλλά κάτι ποιο γενικό γιατί η κάμερα δεν είναι πάντα στα χέρια μας?

π.χ με τον helios ανοικτό διάφραγμα προσπάθησα να βάλω όσο φως μπορώ. η φωτομέτρηση είναι στη ρύθμιση πολλαπλή. ισο 200, 1/1000 ο κορμός έβγαινε σκοτεινός.
27759912.jpg


αλλάζω με τον κιτ και βάζω φλας. στο φ5,0 ισο 200, 1/160 πάλι πολλαπλή
27112143.jpg


ό κορμός καλυτερεύει κάηκε όμως το φόντο.
Ποια θα ήταν η σωστή ρύθμιση? η φωτομέτρηση στο κέντρο θα βοηθούσε? αλλά εφόσον χρησιμοποιούμε κανόνα 3/4 πώς φωτομετρούμε το σκοτεινό αντικείμενο? το watermark είναι δοκιμή έτσι δε θελω σχόλια :flipout:
 
Last edited:
Re: The Sony NEX Thread.

Η αλλαγή φακού δεν σου προσφερε κάτι εδώ. Έχω την εντύπωση ότι έχεις λίγο μπερδεμένα στο μυαλό σου την έννοια της φωτομέτρησης. Η φωτομέτρηση είναι με απλά λόγια μία μέτρηση του πόσο φώς υπάρχει σε μία εικόνα. Μία εκτίμηση της μηχανής του τί ρυθμίσεις πρέπει να βάλει για να εκθέσει την φωτογραφία σωστά. Δεν είναι κάτι μαγικό.
Η αλλαγή του φακού δεν αλλάζει κάτι στο φώς που υπάρχει, άρα δεν αλλάζει και την φωτομέτρηση.

Στην περίπτωση αυτή, βλέπουμε ένα απο τα κλασικά διλήμματα στην φωτογραφία όσον αφορά την φωτομέτρηση μιας σκηνής.
Έχεις έναν κορμό σε σκιά μια ηλιόλουστη ημέρα. Ο κορμός επειδή είναι στην σκιά έχει λίγο φώς, ενώ το φόντο που είναι στον ήλιο πολύ φώς. Όταν εκθέτεις με βάση τον κορμό, καίγεται το φόντο, και όταν εκθέτεις το φόντο βγαίνει σκοτεινός ο κορμός... Τα σκοτεινά δλδ με τα φωτεινά έχουν τόσο μεγάλη διαφορά φωτεινότητας που δεν καλύπτονται απο το δυναμικό εύρος της μηχανής.

Όπως σωστά σκέφτηκες ένας τρόπος να το διορθώσεις αυτό είναι να βάλεις φωτίσεις τα σκοτεινά ώστε να μην έχουν τόση διαφορά με τα φωτεινά. Και αυτό γίνεται πολύ εύκολα με το φλας. Αλλά στην πραξη δεν σου βγήκε. Και εξηγώ το γιατί. Η μηχανή σου έχει μέγιστη ταχύτητα συγχρονισμού 1/160. Δλδ με την χρήση φλας αυτή είναι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πάρει. Άρα με την μία προσθέτεις στην έκθεση σου σε σχέση με την πρώτη φωτογραφία σχεδόν 3 στοπ φως. Με το κλείσιμο του διαφράγματος απο f/2 σε f/5 αφαιρείς λίγο παραπάνω απο 1 στοπ. Άρα το φόντο σου έχει μια υπερέκθεση 2 στοπ σε σχέση με την πρώτη φωτογραφία που φαίνεται σωστό. Γιαυτό και κάηκε.

Στην περίπτωση αυτή βέβαια πιστεύω οτι την έσωνες και έτσι. Η πρώτη φωτογραφία αν πρόσθετες ένα στοπ επιλέγοντας ταχύτητα 1/500, και τραβώντας σε raw θα μπορούσες να έχεις και τον κορμό αρκετά φωτεινό και το φόντο σωστά εκθεμένο.

Η φωτομέτρηση της μηχανής δεν είναι τέλεια. Πρέπει πάντα, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις δύσκολου φωτισμού να ελέγχουμε αν είναι σωστή. Η πολλαπλή είναι συνήθως αρκετή, αλλά εδώ βλέπουμε οτι μπερδεύεται. Εδώ πρέπει είτε με το exposure compesation να δώσουμε ένα στοπ ακόμα (+1), είτε να γυρίσουμε σε σπότ φωτομέτρηση και να φωτομετρήσουμε στον κορμό και πάλι να διορθώσουμε όσο χρειάζεται. Οι ψηφιακές έχουν κάνει το όλο θέμα πολύ πιο απλό αφού μπορούμε να δοκιμάσουμε και να διορθώσουμε την ίδια στιγμή.
 
Re: The Sony NEX Thread.

Φίλοι γενικότερα ποια φωτομέτρηση θεωρείται καλύτερη? Δεν διαφωνώ ότι κάθε περίπτωση θέλει τα δικά της αλλά κάτι ποιο γενικό γιατί η κάμερα δεν είναι πάντα στα χέρια μας?

π.χ με τον helios ανοικτό διάφραγμα προσπάθησα να βάλω όσο φως μπορώ. η φωτομέτρηση είναι στη ρύθμιση πολλαπλή. ισο 200, 1/1000 ο κορμός έβγαινε σκοτεινός.
27759912.jpg


αλλάζω με τον κιτ και βάζω φλας. στο φ5,0 ισο 200, 1/160 πάλι πολλαπλή
27112143.jpg


ό κορμός καλυτερεύει κάηκε όμως το φόντο.
Ποια θα ήταν η σωστή ρύθμιση? η φωτομέτρηση στο κέντρο θα βοηθούσε? αλλά εφόσον χρησιμοποιούμε κανόνα 3/4 πώς φωτομετρούμε το σκοτεινό αντικείμενο? το watermark είναι δοκιμή έτσι δε θελω σχόλια :flipout:


Γιατί δεν δοκιμάζεις το bracketing; Αν έχεις σταθερό χέρι ή τρίποδο, είναι σωτηρία, και τις περισσότερες φορές δίνει καλό αποτέλεσμα, είναι και απολαυστικός ο ήχος με τις τρεις ριπές:
http://www.youtube.com/watch?v=dbyR3cCSUbU
 
Re: The Sony NEX Thread.

κατά την ταπεινή μου γνώμη η προτιμότερη λύση είναι ένα πιο δυνατό φλας ή να βγάλεις τον κορμό σκοτεινό και να κάνεις post-processing
 
Last edited:
Re: The Sony NEX Thread.

Γιατί δεν δοκιμάζεις το bracketing; Αν έχεις σταθερό χέρι ή τρίποδο, είναι σωτηρία, και τις περισσότερες φορές δίνει καλό αποτέλεσμα, είναι και απολαυστικός ο ήχος με τις τρεις ριπές:

bracketing & hdr είναι το ίδιο και το αυτό?
 
Re: The Sony NEX Thread.

Σε ανάλογες περιπτώσεις, φωτομετράς το φόντο με σποτ φωτομέτρηση και ταχύτητα τη ταχύτητα που θα βάλεις με το φλας. Συνήθως εγώ γυρίζω σε χειροκίνητη εκφώτιση << Μ >> Μετά καδράρεις και βγάζεις τη φωτογραφία με το φλας να σου φωτίζει το θέμα σου.

Πάντως και εμένα μου κάνει εντύπωση. Γιατί :
από f2. s1/1000
πήγες σε f5. s1/160
δηλαδή υπερφώτισες από ταχύτητα, 2 1/3 σποτ ( 1/1000 - 1/500 - 1/250 - 1/160 )
και υποφώτισες από διάφραγμα, 2 2/3 σποτ ( f2 - f2.8 - f4 - f5 ) Το μέγιστο διάφραγμα του Helios είναι f2 ;

Εκτός να είχες πιο κλειστό διάφραγμα με το Helios ;

εδιτ : όχι δεν είναι το ίδιο το hdr & bracketing
 
Re: The Sony NEX Thread.

Η αλλαγή φακού δεν σου προσφερε κάτι εδώ. Έχω την εντύπωση ότι έχεις λίγο μπερδεμένα στο μυαλό σου την έννοια της φωτομέτρησης. Η φωτομέτρηση είναι με απλά λόγια μία μέτρηση του πόσο φώς υπάρχει σε μία εικόνα. Μία εκτίμηση της μηχανής του τί ρυθμίσεις πρέπει να βάλει για να εκθέσει την φωτογραφία σωστά. Δεν είναι κάτι μαγικό.
Η αλλαγή του φακού δεν αλλάζει κάτι στο φώς που υπάρχει, άρα δεν αλλάζει και την φωτομέτρηση.

Στην περίπτωση αυτή, βλέπουμε ένα απο τα κλασικά διλήμματα στην φωτογραφία όσον αφορά την φωτομέτρηση μιας σκηνής.
Έχεις έναν κορμό σε σκιά μια ηλιόλουστη ημέρα. Ο κορμός επειδή είναι στην σκιά έχει λίγο φώς, ενώ το φόντο που είναι στον ήλιο πολύ φώς. Όταν εκθέτεις με βάση τον κορμό, καίγεται το φόντο, και όταν εκθέτεις το φόντο βγαίνει σκοτεινός ο κορμός... Τα σκοτεινά δλδ με τα φωτεινά έχουν τόσο μεγάλη διαφορά φωτεινότητας που δεν καλύπτονται απο το δυναμικό εύρος της μηχανής.

Όπως σωστά σκέφτηκες ένας τρόπος να το διορθώσεις αυτό είναι να βάλεις φωτίσεις τα σκοτεινά ώστε να μην έχουν τόση διαφορά με τα φωτεινά. Και αυτό γίνεται πολύ εύκολα με το φλας. Αλλά στην πραξη δεν σου βγήκε. Και εξηγώ το γιατί. Η μηχανή σου έχει μέγιστη ταχύτητα συγχρονισμού 1/160. Δλδ με την χρήση φλας αυτή είναι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πάρει. Άρα με την μία προσθέτεις στην έκθεση σου σε σχέση με την πρώτη φωτογραφία σχεδόν 3 στοπ φως. Με το κλείσιμο του διαφράγματος απο f/2 σε f/5 αφαιρείς λίγο παραπάνω απο 1 στοπ. Άρα το φόντο σου έχει μια υπερέκθεση 2 στοπ σε σχέση με την πρώτη φωτογραφία που φαίνεται σωστό. Γιαυτό και κάηκε.

Στην περίπτωση αυτή βέβαια πιστεύω οτι την έσωνες και έτσι. Η πρώτη φωτογραφία αν πρόσθετες ένα στοπ επιλέγοντας ταχύτητα 1/500, και τραβώντας σε raw θα μπορούσες να έχεις και τον κορμό αρκετά φωτεινό και το φόντο σωστά εκθεμένο.

Η φωτομέτρηση της μηχανής δεν είναι τέλεια. Πρέπει πάντα, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις δύσκολου φωτισμού να ελέγχουμε αν είναι σωστή. Η πολλαπλή είναι συνήθως αρκετή, αλλά εδώ βλέπουμε οτι μπερδεύεται. Εδώ πρέπει είτε με το exposure compesation να δώσουμε ένα στοπ ακόμα (+1), είτε να γυρίσουμε σε σπότ φωτομέτρηση και να φωτομετρήσουμε στον κορμό και πάλι να διορθώσουμε όσο χρειάζεται. Οι ψηφιακές έχουν κάνει το όλο θέμα πολύ πιο απλό αφού μπορούμε να δοκιμάσουμε και να διορθώσουμε την ίδια στιγμή.

Αλεξ φακό άλλαξα απλά γιατί ήθελα ναμαι σίγουρος ότι θα εστιάσει τουλάχιστον σωστά, γύρω γύρω είχε κόσμο που δεν φαίνεται εδώ και δεν είχα ευχέρεια να πάρω το χρόνο μου για εστίαση. Δεν έχω ακόμη τόοοοση εξοικείωση με το μανουαλ φόκους. Που θα πάει... οπότε ότα άλλαξα φακό σκέφτηκα δεν βάζω και το φλας..

Για τον ίδιο λόγο που ρωτάει και ο χρονης πήγα στο φ5 γιατί έκανα ζουμ να πάρω το κάδρο που θέλω. Φαντάζομαι ότι αν έκλεινα το διάφραγμα θα έπαιρνα ακόμη πιο σκοτεινό κορμό.

ωστόσο πώς θα επέλεγα να πάω σε ταχύτητα 1/500? τι θα έπρεπε να αλλάξω στις ρυθμίσεις?

@alzazira μετά από επεξεργασία που έκανα στο raw βελτιώθηκαν πολλά είναι αλήθεια, αλλά κύριο μέλημα είναι να μάθω να τραβάω όσο το δυνατόν πιο σωστά. Το πιο δυνατό φλας το αποκλείω, δεν μπορώ να κουβαλάω.

Το ίδιο θέμα έχω αντιμετωπίσει σε πορτραίτο, για αυτό έθεσα το θέμα. Μου έχει κάνει εντύπωση ότι η κόμπακτ ολύμπους είχε μια λειτουργία όπου αναγνώριζε μόνη της αυτή την περίπτωση και μόνη της έκανε τα απαραίτητα με καλά αποτελέσματα. Βέβαια δεν δοκίμασα να το βάλω φουλ αυτόματο να δω τα αποτελέσματα. έχει κατι παρόμοιο η νεξ?

τη σποτ φωτομέτρηση τη διάβασα κάπου εκ των υστέρων, θα στρωθώ να τη μάθω.

Το μπράκετινγκ προς το παρόν μου είναι άγνωστη λέξη :bigcry: σιγά σιγά.

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις. ΠΟΛΥ!
 
Re: The Sony NEX Thread.

Με συγχωρείτε που γίνομαι κουραστικός αλλά αν χρησιμοποιούσα τη ρύθμιση dro θα έπαιρνα χωρίς φλας καλύτερο αποτέλεσμα? (συμπεραίνω με βάση το μάνουαλ ότι χωρίς φλας τέτοια φωτό δεν..).

Ακόμη εάν κάποιος έχει το κουράγιο και την υπομονή ή το κατάλληλο λινκ να μου εξηγήσει πώς έχει νόημα να κάνεις σποτ ή κεντρική φωτομέτρηση όταν το κυρίως θέμα βρίσκεται στα 3/4 θα του είμαι υπόχρεος. Και τη διαφορά μεταξύ σποτ που έτσι και αλλιώς πάντα στο κέντρο από ότι βλέπω είναι, και κεντρικής.

ευχαριστώ εκ των προτέρων για την κατανόηση.
 
Re: The Sony NEX Thread.

κι από μένα μια σύντομη ερώτηση ('ασχετη όμως): ποιο είναι το καλύτερο πρόγραμμα για επεξεργασία βίντεο σε μορφή .MTS (AVCHD) χωρίς μετατροπή σε άλλο format? (πχ. avi, mpeg)
 
Re: The Sony NEX Thread.

χωρίς πρακτική και κώλο κάτω δε γίνεται δουλειά. έβαλα λοιπόν με φόντο ένα φωτιστικό δαπέδου ένα κουτί.
Η καλή φωτογραφία βγήκε με σημειακή φωτομέτρηση πάνω στη λάμπα όπου το κουτί σκοτείνιασε εντελώς και με φλας γεμίσματος. η λάμπα βγήκε οκ και το κουτί φωτίστηκε μια χαρά από το φλας. Αν είχα κάνει αυτό δεν θα είχε καεί το χορτάρι γιατί θα κατέβαζε φωτεινότητα και ο κορμός θα έβγαινε μια χαρά λόγω φλας.
Niiiiice :2thumb22sup:

Και τέλος κάτι περίεργο. όταν κρατώ στα χέρια του τον sigma και τον κουνήσω με κίνηση φραπεδάκι(όχι ιδιαιτερα έντονα) ακούγεται ένα πολύ έντονο τακ τακ. Φωτογραφίες βγάζει οκ. Δεν το είχα παρατηρήσει στην αρχή? Δεν μου έπεσε κατω ΠΟΤΕ.
 
Re: The Sony NEX Thread.

Και τέλος κάτι περίεργο. όταν κρατώ στα χέρια του τον sigma και τον κουνήσω με κίνηση φραπεδάκι(όχι ιδιαιτερα έντονα) ακούγεται ένα πολύ έντονο τακ τακ. Φωτογραφίες βγάζει οκ. Δεν το είχα παρατηρήσει στην αρχή? Δεν μου έπεσε κατω ΠΟΤΕ.

¨οταν τον βάλεις στην μηχανή δεν ακούγεται τίποτα, έτσι είναι από κατασκευής.
 
Re: The Sony NEX Thread.

ναι όντως ισχύει, δεν το είχα παρατηρήσει, μου είπε και Νικος (πεπερ).
Σας ευχαριστώ. πήγε η καρδια μου στην κουλουρη.