Σωστες Λήψεις κ Φακοί σε D80 ( Τοπίο-Πορτραίτο )

Βέβαια πρέεπι να σου πω ότι το καμπαναριό στο συγκεκριμένο ναό γέρνει λίγο προς τα μέσα, άρα όσο κι αν το ισιώνεις δεν μπορείς να πετύχεις ακριβώς ίσις όλες τις κάθετες γραμμές του ναού. Θα κοιτάξω το βράδυ να ανεβάσω και δική μου λήψη από τον Άγιο Νεκτάριο περσινή.
 
ΒΛΑΣΙΔΗ διαλεγω το τροπο 1

Να που μαθαινουμε και photoshop.
Μπορω να πω πως ειναι απαραίτητο για τι φωτογραφια, αν και προσπαθω να το αποφευγω με καλες ληψης.
Ειμαι βεβαια ακομη στην αρχη και στα δυο.

Δεν εχεις παντα τη δυνατοτητα να απομακρυνεσε απο το θεμα αλλα και να ανεβαινεις σε υψος.
Παρατηρησα πως η λεπτομερια χανετα σε καθε μετατροπη σου, φανταζομαι πως εχει να κανει πως κανεις save σε μεγαλη συμπιεση και μετα την ξαναχρησιμοποίησες για την επομενη αλλαγη για το παραδειγμα σου.

Εντυπωσιακο το αποτελεσμα. Θα το κρατησω για μελετη, ειναι σωστο tutorial.

Σημ. Και εσπασα το κεφαλι μου να θυμιθω....ναός Αγίου Νεκταρίου !
Αν και καπου που ειχα διαβασει βγαζουμε και τις πινακιδες φωτογραφια.
Αυτη μου ξεφυγε.
 
attachment.php


Να και μια δική μου λήψη από το ίδιο σημείο που έκανες και εσύ τη δική σου, όμως αρκετά πιο πίσω (τουλάχιστον 20 μέτρα). Βλέπεις ότι το καμπαναριό γέρνει επίσης. Πάντως για να καταλάβεις όσα σου είπα παραπάνω, η φωτογραφία αυτή έχει τελικές διαστάσεις 2500Χ2200 περίπου όταν η αρχική είχε 3800Χ2600. Το χρώμα είναι διαφορετικό, διότι έγινε σε adobe rgb.
 

Attachments

  • DSC_3909_1.jpg
    DSC_3909_1.jpg
    139.9 KB · Views: 113
και δυο ακόμα λήψεις για να δεις τη διαφορά που προκύπτει στο τελικό αποτέλεσμα από τα διαφορετικά επίπεδα λήψης.

attachment.php


Αυτή η λήψη έγινε χαμηλά από το επίπεδο του πάρκινγκ και αυτή

attachment.php


από ψηλά, από τα σκαλάκια.
 

Attachments

  • DSC_3910_1.jpg
    DSC_3910_1.jpg
    108.8 KB · Views: 111
  • DSC_3914_1.jpg
    DSC_3914_1.jpg
    132.6 KB · Views: 111
Ποιο ειναι αυτο που κανει τοσο μεγαλη διαφορα στη τιμη ?
Τα 2 μοντελα ειναι αυτα:

NIKON 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR Zoom στα 1,800
NIKON 70-300MM AF-S VR F4.5-5.6 στα 499.00


Λογικα πιο μεγαλο zoom δεν ειναι ακριβωτερο ?
 
f/2.8G ED-IF

Σταθερο μεγιστο διάφραγμα 2.8 σε όλο το έυρος

ED γυαλί για ακόμα καλύτερη ποιότητα εικόνας

Για τα πλεονεκτήματα του Internal Focus δεν είμαι πολύ σιίγουρος αλλα τα δύο παραπανω δικαιολογούν την διαφορά στην τιμή.

Το μεγαλύτερο ζουμ δεν είναι απαραίτητα ακριβώτερο. Δεν είνια τόσο το έυρος του ζουμ όσο η ποιότητα του γυαλιού και η φωτεινότητά (διαφραγμα) που μετράει. Και όσο μεγαλύτερο ζουμ τόσο τα παραπάνω μειόνονται.
Αυτος είναι ο κανόνας χωρίς να αποκλείονται εξαιρέσεις βεβαια
 
Δες και την διαφορά βάρους να πάρεις μια ιδέα για το πόσο παραπάνω γυαλί έχει ο ακριβός...
 
τον 70-200 τον εχω. Ειναι κορυφαιος (ξυραφι, χρωματα) αλλα ειναι και γαιδουρι!!! Αν τον πιασεις στα χερια σου θα καταλαβεις την διαφορα......
 
Φακοι ?

Επειδη εχει πιστευω συνεχεια στο τοπικ που εχω αρχίσει συνεχιζω εδω.

Φανταζομαι πως ειναι αρκετοι αυτοι που δεν μπορουν να αντιληφθούν ποιοι ειναι οι ιδανικοι φακοι αναλογα στο θεμα που θελεις να φωτογραφισεις.
Οπως τι σημαίνουν τα χαρακτηριστικα που βλεπεις σε ενα φακο και τι μπορεις ή δεν μπορεις να κανεις με αυτα.

Ετσι λοιπον θετω καποιες αποριες μου. Δεν θα νιωσω ασχημα εαν δεν λαβω απαντησει γιατι ξερω πως ειναι να εξηγεις σε καποιον ασχετο πως θα κανει εγκατασταση τα ... xp....

Παραθετω καποιους φακους οπως και καποιες φωτο που βρηκα στο νετ για παραδειγματα.

NIKON AF 50mm f/1.4
NIKON AF 35mm f/2.0 D AF
NIKON LENS 24-70mm f/2.8G ED AF-S
NIKON AF-S 18-200mm VR DX 3.5-5.6G IF-ED

Βλεπω πως στο 2 πρωτους εχει σταθερο mm και σταθερο f
Στους 3-4 εχουμε μεταβλητο mm αλλα στο 4ο μεταβλητο και το f

Ξερω ( ελπιζω ) πως το mm το σταθερο δεν κανει zoom
Το f προσφερει την δυνατοτητα να εχεις φλου ή νετ το backround σωστα ?


Βαζω κοπελες στις φωτο για μεγαλυτερο ενδιαφερων :-) αλλα ηταν ευκολο και στην αναζητηση τους.

Στην 1η βλεπουμε 2 κοπελες:
ι) θα μπορουσα με ποιο φακο να εχω την καλυτερη ληψη?
ιι) Θα μπορουσα με σταθερο f να εχω ποιο νετ τη δευτερη κοπελα πισω?
Στη 2η :
ιιι) με ποιο f θα μπορουσα να εχω τοσο φλου backround ?
ιv) Με το πρωτο φακο, το δευτερο ή μπορω ακομα και με τον 4ο φακο με αρκετο zoom παρολο που ειναι στο f 3.5 ? ( αν και με zoom νομιζω οτι το f αναγκαστικα αυξανει μονο του )
Στη 3η :
v) Ποιος φακος θα μας εδινε αυτο το αποτελεσμα ?
vi) Εαν ηθελα να ειναι ποιο νετ και το χερι της κοπελας γιατι ισως να ειχε ενα πολυ ωραιο ταττου εκει τι θα αλλαζε?
Στη 4η : Ωραια στιγμη ( βεβαια δεν μου αρεσει που γερνουν τοσο πολυ, ισως εαν τα πιτσιρικια ηταν καθετα να φαινοταν καλυτερα για μενα )
viι ) Σε αυτη σιγουρα δεν θελεις να εχουν την ανασα σου στο προσωπο τους οποτε πας σε 200 mm ?
Στη 5η :
vιιι) Ολοκληρη την κοπελα και με πισω τοπιο ( περισσοτερο απο αυτο στη συγκεκριμενη ) ποιος φακος μας το προσφερει ?


δεν εχω δει μεσα απο αλλο φακο εκτος απο το δικο μου αλλα ουτε και φιλους επαγγελματιες ή το ιδιο χομπιστες με εμενα.
Να αγοραζω φακους χωρις να εχω ιδεα τι περνω ειναι θεωρω αρκετα ανοητο ισως ( αν και το εχω κανει, ε ! μην το ξανακανω )

Ευχαριστω
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    86.6 KB · Views: 14
  • 2.jpg
    2.jpg
    58 KB · Views: 12
  • 4.jpg
    4.jpg
    31.5 KB · Views: 9
  • 6.jpg
    6.jpg
    91.7 KB · Views: 9
  • 5.jpg
    5.jpg
    78.5 KB · Views: 12
Επειδή βλέπω τα έχεις μπερδέψει λιγάκι, πρώτα να ξεκαθαρίσουμε κάποια βασικά:

Τα "mm" που λες, αναφέρονται στο εστιακό μήκος του φακού. Το εστιακό μήκος είναι αντιστρόφως ανάλογο της γωνίας κάλυψης του φακού. Δηλαδή όσο μεγαλύτερο εστιακό μήκος, τόσο πιο στενή γωνία κάλυψης.

Το "f" που λες, όταν μνημονεύεται στην ονομασία του φακού, αναφέρεται στη μέγιστη τιμή του διαφράγματος. Δηλαδή τι τιμή παίρνει το διάφραγμα όταν δεν κλείνουν καθόλου οι λεπίδες του. Όσο πιο μικρή η τιμή, τόσο πιο ανοικτό το διάφραγμα, τόσο περισσότερο φως περνάει (γι' αυτό και τους φακούς με μικρό f τους λέμε "γρήγορους"), και τόσο πιο ρηχό το βάθος πεδίου. Δηλαδή το πεδίο εστίασης, με σημείο αναφοράς το κύριο θέμα σου, είναι περιορισμένο. Φυσικά σε όλους τους φακούς κλείνει το διάφραγμα. Ακόμη και στους πιο "γρήγορους". Έτσι μπορείς να τα έχεις όλα νετ. Πχ στην πρώτη φωτογραφία, εάν έκλεινε ο φωτογράφος (φαντάζομαι δεν είναι δικές σου) το διάφραγμα σε f/11, και εστίαζε κάπου ανάμεσα στις δύο κοπέλες (το πεδίο εστίασης όπως είπαμε εκτείνεται μπροστά και πίσω από το σημείο που εστιάζεις, πόσο μπροστά και πόσο πίσω εξαρτάται από την απόσταση εστίασης, το εστιακό μήκος του φακού και κυρίως το πόσο κλείνεις το διάφραγμα).

Η δεύτερη φωτογραφία έχει ληφθεί με τον φακό τελείως ανοικτό (ή ελάχιστα κλειστό). Ο 50/1.4 θα σου έδινε σίγουρα τέτοιο αποτέλεσμα, όπως και ο 24-70/2.8 στο τελε άκρο του (στα 70mm).

Οι φακοί που όπως παρατηρείς έχουν σταθερό το f, σημαίνει ότι το διατηρούν σε όλο το εστιακό εύρος τους (άρα για τους σταθερούς αυτό είναι αυτονόητο, για τους ζουμ μιλάμε). Άρα ο 24-70/2.8 έχει μέγιστο διάφραγμα 2.8 τόσο στα 24mm, όσο και στα 70mm.
Αντιθέτως ο 18-200 για παράδειγμα, δεν έχει σταθερό διάφραγμα, το οποίο σημαίνει ότι στα 18mm θα έχει διάφραγμα 3.5, αλλά στα 200 μειώνεται στο 5.6

Το αποτέλεσμα της 3ης φωτογραφίας, με το σφικτό /καδράρισμα, θα στο έδινε καλύτερα ένας 85ρης κλασικός φακός πορτραίτου (πχ ο Nikkor 85/1.8). Και με τον 50/1.4 μπορείς να το πάρεις, αλλά θα πρέπει να πλησιάσεις παραπάνω. Το βασικό βέβαια στην 3η φωτο δεν είναι ο φακός, αλλά ο φωτισμός. Κακά τα ψέμματα, για να φτάσεις σε τέτοιο αποτέλεσμα θέλει να πειραματιστείς πολύ και να ασχοληθείς πολύ σοβαρά με το κεφάλαιο φωτισμός.

Η τέταρτη δεν έχει τραβηχθεί στα 200mm. Το καταλαβαίνεις από την προοπτική. Κάπου συν πλην στα 50mm θα το έβαζα (σε ψηφιακό σώμα DX). Άντε στα 85 το πολύ.

Τώρα για την 5η ερώτηση... θα πρέπει να καταλάβεις ότι το κάδρο, πέρα από τα mm του φακού, μας το ορίζει και η απόσταση από το θέμα. Δηλαδή την 5η μπορώ να την τραβήξω και με τον 50ρη από τα 4-5 μέτρα, και με 100ρη από τα 8-9 μέτρα (υπόθεση) αλλά και με 35ρη από τα 3 μέτρα. Αυτό που αλλάζει μεταξύ τους είναι η προοπτική, δηλαδή πως θα φαίνεται το μακρυνό φόντο. Μπορείς να την τραβήξεις και με φακό 24mm, οπότε θα φαίνεται έντονη η προοπτική, μπορείς και με φακό 200mm, οπότε η προοπτική θα είναι "συμπιεσμένη". Αναλόγως του εφέ που θέλεις.
Φυσικά και στην 5η παίζει μεγάλο ρόλο και έχει προσεχθεί ο φωτισμός. Ο οποίος δεν είναι μόνο ο φυσικός. Σίγουρα υπάρχουν ανακλαστήρες μπροστά από την κοπέλα για να την φωτίζουν, εάν όχι και τεχνητή φωτιστική πηγή.
 
Last edited:
Re: Φακοι ?

Παραθετω καποιους φακους οπως και καποιες φωτο που βρηκα στο νετ για παραδειγματα.

NIKON AF 50mm f/1.4
NIKON AF 35mm f/2.0 D AF
NIKON LENS 24-70mm f/2.8G ED AF-S
NIKON AF-S 18-200mm VR DX 3.5-5.6G IF-ED

Βλεπω πως στο 2 πρωτους εχει σταθερο mm και σταθερο f
Στους 3-4 εχουμε μεταβλητο mm αλλα στο 4ο μεταβλητο και το f

Ξερω ( ελπιζω ) πως το mm το σταθερο δεν κανει zoom

Ακριβώς.

Το f προσφερει την δυνατοτητα να εχεις φλου ή νετ το backround σωστα ?

Το f φανερώνει το πόσο φωτεινός είναι ο φακός.
Την μέγιστη δυνατότητά του στην πρόσληψη φωτός.

Το αν θα έχεις νετ ή φλου το background λέγεται βάθος πεδίου και εξαρτάται από συνδιασμό ρυθμίσεων καθώς και από την απόσταση του θέματος πάνω στο οποίο έχεις εστιάσει.


Στην 1η βλεπουμε 2 κοπελες:
ι) θα μπορουσα με ποιο φακο να εχω την καλυτερη ληψη?
ιι) Θα μπορουσα με σταθερο f να εχω ποιο νετ τη δευτερη κοπελα πισω?

ι) Μικρή σημασία. Ίσως την ποιο ''καθαρή'' με τους νορμαλ φακούς
ιι) Όχι. Με ρύθμιση ''μεγάλου'' αριθμητικά f θα μπορούσες.


Στη 2η :
ιιι) με ποιο f θα μπορουσα να εχω τοσο φλου backround ?
ιv) Με το πρωτο φακο, το δευτερο ή μπορω ακομα και με τον 4ο φακο με αρκετο zoom παρολο που ειναι στο f 3.5 ? ( αν και με zoom νομιζω οτι το f αναγκαστικα αυξανει μονο του )

ιιι) Με το ελάχιστο αριθμητικά (ή με κάτι πολύ κοντά σε αυτό.)
iv) Με τον τελευταίο φακό ζουμαρισμένο θα έκανες πολύ εύκολα την δουλειά.


Στη 3η :
v) Ποιος φακος θα μας εδινε αυτο το αποτελεσμα ?
vi) Εαν ηθελα να ειναι ποιο νετ και το χερι της κοπελας γιατι ισως να ειχε ενα πολυ ωραιο ταττου εκει τι θα αλλαζε?

ν)Οποιοσδήποτε.
νι) Μεγάλο αριθμητικά f ...ζουμάρισμα με τα πόδια και καθόλου από τον φακό.

Στη 4η : Ωραια στιγμη ( βεβαια δεν μου αρεσει που γερνουν τοσο πολυ, ισως εαν τα πιτσιρικια ηταν καθετα να φαινοταν καλυτερα για μενα )
viι ) Σε αυτη σιγουρα δεν θελεις να εχουν την ανασα σου στο προσωπο τους οποτε πας σε 200 mm ?

νιι) Όχι βέβαια.
200mm είναι αυτό που λέμε tele.
Εδώ με έναν 50άρι ή με λίγο ζουμ σε έναν...ας πούμε 17-70 κάνεις την δουλειά.
Στο καλλιτεχνικό κομμάτι τώρα....τα πιτσιρίκια δεν γέρνουν. Έχει αποφασίσει ο φωτογράφος να φορμάρει κατ' αυτόν τον τρόπο.
Με αυτόν τον τρόπο προσδίδει άλλη δυναμική στο θέμα του.
Επιτυχημένα ή αποτυχημένα...δεν είναι το θέμα μας αυτή τη στιγμή.

Στη 5η :
vιιι) Ολοκληρη την κοπελα και με πισω τοπιο ( περισσοτερο απο αυτο στη συγκεκριμενη ) ποιος φακος μας το προσφερει ?

νιιι)Οποιοσδήποτε.
Κυρίως μας το προσφέρουν...τα ποδαράκια μας. Η απόσταση δηλαδή που επιλέγουμε να σταθούμε από το θέμα μας.


Edit: γράφαμε μαζί με τον Send. -bye-
 
Last edited: