Σωστή πολικότητα συσκευών με το ρεύμα.

2 December 2006
1,167
ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΩΣ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΗΧΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΙΖΑ ΡΕΥΜΑΤΟΣ.
ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΝΩΣΤΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΑΝ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΕ
ΑΡΚΕΤΑ Ο ΗΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ.
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΕΑΝ ΙΣΧΥΕΙ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Σωστά σού είπε ο γνωστός σου. Ο ήχος διορθώνεται όταν οι συσκευές τροφοδοτούνται με την σωστή φάση του ρεύματος, ή μάλλον καλύτερα, χαλάει όταν είναι συδεδεμένες στο δίκτυο ανάποδα. Αυτό ισχύει για όλες τις συσκευές είτε ακριβές είτε φθηνές, σε άλλες περισσότερο σε άλλες λιγότερο, αλλά ισχύει παντού.

Λοιπόν χρειάζεσαι ένα δοκιμαστικό κατσαβίδι και ένα πολύμετρο.

1. Με το δοκιμαστικό βρίσκουμε την φάση της πρίζας μας. Κανονικά πρέπει να είναι δεξιά αλλά πολλοί μαστρο-μήτσοι ηλεκτρολόγοι συνδέουν στην τύχη οπότε μπορεί να βρίσκεται και αριστερά.

2. Αποσυνδέουμε την συσκευή από όλα τα interconnects έτσι ώστε να μην έχει καμμία ηλεκτρική επαφή με άλλη συσκευή του συστήματός μας.

3. Εάν η συσκευή έχει σούκο φις, το τυλίγουμε περιμετρικά με μονωτική ταινία ώστε να μην έχει επαφή η γείωση της συσκευής. Αν τροφοδοτείται με διπολικό φις παραλείπουμε αυτό το βήμα.

4. Βάζουμε το πολύμετρο στην κλίμακα μέτρησης των 200 volts εναλλασώμενο.

5. Βάζουμε την συσκευή στην πρίζα σε standby και μετράμε διαφορά δυναμικού μεταξύ της γείωσης της πρίζας και του σασί της συσκευής. Μπορούμε να βάλουμε τον ακροδέκτη πάνω σε μία βίδα του σασί που δεν είναι βαμμένη ή στο εξωτερικό των RCA.

6. Αντιστρέφουμε το φις στην πρίζα και ξαναμετράμε. Η πολικότητα που μάς έχει δώσει την μικρότερη μέτρηση είναι η σωστή. Σημαδεύουμε με blanco το φις στην φάση που βρήκαμε στο πρώτο βήμα με το δοκιμαστικό κατσαβίδι έτσι ώστε όταν μεταφέρουμε αλλού την συσκευή να μην ξανακάνουμε πάλι μετρήσεις.

7. Αφαιρούμε την μονωτική ταινία που πιθανόν να βάλαμε στο βήμα 3 και ξανασυνδέουμε την συσκευή μας στο σύστημα.

Παρατηρήσεις:
- Απαραιτήτως η κάθε συσκευή μετριέται μόνη της ΧΩΡΙΣ να είναι συνδεδεμένη με καμμία άλλη, γιατί διαφορετικά η διαρροή που μετράμε πάνω στο σασί της μπορεί να έρχεται απο άλλη συκευή.
- Ολες οι συσκευές έχουν έστω και μία μικρή διαρροή. Εάν μετράμε 0 Volts κάτι δεν έχουμε κάνει σωστά. Είτε ακουμπάμε σε βαμμένο μέρος του σασί, είτε η μονωτική ταινία στο σούκο φις έχει φύγει από την θέση της και έχει συνδεθεί η γείωση. Οι "σοβαρές" συσκευές μετράνε 2, 3, έως και 10 volts, ενώ οι συσκευές τύπου DVD των 29 μπορεί να δείξουν μέχρι και 100 volts διαρροή!!!
- Για να έχουμε το σωστό αποτέλεσμα πρέπει ΟΛΕΣ οι συσκευές του συστήματός να είναι συνδεδεμένες σωστά στο ρεύμα. Μία αν είναι ανάποδα, η διαρροή της θα περάσει μέσω των interconnects και στις υπόλοιπες και θα κάνει την ζημιά της.
Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι σε ένα σύστημα που αποτελείται από αρκετές συσκευές είναι αδύνατον να έχουν συνδεθεί όλες σωστά από τύχη.

Οταν θα επαναλάβετε την διαδικασία για ΚΑΘΕ συσκευή του συστήματος (και για την τηλεόραση εφόσον βρίσκεται και αυτή με RCA συνδεδεμένη στον ενισχυτή σας) και θα έχουν μπει όλες σωστά θα ακούσετε ένα άλλο σύστημα!!! Το έχω κάνει σε πολλά συστήματα φίλων και παντού ακούσαμε βελτίωση. Αλλού περισσότερη, αλλού λιγότερη, αλλά πάντα προς το καλύτερο ακόμα και στα πιο φθηνά συστήματα.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

5. Βάζουμε την συσκευή στην πρίζα σε standby και μετράμε διαφορά δυναμικού μεταξύ της γείωσης της πρίζας και του σασί της συσκευής. Μπορούμε να βάλουμε τον ακροδέκτη πάνω σε μία βίδα του σασί που δεν είναι βαμμένη ή στο εξωτερικό των RCA.

Είναι ευκολο να το εξηγήσεις λίγο πιο αναλυτικά αυτό το βήμα;
Ενοείς οτι ακουμπάμε τον έναν ακροδέκτη στο rca και τον άλλον στο σασι;
Οταν λέμε σασι προφανως ενοούμε το κάτω μέρος της συσκευής που δεν είναι βαμένο έτσι;; (χαζη ερωτηση...)
Αν η συσκευή δεν έχει stand by αλλά μόνο on-off; Την ενεργοποιούμε ή όχι;
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Ακουμπάμε τον ένα ακροδέκτη στην γείωση της πρίζας και τον άλλον στο σασί: είτε σε μία βίδα, είτε στο εξωτερικό των RCA. Μετράμε δηλαδή διαφορά δυναμικού μεταξύ σασί και γείωσης πρίζας.
Ναι εννοείται ότι δεν είναι βαμμένο.

Οσον αφορά την δεύτερη ερώτησή σου είναι αν η συσκευή δεν έχει stand-by εκείνο που θέλουμε είναι να βρίσκεται υπό τάση το τροφοδοτικό της. Συνεπώς αν ο διακόπτης είναι γενικός (δηλαδή κόβει το 220 συνήθως βρίσκονται στο πίσω panel οι γενικοί διακόπτες) τότε αναγκαστικά πρέπει να ανάψουμε την συσκευή γιατί διαφορετικά δεν θα μετρήσουμε τίποτα. Αν όμως σβύνει απλώς την συσκευή (όχι standby) αλλά αφήνοντας το τροφοδοτικό υπό τάση (όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις που το power βρίσκεται μπροστά) τότε δεν χρειάζεται να ανάψουμε την συσκευή.
 
Re: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Ερώτηση:

Αν έχουμε συσκευή με μετασχηματιστή τροφοδοσίας (π.χ. ο 9βολτος που συνδέεται το πικάπ μου), μπορούμε να βρούμε τη φάση απευθείας από το μετασχηματιστή χωρίς να συνδέσουμε τη συσκευή;

Αν ναι, πώς;
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Σωστά σού είπε ο γνωστός σου. Ο ήχος διορθώνεται όταν οι συσκευές τροφοδοτούνται με την σωστή φάση του ρεύματος, ή μάλλον καλύτερα, χαλάει όταν είναι συδεδεμένες στο δίκτυο ανάποδα. Αυτό ισχύει για όλες τις συσκευές είτε ακριβές είτε φθηνές, σε άλλες περισσότερο σε άλλες λιγότερο, αλλά ισχύει παντού.

Λοιπόν χρειάζεσαι ένα δοκιμαστικό κατσαβίδι και ένα πολύμετρο.

1. Με το δοκιμαστικό βρίσκουμε την φάση της πρίζας μας. Κανονικά πρέπει να είναι δεξιά αλλά πολλοί μαστρο-μήτσοι ηλεκτρολόγοι συνδέουν στην τύχη οπότε μπορεί να βρίσκεται και αριστερά.

2. Αποσυνδέουμε την συσκευή από όλα τα interconnects έτσι ώστε να μην έχει καμμία ηλεκτρική επαφή με άλλη συσκευή του συστήματός μας.

3. Εάν η συσκευή έχει σούκο φις, το τυλίγουμε περιμετρικά με μονωτική ταινία ώστε να μην έχει επαφή η γείωση της συσκευής. Αν τροφοδοτείται με διπολικό φις παραλείπουμε αυτό το βήμα.

4. Βάζουμε το πολύμετρο στην κλίμακα μέτρησης των 200 volts εναλλασώμενο.

5. Βάζουμε την συσκευή στην πρίζα σε standby και μετράμε διαφορά δυναμικού μεταξύ της γείωσης της πρίζας και του σασί της συσκευής. Μπορούμε να βάλουμε τον ακροδέκτη πάνω σε μία βίδα του σασί που δεν είναι βαμμένη ή στο εξωτερικό των RCA.

6. Αντιστρέφουμε το φις στην πρίζα και ξαναμετράμε. Η πολικότητα που μάς έχει δώσει την μικρότερη μέτρηση είναι η σωστή. Σημαδεύουμε με blanco το φις στην φάση που βρήκαμε στο πρώτο βήμα με το δοκιμαστικό κατσαβίδι έτσι ώστε όταν μεταφέρουμε αλλού την συσκευή να μην ξανακάνουμε πάλι μετρήσεις.

7. Αφαιρούμε την μονωτική ταινία που πιθανόν να βάλαμε στο βήμα 3 και ξανασυνδέουμε την συσκευή μας στο σύστημα.

Παρατηρήσεις:
- Απαραιτήτως η κάθε συσκευή μετριέται μόνη της ΧΩΡΙΣ να είναι συνδεδεμένη με καμμία άλλη, γιατί διαφορετικά η διαρροή που μετράμε πάνω στο σασί της μπορεί να έρχεται απο άλλη συκευή.
- Ολες οι συσκευές έχουν έστω και μία μικρή διαρροή. Εάν μετράμε 0 Volts κάτι δεν έχουμε κάνει σωστά. Είτε ακουμπάμε σε βαμμένο μέρος του σασί, είτε η μονωτική ταινία στο σούκο φις έχει φύγει από την θέση της και έχει συνδεθεί η γείωση. Οι "σοβαρές" συσκευές μετράνε 2, 3, έως και 10 volts, ενώ οι συσκευές τύπου DVD των 29 μπορεί να δείξουν μέχρι και 100 volts διαρροή!!!
- Για να έχουμε το σωστό αποτέλεσμα πρέπει ΟΛΕΣ οι συσκευές του συστήματός να είναι συνδεδεμένες σωστά στο ρεύμα. Μία αν είναι ανάποδα, η διαρροή της θα περάσει μέσω των interconnects και στις υπόλοιπες και θα κάνει την ζημιά της.
Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι σε ένα σύστημα που αποτελείται από αρκετές συσκευές είναι αδύνατον να έχουν συνδεθεί όλες σωστά από τύχη.

Οταν θα επαναλάβετε την διαδικασία για ΚΑΘΕ συσκευή του συστήματος (και για την τηλεόραση εφόσον βρίσκεται και αυτή με RCA συνδεδεμένη στον ενισχυτή σας) και θα έχουν μπει όλες σωστά θα ακούσετε ένα άλλο σύστημα!!! Το έχω κάνει σε πολλά συστήματα φίλων και παντού ακούσαμε βελτίωση. Αλλού περισσότερη, αλλού λιγότερη, αλλά πάντα προς το καλύτερο ακόμα και στα πιο φθηνά συστήματα.
Με αυτόν τον τρόπο σύνδεσης που αναφέρεις ακούς καλύτερα τις φωνές ή έχεις περισσότερο μπάσο;
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ!!
ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ
ΓΡΑΨΩ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.
 
Re: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Εντάξει πολύ σωστά αυτά που λέει ο komhst αλλά μην το κουράζετε άδικα, η σωστή ηχητικά φάση συμπίπτει να είναι πάντα η σωστή από όλες τις απόψεις με την ηλεκτρολογική φάση. Δηλαδή, το δοκιμαστικό κατσαβίδι πρέπει να ανάβει πάνω στην ασφάλεια τις συσκευής και αυτό είναι προσωπικά τσεκαρισμένο από τον υποφαινόμενο με την πιο πάνω μέθοδο. Επίσης υπάρχουν πολλά μηχανήματα που μετρούν το ίδιο ανεξάρτητα φάσης, αυτά κατά την άποψη μου δεν επηρεάζουν και τόσο το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα αλλά δεν παύουν και αυτά να δίνουν την ηχητική τους σφραγίδα είτε αναμμένα είτε όχι αν δεν υπάρχει μηχανικός διακόπτης on off.

Με αυτόν τον τρόπο σύνδεσης που αναφέρεις ακούς καλύτερα τις φωνές ή έχεις περισσότερο μπάσο;

Προσωπική μου άποψη είναι ότι το μπάσο ακούγεται πιο πλούσιο όταν κάποια από τις 2 συσκευές είναι ανάποδα. Με την πιο πάνω μέθοδο δίνεται η αίσθηση τον πιο καθαρών πρίμων και κάπως πιο αδύναμου μπάσου

Ίσως αυτή η μέθοδος να μην σας εντυπωσιάσει αρχικά ηχητικά, αλλά θα την εκτιμήσετε με την πάροδο του χρόνου.

 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Αντώνη και ποιο άκρο του τυλίγματος του πρωτεύοντος του Μ/Χ είναι συνδεδεμένο στην άκρη της ασφάλειας;
Τι εννοείς όταν λες μια συσκευή από τις 2 να είναι ανάποδα για ποιο πλούσιο μπάσο;
Με αυτή την μέθοδο δίνεται η αίσθηση καθαρότερων πρίμων γιατί μάλλον μειώνεται το μπάσο.
Αρα ποια είναι τελικά η σωστή μέθοδος;
 
Re: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Για το ποιο άκρο του τυλίγματος δεν έχω άποψη και δεν το έψαξα η και αν το πρόσεξα σε κάποια συσκευή δεν θυμάμαι.

Όταν λέω μια από τις δύο συσκευές είναι ανάποδα εννοώ ότι για να προκύψει ηχητική διαφοροποίηση κάποια από τα δύο μηχανήματα πρέπει να είναι ανάποδο από το άλλο. Αν και τα δύο είναι ανάποδα η σωστά με την ηλεκτρολογική φάση και δεν παρεμβαίνει ανάμεσα τους άλλο μηχάνημα σε standby τότε η σωστή πολικότητα τις πρίζας του τοίχου δεν επηρεάζει το ηχητικό αποτέλεσμα. Πιο απλά η φάση στον τοίχο δεν επηρεάζει αν αλλάξει αν είναι όλα σωστά η όλα ανάποδα.

Για ποια είναι η σωστή από ηχητικής άποψης πάντα μέθοδος, εγώ εκτίμησα σε μακροχρόνιες ακροάσεις αυτήν που σας ανάφερα.
 
Re: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Προσωπική μου άποψη είναι ότι το μπάσο ακούγεται πιο πλούσιο όταν κάποια από τις 2 συσκευές είναι ανάποδα. Με την πιο πάνω μέθοδο δίνεται η αίσθηση τον πιο καθαρών πρίμων και κάπως πιο αδύναμου μπάσου

Τώρα αυτό δεν είναι και πολύ απόλυτο ειδικά όταν υπάρχουν πέραν το 2 συσκευών και κάποιες είναι σε φάση και κάποιες άλλες δεν είναι. Σε τέτοια περίπτωση η ακουστική εντύπωση μπορεί να είναι τελείως λανθασμένη.
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Αντώνη όταν είναι όλα τα μηχανήματα με τον ίδιο τρόπο συνδεδεμένα και γυρίσουμε το φις του πολύμπριζου τότε ακούμε τις διαφορές που λέμε.Οταν ένα μηχάνημα είναι έτσι και τα αλλά αλλιώς χάνουμε μάλλον την μπάλα.
 
Re: Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Αντώνη όταν είναι όλα τα μηχανήματα με τον ίδιο τρόπο συνδεδεμένα και γυρίσουμε το φις του πολύμπριζου τότε ακούμε τις διαφορές που λέμε.Οταν ένα μηχάνημα είναι έτσι και τα αλλά αλλιώς χάνουμε μάλλον την μπάλα.


Εγώ γυρίζοντας το φις του πολύπριζου δεν ακούω καμία απόλυτος διάφορα. Επίσης κανένα από τα μηχάνηματα μου δεν χρησιμοποιεί γείωση αν αυτό βοηθά κάπως. Κάποτε που έπαιξα με μηχάνημα με γείωση κάπου έχασα την μπάλα όσων αφορά τις ακουστικές εντυπώσεις.
 
Re: Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Αρα ποια είναι τελικά η σωστή μέθοδος;

Με το φτωχό μου το μυαλό, και χωρίς να έχω γνώσεις ή κάποιο λόγο να υποστηρίξω κάτι...
Είμαι κάτοχος ενός πολύμπριζου της Audio Agile και δύο καλωδίων τροφοδοσίας της ίδιας εταιρίας.
Οι θηλυκές σούκο πάνω στο πολύμπριζο έχουν μία κόκκινη κουκίδα όπου θα πρέπει να είναι η φάση (μάλιστα δίνουν και δοκιμαστικό κατσαβίδι για να την τσεκάρεις).
Οι σούκο που μπαίνουν στο πολύμπριζο έχουν και αυτές μία κουκίδα ώστε να μπεί το βύσμα ανάλογα...
Άρα απλά υποθέτω ότι ασχέτου θέσης της ασφάλειας, τα μηχανήματα πρέπει να συνδεθούν έτσι όπως η Audio Agile που φτιάχνει τα καλώδια και τα πολύμπριζα πιστεύει σωστό;

Μετά από αυτά μάλλον η σωστή μέθοδος είναι να συνδέεις τα μηχανήματα με την ίδια φάση. :)
 
Απάντηση: Re: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Ερώτηση:

Αν έχουμε συσκευή με μετασχηματιστή τροφοδοσίας (π.χ. ο 9βολτος που συνδέεται το πικάπ μου), μπορούμε να βρούμε τη φάση απευθείας από το μετασχηματιστή χωρίς να συνδέσουμε τη συσκευή;

Αν ναι, πώς;

Στο πικάπ με τον εξωτερικό μετασχηματιστή που ανέφερες δεν παίζει ρόλο η πολικότητα γιατί τα 9Volts πάνε κατ ευθείαν στο μοτέρ χωρίς να ανακατεύονται με το κύκλωμα της κεφαλής και την έξοδό της προς τον ενισχυτή, όπου ουσιαστικά είναι ένα ανεξάρτητο παθητικό κύκλωμα χωρίς τροφοδοσία.
Οπότε βάλτο όπως νάναι, δεν παίζει ρόλο.
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Με αυτόν τον τρόπο σύνδεσης που αναφέρεις ακούς καλύτερα τις φωνές ή έχεις περισσότερο μπάσο;

Ακούγονται τα πάντα καλύτερα. Και το μπάσο πιο γεμάτο και οι φωνές πιο γλυκές και λιγότερες παραμορφώσεις. Γενικώς δεν σε κουράζει να θες να το κλείσεις.
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Ακούγονται τα πάντα καλύτερα. Και το μπάσο πιο γεμάτο και οι φωνές πιο γλυκές και λιγότερες παραμορφώσεις. Γενικώς δεν σε κουράζει να θες να το κλείσεις.
Σε μια από τις δυο θέσεις όμως πρέπει να έχεις λιγότερο μπάσο,ποια είναι αυτή;
 
Απάντηση: Re: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Για το ποιο άκρο του τυλίγματος δεν έχω άποψη και δεν το έψαξα η και αν το πρόσεξα σε κάποια συσκευή δεν θυμάμαι.

Όταν λέω μια από τις δύο συσκευές είναι ανάποδα εννοώ ότι για να προκύψει ηχητική διαφοροποίηση κάποια από τα δύο μηχανήματα πρέπει να είναι ανάποδο από το άλλο. Αν και τα δύο είναι ανάποδα η σωστά με την ηλεκτρολογική φάση και δεν παρεμβαίνει ανάμεσα τους άλλο μηχάνημα σε standby τότε η σωστή πολικότητα τις πρίζας του τοίχου δεν επηρεάζει το ηχητικό αποτέλεσμα. Πιο απλά η φάση στον τοίχο δεν επηρεάζει αν αλλάξει αν είναι όλα σωστά η όλα ανάποδα.

Εδώ έχεις 100% λάθος. Και σού μιλάω από προσωπική εμπειρία. Εγώ έχω όλα τα μηχανήματά μου σωστά συνδεδεμένα πάνω στην φάση. Αλλαξα όμως πρόσφατα πολύπριζο και θεώρησα ότι και το καινούργιο θα είχε την φάση στην ίδια πλευρά όπως και το παλιό. Επειδή όμως είχα τον μικρό μέσα στα πόδια μου δεν μπορούσα να το τσεκάρω με το δοκιμαστικό κατσαβίδι. Ο μικρός είναι 3,5 χρονών και δεν είναι να τού βάζουμε τέτοιες ιδέες, γιατί αν με έβλεπε να βάζω κατσαβίδια σε πρίζες αυτή θα ήταν σίγουρα η επόμενη κίνησή του.
Επειδή λοιπόν το καινούργιο πολύπριοζο έβγαζε την φάση στην αντίθετη πλευρά βρέθηκαν ΟΛΑ τα μηχανήματα συνδεδεμένα ανάποδα.
Ο ήχος ήταν ξερός άδειος και κουραστικός. Ηθελα μετά από ολιγόλεπτη ακρόαση να το κλείσω. Μόλις διαπίστωσα την αναποδιά και ξανάβαλα όλα τα μηχανήματα σωστά, ως διά μαγείας ήρθε πάλι ο καλός γνώριμος ήχος του συστήματός μου!!!
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Σε μια από τις δυο θέσεις όμως πρέπει να έχεις λιγότερο μπάσο,ποια είναι αυτή;

Λιγότερο μπάσο στην ανάποδη φάση, όπως και πιο ξερό ήχο και μεγαλύτερη παραμόρφωση, και περισσότερο θόρυβο, και πιο κουραστικό ήχο.
Γενικώς δεν υπάρχει κάτι που να βελτιώνεται στην ανάποδη φάση.
 
Απάντηση: ΣΩΣΤΗ ΠΟΛΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ

Πάντως σε εμένα όταν υπάρχει τάση από διαρροή πάνω στα μηχανήματα τότε ακούγεται ποιο έντονο το μπάσο.