Χμμμ...
Λοιπόν, κατ´αρχήν ας δούμε τον προσανατολισμό στα μεγάφωνα.
Εδώ έχουμε ένα σύστημα ηχείων το οποίο απαιτεί ακριβή τοποθέτηση, ή να το πω αλλιώς, όσο ακριβέστερη είναι η τοποθέτησή του, τόσο μικρότεροι θα είναι οι συμβιβασμοί. Γιατί είναι απαιτητικό ως προς την απόσταση; Γιατί πολύ απλά εδώ δεν μπορούμε να παίξουμε με την κλίση των upfiring μεγαφώνων, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε πρόβλημα στη στόχευση των μεγαφώνων των bed channels (τα front-firing είναι αυτά).
Τι άλλο πρέπει να λάβουμε υπ' όψη; Πρέπει να λάβουμε υπ' όψη τη συμπεριφορά της ηχοδέσμης που φτάνει στον ακροατή δια της ανάκλασης στην οροφή. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση αυτό, τόσο μεγαλύτερο "άνοιγμα" κάνει η ηχοδέσμη.
Τι βλέπουμε εδώ; Ότι στην πραγματικότητα εκείνο που θα πρέπει να προσπαθήσουμε είναι να είμαστε όσο το δυνατό εγγύτερα στο κέντρο της δια ανάκλασης ηχοδέσμης, η οποία ηχοδέσμη καλύπτει ένα ποσοστό της περιοχής της θέσης ακρόασης.
Εάν είμαστε έστω παράκεντρα αλλά εντός των ορίων που καλύπτει η ηχοδέσμη, τότε το εφέ του ήχου που έρχεται από ψηλά, θα είναι πετυχημένο.
Για όσους το θέλουν πιο τριγωνομετρικά παραθέτω το παρακάτω σχήμα σε spoiler.
Εμείς τώρα τι θέλουμε από το σύστημα; Και πως μπορούμε να κινηθούμε με αυτά που έχουμε;
Έχουμε και μειονεκτήματα, κυρίως ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε την κλίση των μεγαφώνων upfiring, αλλά και πλεονεκτήματα, γιατί μπορούμε να μετακινήσουμε τα ασύρματα ηχεία όπου θέλουμε.
Ας δούμε τι θα ήταν ιδανικό από πλευράς απόστασης από τη θέση ακρόασης στο οριζόντιο πεδίο:
Νομίζω ότι λίγο πολύ καταλαβαίνουμε πως θα πρέπει να υπολογίσουμε που ακριβώς "σκάει" η ηχοδέσμη μετά την ανάκλαση από τα εμπρός upfiring μεγάφωνα, και κατόπιν το ίδιο για τα upfiring μεγάφωνα στα surround ηχεία.
Με δοκιμές, είμαι σίγουρος πως θα βρεθεί μια χρυσή τομή, κι αν όχι χρυσή τομή, ένας καλός συμβιβασμός.
Afterall πρόκειται για ηχομπάρα με τους γνωστούς περιορισμούς. Για ηχομπάρα πάντως μια χαρά είναι. Λίγο πειραματισμό θέλει για να βρούμε που είναι οι καλύτερες θέσεις, κι ας μας δυσκολεύει η τοποθέτηση των μεγαφώνων (δεν γίνεται αλλιώς σε ηχομπάρα βασικά).
Λοιπόν, κατ´αρχήν ας δούμε τον προσανατολισμό στα μεγάφωνα.

Εδώ έχουμε ένα σύστημα ηχείων το οποίο απαιτεί ακριβή τοποθέτηση, ή να το πω αλλιώς, όσο ακριβέστερη είναι η τοποθέτησή του, τόσο μικρότεροι θα είναι οι συμβιβασμοί. Γιατί είναι απαιτητικό ως προς την απόσταση; Γιατί πολύ απλά εδώ δεν μπορούμε να παίξουμε με την κλίση των upfiring μεγαφώνων, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε πρόβλημα στη στόχευση των μεγαφώνων των bed channels (τα front-firing είναι αυτά).
Τι άλλο πρέπει να λάβουμε υπ' όψη; Πρέπει να λάβουμε υπ' όψη τη συμπεριφορά της ηχοδέσμης που φτάνει στον ακροατή δια της ανάκλασης στην οροφή. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση αυτό, τόσο μεγαλύτερο "άνοιγμα" κάνει η ηχοδέσμη.

Τι βλέπουμε εδώ; Ότι στην πραγματικότητα εκείνο που θα πρέπει να προσπαθήσουμε είναι να είμαστε όσο το δυνατό εγγύτερα στο κέντρο της δια ανάκλασης ηχοδέσμης, η οποία ηχοδέσμη καλύπτει ένα ποσοστό της περιοχής της θέσης ακρόασης.
Εάν είμαστε έστω παράκεντρα αλλά εντός των ορίων που καλύπτει η ηχοδέσμη, τότε το εφέ του ήχου που έρχεται από ψηλά, θα είναι πετυχημένο.
Για όσους το θέλουν πιο τριγωνομετρικά παραθέτω το παρακάτω σχήμα σε spoiler.

Εμείς τώρα τι θέλουμε από το σύστημα; Και πως μπορούμε να κινηθούμε με αυτά που έχουμε;
Έχουμε και μειονεκτήματα, κυρίως ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε την κλίση των μεγαφώνων upfiring, αλλά και πλεονεκτήματα, γιατί μπορούμε να μετακινήσουμε τα ασύρματα ηχεία όπου θέλουμε.
Ας δούμε τι θα ήταν ιδανικό από πλευράς απόστασης από τη θέση ακρόασης στο οριζόντιο πεδίο:

Νομίζω ότι λίγο πολύ καταλαβαίνουμε πως θα πρέπει να υπολογίσουμε που ακριβώς "σκάει" η ηχοδέσμη μετά την ανάκλαση από τα εμπρός upfiring μεγάφωνα, και κατόπιν το ίδιο για τα upfiring μεγάφωνα στα surround ηχεία.
Με δοκιμές, είμαι σίγουρος πως θα βρεθεί μια χρυσή τομή, κι αν όχι χρυσή τομή, ένας καλός συμβιβασμός.
Afterall πρόκειται για ηχομπάρα με τους γνωστούς περιορισμούς. Για ηχομπάρα πάντως μια χαρά είναι. Λίγο πειραματισμό θέλει για να βρούμε που είναι οι καλύτερες θέσεις, κι ας μας δυσκολεύει η τοποθέτηση των μεγαφώνων (δεν γίνεται αλλιώς σε ηχομπάρα βασικά).