Σπορ και Θέαμα...!!!

Τι ειναι ΗΤΡ?

Γενικως ο Ταμρον καποιες στιγμες δεν εστιαζε καθολου, τον εστρεφα αλλου και ξαναδοκιμαζα μεχρι να κλειδωσει. Σε πολλες φωτογραφιες, ενω εχει εστιασει στα προσωπα που ειχαν τον προβολεα πανω τους και εριχνε πολυ φως, δεν ειναι εστιασμενα σωστα. Τον εκλεισα και λιγο στο 3.2, δεν μπορουσα παραπανω γιατι θα εχανα ταχυτητα. Μαλλον εδειξε τα ορια του ο Ταμρονακος...

Γενικως για προβολη η εκτυπωση μεχρι 13x18 πηρα πολλες καλες.
 
Βασίλη, ωραίες ..... να μην ηταν και τόσο ματζέντα οι επιδερμίδες ...

Απορώ πως βγήκε άσπρο το χαρτί και το μπλουζάκι και οι επιδερμίδες ... άκρα ματζεντίαση !!.

Πάντως αυτό το ματζεντί φως είναι το πιο ισσοροπημένο, δεν υποεκτείθεται κανένα κανάλι (έχεις σχεδόν μοναδιαίο WB) και γιαυτό και ο θόρυβος δεν είναι τόσο εμφανής.
Eπίσης έπιασε τόπο το ISO 1600, πάντα στις Canon συμφέρει, έχοντας δεδομένα ταχύτητα-διάφραγμα, να τραβας με το μεγαλύτερο ISO (κανονικό όχι extended) που δεν σου βγάζει καμένα.

Για την κοκκινιλα φταινε τα φωτα, μαλλον αποκλειστικα.
Δεν πειραξα WB γιατι εβγαινε αφυσικο το αποτελεσμα. Γενικως επεσε λιγοτερη επεξεργασια απο καθε αλλη φορα, αν και οι συνθηκες ηταν οριακες. Το χρονο τον ξοδεψα για τη διαλογη και κανενα ψιλο κροπ.
 
πάντα στις Canon συμφέρει, έχοντας δεδομένα ταχύτητα-διάφραγμα, να τραβας με το μεγαλύτερο ISO (κανονικό όχι extended) που δεν σου βγάζει καμένα.

Λιακο, για κανε το λιανα αυτο... πως γινεται η ολη διαδικασια δηλαδη? Αυτο το "δεδομενα ταχυτητα-διαφραγμα" με μπερδευει...


Τι ειναι ΗΤΡ?

Ηighlight Tone Priority. Ειναι μια επιλογη καπου στα μενου, που κατεβαζει λιγο τα λευκα, κατι σαν το exposure στο ACR.
 
.....
Εγω προσφατα, ενεργοποιησα ξανα το HTP. Βεβαια εχω μικροτερο δυνατο iso τα 200 αλλα δεν πειραζει... σε τετοιες συνθηκες ισως βοηθαει λιγο να αυξησεις την εκθεση και να μη χασεις τα λευκα.

Αν και νομιζω ο Ηλιας ο Γιαριμης κατι ειχε πει οτι δεν ειναι και τοσο προτιμητεο εναντι της μετεπειτα επεξεργασιας, αλλα δεν θυμαμαι για ποιες περιπτωσεις αναφεροταν...

To HTP τραβάει με -1 ISO απο το αναγραφόμενο δηλ. το ISO 200 που σου δείχνει είναι ουσιαστικά υποεκτεθειμένο κατα 1 στοπ ISO 100. Αν παρατηρήσεις το γράφει με λοξά μηδενικά ...
Η Canon στα ολοκληρα ISO υποεκθέτουν σχεδόν 1/2 στοπ εκ κατασκευής, πόσο περιθώριο να θέλεις για να μην κάψεις λευκά ... δεν είναι πολύ -1 1/2 στοπ ??. Δεν είναι καλύτερα να ρυθμίσεις -1/3 -1/2EV ??. Και να δώσεις και την καμπύλη που σου αρέσει στην επεξεργασία ??.

H διαφορά σε θόρυβο για ίδια έκθεση (ταχύτητα-διάφραγμα) είναι εμφανέστατη στα μικρά ISO π.χ. απο 100 σε 200 αν χρειαστεί να φωτίσεις τα σκοτεινά. Στα +1/3 ISO ακόμη χειρότερα.
Απο 800 σε 1600 (ή αλλιώς 1600 vs 1600) είναι μικρή αλλά αναλόγως τον φωτισμό και την επεξεργασία πάλι φαίνεται.
 
To HTP τραβάει με -1 ISO απο το αναγραφόμενο δηλ. το ISO 200 που σου δείχνει είναι ουσιαστικά υποεκτεθειμένο κατα 1 στοπ ISO 100.

Eπειδη πακεταρισα τωρα και δεν την εχω ευκαιρη τη μηχανη, ξερεις και αν επηρεαζει την ταχυτητα ή το διαφραγμα? Δηλαδη, αν με HTP on, περνω ταχυτητα πχ 1/100 με ΗΤΡ off θα παρω αλλη ταχυτητα?




H διαφορά σε θόρυβο για ίδια έκθεση (ταχύτητα-διάφραγμα) είναι εμφανέστατη στα μικρά ISO π.χ. απο 100 σε 200 αν χρειαστεί να φωτίσεις τα σκοτεινά. Στα +1/3 ISO ακόμη χειρότερα.
Απο 800 σε 1600 (ή αλλιώς 1600 vs 1600) είναι μικρή αλλά αναλόγως τον φωτισμό και την επεξεργασία πάλι φαίνεται.

Ναι, αλλα πως το δουλευουμε το κολπο? Κανουμε μετρηση με 100 iso και μετα αλλαζουμε σε 200 ή τραβαμε παντα με +EV (ETTR) oταν εχουμε σκοτεινα που υποθετουμε θα χρειαστει να φωτισουμε...?
 
Λιακο, για κανε το λιανα αυτο... πως γινεται η ολη διαδικασια δηλαδη? Αυτο το "δεδομενα ταχυτητα-διαφραγμα" με μπερδευει...

Δεδομένα = προαποφασιμένα. Ενας ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ με ψηφιακή μηχανή λογικά διαλέγει διάφραγμα για να ελέγξει βασικά το βάθος πεδίου και ταχύτητα για το motion blur και το κούνημα. Αυτά τα δυο καθορίζουν την έκθεση που είναι το πόσο φως θα πάρει ο αισθητήρας.
Το ISO δεν επηρεάζει την έκθεση αλλά το πόσο φωτεινά θα καταγραφεί στο αρχείο το αποτέλεσμα της ταδε έκθεσης. Είναι μια καμπύλη (εντάξει ..ευθεία) τονικότητας υλοποιημένη σε hardware.

Aν έχεις και auto iso ταυτόχρονα με μανιουαλ διάφραγμα-ταχύτητα είσαι αρχηγός.
 
Tα auto iso ειναι γκατζετιες... εμεις παμε παραδοσιακα... και γι αυτο κανουμε και οτι να ναι...

πχ. συμφωνα με οσα ειπες παραπανω για το ΗΤΡ, εγω που τραβαω με αυτο στο on και ταυτοχρονα δινω +2/3 EV για να εχουμε και το ETTR, στην ουσια κανω πατατια...αφου το ενα ριχνει το ισο και το αλλο το ανεβαζει...:violent-smiley-030:
 
DSC01199b.jpg


DSC01148b.jpg


DSC01160b.jpg


DSC01171b.jpg


DSC01157b.jpg
 
Ωωω ρε συνονόματοι ... :music-smiley-005::SFGSFGSF:

Eliaspan ... καπως υπερ-highKey + καποια καψίματα .. για πές με τι ρυθμίσεις τραβάς.


Ειχα μερες να μπώ και χρονια πολλά σε όλους. :ernaehrung004:
Ηλία σχετικά με τις ρυθμίσεις. Καταρχήν ήταν μεσημέρι αλλά η πισινα ήταν η μισή σε σκια και η αλλη στον ηλιο (με συννεφια).
Είχα επάνω τον Νικον 70-300 vr. και τραβούσα με Aperture mode, Iso 200, AF-C focus με 3d matrix metering, VR on, Aperture f11, S.speed 1/400.
Τραβουσα σε nef με επεξεργασία στο CaptureNX2. Στο Double threshold (που μου δείχνει καμμενα λευκα και μαυρα, δεν μου δείχνει προβλημα).
Τι ακριβώς εννοείς "...καπως υπερ-highKey"? :ears:
 
racer η ατμόσφαιρα που βγάζουν γενικά η φωτογραφίες σου είναι εκπληκτική.
Μου αρέσουν πολύ.
 
Ευχαριστώ παιδιά.

Βασίλη, πόλεμος ήταν :p

Για τα πρακτικά.. όλες είναι με ΝΕΧ-5 (φυσικά :p), η 1η με Tamron 17-50 και οι άλλες με 80-200 (τέρμα ανοιχτοί και οι 2, διακρίνω καλύτερα την εστίαση).


Εν δράσει

PER_9567.jpg
 
Last edited:
Ειχα μερες να μπώ και χρονια πολλά σε όλους. :ernaehrung004:
Ηλία σχετικά με τις ρυθμίσεις. Καταρχήν ήταν μεσημέρι αλλά η πισινα ήταν η μισή σε σκια και η αλλη στον ηλιο (με συννεφια).
Είχα επάνω τον Νικον 70-300 vr. και τραβούσα με Aperture mode, Iso 200, AF-C focus με 3d matrix metering, VR on, Aperture f11, S.speed 1/400.
Τραβουσα σε nef με επεξεργασία στο CaptureNX2. Στο Double threshold (που μου δείχνει καμμενα λευκα και μαυρα, δεν μου δείχνει προβλημα).
Τι ακριβώς εννοείς "...καπως υπερ-highKey"? :ears:

Στην πρώτη έχει μεγάλο κάψιμο στο σκουφί. Απόρησα με την φωτομέτρηση που έκανε η μηχανή, κανονικά θα έπρεπε να είναι ολη η φωτο πιο σκοτεινή (εκτος και αν είναι κροπ και αφαίρεσες σκοτεινό μέρος).

f/11.0 +ISO200 !!! ???.

Δοκίμασες με μανουαλ διαφραγμα-ταχύτητα και auto ISO ??.
 
Στην πρώτη έχει μεγάλο κάψιμο στο σκουφί. Απόρησα με την φωτομέτρηση που έκανε η μηχανή, κανονικά θα έπρεπε να είναι ολη η φωτο πιο σκοτεινή (εκτος και αν είναι κροπ και αφαίρεσες σκοτεινό μέρος).

f/11.0 +ISO200 !!! ???.

Δοκίμασες με μανουαλ διαφραγμα-ταχύτητα και auto ISO ??.


Οχι Ηλία δεν είναι κροπ. Ηταν σε auto focus κια apperture priority mode.
Χρησιμοποίηση φ11 διάφραγμα για βάθος πεσιου. Το iso στο 200 για να έχω ικανοποιητική ταχυτητα κλείστρου για την κίνηση και όσο το δυνατόν μικρό θόρυβο. Auto iso δεν έχω χρησιμοποιήσει. :chinscratch:
 
Με ISO 100 + f/8.0 θα είχες ίδια ταχύτητα, λιγότερο θόρυβο, μηδέν καψίματα και ικανοποιητικό βάθος πεδίου. Η καλύτερα ακόμη πιο ανοιχτό διάφραγμα και ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα για ακλύτερο πάγωμα.

Και με auto ISO M θα ρυθμιζόταν αυτόματα και η φωτεινότητα καθώς καδράρεις μια σε φωτεινά - μια σε σκοτεινά σημεία.

Γιατί θέλεις μεγάλο βάθος πεδίου ??
 
Last edited:
Ας βαλω μερικες φωτο, απο το παγκοσμιο πρωταθλημα χοκει στον παγο, γεγονος που απο οτι ειδα, περναει παντελως απαρατηρητο απο τα αθλητικα καναλια στην ελλαδα, συνδρομητικα και μη, σε σχεση με κατι πορτογαλικα, μεξικανικα και ιαπωνικα ποδοσφαιρικα παιχνιδια που καλυπτονται ανελλιπως...
e6da32cf88ac0a239f3bf1be727ccab04b089f7ca0a3b9018c86f2e90a92f7de6g.jpg
 
Last edited: