Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

902053.55_G.jpg


Δεν πίστευα οτι θα εντυπωσιαστώ ποτέ με τα κονσέρτα του Μπετόβεν,πέραν των "ιστορικών" ηχογραφήσεων.

Οπαδός του παλιού σε αυτά.

Αυτός ο δίσκος με χτύπησε κατακούτελα δείχνοντάς μου οτι και σήμερα μπορεί κάποιος με σεβασμό να εντυπωσιάσει.

Ακούστε τα άφοβα.

Παιδιά,εδώ έχουμε κάτι καλό.ΠΟΛΥ καλό και είναι κρίμα να το προσπεράσετε.

Εγώ το έχω σχεδόν στο repeat.
 
Παιδιά,εδώ έχουμε κάτι καλό.ΠΟΛΥ καλό και είναι κρίμα να το προσπεράσετε.

Εγώ το έχω σχεδόν στο repeat.

Όντως πάρα πολύ καλή πρόταση.
Ο Λίουις είναι ένας εξαιρετικός πιανίστας, δυστυχώς έχει κυκλοφορήσει λίγες δουλειές.
Eκτός από τον κύκλο με τις σονάτες του Μπετόβεν, έχει παίξει Σούμπερτ.
Επίσης έχει κάνει μια εξαιρετική ηχογράφιση στις εικόνες του Mussorgsky
μαζί με την φαντασία σε ντο μείζονα του Σούμαν, πάλι στην Harmonia Mundi.
Σύντομα 10/07 θα κυκλοφορήσει μπαγκατέλες του Μπετόβεν.
Yπάρχουν ήδη μερικά κομάτια σαν promo στο Αpple Music.
 
Δεν το προσπερνάμε είναι πολύ καλός. Ήταν μαθητής του Brendel.
Τα είχα ακούσει το 2018 αλλά βγαίνουν τόσα πολλά που δεν προλαβαίνω να μείνω λίγο περισσότερο ή να γυρίσω σε κάποιες ηχογραφήσεις.
Είχε κάνει και πολύ ωραίο Schubert. Άκουσε την 894 από αυτό το cd.

images
 
Yukiko Hasegawa - Eternal Longing

eternal2.jpg

Ντεμπούτο για τη νεαρή πιανίστρια με τα εξής έργα:
Beethoven - Piano Sonata 31
Σεζάρ Φρανκ - Prelude, Choral et Fugue
Σούμαν - Kreisleriana, Op. 16,


"The sole object of music is the expression of the infinite." - E.T.A. Hoffmann


Κυκλοφορεί σε βινύλιο 180g και SACD στο bandcamp:
https://yukiko-hasegawa.bandcamp.com/releases
και streaming στις περισσότερες υπηρεσίες:
https://album.link/t/146795071

Πάντα εξαιρετικές ηχογραφίσεις από την trptk ,
ακόμα πιο ενδιάφερουσα την κάνει η χρήση του Chris Maene Straight Strung Concert Grand Piano.
 
Alexander Zemlinsky - Die Seejungfrau
Marc Albrecht, Netherlands Philharmonic Orchestra
Δισκογραφική: Pentatone


Zemlinsky- Die Seejungfraus-SMALL.jpg



"Seejungfrau" στα Γερμανικά λέγεται "η μικρή γοργόνα". Αυτό ακριβώς είναι και το θέμα του έργου.
Η μουσική που έγραψε ο Zemlinsky για το παραμύθι του Άντερσεν "η μικρή γοργόνα".
Το έργο έκανε πρεμιέρα στη Βιέννη το 1905 στο ίδιο κονσέρτο μαζί με το "Πελλέας και Μελισσάνθη" του Σένμπεργκ.
Επαίξε μόνο άλλες δυο φορές. Έκτοτε δεν παρουσιάστηκε εώς τα μέσα του 80 όταν κάποιοι μελετητές ασχολήθηκαν πάλι μαζί του.
Θεωρώ είναι ένα πολύ καλό έργο για τους λάτρεις αυτής της περιόδου.

Μαέστρος εδώ είναι ο Marc Albrecht, πρώυν διευθυντής της φιλαρμονικής της Ολλανδίας και της εθνικής όπερας της Ολλανδίας.
Ένας μαέστρος που έχει κάνει πολύ καλές εκτελέσεις σε έργα του Σένμπεργκ και του Μπερλιόζ.
Το συγκεκριμένο CD είναι η έκτη και τελευταία ηχογράφιση του Albrecht με την φιλαρμονική της Ολλανδίας στην Pentantone,
μετά το "Ein Heldenleben/Burleske " του Ρίτσαρντ Στράους , Mahler Song Cycles , Brahms/Schoenberg ,
την τέταρτη του Μάλερ και το "Das Lied von der Erde" (2013) πάλι του Μάλερ.
Σαφείς ο προσανατολισμός του προς τους Γερμανούς της Late-Romantic περιόδου.

Γενικώς τα πάει καλά, κρατάει το ρυθμό όπως πρέπει
και παίζει με το συναίσθημα και τις εικόνες ακριβώς όπως γίνεται και στο παραμύθι.
Δίνει ελευθερία στους μουσικούς του, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί και πιστεύω είναι το ατού της ηχογράφησης.
Εγώ προσωπικά ήθελα λίγο να ακούγονται τα κόρνα παραπάνω.
Η ηχογράφηση είναι ζωντανή κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας του 2018.
Τεχνικά είναι καλή, αλλά όχι εξαιρετική.
Η πιο διάσημη ηχογράφηση και μέτρο σύγκρισης είναι του Riccardo Chailly με την ριαδιοφωνία του Βερολίνου στη Decca.
Yπάρχει και μια πολύ καλή στο κανάλι Youtube του Concertgebouworkest από τον Vladimir Jurowski.
 
Re: Απάντηση: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Όντως πάρα πολύ καλή πρόταση.
Ο Λίουις είναι ένας εξαιρετικός πιανίστας, δυστυχώς έχει κυκλοφορήσει λίγες δουλειές.
Eκτός από τον κύκλο με τις σονάτες του Μπετόβεν, έχει παίξει Σούμπερτ.
Επίσης έχει κάνει μια εξαιρετική ηχογράφιση στις εικόνες του Mussorgsky
μαζί με την φαντασία σε ντο μείζονα του Σούμαν, πάλι στην Harmonia Mundi.
Σύντομα 10/07 θα κυκλοφορήσει μπαγκατέλες του Μπετόβεν.
Yπάρχουν ήδη μερικά κομάτια σαν promo στο Αpple Music.

Να επαυξήσω κι εγώ. Εξαιρετική λυρική ερμηνεία. Ούτε πομπώδης, ούτε υπεραναλυτική που φοβόμουνα, αναδεικνύει την ομορφιά της μουσικής όπως δε θυμάμαι να την έχω ξανακούσει. Συνιστάται ανεπιφύλακτα.
 
Re: Απάντηση: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Alexander Zemlinsky - Die Seejungfrau
Marc Albrecht, Netherlands Philharmonic Orchestra
Δισκογραφική: Pentatone
........................................

Ωραία παρουσίαση.

Η ηχογράφηση της μικρής γοργόνας από τον Marc Albrecht είναι νομίζω από τις σημαντικότερες νέες κυκλοφορίες τόσο γιατί είναι μια πολύ καλή ερμηνεία όσο γιατί είναι ένα όμορφο και παραγνωρισμένο έργο. Αντίθετα με τον Schoenberg, που ήταν γαμπρός του, ο Zemlinsky δεν γράφει ατονική μουσική.

Το μόνο αρνητικό είναι ότι στο cd περιλαμβάνεται μόνο αυτό το έργο.

Έμαθα και εγώ το έργο από την ηχογράφηση του Chailly που θεωρώ αναφορά. Η ηχογράφηση του Chailly προέρχεται από την πολύ ενδιαφέρουσα σειρά της Decca <Entartete Music>.

zemlinsky_mermaid_small_small.jpg


Η σειρά Entartete Music περιλαμβάνει μουσικά έργα συνθετών σε εξορία ή απαγορευμένα από τους ναζί έργα λόγω της εβραϊκής καταγωγής των συνθετών (έχουμε αναφερθεί και εδώ https://avclub.gr/forum/showthread.php/155759-H-μουσική-στην-Theresienstadt).

Στις αξιόλογες εγγραφές προσθέτω την ηχογράφηση του Emmanuel Krivine-Orchestre Philarmonique du Luxemburg και τον John Storgards – Helsinki Philarmonic Orchestra με προτίμηση μάλλον στον Krivine.

eyJidWNrZXQiOiJwcmVzdG8tY292ZXItaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiODEyMDY3Ni4xLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJlc2l6ZSI6eyJ3aWR0aCI6MzAwfSwianBlZyI6eyJxdWFsaXR5Ijo2NX0sInRvRm9ybWF0IjoianBlZyJ9LCJ0aW1lc3RhbXAiOjE1NTI1NjEzNDh9
ab67616d00001e02a8911438c5719fa52b957846
 
Re: Απάντηση: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

ey-Jid-WNr-ZXQi-Oi-Jwcm-Vzd-G8t-Y292-ZXIta-W1h-Z2-Vz-Iiwia2-V5-Ijoi-ODc3-NTE2-NC4x-Lmpw-Zy-Is-Im-Vka-XRz-Ijp7-In-Jlc2l6-ZSI6ey-J3.jpg


Νέα εσοδεία, βγήκε στα ράφια κάπου στα τέλη Μαΐου (ηχογραφήθηκε το '18).

Ο σχετικά νεαρός πιανίστας Ralph van Raat (42 χρονών) αν και εδώ ενδιαφέρεται, κυρίως, να αναδείξει το άγνωστο συνθετικό έργο του Pierre Boulez, δεν παραλείπει να δώσει και μια εικόνα από τους προγενέστερους επιφανείς Γάλλους συνθέτες που επηρέασαν με τον ένα ή άλλο τρόπο τη σκέψη και το έργο του σημαντικού αυτού συνθέτη κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα.

Και λέω το άγνωστο έργο, εννοώντας πάντα από δισκογραφικής απόψεως, διότι το ένα τρίτο περίπου της διάρκειας του άλμπουμ (26:58 στα κομμάτια 7, 8, 9) περιλαμβάνει τις πολύ πρώιμες συνθέσεις Prelude, Toccata et Scerzo που συνέθεσε ο Boulez το 1944 στα 19 του μόλις χρόνια. Σύμφωνα με τις αναγραφόμενες πληροφορίες στο οπισθόφυλλο η παρουσία τους στο εν λόγω cd αποτελεί παγκόσμια πρεμιέρα ηχογραφημένου υλικού. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια από κάθε άποψη, τουλάχιστον γι' αυτούς τους ακροατές που αρέσκονται στο σόλο πιανιστικό υλικό του Boulez και ιδιαίτερα για τις σονάτες 1-3.

Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι ο van Raat, στα πλαίσια αυτής της κυκλοφορίας, ηχογράφησε κι ένα ακόμη κομμάτι, το Incises (revised version, 2001), το οποίο κατά τη γνώμη μου κακώς, κάκιστα, δεν συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ στη θέση των ψιλοαδιάφορων 12 Notations. Θα απογείωνε κυριολεκτικά το συνολικό επίπεδο της μουσικής ποιότητας του υλικού. Για τους ενδιαφερόμενους, κυκλοφόρησε τουλάχιστον σαν σινγκλ σε digital μορφή και είναι διαθέσιμο στο spotify.
 
Καλή συλλογή, είχα δει τη διαφήμιση όταν κυκλοφόρησε αλλά δεν είχα χρόνο να το ακούσω τότε.
"Piano Rarities" ο τίτλος, αν και τα περισσότερα έργα δεν είναι τόσο rare...
Ας πούμε καλύτερα, οτί είναι έργα που έγιναν γνωστά μετά τον θάνατο των συνθετών τους.
Το "Έtude tertouvέe" του Debussy και το "Des canyons aux Εtoiles" του Messiaen είναι έργα και που έχουν παιχθεί.
Έχει κάποια κομμάτια που δεν έiχα ακούσει κυρίως τα κομάτια του Pierre Boulez είναι τα πιο άγνωστα σε μένα.
Γενικώς ότι έχει σχέση με Boulez έχει πολύ ενδιαφέρον και μουσικά και ιστορικά.
Ο πιανίστας σωστός, συνεπής σε όλα, δεν είδα όμως κάτι διαφορετικό, λίγο πάθος να με συνεπάρει.
Η ηχογράφηση και η ποιότητα ήχου εξαιρετική όπως πάντα από τη naxos.

Γενικώς καλή πρόταση, αξίζει το χρόνο σας.
 
Shostakovich: Symphony No. 13 'Babi Yar'
Oρχήστρα: Russian National Orchestra
Mαέστρος: Kirill Karabits
Δισκογραφική: Pentatone
Oleg Tsibulko (bass)


eyJidWNrZXQiOiJwcmVzdG8tY292ZXItaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiODc5MTkzOC4xLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJlc2l6ZSI6eyJ3aWR0aCI6MzAwfSwianBlZyI6eyJxdWFsaXR5Ijo2NX0sInRvRm9ybWF0IjoianBlZyJ9LCJ0aW1lc3RhbXAiOjE1OTI4OTU0MDh9


H εθνική ορχήστρα της Ρωσίας συνεχίζει το κύκλο ηχογραφήσεων του Σοστακόβιτς.
Αυτή τη φορά ηχογραφούν τη 13η 'Babi Yar' υπο τις οδηγίες του μαέστρου Kirill Karabits.
Παρότι έχουμε περάσει σε μια περίοδο παγκοσμιοποίησης στις ορχήστρες
κι ο ήχος έχει ομογενοποιηθεί σε όλες τις χώρες,
εδώ οι Ρώσοι μουσικοί, ειδικά στα χάλκινα,
κρατάνε το ρωσικό χαρακτήρα κι ας έχουν Ουκρανό μαέστρο.
 
Re: Απάντηση: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Shostakovich: Symphony No. 13 'Babi Yar'
Oρχήστρα: Russian National Orchestra
Mαέστρος: Kirill Karabits
Δισκογραφική: Pentatone
Oleg Tsibulko (bass)


eyJidWNrZXQiOiJwcmVzdG8tY292ZXItaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiODc5MTkzOC4xLmpwZyIsImVkaXRzIjp7InJlc2l6ZSI6eyJ3aWR0aCI6MzAwfSwianBlZyI6eyJxdWFsaXR5Ijo2NX0sInRvRm9ybWF0IjoianBlZyJ9LCJ0aW1lc3RhbXAiOjE1OTI4OTU0MDh9


H εθνική ορχήστρα της Ρωσίας συνεχίζει το κύκλο ηχογραφήσεων του Σοστακόβιτς.
Αυτή τη φορά ηχογραφούν τη 13η 'Babi Yar' υπο τις οδηγίες του μαέστρου Kirill Karabits.
Παρότι έχουμε περάσει σε μια περίοδο παγκοσμιοποίησης στις ορχήστρες
κι ο ήχος έχει ομογενοποιηθεί σε όλες τις χώρες,
εδώ οι Ρώσοι μουσικοί, ειδικά στα χάλκινα,
κρατάνε το ρωσικό χαρακτήρα κι ας έχουν Ουκρανό μαέστρο.

Μα οι Ουκρανοι Ρωσσοι ειναι στην ουσια. ΟΚ, βαζουν τελεια πανω στα I... :flipout:
 
Απάντηση: Re: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Μα οι Ουκρανοι Ρωσσοι ειναι στην ουσια. ΟΚ, βαζουν τελεια πανω στα I... :flipout:

ακριβώς αυτό!!
με πρόλαβες....

Ο ρωσικός χαρακτήρας είναι το αυστηρό διάβασμα της παρτιτούρας, τα δυνατά κοντραμπάσα, τα έντονα χάλικινα,
οι δυναμικές αλλαγές μεταξύ των κινήσεων κάθε έργου, η ηχώ στις ηχογραφήσεις,
είναι ο ήχος του Μραβίνσκυ και της ορχήστρας του Λένινγκραντ, είναι ο ήχος ο Ροστροπόβιτς, είναι ο ήχος της ορχήστρας της Αγίας Πετρούπολης,
είναι ο ήχος της συμφωνικής της Μόσχας.
Ο ήχος πλέον έχει ομογενοποιηθεί δεν καταλαβαίνεις διαφορά από ορχήστρα σε ορχήστρα.
Ακόμα και ο Ρώσος Πετρένκο στο Βερολίνο, έχει καμιά σχέση με αυτό τον ήχο?
...δεν νομίζω.
 
5065001341724-cover-225.jpg


Μια εξαιρετική από τεχνικής πλευράς ηχογράφηση του Mark Elder και της Halle ορχήστρας του Μάντσεστερ.
Πέραν αυτού όμως ουδέν. Ο μαέστρος δεν φαίνεται να έχει και πολύ σχέση με τον πλούτο των ηχοχρωμάτων της μουσικής του Debussy.
Ηχογράφηση που διέκοψα στην μέση.
 
EZwi7xLXsAEMQau.jpg


Η Λειτουργία είναι έργο ημιτελές. Ο Minkowski επέλεξε την πλήρη εκδοχή του Eder από το 1985.
Το έργο αν και ημιτελές είναι από τα σημαντικότερα έργα θρησκευτικής μουσικής.
Η ορχήστρα (Musiciens du Louvre) και οι μονωδοί εξαιρετικοί. To πρώτο μέρος <Κύριε ελέησον> μαγευτικό αλλά η συνέχεια μέτρια.
Δεν ξέρω τι έφταιγε. Ίσως η μικρή χορωδία (εννέα άτομα χορωδία και τέσσερεις μονωδοί) , ίσως τα πολύ ζωηρά τέμπι του μαέστρου που συμπίεζαν τα μελωδικά στοιχεία.
Δεν είναι κακό αλλά δεν συστήνεται.
 
Re: Απάντηση: Re: Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

Ο ρωσικός χαρακτήρας είναι το αυστηρό διάβασμα της παρτιτούρας, τα δυνατά κοντραμπάσα, τα έντονα χάλικινα,
οι δυναμικές αλλαγές μεταξύ των κινήσεων κάθε έργου, η ηχώ στις ηχογραφήσεις,
είναι ο ήχος του Μραβίνσκυ και της ορχήστρας του Λένινγκραντ, είναι ο ήχος ο Ροστροπόβιτς, είναι ο ήχος της ορχήστρας της Αγίας Πετρούπολης,
είναι ο ήχος της συμφωνικής της Μόσχας.
Ο ήχος πλέον έχει ομογενοποιηθεί δεν καταλαβαίνεις διαφορά από ορχήστρα σε ορχήστρα.
Ακόμα και ο Ρώσος Πετρένκο στο Βερολίνο, έχει καμιά σχέση με αυτό τον ήχο?
...δεν νομίζω.

Έχεις δίκιο κρίμα που χάνεται ο ίδιαίτερος ήχος που είχαν ορχήστρες όπως του Λένιγκραντ, της Δρέσδης ή και της Βοστώνης.
Νομίζω όμως ότι αυτόν τον ιδιαίτερο ήχο μπορείς να ακούσεις ακόμη σε ζωντανές τους συναυλίες περισσότερο από ότι στις ηχογραφήσεις.
Οι μεγάλες ορχήστρες πάντα φροντίζανε να βάζουν τους νέους δίπλα στους παλιούς μουσικούς για να μαθητεύουν και στον ήχο της ορχήστρας.
Οι προσκεκλημένοι αρχιμουσικοί επίσης σεβόντουσαν ή επωφελούντο από τον ιδιαίτερο ήχο της ορχήστρας.
Όσο αφορά τον Πετρένκο, κρίνοντας από τα τέλεια Γερμανικά του, πρέπει να έχει ανδρωθεί στην Γερμανία.
 
Μα οι Ουκρανοι Ρωσσοι ειναι στην ουσια. ΟΚ, βαζουν τελεια πανω στα I... :flipout:

ακριβώς αυτό!!
με πρόλαβες....

Δεν έχει σημασία η εθνικότητα αλλά που έχει μάθει την δουλειά και ποιές ορχήστρες έχει διευθύνει.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kirill_Karabits

Δεν έχει σημασία έχει αν ο Κουρρεντζής είναι Έλληνας. Έμαθε όπως και ο Gergiev διεύθυνση ορχήστρας στην Ρωσία και η ορχήστρα του είναι Ρωσική.
Δεν έχει σαν πρότυπο την κρατική ορχήστρα Αθηνών.