Δύο πιάνο κουιντέτα από δύο συνθέτες με κοινή αφετηρία, την Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία, αλλά διαφορετική μουσική πορεία. Και τα δύο είναι νεανικά έργα. Η σύνθεση του Bartok (1881-1945) είναι του 1904 και του Korngold (1897-1957) είναι έργο του 1921.
To κουιντέτο του Bartok είναι μελωδικά εύληπτο. Δεν έχει σχέση με τα επόμενα έργα δωματίου, το πιάνο δεν αντιμετωπίζεται και σαν κρουστό, οπότε μην σας φοβίσει τονικά. Είναι ένα λυρικό έργο ύστερου ρομαντισμού πριν ο Bartok απομακρυνθεί από τον ρομαντισμό αναπτύσσοντας την δική του μοναδική μοντέρνα μουσική γλώσσα.
Ένας δρόμος τελείως διαφορετικός από τον δρόμο που ακολούθησε ο Korngold.
O Korngold, στην ίδια περίπου ηλικία με τον Bartok ήταν ήδη ένας ώριμος μουσικός. Είκοσι χρόνια μετά τον Bartok γράφει το δικό του κουιντέτο.
Ο Korngold, από νεαρή ηλικία, εθεωρείτο ένα παιδί θαύμα. Είκοσι τριών ετών είχε παρουσιάσει την όπερα του Die tote Stadt (Η νεκρή Πόλη) με μεγάλη επιτυχία και έχαιρε της εκτίμησης των Strauss και Puccini.
To 1934, με την άνοδο του Ναζισμού και λόγω της εβραϊκής του καταγωγής έφυγε από την Γερμανία για την Αμερική. Εκεί έγραψε μουσική για ταινίες του Hollywood. Η μουσική για ταινίες βραβεύθηκε με δύο Oscar. Η κινηματογραφική του μουσική είναι πολύ ενδιαφέρουσα και μπορεί να ακουστεί αυτόνομα ανεξάρτητα από τις ταινίες .
Οι Αυστραλοί πιανίστας Piers Lane και Goldner Quartrt ερμηνεύουν με επιτυχία και τα δύο έργα.