Σύγκλιση ? και αν ναι, πως ?

Οι πειραματισμοί γίνονται (τουλάχιστον σε μένα) με στήσιμο στο μισό εκατοστό ακρίβειας γιά να μην γίνω υπερβολικός.
Οπότε το στήσιμο είναι σωστό.
Κινούμαι μόνο εγώ.
Όπως τα έχω είτε θα κάτσω στην κορφή (πιό πίσω δεν.... έχει ντουβάρι) είτε μέσα.
Θέλω να πω, ο προβληματισμός πάει στο τι θα γινότανε αν μπορούσα να κάτσω έξω από το τρίγωνο.

Στο στυλ αλα Σβάνου (που λέγαμε Χαλκιδική κλπ) κάθομαι συχνά και ακούω, διότι έχω το lap top σε ένα σκαμνί, σχεδόν στο κέντρο βάρους του τριγώνου ή και πιό προς τη βάση.
Ακούω συχνά έτσι, αλλά δεν ενθουσιάζομαι σε όλες τις περιπτώσεις.

Δυστυχώς εδώ και κάποιο καιρό (1 μήνα) που ξαναακούω με τα Κ1000 με τον mbl και τον arcam να οδηγεί τα ακουστικά ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ να ξαναακούσω ηχεία.
 
Παλιά τοποθετούσαμε τα ηχεία πρώτα ελέγχοντας τις διαστάσεις του τριγώνου, και στην συνέχεια παίζοντας κάποιον τόνο 18Khz συνήθως που λόγο έντονης κατευθυντικότητας έκανε κρίσιμη την γωνία του ηχείου προς τον ακροατή. Ο "βοηθός" περιέστρεφε το ηχείο, ο ακροατής έλεγε πότε άκουγε καθαρά τον τόνο των 18Khz και τέλος.
Στην συνέχεια τα πράγματα μπλέξανε όταν έπρεπε να συνυπολογιστούν ανακλάσεις άλλων συχνοτήτων, να ανοίξει το sweet spot να χωράει περισσότερους ακροατές κλπ. Έκτοτε ακόμα το ψάχνουμε...

Στο PC πάντως ακόμα έτσι, με τον παλιο τρόπο, ρυθμίζω τα ηχεία! ;)
 
Οι πειραματισμοί γίνονται (τουλάχιστον σε μένα) με στήσιμο στο μισό εκατοστό ακρίβειας γιά να μην γίνω υπερβολικός.
Οπότε το στήσιμο είναι σωστό.
Κινούμαι μόνο εγώ.
Όπως τα έχω είτε θα κάτσω στην κορφή (πιό πίσω δεν.... έχει ντουβάρι) είτε μέσα.
Θέλω να πω, ο προβληματισμός πάει στο τι θα γινότανε αν μπορούσα να κάτσω έξω από το τρίγωνο.

Στο στυλ αλα Σβάνου (που λέγαμε Χαλκιδική κλπ) κάθομαι συχνά και ακούω, διότι έχω το lap top σε ένα σκαμνί, σχεδόν στο κέντρο βάρους του τριγώνου ή και πιό προς τη βάση.
Ακούω συχνά έτσι, αλλά δεν ενθουσιάζομαι σε όλες τις περιπτώσεις.

Δυστυχώς εδώ και κάποιο καιρό (1 μήνα) που ξαναακούω με τα Κ1000 με τον mbl και τον arcam να οδηγεί τα ακουστικά ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ να ξαναακούσω ηχεία.

Μια και ανέφερες το ντουβάρι στην κορυφή του τριγώνου, έχω μια ερώτηση. Τα ηχεία μου είναι στημένα με τον ιδιο τρόπο(ντουβαρι στην κορυφή :flipout: ). Eχω προσθεσει ένα κεντρικό και δυο surround το πρωτο λίγο πιο κάτω από το μέσο της βάσης του τριγώνου και τα δευτερα αντιδιαμετρικά της κορυφής. Το συγκεκριμένο στησιμο προτείνεται από πολλούς για home theater, αλλα όλοι υποθέτουν οτι δεν υπάρχει ντουβάρι από πίσω. Στην περιπτωση που υπάρχει τι συμβαίνει; Εφόσον η θέση ακρόασης ειναι πολύ κοντά στον τοιχο, εχουν σημασία οι ανακλάσεις από αυτον;
 
Re: Απάντηση: Σύγκλιση ? και αν ναι, πως ?

Παλιά.... Όταν ακούγαμε τα 18Κ. Τώρα τι κάνουμε πες μου! :flipout:

Όποιος επιμένει σε αυτόν τον τρόπο, ρυθμίζει μέχρι εκεί που ακούει, αποφεύγοντας να ανακοινώσει το νούμερο για να μην χάσει το κύρος του στην audiophile παρέα φαντάζομαι! :flipout:
 
Εφόσον η θέση ακρόασης ειναι πολύ κοντά στον τοιχο, εχουν σημασία οι ανακλάσεις από αυτον;

Φυσικά κι έχουν σημασία οι ανακλάσεις πίσω σου. Λογικά όπως κάθεσαι πρέπει να σου τονίζει αρκετά το μπάσο. Αν μετακινηθείς λίγο πιο μπροστά θα ακούσεις εύκολα την διαφορά.
Αν και γενικά θεωρείται λάθος θέση ακρόασης, σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί και να βολεύει τονίζοντας περιοχές που το ηχείο δεν μπορούσε να κατέβει άνετα.
 
Βασικά πρόκειται γιά One man home theatre....
αν τοποθετήσω εκεί κεντρικό ή πισινά μάλλον πρέπει να φύγω και εγώ και ο καναπές...

Το στήσιμο γίνεται (έγινε) όχι με μιά συχνότητα αλλά με καμιά 100ή...
Τώρα γιά τα 18... μετά βίας και καταϊδρωμένοι υποψιαζόμαστε τα 19, κάτι γίνεται στα 18 και καλύτερα από 17 και κάτω.
 
Όταν είχα τα Chario στον κύριο χώρο ακρόασης με τον Coda και πειραματιζόμουν, είχα στείλει email στην εταιρία και μου απάντησε.

Ψιλοκουφάθηκα, γιατί σύμφωνα με το χώρο μου μου έβγαλε ότι πρέπει να ακούω περίπου 1,5 μέτρο πίσω από το νοητό τρίγωνο.
Φανταστείτε.
Σα να βλέπεις τα ηχεία από το πλάι.

Ο ήχος όμως σε αυτή τη θέση ήταν απίστευτος, με πολύ μεγάλη συνοχή και πυκνότητα, με τρομερή εικόνα και βάθος.
Και τρομερή αίσθηση ηχητικής πίεσης. Οι μποτιές κλωτσούσαν πραγματικά, καμιά σχέση με το μέγεθος του ηχείου.
Το πρόβλημα ήταν ότι η σκηνή περιοριζόταν εντός των ορίων των ηχείων, στα 2,80 περίπου.
Τρομερή αίσθηση.
 
Μπορείτε να δοκιμάσετε και την απλή μέθοδο με το καθρεπτάκι για να περιορίσεται τις πρώτες ανακλάσεις των υψηλών συχνοτήτων από τους τοίχους.
Θα χρειστούν δύο άτομα. Ο πρώτος (ακροατής) θα κάθεται στο sweet spot και ο άλλος θα ακουμπάει το καθρεπτάκι (flat) σε διάφορα σημεία του τοίχου έως ότου ο ακροατής δει το tweeter του ηχείου μέσα από το καθρεπτάκι. Αυτό είναι το σημείο της πρώτης ανάκλασης από το tweeter που φτάνει στο αυτί του ακρατή με κάποια μικρή καθυστέρηση σε σχέση με την direct. Παίζει σημαντικό ρόλο και η "διασπορά" του tweeter.
Σε αυτά τα σημεία των πρώτων ανακλάσεων φροντίστε να βάλετε ένα ηχο-απορροφητικό υλικό κατάλληλο για απορρόφηση υψηλών συχνοτήτων, Eάν είστε άτυχοι αυτά τα σημεία των πρώτων ανακλασεων θα βρίσκονται σε μια περιοχή που δεν μπορείτε για αισθητικούς λόγους να τοποθετήσετε ένα ηχο-απορροφητικό υλικό.

Οπότε θα χρειαστεί να αλλάξετε ελαφρώς και την γωνία της κλήσης των ηχέιων.

Δοκιμάστε το, δεν κοστίζει τίποτα.
 
Last edited:
Όταν είχα τα Chario στον κύριο χώρο ακρόασης με τον Coda και πειραματιζόμουν, είχα στείλει email στην εταιρία και μου απάντησε.

Ψιλοκουφάθηκα, γιατί σύμφωνα με το χώρο μου μου έβγαλε ότι πρέπει να ακούω περίπου 1,5 μέτρο πίσω από το νοητό τρίγωνο.
Φανταστείτε.
Σα να βλέπεις τα ηχεία από το πλάι.

Ο ήχος όμως σε αυτή τη θέση ήταν απίστευτος, με πολύ μεγάλη συνοχή και πυκνότητα, με τρομερή εικόνα και βάθος.
Και τρομερή αίσθηση ηχητικής πίεσης. Οι μποτιές κλωτσούσαν πραγματικά, καμιά σχέση με το μέγεθος του ηχείου.
Το πρόβλημα ήταν ότι η σκηνή περιοριζόταν εντός των ορίων των ηχείων, στα 2,80 περίπου.
Τρομερή αίσθηση.


Στεργιο, συμφωνω τοσο πολυ...:grinning-smiley-043
Η θεση αυτη ειναι κατι που δεν δοκιμαζεται στις περισσοτερες περιπτωσεις, αλλα ειναι λογικο να εχουμε συμβολη κυμματων μπροστα μας και οχι πισω μας. (ειδικα στις περιπτωσεις μεγαλων ηλεκτροδυναμικων ηχειων σε μικρους χωρους σε πλατος και μηκος- βεβαια δεν ειναι πανακεια, μια δοκιμη ομως αξιζει τον κοπο να γινει).


Στις περισσοτερες περιπτωσεις παντως, ΤΑ ΗΧΕΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΜΑΣ. Με συγκλιση, η χωρις!


:guitarist:



Γενικοτερα,
 
Re: Απάντηση: Σύγκλιση ? και αν ναι, πως ?

Μπορείτε να δοκιμάσετε και την απλή μέθοδο με το καθρεπτάκι για να περιορίσεται τις πρώτες ανακλάσεις των υψηλών συχνοτήτων από τους τοίχους.
Θα χρειστούν δύο άτομα. Ο πρώτος (ακροατής) θα κάθεται στο sweet spot και ο άλλος θα ακουμπάει το καθρεπτάκι (flat) σε διάφορα σημεία του τοίχου έως ότου ο ακροατής δει το tweeter του ηχείου μέσα από το καθρεπτάκι. Αυτό είναι το σημείο της πρώτης ανάκλασης από το tweeter που φτάνει στο αυτί του ακρατή με κάποια μικρή καθυστέρηση σε σχέση με την direct. Παίζει σημαντικό ρόλο και η "διασπορά" του tweeter.
Σε αυτά τα σημεία των πρώτων ανακλάσεων φροντίστε να βάλετε ένα ηχο-απορροφητικό υλικό κατάλληλο για απορρόφηση υψηλών συχνοτήτων, Eάν είστε άτυχοι αυτά τα σημεία των πρώτων ανακλασεων θα βρίσκονται σε μια περιοχή που δεν μπορείτε για αισθητικούς λόγους να τοποθετήσετε ένα ηχο-απορροφητικό υλικό.

Οπότε θα χρειαστεί να αλλάξετε ελαφρώς και την γωνία της κλήσης των ηχέιων.

Δοκιμάστε το, δεν κοστίζει τίποτα.

Σε πολλά ηχεία που δεν πολυφαίνεται εύκολα το tweeter, βοηθάει να μπεί στην ίδια θέση ένα κερί, λαμπάκι κλπ.
Και ας μην ξεχνάμε ότι αντανακλάσεις δεν έχουμε δυστυχώς μόνο στους πλαϊνούς τοίχους αλλά και στο πάτωμα και στο ταβάνι!

Και το δικό μου ερώτημα είναι, εντάξει με ένα απλό tweeter μια ίντσα είναι περίπου, σημειακή πηγή θεωρείται. Αν το tweeter έχει κάνα μέτρο ύψος σαν το δικό μου στα magnepan τι γίνεται? και είναι και δίπολο!
Φαντάζομαι βάζω μια λάμπα φθορισμού και ψάχνω που θα βλέπω αντανάκλαση να βάλω ηχοαποροφητικά και μετά το ίδιο και για το πίσω μέρος?
 
H μέθοδος αυτή με το καθρεπτάκι δεν είναι δική μου. Εφαρμόζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η λογική είναι απλή. Από κάπου έρχονται οι πρώτες ανακλάσεις στον ακροατή. Η μέθοδος σε βοηθάει να εντοπίσεις σχετικά εύκολα αυτά τα σημεία των πρώτων ανακλάσεων και κυρίως αυτών του tweeter.
Με τα πάνελς δεν ξέρω πως μπορείς να εφαρμόσεις αυτή τη μέθοδο. Χρειάζεται το polar diagram.
Πάντως η δεύτερη ανάκλαση του δίπολου είναι αρκετά ποιο εξασθενημένη από την πρώτη.
 
Re: Απάντηση: Σύγκλιση ? και αν ναι, πως ?

Και το δικό μου ερώτημα είναι, εντάξει με ένα απλό tweeter μια ίντσα είναι περίπου, σημειακή πηγή θεωρείται. Αν το tweeter έχει κάνα μέτρο ύψος σαν το δικό μου στα magnepan τι γίνεται? και είναι και δίπολο!
Φαντάζομαι βάζω μια λάμπα φθορισμού και ψάχνω που θα βλέπω αντανάκλαση να βάλω ηχοαποροφητικά και μετά το ίδιο και για το πίσω μέρος?
Σ'εσένα η διασπορά είναι πολύ πιο ομοιόμορφη απ'ότι είναι σε τουίτ 1ιντσας όπου "φαρδαίνει" όσο κατεβάινεις σε συχνότητα (εξ ου και αυξανόμενες ανακλάσεις).
Νόου πρόμπλεμ, όπως λέγαν οι αρχαίοι.-bye-
 
Re: Απάντηση: Σύγκλιση ? και αν ναι, πως ?

Σ'εσένα η διασπορά είναι πολύ πιο ομοιόμορφη απ'ότι είναι σε τουίτ 1ιντσας όπου "φαρδαίνει" όσο κατεβάινεις σε συχνότητα (εξ ου και αυξανόμενες ανακλάσεις).
Νόου πρόμπλεμ, όπως λέγαν οι αρχαίοι.-bye-

Σωστά, με την πιο ομοιόμορφη διασπορά η ρύθμιση σύγκλισης των ηχείων στην θέση ακρόασης γίνεται αρκετά ευκολότερη. Παράλληλα όμως οι αντανακλάσεις στον χώρο γίνονται ακόμα περισσότερες για τον ίδιο λόγο! Πως τις αποφεύγω χωρίς να γεμίσω το σπίτι ηχομονωτικά? ;)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Σύγκλιση ? και αν ναι, πως ?

Σωστά, με την πιο ομοιόμορφη διασπορά η ρύθμιση σύγκλισης των ηχείων στην θέση ακρόασης γίνεται αρκετά ευκολότερη. Παράλληλα όμως οι αντανακλάσεις στον χώρο γίνονται ακόμα περισσότερες για τον ίδιο λόγο! Πως τις αποφεύγω χωρίς να γεμίσω το σπίτι ηχομονωτικά? ;)

Με ειδικά κλαπέτα δεξιά και αριστερά από τα αυτιά. Πως είναι οι παρωπίδες στα γαιδούρια; Τώρα θα βγούνε και ειδικές παρ..ωτίδες για χαιεντάδες. :flipout: