Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Απάντηση: Re: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Η μαγκιά με τα raw + metadata είναι οτι oι όποιες βελτιώσεις ωραιοποιήσεις αφήνουν τα δεδομένα απείραχτα οπότε οτι στραβή και να γίνει διορθώνεται (με κοπο πιθανώς αλλά διορθώνεται).

Εμένα τα μισά jpeg rendering της Apple δεν μου άρεσαν .. πολλά κλιπαρίσματα στα σκοτεινά .. πολλή κιτρινίλα στα πράσινα χρώματα .. αφύσικος φωτισμός σκιερών .. sharpening που χωρίς να είναι υπερβολικό, δεν είναι του γούστου μου. Aκόμα και το WB ενιοτε αποτυχαίνει παρόλλo τα αναλαμβάνει η AI ..

Σε αυτό το σημείο θελω να εκφράσω και την διαφωνία μου με τον GΚalantas .. δεν είναι sharp το jpeg της Apple .. για edge enhasement μπορείς να την κατηγορήσεις .. για oversharpening οχι.
Βέβαια υποψιάζομαι οτι το ίδιο εννοεί και αυτός .. αλλά με λάθος ορολογία.

Μικρό το κακό .. πιάνεις το raw απο την αρχή και το φέρνεις. Και απο την αρχή εννοώ χωρίς τα metadata .. ουτε καν το ενσωματωμένο dcp .. προτιμώ το dcp της Adobe (ισως γιατι είναι πιο συμβατό με το workflow μου).

Δεν βλέπω τον λόγο που πρέπει να κρεμόμαστε στα metadata της Apple για θέματα tone mapping ειδικά εφόσον δίνει κλιπαρίσματα.

Επίσης κυκλοφορεί λανθασμένα η εντύπωση οτι το μέγεθος του ProRaw είναι διπλάσιο λόγω των metadata .. δεν ισχύει ..
Επειδή τα πιξελ του είναι demosaiced δηλ. RGB αντι για τα μονόχρωμα των Bayer RAW, θα έπρεπε να είναι τριπλάσιο .. ομως μιας και το demosaic δεν τριπλασιάζει την πληροφορία το demosaiced αποτέλεσμα είναι πιο συμπιέσιμο απο τον αλγόριθμο μη απωλεστικής συμπίεσης των DNG και ετσι προκύπτει κάπου διπλάσιο.
Τα metadata δεν πιάνουν πολλά MB ..
- το trasnparency map (αν υπάρχει) είναι ενα jpeg μισής ανάλυσης (και δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει καν σε όλα τα ProRaw DNG .. σε ενα exif το ειδα και δεν θυμάμαι που ..)
- τα άλλα είναι LUT 1D (Καμπύλες ) με μέγεθος κάτι KB
Θα κάτσω να τα ξαναδώ πιο συστηματικά διότι έχει ενδιαφέρον .. τωρα που επεκτείνεται το lockout δεν θα λείψει ο χρόνος .. ;)

Aν έχει κάποιος παραπάνω πληροφορίες απο κάποια μελέτη σε βάθος τα ProRaw παρακαλώ λινκ. Ειδικά αν αφορά τυχόν καλύτερη ευκρίνεια.
Προς το παρόν δεν μπορεσα να διακρίνω κατι τέτοιο.
Ευελπιστούσα επίσης οτι πιθανόν να είχαμε ενα superrsolution αρχείο .. δεν βλέπω να ισχύει ..
Ενδιαφέρον επίσης θα ήταν αν υπήρχαν δεδομένα για ξεχωριστά καρε των πολλαπλών λήψεων .. ή ακόμα καλύτερα αυτόματο ξεδιάλεγμα ώστε να απομονώνονται πετάζονται τα καρέ οπου η κινηση γίνεται blur .. δυστυχώς δεν .. όπου υπάρχει χαοτική κίνηση το αποτέλεσμα είναι μια σούπα.

Καθώς σιγά σιγά κατασταλάζω στον τρόπο που πρέπει να επεξεργαστούν θα ανεβάζω σιγα σιγα επεξεργασμένα με RawTherapee δείγματα στο Google Drive μου, για να τα συγκρίνουμε με αποτελεσματα απο "ProRaw metadata aware converters".

Ηλια, περι ProRaw φανταζομαι οτι διαβασες το link της Halide που εβαλα πιο πανω.
Παντως θεωρω λαθος να κανεις edit τα αρχεια ProRaw απο non-compatible προγραμμα. Τα αρχεια που ανεβασες επεξεργασμενα με το RawTherapee ηταν αρκετα διαφορετικα απο αυτο που εβλεπα on location.
 
Ααα ρε Τακη .. μπράβο για την απαιτητικότητα της σκηνής .. δύσκολο να φέρει κανείς και ολα τα χρώματα σωστά και να μην χαραμίσει και δυναμική περιοχή.

BTW .. το iPhone τα λερωμένα γυαλιά τα έκανε λαμπίκο ;)

Βασικά θα προτιμούσα κάπως χαμηλότερη έκθεση και στις δυο λήψεις για να φύγει η πλειοψηφία των καμένων.

Στην 6500 είναι ψιλοευκολάκι .. ενα Bracket -0.5, 0, +0.5 θα κάνει δουλειά .. και διαλέγουμε το καλύτερο ..

Κρίμα που το iPhone δεν ρυθμίζεται .. με ISO 100 1/50 (ή 1/30) αντι για 160 1/50 θα ήμασταν αρκετά καλύτερα ..

Εχουμε πάλι θέμα με την ευκρίνεια των σκοτεινών στο IPhone .. η υφή του ξύλινου πλαίσιου εξαφανίστηκε ενω στην 6500 μπορεί να αναδειχθεί χωρίς πολύ προσπάθεια.

Εχουμε πάλι θέμα με την 6500 αριστερά στην κουρτίνα .. κατι έκλεψε την ευκρίνεια ..
- μπορεί να κουνήθηκε στην διάρκεια του 0,5sec .. ??
- μπορεί να είναι και θέμα εστίασης .. που εστίασες ??
- κατι άλλο ?? π.χ. veiling flare απο τον κόντρα φωτισμό ? θυμάμαι και στην πρωινή στο σπίτι είχες κόντρα φως δεξιά ..
BTW .. εκείνη η επαναληπτική λήψη με το manual focus ήταν ο ορισμός της ευκρίνειας στο επίπεδο των μπαλκονιών .. με διαφορά καλύτερη ..

Θυμάμαι ενας συνφορουμίτης σε κοντρα iPhone vs GX80 είχε παρουσιάσει metadata για το πόσα καρε χρησιμοποιεί κάθε λήψη .. δεν υπάρχει κατι ανάλογο στο iPhone 12 ??.

Προσπαθώ να καταλάβω τι κάνει η Apple .. διότι με 1/50 f/1.6 @ ISO160 δεν θα έπρεπε να έχουμε καμένα (ειδικά στο RAW) .. απο την στιγμή που η Sony έκαψε λιγότερα με 1/2sec f/5.6 @ ISO100
 
Ηλία για δες ένα νέο edit της iPhone φωτό από το proraw μέσω Raw Power.
Το πρόγραμμα κάνει report για λίγο κάψιμο μόνο σε ένα τμήμα του διάφανου πορτοκαλί γυαλιού που είναι φυσιολογικό γιατί είναι πάνω από την λάμπα.

2388E40A-F1E3-4C56-9D21-9777E086FF73 by Tak sot, on Flickr


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Για την Sony μπορείς να κανείς ένα screenshot με το που ακριβώς εντοπίζεις το πρόβλημα?


Sent from my iPad using Tapatalk
 
το καψιμο διορθωνεται Τακη... απλα κανε αντισταθμιση εκθεσης στο IPHONE την ωρα της ληψης.

Εγω αυτο κανω παντα για να εχω σιγουρα τα highlights σωστα.
 
Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Ηλία για δες ένα νέο edit της iPhone φωτό από το proraw μέσω Raw Power.
Το πρόγραμμα κάνει report για λίγο κάψιμο μόνο σε ένα τμήμα του διάφανου πορτοκαλί γυαλιού που είναι φυσιολογικό γιατί είναι πάνω από την λάμπα.

https://live.staticflickr.com/65535/50804333912_8ccb8576ae_o.jpg2388E40A-F1E3-4C56-9D21-9777E086FF73 by Tak sot, on Flickr


Sent from my iPad using Tapatalk

Kαι σε συτή την επεξεργασία και στις αλλες και στα Raw δεδομένα .. εκτός απο τον πορτοκαλί σκελετό που λόγω καψιματος κιτρινίζει ..

Ολο τα λευκό οβάλ στην μέση μπροστά είναι καμένο .. το "Rayban" αχνοφαίνεται οντας στην άκρη της καμένης περιοχής, το VOGUE που είναι πιο κεντρικά έχει καεί και έχει εξαφανιστεί εντελώς .. επίσης μετα βίας διασώζεται η κάτω ακμή των Vogue

Το κακό είναι οτι έχουν κάψει τα Raw .. αποτι βλέπω στο υποτυπώδες raw ιστογραμμα του RT παρολλο που τα R & B κανάλια έχουν χαμηλότερα peak απο το G είναι κλιπαρισμένα ... μισή δουλειά γινεται έτσι ..

Δες στο raw ιστογραμμα, τις 3 κορυφές στο τερμα κάθε καναλιού
iPhone12-ProRaw-raw_hist.png
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

το καψιμο διορθωνεται Τακη... απλα κανε αντισταθμιση εκθεσης στο IPHONE την ωρα της ληψης.

Εγω αυτο κανω παντα για να εχω σιγουρα τα highlights σωστα.

Σωστό tip. Θα κάνω νέα λήψη έτσι.
 
Τώρα χωρίς πολλές αναλύσεις και αφού έκανα και ζουμ στην οθόνη του υπολογιστή, αν πω ότι μου αρέσει έστω και ελαφρά παραπάνω το αποτέλεσμα από το Iphone είμαι πειραγμένος? Η φώτο μοιάζει πιο sharp από άκρη σε άκρη, και έχει σωστό φωτισμό παντού, στην sony η κουρτίνα είναι κάπως θολή και έχει κάψει τα γυαλιά που έβαλε και ο Ηλίας πιο πάνω, στην Sony από την άλλη έχει, αν κάνεις ζουμ αρκετά μια ίσως πιο φυσικότητα και ομαλότητα (λόγω και μεγαλύτερου αισθητήρα μάλλον) άλλα συνολικά βάζοντας τα συν και τα πλήν προτιμώ έστω και πάνω στο νήμα του Iphone. Όπως και να είναι πολύ κοντά το αποτέλεσμα, και μιλάμε και για καλό φακό Prime....απίστευτο πραγματικά!!!
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Kαι σε συτή την επεξεργασία και στις αλλες και στα Raw δεδομένα .. εκτός απο τον πορτοκαλί σκελετό που λόγω καψιματος κιτρινίζει ..

Ολο τα λευκό οβάλ στην μέση μπροστά είναι καμένο .. το "Rayban" αχνοφαίνεται οντας στην άκρη της καμένης περιοχής, το VOGUE που είναι πιο κεντρικά έχει καεί και έχει εξαφανιστεί εντελώς .. επίσης μετα βίας διασώζεται η κάτω ακμή των Vogue

Το κακό είναι οτι έχουν κάψει τα Raw .. αποτι βλέπω στο υποτυπώδες raw ιστογραμμα του RT παρολλο που τα R & B κανάλια έχουν χαμηλότερα peak απο το G είναι κλιπαρισμένα ... μισή δουλειά γινεται έτσι ..

Δες στο raw ιστογραμμα, τις 3 κορυφές στο τερμα κάθε καναλιού
View attachment 176225

Ηλία δες το ιστόγραμμα του Raw Power μετά την επεξεργασία.
Επίσης δες ένα screenshot με ενεργοποιημένη την ένδειξη κλιπαρισματος (με μπλε όπου είναι underexposed και κόκκινα όπου είναι overexposed):
c04f8bcef65a08b0378288c7047c8383.jpg

61fab3cbb47131756f5652e48a177d95.png



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Ηλία δες το ιστόγραμμα του Raw Power μετά την επεξεργασία.
Επίσης δες ένα screenshot με ενεργοποιημένη την ένδειξη κλιπαρισματος (με μπλε όπου είναι underexposed και κόκκινα όπου είναι overexposed):
//uploads.tapatalk-cdn.com/20210105/c04f8bcef65a08b0378288c7047c8383.jpg
//uploads.tapatalk-cdn.com/20210105/61fab3cbb47131756f5652e48a177d95.png


Sent from my iPad using Tapatalk

Τάκη .. δεν τα δείχνει καμένα γιατι έκανε "recovery" .. αλλα δεν έκανε τιποτα άλλο απο το να μετατρέψει μια περιοχή που είναι κλιπαρισμένη σε 255,255,255 σε κλιπαρισμένη 230,230,230 όπου κανένα detail δεν διασώθηκε

Για πριν που ζήτησες screenshot .. με πολυ δυνατο sharpening που "σκάβει" πραγματικά (δες το ξυλο) και δεν το πιάνει τίποτα .. μονο θόρυβος αναδεικνύεται
Αν δείς με ίδιες ρυθμίσεις τι σκονη και λέρα φαίνεται στα γυαλιά θα τρομάξεις ;)

6500-detail2.jpg
 
Τάκη .. δεν τα δείχνει καμένα γιατι έκανε "recovery" .. αλλα δεν έκανε τιποτα άλλο απο το να μετατρέψει μια περιοχή που είναι κλιπαρισμένη σε 255,255,255 σε κλιπαρισμένη 230,230,230 όπου κανένα detail δεν διασώθηκε
Για να καταλάβω:
Αυτό είναι το ιστόγραμμα του original pro raw.
Δεν θα έπρεπε να δείχνει περισσότερο κλιπαρισμα στα highlights?
058efd082fb4f413792c318315a075cf.png

208259372e313c088f31d53fd75f02d3.png



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Τώρα χωρίς πολλές αναλύσεις και αφού έκανα και ζουμ στην οθόνη του υπολογιστή, αν πω ότι μου αρέσει έστω και ελαφρά παραπάνω το αποτέλεσμα από το Iphone είμαι πειραγμένος? Η φώτο μοιάζει πιο sharp από άκρη σε άκρη, και έχει σωστό φωτισμό παντού, στην sony η κουρτίνα είναι κάπως θολή και έχει κάψει τα γυαλιά που έβαλε και ο Ηλίας πιο πάνω, στην Sony από την άλλη έχει, αν κάνεις ζουμ αρκετά μια ίσως πιο φυσικότητα και ομαλότητα (λόγω και μεγαλύτερου αισθητήρα μάλλον) άλλα συνολικά βάζοντας τα συν και τα πλήν προτιμώ έστω και πάνω στο νήμα του Iphone. Όπως και να είναι πολύ κοντά το αποτέλεσμα, και μιλάμε και για καλό φακό Prime....απίστευτο πραγματικά!!!

Εχεις "SmartPhonitis" .. αν μη τι άλλο σε 100% ζουμ φαίνονται

- σημαντικό μέρος καμένο, αρκετά περισσότερο απο την 6500
- τα ξύλινα πλαίσια κρασαρισμένα με μηδέν λεπτομέρεια,
- την μισή λεπτομέρεια στα ανθάκια σε σχέση με την 6500 ..
- με θαμπωμένα χρώματα στους σκελετούς .. (ετσι μου φαίνονται τουλάχιστον τα μπλέ .. ο Τακης θα μας πεί καλύτερα ..)

Η κουρτίνα είναι καλύτερη στο iPhone αλλά να δούμε τι γίνεται με διαφορετική εστίαση .. επίσης το οτι εξαφάνισε την λέρα απο τα γυαλιά περνάει στα θετικά .. ;)
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Τείνω προς την εκδοχή του οτι είναι ανεστίαστο το πλανο της κουρτίνας .. οπως και το τσαντάκι "RayBan"

Η εστίαση έγινε πάνω στο μπλε κεντρικό γυαλί.
Εμενα μια χαρά μου φαίνονται τα γράμματα Rayban, έτσι είναι στο τσαντάκι
164e4c549014f73fd03456d580ebd185.png



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Απάντηση: Re: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Εχεις "SmartPhonitis" .. αν μη τι άλλο σε 100% ζουμ φαίνονται

- σημαντικό μέρος καμένο, αρκετά περισσότερο απο την 6500
- τα ξύλινα πλαίσια κρασαρισμένα με μηδέν λεπτομέρεια,
- την μισή λεπτομέρεια στα ανθάκια σε σχέση με την 6500 ..
- με θαμπωμένα χρώματα στους σκελετούς .. (ετσι μου φαίνονται τουλάχιστον τα μπλέ .. ο Τακης θα μας πεί καλύτερα ..)

Η κουρτίνα είναι καλύτερη στο iPhone αλλά να δούμε τι γίνεται με διαφορετική εστίαση .. επίσης το οτι εξαφάνισε την λέρα απο τα γυαλιά περνάει στα θετικά .. ;)

Η μειωμένη λεπτομέρεια στα ξύλινα πλαίσια κλπ οφείλεται στο noise reduction που δυστυχώς για την ωρα δεν αφαιρείται μέσω proraw, κάτι που σχολίαζαν και στο άρθρο του Halide όπου από το απλό raw του iPhone είχαν περισσότερη λεπτομέρεια (αλλά και θόρυβο).


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Για να καταλάβω:
Αυτό είναι το ιστόγραμμα του original pro raw.
Δεν θα έπρεπε να δείχνει περισσότερο κλιπαρισμα στα highlights?
//uploads.tapatalk-cdn.com/20210105/058efd082fb4f413792c318315a075cf.png
//uploads.tapatalk-cdn.com/20210105/208259372e313c088f31d53fd75f02d3.png


Sent from my iPad using Tapatalk

Θα έπρεπε .. αλλά εξαρτάται και απο την κλίμακα (εγω για να δείξω τα peak στο raw ιστόγραμμα έβαλα λογαριθμική κλίμακα) .. και επιπλέον μπορεί να έχει κάνει ήδη κάποια επεξεργασία ..που μπορεί να περιέχεται στις οδηγίες των metadata

Υπόψιν οτι το "ιστόγραμμα του original pro raw" den e;inai "raw ιστογραμμα" .. είναι το αποτέλεσμα των raw δεδομένων μετά απο επεξεργασία (τουλάχιστον WB + color correction έχουν εφαρμοστεί .. και 99,9% πιθανότητα να έχουν εφαρμοστεί και όλες οι οδηγίες των metadata π.χ. διόρθωση βινιέτας, γεωμετρίας, εφαρμογή καμπυλών τονικότητας και tonemapping) και μετατροπή σε φορματ εικόνας

Να δώ αν μπορέσω να δουλέψω το RawDigger για καλύτερο raw ιστογραμμα ...

Δεν θάπρεπε να το αμφισβητείς οτι είναι κλιπαρισμένη η λευκή περιοχή .. φαίνεται απο το οτι είναι φλατ
 
Re: Απάντηση: Re: Συγκριτικό Sony A6500 vs Iphone 12 Pro Max

Η εστίαση έγινε πάνω στο μπλε κεντρικό γυαλί.
Εμενα μια χαρά μου φαίνονται τα γράμματα Rayban, έτσι είναι στο τσαντάκι
//uploads.tapatalk-cdn.com/20210105/164e4c549014f73fd03456d580ebd185.png


Sent from my iPad using Tapatalk

Συμφωνώ .. τα γράμματα καλούτσικα φαίνονται .. οι ραφές και η υφή ομως ?? .. η υφή τού τοίχου ?? ..

Για τί απόσταση μιλάμε .. μηχανή απο τα γυαλιά και απο τον τοίχο ..