Διάβασα στα γρήγορα το θέμα και αν μου επιτρέπετε γράφω μερικά μινι σχόλια και δίνω και κατευθύνσεις για οποιον θέλει να εμβαθύνει
1) Τα Artemis 1 και 2 απο οσο γνωρίζω φορούν γούφερ 6.5 ιντσών και αν μιλάμε για μοντέλα που φορούσαν ακόμα SEAS είναι τα γούφερς P17RCY/P
Είναι μεν συνδεδεμένα παράλληλα αλλα δέ ξέρω αν στο συγκεκριμμένο μοντέλο είναι στον ιδιο χώρο συζευγμένα ή οχι ....πράγμα σημαντικό για τή συμπεριφορά τους ώς σύνθετο φορτίο
2) Το VOLUME του ενισχυτικού , ολίκγη και μονον αναλογική σχέδη έχει με τήν ισχύ , διότι το προφανές θα καθοριστεί απο το ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΑΠΟΣΒΑΙΝΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙ-ΗΕΔ (ΗΕΔ=ηλεκτρεγερτική τάση ) , και φυσικά οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες , ενας εκ τών οποίων ειναι και ενεργή τιμή του ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ που μεταφέρεται απο τον ενισχυτή στο φορτίο (ηχειο) μέσω επαφών καλωδίων κλπ)
3) Ολα τα ανοικτά (περισσότερο) , αλλα και τα κλειστά (λιγότερο ) αλλαζουν έντονα τήν ΔΥΝΑΜΙΚΗ (προσοχή οχι τήν στατική που μετριέται στο 1W κλπ κλπ κλπ) ΕΜΠΕΔΗΣΗ ΤΟΥΣ , αναλογα τήν τοποθέτηση (περιθλάσεις - σκαλωπάτι μπάφλας σε σχέση με κοντινά όρια - επιστρεφόμενοι ρυθμοί δωματίων κλπ κλπ ) και αν ο ενισχυτης καταφερνει να ΕΛΕΧΓΕΙ τίς συνεχείς μη γραμμικές μεταβολές τότε δέ υπάρχει κανενα πρόβλημα
4) Αναφέρθηκε πρίν κάτι για τήν μεγάλη ή μικρή κίνηση τών κώνων
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ απο το περιεχόμενο και μιλώντας πάντα συγκριτικά με τήν ισχύ , ΑΝ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΤΟΤΕ Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ Ο ΑΚΡΟΑΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΕΙΔΩΝ
α) ΜΟΝΟ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ μετά απο ένα ισχυρό μέτωπο μεταβατικό
β) ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΑΡΑΣΜΑΤΑ μιά κίνηση του κώνου που στο μάτι μοιάζει ΣΑΝ ΝΑ ΠΑΛΛΕΤΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ και οχι να κινείται - και πάλι εδώ φαίνεται συνήθως η επιστροφή
5) Τα πιο συνηθισμένα φαινόμενα που παρατηρούνται- στα ορια της ισχύος τών μονάδων ) ΕΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΔΈΝ ΕΧΕΙ μείνει ήδη ο ενισχυτής απο ρεύμα/ταση/ρυθμό μεταβολής (ανοδου ) και έλεγγο είναι ένα κάπως αυξομειούμενο κομπρεσάρισμα - αρκετές φορές αυτο οφείλεται σε κυκλώματα που έχει το 80% τών ενισχυτών και είτε κοβει το ρεύμα , είτε μεταββάλει τήν πολωση είτε υπάρχει κύκλωμα κομπρέσορα στήν εσοδο ή στή οδήγηση
Βέβαια συμασία έχει και που παρατηρείται αυτο το κομπρεσάρισμα , γιατι το 99% τών ηχείων έχει μεταββαλόμενη εμπέδηση σε σχέση με τή συχνότητα και πολλές φορές λογω τής ισχύος και λογω ισχύος
6) Απο εμπειρία και μετρήσεις σάς αναφέρω οτι ειδικά τα ARTEMIS κυρίως τα 1 που έχω ζήσει απο πολύ κοντά , έχουν οδηγηθεί επαρκώς απο 300W / 4 Ω και μπορεί να είχαν περιθώρια ακομα αλλα 1.5-2dBW
7) Παλι απο εμπειρία και μετρήσεις σάς αναφέρω οτι πχ τα ΝΙΜΙΕL II στο χώρο μου έχουν οδηγηθεί στα οριά τους απο 350W / 4 Ω ενισχυτή CUSTOM με συντελεστή (πραγματικό πάνω στο φορτίο) περί τα 180-190
8) Τις περισσότερες αν οχι ολες φορές , το πρόβλημα είναι στα ενισχυτικά και στον χώρο , ΣΠΑΝΙΟΤΑΤΑ θα υπάρχξει πρόβλημα προσληψης ισχύος - ΑΛΛΑ Δυστυχως λογω έλλειψης εμπειρίας οι ερασιτέχνες ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΧΓΟΥ στα ηχείο και οχι στα υπολοιπα , ενισχυτικά ,κυρίως και κακές επαφες απο τα καλώδια μέχρι και τήν πρίζα του 230 AC
9) Πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό πώς οι ρελέδες και τα κυκλώματα προστασίας , μπορεί μεν να προσφέρουν κάποια σχετικά ασφάλεια απο μαμακίες , αλλα δυστυχώς στίς πλείστες τών περιπτώσεων και ειδικά καθώς περνά ο καιρός , απλά δυσκολεύουν το έργο του ενισχυτή
10) Σημαντικές παράμετροι για τήν κατανόηση φαινομένων (γιατι είναι πολλά) στα ορια τής ισχύος - και για οποιον θέλει να εμβαθύνει ) είναι
α) Ο συνελεστής αποσβεσης σε σχέση με τήν συχνότητα
β) Το γράφημα παραμορφωσης σε σχέση με τήν συχνότητα (δέν μας νοιάζει η χαμηλή παραμορφωση , αλλα η σταθερή σε σχέση με τήν ισχύ παραμορφωση )
γ) Ο διπλασιασμός τής ισχύος σε κάθε υποδιπλασιασμό του φορτίου και ΑΥΤΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΕΙΔΟΔΟΥ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Για να τηρηθεί ο λογος κέρδους (σταθερό gain - απολαβή δηλαδή)
Καλό βράδυ