Συμπεριφορά ηχείων στην ισχύ

@ backousis αυτό που λες είναι άλλο πράγμα μιας που άπτεται στο θέμα class d των ενισχυτών που εχουν τα sub.Αλλά και των διαφόρων συστημάτων που φοράνε.(τα σαμπ)
Αυτό που λέει ο Κώστας εγω επιμένω είναι άλλο πράγμα .
@Κώστα , όλα τα ηχεία παίζουν καλύτερα με ποιό μεγάλους ενισχυτές, σχεδόν πάντα. ΟΜΩΣ αυτό το ελέγχουμε με δικάναλο συνήθως πρόγραμα , για να δούμε τι ακριβώς γίνεται ποιό εύκολα.Τώρα με πολυκάναλο είναι λίγο ποιό δύσκολο .Σαφώς και τα 2 5,5" wooferάκια δεν μπορούν να φάνε όλον τον cav , αλλά μήπως τον ταλαιπωρούν?
Τι εννοώ= αν έχουν πηνίο 4 στρώσεων άρα δέχονται ισχύ , την ισχύ αυτήν την τρώνε αδιαμαρτύρητα για σχετικά μικρά χρονικά διαστήματα .
Εχω δει πολλά μικρά ηχεία να το κάνουν αυτό , για να μην πω για μερικά ΑΔΗΦΑΓΑ B&W μικρά που αδειάζουν σχεδόν ότι βρεθεί μπρός τους.ΠΧ b&w 805 και κάποια άλλα totem.
Με ένα woofer 5,5" και ενα tweeter ρουφάγανε ολόκληρο εναν καλό ολοκληρωμένο 2χ100/8 , 2χ160/4 για πλάκα , χωρίς να ιδρώσουν , και κυρίως χωρίς να χτυπήσουν.
 
Επίσης επανέρχομαι στο θέμα τροφοδοτικό, καθότι είναι ζόρικο σαν θέμα , αλλά και σαν υλοποίηση: τα τροφοδοτικά των πιο πολλών ενισχυτών της αγοράς αδειάζουν για πλάκα , αν μιλάμε για χαρακτηριστικούς πολυκάναλους av, και δυσκολότερα για δικάναλους , αλλά οχι πάντα όμως.
Σκεφτείτε τους παλιούς δικάναλους που είχαν κάτι τέρατα μετασχηματιστές , και πυκνωττικά φίλτρα πολλών χιλιάδων μf , ενω όλοι οι νέοι με το ζόρι να έχουν εναν καλό μετασχηματιστή , σπάνια δε τοροειδή , και ακόμη σπανότερα μεγάλο πυκνωτικό φίλτρο.Και λένε 7χ100wrms/8 και μόνον, γιατί ποιό χαμηλά ωμικά δεν μπορούν να πάνε.Αντε μέχρι τα 6 ohms με το ζόρι.
Μας δουλεύουν κανονικά και εμείς χαιρόμαστε που παίζουν τα νεα formats.
Αρε ξύλο που τους χρειάζεται.
 
Τελικά όλα δείχνουν πως έφτανε στα όριά του ο ενισχυτής.

Το συμπέρανα όταν άκουσα τον parasound των 125/200w να αδειάζει σε πρόγραμμα με έντονο χαμηλό.

Ακουσα ενα "κλάσιμο" απο το ενα ηχείο και τα χρειάστηκα νομίζοντας πως το κατέστρεψα.

Αμ δε.

Τελικά είμαι περίεργος να ακούσω τις Αρτέμιδες με τελικό αναφοράς.

Ετσι για την ιστορία.
 
Αν συνδιασεις και αυτό που ειπε στην αρχή ο Γιαννης εχεις την απάντηση
αυτός ειναι ο λόγος που αδειαζει ο ενισχυτης

Εχει η Αρτεμις κύκλωμα ισοσταθμισης φορτίου?
αν δεν εχει δύο 6.5'' seas πέφτουν αν δεν κάνω λάθος κάτω από 4 περι τους 100-400 κύκλους (οπως βλέπω το γραφημα τους) ειδικά τοποθετημένα σε στηλη
Δηλαδή στο κύριο προγραμμα

Δεν ξέρω ο Πετροπουλος δινει στοιχεία?
Ειχα το '94 τα παλια TL αλλα δεν τα σκάλιζα τοτε

Ο ΜΤΖ δινει 5Οhm +-15μοιρες 200-40000Hz
 
σε περιπτωση που βοηθαω καπου, εχω ακουσει τον δικαναλο cav να κληνει εντελος οταν παιζει με δυστροπο ηχειο πραγμα που σημαινει οτι δεν ειναι για πολλα πολλα....
 
Διάβασα στα γρήγορα το θέμα και αν μου επιτρέπετε γράφω μερικά μινι σχόλια και δίνω και κατευθύνσεις για οποιον θέλει να εμβαθύνει

1) Τα Artemis 1 και 2 απο οσο γνωρίζω φορούν γούφερ 6.5 ιντσών και αν μιλάμε για μοντέλα που φορούσαν ακόμα SEAS είναι τα γούφερς P17RCY/P
Είναι μεν συνδεδεμένα παράλληλα αλλα δέ ξέρω αν στο συγκεκριμμένο μοντέλο είναι στον ιδιο χώρο συζευγμένα ή οχι ....πράγμα σημαντικό για τή συμπεριφορά τους ώς σύνθετο φορτίο

2) Το VOLUME του ενισχυτικού , ολίκγη και μονον αναλογική σχέδη έχει με τήν ισχύ , διότι το προφανές θα καθοριστεί απο το ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΑΠΟΣΒΑΙΝΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙ-ΗΕΔ (ΗΕΔ=ηλεκτρεγερτική τάση ) , και φυσικά οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες , ενας εκ τών οποίων ειναι και ενεργή τιμή του ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ που μεταφέρεται απο τον ενισχυτή στο φορτίο (ηχειο) μέσω επαφών καλωδίων κλπ)

3) Ολα τα ανοικτά (περισσότερο) , αλλα και τα κλειστά (λιγότερο ) αλλαζουν έντονα τήν ΔΥΝΑΜΙΚΗ (προσοχή οχι τήν στατική που μετριέται στο 1W κλπ κλπ κλπ) ΕΜΠΕΔΗΣΗ ΤΟΥΣ , αναλογα τήν τοποθέτηση (περιθλάσεις - σκαλωπάτι μπάφλας σε σχέση με κοντινά όρια - επιστρεφόμενοι ρυθμοί δωματίων κλπ κλπ ) και αν ο ενισχυτης καταφερνει να ΕΛΕΧΓΕΙ τίς συνεχείς μη γραμμικές μεταβολές τότε δέ υπάρχει κανενα πρόβλημα

4) Αναφέρθηκε πρίν κάτι για τήν μεγάλη ή μικρή κίνηση τών κώνων
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ απο το περιεχόμενο και μιλώντας πάντα συγκριτικά με τήν ισχύ , ΑΝ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΤΟΤΕ Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙ Ο ΑΚΡΟΑΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΕΙΔΩΝ
α) ΜΟΝΟ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ μετά απο ένα ισχυρό μέτωπο μεταβατικό
β) ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΑΡΑΣΜΑΤΑ μιά κίνηση του κώνου που στο μάτι μοιάζει ΣΑΝ ΝΑ ΠΑΛΛΕΤΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ και οχι να κινείται - και πάλι εδώ φαίνεται συνήθως η επιστροφή


5) Τα πιο συνηθισμένα φαινόμενα που παρατηρούνται- στα ορια της ισχύος τών μονάδων ) ΕΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΔΈΝ ΕΧΕΙ μείνει ήδη ο ενισχυτής απο ρεύμα/ταση/ρυθμό μεταβολής (ανοδου ) και έλεγγο είναι ένα κάπως αυξομειούμενο κομπρεσάρισμα - αρκετές φορές αυτο οφείλεται σε κυκλώματα που έχει το 80% τών ενισχυτών και είτε κοβει το ρεύμα , είτε μεταββάλει τήν πολωση είτε υπάρχει κύκλωμα κομπρέσορα στήν εσοδο ή στή οδήγηση
Βέβαια συμασία έχει και που παρατηρείται αυτο το κομπρεσάρισμα , γιατι το 99% τών ηχείων έχει μεταββαλόμενη εμπέδηση σε σχέση με τή συχνότητα και πολλές φορές λογω τής ισχύος και λογω ισχύος

6) Απο εμπειρία και μετρήσεις σάς αναφέρω οτι ειδικά τα ARTEMIS κυρίως τα 1 που έχω ζήσει απο πολύ κοντά , έχουν οδηγηθεί επαρκώς απο 300W / 4 Ω και μπορεί να είχαν περιθώρια ακομα αλλα 1.5-2dBW

7) Παλι απο εμπειρία και μετρήσεις σάς αναφέρω οτι πχ τα ΝΙΜΙΕL II στο χώρο μου έχουν οδηγηθεί στα οριά τους απο 350W / 4 Ω ενισχυτή CUSTOM με συντελεστή (πραγματικό πάνω στο φορτίο) περί τα 180-190

8) Τις περισσότερες αν οχι ολες φορές , το πρόβλημα είναι στα ενισχυτικά και στον χώρο , ΣΠΑΝΙΟΤΑΤΑ θα υπάρχξει πρόβλημα προσληψης ισχύος - ΑΛΛΑ Δυστυχως λογω έλλειψης εμπειρίας οι ερασιτέχνες ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΕΧΓΟΥ στα ηχείο και οχι στα υπολοιπα , ενισχυτικά ,κυρίως και κακές επαφες απο τα καλώδια μέχρι και τήν πρίζα του 230 AC

9) Πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό πώς οι ρελέδες και τα κυκλώματα προστασίας , μπορεί μεν να προσφέρουν κάποια σχετικά ασφάλεια απο μαμακίες , αλλα δυστυχώς στίς πλείστες τών περιπτώσεων και ειδικά καθώς περνά ο καιρός , απλά δυσκολεύουν το έργο του ενισχυτή

10) Σημαντικές παράμετροι για τήν κατανόηση φαινομένων (γιατι είναι πολλά) στα ορια τής ισχύος - και για οποιον θέλει να εμβαθύνει ) είναι
α) Ο συνελεστής αποσβεσης σε σχέση με τήν συχνότητα
β) Το γράφημα παραμορφωσης σε σχέση με τήν συχνότητα (δέν μας νοιάζει η χαμηλή παραμορφωση , αλλα η σταθερή σε σχέση με τήν ισχύ παραμορφωση )
γ) Ο διπλασιασμός τής ισχύος σε κάθε υποδιπλασιασμό του φορτίου και ΑΥΤΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΕΙΔΟΔΟΥ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Για να τηρηθεί ο λογος κέρδους (σταθερό gain - απολαβή δηλαδή)


Καλό βράδυ
 
Κύριοι καλημέρα σας. Επειδή διάβασα το νήμα και με ενδιαφέρει η συζήτηση από τα λίγα που κατάλαβα, μήπως μπορεί κάποιος να προτείνει σχετική βιβλιογραφία για να μπορέσουμε και εμείς να παρακολουθήσουμε;;;

Συγνώμη για την άσχετη ερώτηση με το θέμα του νήματος...
 
Κύριοι καλημέρα σας. Επειδή διάβασα το νήμα και με ενδιαφέρει η συζήτηση από τα λίγα που κατάλαβα, μήπως μπορεί κάποιος να προτείνει σχετική βιβλιογραφία για να μπορέσουμε και εμείς να παρακολουθήσουμε;;;

Συγνώμη για την άσχετη ερώτηση με το θέμα του νήματος...


Βιβλιογραφία σε σχέση με τεχνικούς όρους θα βρείς μπόλικη ακόμα και σε φθηνά Ελληνικά βιβλία σχολών ηλεκτρακουστικής / ηλεκτρονικής / ηχοληψίας κλπ - μιά βολτα σε ένα τεχνικό βιβλιοπωλείο θα αποκαλύψει πολλά καλούδια σχετικής μελέτης
Το θέμα κατά τήν ταπεινή μου άποψη δέ είναι μονο η αποσαφήνηση τών τεχνικών όρων , αλλα ο ολιστικός συλλογισμός αποτελέσματος και πιθανοτήτων που προκύπτει απο την ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ
Πάντως και η ερμηνεία τών όρων για αρχή είναι κάτι και αυτο κάτι είναι το ήμισυ του παντός
Αν τελικά αποφασίσεις να ενημερωθείς , προτίμησε τα βιβλία σε σχέση με το διαδίκτυο γιατι εκεί τα περισσότερα είναι "πασαλείματα " ...δόξας