Σύνδεση ισοσταθμιστή με ενισχυτή

Συγγνώμη για την καθυστερημένη ανταπόκριση, όμως άνοιξαν τα σχολεία...
Στη συγκευασία του ισοσταθμιστή υπήρχε ένα κείμενο μιας σελίδας, με κάποιες γενικές εξηγήσεις για τις "επιδράσεις της ισοστάθμισης στην αναπαραγωγή μουσικής και φωνής" ανά συχνότητα, σε αγγλική γλώσσα. Δεν πρόλαβα να πειραματιστώ αρκετά προκειμένου να κάνω τις διαπιστώσεις μου, όμως πρόχειρα μπορώ να πω ότι οι οδηγίες είναι αξιόπιστες. Εννοείται ότι η "αντικειμενική" ισοστάθμιση είναι δύσκολη υπόθεση και απαιτεί τεχνικές γνώσεις. Αυτό που εγώ επιχείρησα να κάνω, δεν ήταν να βελτιώσω τον ήχο αλλά να βελτιώσω την υποκειμενική αίσθηση που μου παρέχει ο ήχος, με άλλα λόγια να αυξήσω την αισθητική απόλαυση κατά την ακρόαση μουσικής. Ήδη με μικρορυθμίσεις ένιωσα σημαντικές ποιοτικές διαφορές, πάντα αναφορικά με το δικό μου σύστημα ήχου. Όταν βρω περισσότερο χρόνο θα πειραματιστώ πιο συστηματικά.
Το γενικό συμπέρασμά μου είναι ότι η αγορά άξιζε τον κόπο.
 
Απάντηση: Re: Σύνδεση ισοσταθμιστή με ενισχυτή

Συγγνώμη για την καθυστερημένη ανταπόκριση, όμως άνοιξαν τα σχολεία...
Στη συγκευασία του ισοσταθμιστή υπήρχε ένα κείμενο μιας σελίδας, με κάποιες γενικές εξηγήσεις για τις "επιδράσεις της ισοστάθμισης στην αναπαραγωγή μουσικής και φωνής" ανά συχνότητα, σε αγγλική γλώσσα. Δεν πρόλαβα να πειραματιστώ αρκετά προκειμένου να κάνω τις διαπιστώσεις μου, όμως πρόχειρα μπορώ να πω ότι οι οδηγίες είναι αξιόπιστες. Εννοείται ότι η "αντικειμενική" ισοστάθμιση είναι δύσκολη υπόθεση και απαιτεί τεχνικές γνώσεις. Αυτό που εγώ επιχείρησα να κάνω, δεν ήταν να βελτιώσω τον ήχο αλλά να βελτιώσω την υποκειμενική αίσθηση που μου παρέχει ο ήχος, με άλλα λόγια να αυξήσω την αισθητική απόλαυση κατά την ακρόαση μουσικής. Ήδη με μικρορυθμίσεις ένιωσα σημαντικές ποιοτικές διαφορές, πάντα αναφορικά με το δικό μου σύστημα ήχου. Όταν βρω περισσότερο χρόνο θα πειραματιστώ πιο συστηματικά.
Το γενικό συμπέρασμά μου είναι ότι η αγορά άξιζε τον κόπο.

Και πάλι καλά το πας!:SFGSFGSF:
Δεν χρειάζεται δε και άγχος για να ακούσεις τα αγαπημένα τραγουδάκια σου.
 
Re: Απάντηση: Σύνδεση ισοσταθμιστή με ενισχυτή

Τhanx! θα το ψάξω...

:grinning-smiley-043-bye-

Μην το ψαξεις καθολου!!!
Απλα παρτο....η καλυτερη αγορα που εχω κανει μεχρι στιγμης.
Και το πουλας ανα πασα στιγμη (που δεν προκειται:flipout: )
 
Φίλε mdvq ψάχνοντας έπεσα πάνω σε νήμα όπου συμμετείχες αρκετά παλαιότερα καθώς και ο sherpa (akrivojohn?) και για να πω την αλήθεια με απογοήτευσαν οι δυσκολίες που αντιμετώπιζες... Ξεπεράστηκαν?

Το δικό μου πρόβλημα είναι κυρίως η έλλειψη σώματος / μπάσου στις χαμηλές εντάσεις (ένα loudness θα έφερνε κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα) αλλά και προβλήματα του χώρου (για παράδειγμα η θέση ακρόασης απέχει μόλις 30cm από πίσω τοίχο και αναγκάζομαι να δίνω κλίση στα ηχεία ώστε να "συναντιούνται" μπροστά από τη μύτη μου πράγμα που νοιώθω ότι ¨κλείνει ελαφρώς τη σκηνή... ενώ οι ανακλάσεις λόγω ανυπαρξίας τοίχου δεξιά είναι αλλού για αλλού...)

Είχα και παλαιότερα (με άλλο σύστημα και σε άλλο χώρο) ανάλογη επιθυμία να ψαχτώ λίγο με ΕQ και επέμβαση/διορθώσεις συχνοτήτων βάση του χώρου αλλά είχα πάντα την εντύπωση ότι παρεμβάλλεται άλλο ένα κύκλωμα και αυτό θα επιδράσει αρνητικά στο αποτέλεσμα (ένα φτιάχνεις - άλλο χαλάς, κάπως έτσι...)... Τώρα λόγω ψηφιακού σήματος δεν ξέρω μήπως βελτιώνονται τα πράγματα...

Αν προσθέσεις τη έως και τώρα άγνοιά μου για την συμπεριφορά των ηχητικών κυμάτων στο χώρο, το "κακό" όπως έχεις αναφέρει Μaker Manual και την ανάγκη μικροφώνου για τις ρυθμίσεις (δεν τα εμπιστεύομαι καθόλου...) μπορείς να καταλάβεις τον προβληματισμό μου... 300-350Ε ευρώ είναι κάποιο ποσό όπως και να το κάνουμε και οι εποχές είναι δύσκολες για να υπολογίζω ότι θα μπορέσω να το πουλήσω άμεσα σε καλή τιμή...

Ελπίζω να μην βγεί το συμπέρασμα ότι κατακρίνω το συγκεκριμένο μηχάνημα ή τους ΕQ, απλά δε γνωρίζω και αναφέρω τους προβληματισμούς μου...

-bye-
 
να επιδρασει αρνητικα το αποτελεσμα δεν νομιζω,το eq απλη αναλογικουρα ειναι, δεν κανει καποιο ειδους μετατροπη....
απο κει και περα η χρηση του οσο μπορει να σου βελτιωσει το ακουστικο αποτελεσμα τοσο μπορει και να στο χειροτερεψει....
η χρηση του γενικα (για ακροαση και μονο) σε home περιβαλον δεν συνηθιζεται...
 
Στο αναλογικό επίπεδο κάθε φορά που αλλάζεις τη στάθμη σε μία περιοχή αλλάζεις και την φάση. Οπότε, να μπορεί να επηρεάσει αρνητικά στο αποτέλεσμα.
Αντίθετα στα ψηφιακά μπορείς να ελέγξεις τη φάση και την στάθμη ανεξάρτητα, οπότε το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο σωστό.
 
Το EQ σαν συσκευή που είναι άλλοτε δένει και άλλοτε όχι με ένα σύστημα/χώρο.

Πάντως όσα αναλογικά δοκίμασα είχαν μια διαφοροποίηση στο σήμα (ακόμα και στο φλατ) η οποία είναι αδύνατον να αποφύγουμε.
Λογικό άλλωστε αφού το σήμα θα περάσει από κυκλώματα, ποτς, έξτρα καλώδια κ.τ.λ.
Υπάρχουν όμως -όπως διαβάζουμε- περιπτώσεις όπου το Eqιng έχει θετικά αποτελέσματα.
Όπως βεβαίως υπάρχουν διαφορετικές μηχανές, διαφορετικές ποιότητες, διαφορετικά συστήματα, διαφορετικοί χώροι, διαφορετικά γούστα κ.τ.λ.

Τώρα επειδή παίζω από πισί χρησιμοποιώ αν χρειαστεί σοφτ EQ για τις κακές εγγραφές με πολύ καλά αποτέλεσματα.
Εξ' άλλου το σοφτ EQ δεν έχει τα προβλήματα που ανέφερα παραπάνω.
Επίσης σπάνια να χρειαστώ διορθώσεις πάνω από 2-3dΒ και σε περισσότερες από 2 περιοχές.
Πιθανολογώ πως όσο καλύτερα στημένο είναι ένα σύστημα τόσες λιγότερες οι διορθώσεις.
Εν τέλει τότε αυτές αφορούν το σοφτγουερ (το κακό κυρίως) και τα γούστα μας!

Όπως έγραψε ο Ιn τα EQ διαφοροποιούν τη φάση αλλά φιλικά αντιπαραθέτω, πως δεν ξέρουμε αν τελικά η φάση των ηχείων μας είναι σωστή/καλή και πόσο μάλλον σε συνάφεια με τον χώρο/στήσιμο όπου συμβαίνουν πολλά "ευτράπελα"...
Οπότε γι' αυτό μια μικρορύθμιση/διαφοροποίηση είναι δυνατόν και να φέρει καλύτερα αποτελέσματα...

Το σίγουρο είναι πως μια δοκιμή και πειραματισμός ποτέ δεν βλάπτει...
 
Στο αναλογικό επίπεδο κάθε φορά που αλλάζεις τη στάθμη σε μία περιοχή αλλάζεις και την φάση. Οπότε, να μπορεί να επηρεάσει αρνητικά στο αποτέλεσμα.
Αντίθετα στα ψηφιακά μπορείς να ελέγξεις τη φάση και την στάθμη ανεξάρτητα, οπότε το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο σωστό.

Η αλλαγη της εντασης σε μια περιοχη συχνοτητων φυσικα και δεν αλλαζει την φαση του σηματος...εκτος αν δεν καταλαβα τι θες να πεις...
Αν οι τελεστικοι ειναι σε non-inverting συνδεσμολογια δεν δημιουργειται πουθενα αλλαγη φασης μεσα στο κυκλωμα του eq...
 
Την αλάζει γιατί η ένταση ανεβαίνει πχ 3 dB στα 200 Hz, αλλά η όλη καμπύλη έχει σχήμα κωδωνικό. Οπότε στα 150 και στα 250 Hz έχεις ας πούμε 2 dB κέρδος. Επειδή η φάση ορίζεται από την κλίση της καμπύλης, η διαφορά έντασης ανάμεσα στα 150 στα 200 και στα 250 Hz οδηγεί σε διαφορά φάσης ανάμεσα στις συγκεκριμένες συχνότητες. Αν μπορούσαν να ανέβουν όλες οι συχνότητες γραμμικά, δεν θα υπήρχε τέτοιο θέμα. Φυσικά αν οι διαφορέςστο eq είναι μικρές, θα είναι πολύ μικρές και οι μεταβολές φάσης (εδώ στα ηχεία συνήθως είναι κατα διαόλου) οπότε δεν θα έχουν μεγάλη σημασία.
Το βασικό όμως το είπε ο Sherpa: το σήμα θα περάσει από κυκλώματα, ποτς, έξτρα καλώδια κ.τ.λ.
To eq είναι αναγκαίο κακό. Άμα μπορείς να το γλυτώσεις καλώς. Άμα δεν μπορείς; Εγώ ψηφίζω κατ' ευθείαν σε ψηφιακό με room correction.
 
Σε αυτό το site, μπορείς να κατεβάσεις συχνότητες από τα 30 έως τα 20000Ηz. Προσεκτικά όμως ιδιαίτερα με τις χαμηλές συχνότητες, γιατί μπορεί να κάνεις ζημιά!!

http://www.testsounds.com/


Κάνε το εξής:

1) Ξεκίνα και κατέβασε τα αρχεία που περιγράφονται ως "Sinus 60 Hz -10 dB (500 KB)". Στο κάτω μέρος της σελίδας μετά τις διαφημίσεις θα βρεις και τις υπόλοιπες.

2) Βάλε στο μηδέν όλες τις συχνότητες του EQ.

3) Βάλε να ακούσεις πρώτα απ' όλα τα 1000Ηz και ρύθμισε την ένταση από τον ενισχυτή, σε κάποιο σημείο που να μην είναι δυνατά.

4) Βάλε τα αρχεία στη σειρά ξεκινώντας από την χαμηλότερη συχνότητα και ξεκίνα να τα παίζεις ανά δύο.

5) Προσπάθησε να διακρίνεις τις διαφορές που έχουν μεταξύ τους στην ένταση και να την εξισώσεις παίζοντας με την αντίστοιχη συχνότητα του EQ. Χρειάζεται προσπάθεια στην αρχή, γιατί η τονικότητα διαφέρει, αλλά δεν είναι δύσκολο να τη βρεις άκρη, απλά Θα σου πάρει λίγο χρόνο και όσες περισσότερες φορές το κάνεις, τόσο θα βελτιώνεται η ακρίβειά σου. Βέβαια το καλύτερο είναι να το κάνεις με κάποιο γραμμικό καλό μικρόφωνο και λογισμικό, αλλά υπάρχει και αυτός ο τρόπος που είναι free.

Αν δεις ότι μια συχνότητα είναι ποιο δυνατή από κάποια άλλη είναι καλύτερο να κατεβάσεις την ένταση της δυνατής παρά να ανεβάσεις την αδύναμη. Βέβαια, με αυτό τον τρόπο κατεβάζεις την ευαισθησία των ηχείων σου, οπότε κρίνε ανάλογα και πράξε.

Όσον αφορά τις συχνότητες 30, 40, 50 και 60Hz, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ακούγονται χαμηλότερα σε ένταση από τις υπόλοιπες. ΜΗΝ ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ. Επιτρέπεται μόνο να την κατεβάσεις αν δεις ότι ακούγονται ποιο δυνατά, για να μην κάνεις ζημιά στον ενισχυτή ή/και τα ηχεία σου. Αν δεν ακούς καθόλου κάποια από αυτές, ΜΗΝ ΑΝΕΒΑΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΝΙΣΧΥΤΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΕΙΣ. Βγάλε τις σίτες από τα ηχεία σου όταν παίζουν και ρίξε μια ματιά στους κώνους των ηχείων και θα καταλάνεις το λόγο.
 
Last edited:
Γενικά να είσαι τσιγκούνης και προσεκτικός όταν ανεβάζεις ή κατεβάζεις την ένταση μιας συχνότητας, γιατί μπορεί να γίνει ζημιά.
 
Γενικά να είσαι τσιγκούνης και προσεκτικός όταν ανεβάζεις ή κατεβάζεις την ένταση μιας συχνότητας, γιατί μπορεί να γίνει ζημιά.

ΠΟΛΥ ΤΣΙΓΚΟΥΝΗΣ

επίσης το ίδιο ισχύει και για συχνότητες 12000 και άνω.

Διότι πιθανότατα δεν θα τις ακούς.
 
ΠΟΛΥ ΤΣΙΓΚΟΥΝΗΣ

επίσης το ίδιο ισχύει και για συχνότητες 12000 και άνω.

Διότι πιθανότατα δεν θα τις ακούς.

:a0210: Αυτό μου ξέφυγε. Εγώ δεν έχω πειράξει από τα 10ΚΗz και πάνω τίποτα, παρ' όλο που μετά τα 12000Ηz πέφτει πολύ η ένταση.
 
Re: Απάντηση: Σύνδεση ισοσταθμιστή με ενισχυτή

Φίλε mdvq ψάχνοντας έπεσα πάνω σε νήμα όπου συμμετείχες αρκετά παλαιότερα καθώς και ο sherpa (akrivojohn?) και για να πω την αλήθεια με απογοήτευσαν οι δυσκολίες που αντιμετώπιζες... Ξεπεράστηκαν?
Συγνωμη για την καθυστερηση ...τωρα το ειδα!!!!

Οχι δεν μπορω να σου πω οτι ξεπεραστηκαν,με την εννοια οτι το μηχανημα κανει τοσο πολλα πραγματα (και ταυτοχρονα μαλιστα) που
ή πρεπει να ασχοληθεις μηνες μαζι του για να το μαθεις
ή θα πρεπει να περιοριστεις σε δυο τρια πραγματα που τα κανεις με το χερι και το αυτι.

Το μονο που μπορω να σου πω ειναι οτι ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ.-bye-
 
Φίλε Μιχάλη ευχαριστώ.
Aν ισχύει η πρότασή σου στο ΤΙΚΙ, για να το δοκιμάσουμε, θα το ήθελα πολύ...
Μόλις βρω λίγο χρόνο θα σε ενοχλήσω!

Με απασχολούν συγκεκριμένα πράγματα στο σύστημά μου, room correction, συριστικά (εντάξει δεν ξυρίζουν κιόλας αλλά όσο να ναι την θέλει τη χαρτοπετσέτα του το ribbon) και loudness στις χαμηλές εντάσεις... Αν βοηθήσει και κάποιες μετριότατες εγγραφές θα μιλάμε για θαύμα...

Και μια ακόμη ερώτηση. Το συγκεκριμένο EQ έχει μνήμες προγραμμάτων? Αν δεν έχει δεν κάνουμε τίποτε...

Σε ευχαριστώ και πάλι!

:grinning-smiley-043-bye-
 
Last edited:
Tελικά μάλλον θα παραμείνω στο set media player->DAC->Eνισχυτής

Πέραν του ότι οι γνώσεις μου στο pc είναι περιορισμένες... και από χωροταξία εργονομία δεν με βολεύει...

Ευχαριστώ πάντως, να σαι καλά!

-bye-
 
Με γειά φίλε Schubert, καλές ακροάσεις. Θα σου πρότεινα να συνδέσεις το player σου με το FBQ και το FBQ την είσοδο του Yamaha. Νομίζω ότι είναι καλύτερα έτσι, παρά να αφαιρέσεις τα σιδεράκια που συνδέουν το προ με το τελικό στάδιο του Yamaha. Αν βέβαια έχεις και δεύτερη πηγή... τότε δεν θα είναι πάνω στο EQ και δεν θα είναι πάνω στο EQ και το ραδιόφωνο του Yamaha. Εσύ επιλέγεις, ανάλογα με το τι θα ακούσεις.

Καλή συνέχεια.

Καλησπέρα! Αναθερμαίνω το νήμα, διότι λέω να συνδέσω το player μου με το FBQ και το FBQ την είσοδο του Yamaha, για να χρησιμοποιήσω τις άλλες εισόδους για να συνδέσω με τον Yamaha έναν ακόμη ενισχυτή av. Δεν ξέρω όμως ποιες συγκεκριμένες εισόδους να χρησιμοποιήσω. Μήπως μπορεί κανείς να με βοηθήσει;
Ευχαριστώ!
 
Last edited by a moderator: