Συνέντευξη Daniel Weiss προς το Alpha Audio

Απάντηση: Re: Συνέντευξη Daniel Weiss

Φίλε μου δεν έχεις άδικο να υπερασπίζεσαι τον κόπο των ανθρώπων και την ενίοτε ποιότητα της δουλειάς τους που απαξιώνεται με τον νεο τρόπο διανομής της μουσικής.

Κατ αρχάς οσον αφορά το βινύλιο το οποίο πλέον μπορεί να αναπαυθεί στις δάφνες του ως niche αγορά στις οποίες θα παραμείνει για αρκετά χρόνια ακόμα πιστεύω λόγω της ομορφιάς του και του φετίχ που το περιβάλλει.
Όντως ο κόπος και οι πρώτες ύλες που χρειάζεται για να παραχθεί σωστά είναι συγκριτικά πολύ μεγαλύτερες.
Μήπως δεν το πληρώνεις αυτό αγοράζοντας ένα σωστό αναλογικό βινύλιο 40 με 50 ευρώ; (δεν μιλάω για μτχ) για να μην πώ για κάτι διπλά σαρανταπεντάρια..

Για τα sacd ας μην αρχίσω καλύτερα.. Κόστος παραγωγής υποδεκαπλάσιο του βινυλίου και τιμές στο θεό.. απο 35 εως 70 ευρώ!!!

Όκ δεχομαι οτι με τα downloads πολοί άνθρωποι χάνουν την δουλειά τους όμως αυτό που εμένα με ενδιαφέρει σαν καταναλωτή είναι να έχω την δυνατότητα πρόσβασης στην καλύτερη δυνατή ποιότητα στην καλύτερη τιμή και όταν αυτό ισχύει όπως με τα άυλα τότε αυτό θα προτιμήσω και ας με κλέβουν το ίδιο σαν κέρδος.

Σε αυτήν την τελευταία φράση που έκανα bold συνοψίζεται όλη η κινητήρια δύναμη και μεγάλο μέρος του νοήματος του καπιταλισμού στον οποίο καλώς η μάλλον.. ..κακώς.. ζούμε.

Και με τα την μακρά είσαγωγή καταλήγω..

Μπορεί να ακούγεται κυνικό αλλα ο κόσμος αλλάζει και δυστυχώς νικάει ο καλύτερος παρασύροντας τους υπόλοιπους στην άβυσσο. Οκ αν δεν είχαν τρελαθεί τελείως οι εταιρίες που πουλάνε sacd θα συμφωνούσα μαζί σου αλλα δυστυχώς το αντίθετο συμβαίνει όλο και περισσότερο..

Πόσο δίκιο έχεις!
Κατατοπιστικότατος
 
Re: Απάντηση: Συνέντευξη Daniel Weiss προς το Alpha Audio

τί να το κάνεις αν δεν είναι εγγυημένη η ποιότητα του αρχικού υλικού.
Δεν πάει να είναι ο γκραν πάπας που λενε....
Και στα remasters των beatles ενεπλάκη (αν και δεν αναφέρεται ο Martin και ο Emmerick) αλλά το υλικό γερνάει.
Και για μένα η μουσική που με ενδιαφέρει και θα συνεχίσει να με ενδιαφέρει στο εξής κατά μεγάλο ποσοστό είναι καταγεγραμμένη σε μαγνητικό υλικό πάνω σε acetate.
Κυριολεκτικά χέστηκα για παραγωγές μετά την μαγνητική εποχή μουσικές.
Τσιφ, συμφωνώ, υψίστη σημασία έχει η ποιότητα του πρωτογενούς υλικού. Βεβαίως και η γήρανσή του έχει τη σημασία της από τη στιγμή που το υλικό είναι μαγνητικό. Η ψηφιακή τεχνολογία έρχεται να δώσει λύση στη διασφάλιση αντιγράφων (backup) των μουσικών αρχείων, αλλά όπως είπαμε, το αποτέλεσμα εξαρτάται από τη ποιότητα της ηχογράφησης και τη κατάσταση του υλικού που αυτή είναι αποθηκευμένη.

Το καλό remastering δεν μπορεί να υπερβεί το υλικό που επεξεργάζεται, στη καλύτερη των περιπτώσεων να αναδείξει κάποια θαμμένη λεπτομέρεια και στη χειρότερη που είναι και το συνηθέστερο τα τελευταία χρόνια είναι να τη "φορτώσει" συμπίεση για να ακούγεται καλά από τα mp3φωνα.

Άκουγα τις προάλλες την Anita O'Day σε κάποια εγγραφή της Verve και μου έπεσαν τα σαγόνια. Το ίδιο και με τις εγγραφές του DuNann στη Contemporary του '60. Φίλος γνώστης, που ακούγαμε μαζί, μου είπε ότι τα στούντιο της τότε εποχής δεν υπάρχουν σήμερα. Με φυσικά μεγάλους χώρους, χωρίς κατάχρηση του τεχνητού Reverberation, λαμπάτα μικρόφωνα μεγάλης κάψας και ελάχιστες παρεμβάσεις κατά τη μίξη. Το αποτέλεσμα, φυσικότητα στις χροιές, μεγάλα σώματα και ζεστό ηχόχρωμα. Το είχαμε σχολιάσει και στη κριτική του νέου δίσκου του Donald Fagen, πως είναι δυνατόν με όλη αυτή τη τεχνολογία, το ηχητικό αποτέλεσμα να είναι τόσο μέτριο. Δηλαδή αν το ακούσουμε σε hd θα αλλάζαμε γνώμη; Κάποια ελάχιστη βελτίωση ίσως, αλλά ανατροπή στη συνολική εκτίμηση, εκτιμώ πως όχι...
 
Re: Απάντηση: Συνέντευξη Daniel Weiss προς το Alpha Audio

Εγώ θα άκουγα ευχαρίστως ένα remaster,μόνο αν στην παραγωγή του εμπλεκόταν ο ίδιος ο καλλιτέχνης και οι μηχανικοί ήχου του.
Για τον πολύ απλό λόγο μόνο αυτός μπορεί να αποφασίζει την ατμόσφαιρα μιας ηχογράφησης.
Και ακόμα και οι ατέλειες ή το φύσημα,ατμόσφαιρα είναι κατά την γνώμη μου.

Να ακούσεις τα remasters tvn King Crimson του 2011
 
Όντως πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη από έναν διακεκριμένο επαγγελματία. Αν μη τι άλλο είναι καθησυχαστική και εν τέλει επαληθεύει αυτό που όλοι ακούγαμε
αλλά λίγοι θέλαμε να παραδεχθούμε.
Εντύπωση προκαλεί η άνεση του Weiss και το γεγονός ότι δεν μίλαγε σαν πωλητής αλλά σαν έναν πολύ έμπειρο φίλο που στην ουσία σου λέει:
μην ''ακούς'' ανοησίες.
 
Οι καινούργιες παραγωγές από εταιρείες που ξέρουν την δουλειά του, όπως οι channel, 2l, acousence, κλπ. σε dsd είναι απίθανες ... οι επανεκδόσεις, ριμάστερς, κλπ. κατά 90% είναι πεταμένα χρήματα αν έχεις ήδη red book ... μην μηδενίζουμε όμως το dsd γιατί κάποιοι θέλουν να ξαναπουλήσουν το sticky fingers ή το dark side ...
 
οι κανουργιες παραγωγες οπως σου ειπα Σπυρο δεν με ενδιαφερουν.
Εχω επιλεξει εδω και καιρο τη μουσικη που θα με συντροφευσει στο υπολοιπο της ζωης μου
 
Οι καινούργιες παραγωγές από εταιρείες που ξέρουν την δουλειά του, όπως οι channel, 2l, acousence, κλπ. σε dsd είναι απίθανες ... οι επανεκδόσεις, ριμάστερς, κλπ. κατά 90% είναι πεταμένα χρήματα αν έχεις ήδη red book ... μην μηδενίζουμε όμως το dsd γιατί κάποιοι θέλουν να ξαναπουλήσουν το sticky fingers ή το dark side ...
Σπύρο, έτσι είναι τα πράγματα για τι επανεκδόσεις. Για τις νέες παραγωγές μάλλον αντίθετα πρέπει να λειτουργείς, δηλαδή αγοράζεις βάσει της μουσικής που σ' αρέσει και κατόπιν ελέγχεις την εταιρεία εάν ανταποκρίνεται σε υψηλά στάνταρτ και όχι το αντίθετο, imho βέβαια.
 
Eξαρτάται. Συχνά τα υψηλά στάνταρ παραγωγης συμπίπτουν με καλό μουσικό αισθητήριο. Και στην Κλασσική που ψάχνει κυρίως ο Σπύρος (κι εγώ) πλέον μπορεί και μιά μικρή audiophile εταιρεία να αγκαζάρει παγκοσμίου κλάσης μουσικούς.
 
μουσικούς ναι.
συνθέτες όμως?
πόσες ηρωϊκές, πόσα αυτοκρατορικά, πόσες ποιμενικές, πόσες Βαλκυρίες και πόσους Καρυοθραύστες μπορείτε να ακούσετε ακόμα, πέρα από όσους έχετε ακούσει ?
 
Σπύρο, έτσι είναι τα πράγματα για τι επανεκδόσεις. Για τις νέες παραγωγές μάλλον αντίθετα πρέπει να λειτουργείς, δηλαδή αγοράζεις βάσει της μουσικής που σ' αρέσει και κατόπιν ελέγχεις την εταιρεία εάν ανταποκρίνεται σε υψηλά στάνταρτ και όχι το αντίθετο, imho βέβαια.


Γρηγόρη, με ξέρεις πια βρε ... για ποιον με πέρασες ; μουσικόφιλος είμαι ... λες να αγοράζω ήχο και όχι μουσική ; απλά όπως είπε και ο Κώστας, σε κάποιες περιπτώσεις (channel) έχω και την πίτα και τον σκύλο ... οπότε, απλά χαίρομαι και απολαμβάνω ... κι εγώ πάντως έχω ήδη μουσική (σε φυσικά αλλά και άυλα φορμάτς) για 10 ζωές ... από τα 12 μου μαζεύω και έφθασα 50 ...
 
μουσικούς ναι.
συνθέτες όμως?
πόσες ηρωϊκές, πόσα αυτοκρατορικά, πόσες ποιμενικές, πόσες Βαλκυρίες και πόσους Καρυοθραύστες μπορείτε να ακούσετε ακόμα, πέρα από όσους έχετε ακούσει ?

και όμως είναι άπειρα τα έργα κλασσικής εκεί έξω ... ξέρεις πχ. ότι έχει ηχογραφηθεί μόνον το 35% των συνθέσεων του Βιβάλντι ; επίσης οι μικρές ψαγμένες εταιρείς ψάχνονται με λιγότερο συνήθη έργα ... οι θησαυροί είναι ατελείωτοι ... όρεξη να έχεις ...
 
Γρηγόρη, με ξέρεις πια βρε ... για ποιον με πέρασες ; μουσικόφιλος είμαι ... λες να αγοράζω ήχο και όχι μουσική ; απλά όπως είπε και ο Κώστας, σε κάποιες περιπτώσεις (channel) έχω και την πίτα και τον σκύλο ... οπότε, απλά χαίρομαι και απολαμβάνω ... κι εγώ πάντως έχω ήδη μουσική (σε φυσικά αλλά και άυλα φορμάτς) για 10 ζωές ... από τα 12 μου μαζεύω και έφθασα 50 ...
Πω πω, καλά βρε συ, δεν αναφερόμουνα σε σένα, γενικώς τοποθετήθηκα. Δεν πιστεύω να χολώθηκες; Απολογούμαι εάν σε στεναχώρησα.
Κουβέντα, κάνουμε και λέω ότι δεν μπορείς να αγοράζεις (όχι εσύ) με κριτήριο την εταιρεία και το μηχανικό ήχου. Εγώ π.χ. πήρα το καινούργιο του Clapton και ήταν ευτυχής συγκυρία που ο μηχανικός ήταν ο Bob Ludwig. Με τον Fagen ατύχησα στον ήχο αλλά με αποζημίωσε η μουσική. Τέλος πάντων, τη μουσική μας θα την ακούσουμε και στο φτηνό ραδιοφωνάκι αν η περίσταση το επιβάλει.

ΥΓ. Μόνο 50 είσαι βρε; Εγώ δλδ είμαι μεγαλύτερος!:flipout:
 
Last edited:
του Fagen σε 24/88.2 ακούγεται τελικά πολύ καλύτερα αλλά μόνο σε έξοδο i2s.
Η ίδια ηχογράφηση σε spdif παρουσιάζει την εικόνα που είχαμε περιγράψει.
Κάτι που ενισχύει αυτό που είπα πιό πριν, ότι δηλ. οι υψηλές αναλύσεις μπορεί και να απογοητεύσουν σε χαμηλές αναλύσεις.
 
Πω πω, καλά βρε συ, δεν αναφερόμουνα σε σένα, γενικώς τοποθετήθηκα. Δεν πιστεύω να χολώθηκες; Απολογούμαι εάν σε στεναχώρησα.
Κουβέντα, κάνουμε και λέω ότι δεν μπορείς να αγοράζεις (όχι εσύ) με κριτήριο την εταιρεία και το μηχανικό ήχου. Εγώ π.χ. πήρα το καινούργιο του Clapton και ήταν ευτυχής συγκυρία που ο μηχανικός ήταν ο Bob Ludwig. Με τον Fagen ατύχησα στον ήχο αλλά με αποζημίωσε η μουσική. Τέλος πάντων, τη μουσική μας θα την ακούσουμε και στο φτηνό ραδιοφωνάκι αν η περίσταση το επιβάλει.

ΥΓ. Μόνο 50 είσαι βρε; Εγώ δλδ είμαι μεγαλύτερος!:flipout:

Όχι βέβαια, δεν χολώθηκα ούτε στεναχωρέθηκα ... μην τρελλαθούμε... αυτά όλα είναι για να κάνουμε το κέφι και την πλάκα μας ...

Να είσαι καλά !
 
του Fagen σε 24/88.2 ακούγεται τελικά πολύ καλύτερα αλλά μόνο σε έξοδο i2s.
Η ίδια ηχογράφηση σε spdif παρουσιάζει την εικόνα που είχαμε περιγράψει.
Κάτι που ενισχύει αυτό που είπα πιό πριν, ότι δηλ. οι υψηλές αναλύσεις μπορεί και να απογοητεύσουν σε χαμηλές αναλύσεις.

Μας βάζεις πολύ δύσκολα ... δηλαδή εάν δεν είσαι ντιούης, δεν ...
 
Εννοείς διασύνδεση με dac μέσω usb. Έχει σημασία βέβαια πέρα από τη δίαυλο και η ποιότητα του ψηφιοαναλογικού μετατροπέα.
Έτσι δεν είναι;
 
Last edited:
Και τα δικά μου συμπεράσματα που δεν απέχουν από αυτά του Ελβετού και νομίζω από κανενός άλλου που ασχολήθηκε με παραγωγή ήχου:
-Η υψηλή ανάλυση είναι μονόδρομος στην ηχοληψία κυρίως λόγω της όποιας αναγκαίας μετέπειτα επεξεργασίας.
-Η 24/96 ανάλυση είναι ΑΡΚΕΤΗ και δεν χρειάζεται να πληρώσει κανείς για 24/192, είναι όμως μία ολόκληρη κλάση πάνω από την 16/44.1 σε low level detail και δυναμικά.
-Το PCM είναι πολύ κοντά με το DSD, όπως είχε δείξει και εκείνη η δοκιμή που είχαμε κάνει με την σύγρονη ζωντανή ηχογράφηση σε όλα τα φορμά (redbook, 24/96, DSD, Analogue 1/2"-30ips) στο Μέγαρο πριν μια δεκαετία περίπου.
-Η ψηφιοποίηση παλιού αναλογικού υλικού είναι κάτι απόλυτα αναγκαίο, σε πρώτη φάση για να σταματήσει η φθορά, και η ποιότητα εξαρτάται απόλυτα από την κατάσταση της ταινίας (οι μεγάλες εταιρίες τις διατηρούν σωστά αλλά ο χρόνος αφήνει πάντα τα σημάδια του). Έχει τύχει να έχουμε στα χέρια μας μητρική ταινία με χειρότερο ήχο από το αντίστοιχο βινύλιο πρώτης κοπής (αυτό σε ελληνική παραγωγή).
-Το remastering οφείλει κυρίως να σεβαστεί την ηχητική φυσιογνωμία του πρωτοτύπου, και απλά να συπληρώσει ότι χάθηκε συχνοτικά από τη γήρανση.
Και επειδή γράφτηκε οτι πόσες πια παραγωγές του ίδιου έργου θα ακούσουμε, θέλω να πω οτι η κάθε νέα παραγωγή έχει μέσα της την ψυχή, την γνώση, τον κόπο και την άποψη των καλλιτεχνών που συμετείχαν και αυτά όλα είναι που μας ενδιαφέρουν και γι αυτό θέλουμε να τα ακούμε.
 
Last edited:
Μας βάζεις πολύ δύσκολα ... δηλαδή εάν δεν είσαι ντιούης, δεν ...
δεν βαζω δυσκολα. υπαρχουν dacs που προσφερουν την διασυνδεση αυτη.

και λεω οτι η spdif ειναι αλλη μια κωδικοποιηση , ας πουμε, του ψηφιακου σηματος για να μεταφερθει στο τμημα του dac.
αυτο προφανως κρυβει κινδυνους οπως επισης προβλημα ειναι η σωστη υλοποιηση του προτυπου spdif απο τις δυο συσκευες και το καλωδιο συνδεσης.

τελος σχετικα με το οτι παραγονται νεες μουσικες δεν διαφωνω στη βαση.
η διαφωνια μου συνισταται στο οτι πολλοι οπως εγω εχουν διαμορφωσει μεσα στη ζωη τους γνωμη για τι και για ποιες παραγωγες θελουν να ακουν στο εξης.
πχ στην δικη μου περιπτωση ειναι εξαιρετικα δυσκολο να δεχτω νεου ειδους μουσικες, νεους μουσικους, νεες συνθεσεις , με εξαιρεσεις φυσικα.
αυτο γινεται πχ σε μια αναλογια γυρω στο 1-2/10
 
θα σου κάνω μια ερώτηση:
ένα remaster μιας ηχογράφησης του 1966 που έγινε το 1996 και ένα που έγινε το 2006 και ένα που θα γίνει το 2016.
Ποιό έχει πιθανότητες να είναι καλύτερο αν υποθέσουμε ότι εξοπλισμός και μέθοδος είναι ίδιες?

Ποτέ δεν είναι ίδιες και αυτό ακούγεται. Προσωπικά η πλειοψηφία των remasters μετά το 2009 και μετά που έχω ακούσει είναι ξεκάθαρα καλύτερη απο τις παλαιότερες με πρωτοφανή (μιλάω για cd) απόδωση σε σχέση με αυτό που ξέραμε αφου κούγονται καλύτερα(το ίδιο καλά στην χειρότερη) από και το ίδιο αναλογικά με το βινύλιο.

Η τεχνολογία κάνει τεράστια άλματα και γίνεται πιό προσβάσιμη και οι τεχνικές στην ψηφιακή επεξεργασία πλέον έχουν ωριμάσει..
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Συνέντευξη Daniel Weiss προς το Alpha Audio

Ποτέ δεν είναι ίδιες και αυτό ακούγεται. Προσωπικά η πλειοψηφία των remasters μετά το 2009 και μετά που έχω ακούσει είναι ξεκάθαρα καλύτερη απο τις παλαιότερες με πρωτοφανή (μιλάω για cd) απόδωση σε σχέση με αυτό που ξέραμε αφου κούγονται καλύτερα(το ίδιο καλά στην χειρότερη) από και το ίδιο αναλογικά με το βινύλιο.

Η τεχνολογία κάνει τεράστια άλματα και γίνεται πιό προσβάσιμη και οι τεχνικές στην ψηφιακή επεξεργασία πλέον έχουν ωριμάσει..

Αν αυτό συμβαίνει μπορεί η εξήγηση του να είναι απλή.
Απλώς προσαρμόζουν (ανεπαίσθητα μεν,αλλά προσαρμόζουν),το αποτέλεσμα στον ήχο που έχουμε συνηθίσει να ακούμε σήμερα.
Η κάθε εποχή είχε τον ήχο που την χαρακτήριζε.Και η σημερινή δεν αποτελεί εξαίρεση.