Σύστημα Lyngdorf

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,051
Λάρισα
Με το ψηφιακό σύστημα της Lyngdorf, όπως το διαμορφώνει με τον αλγόριθμο Room Perfect, τους ωηφιακούς ενισχυτές και το σύστημα των υπογούφερ κολλητά στους πίσω τοίχους έχει ασχοληθεί κανείς; Eχει κανένας ακουστική εμπειρία, μια και έχω τον προενισχυτή της Lyngdorf DPA-1 αξίζει να ασχοληθώ και παραπέρα ή είναι χάσιμο χρόνου;
 
εχω την εντυπωση οτι στα ηχεια πασχει η εταιρεια .
πιστευω οτι ειναι καλυτερα να το συνδιασεις με αλλα ηχεια .
μηπως θα μπορουσες να μου πεις εαν κανεις διπλοενισχυση με τον dpa 1 και ποσο το πηρες ? με ενδιαφερει ...
 
Λοιπόν:

1) Στο δανείζουν σπίτι σου και αποφασίζεις.

2) Προσαρμόζεται σε κάθε σύστημα, ενισχυτικά και ηχεία, όχι μόνο στα δικά τους και η τοποθέτηση των sub μέσα στις γωνίες δεν είναι μονόδρομος.

3) Υπήρχε στην τελευταία έκθεση και όταν το άκουσα εγώ το παρουσίαζε αγγλόφωνος τεχνικός ήχου (δεν ξέρω την ακριβή ιδιότητά του). Αν και κάποιοι έκαναν αρνητικά ιντερνετικά σχόλια, εμένα μου άφησε θετικότατη εντύπωση για τους εξής λόγους:

α) Το δωμάτιο ήταν o,τι πιο ακατάλληλο για ηχοσύστημα και αναπαραγωγή μπάσσων, γυμνό, ελάχιστο σε διαστάσεις (πρέπει να ήταν το μικρότερο και με διαφορά από το αμέσως μεγαλύτερο) και ασύμμετρο.
β) Τα ηχεία που χρησιμοποιούσε δεν έδειχναν ούτε ακριβά, ούτε να αξίζουν τίποτα το ιδιαίτερο, το αντίθετο μάλιστα: μικρών διαστάσεων mids, σε ανοιχτή μπάφλα με το... ελάχιστο δυνατόν πλάτος(!), που επιπλέον στένευε σημαντικά κάτω από το μεγάφωνο σαν κολονάτο ποτήρι για λόγους ντηζαϊνάτης κομψότητας!!!
Τα τουίτερς σκληρά για τα γούστα μου, ενώ ούτε τα μικρά γωνιακά sub ήταν τίποτα το ξεχωριστό.


Παρ' όλα αυτά το DSP μάζευε όλες αυτές τις αδυναμίες με θεαματικό τρόπο. Ο ήχος ήταν πολύ στρωτός, χωρίς μπουμαρίσματα και χρωματισμούς περιοχών, πολύ-πολύ πάνω από τα επίπεδα των συνηθισμένων home hi-fi συστημάτων, σε χώρο επαναλαμβάνω εχθρικότατο για μουσική αναπαραγωγή.
Εκεί που τελείωνε κάθε αμφιβολία ήταν όταν γινόταν bypass το DSP - άκουγες δηλαδή τον συμβατικό ήχο του συστήματος, που φυσικά με τέτοιο δωμάτιο και τέτοια μη-μπάφλα ήταν τραγικός.
Επι-πλέον, έπρεπε να πλησιάσεις σε καμιά γωνία ή να κολλήσεις στους τοίχους για να αλλάξει πολύ ο ήχος!

Πολύ περίεργος είμαι να το ακούσω με ηχεία και γενικότερο hardware πολύ υψηλής κλάσης σε σωστό χώρο. Υποψιάζομαι οτι οι δυνατότητές του φτάνουν πολύ μακρυά.
 
Last edited:
Αυτή την στιγμή μάλλον έχετε το αποτελεσματικότερο σύστημα ισοστάθμισης χώρων που μπορούν να αγοράσουν οι ''κοινοί'' θνητοί.Οπότε ναι,ξεκοκαλίστε το!
Θα συμφωνήσω με τον toulou όσον αφορά της ηχητικές εντωπώσεις.Επίσης υπάρχει συνέντυξη του Michael Nielsen (Lyngdorf Audio) στο avmentor.
 
για να υπαρχει και αντιλογος, ..εγω τo ακουσα με δικο μου cd εκθεση και ο ηχος ηταν ψευτικος ,μπορω να πω οτι απογοητευτικα .Αλλα αφου ο αντιπροσωπος το δινει για ακροαση ειναι ενδιαφερον .Δεν ειναι ασυνηθιστο να παιξει καλυτερα στο χωρο μας οπως μπορει και να το ειχαν στησει λαθος στην εκθεση.
 
Λοιπόν μέχρι στιγμής η συμβίωση μαζί του είναι θετική υπερ του δέοντος. Ο χώρος μου είναι 3,75χ6,40χ2,80 και το σύστημά μου πνίγονταν απο τα μεσοχαμηλά και κάτω. Δεν μπορούσα να απολαύσω μουσική με ένταση πάνω απο ψίθυρο. Εφτιαξα το χώρο με διαχύσεις, απορροφήσεις αλλά αυτά έλυναν εν μέρει το πρόβλημα και άλλαζαν τον ήχο και το κυριότερο μου χαλούσαν τα προτερήματα του ηχείου για τα οποία και τα πήρα, υψηλές, ασυμπίεστες εντάσεις, αληθοφάνεια κλπ. Επαιξα με ultracurve και Deq αλλά και με αυτά όχι σπουδαία πράγματα (ίσως γιατί απαιτούσαν εξειδικευμένες γνώσεις). Ετσι λοιπόν διαβάζοντας τον Σταματάκο στο avmentor και συζητώντας με τον τεχνικό της Lyngdorf στην έκθεση αλλά και κάποια reviews παραβίασα τις αρχές μου (που ορκίστηκα ότι δεν αγοράζω ξανά hi-fi συσκευή αν δεν την ακούσω πρώτα) αγόρασα απο Γερμανία τον DPA-1. Tα έκανε όλα μόνος του, plug n' play. Τώρα τι να πώ άλλο σύστημα, στην ουσία σχεδόν όπως το θέλω.
Και επειδή ο εχθρός του καλού είναι το καλλίτερο λέω μήπως απαλλάσσοντας τα Arcos απο τα 80Hz και κάτω είναι καλλίτερα, δλδ να βάλω τα δύο υπογούφερ που έχει σχεδιασμένα η εταιρία και τον ψηφιακό ενισχυτή της για να τα οδηγεί.
 
θα συμφωνησω με τον toulou και τον Στριφτο, το σκεφτομαι σοβαρα ως προ - ντακ - ισοσταθμιτη και κροσοβερ.
 
Θα σας αναφέρω μερικές ακόμα λεπτομέρειες. Για να υπολογίσει τα φίλτρα που θα χρησιμοποιήσει για την διόρθωση, κάνει μετρήσεις με μικρόφωνο σε διάφορες θέσεις μέσα στον χώρο. Υποχρεωτικά η πρώτη μέτρηση στην θέση ακρόασης, οι άλλες είναι αδιάφορο αρκεί να έχουν απόσταση τουλάχιστον 1 μέτρο η μία απο την άλλη (για να είναι αξιοποιήσιμες) και να μην είναι πίσω απο τα ηχεία, πρέπει να είναι τουλάχιστον 1 μέτρο μπροστά απο τα ηχεία και μακρύτερα.
Με κάθε μέτρηση σου λέει και το ποσοστό επι τοις % που βοήθησε τον αλγόριθμο να καταλάβει τις ιδιαιτερότητες του χώρου. Οταν φθάσει ή ξεπεράσει το 90% τότε είναι πλήρης, απο εκεί και πάνω περισσότερες μετρήσεις δεν προσφέρουν και τίποτα το σημαντικό. Στο τέλος σου λέει τι ποσοστό διόρθωσης-επέμβασης χρησιμοποιεί. Στον δικό μου χώρο τώρα με ποσοστό μετρήσεων 94% εφαρμόζει 16% διόρθωση. Υπόψιν δεν πολυεπεμβαίνει στις χαμηλές συχνότητες γιατί εδώ εφαρμόζεται η άποψη της εταιρίας (που μάλλον έχει δίκιο), ότι οι χαμηλές συχνότητες δίνουν πληροφορίες εντοπισμού και γεμιζουν το άκουσμα.
Ενα άλλο που πρέπει να ξέρετε είναι ότι όλα τα σήματα τα μετατρέπει σε ψηφιακά τα επεξεργάζεται και τα ματαξαναμετρέπει σε αναλογικά και στα βγάζει έξω έτοιμα για τους τελικούς. Αν προτιμάς δεν στα μετατρέπει σε αναλογικά αλλά σου τα σερβίρει ψηφιακά για πάραπέρα αξιοποίηση ή για ψηφιακούς τελικούς. Με το τελευταίο όπως καταλαβαίνετε οποιαδήτε σκέψη για αναλογικό βινύλιο απλά -bye- και ακούστε τα βινύλιά σας ψηφιακά ή χρησιμοποιείστε άλλον προενισχυτή αναλογικό.
Το λογισμικό του είναι αναβαθμίσιμο και τώρα πρέπει να κατεβάσω μια καινούρια έκδοση.
 
Τα Lyngdorf τα άκουσα κι εγώ με δικό μου CD, ακούγοντας πιάνο (κυρίως), και μάλιστα αρκετά, περίπου για μισή ώρα. Μπορώ να πω πως με ικανοποίησαν πραγματικά.
 
Προσοχή! Δεν είπα οτι το τελικό συνολικό αποτέλεσα ήταν καμιά high end κατάσταση - απλά πολύ πάνω από το μέσο home hifi σύστημα είπα.
Επειδή όμως έβλεπα με τι ηχεία και σε τι χώρο έπαιζε, και κυρίως επειδή άκουσα τι γινόταν χωρίς το DSP (δράμα), θεωρώ την επέμβαση του τελευταίου εντυπωσιακή.
Οι γνώμες πάντως που πραγματικά μετράνε, είναι όσων έχουν δοκιμάσει τον προ-επεξεργαστή σπίτι τους
 
Το ζητούμενο είναι να ακούς ευχάριστα την μουσική-άς μην μπερδευόμαστε με ασαφείς όρους-"προσδιορισμούς".

Βέβαια πρέπει να κατανοούμε,ότι τα μηχανήματα του τύπου αυτού,είναι επιλογές,που υπηρετούν το "μη χείρον βέλτιστον",σε σχέση με την συνέργεια συστήματος-χώρου.

Αν το σύστημα δεν είναι ικανό να παίξει μουσική κι ο χώρος επιπρόσθετα,είναι ακατάλληλος(κι αφρόντιστος θάλεγα) γι' αυτό,τότε η χρήση τέτοιων μηχανημάτων είναι απλά μιά κακή επιλογή.Με τα χρήματα αυτά,θα μπορούσαμε ν' αλλάξουμε π.χ ηχεία ή να φροντίσουμε ακουστικά τον χώρο μας-με σαφώς καλύτερα αποτελέσματα.

Εχει αξία (πιθανά) η χρήση τους,όταν δεν συμβαίνουν τα παραπάνω κι ο χώρος μας είναι πραγματικά πολύ "δύσκολος"...

Τώρα άν μιλάμε,για το πώς παίζουν μουσική τα συγκεκριμένα μηχανήματα,θα έλεγα ότι δεν ταιριάζουν στα γούστα μου και στην αντίληψη που έχω,για το πώς πρέπει να αναπαράγεται η μουσική.
 
Last edited:
εκτος απο τον DPA-1 υπαρχει και το RP-1 που κανει μονο το room correction. Αν θυμαμαι καλα, στην εκθεση μου ειχαν πει οτι ειναι ποιο οικονομικο απο τον προ.