Τα 10 πιο αγαπημένα σας ορχηστρικά soundtracks

ο Rota έχει κάνει πολύ καλύτερα πράγματα από το "Νονό".
κατά τη γνώμη μου η κορυφαία δουλειά του είναι το 'Σατυρικόν' του Φελίνι, μαζί με τα Armacord και La Dolce Vita που υπολείπονται με διαφορά στήθους.
επίσης η μουσική για τις ταινίες 'Ιστορία Ερωτα και Αναρχίας' (της Βερτμύλερ) και 'Ρωμαίος και Ιουλιέττα (Ζεφιρέλλι) είναι από τις πολύ καλές δουλειές του.
 
Οι περιορισμοί:
1) μιλάμε για πρωτότυπη ορχηστρική μουσική που δημιουργεί ένας συνθέτης για μια συγκεκριμένη ταινία (όχι συλλογές τραγουδιών, ή κλασικών κομματιών (πχ soundtrack του 2001)
2) καλό θα ήταν να κρίνουμε με βάση ολόκληρο το soundtrack και όχι ένα θέμα.
πχ για μένα το Lawrence of Arabia, έχει καταπληκτικό θέμα αλλά μέχρι εκεί. Σαν ολόκληρο soundtrack δε θα μπορούσα να το βάλω στα 10 αγαπημένα.
3) επίσης καλό θα ήταν να κρίνουμε με βάση τη μουσική και ως μέρος της ταινίας και πως λειτουργεί εκεί, αλλά και ως αυθύπαρκτης μουσικής αποκομμένη από τις εικόνες..

Εγω θα έβαζα και μια 4η προϋπόθεση:
να μπορεί ο κάθε προτείνων να τα τραγουδήσει, μουρμουρίσει, σφυρίξει - και να ρισκάρω λίγο ακόμα - να μπορεί να τα αναγνωρίσει στο ράδιο.
(που σε τελική ανάλυση είναι αυτό που μένει από μιά ταινία - και όχι γενικά να λεμε "ααα η τάδε είχε καλό σκορ").

Πιστεύω ότι ελάχιστοι θα είναι δυνατόν να το πετύχουν.
Μου αρεσαν πολύ οι προϋποθέσεις ειδικα η τελευταια που μου θυμιζει την δεκαετια του 80 που δεν ειχα την δυνατότητα να βρω τα αγαπημενα μου soundtrack και τα έγραφα στο μυαλο μου…
Ετσι δεν θα ξεχάσω το το soundtrack του Indiana Jones αφου μετα την έξοδο μου από τον κινηματογράφο το μουρμούριζα μεχρι να φτασω με τα ποδια στο σπιτι…

Περασαν αρκετα χρονια όταν πλεον ειχα την δυνατότητα να αγοράσω την μουσικη της πρωτη ταινιας αλλα και των αλλων δυο..( το τελευταίο δεν μου εκανε καμια εντύπωση)

Μουσικές που πολλές φορες ακουω σε διαφημίσεις η σε κάποια άσχετα τρειλερ ταινιών η αλλων εκπομπών…

Από τον John Williams εκτος απο τον Indiana Jones

E.T.
Jaws
Jurassic Park

Από Allan Silvestri
Back To The Future
Forrest Gump
Predator
The Mummy
Contact
The Abyss (Back on the Air και Pseudopod )

Από τον αγαπημενο μου James Newton Howard ( που δεν βλεπω να εχει αναφερθεί μεχρι τωρα)
The Postman ( ισως το καλύτερο του)
Wyatt Earp
Waterworld
Signs ( ειδικα το τελευταίο επταλεπτο στην τελος της ταινιας)
Fugitive
Dinosaur
Unbreakable ( η σκηνη στο μετρο που αποκαλύπτεται ο Willis - συνδυασμός ορχηστικού με χρώμα από Εnigma)

James Horner
Field Of Dreams - The Place Where Dreams Come True
Braveheart
( μετα απο αυτα τα δυο δεν εκανε τιποτα αλλο απο να επαναλαμβάνει τα ιδια και τα ιδια )

Bill Conti και το κορυφαίο Dances with Wolves
( τοTwo Socks πρεπει να το εχω μουρμουρίσει άπειρες φορες)

Hans Zimmer και
The Last Samurai
Crimson Tide και σίγουρα όχι το Gladiator που είναι επανάληψη παλιων κομματιών του με εξαίρεση το Earth .

David Arnold και φυσικα Stargate
Και τελος το εξαιρετικό Life Is Beautiful του Nicola Piovani..

Εχει και αλλα η λιστα μου αλλα αυτά προς το παρόν…
 
1-2 διορθώσεις:
O John Barry έχει γράψει το Dances With Wolves
O Silvestri έγραψε το Mummy Returns. Το The Mummy είναι του Jerry Goldsmith.
;)
 
Πολύ ενδιαφέρον thread, δίνει υλικό για μελέτη.
Αντί να καταγράψω τη δική μου λίστα με soundtracks που ήδη αναφέρθηκαν, να προσθέσω μόνο τα:

Chaplin: "City Lights" & "Modern Times"

Gottfried Huppertz: "Metropolis"
 
Re: Απάντηση: Τα 10 πιο αγαπημένα σας ορχηστρικά soundtracks

Αφου πηραμε φορα και τα γραφουμε όλα... Το Amelie δεν άρεσε σε κανέναν;

Ή φοβάστε να το γράψετε μην σας νομίσουν για ντιγκι-ντάγκες; :flipout:

Στρατηγέ μου το έχω στη λίστα. Το θεωρώ εξαιρετική δουλειά κυρίως γιατί έχει πολλά διαφορετικά μοτίβα (τα περισσότερα που θυμάμαι σε soundtrack ταινίας με τη διάρκεια της Amelie). Άλλη πολύ καλή δουλειά του Τίρσεν είναι και το Goodbye Lenin.
 
ο Rota έχει κάνει πολύ καλύτερα πράγματα από το "Νονό".
κατά τη γνώμη μου η κορυφαία δουλειά του είναι το 'Σατυρικόν' του Φελίνι, μαζί με τα Armacord και La Dolce Vita που υπολείπονται με διαφορά στήθους.
επίσης η μουσική για τις ταινίες 'Ιστορία Ερωτα και Αναρχίας' (της Βερτμύλερ) και 'Ρωμαίος και Ιουλιέττα (Ζεφιρέλλι) είναι από τις πολύ καλές δουλειές του.

Ο Ρότα θεωρώ πως είναι ο σπουδαιότερος κινηματογραφικός συνθέτης ever. Όλες οι συνθέσεις που αναφέρεις παραπάνω προσωπικά τις θεωρώ αριστουργήματα. Αν δεν τις περιέλαβα στη δική μου λίστα, επιλέγοντας το πιο "ταπεινό" του Rocco e i suoi fratelli, είναι γιατί -με εξαίρεση ίσως το Amarcord- τα πιο πολλά του έργα βασίζονται σε 2 το πολύ μοτίβα, τα οποία τα παραλλάσει, οπότε λαμβάνοντας υπόψιν τη δεύτερη προϋποθεση του θεματογράφου επέλεξα τον Ρόκκο, που μοιάζει πιο πλουραλιστικό soundtrack. Αν πάντως γράφαμε τα 10 αγαπημένα μουσικά θέματα, θα μπορούσα άνετα να έβαζα μόνο Νίνο Ρότα, ξεκινώντας φυσικά από τον Γατόπαρδο.
 
Ο Ρότα θεωρώ πως είναι ο σπουδαιότερος κινηματογραφικός συνθέτης ever. ....τα πιο πολλά του έργα βασίζονται σε 2 το πολύ μοτίβα, τα οποία τα παραλλάσει,


ισχύει αυτό σε γενικές γραμμές αλλά το ζουμί είναι ο τρόπος που τα παραλλάσει. στο Romeo & Juliette, για παράδειγμα, τα περνάει από 40 κύματα. στη διάρκειά τους καταλαβαίνεις Πόσο μεγάλος συνθέτης ήταν στην πραγματικότητα. δεν είναι μόνο η μελωδική φλέβα που διέθετε: πίσω απ αυτή, διακρίνεις μία σχεδόν τρομαχτική Ακαδημαϊκή Παιδεία η οποία κινείται με αφοπλιστική άνεση σε μία τεράστια γκάμα από στιλ και τεχνοτροπίες: φαίνεται να παίζει στα δάχτυλα οτιδήποτε ανάμεσα στα μαδριγάλια του Monteverdi και στον Anton Webern, ανάμεσα στον Μότσαρτ και στον Κουρτ Βάϊλ, ανάμεσα στις πανηγυριώτικες folk μουσικές, στο ροκ, στο καμπαρέ και στις μπάντες του τσίρκου.
πιστεύω πως ο Rota, δεν είναι απλά ο μεγαλύτερος συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής που άκουσα ποτέ αλλά και ένας από τους τελευταίους Γίγαντες της δομημένης σύνθεσης που έβγαλε η Ευρώπη στη διάρκεια του 20ού αιώνα.
 
Αφου πηραμε φορα και τα γραφουμε όλα... Το Amelie δεν άρεσε σε κανέναν;

Ή φοβάστε να το γράψετε μην σας νομίσουν για ντιγκι-ντάγκες; :flipout:

Οντως πολυ καλο!
Οπως και η Μπλε Ταινια για μενα ειχε εξαιρετικο soundtrack...
 
ο Rota έχει κάνει πολύ καλύτερα πράγματα από το "Νονό".
κατά τη γνώμη μου η κορυφαία δουλειά του είναι το 'Σατυρικόν' του Φελίνι, μαζί με τα Armacord και La Dolce Vita που υπολείπονται με διαφορά στήθους.
επίσης η μουσική για τις ταινίες 'Ιστορία Ερωτα και Αναρχίας' (της Βερτμύλερ) και 'Ρωμαίος και Ιουλιέττα (Ζεφιρέλλι) είναι από τις πολύ καλές δουλειές του.

Το προβλημα μου ειναι οτι δεν ακουω σχεδον ποτε score οταν δεν εχω δει την ταινια πρωτα (εξαιρεση τα ιταλικα b-movies που δεν βλεπονται μεν αλλα ακουγονται). Ειδικα o Fellini ποτε δεν μου εκατσε καλα, εχω δει ελαχιστα δικα του οποτε μαζι μαυτον πηρε το ποταμι και τον Ροτα...