Sonus Naturalis
Μέλος Σωματείου
Λοιπόν, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:
Περίπτωση 1η: Για μία σύγχρονη, νέα πλήρως αναλογική παραγωγή, θα πρέπει να διαθέτουμε μαγνητόφωνα, εγγραφείς/αναπαραγωγείς. Όπως αυτά εδώ τα υπέροχα Studer για την ηχογράφηση και τη μίξη.
Studer A800 MK III 24-track recorder[/SIZE]
Από τα τελευταία μοντέλα, με πολλές διάσημες κορυφαίες παραγωγές στο ενεργητικό τους.
Ή αυτό:
Studer A80 MK4 16 Channel Tape Recorder
Αυτό χρησιμοποιούσε συνήθως η ελληνική βιομηχανία. Σχεδόν όλο το ελληνικό βινύλιο έχει παραχθεί με τέτοια (Έχουν και λίγο καλύτερο S/N από τα 24κάναλα).
Ή σαν αυτό για Mastering.
Studer A80 1/2" 2-track
Και αφού τα είδαμε και τα καμαρώσαμε, ας τα αποχαιρετήσουμε!
Κανένα μαγνητόφωνο ταινίας δεν παράγεται πια. Studer, Ampex, Tascam, Sony, Pioneer, Telefunken, Uher, Tandberg, Otari, έχουν μπει στην ιστορία. Η Otari, αν θυμάμαι καλά, ήταν από τις τελευταίες που έβγαζε σε παραγωγή. Δεν υπάρχουν λοιπόν καινούργια μαγνητόφωνα. Υπάρχουν ωστόσο αρκετά μεταχειρισμένα. Από την προηγούμενη, την αναλογική εποχή. Όσοι τα έχουν συντηρούν και τα προσέχουν σαν τα μάτια τους. Και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Ανταλλακτικά δεν βγαίνουν πια. Πυκνωτές και ηλεκτρονικά μέρη συντηρούνται πιο εύκολα. Αλλά τι γίνεται με τα κινούμενα μέρη;
Επίσης τα μαγνητόφωνα ήταν εφοδιασμένα ή συνδέονταν με το Dolby A, το επαγγελματικό αναλογικό σύστημα αποθορυβοποίησης της εποχής. Ούτε αυτό παράγεται πλέον σήμερα.
Συμπέρασμα: πλήρως αναλογική παραγωγή (All analog) σήμερα δεν γίνεται.
Δεν υπάρχουν πια τα κατάλληλα εργαλεία. Υπάρχει κι άλλος λόγος όχι τόσο εμφανής. Οι τεχνικές αναλογικής μίξης και mastering έχουν αρχίσει να χάνονται. Οι ηχολήπτες, οι μηχανικοί που κατείχαν είναι πλέον όλο και λιγότεροι.
Για τις άλλες, αρκετές, περιπτώσεις θα μιλήσουμε σε συνεχειες αργότερα.
Περίπτωση 1η: Για μία σύγχρονη, νέα πλήρως αναλογική παραγωγή, θα πρέπει να διαθέτουμε μαγνητόφωνα, εγγραφείς/αναπαραγωγείς. Όπως αυτά εδώ τα υπέροχα Studer για την ηχογράφηση και τη μίξη.

Studer A800 MK III 24-track recorder[/SIZE]
Από τα τελευταία μοντέλα, με πολλές διάσημες κορυφαίες παραγωγές στο ενεργητικό τους.
Ή αυτό:

Studer A80 MK4 16 Channel Tape Recorder
Αυτό χρησιμοποιούσε συνήθως η ελληνική βιομηχανία. Σχεδόν όλο το ελληνικό βινύλιο έχει παραχθεί με τέτοια (Έχουν και λίγο καλύτερο S/N από τα 24κάναλα).
Ή σαν αυτό για Mastering.

Studer A80 1/2" 2-track
Και αφού τα είδαμε και τα καμαρώσαμε, ας τα αποχαιρετήσουμε!
Κανένα μαγνητόφωνο ταινίας δεν παράγεται πια. Studer, Ampex, Tascam, Sony, Pioneer, Telefunken, Uher, Tandberg, Otari, έχουν μπει στην ιστορία. Η Otari, αν θυμάμαι καλά, ήταν από τις τελευταίες που έβγαζε σε παραγωγή. Δεν υπάρχουν λοιπόν καινούργια μαγνητόφωνα. Υπάρχουν ωστόσο αρκετά μεταχειρισμένα. Από την προηγούμενη, την αναλογική εποχή. Όσοι τα έχουν συντηρούν και τα προσέχουν σαν τα μάτια τους. Και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Ανταλλακτικά δεν βγαίνουν πια. Πυκνωτές και ηλεκτρονικά μέρη συντηρούνται πιο εύκολα. Αλλά τι γίνεται με τα κινούμενα μέρη;
Επίσης τα μαγνητόφωνα ήταν εφοδιασμένα ή συνδέονταν με το Dolby A, το επαγγελματικό αναλογικό σύστημα αποθορυβοποίησης της εποχής. Ούτε αυτό παράγεται πλέον σήμερα.
Συμπέρασμα: πλήρως αναλογική παραγωγή (All analog) σήμερα δεν γίνεται.
Δεν υπάρχουν πια τα κατάλληλα εργαλεία. Υπάρχει κι άλλος λόγος όχι τόσο εμφανής. Οι τεχνικές αναλογικής μίξης και mastering έχουν αρχίσει να χάνονται. Οι ηχολήπτες, οι μηχανικοί που κατείχαν είναι πλέον όλο και λιγότεροι.
Για τις άλλες, αρκετές, περιπτώσεις θα μιλήσουμε σε συνεχειες αργότερα.
Last edited: