Τα πάντα για την αγορά και την ποιότητα του βινυλίου

Λοιπόν, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:

Περίπτωση 1η: Για μία σύγχρονη, νέα πλήρως αναλογική παραγωγή, θα πρέπει να διαθέτουμε μαγνητόφωνα, εγγραφείς/αναπαραγωγείς. Όπως αυτά εδώ τα υπέροχα Studer για την ηχογράφηση και τη μίξη.

1280px-Studer_A800_MK_III_%28Bullet_Sound_Studios%29.jpg

Studer A800 MK III 24-track recorder[/SIZE]
Από τα τελευταία μοντέλα, με πολλές διάσημες κορυφαίες παραγωγές στο ενεργητικό τους.

Ή αυτό:
ct3m4eov7d0txmu4ntag.jpg


Studer A80 MK4 16 Channel Tape Recorder

Αυτό χρησιμοποιούσε συνήθως η ελληνική βιομηχανία. Σχεδόν όλο το ελληνικό βινύλιο έχει παραχθεί με τέτοια (Έχουν και λίγο καλύτερο S/N από τα 24κάναλα).

Ή σαν αυτό για Mastering.
eamhzluplxnsogavrypv.jpg

Studer A80 1/2" 2-track


Και αφού τα είδαμε και τα καμαρώσαμε, ας τα αποχαιρετήσουμε!
Κανένα μαγνητόφωνο ταινίας δεν παράγεται πια. Studer, Ampex, Tascam, Sony, Pioneer, Telefunken, Uher, Tandberg, Otari, έχουν μπει στην ιστορία. Η Otari, αν θυμάμαι καλά, ήταν από τις τελευταίες που έβγαζε σε παραγωγή. Δεν υπάρχουν λοιπόν καινούργια μαγνητόφωνα. Υπάρχουν ωστόσο αρκετά μεταχειρισμένα. Από την προηγούμενη, την αναλογική εποχή. Όσοι τα έχουν συντηρούν και τα προσέχουν σαν τα μάτια τους. Και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Ανταλλακτικά δεν βγαίνουν πια. Πυκνωτές και ηλεκτρονικά μέρη συντηρούνται πιο εύκολα. Αλλά τι γίνεται με τα κινούμενα μέρη;
Επίσης τα μαγνητόφωνα ήταν εφοδιασμένα ή συνδέονταν με το Dolby A, το επαγγελματικό αναλογικό σύστημα αποθορυβοποίησης της εποχής. Ούτε αυτό παράγεται πλέον σήμερα.

Συμπέρασμα: πλήρως αναλογική παραγωγή (All analog) σήμερα δεν γίνεται.
Δεν υπάρχουν πια τα κατάλληλα εργαλεία. Υπάρχει κι άλλος λόγος όχι τόσο εμφανής. Οι τεχνικές αναλογικής μίξης και mastering έχουν αρχίσει να χάνονται. Οι ηχολήπτες, οι μηχανικοί που κατείχαν είναι πλέον όλο και λιγότεροι.

Για τις άλλες, αρκετές, περιπτώσεις θα μιλήσουμε σε συνεχειες αργότερα.
 
Last edited:
Κανένα μαγνητόφωνο ταινίας δεν παράγεται πια. Studer, Ampex, Tascam, Sony, Pioneer, Telefunken, Uher, Tandberg, Otari, έχουν μπει στην ιστορία. Η Otari, αν θυμάμαι καλά, ήταν από τις τελευταίες που έβγαζε σε παραγωγή. Δεν υπάρχουν λοιπόν καινούργια μαγνητόφωνα. Υπάρχουν ωστόσο αρκετά μεταχειρισμένα.

όλες αυτές οι μπουτικ εταιρείες που κάνουν αυτή τη δουλειά έχουν βγει παλιά μαγνητόφωνα, κοπτικά, πρέσσες. Εντάξει δεν θα βγαίνανε στην πιάτσα έτσι
 
όλες αυτές οι μπουτικ εταιρείες που κάνουν αυτή τη δουλειά έχουν βγει παλιά μαγνητόφωνα, κοπτικά, πρέσσες. Εντάξει δεν θα βγαίνανε στην πιάτσα έτσι
Πριν μερικα χρονια, ακουσα οτι η REVOX φτιαχνει ορισμενα εξαρτηματα για μηχανηματα που χρησιμοποιουν επαγγελματιες.
 
Πυκνωτές και ηλεκτρονικά μέρη συντηρούνται πιο εύκολα. Αλλά τι γίνεται με τα κινούμενα μέρη;
Εδώ φαντάζομαι ότι μπορεί να προσφέρει πολλά ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής, που μπορεί να αντιγράψει γρανάζια, καρούλια και λοιπά σκ@τουλ@κια που αν σπάσουν ή φθαρούν άντε να τα βρεις. Αν το ebay είναι γεμάτο με εξαρτήματα από παλιά πικάπ που έχει αντιγράψει κάποιος χ πωλητής με τον οικιακό 3d printer, γιατί να μην ισχύει το ίδιο για τα μπομπινόφωνα; Υποψιάζομαι ότι τα μόνα εξαρτήματα που δε μπορούν πλέον να αντικατασταθούν είναι οι κεφαλές ανάγνωσης. Αυτές φθείρονται; Ομολογώ ότι δεν έχω ιδέα από κασσετόφωνα και μπομπίνες.
 
Εδώ φαντάζομαι ότι μπορεί να προσφέρει πολλά ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής, που μπορεί να αντιγράψει γρανάζια, καρούλια και λοιπά σκ@τουλ@κια που αν σπάσουν ή φθαρούν άντε να τα βρεις. Αν το ebay είναι γεμάτο με εξαρτήματα από παλιά πικάπ που έχει αντιγράψει κάποιος χ πωλητής με τον οικιακό 3d printer, γιατί να μην ισχύει το ίδιο για τα μπομπινόφωνα; Υποψιάζομαι ότι τα μόνα εξαρτήματα που δε μπορούν πλέον να αντικατασταθούν είναι οι κεφαλές ανάγνωσης. Αυτές φθείρονται; Ομολογώ ότι δεν έχω ιδέα από κασσετόφωνα και μπομπίνες.
Ναι φθειρονται και πολυ γρήγορα μαλιστα.
 
Εδώ φαντάζομαι ότι μπορεί να προσφέρει πολλά ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής, που μπορεί να αντιγράψει γρανάζια, καρούλια και λοιπά σκ@τουλ@κια που αν σπάσουν ή φθαρούν άντε να τα βρεις. Αν το ebay είναι γεμάτο με εξαρτήματα από παλιά πικάπ που έχει αντιγράψει κάποιος χ πωλητής με τον οικιακό 3d printer, γιατί να μην ισχύει το ίδιο για τα μπομπινόφωνα; Υποψιάζομαι ότι τα μόνα εξαρτήματα που δε μπορούν πλέον να αντικατασταθούν είναι οι κεφαλές ανάγνωσης. Αυτές φθείρονται; Ομολογώ ότι δεν έχω ιδέα από κασσετόφωνα και μπομπίνες.
οι κεφαλές στα κασετόφωνα φθείρονται, αλλά αργά.
οι permalloy πολύ αργά.
 
οι κεφαλές στα κασετόφωνα φθείρονται, αλλά αργά.
οι permalloy πολύ αργά.
Θα σου συστήσω το γείτονα μου το Μιχαλη την επομενη φορά που θα ερθεις ειχε δισκάδικο στο Βυρωνα. Μετρ στα κασετόφωνα, γραφει ασταμάτητα κασετες ακομη και σήμερα.
Ηρθαμε πιο κοντά λογο των παραγγελιων που του βάζω στο ebay (δεν ξερει απο υπολογιστες) σε κεφαλές κασετοφωνων 2-3 τουλαχιστων καθε εξάμηνο.
 
@supersonic
1. Θα διαφωνήσω στο οτι καμία επανέκδοση δεν ειναι καλυτερη απο την original, εχω παρα πολλα παραδειγματα στη δισκοθήκη μου
2. θα διαφωνήσω επίσης με το all analog εχω καταπληκτηκες εγγραφες που μονο all analog ειναι.
Το νημα το διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρων νομίζω εχει την ιδια κεντρική ιδέα με το δικό μου.

Τα πάντα για την αγορά και την ποιότητα του βινυλίου​

Μηπως να τα συγχωνευσουμε κυριοι διαχειριστές?
 
Θα σου συστήσω το γείτονα μου το Μιχαλη την επομενη φορά που θα ερθεις ειχε δισκάδικο στο Βυρωνα. Μετρ στα κασετόφωνα, γραφει ασταμάτητα κασετες ακομη και σήμερα.
Ηρθαμε πιο κοντά λογο των παραγγελιων που του βάζω στο ebay (δεν ξερει απο υπολογιστες) σε κεφαλές κασετοφωνων 2-3 τουλαχιστων καθε εξάμηνο.
Προφανώς ο βαθμός φθοράς εξαρτάται από το κασσετόφωνο, την κεφαλή, την χρήση κλπ. Υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν κεφαλές για μπομπινόφωνα;
 
Ναι φθειρονται και πολυ γρήγορα μαλιστα.
κοίτα εδώ κεφαλή από kenwood του '90 ίσως και παλαιότερο.. έχει διαβάσει τα κέρατά του σε κασέτες....
ίχνη σκουριάς στο σώμα της θα δεις.. φθορά στο σημείο επαφής με την ταινία, δεν νομίζω..

IMG_20220726_151535[1].jpg


IMG_20220726_151615[1].jpg
 
Θα σου συστήσω το γείτονα μου το Μιχαλη την επομενη φορά που θα ερθεις ειχε δισκάδικο στο Βυρωνα. Μετρ στα κασετόφωνα, γραφει ασταμάτητα κασετες ακομη και σήμερα.
Ηρθαμε πιο κοντά λογο των παραγγελιων που του βάζω στο ebay (δεν ξερει απο υπολογιστες) σε κεφαλές κασετοφωνων 2-3 τουλαχιστων καθε εξάμηνο.
δεν ξέρω τι κασέτες χρησιμοποιεί ο γείτονάς σου, αλλά τσέκαρε ένα από τα προσωπικά μου κασετόφωνα του '89.
συρτάρια ολόκληρα με κασέτες έχει παίξει και γράψει.
AIWA AD F600 το μοντέλο.

IMG_20220726_152722[1].jpg

κρίμα που δεν έχω εύκαιρο το μεγάλο μου marantz SD60 του '90 και αυτό.
super hard permalloy head με μηδέν φθορά στην κεφαλή!
σαν να βγήκε χτες από την κούτα του... και αν έχει παίξει και γράψει ταινίες... αλλά τι ταινίες......
 
  • Like
Reactions: analog-jimaras
δεν ξέρω τι κασέτες χρησιμοποιεί ο γείτονάς σου, αλλά τσέκαρε ένα από τα προσωπικά μου κασετόφωνα του '89.
συρτάρια ολόκληρα με κασέτες έχει παίξει και γράψει.
AIWA AD F600 το μοντέλο.

View attachment 200456

κρίμα που δεν έχω εύκαιρο το μεγάλο μου marantz SD60 του '90 και αυτό.
super hard permalloy head με μηδέν φθορά στην κεφαλή!
σαν να βγήκε χτες από την κούτα του... και αν έχει παίξει και γράψει ταινίες... αλλά τι ταινίες......
Εγω το τσεκάρω απλα δεν εχω γνωσεις πάνω στα κασετοφωνα για να κρινω, πριν απο πάρα πολλα φεγγάρια οταν ακομη ειχα 500-600 δίσκους, αγορασα ενα διπλο philips και 600 αδειες κασέττες και εγραψα ολους μου τους δίσκους.
Μερικά χρόνια αργότερα απο την ελευση του cd στην Ελλαδα, ειχα αρχισει να καταλαβαίνω τους υπολογιστές και ξεκίνησα την πρωτη ψηφιοποίηση των δίσκων μου τότε.
Για να αγοράσω εξοπλισμό το philips και οι κασέτες πουληθηκαν ζεστές ζεστές.
Αυτή ηταν η σύντομη διαδρομή μου με την κασέτα.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Λοιπόν, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:

Περίπτωση 1η: Για μία σύγχρονη, νέα πλήρως αναλογική παραγωγή, θα πρέπει να διαθέτουμε μαγνητόφωνα, εγγραφείς/αναπαραγωγείς. Όπως αυτά εδώ τα υπέροχα Studer για την ηχογράφηση και τη μίξη.

1280px-Studer_A800_MK_III_%28Bullet_Sound_Studios%29.jpg

Studer A800 MK III 24-track recorder[/SIZE]
Από τα τελευταία μοντέλα, με πολλές διάσημες κορυφαίες παραγωγές στο ενεργητικό τους.

Ή αυτό:
ct3m4eov7d0txmu4ntag.jpg


Studer A80 MK4 16 Channel Tape Recorder

Αυτό χρησιμοποιούσε συνήθως η ελληνική βιομηχανία. Σχεδόν όλο το ελληνικό βινύλιο έχει παραχθεί με τέτοια (Έχουν και λίγο καλύτερο S/N από τα 24κάναλα).

Ή σαν αυτό για Mastering.
eamhzluplxnsogavrypv.jpg

Studer A80 1/2" 2-track


Και αφού τα είδαμε και τα καμαρώσαμε, ας τα αποχαιρετήσουμε!
Κανένα μαγνητόφωνο ταινίας δεν παράγεται πια. Studer, Ampex, Tascam, Sony, Pioneer, Telefunken, Uher, Tandberg, Otari, έχουν μπει στην ιστορία. Η Otari, αν θυμάμαι καλά, ήταν από τις τελευταίες που έβγαζε σε παραγωγή. Δεν υπάρχουν λοιπόν καινούργια μαγνητόφωνα. Υπάρχουν ωστόσο αρκετά μεταχειρισμένα. Από την προηγούμενη, την αναλογική εποχή. Όσοι τα έχουν συντηρούν και τα προσέχουν σαν τα μάτια τους. Και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Ανταλλακτικά δεν βγαίνουν πια. Πυκνωτές και ηλεκτρονικά μέρη συντηρούνται πιο εύκολα. Αλλά τι γίνεται με τα κινούμενα μέρη;
Επίσης τα μαγνητόφωνα ήταν εφοδιασμένα ή συνδέονταν με το Dolby A, το επαγγελματικό αναλογικό σύστημα αποθορυβοποίησης της εποχής. Ούτε αυτό παράγεται πλέον σήμερα.

Συμπέρασμα: πλήρως αναλογική παραγωγή (All analog) σήμερα δεν γίνεται.
Δεν υπάρχουν πια τα κατάλληλα εργαλεία. Υπάρχει κι άλλος λόγος όχι τόσο εμφανής. Οι τεχνικές αναλογικής μίξης και mastering έχουν αρχίσει να χάνονται. Οι ηχολήπτες, οι μηχανικοί που κατείχαν είναι πλέον όλο και λιγότεροι.

Για τις άλλες, αρκετές, περιπτώσεις θα μιλήσουμε σε συνεχειες αργότερα.
Μιχάλη, πράγματι, σοβαρά Μαγνητόφωνα πολυκάναλα δεν βγαίνουν πια. Όμως οι σοβαρές Μπουτίκ Εταιρίες, όπως λέει ο Υπέρηχας πιο κάτω, έχουν ήδη κάποιο Studer A80 / Telefunken Α15/Ampex ,κάποιο Kοπτικό, συνήθως Neumann. Το πρόβλημα λοιπόν είναι πως να μαγνητοφωνήσεις μία Ορχήστρα Κλασικής; Κόστος;; Πόσα βινύλια θα πουλήσεις διαφημίζοντάς τα φουλ αναλογικά ; Για αυτό το λόγο, έχουμε ηχογραφήσεις/Χαράξεις φουλ αναλογικές, ολιγομελών συγκροτημάτων, που κυκλοφορούν και σε ταινίες 15"/min.
Για κασέτες/κασετόφωνα τα λέμε (ίσως) μια άλλη φορά .
Η θλιβερή ιστορία MoFi είναι σε εξέλιξη ακόμα, ίδωμεν
 
Aυτο που πρέπει να εξετάσουμε αμερόληπτα είναι το αν το all analog που δεν υπάρχει πια σήμερα επηρεάζει τις εγγραφές αρνητικά.
Πάντος με την ιστορία με τη MoFi κάθησα και άκουσα διάφορα άλμπουμ τους. To black magic woman του Santana είναι καταπληκτική εγγραφή.
R-14305505-1571862426-5901.jpg
Της Sony η quadraphonic oμως καλυτερη
 
Last edited:
  • Like
Reactions: mparaxir
Aυτο που πρέπει να εξετάσουμε αμερόληπτα είναι το αν το all analog που δεν υπάρχει πια σήμερα επηρεάζει τις εγγραφές αρνητικά.
Πάντος με την ιστορία με τη MoFi κάθησα και άκουσα διάφορα άλμπουμ τους. To black magic woman του Santana είναι καταπληκτική εγγραφή.
View attachment 200515
Της Sony η quadraphonic oμως καλυτερη
Μάλλον δεν κατάλαβες τίποτα για το θέμα MoFi . Δε μιλάμε για την ποιότητα του ήχου των LP δίσκων της. Αλλά για το ότι τα διαφημίζει σαν One Step Pressing . One Step Pressing, πάει να πει πως έχω το Master Tape και χαράζω από αυτό τα Λάκερς απ'όπου θα προκύψουν τα χιλιάδες βινύλια.
Σιγά που βρήκε τέτοια Μάστερς για να χαράξει Λάκερς και μετά βινύλια που τα πουλάει 125$-150$. Κακό τέλος θα έχει η MoFi να μου το θυμηθείς.
ΥΓ. Με εκείνο το σχέδιο που είχες, πριν χρόνια, κατά νου, για την κατασκευή ενός ΠικΑπ, με τη συνεργασία ενός συγγενούς σου μηχανουργού, τί τελικά απέγινε; Θυμάμαι είχαμε ανταλλάξει κάποια τεχνικά θέματα.
 
το θέμα της MoFi "τρέχει" στο νήμα του Υπέρηχα στην μουσική κατηγορία.
θα κάνουμε παράλληλη κουβέντα εδώ;;
όχι ότι ..απαγορεύεται φυσικά, αλλά είναι σωστό;;
 
όλες αυτές οι μπουτικ εταιρείες που κάνουν αυτή τη δουλειά έχουν βγει παλιά μαγνητόφωνα, κοπτικά, πρέσσες. Εντάξει δεν θα βγαίνανε στην πιάτσα έτσι
Μιχάλη, πράγματι, σοβαρά Μαγνητόφωνα πολυκάναλα δεν βγαίνουν πια. Όμως οι σοβαρές Μπουτίκ Εταιρίες, όπως λέει ο Υπέρηχας πιο κάτω, έχουν ήδη κάποιο Studer A80 / Telefunken Α15/Ampex ,κάποιο Kοπτικό, συνήθως Neumann. Το πρόβλημα λοιπόν είναι πως να μαγνητοφωνήσεις μία Ορχήστρα Κλασικής; Κόστος;; Πόσα βινύλια θα πουλήσεις διαφημίζοντάς τα φουλ αναλογικά ; Για αυτό το λόγο, έχουμε ηχογραφήσεις/Χαράξεις φουλ αναλογικές, ολιγομελών συγκροτημάτων, που κυκλοφορούν και σε ταινίες 15"/min.
Για κασέτες/κασετόφωνα τα λέμε (ίσως) μια άλλη φορά .
Η θλιβερή ιστορία MoFi είναι σε εξέλιξη ακόμα, ίδωμεν
Δεν αμφισβητώ, ότι οι "μπουτίκ" εταιρείες έχουν εξασφαλίσει καλά μεταχειρισμένα μαγνητόφωνα της αναλογικής εποχής, ειδικά 2κάναλα mastering. Τα οποία συντηρούν με μέγιστη προσοχή. Η απουσία όμως πολυκάναλων αναλογικών μαγνητοφώνων είναι καθοριστική, αν θέλουμε να μιλάμε για σοβαρή επαγγελματική παραγωγή. (Αυτά συντηρούνται και επισκευάζονται πολύ πιο δύσκολα). Σε αυτό το σημείο επικεντρώνεται η δική μου αμφισβήτηση.

Δεν αποκλείω τη δυνατότητα -παρά τις επιφυλάξεις μου- γνήσια αναλογικών παραγωγών μικρών συνόλων που βασίζονται σε εναπομένοντα επαγγελματικά τετρακάναλα, π.χ. Nagra. Υποθέτω ότι σε αυτά αναφέρεσαι.

Τα 2κάναλα mastering της αναλογικής εποχής είναι κατάλληλα για τις επανεκδόσεις των master tapes που κρατούν στα θησαυροφυλάκια τους οι δισκογραφικές εταιρείες και αποτελεί τον κύριο προορισμό τους.
Αλλά και εκεί υπάρχουν πολλές αμφιβολίες, αν διατηρείται η αλυσίδα αναλογική σε όλα τα στάδια της παραγωγής.

Επ' αυτού θα επανέλθω.
 
το θέμα της MoFi "τρέχει" στο νήμα του Υπέρηχα στην μουσική κατηγορία.
θα κάνουμε παράλληλη κουβέντα εδώ;;
όχι ότι ..απαγορεύεται φυσικά, αλλά είναι σωστό;;
Εγώ απάντησα στον analog-jimaras εδώ. Εσύ πηγαινέτο όπου νομίζεις πως πρέπει, μαζί όμως με το ποστ του jimara στο οποίο απαντάω.
 
το θέμα της MoFi "τρέχει" στο νήμα του Υπέρηχα στην μουσική κατηγορία.
θα κάνουμε παράλληλη κουβέντα εδώ;;
όχι ότι ..απαγορεύεται φυσικά, αλλά είναι σωστό;;
Ομολογώ ότι μπερδεύομαι. Τα επι μέρους στάδια μιάς αλυσίδας παραγωγής βινυλίου και τα σημεία παρέμβασης όπου θα μπορούσε να πάψει να είναι αμιγώς αναλογική, είναι για μένα ενιαία. Είναι για μένα τα ίδια, είτε πρόκειται για την Mobile Fidelity (Mo-Fi), είτε για οποιαδήποτε άλλη εταιρεία.

Ο υποψήφιος αγοραστής ενός δίσκου πρέπει να μπορεί να γνωρίζει και ν' αναγνωρίζει παρεμβάσεις ή επεξεργασίες σε μία παραγωγή που ίσως δεν του είναι αρεστές.

Από 'κει και πέρα, αν θα προβεί σε αγορά του συγκεκριμένου δίσκου ή όχι, είναι δικό του θέμα.
 
  • Like
Reactions: superfly
Εγώ απάντησα στον analog-jimaras εδώ. Εσύ πηγαινέτο όπου νομίζεις πως πρέπει, μαζί όμως με το ποστ του jimara στο οποίο απαντάω.
δεν πειράζω τίποτα, όπως δεν πείραξα στα σχετικά νήματα τίποτα.
απλά εξέφρασα μια λογική (πιστεύω) σκέψη.

αν θέτε να μιλήσετε εδώ για την MoFi περαιτέρω, κάντε το αλλά εγώ σκούπισμα δεν κάνω μετά... ( για τον προϊστάμενό μου το λέω.. 😁 )