Technics 1200MkII...Σε κουβέντα να βρισκόμαστε..

Status
Not open for further replies.
Μια και το ρίξαμε στις αναμνήσεις, να και ο δικός μου
επί μια 12ετία σύντροφος:

Micro seiki BL91

attachment.php
 
Απάντηση: Re: Technics 1200MkII...Σε κουβέντα να βρισκόμαστε..

Μια και το ρίξαμε στις αναμνήσεις, να και ο δικός μου
επί μια 12ετία σύντροφος:

Micro seiki BL91

attachment.php

Κομψοτέχνημα!

Πως έπαιζε;


:rolleyes:
 
Re: Απάντηση: Re: Technics 1200MkII...Σε κουβέντα να βρισκόμαστε..

Το KENWOOD με το μάρμαρο όμως ήταν τέλειο!



:smile:
Eνας φιλος ακομη το εχει.
Τοτε το 1033 για μενα ηταν μια χαρα.Ειχε και αναρτηση,ηταν και με ιμαντα.Του ειχα μια Shure M75EJ T2.Tα υπολοιπα,LUXMAN L-85V και AR 10 Πi.
 
(Έτσι για να μιλήσουμε και για άλλα :flipout:)

1986...
Το πρώτο μου πικάπ, με βραχίονα παράλληλης μετατόπισης, ελεγχόμενο από Computer (διατυμπάνιζε η εταιρία) όπου μπορούσες να του δώσεις την εντολή να παίξει το 3ο κομμάτι π.χ.... :BDGBGDB55:

Αν θυμάμαι καλά το είχα πάρει 10.000 δραχμές!




Sansui P-L75!

SANSUI-STEREO-FULL-AUTOMATIC-D-D-TURNTABLE-P-L75__17832957_3.jpg



Εντάξει, αν και direct drive (ξέρω, καταστρέφω το όνειρο του Vanagon) ψιλοχάλια έπαιζε αλλά για την εποχή του το βλέπαμε σαν διαστημόπλοιο!

Πικ απ χωρις γαντια;; Τσσ,τσσ
 
Θυμασαι τι wow & flutter ειχε; :flipout:


Η ερώτηση του μήνα! :flipout:


Θυμάμαι ερχόνταν σε ένα τεράστιο κουτί όπου είχε μέσα άλλα 3 κουτιά!
Άνοιγες το μικρό και έβγαζες το πικάπ...
Τα άλλα δύο κουτιά είχαν τα παραφερνάλιά του.
Το ένα είχε ένα τσουβάλι wow & flatter και το άλλο ένα τσουβάλι ramble... :flipout:
 
'Αντε να ανοίξουμε και τρίτο νήμα "Περι Kenwood το ανάγνωσμα/Ιαπωνική σχολή" ενδιαφέρον θα ήταν.. :flipout::grinning-smiley-043-bye-
 
Μια και το ρίξαμε στις αναμνήσεις, να και ο δικός μου
επί μια 12ετία σύντροφος:

Micro seiki BL91

attachment.php

Κουκλί!..
Μα τί τα έκανες τα βινύλια καπετάνιε;..
 
Last edited:
Απάντηση: GROUP TEST: Πικάπ

Και για να μην είμαι άδικος, τα στοιχεία για το MK 5 είναι:

RUMBLE: - 78 db (IEC)

WOW & FLUTTER: 0,01 % WRMS

ACURRACY: + - 0.002 %

Βλέπεις, στο συγκεκριμένο θέμα, "απλά" μαθηματικά είναι...


:smile:

Μια και είναι απλά μαθηματικά μήπως θα μπορούσα να μάθω πώς ένα πικάπ με βελτιώσεις "στα σημεία" πήγε:

Το ράμπλ από -70 στο -78 (βελτίωση κατά πολλές φορές μια και μιλάμε για dB)

Το βάου φλάτερ απο 0,003 σε 0,001 δηλαδή βελτίωση 300%

Και την ακρίβεια απο 0,01 στο 0,002 δηλαδή 500% καλύτερη;


Η απάντηση είναι απλή: Μετράμε ότι και όπως γουστάρουμε. Λογαρισμό θα δώσουμε;

Για να εξηγηθώ περισσότερο άς πάρουμε κάτι σχετικά εύληπτο. Την ακρίβεια περιστροφής. Ένα πικάπ με ακρίβεια περιστροφής +-0,01 % γυρνάει το πλατώ απο 33,3367 έως 33,3300 πλήρεις περιστροφές το λεπτό (αν η μέτρηση είναι σε παράθυρο ενός λεπτού) κατά μέσον όρο.

Δεν αναφέρεται ποτέ και πουθενά αν το νούμερο αυτό επιτυγχάνεται με τη στιγμιαία ταχύτητα συνεχώς στο ίδιο νούμερο ή με συνεχείς διορθώσεις που προφανώς οδηγούν σε συνεχείς αυξομοιώσεις της ταχύτητας αλλά πετυχαίνουν καλό μέσο όρο μέσα στο παράθυρο της μέτρησης

Αν δεχθούμε ότι η απόλυτα ομαλή κυκλική κίνηση είναι άπιαστο όνειρο ακόμη και για το πιο εξελιγμένο ηλεκτροκίνητο μοτέρ λόγω των πόλων που αναγκαστικά έχει, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι είτε έχει μηχανισμό διόρθωσης με κρύσταλλο και διορθώνει συνέχεια τις αποκλίσεις (αφού συμβούν), είτε "στρογγυλεύει" τις συνεχείς ωθήσεις του (πολυ πολικού) μοτέρ με τη χρήση:
Α. μοτέρ χαμηλής ισχύος ώστε οι ωθήσεις να είναι κατα το δυνατόν ανεπαίσθητες

Β. Ιμάντα για περεταίρω απόσβεση των ωθήσεων και

Γ. Πλατώ με μεγάλη ροπή αδράνειας έτσι ώστε οι τυχόν ωθήσεις που φθάνουν εκεί να περνούν όσο το δυνατόν απαρατήρητες λόγω του δεύτερου νόμου του Νιούτον για τη στροφική κίνηση.

Τα τρία τελευταία σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό τα έχουν τα περισσότερα σύγχρονα πικάπ.

Το Technics αντίθετα έχει:

1. Ισχυρό κινητήρα και

2. Πλατώ σχετικά μικρής ροπής αδράνειας

Και αυτό διότι η σχεδόν ακαριαία έναρξη/ παύση και επίτευξη των επιθυμητών στροφών είναι ζητούμενο στους DJs.

Με φυσικό όμως επακόλουθο τις στιγμιαίες αυξομοιώσεις της ταχύτητας κάτι που ακούγεται εύκολα και παρότι τα κυκλώματα διόρθωσης τη διορθώνουν σε μέτρηση μεγάλου χρόνου δίνοντας εξαιρετικές μετρήσεις το κακό έχει ήδη γίνει.

Δεύτερο πιθανό επακόλουθο ή επίδραση του θορύβου του κινητήρα άμεσης οδήγησης ο οποίος βρίσκεται κάτω από το spindle επομένως όσο πλησιάζει η κεφαλή προς τα εκεί μπορεί να "μαζέψει" θόρυβο (ιδίως αν είναι γυμνή).

Επομένως δεν ξέρω για τα μαθηματικά, αλλά η Φυσική είναι εναντίον του Μι Κάπα δύο.

Βέβαια η άμεση οδήγηση έχει και μνημειώδεις υλοποιήσεις όπως η παρακάτω:

goldmundreference-vi.jpg


το κόστος τους όμως είναι τέτοιο που από τον τυχόν Έλληνα ιδιοκτήτη τέτοιου πικάπ μάλλον θα ζητούνταν να συνεισφέρει κατά μεγάλο ποσοστό στην κάλυψη του Εθνικού μας χρέους...
 
Καλές είναι και οι ευρωπαϊκές σχολές, ειδικά οι Εγγλέζοι και οι Γερμαναράδες.
Έχουν μόνο ένα θεματάκι με την κοστολόγηση των προϊόντων τους...

Αυτό ξαναπές το.. αν και υπάρχουν εξαιρέσεις.
 
Μια και το ρίξαμε στις αναμνήσεις, να και ο δικός μου
επί μια 12ετία σύντροφος:

Micro seiki BL91

attachment.php

Αυτόν τον βραχίονα πολύ θα τον ήθελα. Που θα μου πάει, κάποτε θα τον βρω και θα τον χτυπήσω αλύπητα.
 
Απάντηση: GROUP TEST: Πικάπ

Μια και είναι απλά μαθηματικά μήπως θα μπορούσα να μάθω πώς ένα πικάπ με βελτιώσεις "στα σημεία" πήγε:

Το ράμπλ από -70 στο -78 (βελτίωση κατά πολλές φορές μια και μιλάμε για dB)

Το βάου φλάτερ απο 0,003 σε 0,001 δηλαδή βελτίωση 300%

Και την ακρίβεια απο 0,01 στο 0,002 δηλαδή 500% καλύτερη;


Η απάντηση είναι απλή: Μετράμε ότι και όπως γουστάρουμε. Λογαρισμό θα δώσουμε;

Για να εξηγηθώ περισσότερο άς πάρουμε κάτι σχετικά εύληπτο. Την ακρίβεια περιστροφής. Ένα πικάπ με ακρίβεια περιστροφής +-0,01 % γυρνάει το πλατώ απο 33,3367 έως 33,3300 πλήρεις περιστροφές το λεπτό (αν η μέτρηση είναι σε παράθυρο ενός λεπτού) κατά μέσον όρο.

Δεν αναφέρεται ποτέ και πουθενά αν το νούμερο αυτό επιτυγχάνεται με τη στιγμιαία ταχύτητα συνεχώς στο ίδιο νούμερο ή με συνεχείς διορθώσεις που προφανώς οδηγούν σε συνεχείς αυξομοιώσεις της ταχύτητας αλλά πετυχαίνουν καλό μέσο όρο μέσα στο παράθυρο της μέτρησης

Αν δεχθούμε ότι η απόλυτα ομαλή κυκλική κίνηση είναι άπιαστο όνειρο ακόμη και για το πιο εξελιγμένο ηλεκτροκίνητο μοτέρ λόγω των πόλων που αναγκαστικά έχει, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι είτε έχει μηχανισμό διόρθωσης με κρύσταλλο και διορθώνει συνέχεια τις αποκλίσεις (αφού συμβούν), είτε "στρογγυλεύει" τις συνεχείς ωθήσεις του (πολυ πολικού) μοτέρ με τη χρήση:
Α. μοτέρ χαμηλής ισχύος ώστε οι ωθήσεις να είναι κατα το δυνατόν ανεπαίσθητες

Β. Ιμάντα για περεταίρω απόσβεση των ωθήσεων και

Γ. Πλατώ με μεγάλη ροπή αδράνειας έτσι ώστε οι τυχόν ωθήσεις που φθάνουν εκεί να περνούν όσο το δυνατόν απαρατήρητες λόγω του δεύτερου νόμου του Νιούτον για τη στροφική κίνηση.

Τα τρία τελευταία σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό τα έχουν τα περισσότερα σύγχρονα πικάπ.

Το Technics αντίθετα έχει:

1. Ισχυρό κινητήρα και

2. Πλατώ σχετικά μικρής ροπής αδράνειας

Και αυτό διότι η σχεδόν ακαριαία έναρξη/ παύση και επίτευξη των επιθυμητών στροφών είναι ζητούμενο στους DJs.

Με φυσικό όμως επακόλουθο τις στιγμιαίες αυξομοιώσεις της ταχύτητας κάτι που ακούγεται εύκολα και παρότι τα κυκλώματα διόρθωσης τη διορθώνουν σε μέτρηση μεγάλου χρόνου δίνοντας εξαιρετικές μετρήσεις το κακό έχει ήδη γίνει.

Δεύτερο πιθανό επακόλουθο ή επίδραση του θορύβου του κινητήρα άμεσης οδήγησης ο οποίος βρίσκεται κάτω από το spindle επομένως όσο πλησιάζει η κεφαλή προς τα εκεί μπορεί να "μαζέψει" θόρυβο (ιδίως αν είναι γυμνή).

Επομένως δεν ξέρω για τα μαθηματικά, αλλά η Φυσική είναι εναντίον του Μι Κάπα δύο.

Βέβαια η άμεση οδήγηση έχει και μνημειώδεις υλοποιήσεις όπως η παρακάτω:

goldmundreference-vi.jpg


το κόστος τους όμως είναι τέτοιο που από τον τυχόν Έλληνα ιδιοκτήτη τέτοιου πικάπ μάλλον θα ζητούνταν να συνεισφέρει κατά μεγάλο ποσοστό στην κάλυψη του Εθνικού μας χρέους...

THE DEBUNK OF A MYTH


"Myth Statement:

Direct Drive is never on speed always hunting and searching

In order for a 'table to have low flutter, the rotational precision must be high. It is an undeniable fact.

There are two kinds of direct drive systems out there:
1. those that use positional updating systems.
2. those that use linear frequency generators.

The 'tables that use the update technique will make a correction to the platter speed once, maybe twice per revolution. These designs will appear to hunt and search for speed because the corrections are large and tend to overshoot. They also will exhibit high Wow and Flutter Test results, usually over 0.2%. You know them as the DJ variety, Stanton, Gemini, Numark, etc.

Linear frequency generators like those used by Technics, Denon, JVC and Kenwood to name a few, have a constant read on the platter speed and do not need to make any corrections unless it is truly neccessary. And since these systems know the precise instant that the speed has changed, they can make a correction that is timed properly without overshoot and, as a result, is imperceptable. These systems acheive Wow and Flutter results of 0.025% and that is really nearing the resolution of the test equipment. These drive systems were born in the discrete quad period 1972-78 where the need to lock onto a 30Khz carrier signal and trace modulations to 50Khz at the inside groove were a requirement.

To compare, a very good belt drive like the Well Tempered Turntable, reviewed fully by Audio magazine, shows a Wow of 0.12% and a Flutter of 0.03%, or W&F = 0.15%. ca 1988

There are few measurements of this type specified by todays new age manufacturers or done by magazines today.

One I found a few years back in Stereophile Magazine reported on the Music Fidelity turntable around $5K, Flutter only equal to 0.15%. Interestingly, the magazine would not publish the Wow figure, expressing doubts about the measurement, believeing it was too high and probably the result of record non-concentricity. Perhaps, still, it would have been useful to know what was actually measured. 0.15% is 5 times the flutter of the W.T.T.

Now go back and compare that to the Technics W&F at 0.025%.( That's wow and flutter combined remember. That's 5 times better than the W.T.T)
Those measurements would not be possible if the motor was "hunting and searching".
And it is the only kind of control system that can compensate for dynamic stylus drag as well as static drag. Further, Technics goes so far as to test for spurious or peak wow and flutter as well. The results for that measurement is still just 0.035%! These specs are in the owner manual.
(AΥΤΟ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕ Η KENWOOD ΤΟ 1978. (Δική μου σημείωση))

Of course, there are those that will continue to delcare that while direct drive systems measure better, they do not sound as good as belt drive. We all should know that blaming the drive system alone as the single cause of poor sound in a turntable is an incomplete analysis. It might actually be more useful to understand what high levels of flutter actually sound like, and why that sound may be more acceptable to some and not others..

The following link from Answers.com reveals some interesting audibility data that results from only modest levels of flutter and it is worth reading.

http://www.answers.com/topic/wow-and-flutter-measurement

Myth Debunked."

:smile:
 
Last edited:
Μήπως διαβάζουμε διαφορετικά τεστς;

Δεν είδα μέτρηση Wow flutter και ακρίβειας περιστροφής (παρότι σε παλιότερο τεστ μετρούσε ακρίβεια).

Το Rumble από την άλλη δεν είναι ένα ξερό -xxdB αλλά φασματική ανάλυση για να βρεθεί η αιτία του.

Αν είναι δηλαδή τυχόν συντονισμός του συστήματος βραχίονα - κεφαλής (κατά τα άλλα το rumble αφορά το πλατώ και μόνο...) πρόβλημα πηγαδιού, κωδωνισμός πλατώ ή πρόβλημα ανάδρασης.

Περιμένω εναγωνίως copy paste από τη flat earth society...
 
Απάντηση: GROUP TEST: Πικάπ

Μια και είναι απλά μαθηματικά μήπως θα μπορούσα να μάθω πώς ένα πικάπ με βελτιώσεις "στα σημεία" πήγε:

Το ράμπλ από -70 στο -78 (βελτίωση κατά πολλές φορές μια και μιλάμε για dB)

Το βάου φλάτερ απο 0,003 σε 0,001 δηλαδή βελτίωση 300%

Και την ακρίβεια απο 0,01 στο 0,002 δηλαδή 500% καλύτερη;


Η απάντηση είναι απλή: Μετράμε ότι και όπως γουστάρουμε. Λογαρισμό θα δώσουμε;


Δεύτερο πιθανό επακόλουθο ή επίδραση του θορύβου του κινητήρα άμεσης οδήγησης ο οποίος βρίσκεται κάτω από το spindle επομένως όσο πλησιάζει η κεφαλή προς τα εκεί μπορεί να "μαζέψει" θόρυβο (ιδίως αν είναι γυμνή).


Απαντήσεις:

1)To ORIGINAL SL-1200, (στο οποίο αναφέρονται η κατώτερες μετρήσεις που σημειώνεις), έχει τελείως διαφορετική κατασκευή από το ΜΚ 2, με κυριότερη διαφορά ότι είναι servo controlled, έναντι του ΜΚ 2 που είναι quartz.
Διαφέρει όμως και το πηγάδι.

2)Λόγω ειδικού τρόπου κατασκευής, όλο το πλατώ μέρος του μοτέρ, δεν τίθεται θέμα "μαζέματος θορύβου".


:smile:
 
Last edited:
Μήπως διαβάζουμε διαφορετικά τεστς;

Δεν είδα μέτρηση Wow flutter και ακρίβειας περιστροφής (παρότι σε παλιότερο τεστ μετρούσε ακρίβεια).

Το Rumble από την άλλη δεν είναι ένα ξερό -xxdB αλλά φασματική ανάλυση για να βρεθεί η αιτία του.



Περιμένω εναγωνίως copy paste από τη flat earth society...


http://www.avmentor.gr/reviews/group_test_analog_systems_1k5_13.htm


:smile:
 
Λοιπόν επειδή όλοι "κόπτοντε" για το αν είναι καλύτερο ή οχι ένα Technics SL-1200MK2, ας δούμε τις μετρήσεις του:

Big clues as to why the Technics SL-1200 MKII sounds as good as it does:

Turntable Type
FG Servo Quartz Direct Drive

Wow and Flutter
0.01%WRMS,
+/- 0.035% peak

Rumble
-78dB DIN B

Speeds
33/45 RPM

Tonearm Shape
Universal S-Shaped

Tonearm Offset Angle
22°

Tonearm Effective Mass 12g
Tonearm Bearings Polished to a finish of +/-0.5 microns
Extremely low friction 0.007 grams
Anti Skate
0-3g

Tracking Accuracy 0° 3' inner groove (12" record)
2° 32' outer groove (12" record)
Standard Cable Capacitance 100pF including tone-arm cable
8pF per 10cm approx
Dimensions (W x H x D)
453 x 162 x 360 mm

Weight 12 Kg

Technics SL series turntables are still hand built in Japan and have become legendary with over 3 million sets being produced. All SL models feature the undisputedly accurate, reliable and durable Quartz Direct Drive Motor, with extremely high precision arm, precision Aluminium Diecast cabinet and heavy rubber base for vibration damping and total stability.


Και για να μην ξεχνιόμαστε... σε κουβέντα να βρισκόμαστε!!!-bye-

p1010528u.jpg
 
Last edited:
'Εβλεπα κάθε τεστ χωριστά. Δεν είχα δει τους συγκεντρωτικούς πίνακες. Sorry.

Να θέσω λοιπόν μία ερώτηση. Αφού τα μετράει όλα γιατί δεν τα σχολιάζει παρά μόνον όσα έχουν πρακτικά ακουστό αποτέλεσμα;

Μα περί αυτού πρόκειται! Πια τελικά έχουν ακουστό αποτέλεσμα!

Πάντως, και επειδή ούτε οι νόμοι της φύσης έχουν αλλάξει αλλά ούτε και η τεχνολογία των pickup, νομίζω ότι τα τρία + 1 στοιχεία που έχουν να κάνουν με το πλατώ καθαρά, άσχετα από κεφαλή-βραχίονα που είναι μία άλλη ιστορία, (rumble, wow & flutter, speed accuracy, + αντοχή στην ακουστική ανάδραση), σίγουρα έχουν πρακτικά ακουστό αποτέλεσμα.



:smile:
 
Status
Not open for further replies.