Τεχνικές προδιαγραφές VDSL 50 σε καμπίνα μικρής απόστασης

Kiriakos_GR

New member
23 January 2015
59
Βόλος
Έχω διαβάσει άπειρα μηνύματα, με την ενεργοποίηση μιας γραμμής VDSL σε καμπίνα, πολλοί ζητούν πρόσθετη επιβεβαίωση ότι όλα πήγαν καλά.
Ο εξοπλισμός Speedport Plus κατά γενική παραδοχή είναι ο φτωχότερος, στην παρουσίαση πληροφοριών σύνδεσης γραμμής, άλλο από δυο περιγραφές .

SNR (Down/Up) 31.1 / 45.9 dB
Attenuation (Down/Up) 11.0 / 7.0 dB

Όλη μου την ζωή είμαι βιομηχανικός ηλεκτρολόγος Ηλεκτρονικός, έχω μάθει να δουλεύω με προδιαγραφές και ενημέρωση σε έντυπη μορφή.
Ο δομημένος χαλκός (έδρα μου ως καφαο 110 μέτρα), Καφαο σε καμπίνα 6 μέτρα.
Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα σχετικό έγγραφο που να ενημερώνει τα όρια επιθυμητών τιμών SNR και Attenuation, στο συγκεκριμένο κύκλωμα?
Η πυκνότητα τοποθέτησης καμπίνα σε σχέση με την επόμενη καμπίνα, έγινε με σχέδιο προκειμένου να έχουμε όμοια κυκλώματα σε κάθε γειτονιά (εντός μεγάλων πόλεων).

Attachments

• 25-5-2022_VDSL_50_OTE_1.jpg
    25-5-2022_VDSL_50_OTE_1.jpg
    153.9 KB · Views: 46
Επειδή η παρούσα τεχνολογία (FTTC) έχει πάρα πολλά "ανοίγματα" που επηρεάζουν την λειτουργία και τα στατιστικά αυτής, δεν μπορούν να δοθούν συγκεκριμένα όρια, και θα κόστιζε να γίνει και μελέτη ανά περιοχή για αυτό αν ήθελαν έστω ένα μπούσουλα.

Το firmware OTE5 που φοράει το δικό σου υπολογίζει αθροιστικά το Attenuation αντί χωριστά για κάθε channel (partition), δεν μπορεί να βγει συμπέρασμα.
Κατέβασε αν θες το OTE2 firmware και πέρασε το χειροκίνητα και δώσε πάλι μια screenshot από το status page please.

Το 31dB είναι εξαιρετική φιγούρα SnR για τον Ελληνικό απαρχαιωμένο χαλκό στο μεγαλύτερο μέρους του δικτύου. Από τα stats η γραμμή σου θα πρέπει να είναι βράχος και να μην πέφτει εύκολα.

Το SNR διαπίστωσα ότι είναι μια μέτρηση όπου το Speedport Plus ανανεώνει στην μονάδα του δευτερόλεπτου.
Το βράδυ έκανε διακύμανση έως 29.7 ~ 29.8dB και σήμερα το πρωί το βρήκα ξανά στα 30.8 ~ 31dB.
Καφαο εισαγωγή πολυκατοικίας, είναι φρέσκα, πριν μια πενταετία έπεσε κεραυνός και αντικαταστάθηκαν οι καλωδιώσεις.

Έδωσα εντολή να το αλλάξουν σε Fast path.
Από πλευράς ΟΤΕ, θεωρούν ότι η αλλαγή από ADSL σε VDSL2 είναι ακόμα σε εξέλιξη, και ότι θα πρέπει να περιμένω άλλες 24 ώρες, ώστε να ενημερωθεί το ψηφιακό τους σύστημα.

Βρήκα το μπούσουλα που έψαχνα για τα SNR και Attenuation, τα έκανα σούμα στην παρακάτω εικόνα.
Στην πραγματικότητα η συνολική καλωδίωση δεν ξεπερνά το 80 μέτρα από την καμπίνα.

Στάθηκα και εγώ σε κάτι τυχερός, παίρνω χρυσό μετάλλιο στο αγώνισμα του SNR. :cool:

:cool:Speedport-Plus-SNR-Attenuation.jpg

Μπόμπα είσαι.
Και με τα στατιστικά αυτά πας και για 100αρα, αλλά και σε καλό βαθμό και 200αρα.

• Like
Reactions: Kiriakos_GR
Και ιδού το θαύμα από σήμερα = Fast path.
Aπο το 1998 που έχουμε Internet, περάσαμε από όλα τα στάδια ανάπτυξης τεχνολογίας τηλεπικοινωνιών, μόλις θυμήθηκα το US Robotics 33K Dial-up.

Θεωρώ την 100αρα και άνω, ως ειδική υπηρεσία που είναι χρήσιμη σε λιγότερα χέρια.
Στην περίπτωση μου, το ότι η υποδομή αντέχει ( υποστηρίζει μεγαλύτερο Bandwidth), το προσμετρώ στα συν, ως εγγύηση σταθερότητας.

Παραθέτω ένα διαγνωστικό λινκ Cosmote για όσους δεν το έχουν.

Και ένα διαγνωστικό λινκ για έλεγχο ( σπασμένα πακέτα)

Attachments

• 26-5-2022_VDSL_50_OTE.jpg
    26-5-2022_VDSL_50_OTE.jpg
    155.5 KB · Views: 25
  • Like
Reactions: mikemtb
Απόλαυσε την γραμμούλα σου :)
Μην μπλέξεις στα speedtest κλπ γιατί σε βλέπω να μπαίνεις στα έξοδα με αναβαθμίσεις :D

Η μόνη μου ζοχάδα είναι ότι στην συνδεσιμότητα με Game server στην Γερμανία δεν άλλαξαν και πολλά.
Το είχα ρωτήσει πολλές φόρες το ερώτημα στο ADSL.ΓR (το βουνό της ασχετοσύνης), τι βελτίωση Ping θα μπορεί να προσφέρει το VDSL2 σε σχέση με την ADSL.

Τώρα ξέρω, η ADSL μπορεί να είναι μέχρι 2ms ταχύτερη, αλλά όταν το παίγνιο συνδυάζει επικοινωνία παιχτών με VOIP, τότε θα πνιγεί.

Η ADSL από εδώ Βόλο, έφτανε Γερμανία με 53ms ως το καλύτερο και 75ms το χειρότερο.
Η VDSL2 φτάνει στα 55ms και δεν μεταβάλετε εύκολα.

Φόρτωμα σελίδων και Youtube, πρέπει να είσαι τυφλός ώστε να μην νοιώσεις την διαφορά.

CRC και FEC δεν υπάρχουν ούτε για δείγμα.

Περίεργος, ο Game server στην Γερμανία, μέσο της κονσόλας διάγνωση δικτύου του παιχνιδιού, μου εμφάνιζε τακτικά 0.3% χαλασμένα πακέτα στο down, 0% στο Up.
Έχω κάρτα δικτύου INTEL, μου πέρασε από το μυαλό να την ρίξω στα 100Mbits από τα 1000Μbits, μήπως και εννοηθεί το ping. Θα το δοκιμάσω αύριο.

Λογικό ping με γερμανία τα 53ms.
Το ping με το εξωτερικό εξαρτάται πολύ από το routing του ISP, το οποίο είναι πολλαπλάσιο του ping μεταξύ του modem σου και του DSLAM/εσωτερικό δίκτυο του ΟΤΕ και εκάστοτε ISP.

Ψηφήσαμε ΟΤΕ διότι βασιζόμαστε στο routing του ISP, το οποίο ξέραμε από την περασμένη δεκαετία, ότι ο ΟΤΕ νοικιάζει τις ταχύτερες διόδους traffic προς το εξωτερικό.
Τώρα νοιώθω προβληματισμένος διότι ο στόχος μου, να είμαι τουλάχιστον στα 30ms δεν πιάνετε.

Ένας χριστιανός ας τρέξει τεστ με τον παρακάτω σερβερ και ίνα 100% ώστε να μας πει τι ψάρια πιάνει.
InterNetX GmbH
Munich

Last edited:
Ψηφήσαμε ΟΤΕ διότι βασιζόμαστε στο routing του ISP, το οποίο ξέραμε από την περασμένη δεκαετία, ότι ο ΟΤΕ νοικιάζει τις ταχύτερες διόδους traffic προς το εξωτερικό.
Τώρα νοιώθω προβληματισμένος διότι ο στόχος μου, να είμαι τουλάχιστον στα 30ms δεν πιάνετε.

Ένας χριστιανός ας τρέξει τεστ με τον παρακάτω σερβερ και ίνα 100% ώστε να μας πει τι ψάρια πιάνει.
InterNetX GmbH
Munich

Μην δίνεις πολύ σημασία στο ping σε servers του OOKLA, είναι λαχείο, και δεν ξέρεις πόσο loaded είναι την στιγμή του test σου.

Εγω με FTTC (VDSL2, όχι οπτική ίνα), αυτή τη στιγμή έχω 36ms με τον server που είπες (internetx munich).

Να γράψω δυο λόγια για την σύγχυση τεχνικής ονοματολογίας, μια φορά και έναν καιρό καμάρωναν σαν γύφτικα σκεπάρνια, όσοι είχαν ADSL και βρίσκονταν περιμετρικά του τοπικού τηλεφωνικού κέντρου ΟΤΕ.
Διότι ακόμα και το ADSL δεν απογοητεύει στα λίγα μέτρα απόσταση χαλκού, όμως έχουμε το όριο 24αρα, που περιορίζει τον όγκο ανά δευτερόλεπτο.

Το FTTC το ονομάζουν έτσι εκτός Ελλάδας, εμείς το λέμε VDSL2, είναι το ADSL 24αρα αυτό επί τέσσερις φορές = 100αρα , στο οποίο έχουν χαθεί οι απώλειες αποστάσεων (λόγο ίνας) , που είναι το νέο μέσο σύνδεσης καμπίνας μέχρι το αστικό κέντρο ΟΤΕ.

Το FTTH δεν είναι κάτι άλλο από την εξαφάνιση, των όποιων απωλειών χαλκού από καμπίνα ως τον πελάτη, και κατά επέκταση μπορεί να εξυπηρετήσει θεωρητικά πάντα, απεριόριστο όγκο δεδομένων.
Και στις τρεις περιπτώσεις (τεχνολογίες) αλλάζει το όριο του όγκου, όπου εσφαλμένα το μάρκετινγκ γραμμών ιντερνέτ, περιγράφει ως ταχύτητα.

Ο απλός κόσμος και κυρίως τα παιδιά, φαντασιώνονται λόγο του μάρκετινγκ, ότι τα πακέτα διαφορετικού όγκου, προσφέρουν θετικά στην συνδεσιμότητα με Game server του εξωτερικού.
Στην πραγματικότητα η ταχύτητα Ping στην συνδεσιμότητα με το εξωτερικό, είναι άμεσα συσχετισμένη με το εξοπλισμό του ΟΤΕ και τις συνεργασίες διεθνή δίκτυα μεταφοράς.
Ναι, Βόλο με Θεσσαλονίκη έχω 10~11 ms, από εκεί και πέρα υπάρχει ένας αριθμός μεσολαβητών σέρβερ, για τους οποίους δεν γνωρίζουμε εάν είναι και αυτοί τεχνικά φρέσκο αναβαθμισμένοι, ώστε οι απώλειες στην καθυστέρηση Ping να μειωθούν ακόμα περισσότερο.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον τεχνικών υποδομών, το κλαψούρισμα ότι πληρώνω για 100αρα και πιάνω 75, στην πράξη μπορεί να υποδηλώνει κάποια καλωδιακή ατέλεια, η κάτι άλλο, που συσχετίζετε με το δίκτυο εντός Ελλάδας αποκλειστικά, έλα μου τώρα που όλες οι υπηρεσίες που έχουμε έρχονται από εκτός Ελλάδας, και εκεί είναι που ακόμα και ο έμπειρος χρήστης υπηρεσιών ιντερνέτ, σηκώνει τα χέρια ψηλά.

Σε έναν ιδανικό κόσμο, ο Ιταλός , ο Γάλλος, ο Αυστριακός, ο Έλληνας, θα έπρεπε να έχουν όμοιους χρόνους απόκρισης στην σύνδεση με Γερμανία.
Σήμερα ο Γερμανός έχει 10ms εντός Γερμανίας.
ο Αυστριακός 20ms
ο Έλληνας 55ms

Η μηχανή ενός παιχνιδιού, κατά περίπτωση κάνει έως 38 επαναλήψεις ping το δευτερόλεπτο ως μέγιστο, και εμείς βλέπουμε το παιχνίδι στα 80~120 FPS.

Το δευτερόλεπτο ισούται με 1000ms.

38 x 55ms = 2090 ms = δυο δευτερόλεπτα χρόνος καθυστέρησης ο Έλληνας

38 x 10ms = 380 ms = λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο ο Γερμανός

38 x 20ms = 760 ms = λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο ο Αυστριακός

Μετά παραπονιούνται τα Ελληνόπουλα, ότι οι συμπαίκτες είναι κλέφτες, διότι δεν μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει χρόνο-καθυστέρηση σε συνδυασμό με τον χρόνο αντίδρασης ενός παίκτη, όπως αντίστοιχα ένας οδηγός κάνει αναγκαστικό φρενάρισμα την στιγμή που η εικόνα που βλέπει έχει σφάλμα δυο δευτερόλεπτα καθυστέρησης.

Μετά πάει ο άλλος και παίρνει κάρτα γραφικών 1500€ και περιμένει να γίνει Ολυμπιονίκης στο On-line Gaming.
Δεν μας βγαίνουν τα νούμερα στην επιτάχυνση …. και η ύπαρξη τοπικών Game server είναι κάτι που δεν υπάρχει σήμερα, διότι χρειάζονται ακριβές υποδομές.

Εκτός εάν βάλουμε το σερβερ του TAXIS NET, το βράδυ να κάνει Hosting Battlefield 5.

• Like
Reactions: mikemtb
Το FTTC είναι η τοπολογία ανάπτυξης του δικτύου νεάς γενιάς. Δηλώνει ότι ο εξοπλισμός τερματισμού της ίνας είναι στο επίπεδο "γειτονιάς", στον υπαίθριο κατανεμητή. Πάνω από το FTTC, μπορείς να περάσεις πολλά διαφορετικά πρωτόκολλα, δύο εκ των οποίων χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα, τα VDSL2 17a & 35b. Θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιείται το G.FAST πάνω από FTTC, με ταχύτητες στα 500Mbit (σύνολο up/down).

Το VDSL2 είναι η εμπορική ονομασία του πρωτοκόλλου G.993.2 κατά ITU. To 17a και 35b, υποδηλώνουν το φάσμα συχνοτήτων που χρησιμοποιείται. Το προφίλ 17a χρησιμοποιείται για συνδέσεις μέχρι τα 100Mbit και το 35b για τις 200άρες. Ο λόγος που επελέγησαν αυτά τα δύο είναι λόγω συνύπαρξης στο vectoring.

Όσον αφορά τη διεθνή διασύνδεση, στον ΟΤΕ συγκεκριμένα, είναι αρκετά απίθανο να έχεις πρόβλημα, ειδικά προς Ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η OTEGlobe που χρησιμοποιεί, είναι δική του εταιρία. Ωστόσο, ακόμα και έτσι, το δίκτυο του έχει ακραία σημεία που διασυνδέονται με τοπικά δίκτυα της περιοχής και καταλήγουν στο δίκτυο του παρόχου που είναι ο host μας. Υπάρχουν με λίγα λόγια αρκετά σημεία που είναι εκτός ελέγχου του παρόχου μας και μπορεί να μας δημιουργήσουν πρόβλημα.

Ο ίδιος προορισμός σε εμένα δίνει >200Mbps σε FTTH του ΟΤΕ με 32ms ping. Λόγω απόστασης, δεν μπορεί να κατέβει παρακάτω.

Κάποια στιγμή στο μέλλον, με το δωράκι διπλασιασμού θα φτάσω και εγώ στο πακέτο 100Μ - 10Μ
Μέσα από το κρυφό μενού Speedport Plus, βλέπω τα κατασκευαστικά μέγιστα κάρτας DSLAM.
"dsl_max_downstream", "varvalue": "148800"
"dsl_max_upstream", "varvalue": "60784"

Περί OTEGlobe, γνωρίζουμε ότι είχε την καλύτερη φήμη, αλλά ίσως η νέα βαλκανική EON (η με όποιο όνομα καταλήξουν), να αλλάξει το παιχνίδι ειδικά προς Ευρωπαϊκούς προορισμούς, λόγο ιδιόκτητου δικτύου ινών Βαλκάνια και Ολλανδία.
Όποια εξέλιξη, θέλει 12 μήνες χρόνο, άρα καμιά νέα είδηση από αυτό το μέτωπο για τώρα.

Όταν μου δίνετε στατιστικά να γράφετε και την πόλη σας. ( και την ώρα που το τρέξατε).

Την ώρα που στο έγραψα, από την Αθήνα.
Δοκίμασε να τρέξεις ένα tracert για Γερμανία στο cmd να δούμε από που σε βγάζει.

Συντομότερη βόλτα κάνει η δικιά μου, 12 hops, 36ms avg πάλι :D

Η απόσταση εννοείται πως παίζει τον κυριότερο λόγο (έχοντας φυσικά την ελάχιστη απαραίτητη χωρητικότητα δικτύου εννοείται).
Είναι σαν να φωνάζεις εσύ από το Παγκράτι κάποιον στην Ακρόπολη, και να φωνάζω και εγω τον ίδιο αλλά από τον Διόνυσο... όσο πιο δυνατή φωνή και αν έχω (δίκτυο, γραμμή), εσύ είσαι πιο κοντά, πάλι πρώτος θα "φτάνεις" στον "στόχο" σου.

Με Κύπρο, Ιταλία, Τουρκία, Βουλγαρία, έχουμε γενικά καλά ping για gaming.

tracert για Γερμανία ...

Υπάρχει ένα ενδιαφέρον εδώ.
Δεν βγαίνει από τα διεθνή κυκλώματα του ΟΤΕ. Υπάρχει διασύνδεση στο GR-IX και ακολουθείται το routing της Hurricane Electric και όχι της OTEGlobe.

HE & Cogent είναι αρκετά low cost Tier 1 providers, με μεγαλύτερες ανοχές σε διακυμάνσεις στο latency.

• Like
Reactions: Kiriakos_GR
Υπάρχει ένα ενδιαφέρον εδώ.
Δεν βγαίνει από τα διεθνή κυκλώματα του ΟΤΕ. Υπάρχει διασύνδεση στο GR-IX και ακολουθείται το routing της Hurricane Electric και όχι της OTEGlobe.

HE & Cogent είναι αρκετά low cost Tier 1 providers, με μεγαλύτερες ανοχές σε διακυμάνσεις στο latency.

Το έχω προσέξει και εγώ, σε απλοποιημένη περιγραφή,
φεύγουμε από εδώ σφαίρα, αναμειγνύονται δρομολογητές Αμερικής, οι οποίοι αυξάνουν ( επιβαρύνουν το Ping) με καθυστέρηση στην διαδικασία δρομολόγησης προς Ευρώπη.
Οι Γερμανοί που περνάνε από τα ίδια μονοπάτια δρομολόγησης έχουν 10ms προς USA και άλλα 10ms για επιστροφή, = 20ms στο Game Server.
Εμείς φορτωνόμαστε με ένα καπέλο 30ms εντος USA + τα 20ms ( 10 GR + 10 επιστροφή από USA), και φτάνουμε τα 55ms όταν το παίγνιο κάνει χρήση συγκεκριμένου μεγέθους πακέτα, τα οποία εξυπηρετούν τις ανάγκες του.

Και εφόσον εστιάσαμε στο αληθινό πρόβλημα, το ερώτημα είναι ποιος ευθύνεται για την απώλεια επιδόσεων? (αναζήτηση ευθυνών)
Η OTEGlobe είμαι σίγουρος ότι γνωρίζει την αρνητική κατάσταση, την αποδέχεται λόγο συμφερόντων ?
Η οπτική ίνα αντιπροσωπεύει την ταχύτητα του φωτός, και η διαχείριση δρομολόγησης γινετε με μηχανήματα του 2010.

Μια άλλη εποχή, περνάγαμε από 35 hops, και σήμερα με λιγότερους πάλι στην από κάτω είμαστε.

Να προσφέρω ένα δωράκι τεχνικού ενδιαφέροντος,
Ανάστροφο Traceroute από Γερμανία προς Ελλάδα.

Απλά βάζετε την αναγραφόμενη IP (που είναι η δικιά σας)
Η παθογένεια της κατάστασης επιβεβαιώνετε για άλλη μια φορά.

2​
core24.fsn1.hetzner.com213.239.245.241de0.388 ms

7​
nyma-asr99b-hu-0-9-0-3.OTE.ath.OTEGlobe.gr62.75.3.154gr66.250 ms
9​
nyma-asr99a-maro7609a.backbone.otenet.net79.128.226.33gr63.583 ms
lari-asr99a-nyma-asr99a.backbone.otenet.net79.128.228.10gr64.719 ms64.716 ms