Τεχνική και επεξεργασία σε φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ιωσήφ να υποθέσω ότι η βινιέτα είναι επεξεργασία. Επίσης ο φάρος δείχνει λίιιιγο καμένος νομίζω, κατά τα λοιπά τι λέει ο 18/2,8? Στην οθόνη μου (24άρα Dell) δεν βλέπω κάτι εξαιρετικό, αλλά μπορεί να φταίει η διάρκεια της έκθεσης...
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Δημήτρη, όντως ο φάρος είναι λίιιιγο καμένος.
Η βινιέτα δεν είναι επεξεργασία. Νομίζω οφείλεται στο φίλτρο που χρησιμοποίησα. Δοκίμαζα το Big Stopper (Lee Filters) που έχει κάποιος φίλος - και το οποίο μάλλον θα καταλήξει σε μένα αφού ο φίλος δεν το χρησιμοποιεί! :ernaehrung004:
Δεν ξέρω αν φταίει το ότι έχει το Standard Adaptor Ring και όχι το Wide Angle που ταιριάζει στον φακό μου.
Τώρα όσον αφορά στον φακό δεν έχω τις γνώσεις να κάνω πλήρες review. Μου αρέσει η προοπτική του ευρυγώνιου και την εξερευνώ με ιδιαίτερη απόλαυση.
Όμως είναι γεγονός πως, προσωπικά, δεν ενθουσιάστηκα τόσο πολύ με τον φακό, αν και τον περίμενα πώς και πώς.
Στα δικά μου άπειρα μάτια, ο 55mm f1.8 και ο macro 90mm είναι κατά πολύ ανώτεροι.
Να σημειώσω πάντως πως οι καιρικές συνθήκες στην Κύπρο αυτές τις δύο μέρες δεν είναι καθόλου καλές. Ισχυροί άνεμοι και μεγάλη ποσότητα σκόνης στην ατμόσφαιρα με έχουν δυσκολέψει πολύ.
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

εγω το πα.... το 16φ ειναι μονο για δυσκολες καταστασεις
την ημερα θα εβαζα 9-11
και προσοχη στον χρονο
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Όντως, μου το πες και χθες Κώστα. Άρα μικρότερο διάφραγμα και βλέπουμε.
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Αν έχει σκόνη και και αρμύρα από την θάλασσα, δεν βγαίνει συμπέρασμα - δεν παλεύονται αυτά...
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ευχαριστω τα καλα λογια απο ολους παιδια! Για την ωρα απ οτι φαινεται κολλησαμε με την canon 450d της αδερφης μου και την φιλματη φυσικα. Εχει ενδιαφερον το ποσο διαφορετικα πρεπει να σκεφτομαι φωτογραφικα οταν χειριζομαι μια τοσο παλια μηχανη οπως αυτη η canon. Το μικρο δυναμικο ευρος σε σχεση με το φιλμ η ακομη και με την καινουρια sony a5100 σε κανει να σκεφτεσαι το μισο καδρο και να μην σε απασχολουν ειτε τα καμμενα λευκα ειτε οι σκιες. Το ξεχνας οτι δεν πιανει ο αισθητηρας και προχωρας. Αλλο τροπο δεν βλεπω. Παντως το διασκεδαζω γιατι βλεπω ποσο ευκολα μπορω να σπρωξω τα ορια αυτης της μηχανης! Και τα χρωματα της canon φανταστικα! Ανετα δουλευω jpeg μονο. Των αλλων εταιριων ειναι λιγο σαν overprocessed hdr.

Στάλθηκε από το Lenovo P1ma40 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Re: Απάντηση: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Το νήμα είναι πολύ ενδιαφέρον, με πολύ ωραίες φωτογραφίες.
Έχω μια απορία σχετικά με τα φίλτρα ND και την χρήση τους. Όταν έχει δύση ο ήλιος και το φως είναι ελάχιστο ως και μηδαμινό, το φίλτρο λογικά τα ξεκουμπόνουμε απο τον φακό...ή όχι; Θέλοντας να πώ πως πετυχαίνουμε μεγάλους χρόνους έκθεσης και χωρίς την βοήθεια ενός ND φίλτρου πλέον, ισχύει κάτι τέτοιο;
Σε τέτοιες συνθήκες φωτισμού ενδεχομένως να τη "βγάλεις καθαρή" χωρίς φίλτρο αλλά και πάλι, ο χρόνος έκθεσης δεν θα είναι αρκετός για να φανεί κάποια ενδιαφέρουσα επίδραση στο νερό. Με απλά λόγια, για να πάρεις νερό "κρέμα", πρέπει να έχεις αρκετά μεγάλο χρόνο έκθεσης. Προσθέτω επίσης ότι σε αυτά τα οριακά σημεία του ήλιου (ανατολή και δύση), η κίνησή του δείχνει πιο γρήγορη και το αποτέλεσμα στο γενικό φωτισμό του κάδρου είναι πιο απρόβλεπτο σε χρόνο έκθεσης απ' ότι όταν βρίσκεται πιο ψηλά. Επίσης, το φως σε καθαρό ουρανό είναι κατευθυνόμενο και δημιουργεί ανεπιθύμητες σκιές. Αυτός είναι κι ένας λόγος που εγώ προσπαθώ να κάνω τέτοιες λήψεις σε συννεφιά όπου το φως είναι σταθερό και ομοιόμορφα διάχυτο στο κάδρο (χωρίς σκιές).
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Σ' ευχαριστώ Ιωσήφ! Η συγκεκριμένη ήταν ένα άριστο παράδειγμα του "βρέθηκα στο κατάλληλο σημείο, την κατάλληλη ώρα"...

Τώρα, στη δική σου να σημειώσω τα εξής (πάντα καλοπροαίρετα). Με ενδιαφέρει στα κάδρο τόσο το τεχνικό, όσο και το αισθητικό κομμάτι (πάλι χωρίς να το παίζω ειδήμων).

1. Νομίζω πως η τόσο κοντινή λήψη του βράχου "μπουκώνει" το κάδρο και δεν αφήνει να αναδειχθεί το εφέ της μακράς έκθεσης (το κομμάτι του νερού είναι λίγο αναλογικά με τον βράχο). Νομίζω πως επειδή ο σχηματισμός του βράχου σαν "Χ" οδηγεί αναγκαστικά το μάτι στο κέντρο του κάδρου, εκεί δεν βλέπω κάτι ενδιαφέρον προς παρατήρηση και επίσης "κλέβει" την παρουσία της θάλασσας.
2. Πρόσεξε λίγο το halo που δημιουργείται μεταξύ θάλασσας και βράχου, αριστερά, από τη μέση του βράχου και προς τα κάτω. Είναι ανεπαίσθητο μεν αλλά υπάρχει. Το λάθος που αναπαράγουν κάποια tutorials είναι ότι πρέπει να δουλεύουμε τέτοιες βούρτσες σε 100% μέγεθος για λόγους ακριβείας στα άκρα αλλά το λάθος που γίνεται είναι ότι η βούρτσα είναι συνήθως μικρή σε μέγεθος και η μετάβαση από το επεξεργασμένο κομμάτι στο μη επεξεργασμένο είναι πιο δραστική. Οπότε καλό είναι πάντα να τσεκάρουμε το αποτέλεσμα πχ και σε 25% και φυσικά να βάζουμε μεγάλο feather στη βούρτσα.
3. Η θάλλασα έδωσε ωραίο χρώμα αλλά ο ουρανός σαν να μώβιασε?
4. Η επιλογή του διαφράγματος σε f/22 ναι μεν σου έδωσε 128" λήψης αλλά με τίμημα την απώλεια λεπτομέρειας (αν και σε σώζει αρκετά ο Batis). Εγώ δεν θα κατέβαινα από το f/16 το οποίο είναι ~1 στοπ διαφορά με το f/16, οπότε θα κέρδιζες αρκετά σε λεπτομέρεια και θεωρητικά θα έπαιρνες το μισό χρόνο λήψης (~64") που και πάλι είναι αρκετός για να φανεί το εφφέ στο νερό.

ελπίζω να σου φανούν λίγο χρήσιμα τα παραπάνω -bye-
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ευχαριστώ Τέο για τις εισηγήσεις! Πάντοτε είναι δεκτές και χρήσιμες!
1) Όσον αφορά στο πρώτο σημείο δεν μπορούσα να πάω πιο μακριά. Οπότε ίσως άλλη γωνιά λήψης να ήταν προτιμότερη. Έχω φυσικά κι άλλες λήψεις και θα ανεβάσω ακόμη κάποιες.
2) Εγώ πάντα ελέγχω στο 100%, ... άρα έκανα λάθος μέχρι τώρα :bigcry:
Όμως στη συγκεκριμένη δε χρησιμοποίησα καθόλου βούρτσες :hmmmm: Ποιο slider στο camera raw δημιούργησε το halo? To clarity?
3) Έχεις απόλυτο δίκαιο στο χρώμα του ουρανού, το έλεγξα και σε άλλη οθόνη. Στη δική μου που έκανα την επεξεργασία δε φαίνεται τόσο έντονο. Πώς ρυθμίζω τα χρώματα της οθόνης μου (iMac)? Ξέρει κανείς?
4) Απορία: Χρησιμοποίησα το φίλτρο big stopper (10 στοπ). Παρατήρησα όμως ότι λόγω υπερβολικής ηλιοφάνειας στην Κύπρο, οι χρόνοι έκθεσης που παίρνω δεν είναι μεγάλοι (δεν αναφέρομαι στη συγκεκριμένη φωτογραφία). Οπότε σκέφτομαι είτε να αγοράσω το little stopper (6 στοπ) και να το τοποθετώ μαζί με το big stopper είτε να αγοράσω το super stopper (15 στοπ). Ποια επιλογή θεωρείται καλύτερη και γαιτί?
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

4) Απορία: Χρησιμοποίησα το φίλτρο big stopper (10 στοπ). Παρατήρησα όμως ότι λόγω υπερβολικής ηλιοφάνειας στην Κύπρο, οι χρόνοι έκθεσης που παίρνω δεν είναι μεγάλοι (δεν αναφέρομαι στη συγκεκριμένη φωτογραφία). Οπότε σκέφτομαι είτε να αγοράσω το little stopper (6 στοπ) και να το τοποθετώ μαζί με το big stopper είτε να αγοράσω το super stopper (15 στοπ). Ποια επιλογή θεωρείται καλύτερη και γαιτί?
Δεν θέλει ρώτημα, εννοείται ότι από πλευράς ποιότητας αποτελέσματος η επιλογή είναι 1 φίλτρο, άρα το super stopper (2 φίλτρα, όσο ποιοτικά και να είναι, σημαίνει ότι μεταξύ θέματος και φακού παρεμβάλλονται 2 κι όχι 1 εμπόδιο, οπότε...). Άσε που οι σκόνες είναι καλύτερα διαχειρίσημες σε 1 φίλτρο παρά σε 2. Φυσικά, τα 15 στοπ είναι τραγική καθυστέρηση αλλά αν δουλεύεις σε πλήρη ηλιοφάνεια, είναι καλή λύση. Με 11 στοπ στο NiSi ND2000 δεν έπαιρνα ούτε 25" καθυστέρησης.
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

υπαρχει καλυτερη λυση
φωτογραφιζεις, νωρις το πρωι η το απογευμα
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Σωστό κι αυτό Κώστα, αλλά δεν είναι πάντοτε εφικτό!
Και η ηλιοφάνεια της Κύπρου δεν περιγράφεται εύκολα!
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

υπαρχει καλυτερη λυση
φωτογραφιζεις, νωρις το πρωι η το απογευμα
Από προηγούμενη απάντησή μου:
Σε τέτοιες συνθήκες φωτισμού ενδεχομένως να τη "βγάλεις καθαρή" χωρίς φίλτρο αλλά και πάλι, ο χρόνος έκθεσης δεν θα είναι αρκετός για να φανεί κάποια ενδιαφέρουσα επίδραση στο νερό. Με απλά λόγια, για να πάρεις νερό "κρέμα", πρέπει να έχεις αρκετά μεγάλο χρόνο έκθεσης. Προσθέτω επίσης ότι σε αυτά τα οριακά σημεία του ήλιου (ανατολή και δύση), η κίνησή του δείχνει πιο γρήγορη και το αποτέλεσμα στο γενικό φωτισμό του κάδρου είναι πιο απρόβλεπτο σε χρόνο έκθεσης απ' ότι όταν βρίσκεται πιο ψηλά. Επίσης, το φως σε καθαρό ουρανό είναι κατευθυνόμενο και δημιουργεί ανεπιθύμητες σκιές. Αυτός είναι κι ένας λόγος που εγώ προσπαθώ να κάνω τέτοιες λήψεις σε συννεφιά όπου το φως είναι σταθερό και ομοιόμορφα διάχυτο στο κάδρο (χωρίς σκιές).
επίσης ενδέχεται τέτοιες ώρες τα ποσοστά υγρασίας να είναι υψηλά, οπότε αυξάνει το haze και το dehaze δεν είναι πάντα αποτελεσματικό...
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Μάνο ωραίο θέμα, απλώς νομίζω ότι πρέπει να διαλέξεις την τοποθέτησή του στο κάδρο. Στο τρίτο αριστερά, τρίτο δεξιά ή στο κέντρο. Εγώ θα τοποθετούσα τον κορμό αριστερά.

Ιωσήφ, αν θυμάσαι μιλήσαμε για το halo. Εδώ είναι ακόμα πιο εμφανές, στα σημεία που εφάπτεται η θάλασσα με τα βράχια. Είδα και μια μορφή στον βράχο, το κομμάτι πάνω που ξεκινά δεξιά από τον ουρανό, δείχνει σαν κεφάλι τέρατος που κρέμμεται από πάνω και κοιτάει κάτω. Simulacra...
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Όντως, τώρα πρόσεξα και εγώ την μορφή!
Το halo πώς δημιουργείται? Δε χρησιμοποίησα βούρτσες
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Ωραία Ιωσήφ θα συμφωνήσω κι εγώ στο εντυπωσιακή.

Τώρα για το halo, ίσως αν δεν φώτιζες τόσο το εσωτερικό του βράχου να μην ήταν τόσο έντονο. Δεν ξέρω αν ισχύει αλλά λέω μια ιδέα.
Με αφορμή αυτό θα ήθελα να σας ρωτήσω και για hdr αλλά με σχετικά "φυσικά" αποτελέσματα. Τώρα τελευταία χρησιμοποίησα το hdr effex pro της nik collection κι μου φάνηκε καλό. Έχει για όλα τα γούστα δηλαδή και το υπερβολικό και το πιο "φυσικό". Αλλά πρόσεξα ότι κώλωνε όταν στις λήψεις εμπεριέχονταν ο ήλιος. Έβγαζε έντονο κύκλο γύρω του.
 
Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)

Αν μου επιτρέπετε, εμένα πάλι δεν μου "κάθησε" καλά στο μάτι αυτή η φώτο. Οι λόγοι:

1. Μάλλον χρειαζόταν μεγαλύτερος χρόνος έκθεσης γιατί τα μαύρα κομμάτια στον πυθμένα δεν βοηθάνε στην ομοιογένεια του νερού (εκτός κι αν ήταν υπερβολικά ρηχά).
2. Ίσως θα μπορούσε να επιλεχθεί μία διαφορετική γωνία λήψης καθώς το τσιμεντένιο κομμάτι μπροστά αλλά και τα σπίτια στο βάθος αριστερά μάλλον δεν βοηθάνε στην "ονειρικότητα" του κάδρου. Επίσης, με άλλη οπτική γωνία, η προβλήτα θα έδινε καλύτερη γραμμή διαφυγής, ίσως ένα πλάνο που θα άφηνε εκτός το χωριό αριστερά (εκείνοι οι λόφοι πέρα στο βάθος είναι πολύ χρήσιμοι ως μέρος της σύνθεσης).
3. Το κάδρο δεν χωρίζεται ούτε μισό-μισό, ούτε 1/3-2/3 αλλά κάπου ενδιάμεσα, κάτι που θεωρώ ότι δεν βοηθά στην αρμονικότητα του συνόλου.
4. Η μπλε κάστα δεν ξέρω αν ήταν από το φίλτρο αλλά μάλλον υπάρχουν καλύτερες εκδοχές σε χρώμα. Υπό διαφορετική γωνία λήψης θα ταίριαζε και η α/μ.

πάντα φιλικά :a0210: