TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

Αν μπορεί να σε κόψει επειδή υποψιάζεται ότι αντέγραφες το πράγμα είναι γελοίο.
Και η εφορία υποψιάζεται ότι την κλέβω. Θα με φορολογήσει γι´αυτά που υποψιάζεται ότι κέρδισα;
Χωρίς αποδείξεις κάνουμε ενέργειες με την υποψία και μόνο;
Τι γίνεται ρε παιδιά;
 
Δυστυχώς έτσι είναι. Και το χειρότερο είναι οτι αφού οι εξετάσεις είναι ονομαστικές (αντί να γράφεις έναν κωδικό στο χαρτί και το όνομα να είναι κρυφό) μπορεί ο καθηγητής να διορθώσει όπως θέλει ή πιστεύει οτι αρμόζει σε κάθε μαθητή.

Εδώ σε εξετάσεις ο καθηγητής χώρισε το τμήμα σε υποτμήματα και έδωσε άλλα θέματα σε κάθε υποτμήμα. Οι βαθμοί βέβαια ήταν κοινοί οπότε όσοι ήταν στο τμήμα των "καλών" έγραψαν δυσκολότερα θέματα. Όταν ο "καλός" θα πάει να βρει δουλειά, ας εξηγήσει στον εργοδότη οτι ήταν στο "δύσκολο" τμήμα γιαυτό και το πτυχίο του έχει βαθμό 5,5.

Όπως είπαμε.. ο καθηγητής κάνει ότι θέλει χωρίς κανέναν έλεγχο. Βρε ουστ!
 
Μελίδης Μιχάλης said:
Αν μπορεί να σε κόψει επειδή υποψιάζεται ότι αντέγραφες το πράγμα είναι γελοίο.
Και η εφορία υποψιάζεται ότι την κλέβω. Θα με φορολογήσει γι´αυτά που υποψιάζεται ότι κέρδισα;
Χωρίς αποδείξεις κάνουμε ενέργειες με την υποψία και μόνο;
Τι γίνεται ρε παιδιά;

Μα αυτο ΑΚΡΙΒΩΣ κανει η εφορια...

Σου λεει, "Ξερω οτι κλεβεις αρα δωσε μου Χ χιλιαρικα για να κλεισεις πενταετια!! αλλιως θα σε ελέγξω":twoguns:
 
Δεν πιστεύω ότι είναι θέμα ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Εγώ έχω σπουδάσει σε ΤΕΙ ενώ έχω βρεθεί άπειρες φορές στο ΕΚΠΑ για άλλους λόγους. Η κατάσταση όσον αφορά τη γραφειοκρατία είναι παρόμοια. Τώρα όσον αφορά τους καθηγητές υπάρχουν πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις. Υπάρχουν μεγάλης ηλικίας καθηγητές που είναι πραγματικοί δάσκαλοι, και μεγάλης ηλικίας καθηγητές που είναι πραγματικοί δυνάστες. Υπάρχουν νεώτεροι καθηγητές που εφαρμόζουν πιο σωστές μεθόδους αλλά υπάρχουν και νεώτεροι καθηγητές που δεν ξέρουν που τους παν' τα τέσσερα. Αυτό το οποιο έχω παρατηρήσει στη δική μου ειδικότητα (ηλεκτρονική) πάντως είναι ότι υπάρχει μια τάση από τους παλιούς καθηγητές να μείνουν σε αυτά που ξέρουν (άλλωστε you can't teach an old dog new tricks) και στους νεώτερους να αφορίζουν ότι γνώση ήδη υπάρχει και να ασχοούνται μόνο με ότι σπούδασαν στο διδακτορικό τους, άσχετα αν δεν έχει και άμεση σχέση με αυτό που διδάσκουν. Ευτυχώς είχα και αρκετούς καθηγητές που το έβλεπαν πιο ψύχραιμα το ζήτημα και προσπαθούσαν να ενημερώνονται και για τη νέα τεχνολογία και να φροντίζουν να μας την μαθαίνουν σωστά. Και ευτυχώς δεν ήταν λίγοι. Και νομίζω πως δεν είναι τυχαίο ότι αυτοί οι καθηγητές είχαν και την καλύτερη συμπεριφορά. Όσο πιο σίγουρος είσαι για τις γνώσεις και το μαθημα που κάνεις στην αίθουσα τόσο λιγότερα κόμπλεξ θα βγάλεις απέναντι στους σπουδαστες σου...
 
Re: Απάντηση: TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

Μελίδης Μιχάλης said:
Αν μπορεί να σε κόψει επειδή υποψιάζεται ότι αντέγραφες το πράγμα είναι γελοίο.
Και η εφορία υποψιάζεται ότι την κλέβω. Θα με φορολογήσει γι´αυτά που υποψιάζεται ότι κέρδισα;
Χωρίς αποδείξεις κάνουμε ενέργειες με την υποψία και μόνο;
Τι γίνεται ρε παιδιά;
Απλά και μόνο επειδή το ανέφερες, η εφορία στους ελέγχους εταιριών κινείται ακριβώς έτσι, φορολογεί (και εσύ πληρώνεις) βάσει υποψιών και όχι γεγονότων. Αν δε εσύ το αρνηθείς , τότε αφού πληρώσεις το 25% του φόρου που αναλογεί στις λογιστικές διαφορές που σου έχουν καταλογίσει, έχεις δικαίωμα να προστρέξεις στα αρμόδια δικαστήρια για μια δικάσιμο που θα οριστεί μετά από τουλάχιστον πενταετία.
Με αυτό τον τρόπο προάγουμε τις επενδύσεις στην Ελλάδα.
 
Εχοντας περασει και απο ελληνικο και απο αγγλικο πανεπιστημιο, με το χερι στην καρδια δηλωνω υπευθυνα οτι ειναι τουλαχιστον αστειο να συγκρινετε τα δυο επιπεδα εκπαιδευσης. Καποιος ειπε η αγγλια ειναι 40 χρονια μπροστα, εγω θα πω απλα δεν υπαρχει καν μετρο συγκρισης...

και μετα ερχετε το δικατσα/δοαταπ να μου ζηταει να δωσω μαθηματα 1ου ετους στο Μετσοβειο για να "αποδειξω" οτι οι γνωσεις μου ειναι αρκετες και ικανοποιητικες σε σχεση με τους Μετσοβιτες, ωστε να δουλεψω ως μηχανολογος στην ελλαδαρα μας...Την ιδια στιγμη που ολη η Ευρωπη αναγνωριζει τα επαγγελματικα μου δικαιωματα.
 
Last edited:
Γι' αυτό είχα πει παλιά Θάνο Κ ότι η 17 Νοέμβρη δεν με τρομοκράτησε ποτέ.
Η εφορία εφαρμόζει τρομοκρατικό καθεστώς. Με το ζόρι συνέταιρος στην τσέπη μου για κέρδη που δεν έχω βγάλει, αλλά πληρώνω τον φόρο τους είτε το θέλω είτε δεν το θέλω. Με το ζόρι.
Και οι κινέζοι πουλάνε ολόκληρα κοντέϊνερ κάθε μέρα χωρίς χαρτιά και κανένας δεν κάνει έλεγχο.
Με το μπαρδόν, ξεφύγαμε λίγο απ´το θέμα.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

kacey said:
Εχοντας περασει και απο ελληνικο και απο αγγλικο πανεπιστημιο, με το χερι στην καρδια δηλωνω υπευθυνα οτι ειναι τουλαχιστον αστειο να συγκρινετε τα δυο επιπεδα εκπαιδευσης. Καποιος ειπε η αγγλια ειναι 40 χρονια μπροστα, εγω θα πω απλα δεν υπαρχει καν μετρο συγκρισης...

και μετα ερχετε το δικατσα/δοαταπ να μου ζηταει να δωσω μαθηματα 1ου ετους στο Μετσοβειο για να "αποδειξω" οτι οι γνωσεις μου ειναι αρκετες και ικανοποιητικες σε σχεση με τους Μετσοβιτες, ωστε να δουλεψω ως μηχανολογος στην ελλαδαρα μας...Την ιδια στιγμη που ολη η Ευρωπη αναγνωριζει τα επαγγελματικα μου δικαιωματα.

Επειδη εχουν δει τα ματια μου πολλα το ΔΙΚΑΤΣΑ χρειαζεται. Τωρα αν λειτουργει σωστα...

Επίσης δεν μπορουμε να τσουβαλιαζουμε ολα τα ελληνικα και όλα τα αγγλικα ιδρυματα. Υπαρχουν μεγαλες διαφορες και στην Ελλαδα και στην Αγγλια.
 
Last edited:
Πέτρος Μακρής said:
εξω απο το χορό πολλα τραγουδια λεμε...

αν εκεινη την εποχη υπαρχουν ακομα οι σημερινες συνθηκες και εγω τα παιδια μου θα τα στειλω στο εξωτερικο να σπουδασουν. αλλωστε ειναι και φθηνοτερα.


οχι ρε συ θα κατσω να μου βριζει ο καθε Μ@λ@κας το παιδι μου ....

ποτε μη σωσει και σπουδασει αμα ειναι ετσι τα Πανεπηστιμια .....

στο κατω κατω δεν εινα<ι πανακεια το Πανεπιστημιο !!!!!!!

ασχετα αν ολοι οι Ελληνες θελουν τα παιδια τους να γινουν Γιατροι και καθηγητες ......

μηπως ...... ΜΗΠΩΣ λεω εγω που δεν σπουδασα ..... μηπως εχουμε δωσει εμεις το ΟΚ σε τετοιους τυπους καθηγητων να μας κανουν οτι θελουν γιατι απλα δεν τους τριβουμε τη μουρη στο πατωμα ;;;;;;;;

Κυριολεκτικα ΜΑΥΡΟ θα τον εκανα σιγα μην το αφηνα να παιζει με τη ψυχολογια του παιδιου μου ....



ειμαι λιγο της παλιας σχολης συνχωρατε με που λεει οπου δεν πιπτει λογος πεφτει φαπα .....
 
Παιδιά μην τρελαθούμε! Κι εγώ έχω σπουδάσει τόσο σε ελληνικό όσο και σε αγγλικό πανεπιστήμιο (προπτυχιακά στο μεν, μεταπτυχιακά στο δε) και δεν μπορώ να συμμεριστώ την άποψη ότι οι άγγλοι είναι έτη φωτός μπροστά. Φυσικά δεν υπερασπίζομαι και την αντίθετη - ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι μπροστά. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις υπέρ και των δύο απόψεων. Φυσικά και τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν πολλά προβλήματα, μερικά απ' τα οποία γράφτηκαν και παραπάνω, αλλά σίγουρα δε θα έλεγα ότι όλες οι ελληνικές σχολές είναι κατώτερες των αντίστοιχων αγγλικών. Πολλές ναι, είναι και ανώτερες. Δεν είναι τυχαίο ότι φίλος που δεν μπορούσε να τα βγάλει πέρα με ελληνική σχολή πήγε αγγλία και τέλειωσε κύριος. Σε καμία περίπτωση δεν εννοώ μ' αυτό ότι είμαστε μπροστά, το εξήγησα και πριν (αυτό άλλωστε είναι απλά μεμονωμένο παράδειγμα), αλλά μην τα βάζουμε και όλα σ' ένα τσουβάλι! Αν μιλάμε βέβαια από οργανωτικής πλευράς και σε σχέση με τα τραγελαφικά που αναφέρθηκαν πιο πάνω (όπως και άλλα, πχ. αιώνιοι φοιτητές), ναι οι Άγγλοι είναι μπροστά, δεν το συζητάμε. Στο επίπεδο όμως σπουδών δεν πιστεύω ότι ισχύει το ίδιο για οποιαδήποτε ελληνικό εκπαιδευτικό ίδρυμα και σχολή σε σχέση με το αντίστοιχο αγγλικό. Απλά εξαρτάται απ' την περίπτωση.
 
Last edited:
Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω στο απόλυτο των χαρακτηρισμών τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Αγγλία.
Υπήρξα "σπόνσορας" της αδερφής μου επι 7ετία για τις σπουδές της στην Αγγλία σε προπτυχιακό και 2Χ μεταπτυχιακα (Αρχιτεκτονική).
Σε πολλά αγγλικά πανεπιστήμια που βασίζονται σε επιδοτήσεις ή δίδακτρα αλλοδαπών σπουδαστών έχει στηθεί μηχανή που κόβει "μονέδα". Ο διπλασιασμός του χρόνου φοίτησης είναι βασικός σε αυτή την "πολιτική" τους.
Ευτυχώς έπεσα στα μαλακά.......

Απο την άλλη σκέφτομαι π.χ. το Πανεπιστήμιο Κρήτης και πόσο καλά τα πάει...
 
Θα διαφωνήσω κι εγώ ότι η Αγγλία και γενικά το εξωτερικό είναι έτη φωτός μπροστά. Καμία σχέση θα έλεγα μάλιστα.
Έχοντας σπουδάσει στο ΕΜΠ (προπτυχιακά) και σε Top 20 πανεπιστήμιο στις ΗΠΑ (μεταπτυχιακά) μπορώ να πω ότι οι διαφορές στην ουσία δεν είναι και τόσο μεγάλες. Απλά η "συσκευασία" και το "περιτύλιγμα" στο εξωτερικό είναι καλύτερα...
 
Απάντηση: Re: TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

send said:
νομίζω ότι αυτό με τις τρεις αποτυχίες υπάρχει εδώ και καιρό... τουλάχιστον στα Πανεπιστήμια..

Να σας πω και την άλλη πλευρά. Καταγγελία σπουδαστή γιατί δεν πηγαίνει τις απόψεις (οι οποίες λόγω της φύσεως του μαθήματος δεν μπορεί παρά να είναι ευρύτερα πολιτικές) που διατυπώνει από την έδρα ο καθηγητής, έχετε ακούσει?

Αυτό είναι προσβολή του πανεπιστημιακού ασύλου και όχι οι νυχτερινές περιπολίες στο κάμπους.


Επανειλημμένα έχει συμβεί αυτό πού λές.Συμβαινει απο τίς αρχές τής δεκαετίας τού 80.Πρωτοποροι σε αυτό ορισμένοι φοιτητές τού Παντείου,οι οποίοι διέλυαν τις συνελευσεις καθηγητών οταν επρόκειτο να εκλεγεί καθηγητής που δεν ήταν αρεστός,σε ομάδα δικτατόρων καθηγητών τής ´προόδου´.
 
επειδη εχω ακουσει τις απειρες μ@λ@κιες τοσο για το επιπεδο των αγγλικων πανεπιστημιων οσο και απο αρκετους αποφοιτους τους πανω σε θεματα που οφειλαν να γνωριζουν,
επειδη εψαχνα για μεταπτυχιακο καποτε και μονο εμετο δεν εκανα με αυτα που εβλεπα
επειδη τα εχετε βαλει ολα σε ενα τσουβαλι (ακομα και αυτα τα ελεηνα bachelor in mechanical engineering των 3 ετων που ειναι επιπεδου πιο κατω απο ΤΕΙ , για να μην πω ΙΕΚ και το χοντρινω πολυ)

παρτε ενα προγραμμα σπουδων γαι το οποιο το ονομαστο imperial college δινει MSC in ADVANCED MECHANICAL ENGINNERING (και ζηταει λεφτα φυσικα για αυτο)

http://www.imperial.ac.uk/P5538.htm

μετα δειτε το αντιστοιχο ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ προγραμμα σπουδων του τμηματος μηχανολογων μηχανικων του ΕΜΠ και πειτε μου τις διαφορες...
 
Παιδες,μιά και δεν είχα τήν τιμή να σπουδάσω στην Μ.Βρεττανία,αλλά δεν εχω και την πρόθεση,να αμφισβητήσω το επίπεδο τών καλών αγγλικών πανεπιστημίων-φυσικά δεν εννοώ τα ´περίφημα ´πολυτεχνεία και τα πανεπιστήμια της πλακας που ειναι Νο 66 στην λίστα,αλλά και οσα αναφέρει παραπάνω ο Παναγιώτης-θέλω να κάνω μιά ερώτηση.Ισχύει ότι γίνονται ´δωρεές´απο κάποιους πλούσιους έλληνες γονείς,σε καλά αγγλικά πανεπιστήμια και ότι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γινονται δεκτοί οι γόνοι τους,παρ´ότι τα προσόντα τους ειναι για βοϊδοσχολές.??Προσωπικά γνωρίζω 3 τετοιες περιπτώσεις που τα παιδιά έγιναν δεκτά σε πασίγνωστα και αξιόλογα αγγλικά πανεπιστήμια,με Απολυτήρο Λυκείου εδώ 11/20
 
Re: Απάντηση: TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

πανκροκ said:
επειδη εχω ακουσει τις απειρες μ@λ@κιες τοσο για το επιπεδο των αγγλικων πανεπιστημιων οσο και απο αρκετους αποφοιτους τους πανω σε θεματα που οφειλαν να γνωριζουν,
επειδη εψαχνα για μεταπτυχιακο καποτε και μονο εμετο δεν εκανα με αυτα που εβλεπα
επειδη τα εχετε βαλει ολα σε ενα τσουβαλι (ακομα και αυτα τα ελεηνα bachelor in mechanical engineering των 3 ετων που ειναι επιπεδου πιο κατω απο ΤΕΙ , για να μην πω ΙΕΚ και το χοντρινω πολυ)

παρτε ενα προγραμμα σπουδων γαι το οποιο το ονομαστο imperial college δινει MSC in ADVANCED MECHANICAL ENGINNERING (και ζηταει λεφτα φυσικα για αυτο)

http://www.imperial.ac.uk/P5538.htm

μετα δειτε το αντιστοιχο ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ προγραμμα σπουδων του τμηματος μηχανολογων μηχανικων του ΕΜΠ και πειτε μου τις διαφορες...


Οι διαφορες ειναι στην εφαρμογη, οχι στα προσπεκτους...Αν τωρα εσυ δεν θεωρεις οτι ειναι μπουρδελο η ελληνικη παιδεια, και αν θεωρεις οτι τα ελληνικα πανεπιστημια μπορουν αν συγκριθουν με τα αντιστοιχα* αγγλικα, αποψη σου. Εγω που περασα και απο τα δυο, εχω την αντιθετη αποψη. Μονο και μονο το θεμα του ασυλου οπου ο καθενας κανει οτι γουσταρει, και το φαινομενο της καταληψης ("καταληψη" ιδιωτικου ή δημοσιου χωρου στο εξωτερικο? Για φερε τα ΜΑΤ να σου πουνε 2 λογακια...), μου αρκουν για να κρινουν το "επιπεδο" της προσφερομενης εκπαιδευσης στα ελληνικα πανεπιστημια.

*προφανως μιλαμε για "καλα" πανεπιστημια εδω, με καλα πανεπιστημια εκει.
 
Last edited:
Επειδή εγώ πέρασα την εποχή που το ΕΜΠ και η ΑΣΟΕΕ, ίσως και κάποια άλλη σχολή δεν θυμάμαι τώρα, αναγνωρίζονταν εξολοκληρου έξω και μάλιστα χωρίς πιστοποίηση, η Κρήτη δεν υπήρχε,έχω να πώ:
To "καθηγητικό κατεστημένο" καλά κρατεί. Δάσκαλοι δεν υπάρχουν, για να πάρει έδρα κάποιος έχει γλύψει και έχει φάει τέτοιο παλούκι εξωαξιοκρατικό που σε κάποια στιγμή θα βγάλει τα απωθημένα του. Για σκεφθείτε τι πρέπει να συμβεί για να πάρεις έδρα και αυτό εμείς το τροφοδοτούμε και κανένας άλλος.
Πάμε παρακάτω, δεν μπορεί το φοιτητικό κίνημα να επηρεάσσει το πρόγραμμα σπουδών ή την συμπεριφορά των καθηγητών;
Eνδιαφέρεται ο φοιτητής, δηλ το καλλίτερο γνωστικά τμήμα της Ελληνικής νεολαίας να αλλάξει τις σχολές; και τί έκανε μέχρι σήμερα; Μπορεί ο άνθρωπος που μέχρι να μπεί στην σχολή έμαθε να παίρνει έτοιμη γνώση ξαφνικά να γίνει φοιτητής και να αυτενεργήσει (πράγμα που σου μαθαίνει η σχολή) και να βουτήξει στα βαθειά της γνώσης; Για να μπεί στις σχολές έχει ξοδευτεί μία βιοτεχνία στα φροντιστήρια, για να πάρει πτυχίο άλλη μισή στο φροντιστήριο και όταν το πάρει το ρημάδι θέλει και την άλλη μισή στα φροντιστήρια για να δώσει εξετάσεις στο ΑΣΕΠ.
Αντίθετα η Αγγλία απο τα μέσα της 10ετίας του 60 αποφάσισε και εμπορευματοποίησε την παιδεία για τους ξένους αλλά τα πανεπιστήμια ραχοκοκαλιά δεν τα πείραξε είναι ο κράχτης τους. Πήγαινε να μπείς σε πανεπιστήμιο στην Ελβετία, την Αυστρία ακόμα ακόμα και στην Γερμανία και έλα να τα συγκρίνεις με την Ελληνική νοοτροπία.
Τα Πανεπιστήμια φταίνε όταν μπαίνει με μέσο όρο 7,2; όταν απεργεί το φοιτητικό κίνημα για να γεμίσουν οι γκαρσονιέρες έστω και με άσχετους. Ο εισακτέος κάτω του 10 θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις απιτήσεις της σχολής ή επειδή δεν θα βγαίνει θα προσαρμοστεί η σχολή στα δεδομένα των φοιτητών δηλ. προς τα κάτω;
 
πανκροκ said:
επειδη εχω ακουσει τις απειρες μ@λ@κιες τοσο για το επιπεδο των αγγλικων πανεπιστημιων οσο και απο αρκετους αποφοιτους τους πανω σε θεματα που οφειλαν να γνωριζουν,
επειδη εψαχνα για μεταπτυχιακο καποτε και μονο εμετο δεν εκανα με αυτα που εβλεπα
επειδη τα εχετε βαλει ολα σε ενα τσουβαλι (ακομα και αυτα τα ελεηνα bachelor in mechanical engineering των 3 ετων που ειναι επιπεδου πιο κατω απο ΤΕΙ , για να μην πω ΙΕΚ και το χοντρινω πολυ)

παρτε ενα προγραμμα σπουδων γαι το οποιο το ονομαστο imperial college δινει MSC in ADVANCED MECHANICAL ENGINNERING (και ζηταει λεφτα φυσικα για αυτο)

http://www.imperial.ac.uk/P5538.htm

μετα δειτε το αντιστοιχο ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ προγραμμα σπουδων του τμηματος μηχανολογων μηχανικων του ΕΜΠ και πειτε μου τις διαφορες...


τα προγραμματα σπουδων ειναι πολλες φορες παραπλανητικα. το θεμα ειναι μεχρι που προχωραει την υλη του μαθηματος ενας καθηγητης και ποσο δυσκολο ειναι να περασεις το μαθημα. πχ, στο μεταπτυχιακο που εκανα ειχαμε μονο ενα μαθημα λογιστικης που ομως η υλη του εφτανε σε επιπεδα που δεν μπορουσε να με βοηθησει η γυναικα μου, η οποια ειναι αποφοιτος του οικονομικου της νομικης (ειχαν 4 εξαμηνα λογιστικης εκει) και επισης ειχε προσφατα ξαναδιαβασει λογιστικη για να δωσει στον ΑΣΕΠ. στο πανεπιστημιο δε, οι καθηγητες εφταναν την υλη των μαθηματων μεχρι εκει που προφταναν, μιας και ΠΑΝΤΑ θα υπηρχαν χαμενες εβδομαδες ή και μηνες απο καταληψεις κτλ. θελω να πω πως το σημαντικο ειναι το κατα ποσο ο φοιτητης λαμβανει τη γνωση που απαιτειται ή οχι.
 
Ώστε το άσυλο ή οι καταλήψεις αρκούν για να κρίνουν το επίπεδο εκπαίδευσης ενός ιδρύματος; Εξαιρετικά ενδιαφέρον! Μήπως να γράψω και εγώ ότι το ότι σε μεταπτυχιακά προγράμματα στην Αγγλία διδάσκουν άνθρωποι χωρίς διδακτορικό αρκεί για να κρίνει το δικό τους επίπεδο;

Καλό θα είναι να αποφύγουμε ακραίες και ισοπεδωτικές τοποθετήσεις όταν μιλάμε για δεκάδες διαφορετικά ιδρύματα εντός και εκτός. Συγκρίσεις μπορούν να γίνουν μόνο κατά περίπτωση (και αν). Ναι, υπάρχουν κάποια θέματα οργάνωσης που μαστίζουν το σύνολο των ελληνικών πανεπιστημίων. Για αυτό απαιτείται αλλαγή νομοθεσίας.

Από εκεί και πέρα, το κάθε ίδρυμα, για την ακρίβεια κάθε τμήμα, έχει το χαρακτήρα του και το επίπεδό του. Σε πολλές περιπτώσεις οι απόφοιτη ελληνικών σχολών είναι σαφώς καλύτεροι από συναδέλφους τους από το εξωτερικό. Άλλοτε είναι χειρότεροι. Και συχνά, εδώ είναι τα ωραία, ο καθένας έχει αποκτήσει στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο διαφορετικές δεξιότητες (γνώση, κρίση, νεωτερική σκέψη, έρευνα, πρακτική εφαρμογή κ.λπ.)