TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

Καλά φαντάζομαι ο Παναγιώτης το πρόγραμμα σπουδών σαν μια πρώτη ένδειξη το ανέφερε. Φυσικά και υπάρχουν πολλές φορές δεν ακολουθείται πιστά, αλλά αυτό δε σημαίνει και τίποτα, εξαρτάται απ' την περίπτωση. Εγώ πάντως εξακολουθώ να πιστεύω ότι σε ένα τσουβάλι δεν μπορούμε να τα βάλουμε όλα! Και βέβαια μιλάω για τα καλά αγγλικά πανεπιστήμια και τα καλά ελληνικά. Σαφέστατα υπάρχουν καλύτερες σχολές και στη μία χώρα και στην άλλη, ανάλογα με την περίπτωση. Πάντως, όσον αφορά την οργάνωση των πανεπιστημίων είναι σημαντικός παράγοντας αλλά όχι και το τελικό κριτήριο! Εγώ πάντως θα προτιμούσα να φοιτήσω σε σχολή με υψηλό επίπεδο σπουδών και "χαλαρή" οργάνωση, παρά σε σχολή με άψογη οργάνωση αλλά από περιεχόμενο... μέτριο. Και τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν πιστεύω ότι είναι και τόσο μπ@υρδέλ@ στην οργάνωση που να μην ανέχονται! Τουλάχιστον όχι εκεί απ' όπου έχω προσωπική εμπειρία...
 
Re: Απάντηση: TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

πανκροκ said:
επειδη εχω ακουσει τις απειρες μ@λ@κιες τοσο για το επιπεδο των αγγλικων πανεπιστημιων οσο και απο αρκετους αποφοιτους τους πανω σε θεματα που οφειλαν να γνωριζουν,
επειδη εψαχνα για μεταπτυχιακο καποτε και μονο εμετο δεν εκανα με αυτα που εβλεπα
επειδη τα εχετε βαλει ολα σε ενα τσουβαλι (ακομα και αυτα τα ελεηνα bachelor in mechanical engineering των 3 ετων που ειναι επιπεδου πιο κατω απο ΤΕΙ , για να μην πω ΙΕΚ και το χοντρινω πολυ)

παρτε ενα προγραμμα σπουδων γαι το οποιο το ονομαστο imperial college δινει MSC in ADVANCED MECHANICAL ENGINNERING (και ζηταει λεφτα φυσικα για αυτο)

http://www.imperial.ac.uk/P5538.htm

μετα δειτε το αντιστοιχο ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ προγραμμα σπουδων του τμηματος μηχανολογων μηχανικων του ΕΜΠ και πειτε μου τις διαφορες...

Δεν ειναι ετσι τα πραγματα διοτι το Bachelor δεν εχει ισοτιμο πτυχιο στην Ελλαδα. Για να παρεις αναγνωριση και ισοτιμια στα περισσοτερα επαγγελματα και ιδιως στα του Πολυτεχνειου πρεπει να εχεις Bachelor(3ετες)+Master

Αρα γι αυτο το ΜSc που ανεφερες εχει ομοιοτητες αφου ειναι και το ιδιο πτυχιο. Και για πες μας ομως απο ποια βιβλια διαβαζες οταν φοιτουσες στην Ελλαδα. Μηπως απο βιβλια Αγγλων καθηγητων και συγγραφεων και μεταφρασεων τους στα Ελληνικα;
 
Re: Απάντηση: TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

Lepton said:
Ώστε το άσυλο ή οι καταλήψεις αρκούν για να κρίνουν το επίπεδο εκπαίδευσης ενός ιδρύματος; Εξαιρετικά ενδιαφέρον! Μήπως να γράψω και εγώ ότι το ότι σε μεταπτυχιακά προγράμματα στην Αγγλία διδάσκουν άνθρωποι χωρίς διδακτορικό αρκεί για να κρίνει το δικό τους επίπεδο;QUOTE]

Γιατι αν καποιος εχει κανει διδακτορικο σημαινει οτι ειναι καλυτερος για να διδαξει; Ρε παιδια τι λεμε τωρα; Η ελληνικη πραγματικοτητα ειναι πολυ διαφορετικη. Εγω ειχα καθηγητες στην Αρχιτεκτονικη στην Αγγλια οι οποιοι ηταν με τα ολα τους (πτυχια κλπ) και αλλους οι οποιοι ηταν επαγγελματιες αρχιτεκτονες ή και ασκουμενοι συνεργατες οι οποιοι προσεφεραν ενος ειδους διδασκαλια διαφορετικη απο αυτη των υπολοιπων καθηγητων. Κι ολα αυτα με πληρη γνωση των κενων που μπορει να εχει ο ενας ή ο αλλος και με την προθεση να προσφερουν οσο το δυνατον πιο ολοκληρωμενη εικονα της Αρχιτεκτονικης αλλα και του Εππαγγελματος. Ερχοταν καθε βδομαδα αρχιτεκτονας και εκανε διαλεξη για ο,τι πιστευε αυτος πιο σωστο πανω στην δουλεια του και στις εμπειριες του. Ολοι παρακολουθουσαν με το στομα ανοιχτο. Τι να πω για την Αγγλια; Μονο καλα λογια και συστασεις για σπουδες σε καλα Αγγλικα πανεπιστημια εχω
 
Last edited:
Γιατί αυτοί οι καθηγητές διδάσκουν στα αγγλικά πανεπιστήμια; Άλλωστε τι σχέση έχει το επίπεδο των σπουδών των σχολών μιας χώρας με το γεγονός ότι κάποια πολύ καλά βιβλία του εκάστοτε τομέα έχουν γραφτεί από άτομα της ίδιας εθνικότητας; Όχι πως είναι κακό βέβαια, απλά δε νομίζω ότι προσδιορίζει κατ' ανάγκη το επίπεδο σπουδών. Και πάλι δε λέω ότι η σχολές στη μια χώρα είναι καλές και στην άλλη όχι, απλά το ότι (κατά τη γνώμη μου) δεν είναι η εθνικότητα των συγγραφέων κάποιων καλών βιβλίων που το καθορίζει αυτό...
 
Ενα παραδειγμα εφερα. Και πολλοι απο τους συγγραφεις ειναι και καθηγητες. Δεν ειναι το θεμα απο που ειναι αλλα πιο συστημα τους γεννησε και βοηθησε., Κατι πρεπει να λεει αυτο
 
Νομίζω ότι η διαφορά ανάμεσα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια (και ειδικά αυτά που έχουν να κάνουν με τεχνολογία και μηχανική) και τα πανεπιστήμια της Αγγλίας της Γαλλίας και της Γερμανίας, είναι ότι στα δικά μας οι σπουδές δεν μπορούν να συνδεθούν με αυτό που ονομάζουμε βιομηχανική παραγωγή. Μόνο οι ειδικότητες που έχουν συνάφεια με τις κατασκευές μπορούν να πάρουν μυρωδιά από το τί γίνεται στην πράξη. Αντιθετα με την Αγγλία να έχει συσσωρεύσει στο έδαφός της τα περισσότερα τμήματα R&D των μεγαλυτερων βιομηχανιών, και τις Γαλλία και Γερμανία (αλλά και την Ιταλία) να διατηρούν ισχυρή βιομηχανική παραγωγή, ο φοιτητής που θα σπουδάσει σε ένα πολυτεχνείο εκεί έχει περισσότερες πιθανότητες να δει πως εφαρμόζονται κάποια πράγματα από αυτά που σπουδάζει, όσο ακόμα σπουδάζει. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές ειδικότητες οι οποίες βγάζουν απόφοιτους που στην καλύτερη περίπτωση γίνονται μεταποιητές, και στη χειρότερη πωλητές, στον τομέα που έχουν σπουδάσει. Αυτό το πραγμα θα έπρεπε να στιγματίζουμε στην Ελλάδα και όχι το επίπεδο των σχολών ή την ύπαρξη "ξυνών" καθηγητών.

Με τα παραπάνω δεν θέλω με τίποτα να προμοτάρω την σύνδεση του προγράμματος σπουδών που έχουν στην Μ. Βρετανία με την βιομηχανική παραγωγή, που έχει σαν συνέπεια την άκρατη εξειδίκευση. Είμαι κάθετα ενάντιος σε μεγάλο βαθμό εξειδίκευσης όσον αφορά το πρώτο πτυχίο, και πραγματικά χαίρομαι που πρόλαβα και πήρα πτυχίο στ ΤΕΙ Ηλεκτρονικής πριν μπουν οι κατευθύνσεις. Μπορώ να πω έτσι ότι σπούδασα τις περισσότερες πτυχές της επιστήμης αυτής, κι ας πέρασα 20 μαθήματα παραπάνω (με τον αντίστοιχο κόπο) από αυτά που θα περάσουν οι απόφοιτοι του νέου προγράμματος που θα έχουν υποχρεωτικά μόνο μία από τις τρεις κατευθυνσεις σπουδών (τηλεπικοινωνίες, μικροηλεκτρονική, βιομηχανικά ηλεκτρονικά).
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

konnos said:
Lepton said:
Ώστε το άσυλο ή οι καταλήψεις αρκούν για να κρίνουν το επίπεδο εκπαίδευσης ενός ιδρύματος; Εξαιρετικά ενδιαφέρον! Μήπως να γράψω και εγώ ότι το ότι σε μεταπτυχιακά προγράμματα στην Αγγλία διδάσκουν άνθρωποι χωρίς διδακτορικό αρκεί για να κρίνει το δικό τους επίπεδο;

Γιατι αν καποιος εχει κανει διδακτορικο σημαινει οτι ειναι καλυτερος για να διδαξει;

Ακριβώς όπως οι σχολές που δεν καλύπτονται από άσυλο είναι καλύτερες από αυτές που καλύπτονται και ο καθένας κάνει ό,τι του γουστάρει. :nounder:
 
Last edited:
Φοβάμαι πως το θέμα έχει ξεφύγει από αυτό που αρχικά ήταν. Η σύγκριση μεταξύ εξωτερικού-Ελλάδας μπορεί να πάρει πολλές εκατοντάδες σελίδες και είναι πάρα πολλά αυτά που μπορεί να αναφέρει κανείς.

Το θέμα εδώ είναι όμως πιο απλό. Έχουμε ένα σύστημα εκπαιδευτικό που επιτρέπει στον κάθε καθηγητή να δρα όπως θέλει χωρίς κανέναν έλεγχο και δεν προσφέρει κανένα κανάλι διεξόδου για τον μαθητή που (αισθάνεται πως) αδικείται. Αυτό σημαίνει πως το επίπεδο της κάθε σχολής εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό από τα κέφια του κάθε καθηγητή και είναι αδύνατο για κάποιο εργοδότη να κρίνει αντικειμενικά το δίπλωμα.

Δεν συζητάω καν αυτά που έμμεσα μαθαίνει ο φοιτητής από το σύστημα αυτό, δηλαδή την έλλειψη οργάνωσης, τη κάκιστη συμπεριφορά, την έλλειψη σεβασμού κανόνων, την έλλειψη αντικειμενικής κρίσης κλπ.
 
Μιχάλη έχεις δίκιο, ξεφύγαμε... Παρόλαυτά νομίζω ότι είναι λίγο τραβηγμένο να θεωρεί κάποιος ότι το επίπεδο κάθε σχολής εξαρτάται απ' τα κέφια του καθηγητή. Το καταλαβαίνω ότι μεμονωμένες περιπτώσεις μπορεί να υπάρχουν (όπως και αναφέρθηκαν πολλές) αλλά όχι και να μη μπορούμε να κρίνουμε ένα δίπλωμα λόγω τέτοιων περιπτώσεων. Δεν είναι και όλοι οι καθηγητές έτσι! Ότι έχουν τη δυνατότητα, ναι την έχουν, αλλά μη νομίζεις ότι αυτά συμβαίνουν και κάθε μέρα. Κι εγώ έχω ακούσει τέτοιες ιστορίες όταν σπούδαζα, αλλά δεν είναι τυχαίο ότι συνέβαιναν ιδιαίτερα σπάνια και σίγουρα δεν ήταν ας πούμε στην "ημερήσια διάταξη". Αντίθετα οι πιο πολλοί καθηγητές που είχα εγώ θα έλεγα ότι ήταν ιδαιτέρως φιλότιμοι και όσοι δεν ήταν τουλάχιστον δεν έφταναν σε τέτοια άκρα (απλά αδιαφορούσαν). Αλλά και να συμβεί κάτι άντε να είναι σε ένα καθηγητή που το πήρε προσωπικά κτλ. κτλ. Ε δε νομίζω ο τίτλος του πτυχίου σου να καθοριστεί απ' αυτό τον καθηγητή.

Όσο για τα υπόλοιπα, ναι μεν δίνονται τέτοια αρνητικά εναύσματα μέσω της ανοργανωσιάς, από την άλλη όμως δίνονται και πολλά θετικά μέσω της διδασκαλίας... Τέλοσπάντων, είναι δύσκολο να κρίνεις μόνο από συγκεκριμένες πτυχές. Η συνολική εικόνα έχει κι άλλες παραμέτρους.
 
Last edited:
να με συχωρειτε αλλα:

-δεν συγκρινατε τα καλα πανεπιστημια της αγγλιας με τα καλα την ελλαδας, αντιθετα τα βαλατε ολα σε ενα τσουβαλι και τα βγαλατε 40 χρονια μπροστα.

-ναι απο τα βιβλια που διαβασα πετυχα 2 (το ενα ηταν η θεωρεια καυσης) που ηταν απευθειας μεταφραση βιβλιων που διδασκοταν στο συγκεκριμενο μαλιστα ιδρυμα (imperial college) απο το οποιο μαλιστα περασαν σχεδον ολοι οι καθηγητες του πολυτεχνειου σε μεταπτυχιακο επιπεδο (ωστοσο ολοι αυτοι ηταν της ιδιας εποχης). μαλιστα περι εμβαθυνσης αν παρετε και την υλη των μαθηματων που διδασκονται στο συγκεκριμενο προγραμμα (το ειχα ψαξει το θεμα για να δω που θα πηγαιναν τα 8000 των διδακτρων) θα βλεπατε απο ομοιοτητες μεχρι και ελλειψεις(!) στο προγραμμα του imperial σε σχεση με το ΕΜΠ.

-περι ανυπαρξιας bachelor στην ελλαδα μηπως σημαινει κατι αυτο? κατι διαφορετικο απο τα 40 χρονια? ειδικα αν αυτο το bachelor στον πρωτο χρονο περιελαμβανε υλη μαθηματικων και φυσικης ελληνικου λυκειου?

-υπαρχουν στην μεγαλη βρετανια ιδρυματα με εξαιρετικη ερευνιτικη δραστηριοτητα και αυτα ειναι το imperial college , to cranfield και 5-6 αλλα.
ΟΧΙ ομως ολα σε καμια περιπτωση οχι σε τετοιο βαθμο σε σχεση με την ελλαδα ωστε να μιλαμε για 40 χρονια και για καμια σχεση.

- το ποσο δυσκολο ειναι να περασεις μαθηματα στην αγγλια δεν το εχω ζησει. το ποση σημασια σε αυτο το να σε ξαναεχουν πελατη και του χρονου δεν το ξερω. ξερω αντιθετα οτι στο πολυτεχνειο μπορεις να περασεις με 5 παιρνοντας τα βασικα , αλλα μπορεις να περασεις και με 9 εχοντας αντλησει τεραστιο ογκο γνωσεων σε βαθος. ειναι θεμα προσωπικης επιλογης δηλαδη το αν θα βγεις μηχανικος με γνωσεις η απλα θα παρεις ενα πτυχειο αγκαλια.

οι αναφορες μου εχουν να κανουν ΜΟΝΟ με τον κλαδο των μηχανικων που τον γνωριζω καλυτερα και κυριως για τους μηχανολογους. ΔΕΝ τα βαζω ολα σε ενα τσουβαλι και δεν θα πω οτι τα βρεττανικα πανεπιστημια ειναι για τον λουτσο.
 
Και ουτε και ειναι ολα θεϊκα πανεπιστημια. Το καθε ενα εχει την φημη του. Αλλο εχει εκτενη ερευνητικα προγραμματα, αλλα ειναι αυτα που εχουν γρηγορη επαγγελματικη αποκατασταση, αλλα αυτα που βγαζουν κυριως ακαδημαϊκους. Δεν ειναι ολα ιδια.

Αυτο με το Bachelor παντως θα γινει κι εδω. Το πτυχιο, ας πουμε, του μηχανικου, μηχανολογου κτλ θα ισουται με Bachelor+Master. Καθε σχολη παραπανω απο τριετια θα ειναι Bachelor+κατι. Σιγα-σιγα. Ετσι κι αλλιως οι κυβερνησεις δεν τα βγαζουν απο το μυαλο τους. Τα προτυπα υπαρχουν ευτυχως και διαλεγουμε και παιρνουμε.
 
στον κυκλο μου εχει συμβει το εξης. ΟΠΟΙΟΣ σπουδασε στην Αγγλια εχει κανει πολυ καλη καριερα. Οποιος σπουδασε στις ΗΠΑ εχει κανει ακομα καλυτερη. Οπως γνωριζετε για αυτές τις χωρες στα 21-22 ο φοιτητης εχει bachelor, στα 23 εχει μαστερ και σχεδον παντοτε ετοιμη δουλεια. Γυριζουν ολοι τους στα 25-26 (καποιοι δε γυρισαν ποτε) με ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ σε πολυ καλες εταιριες και τελικα βρισκουν μια καλη δουλεια εδω με αποδοχες πολυ πανω απο το μεσο ορο. Το αντιθετο συμβαινει με οσους σπουδασαν στην Ιταλια. Εκει πραγματι το συστημα καθηλωνει την πλειοψηφια των ΞΕΝΩΝ φοιτητων για πολλα χρονια και με αμφιβολα αποτελεσματα.

επισης, επιμενω πως εκτος των λιγων περιπτωσεων μαθητων που δεν πηγαινουν φροντιστήριο και καταφερνουν να περασουν στη σχολη που επιθυμουν, για τους υπολοιπους είναι φθηνοτερο το να εχουν προαποφασισει να σπουδασουν στην Αγγλια. Στα 27-30 τους θα είναι πολύ μπροστά από τους συμμαθητες τους στο σχολειο. εκτος των αλλων θα ξερουν επιτελους και καλα αγγλικα και οχι αυτα που μαθαινουμε στα φροντιστήρια.
 
Πέτρο, το Οικονομικό της Νομικής δεν κάνει Λογιστική αλλά σταχυολογήσεις λογιστικής. Η λογιστική είναι τέσσερα φουλ χρόνια και χρειάζεται και master μετά. Μην τα μπερδεύουμε. Απο την άλλη το Πανεπιστήμιο δεν είναι Λύκειο ουτως ώστε να λέμε ότι δεν μας το δίδαξε ο καθηγητής δεν το ξέρω, μην τρελαθούμε τελείως. Η σχολή σου δίνει την κατεύθυνση και τον τρόπο διαβάσματος και μετά πέφτεις στα βαθειά της βιβλιογραφίας και γίνεσαι επιστήμονας. Ο επιστήμονας ξεχωρίζει διότι δεν υπάρχει δεν ξέρω αλλά ψάχνω και το βρίσκω. Ενας επιστήμονας είναι τόσο καλός όσο καλή βιβλιοθήκη έχει και μπορεί να την χειρίζεται. Και φυσικά και η δια βίου εκπαίδευση, λέγε με Msc, Dr, courses κλπ.
 
Ο Κύριος Κυρίτσης έχει πολύ δίκιο,στα περί κατευθύνσεως πού δίνει το Πανεπιστήμιο.Η εξέλιξη τού καθενός ειναι προσωπική του υπόθεση,πού έχει σχέση με την διαρκή ενημέρωση ,το ψάξιμο και την διά βίου εκπάιδευση.Και βεβαίως η προσωπική ειλικρίνεια όπου κάποιος μπορεί να ομολογήσει στον εα`υτ
 
Συγνώμη για την διακοπή ,αλλά υπήρξαν ´παιδικές παρεμβάσεις´.!!!Πολύ σημαντικό επίσης ειναι ο νέος επιστήμονας να έχει την ειλικρίνεια και να πεί ´αυτό δεν το ξέρω´.Ειδικά στην Ιατρική η έλλειψη αλαζονείας και η παραδοχή οτι κάποιος δεν γνωρίζει κάτι ειναι σωτήριο και για τον νέο γιατρό και για τον ασθενή.
Γενικότερα πιστέυω οτι το Πανεπιστήμιο οφέιλει να δείχνει τον τρόπο αποκτήσεως γνώσεων καιτο πώς μπορεί κανείς να αξιοποιήσει την εμπειρία τής διεθνούς και εγχώριας βιβλιογραφίας ,αλλά και εμπειροτέρων και προθύμων συναδέλφων.Επίσης να τονίζει ότι ο επιστήμονας δεν είναι κάτι ξεχωριστό(όπως οι γονείς τών νεοελλήνων θέλουν να πιστεύουν)με το πού γίνεται πτυχιούχος,αλλά οτι το πτυχίο ειναι μόνον η αρχή σε μία πορεία (αυτό είναι το ευκταίο)προσωπικής και κοινωνικής εξέλιξης(το κοινωνική με την έννοια τού ολοκληρωμένου πολίτη).
 
Απάντηση: Re: TEI Αθήνας - Απίστευτες ιστορίες

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Πέτρο, το Οικονομικό της Νομικής δεν κάνει Λογιστική αλλά σταχυολογήσεις λογιστικής. Η λογιστική είναι τέσσερα φουλ χρόνια και χρειάζεται και master μετά. Μην τα μπερδεύουμε.

δεν τα μπερδευω. αυτη τη λογιστικη εννοουσα.

υ.γ. δεν εχω σπουδασει στο εξωτερικο. μακαρι να εχω αδικο σε αυτα που λεω. θα με συνεφερε.