Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

Απάντηση: Re: Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

Photis said:
μή συμβατότητας των παλαιών τεχνολογιών με τις νεότερες (έχετε δοκιμάσει να διαβάσετε δισκέττα 5.25" στο PC σας) γεννάτε ερώτημα ώς προς το χρόνο ζωής της εκάστοτε ψηφιακής τεχνολογίας. Γιατί ακόμα και αν αυτή εξελίσσεται πάντα σε άμεση συνάρτηση και συμβατότητα με την αρχική τεχνολογία που θα θέσει το πρώτο στάνταρτ, τότε έχουμε πρόβλημα γιατί η μελλοντικά παλιά σημερινή τεχνολογία θα φρενάρει την εξέλιξη. Ακριβώς δηλαδή ότι γίνεται σήμερα με το φιλμ και τα 24 του καρέ, τον σταυρό της Μάλτας, τις βαριές μπομπίνες και τη φθορά του φιλμ 35mm, που όμως αντέχει κοντά έναν αιώνα τώρα. Είμαστε σίγουροι ότι μια ταινία που σήμερα θα γυριστεί σε HD θα μπορεί να προβληθεί σε έναν αιώνα; Τώρα που το σκέφτομαι, αυτό ίσως είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα για την αλλαγή της τεχνολογίας.

Ναι έχω διαβάσει τις δισκέτες 5.25 στο σημερινό PC μου με απόλυτη επιτυχία!!!
Εχω βάλει drive 5.25 το οποίο δουλεύει ακόμα μια χαρά!!!

Πέραν από την πλάκα όμως το θέμα της συμβατότητας είναι το σοβαρό και όχι το θέμα της γήρανσης του μέσου στο θέμα της ψηφιακής αποθήκευσης.
Διότι εφ όσον το υλικό είναι σε ψηφιακή μορφή μπορείς να το μεταφέρεις από μέσο σε μέσο χωρίς καμμία απώλεια. Μπορείς δηλαδή από μία δισκέτα ή ένα CD να αντιγράψεις άλλο και από το αντίγραφο άλλο και άλλο όσες γενιές αντιγράφων θέλεις. Πράγμα που δεν μπορούσες να το κάνεις παλιά με τις κασέτες ήχου ή video. Αντε να αντέγραφες μία φορά από κασέτα σε κασέτα. Από ήδη αντιγραμμένη όμως αν πήγαινες να βγάλεις 2ης γενιάς αντίγραφο τα πράγματα ήταν πολύ χάλια. Για 3ης γενιάς και πέρα δεν το συζητάμε.

Το πρόβλημα είναι στην συμβατότητα. Πού θα το παίξεις αυτό το υλικό μετά από 100 χρόνια;
Εγώ έχω πολλές δισκέτες 5.25 τις οποίες τις διαβάζω όπως σού είπα γιατί έχω drive 5.25 και μπορώ να τις μεταφέρω σε 3.5άρες ή σε CD ή σε flash USB και να μπορείς να τις διαβάσεις κι εσύ. Το θέμα είναι πού θα τρέξεις αυτά τα προγράμματα σήμερα που δεν υπάρχει DOS; Kαι ακόμα κι αν έχεις κρατήσει κάπου το DOS πάλι δεν μπορείς να τα τρέξεις γιατί δεν υπάρχουν drivers σε DOS για το σημερινό PC σου, για την σημερινή κάρτα οθόνης σους, για τον σημερινό εκτυπωτή σου.
Αρα, τα διασώσαμε μεν, αλλά είναι άχρηστα δε...
 
Κι όμως είναι και το μέσο που γερνάει. Πόσες φορές δεν μας εχουν χτυπήσει CD-ROM μετά από 3 χρόνια ήπιας χρήσης. Ακόμα και σε broadcast συστήματα, πολλές είνaι οι φορές που κασέτες και οι δίσκοι βγαίνουν εκτός. Και σε αυτή την περίπτωση είναι προτιμότερο να έχει αναλογική πληροφορία παρά ψηφιακή. Γιατί αν σου χτυπήσει το αναλογικό, θα το εγγράψεις με πολύ θόρυβο και χαμηλή ποιότητα αλλά την πληροφορία θα την έχεις. Με το ψηφιακό είναι μόνο δύο καταστάσεις. Ή παίζει ή δεν παίζει. Βάλτε λοιπόν πολλούς παράγοντες όπως χώροι αποθήκευσης του υλικού, συνθήκες μέσα σε αυτούς τους χώρους (υγρασία για τα μαγνητικά μέσα είναι θάνατος) γήρανση των μέσων λόγω χρησης, και έχετε ένα πρώτης τάξεως κοκτέιλ αναξιοπιστίας όσον αφορα τα μέσα αποθήκευσης. Αλλά και η συμβατότητα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Και όχι μόνο στο επίπεδο που τίθεται παραπάνω αλλά και σε επίπεδο standards. Πόσες γραμμές θα έχει το νέο ψηφιακό format κινηματογράφου; Σε τί bitrate θα γίνεται η αναπαραγωγή. Ποιος codec θα χρησιμοποείται. Θα έχουμε συμβατότητα με τους παλιούς codec αν παμε σε αναβάθμιση είτε του H/W είτε του S/W;
 
Photis said:
Ειλικρινά δεν ξέρω τί μπορεί να γίνει στο μέλλον με το φιλμ. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες, που θα επηρρεάσουν το μέλλον του μέσου. Στην φωτογραφία δεν ξέρω πως ακριβώς έχουν τα πράγματα, μιας και τα φορματ του φιλμ είναι πολλά (35mm, 6X6). Επίσης υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που το μέγεθος πραγματικά μετράει και εκεί το φιλμ ακόμα υπερτερεί λόγω ανάλυσης..


Τα τελευταια οχυρα του φιλμ ηταν η αναλυση...που επεσε πριν 2 χρονια απο την Dalsa Origin και τσι αλλες δημοκρατικες δυναμεις
και το ευρος εκθεσης που επεσε μολις προσφατα απο την red

Το μονο που καθυστερει την επικρατηση του ψηφιακου ειναι η δυσκολια στον τροπο αποθηκευσης αλλα ξερετε τωρα τι γινεται με αυτο το θεμα....μετραμε μηνες..
Ενα γλυκο αντιο απλα.....:grinning-smiley-043
 
havoc said:
Τα τελευταια οχυρα του φιλμ ηταν η αναλυση...που επεσε πριν 2 χρονια απο την Dalsa Origin και τσι αλλες δημοκρατικες δυναμεις
και το ευρος εκθεσης που επεσε μολις προσφατα απο την red

Το μονο που καθυστερει την επικρατηση του ψηφιακου ειναι η δυσκολια στον τροπο αποθηκευσης αλλα ξερετε τωρα τι γινεται με αυτο το θεμα....μετραμε μηνες..
Ενα γλυκο αντιο απλα.....:grinning-smiley-043


Και γιατί χαιρόμαστε τόσο πολύ; Μισούσαμε το φίλμ; Μας έκανε κάτι το κακόμοιρο;

Πάντως, ακόμη δέν. Έρχεται η ώρα που θα το φτάσουν τα ηλεκτρονικά τζιτζιμπρίκια αλλα ακόμα δέν. 4Κ ανάλυση δέν είναι φίλμ ακόμα. Όσο για το λάτιτιουντ να το δούμε πρώτα και μετά. Όχι μόνο στα χαρτιά και απο αυτά που λένε οι διάφοροι της κλίκας της Ρέντ. Είδωμεν κύριοι.


:ernaehrung004:
 
Η σύγκριση γίνεται ως προς το φίλμ 35mm; Μα αυτό στη φωτογραφία είναι λίγο παρακινδυνευμένο αφού υπάρχουν και πιο βαρβάτα φορματ εκει. Για το σινεμά επισέρχεται και ο παράγοντας fps. Πάντως ακόμα και έτσι, τα 4Κ ούτε κατά διάνοια δεν πλησιάζουν την ευκρίνεια ενός φιλμ 40ASA. Αλλά θέλει τις συνθήκες του κι αυτό.
 
Photis said:
Η σύγκριση γίνεται ως προς το φίλμ 35mm; Μα αυτό στη φωτογραφία είναι λίγο παρακινδυνευμένο αφού υπάρχουν και πιο βαρβάτα φορματ εκει. Για το σινεμά επισέρχεται και ο παράγοντας fps. Πάντως ακόμα και έτσι, τα 4Κ ούτε κατά διάνοια δεν πλησιάζουν την ευκρίνεια ενός φιλμ 40ASA. Αλλά θέλει τις συνθήκες του κι αυτό.


Για να δούμε πάνω απο 1000 καρέ το δευτερόλεπτο σε 4Κ θα γεράσουμε Φώτη. Να μου πείς τι να τα κάνω τα 1000+ καρέ; Η έρευνα στις επιστήμες που χρειάζονται 1000+ καρέ θα γίνεται με φίλμ......

Άσε που αμφιβάλω άν και η Ρέντ που ανέφερε ο φίλος πιό πάνω κάνει 60 καρέ με 4Κ..... Στα 30 θα είναι. Τα σλόου μόσιον; Άν θέλει ο σκηνοθέτης θα βγάζει 35άρα!


:ernaehrung004:
 
Και για τα slow motion θα υπάρχει λύση. Είτε με interpolation είτε με πιο ακριβά μηχανήματα. Δεν το βλέπω αφοριστικά το ζήτημα ούτε είμαι προσκολλημένος στην τεχνολογία του φιλμ. Κάποια στιγμή θα ξεπεραστεί και αυτό ειδικα μάλιστα αν πάμε και σε 3D εικόνα. Αλλά το να βγάζεις άχρηστο το φιλμ μόνο και μόνο για να κάνεις πιο ομαλή τη μετάβαση στην υπάρχουσα τεχνολογία, και για να σιωπήσεις τις φωνές αντίδρασης που απλά ζητούν την ίδια τουλάχιστον ποιότητα από το νέο μέσο, μου κάνει εξίσου αφοριστικό. Ίσως να παραείμαι συντηρητικός στο όλο ζήτημα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι η ηλεκτρονική τεχνολογία όσον αφορά την εικόνα μια ζωή κυνηγάει και προσαρμόζεται στα στάνταρ που θέτει το φιλμ. Μια τεχνολογία πολύ παλιότερη. Αυτό και μόνο του θα πρέπει να μας βάζει όλους σε σκέψεις.
 
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΣ said:
Για να δούμε πάνω απο 1000 καρέ το δευτερόλεπτο σε 4Κ θα γεράσουμε Φώτη. Να μου πείς τι να τα κάνω τα 1000+ καρέ; Η έρευνα στις επιστήμες που χρειάζονται 1000+ καρέ θα γίνεται με φίλμ......

Άσε που αμφιβάλω άν και η Ρέντ που ανέφερε ο φίλος πιό πάνω κάνει 60 καρέ με 4Κ..... Στα 30 θα είναι. Τα σλόου μόσιον; Άν θέλει ο σκηνοθέτης θα βγάζει 35άρα!


:ernaehrung004:


υπαρχουν HD cameraκια που τραβανε ηδη πολλλαααα καρε ..πιο πολλα απο αυτα που χρειαζεται ο σινεμας.......και δε χαιρομαι για το τελος του φιλμ ειμουν ο μεγαλυτερος:grinning-smiley-043 εραστης του....αλλα ξερετε το ρητο ποια ειναι η καλυτερη γκομενα.......Η ΕΠΟΜΕΝΗ
 
havoc said:
υπαρχουν HD cameraκια που τραβανε ηδη πολλλαααα καρε ..πιο πολλα απο αυτα που χρειαζεται ο σινεμας.......και δε χαιρομαι για το τελος του φιλμ ειμουν ο μεγαλυτερος:grinning-smiley-043 εραστης του....αλλα ξερετε το ρητο ποια ειναι η καλυτερη γκομενα.......Η ΕΠΟΜΕΝΗ


Κάτσε να έρθει πρώτα και όρμα της. Βιάζεσαι και θα σε στήσει.

ΥΓ: HD καμεράκια που γράφουν πάνω απο 100 καρέ 4Κ δεν ξέρω να υπάρχουν πάντως.
 
Tο ιδιο δεν εγινε και με το CD? Οταν βγηκε, θυμασαι πως επαιζε? Θυμασαι και τα παπαγαλακια, που εκραζαν τοτε για το τι καλα που παιζει, ενω ο καυμενος ο δισκος, οχι?
Ιδωμεν.
Θοδωρος.
 
Μήπως εξαφανίστηκε το βινύλιο;

Μήπως εξαφανίστηκαν τα πικάπ;

Απλά όσοι ζητούν ποιότητα και ευκολία, αυτοί στρέφονται στο πιο απλό. Οι άλλοι κρίνουν πιο ώριμα και φυσικά χρησιμοποιούν και τις δυο τεχνολογίες.
 
Απάντηση: Re: Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Μήπως εξαφανίστηκε το βινύλιο;

Μήπως εξαφανίστηκαν τα πικάπ;

Απλά όσοι ζητούν ποιότητα και ευκολία, αυτοί στρέφονται στο πιο απλό. Οι άλλοι κρίνουν πιο ώριμα και φυσικά χρησιμοποιούν και τις δυο τεχνολογίες.


ΕΕΕΤΣΙ !!!!!!!

Απλα το φιλμ ειναι πιο ωριμους φωτογραφους που ξερουν τι θελουν και για ποια χρηση το θελουν ....

αν συγκρινουμε τα απλα φιλμ 100αρια απο το Σουπερ Μαρκετ που περνεις για να βγαλεις απλα 36 φωτος και μονο αναμνηστικες φωτος ..... τοτε ναι !!!! το φιλμ ΔΕΝ αξιζει ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ γιαυτο το φιλμ !!!!!! ουτε συμφερει !!!!!!

υπαρχουν ομως φιλμ θετικα ΣΛΑΙΤΣ τα οποια εχουν εξαιρετικη ποιοτητα !!!!! ΑΛΛΑ θελουν : ψυγειο για την συντηρηση τους ΑΜΕΣΗ οσο γινεται εμφανιση , και ειναι ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ !!!!!!!!!!!!

ΔΕΝ συμφερει να ασχοληθει ο απλος ερασιτεχνης η ευκαιριακος φωτογραφος με αυτα ........


η ψηφιακη φωτογραφια ειναι πλεον σε συγκριση με το απλο φιλμ του Σουπερ Μ. σαφως σε πλεονεκτηκη θεση αλλα και σε ποιοτητα ενα κλικ εως 2 κλικ καλυτερη !!!!!

αυτο το λεω γιατι εχω βγαλει πανω απο 4.000 φωτος με οτι Φιλμ κυκλοφορει ......

τα Σλαιτσ τα Θετικα φιλμ ειναι ΑΠΑΙΧΤΑ και συναγωνιζονται ακομα η τις ξεπερνανε ( σε ορισμενες συνθηκες και οχι ολα ) σε εικονα τις ακριβες ψηφιακες των πολλων μ πιχελ .......

αλλα στην οικονομικη διασταση , πρακτικοτητα και αμεση εποπτευση των φωτογραφιων μας εχουν χασει απο τα αποδυτηρια .......
και αυτο ειναι σημαντικος λογος ακομα και για τον Επαγγελματια ..
 
Re: Απάντηση: Re: Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

Μπελλος Ευαγγελος said:
ΕΕΕΤΣΙ !!!!!!!

Απλα το φιλμ ειναι πιο ωριμους φωτογραφους που ξερουν τι θελουν και για ποια χρηση το θελουν ....

αν συγκρινουμε τα απλα φιλμ 100αρια απο το Σουπερ Μαρκετ που περνεις για να βγαλεις απλα 36 φωτος και μονο αναμνηστικες φωτος ..... τοτε ναι !!!! το φιλμ ΔΕΝ αξιζει ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ γιαυτο το φιλμ !!!!!! ουτε συμφερει !!!!!!

QUOTE]

Για ολα τα μεσα πρεπει να ξερεις τι το θες....αμα ας πουμε τραβηξεις 35 μμ φιλμ την ταινια σου για καταντησεις να σκαναρεις το νεγκατιφ για να κανεις την επεξεργασια σου και τα εφφε σου ε σε τρωει ο ποπος σου μαλλον....


Οσι για τα φιλμ απο το σουπερ μαρκετ δε φταιει το σημειο πωλησης αλλα η εκτυπωση που γινοτανε με διαδικασια και παθος σουπερ μαρκετ.......τουλαχιστον στο ψηφιακο δε εξαρτασαι απο την ορεξη του καθε υπαλληλου.

Για τα σλαιντς θα συμφωνησω αλλα σχεδον τελειωσανε κι αυτα.....ειπαμε καλο το φιλμακι αλλα η εποχη αλλαζει....δε χωρανε πολλες αγαπες στο ιδιο κρεββατι
 
Re: Απάντηση: Re: Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

havoc said:
Για ολα τα μεσα πρεπει να ξερεις τι το θες....αμα ας πουμε τραβηξεις 35 μμ φιλμ την ταινια σου για καταντησεις να σκαναρεις το νεγκατιφ για να κανεις την επεξεργασια σου και τα εφφε σου ε σε τρωει ο ποπος σου μαλλον....

Έτσι.... για να λέμε κάτι, τί εννοείς ακριβώς; Μέικ ιτ λιάνερ πλίζ.
 
Re: Απάντηση: Re: Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΣ said:
Έτσι.... για να λέμε κάτι, τί εννοείς ακριβώς; Μέικ ιτ λιάνερ πλίζ.

λιανερ = το σκαναρισμα του νεγκατιφ γινεται για να περασουμε το υλικο μας απο ψηφιακη επεξεργασια οπως...color correction η ολα τα effects που πια δε γινονται στην τρικεζα......
Χρειαζεται να ειναι δηλαδης σε ψηφιακε καταστασην ναουμ....αρα το να τραβας φιλμ που κοστιζει τα αντερα σου και μετα να του αλλαζεις τα φωτα στην ψηφιακην επεξεργασια ναουμ δε λεει...εκτος αμα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αγαπας το φιλμ.:grinning-smiley-043
 
Εάν είναι να γυρίσεις ταινία τύπου Starwars εννοείται οτι θα θέλεις να γυρίσεις ψηφιακά. Σε ταινίες με μικρή έως καθόλου χρήση εφέ και κυρίως απο διευθυντές φωτογραφίας που γνωρίζουν το αντικείμενο φυσικά όχι. Το φίλμ δίνει αποτέλεσμα που ακόμα δεν μπορούμε να το πάρουμε ψηφιακά. Όσο για color correction, αν ο Δ.Φ. ξέρει τί κάνει (να ψωνίζει πίττες, να φωτίζει, να φιλτράρει κτλ. δεν χρειάζεται, απλά. Δεν θέλουν όλοι οι σκηνοθέτες τέλεια εικόνα. Η ποιότητα της εικόνας είναι δημιουργικό στοιχείο. πχ. το NATURAL BORN KILLERS του Oliver Stone έχει γυριστεί με οκτώ (8) διαφορετικά είδη κάμερας (και όσο αφορά το υλικό καταγραφής). Δεν ήθελε ο Oliver καλύτερη ποιότητα εικόνας στα πλάνα που γυρίστηκαν με 8mm και BETA; Φυσικά και όχι. Αυτό ήθελε. Η ο Spielberg στο Sindlers List δεν μπορούσε να γυρίσει σε έγχρωμο; Αυτό ήθελε. Και μας άρεσε!

ΥΓ: Όπως έχεις καταλάβει, έχω αρρώστια με το φίλμ ......
 
Re: Απάντηση: Re: Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

havoc said:
Για ολα τα μεσα πρεπει να ξερεις τι το θες....αμα ας πουμε τραβηξεις 35 μμ φιλμ την ταινια σου για καταντησεις να σκαναρεις το νεγκατιφ για να κανεις την επεξεργασια σου και τα εφφε σου ε σε τρωει ο ποπος σου μαλλον....

Εδώ νομίζω ότι υπερβάλεις. Αφ' ενός μεν γιατί δεν υπάρχει ακόμα κάμερα που να μπορεί να αποδώσει 100% το κοντράστ και την ευκρίνεια ενός αργού τυπικού φιλμ, ή ακόμα χειρότερα ενός ectachrome, αφ' εταίρου γιατί το colour grading που γίνεται στον Η/Υ είναι πολύ πιο περίπλοκο από το εταλονάζ που γίνεται στο τύπωμα της κόπιας ζερό. Και φυσικά το σκανάρισμα σε 4Κ είναι πολύ καλύτερο από το απλό τελεσινέ. Μην μιλήσουμε καθόλου για ψηφιοποίηση του υλικού για χρήση του σε συστήματα Non linear Editing. Αλλά ακόμα και αν η ταινία έχει εξ' αρχής πολλά εφφέ αυτό δεν αποκλείει τη χρήση φιλμ.

Πάντως αυτό που είπε ο Κυριάκος είναι το πιο σωστό. Ακόμα και super8 να χρησιμοποιήσεις, αν η αισθητική του είναι αυτό που ψάχνεις τότε αυτό είναι το μόνο που κοιτάς. Για παράδειγμα, ο "Στρατιώτης Ράυαν" όσο πλησίαζε η ταινία προς το τέλος είχε και περισσότερο κόκκο. Λες και δεν μπορούσε ο Καμίσνκυ να τον αποφύγει. Αλλά βγαίνει ο Σπίλμπεργκ και λέει ότι ο κόκκος συμβόλιζε το μαύρισμα της ψυχής του Χανκς. Αντε μετά να μιλήσεις για ευκρίνεια.

Το έχω ξαναγράψει σε άλλο τόπικ. Για να κρίνεις ένα μέσο πρέπει να λάβεις υπόψην και το ποιος το χειρίζεται. Δεν μπορείς να βγάλεις το φιλμ ίδιο με το HD επειδή όλοι οι νέοι "cinematographers" έχουν μάθει να καδράρουν και να φωτίζουν σε παραγωγές της τηλεόρασης. Για βάλτους δίπλα στον Στοράρο να δουμε τί ψάρια πιάνουν και ποιες είναι η πραγματικές δυνατότητες του κάθε μέσου...