Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

το color correction σε Η/Υ ειναι πλεον πανευκολη υποθεση....εχεις κανει ποτε σου εταλοναζ ? ? ? γιατι εγω εχω κανει και τα 2.....

Και αμα μου πεις ποιος σκαναρισε σε 4Κ την ταινια του θα τον γραψουμε στο βιβλιο των ρεκορ....ολοι σε 2Κ σκαναρουνε.
Οσο για ψηφιοποιηση τιποτα δεν αποκλειει τη χρηση φιλμ.....ειπαμε εξαρταται ποσο το αγαπας ¨)
οσο για συγκρισεις δε γινονται κανεις δεν εχει τη πειρα του στοραρο απο τους νεους και ακομα κι αυτος επλεξε το εγκωμιο του HD.
ο ανθρωπος ειναι καλλιτεχνης δε κολλαει στο μεσο...αλλωστε η αρχη της φωτογραφιας ειναι ενα κουτι και ενας καλος φακος τιποτα αλλο.......τα υπολοιπα ΦΙΛΜ,HD,ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΑΛΤΣΑ.....ειναι για τους αδαεις.
 
havoc said:
το color correction σε Η/Υ ειναι πλεον πανευκολη υποθεση....εχεις κανει ποτε σου εταλοναζ ? ? ? γιατι εγω εχω κανει και τα 2.....

Έχεις κάνει color correction σε Η/Υ σε δουλειά που θα τυπωνόταν σε φίλμ και θα έβγαινε σε αίθουσες; Πολύ ενδιαφέρον άν...
Εταλονάζ έχω κάνει σαν μάθημα μόνο (σχολή κινηματογράφου / διευθυντής φωτογραφίας ). Σε Η/Υ έχω κάνει αλλα όχι για εμπορική χρήση. Ο Photis έχει πείρα σε αυτό πολύ. Θα μας τα πεί ο ίδιος όμως.
 
Δηλαδη υπαρχει περιπτωση να εκλειψει και το θετικο φίλμ(για σλάιτς)???
Προσωπικα δεν το πιστευω!
 
Νομίζω ότι το ερώτημα αφορά ιδίως στο μαζικής, μαζικότατης παραγωγής φορμά 135, και όχι για φιλμ μεσαίου, μεγάλου φορμά ή κινηματογραφικό. Τα τελευταία είναι άλλη γραμμή παραγωγής και τα συντηρεί άλλο κοινό. Του πρώτου το μέλλον είναι πιστεύω προδιαγεγραμμένο.
 
havoc said:
το color correction σε Η/Υ ειναι πλεον πανευκολη υποθεση....εχεις κανει ποτε σου εταλοναζ ? ? ? γιατι εγω εχω κανει και τα 2.....

Και αμα μου πεις ποιος σκαναρισε σε 4Κ την ταινια του θα τον γραψουμε στο βιβλιο των ρεκορ....ολοι σε 2Κ σκαναρουνε.
Οσο για ψηφιοποιηση τιποτα δεν αποκλειει τη χρηση φιλμ.....ειπαμε εξαρταται ποσο το αγαπας ¨)
οσο για συγκρισεις δε γινονται κανεις δεν εχει τη πειρα του στοραρο απο τους νεους και ακομα κι αυτος επλεξε το εγκωμιο του HD.
ο ανθρωπος ειναι καλλιτεχνης δε κολλαει στο μεσο...αλλωστε η αρχη της φωτογραφιας ειναι ενα κουτι και ενας καλος φακος τιποτα αλλο.......τα υπολοιπα ΦΙΛΜ,HD,ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΑΛΤΣΑ.....ειναι για τους αδαεις.

Από όσο θυμάμαι εταλονάζ στο φιλμ σου αφήνει πολύ λιγότερα περιθώρια διόρθωσης της εικόνας από ότι το colour grading. Colour grading εχω κάνει ελαφρά ελαφρά αλλά στην προηγούμενη δουλειά μου έχω δει 2 από τους καλύτερους colorists στην Ελλάδα να δουλέυουν το final Touch σε MAC, σε Ασυμπίεστο HD υλικό το οποίο θα τυπώνοταν μετά σε film printer της lasergraphics. Εκεί ήταν που είδα τις δυνατότητες του colour grading και ποσο μεγαλύτερες είναι σε σχέση με το παλιό εταλονάζ. Αυτό από μόνο του είναι ικανό να οδηγήσει την παραγωγή σε σκανάρισμα του φιλμ και επανεκτύπωσή του σε laser printer (πρακτική που χρησιμοποιείται κατά κόρον στις ΗΠΑ, και όχι μπονο για την προσθήκη FX).

4Κ σκανάρισμα έχουμε κάνει και στην Ελλάδα στα labs της Kodak στον Αγ. Στέφανο. Μάλιστα το υλικό ήταν από super16 και σκοπός του πειράματος ήταν να δούμε αν το σκανάρισμα σε υψηλή ανάλυση και η ψηφιακή εκτύπωση σε φιλμ 35mm είχαν καλύτερο αποτέλεσμα από το κλασσικό blow up. Και πράγματι αυτό ισχύει. Τώρα σκαναρίσματα σε 4Κ σε φιλμ 35mm είναι standard practice στο εξωτερικό (ΗΠΑ, Βρετανία, Ν. Ζηλανδία) ακόμα και αν γίνεται κανονικά η κοπή του αρνητικού. Μάλιστα στην τελευταία IBC είχε και αρκετούς τέτοιους σκάνερς. Σκέψου μόνο την προσπάθεια που γίνεται για την ψηφιοποίηση όλων των φιλμ που έχουν στις αποθήκες τους τα studio. Εκεί θα πας οπωσδήποτε στο πιο δυνατό φορμάτ που έχεις διαθέσιμο. Αλλά και στην παραγωγή που προϋποθέτει γύρισμα σε φιλμ και ψηφιακή επεξεργασία του υλικού σου, τα 4Κ τείνουν να γίνουν καθεστώς έξω. Μην κοιτάς μονο τι γινεται στην Ελλάδα, ή τι συμβάινει για την consumer αγορά.
 
Το εγκώμιο του HD δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην το έχει πλέξει. Όταν σου δίνει 7.5 στοπ διάφραγμα μέσα στο ίδιο πλάνο, και αυτά παραμένουν αναλλοίωτα μέχρι την κόπια zero, είναι όντως τρομερό επιτευγμα. Αλλά σκέψου και πόσοι μπορουν να τα βγάλουν αυτά τα 7.5 στοπ. Έβλεπα ας πούμε την Λούφα και παραλλαγή που γυρίστηκε σε HD και σε δύσκολα σημεία (όπως η σκηνές με την Καγιά στο δωμάτιο που φωτίζοταν μόνο από το φως του μπάνιου) το αποτέλεσμα δεν ήταν καλό. Καμένα τα φωτεινά, χωρίς πληροφορία τα σκοτεινά. Και δεν ήταν κακός ο διευθυντής φωτογραφίας. Από την άλλη έχεις και τον Μάικλ Μαν να γυρίζει με viper το collateral που είναι πολύ δύσκολη ταινία γυρισμένη νύχτα, και βγάζει πολύ καλό αποτέλεσμα. Αλλά εκεί έχει και κάμερα που δεν είναι απλά HD. 4:4:4, τρελά bandwidth στον καταγραφέα, και φυσικά καλύτεροι φακοί.
 
send said:
Νομίζω ότι το ερώτημα αφορά ιδίως στο μαζικής, μαζικότατης παραγωγής φορμά 135, και όχι για φιλμ μεσαίου, μεγάλου φορμά ή κινηματογραφικό. Τα τελευταία είναι άλλη γραμμή παραγωγής και τα συντηρεί άλλο κοινό. Του πρώτου το μέλλον είναι πιστεύω προδιαγεγραμμένο.

Aπόλυτα σωστό.
 
Εγώ πάλι θα τολμήσω μια πρόβλεψη πως πιο σύντομα θα εξαφανισθεί το κινηματογραφικό φιλμ από την καμπίνα προβολής, παρά το φωτογραφικό φιλμ και η C41 proccess. Τα κόστη για τις εταιρίες είναι τεράστια, στην πρώτη περίπτωση, ενώ στη δεύτερη περίπτωση είναι πολύ δυσβάσταχτο το κόστος ολικής αλλαγής εξοπλισμού από το απλό φωτογραφείο, το οποίο πολύ εύκολα μπορεί να προσθέσει στην αλυσίδα υπηρεσιών του και την ψηφιακή εκτύπωση, και την παραγωγή photoCD.
 
havoc said:
τ...αλλωστε η αρχη της φωτογραφιας ειναι ενα κουτι και ενας καλος φακος τιποτα αλλο.......τα υπολοιπα ΦΙΛΜ,HD,ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΑΛΤΣΑ.....ειναι για τους αδαεις.

Βαριά κουβέντα αυτή. Δηλαδή για να καταλάβω, στο τελικό αποτέλεσμα δεν λαμβάνεται υπόψην το μέσο καταγραφής της εικόνας, και η απόκρισή του στην οπτική πληροφορία; Δηλαδή είναι αδαής ο Άνταμς που θεμελίωσε το τονικό σύστημα στην φωτογραφία, όταν το ένα από τα τρία βιβλία-ευαγγέλια που έγραψε το αφιέρωσε στο Αρνητικό (The Negative); Ή μήπως αν πάρω την παλιά μου VHS-C με το 1 CCD του 1/3" και την πάω στην PS-Tekniks στη Γερμανία και μου βάλουν cine φακό zeiss, θα πάρω κανένα τρομερό αποτέλεσμα στις 220 γραμμές και με 3 στοπ κοντράστ;
 
Photis said:
Βαριά κουβέντα αυτή. Δηλαδή για να καταλάβω, στο τελικό αποτέλεσμα δεν λαμβάνεται υπόψην το μέσο καταγραφής της εικόνας, και η απόκρισή του στην οπτική πληροφορία; Δηλαδή είναι αδαής ο Άνταμς που θεμελίωσε το τονικό σύστημα στην φωτογραφία, όταν το ένα από τα τρία βιβλία-ευαγγέλια που έγραψε το αφιέρωσε στο Αρνητικό (The Negative); Ή μήπως αν πάρω την παλιά μου VHS-C με το 1 CCD του 1/3" και την πάω στην PS-Tekniks στη Γερμανία και μου βάλουν cine φακό zeiss, θα πάρω κανένα τρομερό αποτέλεσμα στις 220 γραμμές και με 3 στοπ κοντράστ;


:grinning-smiley-043 -bye- :ernaehrung004:
 
Photis said:
Βαριά κουβέντα αυτή. Δηλαδή για να καταλάβω, στο τελικό αποτέλεσμα δεν λαμβάνεται υπόψην το μέσο καταγραφής της εικόνας, και η απόκρισή του στην οπτική πληροφορία; Δηλαδή είναι αδαής ο Άνταμς που θεμελίωσε το τονικό σύστημα στην φωτογραφία, όταν το ένα από τα τρία βιβλία-ευαγγέλια που έγραψε το αφιέρωσε στο Αρνητικό (The Negative); Ή μήπως αν πάρω την παλιά μου VHS-C με το 1 CCD του 1/3" και την πάω στην PS-Tekniks στη Γερμανία και μου βάλουν cine φακό zeiss, θα πάρω κανένα τρομερό αποτέλεσμα στις 220 γραμμές και με 3 στοπ κοντράστ;


οχι μπρε δε καταλαβες τι εννοω.....εγω ειμαι φανατικος του τελειου μεσου και δινω ρεστα για να το εχω.....αλλα στο κατω κατω της γραφης η τεχνη δεν εξαρταται απο τα πινελλα...αλλα απο τον οιστρο του αρτιστα...
δωσε μου εμενα την τελεια καμερα και να ειμαι απο αντιληψη τεχνης πατατοσαλατας δε προκειται να βγαλω αποτελεσμα.
Δωσε απο την αλλη στον πραγματικο αρτιστα μια καμερα VHS-C αλλα να φωτισει σωστα και θα σου κανει παπαδες.....δωσε ομως στον ιδιο την τελεια καμερα και θα εχεις το τελειο αποτελεσμα (λεμε τωρα )
 
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΣ said:
Για να δούμε πάνω απο 1000 καρέ το δευτερόλεπτο σε 4Κ θα γεράσουμε Φώτη. Να μου πείς τι να τα κάνω τα 1000+ καρέ; Η έρευνα στις επιστήμες που χρειάζονται 1000+ καρέ θα γίνεται με φίλμ......

Άσε που αμφιβάλω άν και η Ρέντ που ανέφερε ο φίλος πιό πάνω κάνει 60 καρέ με 4Κ..... Στα 30 θα είναι. Τα σλόου μόσιον; Άν θέλει ο σκηνοθέτης θα βγάζει 35άρα!


:ernaehrung004:


ο σκηνοθετης αμα θελει εχει κι αυτην 125 fps σε 4Κ.....δειτε και τα δειγματα πουχει καπου εκει.......ειπαμε ειναι θεμα χρονου ...:ernaehrung004:


http://www.visionresearch.com/index.cfm?sector=htm/files&page=camera_65_new
 
Απάντηση: Re: Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

havoc said:
ο σκηνοθετης αμα θελει εχει κι αυτην 125 fps σε 4Κ.....δειτε και τα δειγματα πουχει καπου εκει.......ειπαμε ειναι θεμα χρονου ...:ernaehrung004:


http://www.visionresearch.com/index.cfm?sector=htm/files&page=camera_65_new

Αμάν.... :eek: :eek: Τι είναι αυτό ρε συ havoc;
Ανοίγω καινούριο θέμα αφιερωμένο στο Βογιατζάκη!!! :Banane0:
 
Δυστυχως, τα συννεφα μαζευονται γεηγορα. Κριμα που γ αποφαση μου, να αγορασω καποια συμπραγκαλα για την F2 μου, αποδεικνυεται οψιμη.
Δειτε αυτο απο το Photonet.

Jay Miao posted a new message in the photo.net Nikon Forum, on which you have requested "instant" alerts:
----------------
Subject: Film service change at Costco warehouse store
Just learnt from a floor manager at my local Costco that they're going to stop

outsource (send-out) film services in January 2007, and which will be taken
over by the One-Hour counter inside the warehouse. So I asked if they'll
process slides and so forth and was told "yes(?)", but I'm not so sure about
that as most one-hour type of film services does not do slides, or do they?

It is sad to hear that going to happen eventually but more and more it becomes

apparent as I've noticed in the past year that the film cabinets from A-Z at
Costco have shrunk and shrunk down to only ONE(!!) now while holding less and
less bags stored in it ... really worried about what's going to happen in
another five years or so.
Με τις τγειες μας.

Θοδωρος.
 
Havoc, όντως παρεξήγησα, έτσι όπως το θέτεις έχεις εν μέρη δίκιο. Εγώ πάντως θεωρώ ότι το ταλέντο πρέπει να μπορεί να αναδυκνείεται και από το μέσο. Γιατί ο Στοράρο θα το φτάσει στα άκρα το VHS αλλά θα έχουμε πάλι VHS. Συμφωνώ πάντως ότι ένας μέτριος φωτογράφος θα σου βγάλει μέτριο αποτέλεσμα ότι και αν του δώσεις.

Τώρα για όσους απογοητεύτηκαν με το ποστ του Θεόδωρου, υπάρχει φως στο τούνελ. Η KODAK σταματά την παραγωγή KODACHROME, αλλά βγάζει film PRO8 αρνητικό στα 1600 ASA!!! Αν υπάρχει λογική σε μια τέτοια κίνηση ας μου την εξηγησει κάποιος παρακαλώ... Όσο πάντως βλέπω τέτοιες κινήσεις, τόσο θα πιστεύω ότι το φιλμ δεν θα χαθεί. Το πιο πιθανό είναι να πάμε σε μια κατάσταση παρόμοια με τα CD και τα βινύλια όπως γραφτηκε προηγουμένως.
 
Αυτή η κουβέντα έγινε απο 11 έως 20/10/2006.

Σήμερα πλέον, ενάμισυ χρόνο μετά, κι εστιάζοντας στο κομμάτι του ερασιτέχνη φωτογράφου με φίλμς 135, ποιά είναι η γνώμη σας;

Δέν κρύβω οτι, στην ψηφιακή φωτογραφία μπήκα για δυό λόγους:

Ο πρώτος, έχει να κάνει με τη μεταχείριση πλέον των αρνητικών σήμερα απο τα εργαστήρια που εμφανίστηκαν παντού. (Προχειροδουλειά σε εμφάνιση - εκτύπωση, συνήθως πολυκαιρισμένα - πολυδουλεμένα χημικά κλπ).

Ο δεύτερος, έχει να κάνει με το μηδενικό κόστος χρήσης. Οποιοσδήποτε σήμερα, που θέλει να τραβήξει απλές καθημερινές αναμνηστικές φωτογραφίες της οικογένειάς του ή τοπίων στην εκδρομή του, πέρα απο το όποιο κόστος κτήσης του επιθυμητού εξοπλισμού, γλυτώνει τα περαιτέρω συνεχή έξοδα εμφάνισης - εκτύπωσης, εφόσον αρκείται στην απεικόνιση επι της οθόνης του Η/Υ.
 
Καλά, αυτό για το μηδενικό κόστος χρήσης, είναι σχετικό.
Ίσως για έναν έμπειρο φωτογράφο που ξέρει τι κάνει και δεν τραβάει πολλά καρέ (δηλαδή από κάθε θέμα 2-3 και καλές), το φιλμ να συνέφερε (ειδικώς παλαιότερα, σήμερα όχι τόσο) περισσότερο οικονομικώς, με την έννοια ότι μέχρι πρόσφατα για ένα ψηφιακό σώμα δίναμε κοντά 500 με 600 ευρώ παραπάνω. Ε, το ποσό αυτό για μέχρι 10-15 φιλμ τον χρόνο, δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί.
 
Άσε που αμφιβάλω άν και η Ρέντ που ανέφερε ο φίλος πιό πάνω κάνει 60 καρέ με 4Κ..... Στα 30 θα είναι. Τα σλόου μόσιον; Άν θέλει ο σκηνοθέτης θα βγάζει 35άρα!


:ernaehrung004:

Εναμιση χρονο μετα λοιπον και με το υπαρχων firmware της RedOne αυτο που επιτυγχανεται ειναι 120fps στα 2Κ, 60fps στα 3Κ και 30fps στα 4Κ.

Δεν ειναι ασχημα να λαβει κανεις υποψην του οτι αυτο αλλαζει με ενα firmware και μονο....
 
Απάντηση: Re: Θα εξαφανισθει συντομα το φιλμ?

Καλά, αυτό για το μηδενικό κόστος χρήσης, είναι σχετικό.
Ίσως για έναν έμπειρο φωτογράφο που ξέρει τι κάνει και δεν τραβάει πολλά καρέ (δηλαδή από κάθε θέμα 2-3 και καλές), το φιλμ να συνέφερε (ειδικώς παλαιότερα, σήμερα όχι τόσο) περισσότερο οικονομικώς, με την έννοια ότι μέχρι πρόσφατα για ένα ψηφιακό σώμα δίναμε κοντά 500 με 600 ευρώ παραπάνω. Ε, το ποσό αυτό για μέχρι 10-15 φιλμ τον χρόνο, δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί.

Πιθανόν να μήν τοποθετήθηκα αρχικώς σωστά. Θα το ξανακάνω με παράδειγμα τον εξοπλισμό μου.

-Μέχρι πρίν λίγο καιρό, στο σάκκο μου κουβαλούσα δύο σώματα: F4S & F90X. Εξαιρουμένου του κεφαλαίου που χρειάστηκα για την αγορά του εξοπλισμού (κόστος κτήσης), χρειαζόμουν συνεχώς χρήματα για αναλώσιμα (κόστος χρήσης = φίλμ, εμφάνιση - εκτύπωση) προκειμένου να έχω το τελικό αποτέλεσμα, δλδ τη φωτογραφία που τράβηξα να την κοιτάζω μπροστά μου. Το ίδιο κόστος χρήσης πλήρωνε γιά κάθε φίλμ και οποιοσδήποτε άλλος, ακόμη κι άν χρησιμοποιούσε μιά φθηνή κόμπακτ.

-Σήμερα, τραβώ κατά βάσιν με την D80. Εξαιρουμένου επίσης του κεφαλαίου για αγορά εξοπλισμού, προγραμμάτων κλπ, δέν χρειάζομαι επί πλέον χρήματα (Μηδέν κόστος χρήσης) προκειμένου να έχω το τελικό αποτέλεσμα, δλδ τη φωτογραφία που τράβηξα την κοιτάζω πλέον μπροστά μου, στην οθόνη του Η/Υ. Το ίδιο συμβαίνει και με τους κατόχους είτε κόμπακτ μηχανών, είτε ακριβότερων ή φθηνότερων συστημάτων απο το δικό μου.

- Κόστος χρήσης, έχω σήμερα μόνο:
α)στην περίπτωση που θέλω να τυπώσω κάποια λήψη σέ μεγάλη διάσταση, προκειμένου να γίνει κάδρο στο σπίτι μου οπότε τη δίνω σε εργαστήριο και
β)όταν τυπώνω λήψεις στο σπίτι για διανομή σε συγγενείς.