ΘΕΜΑ: ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΗ

19 June 2006
8,661
Με αφορμή μία ωραία κουβέντα που γίνεται ανάμεσα στους Κυρίους Λυμπερόπουλο, Ντοκατζή και Παναγιωτίδη, θα έλεγα πως είναι καλό το timing να επανεξετάσουμε το θέμα δισκοκριτική, κριτικοί , περιοδικά με reviews και τα σχετικά.

Πολύ πρόσφατα έκανα ένα πισωγύρισμα μέσα στη σελίδα και έφτασα σε κάποια αιρετικά συμπεράσματα που ακόμη δεν τα έχω μοιραστεί.

Για π.χ. θα πάρω τον Λύμπε.

Έχω φτάσει σ´ένα συμπέρασμα μάλλον τρομακτικό.

Θεωρώ πως σε πολλές περιπτώσεις, η κριτική του υπερβαίνει σε ''καλλιτεχνική'' αξία και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση, αυτή του ίδιου του έργου-δίσκου.
Δηλαδή το κείμενο του είναι μία χαρά χωρίς την υπόκρουση του δίσκου.
Η ικανότητα να μεταφέρεις εικόνες σε γραπτό κείμενο αλλά κυρίως η σύνθεση τους είναι μαγική διαδικασία.
Μπορεί την αφορμή να του την έχει δώσει το έργο ενός συγκεκριμένου καλλιτέχνη αλλά θα μπορούσα να μεταφέρω το ίδιο σχεδόν κείμενο ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ που ο ίδιος ο Κώστας αγνοεί.

Η ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ.

ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΟ.
 
Συμφωνώ στο ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΟ
και διαφωνώ στα υπόλοιπα όσον αφορά τον Κώστα.

Στα κείμενά του πάντα ανακαλύπτω τις λέξεις κλειδιά που ορίζουν με ακρίβεια ένα δίσκο.

Περί ''καλλιτεχνικής'' αξίας αυτού καθ'αυτού του κειμένου βεβαίως ... :worshippy:
 
Πίο απαστασιοποιημένο συναισθηματικά από τις παρουσιάσεις του βρίσκω τον supersonic. Αλλά και περισσότερο περιγραφικό σε ορολογία. :afro:

Ακριβώς απέναντι από τον Μανωλάκο: ο ενθουσιασμός και τα 15 στα 10 αστεράκια (:flipout:) είναι μαγνήτες :ADFADF1:
 
Μπορεί την αφορμή να του την έχει δώσει το έργο ενός συγκεκριμένου καλλιτέχνη αλλά θα μπορούσα να μεταφέρω το ίδιο σχεδόν κείμενο ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ που ο ίδιος ο Κώστας αγνοεί.

Αυτό ισχύει μόνο για εκείνους που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν την ήρα απ το στάρι.
Οπως η γιαγιά μου που άκουγε τις μουσικές μου και πίστευε πως 'όλα είναι ίδια'-βλέπε Θόρυβος.
Ή εγώ: πίστευα πως όλη η reggae ακούγεται ίδια.
Αν πλησιάσεις και τεντώσεις το αυτί σου, τα γκρούπ δεν ηχούν καθόλου ίδια.

το κείμενο χωρίς τον καλλιτέχνη μπορεί να είναι όμορφο μόνο σε στυλ pretty vacant.
Εχει απόλυτη ανάγκη τον καλλιτέχνη για να υπάρξει. Αυτός είναι το γενεσιουργό αίτιο.
Από κεί και πέρα βέβαια, καθένας που γράφει έχει συγκεκριμένο τρόπο γραφής.
Κι όταν γράφεις 300 παρουσιάσεις σε 3 χρόνια, μοιραία ο τρόπος φαίνεται - για την ακρίβεια 'βγάζει μάτι'.
το αντίθετο, απλά θα ήταν αδύνατο.

btw ο όρος Δισκοκριτική είναι για μένα αδόκιμος.
'Παρουσίαση' είναι πολύ πιο κοντά σε αυτό που θεωρώ ότι κάνω.
 
Last edited:
πάντως έχω καταλήξει πως το βασικό χαρακτηριστικό κάποιου που γράφει για δίσκους πρέπει να είναι η ψυχραιμία.
Δεν το καταφέρνω πάντα, ομολογουμένως...
 
πάντως έχω καταλήξει πως το βασικό χαρακτηριστικό κάποιου που γράφει για δίσκους πρέπει να είναι η ψυχραιμία.
Δεν το καταφέρνω πάντα, ομολογουμένως...

Η μουσική κατά κύριο λόγο ενθουσιάζει,και όταν κάποιος είναι ενθουσιασμένος μόνο ψύχραιμος και νηφάλιος δεν μπορεί να είναι...
 
Η μουσική κατά κύριο λόγο ενθουσιάζει,και όταν κάποιος είναι ενθουσιασμένος μόνο ψύχραιμος και νηφάλιος δεν μπορεί να είναι...

μα αυτό ακριβώς πρέπει να υπερβεί κάποιος που γράφει για να τον διαβάζουν άλλοι.
εγώ για παράδειγμα είμαι τρελός με τους Sparks. Σε κανέναν άλλον απ όσους ξέρω δεν του λένε το παραμικρό.
Αν αρχίσω να ...εκσπερματίζω ανεξέλεγκτα για τους Sparks δείχνω γραφικός - στην καλύτερη περίπτωση, γιατι σας θεωρώ καλοπροαίρετους :smile:

το κάνω βέβαια για διάφορους καλλιτέχνες που μ αρέσουν από καιρού είς καιρό - αφ ενός παρασύρομαι. αφετέρου κάπως πρέπει να διασκεδάσω κι εγώ :D
 
Last edited:
μα αυτό ακριβώς πρέπει να υπερβεί
Αν αρχίσω να ...εκσπερματίζω ανεξέλεγκτα για τους Sparks δείχνω γραφικός - στην καλύτερη περίπτωση, γιατι σας θεωρώ καλοπροαίρετους :smile:

μάλλον θα πρέπει να αρχίσεις να αναθεωρείς...
στερείς από τον εαυτό σου ίσως την δυνατότητα να ακουμπήσεις ταβάνι έτσι...
βέβαια το "πάτωμα" το δικό σου είναι "ταβάνι" για κάποιους σαν και μένα αλλά μεταξύ "κατεργαρεων' υπάρχει ειλικρίνεια...
δεν νομίζω να κινδυνεύεις να χαρακτηριστείς σαν γραφικός γράφοντας σε υπερθετικό τόνο γι αυτά που αγαπάς από ένα τσούρμο καλοπροαίρετους...:2thumb22sup:
 
Ο γραπτός λόγος ειναι Τέχνη, όπως και η Μουσική. Το ότι ο πρώτος υπηρετεί την δεύτερη στην περίπτωση των παρουσιάσεων δεν του στερεί την ιδιότητα της τέχνης. Βέβαια, ενα όμορφο κείμενο μπορεί να εχει ευρύτερη απήχηση απο μια "όμορφη" μουσική. Στη μουσική, κι εδω το ξέρουμε και το 'χουμε ζήσει, το "ομορφο" εχει, ενίοτε, αρκετά προσωπική χροια.
 
Δηλαδή αντί για μουσική θα διαβάζουμε μόνο τις μουσικοκριτικές?

Δεν θα γίνουμε έτσι κάτι σαν τους χαιεντάδες που ακούνε ...μηχανήματα?

:afro:
 
Όλα τα πράγματα είναι ένας δρόμος .Και ο δρόμος πρέπει να έχει και πόνο και έκπληξη και απρόοπτα και χαρά. Έχει τύχει από υπερβολικά ενθουσιώδη παρουσίαση εδώ μέσα εγώ να πέσω με τα μούτρα στον παραδίπλα δίσκο από αυτόν που παρουσιάσθηκε και να τρελαθώ.(καταναλωτές που αγόρασαν το συγκεκριμένο επίσης αγόρασαν…κλπ)

Μια πιο αντικειμενική παρουσίαση μπορεί και να μην κινητοποιήσει κάποιον για ψάξιμο αν αντιληφθεί ότι το είδος δεν τον ενδιαφέρει. Και επειδή όλοι στα είδη που ακούμε έχουμε πια σαφέστατες επιλογές, παρουσιάσεις που κρίνονται ως αντικειμενικές μπορεί και να σε εμποδίσουν σε ένα καινούργιο άνοιγμα που μπορεί να μην είναι ο συγκεκριμένος δίσκος αλλά το είδος ή η εποχή ή ακόμα και η εταιρεία που το έβγαλε κλπ.
 
Επίσης είναι πολύ προτιμότερο να χαρακτηριστείς γραφικός έχοντας πνιγεί μέσα στις έμμονες σου και βλέποντας αριστουργήματα εκεί που δεν υπάρχουν, από το να παρουσιάσεις “αντικειμενικά” και “άψυχα” κάτι που ο ίδιος ο δημιουργός του το έχει φορτίσει με υπερβολή.
 
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑ: ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΗ

Δηλαδή αντί για μουσική θα διαβάζουμε μόνο τις μουσικοκριτικές?

Δεν θα γίνουμε έτσι κάτι σαν τους χαιεντάδες που ακούνε ...μηχανήματα?

:afro:

:rifle::rifle::rifle:

:beee::beee:
 
Το ότι υπάρχουν πράγματα που μοιάζουν μεταξύ τους, ίσως να εξηγεί αυτό που λέω για τη μεταφορά αυτούσιων κειμένων.

Εξάλλου θεωρώ τις λέξεις (όσες και να ξέρει κάποιος) μικρότερα σύνολα από τις μπλεγμένες νότες.

Σε αυτό με τον ενθουσιασμό θα συμφωνήσω. Όμως δεν έχω καμμία τύχη να περιγράψω αποστασιοποιημένος ένα δίσκο που καραγουστάρω.

Προτιμώ μπροστά σε μία γυμνή θεότητα ,να βουτήξω ,παρά να τραβηχτώ και να εμπλακώ σε συζήτηση αν οι ''γραμμές'' της έχουν ένα μυστήριο σαν το τρίγωνο των Βερμούδων.
 
Προτιμώ μπροστά σε μία γυμνή θεότητα ,να βουτήξω ,παρά να τραβηχτώ και να εμπλακώ σε συζήτηση αν οι ''γραμμές'' της έχουν ένα μυστήριο σαν το τρίγωνο των Βερμούδων.

Νηπιακή θεώρηση και βουκολικό βλαχομπαρόκ :aetsch:
Οσο μεγαλώνεις, τα βίτσια σου γίνονται όλο και πιο περίπλοκα ;)
 
Θεωρώ πως σε πολλές περιπτώσεις, η κριτική του υπερβαίνει σε ''καλλιτεχνική'' αξία και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση, αυτή του ίδιου του έργου-δίσκου.

Εδώ θα υποβάλλω ένσταση, Τζίμη (θέλω να με εκπροσωπήσει ο send στο δικαστήριο, btw - για να πάρεις εσύ τον Ντοκ :D).

Ο καθένας έχει άλλο κριτήριο για την καλλιτεχνική αξία ενός έργου. Κάτι που για τον Υπέρηχα πχ είναι αριστούργημα, για μένα είναι πιλάφι (το smile, καλή ώρα :p). Οπότε, για το Λύμπε, η καλλιτεχική αξία ενός έργου, αποτυπώνεται στο κείμενο πυο μας δίνει. Συμπέρασμα, αν θεωρείς το κείμενο του Κώστα ανώτερο από το μουσικό έργο που παρουσιάζει, απλώς διαφωνείς μαζί του.

My 2 cents...
 
Κάτι που για τον Υπέρηχα πχ είναι αριστούργημα, για μένα είναι πιλάφι (το smile, καλή ώρα :p).

Kαλά εσύ ...κοιμάσαι στο χαμόμηλο. -bye-
Οταν καταλάβεις Τι ακριβώς είναι το πιλάφι, ενδέχεται να έχεις μάθει να το μαγειρεύεις κιόλας :Banane0:
 
Ε δε θα είναι και η πρώτη φορά που πιθανόν να αναθεωρήσω κάτι (διαρκής αναθεώρηση - Κουν speaking).

Έτσι κι αλλιώς, κι άλλοι συμφωνούν μαζί μου...