ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Δε σημαινει οτι βασιζοταν η επιλογη της επιπλιξης καποιου καθηγητη μονο στην αξιολογηση των φοιτητων. Ελεος... Ενα μερος της ειναι μονο. Μια ενδειξη για το τι γινεται μεσα στην ταξη και το γενικοτερο ηθος του.
 
Σε εμάς πάντως (Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών του Δυτικής Μακεδονίας) οι μεταπτυχιακοί φοιτητές αξιολογούν κανονικά τους καθηγητές (σε φόρμα σχετική) κάθε εξάμηνο.. Επίσης το Τμήμα έχει περάσει από διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης.
 
ειλικρινά, χαίρομαι που το σύνολο των μελών που ασχολούνται με το παρόν thread, επιθυμούν - τουλάχιστον, αυτό διέγνωσα μέχρι τούδε - την ποιότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. θα επαναλάβω όμως άλλη μια φορά ότι, όσο το ίδιο το κράτος απαξιώνει και οδηγεί σε τέλμα τη δημόσια εκπαίδευση, τόσο η ιδιωτική θα φαντάζει πανάκεια. κατά τη γνώμη μου, ως κράτος, τηρώντας την συνταγματική σου υποχρέωση, κάνεις το παν ώστε το δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο να λειτουργεί απρόσκοπτα, στελεχωμένο πλήρως και οικονομικά δυνατό, ώστε να έχει υψηλή απόδοση, και μετά - κατόπιν αυστηρά ελεγχόμενων προϋποθέσεων - επιτρέπεις και τη δημιουργία ιδιωτικών (ακόμη και κερδοσκοπικών) πανεπιστημίων, με στόχο την ευγενή άμιλλα και των ανταγωνισμό μεταξύ τους, ώστε να προκύπτει και η ποιότητα των αποφοιτούντων. είναι προφανές ότι αν κάτι το κάνεις (μετά συγχωρήσεως) σκ@...@, τότε, όποιος σου φέρει (ξανά μετά συγχωρήσεως) {σκ@...@ + 1}, φαίνεται να είναι ο νικητής του "υγιούς":grinning-smiley-043 ανταγωνισμού. αμφιβάλλω όμως, υπό τις παρούσες συνθήκες, ότι οποιοσδήποτε έχει ονοματίσει το κέντρο σπουδών του με περίεργα αγγλικά αρχικά, ή με περίεργα αγγλικά ονόματα (κολλώντας κι ένα college από πίσω), μπορεί να ονομαστεί "πανεπιστήμιος":grinning-smiley-043 και να μας δώσει έστω κι εκείνο το +1.
 
Εδώ διαφωνώ. και ξέρεις γιατί; Διότι όσο κι αν μας φαίνονται υποβαθμισμένα τα ελληνικά πανεπιστήμια, συνεχίζουν να παρέχουν υψηλότερο επίπεδο σπουδών από τα ΙΙΕΚ. Έτσι όταν οι απόφοιτοι βγουν στην αγορά εργασίας, εκεί που λέει ο Πέτρος ο Μακρής, τότε εκεί θα φανεί ότι οι απόφοιτοι του ελλ. δημόσιου πανεπιστήμίου υπερτερούν από εκείνους των ΙΙΕΚ.

Αυτό φυσικά ισχύει μόνο αν ο ελληνικός ιδιωτικός τομέας επιθυμεί πραγματικά καλά στελέχη και θέλει να τα πληρώσει. Διότι από την εμπειρία μου, μάλλον ενδιαφέρεται να πληρώνει όσο το δυνατό λιγότερο, αν όχι καθόλου.
 
Βρε παιδια, δε σημαινει οτι το καθε παραρτημα πανεπιστημιου εξωτερικου που υπαρχει σημερα στην Ελλαδα θα γινει πανεπιστημιο, μολις γινει η τροποποιηση του αρθρου16. Ισα-ισα που μολις γινει η τροποποιηση τοτε θα υποκεινται και αυτα στους ιδιους κανονες με τα δημοσια και πολλα θα πρεπει ή να παρουν "δρομο" ή να συνεχισουν να λειτουργουν και να οδηγουν στο αδιεξοδο ανυποψιαστους ανθρωπους, εφοσον δε θα πληρουν τις απαραιτητες προυποθεσεις.
Εγω πιστευω πως θα ξεκαθαρισει το τοπιο. Που εγκειται αυτην η αρνηση; Ε καποια στιγμη και εφοσον κριθει απαραιτητο θα γινει και καποιο τμημα με ιδιωτικη ή εταιρικη πρωτοβουλια. Το θεμα δεν ειναι αν θα γινει. Το θεμα ειναι να υπαρχει η δυνατοτητα να γινει και να ισχυουν τουλαχιστον οι ιδιες προϋποθεσεις με τα κρατικα. Δε ξερω. Πως το βλεπετε εσεις αυτο; Γιατι υπαρχει τοσος σκεπτικισμος γυρω απο μια τετοια τροποποιηση.

P.S. Διαβασα σε εφημεριδα για απεργιες σε διαμαρτυρια της καταργησεως του αρθρου 16. Εγινε ποτε λογος για καταργηση του αρθρου 16; Τι πληροφοριες ειναι αυτες...
 
Νομίζω , ότι το Βήμα προ καιρού έγραφε, πως στην Πορτογαλία , με το που επετράπη η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων , ιδρύθηκαν καμμιά 50αριά . Σήμερα πρέπει να υπάρχουν 4 ή 5 .
 
Βρε παιδια, δε σημαινει οτι το καθε παραρτημα πανεπιστημιου εξωτερικου που υπαρχει σημερα στην Ελλαδα θα γινει πανεπιστημιο, μολις γινει η τροποποιηση του αρθρου16. Ισα-ισα που μολις γινει η τροποποιηση τοτε θα υποκεινται και αυτα στους ιδιους κανονες με τα δημοσια και πολλα θα πρεπει ή να παρουν "δρομο" ή να συνεχισουν να λειτουργουν και να οδηγουν στο αδιεξοδο ανυποψιαστους ανθρωπους, εφοσον δε θα πληρουν τις απαραιτητες προυποθεσεις.

Η προσωπική μου ανησυχία έγκειται στο γεγονός ότι δεν έχω δει ούτε ακούσει τίποτα από κανέναν που να εγγυάται όλα όσα λες παραπάνω στα οποία και συμφωνώ 100%. Αντίθετα, με την ψήφιση του νόμο του Ευθυμίου ακόμα, είδα να μετατρέπεται το ένα ΙΙΕΚ μετά το άλλο σε validated colleges ξένων Πανεπιστημίων, προσφέροντας 2 έτη σπουδών στην Ελλάδα και ένα στο εξωτερικό, και ένα πρώτο πτυχίο ξένου Πανεπιστημίου που σταδιακά αναγνωρίζεται. Η ίδια πολιτική εφαρμόζεται και στα μεταπτυχιακά, με τον κύριο όγκο τον μαθημάτων να γίνεται εδώ σε ΙΙΕΚ αλλά και δημόσια ΤΕΙ και τις τελικές εξετάσεις να γίνονται έξω. Και αν τα ΤΕΙ έχουν κάποιο επίπεδο (έστω χαμηλό) για τα ΙΙΕΚ ποιος έχει δώσει την παραμικρή πιστοποίηση; Έχουμε δει δηλαδή κάποια απτά παραδείγματα για το προς τα που θα πάει η κατάσταση -χωρίς όμως να είναι και σίγουρο αυτό- αν επιτραπούν ιδιωτικά Πανεπιστήμια στη χώρα. Θεωρώ ότι πριν ακόμα την αναθεώρηση του Συνταγματικού άρθρου 16, θα έπρεπε να υπάρχει και να έχει βγει και στη δημοσιότητα το σχετικό σχέδιο νόμου για την ίδρυση ιδιωτικών ή έστω μη κρατικών πανεπιστημίων. Το γεγονός ότι ακόμα δεν ξέρουμε τίποτα, με κάνει και ανησυχώ ιδιαίτερα για τον τρόπο που αναθεωρούμε το Σύνταγμα.

(...) καποια στιγμη και εφοσον κριθει απαραιτητο θα γινει και καποιο τμημα με ιδιωτικη ή εταιρικη πρωτοβουλια. Το θεμα δεν ειναι αν θα γινει. Το θεμα ειναι να υπαρχει η δυνατοτητα να γινει και να ισχυουν τουλαχιστον οι ιδιες προϋποθεσεις με τα κρατικα. Δε ξερω. Πως το βλεπετε εσεις αυτο; Γιατι υπαρχει τοσος σκεπτικισμος γυρω απο μια τετοια τροποποιηση.

Αν υπήρχε κάτι που να εγγυηθεί αυτό που λες και σημειώνω με έντονα γράμματα, νομίζω ότι δεν θα υπήρχε σκεπτικισμός. Σκέψου όμως τί σημαίνει αυτό. Στο δικό μου το μυαλό μια τέτοια εξίσωση προϋποθέτει, εξετάσεις για εισαγωγή στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο (του ίδιου επιπέδου με τις πανελλήνιες), δωρεάν δίδακτρα, και προσωπικό με προσόντα όμοια με αυτά των καθηγητών πανεπιστημίου. Επαναλαμβάνω πως θέση μου είναι ότι αν εξασφαλιστούν τα παραπάνω, δεν υπάρχει πραγματικός λόγος αντίδρασης από κανέναν σε ένα τέτοιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο.
 
Μα αυτα που ειπα ειναι λογια της υπουργου παιδειας σε συζητηση στο ΝΕΤ πριν 2-3 μερες.

Ολα αυτα τα παραρτημα του πανεπιστημιου του Sunderland και δε συμμαζευεται δεν εχουν καμια ισχυ στην χωρα μας λογω ενος απλου γεγονοτος που αναφερεται στον νομο περι ΔΟΑΤΑΠ (πρωην ΔΙΚΑΤΣΑ). Για να αναγνωριστει ή να αντιστοιχηθει ενα πτυχιο της αλλοδαπης με ενα της Ελλαδας πρεπει ολα τα ετη παρακολουθησης να εχουν πραγματοποιηθει στην εδρα του πανεπιστημιου, στην προκειμενη περιπτωση στο sunderland. Εαν δεν ισχυει αυτο, γιοκ αναγνωριση. Για την περιπτωση κατοπιν αναγνωρισης τετοιων σπουδων με επιπλεον παρακολουθηση στο sunderland ο φοιτητης θα κανει αλλα 2 χρονια στην Αγγλια(εδρα). Στην ουσια ειναι σαν την μεταφορα απο ΤΕΙ σε πανεπιστημιο. Μαφια σκετη. Γυριζοντας λοιπον αυτος ο φοιτητης στην Ελλαδα, και υποθετοντας πως εχει κανει σπουδες ηλεκτρολογιας, μπορει πια να λεει πως εχει Bachelor in Elecric Engineering. Ομως δεν μπορει να λεει πως ειναι ηλεκτρολογος και να υπογραφει μελετες κτλ. οποτε θα βρει δουλεια, που μπορει να ειναι κα καλη ως υπαλληλος σε καποια εταιρεια, γραφειο κοκ. Τσαμπα τα χρονια σπουδων δηλαδη. Εαν δεν μπλεχτεις σε ιστοριες ομως δε ξερεις τιποτα απ'ολ'αυτα.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Η προσωπική μου ανησυχία έγκειται στο γεγονός ότι δεν έχω δει ούτε ακούσει τίποτα από κανέναν που να εγγυάται όλα όσα λες παραπάνω στα οποία και συμφωνώ 100%. Αντίθετα, με την ψήφιση του νόμο του Ευθυμίου ακόμα, είδα να μετατρέπεται το ένα ΙΙΕΚ μετά το άλλο σε validated colleges ξένων Πανεπιστημίων, προσφέροντας 2 έτη σπουδών στην Ελλάδα και ένα στο εξωτερικό, και ένα πρώτο πτυχίο ξένου Πανεπιστημίου που σταδιακά αναγνωρίζεται. Η ίδια πολιτική εφαρμόζεται και στα μεταπτυχιακά, με τον κύριο όγκο τον μαθημάτων να γίνεται εδώ σε ΙΙΕΚ αλλά και δημόσια ΤΕΙ και τις τελικές εξετάσεις να γίνονται έξω. Και αν τα ΤΕΙ έχουν κάποιο επίπεδο (έστω χαμηλό) για τα ΙΙΕΚ ποιος έχει δώσει την παραμικρή πιστοποίηση; Έχουμε δει δηλαδή κάποια απτά παραδείγματα για το προς τα που θα πάει η κατάσταση -χωρίς όμως να είναι και σίγουρο αυτό- αν επιτραπούν ιδιωτικά Πανεπιστήμια στη χώρα. Θεωρώ ότι πριν ακόμα την αναθεώρηση του Συνταγματικού άρθρου 16, θα έπρεπε να υπάρχει και να έχει βγει και στη δημοσιότητα το σχετικό σχέδιο νόμου για την ίδρυση ιδιωτικών ή έστω μη κρατικών πανεπιστημίων. Το γεγονός ότι ακόμα δεν ξέρουμε τίποτα, με κάνει και ανησυχώ ιδιαίτερα για τον τρόπο που αναθεωρούμε το Σύνταγμα.



Αν υπήρχε κάτι που να εγγυηθεί αυτό που λες και σημειώνω με έντονα γράμματα, νομίζω ότι δεν θα υπήρχε σκεπτικισμός. Σκέψου όμως τί σημαίνει αυτό. Στο δικό μου το μυαλό μια τέτοια εξίσωση προϋποθέτει, εξετάσεις για εισαγωγή στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο (του ίδιου επιπέδου με τις πανελλήνιες), δωρεάν δίδακτρα, και προσωπικό με προσόντα όμοια με αυτά των καθηγητών πανεπιστημίου. Επαναλαμβάνω πως θέση μου είναι ότι αν εξασφαλιστούν τα παραπάνω, δεν υπάρχει πραγματικός λόγος αντίδρασης από κανέναν σε ένα τέτοιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο.

Παρατηρω πως επι της ουσιας ολοι συμφωνουμε. Ο σκεπτικισμος έγκειται στο αν θα τηρηθούν οι προϋποθέσεις. Επιμενω ομως πως τις προϋποθέσεις θα τις επιβαλλει η ιδια η αγορα (=ο Ελληνας πολιτης/πελατης). Αυτοι που θα προσφερουν κατι καλο, θα επιβοιωσουν. Τους υπολοιπους οφειλουμε να τους κανουμε πέρα με τη σταση μας. Δηλαδη, λεει καποιος πως ειναι πτυχιουχος νομικης απο τη Βουλγαρια, ενας αλλος απο την Αθηνα και ενας αλλος απο το Χαρβαρντ. Στα χαρτια ειναι ισοι. Ποιος ομως πιστευει πως ειναι και όμοιοι? Μαλλον κανεις. Τη διαφοροποιηση την εχει κανει η αγορα (=κοινωνια) και σε αυτα συνηθως πεφτει μεσα.
 
Κι όμως φίλε μου, όσον αφορά μεταπτυχιακά, έχουν αναγνωριστεί πολλά παρακάμπτοντας το ΔΟΑΤΑΠ, είτε πρόκειται για συνεργασίες ΤΕΙ με Πανεπιστήμια, είτε για μαϊμού distant που γινόντουσαν σε ΙΙΕΚ. Και αναγνωρίστηκαν με ψήφιση νόμων ξεχωριστών για κάθε περίπτωση. Μια από αυτές είναι τα μεταπτυχιακά στο ΤΕΙ Πειραιά. Δεν απαιτείται αναγνώριση από κανένα ΔΟΑΤΑΠ.

Edit: Η παραπάνω απάντηση π'ηγαινε στο ποστ του Konnos αλλά γράφαμε μαζί μετον Πέτρο.
 
Τα μεταπτυχιακα ειναι ξεχωριστη υποθεση. Δεν τα γνωριζω διοτι δεν ασχοληθηκα. Δεν ειναι παρανομη μια συνεργασια πανεπιστημιου του εξωτερικου με ΤΕΙ. Εχω ακουσει κι εγω για τετοια. Μερικα ακουγεται οτι ειναι και καλα

Παντως δεν ισχυει αυτο περι παρακαμψης του ΔΟΑΤΑΠ. Προφανως ποτε δε ξητησαν αναγνωριση εφοσον ηξεραν πως δε θα την παρουν. Αν ειναι συνεργασια εξωτερικου-εσωτερικου τοτε το πτυχιο ισχυει. Δεν ειναι παρανομο. Τωρα για το τι επιπεδο προσφερουν αυτες οι συνεργασιες ειναι οντως υποπτο και θα παρει καιρο να αξιολογηθει και γινει γνωστο μαλλον

Αλλα πολλα ειπαμε για οτ ΔΟΑΤΑΠ. στο θεμα μας :)
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Δηλαδη, λεει καποιος πως ειναι πτυχιουχος νομικης απο τη Βουλγαρια, ενας αλλος απο την Αθηνα και ενας αλλος απο το Χαρβαρντ. Στα χαρτια ειναι ισοι. Ποιος ομως πιστευει πως ειναι και όμοιοι? Μαλλον κανεις. Τη διαφοροποιηση την εχει κανει η αγορα (=κοινωνια) και σε αυτα συνηθως πεφτει μεσα.

Δεν θέλω θέλω να υποτιμήσω κανέναν απόφοιτο από Βουλγαρικό Πανεπιστήμιο. Ξεκινώ από αυτό.

Τώρα αν η επαγγελματική σταδιοδρομία αυτών των τριών αποφοίτων εξαρτάται από το δικαίωμα υπογραφής τους (αλλάξτε δικηγόρο και βάλτε πολιτικό μηχανικό στην ειδικότητα για να καταλαβαινόμαστε καλύτερα) τότε όλοι έχουν ακριβώς την ίδια ευκαιρία να πετύχουν. Και μάλιστα είναι οι συνθήκες έτσι διαμορφωμένες στην αγορά εργασίας που η επιλογή θα γίνοταν με μειοδοτικές διαδικασίες. "Ποιος δηλαδή ζητάει τα λιγότερα; Αυτόν θα πάρω". Τουλάχιστον αυτό γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις. Και αν για τον απόφοιτο από τη Βουλγαρία είναι πιο εύκολο να ρίξει το κασέ του, μιας και θα αποσβέσει και με λιγότερα τις σπουδές του, ο απόφοιτος του Χάρβαρντ πως θα αισθανθεί με μια τέτοια κατάσταση; Θα μου πεις ότι η κοινωνία (αλλά και το κάθε Χάρβαρντ, για να θυμηθούμε και την προηγούμενη κουβέντα μας) έχει προβλέψει και για αυτό, γιατί εξ αρχής δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να φοιτήσουν σε τόσο καλά πανεπιστήμια, είτε λόγω υψηλών διδάκτρων είτε λόγω προσόντων. Οπότε αυτοί οι λίγοι, ίσως απορροφηθούν πιο εύκολα σε καλύτερες θέσεις. Έτσι όμως έχουμε πτυχία δύο και τριών ταχυτήτων, απαξιώνοντας εμείς οι ίδιοι τους πανεπιστημιακούς τίτλους σπουδών.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Δεν θέλω θέλω να υποτιμήσω κανέναν απόφοιτο από Βουλγαρικό Πανεπιστήμιο. Ξεκινώ από αυτό.

Τώρα αν η επαγγελματική σταδιοδρομία αυτών των τριών αποφοίτων εξαρτάται από το δικαίωμα υπογραφής τους (αλλάξτε δικηγόρο και βάλτε πολιτικό μηχανικό στην ειδικότητα για να καταλαβαινόμαστε καλύτερα) τότε όλοι έχουν ακριβώς την ίδια ευκαιρία να πετύχουν. Και μάλιστα είναι οι συνθήκες έτσι διαμορφωμένες στην αγορά εργασίας που η επιλογή θα γίνοταν με μειοδοτικές διαδικασίες. "Ποιος δηλαδή ζητάει τα λιγότερα; Αυτόν θα πάρω". Τουλάχιστον αυτό γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις. Και αν για τον απόφοιτο από τη Βουλγαρία είναι πιο εύκολο να ρίξει το κασέ του, μιας και θα αποσβέσει και με λιγότερα τις σπουδές του, ο απόφοιτος του Χάρβαρντ πως θα αισθανθεί με μια τέτοια κατάσταση; Θα μου πεις ότι η κοινωνία (αλλά και το κάθε Χάρβαρντ, για να θυμηθούμε και την προηγούμενη κουβέντα μας) έχει προβλέψει και για αυτό, γιατί εξ αρχής δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να φοιτήσουν σε τόσο καλά πανεπιστήμια, είτε λόγω υψηλών διδάκτρων είτε λόγω προσόντων. Οπότε αυτοί οι λίγοι, ίσως απορροφηθούν πιο εύκολα σε καλύτερες θέσεις. Έτσι όμως έχουμε πτυχία δύο και τριών ταχυτήτων, απαξιώνοντας εμείς οι ίδιοι τους πανεπιστημιακούς τίτλους σπουδών.

Mα ολα αυτα ισχυουν ετσι κι αλλιως. Δεν υποτιμω κανεκαν και μην κολλας στο παραδειγμα. Εννοω πως, ντε φακτο, τα πανεπιστημια δεν ειναι ολα το ιδιο καλα και τα πτυχια δεν εχουν το ιδιο ειδικα βαρος. Ειμαι σιγουρος πως κατακαβαινεις το σκεπτικο μου.

Υ.Γ. Να πω και κατι προσωπικο, αν και δε μου αρεσει να το κανω. Οσο ημουν ακομα φοιτητης στο πανεπιστημιο, ειχα παει και σε ενα ΙΙΕΚ, για διοικηση επιχειρησεων. Η φοιτηση ηταν προπτυχιακου επιπεδου, διετης και κοστισε 2εκ δρχ. (καθολου λιγα, ετσι?). Μετα απο λιγα χρονια καταλαβα πως εκει δεν ειχα μαθει ΤΙΠΟΤΑ και ετσι, στα 27 μου, ξαναεκατσα στα θρανια για ΜΒΑ, οπου, σε επιπεδο υλης, εκανα πολλα πραγματα που τα ειχα "μαθει" στο ΙΙΕΚ. Τι να σου πω τωρα? Πως δεν ειχε καμια σχεση? Ε, αυτην την τεραστια διαφορα τη γνωριζει πολυ καλα η "αγορα". Μην κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας.
 
Πέτρο, συμφωνώ με αυτά που λες για το τί ισχύει στην πράξη. Αλλά θεωρώ πως με τον έλεγχο των πανεπιστημιακών τίτλων από το κράτος, τόσο αυτών που αποκτώνται εγχώρια από κρατικά πανεπιστήμια, όσο και αυτών που αποκτώνται στο εξωτερικό με έλεγχο έστω και από αυτό το δύσμοιρο ΔΙΚΑΤΣΑ-ΔΟΑΤΑΠ, πετυχαίνουμε να κρατάμε ένα μίνιμουμ επίπεδο αξίας αυτού που ονομάζουμε πανεπιστημιακό πτυχίο. Πολύ φοβάμαι ότι αν δοθεί η δυνατότητα να βαφτιστούν τα ΙΙΕΚ "Πανεπιστήμια" μέσα σε μία νύχτα, το παιγνίδι θα χαθεί. Αυτό που φοβάμαι δηλαδή είναι το νομικό πλαίσο μέσα στο οποίο θα ιδρυθούν τα νέα πανεπιστήμια. Ποιος δηλαδή θα πειβλέψει την λειτουργία τους, το επίπεδο των σπουδών τους, και ποιος θα εγγυηθεί για το επίπεδο των αποφοίτων τους. Θα μου πεις ποιος το κάνει και τώρα με τα κρατικά πανεπιστήμια, μιας και η εικόνα τους δεν είναι απαραίτητα και η καλύτερη δυνατή. Θεωρώ πως ακόμα και με τις όποιες δυσλειτουργίες τους, τα πανεπιστήμια κρατούν κάποιο επίπεδο σπουδών σχετικά καλό, άσχετα αν σε θέματα υλικοτεχνικών υποδομών υστερούν. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από το γεγονός ότι οι απόφοιτοί τους τα καταφέρνουν σχετικά καλά και όταν βγαίνουν έξω για μεταπτυχιακές σπουδές.

Στο θέμα του επιπέδου σπουδών στα ΙΙΕΚ ισχύει ακριβώς αυτό που αναφέρεις. Και εν μέρει είναι και δικαιολογημένο. Στελέχη βγάζουν και όχι διευθυντές. Κανείς δεν θα κάνει διευθυντή της επιχείρησής του έναν απόφοιτο ΙΕΚ, χωρίς άλλο τίτλο. Και αναλογιστούμε ότι τα περισσότερα υπάρχουν για να αγοράζουν οι σπουδαστές τους αναβολή από το στρατό, καταλαβαίνουμε σε τί επίπεδο παίζουν. Δεν θεωρώ όμως ότι ακόμα και αν αναβαθμιστούν θα παραμείνουν στο ίδιο επίπεδο. Και μόνο ότι θα αλλάξουν το προσωπικό τους παίρνοντας διδάκτορες θα φέρει και μια ουσιαστικότερη αναβάθμιση. Το θέμα για εμένα είναι ότι ακόμα και έτσι θα υστερούν πολύ έναντι των κρατικών πανεπιστημίων, αλλά τα πτυχία που θα δίνουν (και τα επαγγελματικά δικαιώματα που αυτά θα κατοχυρώνουν σε πολλές ειδικότητες) θα έχουν τυπικά την ίδια αξία. Και σε πολλές περιπτώσεις οι τύποι μετράνε περισσότερο από την ουσία.
 
Ρε παιδια μην κολλατε στα ΙΙΕΚ. Για να αναγνωριστουν ως πανεπιστημια θα πρεπει να εχουν παααρε πολλες υποδομες που θελουν παααρα πολλα χρηματα. Τωρα αν καποιος εχει την διαθεση να επενδυσει σε ΙΙΕΚ και να μην ξεκινησει καινουρια σχολη τοτε με γεια του :)
 
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2

Δηλαδη, λεει καποιος πως ειναι πτυχιουχος νομικης απο τη Βουλγαρια, ενας αλλος απο την Αθηνα και ενας αλλος απο το Χαρβαρντ. Στα χαρτια ειναι ισοι. Ποιος ομως πιστευει πως ειναι και όμοιοι? Μαλλον κανεις. Τη διαφοροποιηση την εχει κανει η αγορα (=κοινωνια) και σε αυτα συνηθως πεφτει μεσα.

Ακριβώς . Στην Αθήνα ο Ελληνας , στην Βουλγαρία ο Βούλγαρος και στην Αμερική ο Αμερικάνος . :grandpa:
 
Αθήνα 9/1/2007

Προς
τα Μ.Μ.Ε.
Κοιν.: Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ, η ΠΟΣΔΕΠ και οι φοιτητικοί σύλλογοι διοργανώνουν την Τετάρτη 10 Γενάρη 2007 μεγάλο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 12.00 στα Προπύλαια. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία στη Βουλή και μεγάλη συναυλία στο Σύνταγμα.
Συμμετέχουν:
Μίλτος Πασχαλίδης, Φοίβος Δεληβοριάς, Μάρθα Φριτζήλα και Valter Testa, Σπυριδούλα και Πιλαλί, Loco Mondo, Τσοπάνα Rave, Υπόγεια Ρεύματα, Βαγγέλης Γερμανός και Γιάννης Νικολάου, Γιάννης Γιοκαρίνης και Elytron, Magic de Spell.

ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΠΟΣΔΕΠ – ΦΟΙΤ.ΣΥΛΛΟΓΟΙ

www.doe.gr
 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
(ΣΕΦΚ)

Μέλος ΟΙΕΛΕ
Μεσολογγίου 5, 10681 Αθήνα
τηλ. 210-3820537, 210-5238148, 6974-439203 fax: 210-5230819
e-mail: [email protected], www.sefk.gr

Αθήνα 04/01/2007

Παλλαϊκός ξεσηκωμός ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16!

Αγώνας για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλο το λαό

Στάση εργασίας ΣΕΦΚ 10 Γενάρη 11.00-17.00μ.μ.

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ 10/1 12 μ.μ. ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Η σχεδιαζόμενη αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και η νομιμοποίηση της ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ αποτελεί πρόκληση απέναντι στους εργαζομένους και τη νεολαία. Θα νομιμοποιήσει τα κάθε είδους ΚΕΣ και «Κολλέγια», θα δώσει νέα ώθηση στους εμπόρους της γνώσης και συνολικά θα επιτείνει την εμπορευματοποίηση της μόρφωσης, θα οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση, θα ενισχύσει μια αγοραία και αντιδραστική αντίληψη για το περιεχόμενο των σπουδών.

Αποτελεί, ταυτόχρονα, κομμάτι μιας συνολικά αντιδραστικής διαδικασίας αναθεώρησης, που προωθείται από την κυβέρνηση της ΝΔ με την ουσιαστική συναίνεση του ΠΑΣΟΚ και αποσκοπεί στην αναγόρευση των συμφερόντων του κεφαλαίου σε υπέρτατο συνταγματικό κανόνα: νομιμοποιεί την τσιμεντοποίηση των δασικών εκτάσεων, θωρακίζει αυταρχικά το δικαστικό μηχανισμό, καταργεί τη μονιμότητα και διευκολύνει την ενσωμάτωση των αποφάσεων Ε.Ε. και ΝΑΤΟ στο εσωτερικό δίκαιο.

Γι’ αυτό το λόγο και ο ΣΕΦΚ θα συμμετέχει ενεργά στον παλλαϊκό ξεσηκωμό ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16, στο πλαίσιο των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων του Συλλόγου και στην προοπτική της κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων. Ξεκινάμε με στάση εργασίας 11.00-17.00 την Τετάρτη 10 Γενάρη και συμμετέχουμε μαζικά στο πανεκπαιδευτικό και παλλαϊκό συλλαλητήριο στις 10/1 στις 12 μ.μ. στα Προπύλαια.

Για το ΔΣ του ΣΕΦΚ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ


www.sefk.gr