ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

13η Φωτογραφία: 1 από τα 3 αμφιθέατρα με βιντεοπροβολέα και εγκατάσταση 5.1

14η-15η-16η Φωτογραφία: Τηλεοπτικό στούντιο σχολείου με επαγγελματία εικονολήπτη και επαγγελματία μοντέρ.
 

Attachments

  • DSCF1791 [1024x768] [800x600] [640x480].JPG
    DSCF1791 [1024x768] [800x600] [640x480].JPG
    25.9 KB · Views: 9
  • DSCF1781 [1024x768] [800x600] [640x480].JPG
    DSCF1781 [1024x768] [800x600] [640x480].JPG
    33.4 KB · Views: 10
  • IMG_0020 [1024x768] [800x600] [640x480].jpg
    IMG_0020 [1024x768] [800x600] [640x480].jpg
    31.3 KB · Views: 10
  • IMG_0021 [1024x768] [800x600] [640x480].jpg
    IMG_0021 [1024x768] [800x600] [640x480].jpg
    29.1 KB · Views: 11
Last edited:
Μικρά και ενδιαφέροντα από το σχολείο

Προσωπικό: 60 καθηγητες, 5 καθαρίστριες, 2 επιστάτες, 3 μάγειροι, 1 τεχνικός Η/Υ, 1 εικονολήπτης, 1 μοντέρ, 2 γραμματείς, 1 βιβλιοθηκάριος,1 λογιστής

Όλο το προσωπικό μιλάει Αγγλικά ακόμα και οι καθαρίστριες

Η διαχείριση του προυπολογισμού γινεται από το διευθυντή του σχολείου

Τα περισσότερα μαθήματα είναι επιλογής

Το σχολείο λειτουργεί 8-16 κάθε μέρα αλλά ο κάθε μαθητής έχει 25 διδακτικές ώρες τη βδομάδα.

Σχεδόν όλοι οι μαθητές κυκλοφορούσαν με Laptop
 
Δημήτρης Αντωνόγλου said:
Μόλις επέστρεψα από Ισλανδία. Είχα πάει για την προγραμματισμένη συνάντηση στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος "Socrates/Comenius - Landscapes and people in my Region" στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μου (1ο ΤΕΕ Χίου) μαζί με άλλα 7 σχολεία από την Ευρώπη.

Το σχολείο που επισκέφτηκα λέγεται Flensborg, είναι κρατικό γενικό λύκειο και βρίσκεται στο χωριό των Βίκινγκς 30 λεπτά έξω απο το Ρεικιαβικ. Το χωριό έχει πληθυσμό 10.000 κατοίκους. Η ισλανδία έχει πληθυσμό 400 χιλιάδες κατοίκους.

Οι καθηγητές διδάσκουν 16 ώρες την εβδομάδα και η αμοιβή του πρωτοδιόριστου είναι 3000 ευρώ το μήνα.

η Ισλανδια δεν ειναι ενα συνηθισμενο κρατος, κατα καμια εννοια. ειναι λογικο να ειναι "αλλου" σε τετοια θεματα, οπως και στα περισσοτερα. δεν ειναι τυχαιο πως απο εκει μας ερχονται οι Sigur Ros και η Bjork...
 
Φυσικά δε διανοούμαι να σκεφτώ ότι στην Ελλάδα θα φτάσουμε ποτέ να έχουμε τέτοια σχολεία.

Απλά αναρωτιέμαι τι το ειδικό έχει τελικά αυτή η Ισλανδία και δεν έχει η Ελλάδα που δημιουργεί αυτή την τεράστια διαφορά.

Δυστυχώς δε μπορούμε ορισμένες φορές να πλησιάσουμε ούτε την Ανατολική Ευρώπη.

Μπορώ να βάλω τις περσυνές μου φωτογραφίες από τις επισκέψεις μου στην Τουρκία, τη Φινλανδία και την Πορτογαλία. Και από δίπλα τις αντίστοιχες από το δικό μου σχολείο. Είδα επίσης φωτογραφίες από σχολεία της Ρουμανίας, της Πολωνίας και της Λιθουανίας, τα οποία θα επισκεφτώ μάλλον του χρόνου.

Μπορώ να σας πω με βεβαιότητα ότι το σχολείο που διδάσκω δυστυχώς είναι το χειρότερο από όλα σαν κτίριο.

Όλα τα σχολεία βρίσκονται σε χωριά ή κωμοπόλεις, εκτός από το Yamanlar στη Σμύρνη το οποίο είναι ιδιωτικό και δικαιολογεί έτσι τη χλιδή του και το κλειστό μπάσκετ των ολυμπιακών προδιαγραφών
 
Last edited:
Σπύρος Κωστόπουλος said:
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι...

Ναι, σιγουρα. Θα θεωρουσα ομως πιο "τιμιο" οι απεργοι δασκαλοι/καθηγητες, να του ειχαν προτεινει πριν την απεργια. Με αυτον τον τροπο θα ειχαν "κερδισει" περισσοτερο κοσμο με το μερος τους!
Αυτο το ελαχιστο περιμενα εγω παντως!!
 
Για την απεργία το εξαντλήσαμε σε προηγούμενο thread. Ας μείνουμε στο θέμα παρακαλώ αν γίνεται. Υπάρχουν πολλές παράμετροι που αφορούν στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Το τι κάνουν οι καθηγητές αν είναι τίμιοι οι άτιμοι καλοί ή κακοί είναι 1 σημαντική παράμετρος βέβαια αλλά υπάρχουν άλλες 100. Ας μην περιστρέφεται παρακαλώ συνέχεια εκεί το θέμα
 
Τίποτα ο ειδικό Κε Αντωνόγλου!
Έχει πληθυσμό λίγο κάτω απο 300.000 κατοίκου, δλδ η μισή Κρήτη αλλά σε 13πλάσια έκταση. Δενπήρε μέρος σε κανένα πόλεμο, δεν έχει στρατό (προστατεύεται απο τις ΗΠΑ), έχει ανεπτυγμένη αλιεία, βιοτεχνολογία, πληροφορική, τουρισμό.
Είναι μια απο τις πλoυσιότερες χώρες του κόσμου, είναι 7η χώρα στον κόσμο στο κατά κεφαλήν είσόδημα. Ανεργία 2,5%. Θέλετε και άλλα.............
Προς θεού όμως όλα τα σχολεία της Τουρκίας, Ρουμανίας και της Πολωνίας είναι πιό ανεπυγμένα απο την Ελλάδα; ή σαν αυτά που είδατε ή μήπως είναι σχολεία πιλότοι;
Εαν δεν εξετάσετε πάντως πρώτα εσάς τους ίδιους και τις δυνατότητές σας σαν κλάδος προκοπή γιόκ;
Δηλαδή Βαγγέλη λές ότι οι δάσκαλοι όλοι ενσυνείδητα μπήκαν στις παιδαγωγικές ακαδημίες, έχουν περάσει απο εξετάσεις είναι όλοι άριστοι για την εκπαίδευση, έχουν όλοι άριστες επιδόσεις αλλά η έλλειψη υποδομών και μέσων τους κάνει τεμπέληδες και μη αποδοτικούς (αυτούς που κάνει). Και φυσικά στο χάλι της παιδείας οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμμία ευθύνη. Και ποιός άσχετος θα διανοηθεί να τους αξιολογήσει!. Βαγγέλη κατι δεν πάει καλά στην χώρα της Δανιμαρκίας. για δείτε λίγο και τα ποσοστά συμμετοχής στην απεργία των συναδέλφων σας.
Εχεις δει συναδέλφισσες σου να κεντάνε στο μάθημα; συναδέλφους σου να αφήνουν την τάξη στον διπλανό συνάδελφο για να πεταχτούν σε μία δουλειά; μην αρχίσω και τα βαρύτερα.
Το πρόβλημα σε ένα επαγγελματικό κλάδο δεν είναι οι άξιοι και ικανοί αλλά οι ανάξιοι και οι ανίκανοι. Αυτό πρέπει να αξιολογήσετε αν θέλετε να σας πάρει στα σοβαρά ο κόσμος.
 
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Εαν δεν εξετάσετε πάντως πρώτα εσάς τους ίδιους και τις δυνατότητές σας σαν κλάδος προκοπή γιόκ;

Το πρόβλημα σε ένα επαγγελματικό κλάδο δεν είναι οι άξιοι και ικανοί αλλά οι ανάξιοι και οι ανίκανοι. Αυτό πρέπει να αξιολογήσετε αν θέλετε να σας πάρει στα σοβαρά ο κόσμος.

και μονο το γεγονος πως η συντρηπτικη πλειοψηφια των μαθητων δε γνωριζει τι γιορταζουμε στις εθνικες μας εορτες, θα επρεπε να κανει τους εκπαιδευτικους να ντρεπονται και δεν εχει σημασια αν καποιοι ειναι ενσυνείδητοι και ικανοι. αυτοι θα επρεπε να ντρεπονται ακομα περισσοτερο για τον κλαδο τους. α, μη μου πειτε πως φταινε τα εποπτικα μεσα για αυτο το καταντημα.
 
Re: Απάντηση: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Πέτρος Μακρής said:
και μονο το γεγονος πως η συντρηπτικη πλειοψηφια των μαθητων δε γνωριζει τι γιορταζουμε στις εθνικες μας εορτες, θα επρεπε να κανει τους εκπαιδευτικους να ντρεπονται και δεν εχει σημασια αν καποιοι ειναι ενσυνείδητοι και ικανοι. αυτοι θα επρεπε να ντρεπονται ακομα περισσοτερο για τον κλαδο τους. α, μη μου πειτε πως φταινε τα εποπτικα μεσα για αυτο το καταντημα.

Ας κάνουμε τις εθνικές γιορτές δεκαπενθήμερες μήπως και καταλάβουν οι μαθητές τι γιορτάζουμε. Πέραν του ότι η τα γεγονότα της επανάστασης και του Β' Παγκόσμιου διδάσκονται και ξαναδιδάσκονται στα σχολία και πέραν του ότι γίνονται γιορτές κάθε χρόνο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης τι άλλο πρέπει δηλαδή να γίνει στα σχολεία; 1 ώρα την ημέρα για το 21 και μια για το 40;

Προσωπικά δεν είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πολλοί μαθητές στην τάξη που δεν γνωρίζουν τι γιορτάζουμε. Έχει γίνει καμιά έρευνα που να βγάζει τέτοια συμπεράσματα;

Πάντως συνεχίζετε βλέπω να περιστρέφετε τη συζήτηση γύρω από τους εκπαιδευτικούς δαιμονοποιόντας τους (βασική αρχή προπαγάνδας) και αρνείστε να δεχθείτε ότι το πρόβλημα της παιδείας είναι πολύ πιο σύνθετο, με περρισότερους εμπλεκόμενους και παραμέτρους.

Αλήθεια σας ενδιαφέρει η ουσία του θέματος ή το να πυροβολείτε εκ του ασφαλούς, να αντιπαρατίθεστε και να κάνετε πλάκα;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Δημήτρης Αντωνόγλου said:
Προσωπικά δεν είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πολλοί μαθητές στην τάξη που δεν γνωρίζουν τι γιορτάζουμε. Έχει γίνει καμιά έρευνα που να βγάζει τέτοια συμπεράσματα;

εγω ξερω πολλους μαθητες και αλλους που ειναι φοιτητες πλεον και αλλους που ακομα και στην ηλικια μου δε γνωριζουν τιποτα για το θεμα. το θυμαμαι καλα και απο την εποχη που πηγαινα σχολειο. οι περισσοτεροι δεν ειχαν ιδεα. μπερδευαν τους πολεμους, τους συμμαχους με τους εχθρους κτλ. το ιδιο συμβαινει και για τα γεγονοτα του πολυτεχνειου. 99 στους 100 νομιζουν πως εκεινη την ημερα επεσε η χουντα, μαζι με την πορτα του ιδρυματος.

Αλήθεια σας ενδιαφέρει η ουσία του θέματος ή το να πυροβολείτε εκ του ασφαλούς, να αντιπαρατίθεστε και να κάνετε πλάκα;

το θεμα με ενδιαφερει σε μεγιστο βαθμο. εχω γιο 14 μηνων και απο την ημερα που γεννηθηκε αποταμιευω χρηματα για να μπορεσω να τον μορφωσω οσο μπορω καλυτερα. μακαρι να μη μου χρειαστουν, μιας και θεωρητικα η εκπαιδευση στη χωρα μας ειναι δωρεαν. πιστευω ομως πως οχι απλα θα χρειαστουν, αλλα δε θα φτασουν κιολας. ευχομαι να κανω λαθος και να παρω τιποτα ηχειακια(αρες) με αυτα τα λεφτα:grinning-smiley-043

...
 
Last edited:
Re: Απάντηση: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Τίποτα ο ειδικό Κε Αντωνόγλου!
Έχει πληθυσμό λίγο κάτω απο 300.000 κατοίκου, δλδ η μισή Κρήτη αλλά σε 13πλάσια έκταση. Δενπήρε μέρος σε κανένα πόλεμο, δεν έχει στρατό (προστατεύεται απο τις ΗΠΑ), έχει ανεπτυγμένη αλιεία, βιοτεχνολογία, πληροφορική, τουρισμό.
Είναι μια απο τις πλoυσιότερες χώρες του κόσμου, είναι 7η χώρα στον κόσμο στο κατά κεφαλήν είσόδημα. Ανεργία 2,5%. Θέλετε και άλλα.............
Προς θεού όμως όλα τα σχολεία της Τουρκίας, Ρουμανίας και της Πολωνίας είναι πιό ανεπυγμένα απο την Ελλάδα; ή σαν αυτά που είδατε ή μήπως είναι σχολεία πιλότοι;
Εαν δεν εξετάσετε πάντως πρώτα εσάς τους ίδιους και τις δυνατότητές σας σαν κλάδος προκοπή γιόκ;
Δηλαδή Βαγγέλη λές ότι οι δάσκαλοι όλοι ενσυνείδητα μπήκαν στις παιδαγωγικές ακαδημίες, έχουν περάσει απο εξετάσεις είναι όλοι άριστοι για την εκπαίδευση, έχουν όλοι άριστες επιδόσεις αλλά η έλλειψη υποδομών και μέσων τους κάνει τεμπέληδες και μη αποδοτικούς (αυτούς που κάνει). Και φυσικά στο χάλι της παιδείας οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμμία ευθύνη. Και ποιός άσχετος θα διανοηθεί να τους αξιολογήσει!. Βαγγέλη κατι δεν πάει καλά στην χώρα της Δανιμαρκίας. για δείτε λίγο και τα ποσοστά συμμετοχής στην απεργία των συναδέλφων σας.
Εχεις δει συναδέλφισσες σου να κεντάνε στο μάθημα; συναδέλφους σου να αφήνουν την τάξη στον διπλανό συνάδελφο για να πεταχτούν σε μία δουλειά; μην αρχίσω και τα βαρύτερα.
Το πρόβλημα σε ένα επαγγελματικό κλάδο δεν είναι οι άξιοι και ικανοί αλλά οι ανάξιοι και οι ανίκανοι. Αυτό πρέπει να αξιολογήσετε αν θέλετε να σας πάρει στα σοβαρά ο κόσμος.

Τα σχολεία δεν ήταν πρότυπα και ήταν όλα κρατικά εκτός από το Τούρκικο που το έγραψα παραπάνω. Μια διαφορά είναι ότι στην Ελλάδα δεν έχουν χτιστεί όλα τα σχολεία από την αρχή για αυτή τη χρήση. Κάποια κτίρια εξυπηρετούσαν άλλες ανάγκες πριν γίνουν εξ ανάγκης διδακτήρια για να μην αναγκαστεί η πολιτεία να ξοδέψει.

Επίσης στην Ελλάδα επικρατεί η άποψη ότι η βιβλιοθήκη δεν είναι απαραίτητη στα σχολεία και έτσι τα περισσότερα δεν έχουν. Θεωρώ απαράδεκτο να υπάρχουν σχολεία χωρίς βιβλιοθήκες, χώρους για άθληση, αίθουσες καλλιτεχνικών και εργαστήρια για τα μαθήματα. Χωρίς βρύση με πόσιμο νερό, με "τούρκικες" τουαλέτες, χωρίς εσωτερικούς χώρους διαλείματος.
Με 1 καθαρίστρια μερικής απασχόλησης.

Επίσης επικρατεί η (λανθασμένη κατά την γνώμη μου) άποψη ότι ποιοτική εκπαίδευση σημαίνει πολλές ώρες διδασκαλίας, πρόγραμμα χωρίς κενές ώρες και έξτρα θρησκευτικά, αρχαία ελληνικά και ιστορία εις βάρος μαθημάτων όπως η βιολογία, η γεωγραφία, οι τέχνες και οι κοινωνικές επιστήμες. Προσέγγιση καθαρά εθνοκεντρική και ξεπερασμένη.

Τα μαθήματα επιλογής είναι πολύ λιγα σε σχέση με τα υποχρεωτικά.

Για την παπαγαλία φταίνε και οι καθηγητές και οι μαθητές και το υπουργείο.
Οι πρώτοι γιατί βαριούνται να διαβάσουν παραπάνω και γιατί έτσι αξιολογούν τους μαθητές ευκολότερα. Οι δεύτεροι γιατί δεν τους αρέσει να σκέφτονται και να κουράζουν το μυαλό τους αλλά θέλουν μασημένη τροφή και σιγουριά για τον τρόπο που θα αξιολογηθούν. Το εκάστοτε υπουργείο γιατί αρέσκεται στον συντηρητισμό και της επουσιώδεις μεταρρυθμίσεις. Και γιατί τα εποπτικά μέσα κοστίζουν.

Τα αναλυτικά προγράμματα, δηλαδή οι οδηγίες για το τι θα διδαχθεί στο μάθημα, πόσες ώρες και πως είναι επίσης απαρχαιωμένα και χωρίς δυνατότητα στον καθηγητή να αυτενεργήσει. Το βιβλίο πάντα είναι 1 και δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε πολλαπλά για να μη μπερδεύουμε τους μαθητές. Όποιος παρεκκλίνει από τα παραπάνω παρανομεί, και να είστε σίγουροι πως πολλοί απο εμάς παρανομούμε για το καλό των μαθητών μας.

Το υπουργείο δε δίνει λεφτά για επιμόρφωση. Εκτός από την παρωδία επιμορφωσης στην Πληροφορική που και αυτή έγινε με λευτά της ΕΕ.

Οι γονείς επίσης έχουν ευθύνη για τα παιδιά τους γιατί έχουν εναποθέσει τη διαπαιδαγώγηση τους στην τηλεόραση και δεν ενδιαφέρονται ούτε για καλύτερα σχολεία ούτε για τις γνώσεις που αποκτούν οι μαθητές τους. Τους νοιάζει μόνο πως θα μπουν τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο και πως θα βγουν απο εκει με ένα χαρτί που ας μην ανταποκρίνεται σε γνώσεις.

Το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια ευνοεί την παραπαιδεία. Τα φροντιστήρια δεν δίνουν ουσιαστική γνώση στους μαθητές αλλά δεξιότητες για την επιτυχία στις εξετάσεις. Οι μαθητές σνομπάρουν την ενισχυτική διδασκαλία που γίνεται στα σχολεία από τα ίδια άτομα που διδάσκουν στα φροντιστήρια μόνο και μόνο επειδή είναι δωρεάν.

Υπάρχουν ακατάλληλοι συνάδελφοι στα σχολεία, δεν το αρνούμε. Ας φροντίσει το υπουργείο να σχεδιάσει σωστές διαδικασίες για την επιλογή των εκπαιδευτικών.

Και πολλά άλλα προβλήματα υπάρχουν. Πολλά μπορούν να αλλάξουν αλλά πρέπει να το θέλουν όλοι. Υπουργείο,καθηγητές μαθητές, γονείς. Αν κοιτάει ο καθένας πως θα γλυτώσει από κόπο και λευτά τίποτα δε θα γίνει
 
Αν μου επιτρέπετε να τοποθετηθώ κι εγώ.....

Αντικείμενα διδιασκαλίας (Β/θμια Εκπ/ση): Ισως θα ήταν καλύτερο να αντικατασταθούν τα μαθήματα προετοιμασίας για τις πανεπιστημιακές σχολές (μαθηματικά, χημεία, φυσική, κλπ.) με μαθήματα όπως αγωγή υγείας, περιβάλλον, οικονομικά, κλπ. Όμως αυτό θα έφερνε μια τεράστια αλλαγή τόσο στην Γ'/θμια Εκπ/ση, όσο και στη Β/θμια καθώς δεκάδες χιλιάδες καθηγητές θα πρέπει να ψάξουν γι άλλη δουλειά.

Εγκαταστάσεις. Ανάλογα με την εποχή της δημιουργίας του σχολείου και με τη συσώρρευση μαθητών ανά περιοχή έχουμε καλά-κακά σχολεία και πολλούς-λίγους μαθητές. Υπηρέτησα σε καμποχώρια της Νάουσας σε γυμνάσια που χτίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Όλα είχαν εγκαταστάσεις για να δεχθούν τα διπλάσια και πλέον παιδιά.

Στη Μαρίνα, είχα σκοτεινό θάλαμο, θέατρο (με μόνιμη σκηνή και σκηνικά, βιβλιοθήκη, χημείο και αίθουσα φυσικής. Επίσης στην αυλή του σχολείου υπήρχε γυμναστήριο κλειστό με ξύλινο πάτωμα. Το χρησιμοποιούσαμε, απλά οι μαθητές είχαν άλλα αθλητικά παπούτσια για το γυμναστήριο και άλλα για βόλτα.

Στην Επισκοπή είχα τις ίδιες εγκαταστάσεις (όχι θέατρο, όχι σκοτεινό θάλαμο, αλλά αίθουσα προβολών με τηλ. 29 ιντσών και βιντεοπροβολέα SONY !!!! παρακαλώ). Ο κάθε καθηγητής είχε τη δική του τάξη και άλλαζαν αίθουσα τα παιδιά. Το σχολείο είχε δικό του γήπεδο ποδοσφαίρου με χορτάρι (5 μέτρα πιο κοντό από το κανονικό).

Το καλύτερο όμως ήταν το γυμνάσιο στο Ζερβοχώρι που είχε όλα τα παραπάνω, αλλά στην αυλή αντί για κλειστό με παρκέ, ή γήπεδο με χόρτο είχε 25 άρα σκεπαστή πισίνα. Φυσικά τα παιδιά των άλλων χωριών αισθάνονταν ριγμένα, αφού οι Ζερβοχωρίτες είχαν πισίνα.

Παρόμοια ήταν η κατάσταση και στο Λύκειο Σταυρού το 1995. Εδώ πάνω στη Φλώρινα, όπου χτίστηκαν σχολεία μετά το 1975 η κατάσταση είναι πολύ καλή έως εξαιρετική και όπου υπάρχουν παλιότερα κτήρια είναι άθλια ή σχεδόν.

Στη Θεσσαλονίκη υπηρέτησα στο 2ο ΤΕΛ Ευόσμου (χιλιάδες άτομα), και στο Διαπολιτισμικό Ευόσμου. Εκεί καινούριο το κτήριο με πολύ καλές εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, κακή ακουστική του κτηρίου λόγω του σκεπαστού αίθριου στη μέση, πολλά μέσα οπτικοακουστικά, τα οποία όμως έκλεβαν συστηματικά κάποια παιδιά ή οι γονείς τους.

Αν υπήρχαν οικόπεδα, μάλλον η κατάσταση των κτηρίων θα ήταν καλύτερη.

Προσωπικό: Οι καλοί, οι μέτριοι και κακοί ή αδιάφοροι όπως και σε όλα τα άλλα επαγγέλματα. Η δημιουργία ενός σταθερού μηχανισμού τόνωσης ηθικού, αξιολόγησης, δια βίου εκπαίδευσης θα βοηθούσε αρκετά. Επίσης θα βοηθούσε αρκετά η μετεκπαίδευση των καθηγητών και των δασκάλων σε θέματα ναρκωτικών (αναγνώριση ναρκωτικού σε σχέση με παρόμοια φάρμακα, και των αποτελεσμάτων της λήψης του), επαναλαμβανόμενης παραβατικής συμπεριφοράς ή και εγκληματικής συμπεριφοράς (πώς αντιμετωπίζεις το ξύλωμα της πόρτας της τάξης, της ενεργοποίησης του συστήματος πυρόσβεσης, ή το πέταγμα μαχαιριού προς εσένα από μαθητή με καταδίκες για σωματικές βλάβες (30 Σεπτ. 1996 σε μένα, ελαφρός τραυματισμός στο μπράτσο), ιατρικής (αντιμετώπιση επιληπτικής κρίσης μέσα στην τάξη, αλλεργικού σοκ, τονωτικών ποτών (redbull με καφέ), συνύπαρξης νηπίων με μεγάλα παιδιά σε μεγάλες σχολικές μονάδες, όπως στην Αθήνα, συνεπειών στο μαθητικό δυναμικό από τα προβλήματα στις οικογένειες (υπάρχουν σχολεία, στα οποία το 50% και πλέον των παιδιών προέρχονται από μονογονεικές οικογένειες).

Επίσης θα βοηθούσε η βελτίωση των αποδοχών κατά 25% (όπως ζητούσαν οι ΔΟΕ, ΟΛΜΕ κι όχι 47%, όπως έλεγαν τα ΜΜΕ και η κυβέρνηση, αφού τα 1400 ευρώ αφορούσαν παντρεμένο με 2 παιδιά, άρα + 120 ευρώ στο μισθό του ανύπαντρου). Βλέπω ότι σε νησιά της άγονης γραμμής και σε τουριστικά μέρη υπάρχει σαφής δυσκολία πλήρωσης των κενών θέσεων, αφού τα 970 ευρώ ή τα 1030 των αναπληρωτών δεν αρκούν για να βγει ο μήνας με αξιοπρέπεια (Ανάφη, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Κως, Ρόδος, Κύθηρα). Εκεί υπάρχει και το πρόβλημα της απαξίωσης των εκπαιδευτικών, αφού οι ντόπιοι που ασχολούνται με τον τουρισμό κερδίζουν πολύ περισσότερα χρήματα το καλοκαίρι σε σχέση με τους δημόσιους υπαλλήλους και τους το δείχνουν αυτό πολύ έντονα. Πολύ σοβαρό το πρόβλημα της στέγης, αφού μετά τον Απρίλιο οι καθηγητές πρέπει να αδειάσουν τα σπίτια τους, αφού θα έλθουν οι τουρίστες. Εξαιρούνται οι Οινούσες και όπου αλλού οι εφοπλιστές έχουν κτίσει ειδικές κατοικίες για τους δημόσιους υπαλλήλους.

Πρόγραμμα διδασκαλίας Επέκταση του ολοήμερου σχολείου με άλλες δράσεις κι όχι συνέχιση της διδασκαλίας των μαθημάτων. Επαναφορά της ενισχυτικής διδασκαλίας. Ο δεύτερος χρόνος εφαρμογής του μέτρου είχε πολύ καλά αποτελέσματα στα παιδιά. Τόσο το πρώτο, όσο και το δεύτερο είχαν μειώσει σε σημαντικό βαθμό τον αριθμό των ιδιωτικών δημοτικών σχολείων και των φροντιστηρίων. 31 ιδιωτικά δημοτικά έκλεισαν μόνο στην Αττική και 228 φροντιστήρια στην επικράτεια.

Για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων δεν έχω άποψη. Ποτέ δεν ασχολήθηκα με θέματα διοίκησης και σίγουρα αν γράψω κάτι θα είναι αφελές.
 
Last edited:
Η ιδιωτική εκπαίδευση δεν είναι η λύση. Εδώ και 13 χρόνια παρακολουθώ τη λειτουργία 4 ιδιωτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης από παιδιά-μαθητές και συναδέλφους-καθηγητές. Βλέπετε δάσκαλοι δεν υπάρχουν πια σε ιδιωτικά σχολεία.

Βλέπω ότι τα τελευταία χρόνια στην Α/θμια Εκπ/ση δεν τηρούνται σχεδόν ποτέ οι παιδαγωγικές αρχές, καθώς δεν υπάρχει ειδικευμένο προσωπικό (στελεχώνονται πλέον από καθηγητές κι όχι δασκάλους), και αυτό φαίνεται στη συμπεριφορά των παιδιών και στην αύξηση των μαθησιακών δυσκολιών. Η κατάσταση στο Γυμνάσιο είναι καλή. Στο δε Λύκειο όμως δεν υπάρχει όφελος, καθώς το σύνολο σχεδόν των παιδιών κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα για να περάσουν στο πανεπιστήμιο.

Επίσης οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων φαίνονται πιο κουρασμένοι, αφού έχουν κάθε μέρα τη μεταφορά στο σχολείο με λεωφορείο (το ίδιο ισχύει φυσικά και για τους μαθητές των δημόσιων σχολείων που απαιτούν μετακίνηση).
 
Συμφωνω αλλα η μεταφορα με το λεωφορειο δεν ειναι κουραση ομως. Τουλαχιστον οχι για μενα που σε 10' ημουν σπιτι μου. Ο σημαντικοτερος παραγοντας της κουρασης για μενα και για τους συμμαθητες μου ηταν το οτι επρεπε να ειμαι το ιδιο καλα προετοιμασμενος και για το σχολειο και για το φροντιστηριο. Στο σχολειο ηταν και πιο ζορικα τα πραγματα αφου ολοι οι καθηγητες ηταν κυριοι στην δουλεια τους και αισθανομουν σχεδον ντροπη να μην ειμαι τουλαχιστον στο κατα το ελαχιστο προετοιμασμενος. Ειχα μηδενικο χρονο για ο,τι αλλο εκτος σχολειου εκτος απο καποια εξοδο Σαββατο και Παρασκευη. Ομως γινοταν σωστη δουλεια και οι καθηγητες δε μας εστελναν να τους παρουμε τυροπιτες και σοκολατουχο απο το μαγαζι απεναντι.
 
Last edited:
να επαναλάβω για όσους δεν κατάλαβαν, ή έκαναν ότι δεν κατάλαβαν: ένα σχολείο με σωστή υλικοτεχνική υποδομή (το ξέρω ότι ακούγεται τετριμμένο, αλλά δεν υπάρχουν πιο σωστές λέξεις να εκφράσουν τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας) θα επηρεάσει ακόμη και τον τεμπέλη δάσκαλο ώστε να φέρει καλύτερα αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. δεν αρνούμαι λοιπόν ότι υπάρχουν - όπως σε κάθε επάγγελμα / λειτούργημα - και οι "κακοί", υποστηρίζω όμως ότι κανείς δεν τους βοηθάει να γίνουν καλύτεροι. και είναι άδικο εξ αιτίας αυτών να χαρακτηρίζονται όλοι.
 
χαίρομαι που βλέπω συμμετοχή κι από συναδέλφους της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο θέμα. η παιδεία είναι κοινωνικό ζήτημα και αφορά όλους μας.
 
Τα μέτρα του ΥΠΕΠΘ για την αναπλήρωση
και οι «μαθητές –γαλοπούλες»!


του Χρήστου Κάτσικα

Οι εξαγγελίες και τα μέτρα του ΥΠΕΠΘ για την αναπλήρωση των «χαμένων ωρών» έχουν ένα βασικό χαρακτηριστικό : αναπαράγουν για μια ακόμη φορά και μάλιστα με «διοικητικό» τρόπο, τα ιδεολογήματα του «ποσοτικού χαρακτήρα της γνώσης» και του «μαθητή –καταναλωτή».

«Μείωση της διδακτικής ώρας», «παράταση του χρόνου λειτουργίας του σχολείου», «παράταση του σχολικού έτους» κ.λπ να ποια είναι η ουσία της πρότασης με την οποία το ΥΠΕΠΘ, σαν μαθητευόμενος μάγος, επιχειρεί να μπαλώσει όπως όπως τα τραύματα της δικής του αδιαλλαξίας. Το «τι» και «πως» της σχολικής διαδικασίας δεν φαίνεται να το απασχολεί. Αίφνης ο χρόνος χάνει τις διαστάσεις του προκειμένου να «χωρέσει» τις εκσυγχρονισμένες αντιλήψεις του ΥΠΕΠΘ και τα σχολικά fast-food ! Να του θυμίσουμε την αλφαβήτα της παιδαγωγικής: οι μαθητές δεν είναι γαλοπούλες που μπορούν και τρώνε το φαί 6 εβδομάδων σε λίγες ώρες.

Η «ευαισθησία» του ΥΠΕΠΘ για τη χαμένη ύλη και το πρόγραμμα του σχολείου συναντιέται με τις «ευαισθησίες» κάποιων καναλιών που σε κάθε κινητοποίηση των εκπαιδευτικών «ανησυχούν» για το σχολικό πρόγραμμα το οποίο χάνεται αλλά όχι για τα δικά τους τηλεοπτικά προγράμματα που καταναλώνονται.

Παράλληλα το ΥΠΕΠΘ, επιχειρεί να υφαρπάξει τη συναίνεση των ζωντανών στοιχείων της εκπαίδευσης που τόσο βαθειά έχει τραυματίσει με την προηγούμενη στάση του. Κλείνει ένοχα το μάτι στους εκπαιδευτικούς, υπονοώντας την επιστροφή των χρημάτων της απεργίας με «τη φάκα των υπερωριών» και στους μαθητές με το δόλωμα της διατήρησης των εκδρομών και των διακοπών τους…

Στόχος; Στο τέλος αυτής της ιστορίας, το ΥΠΕΠΘ, να «βγει λάδι» στους γονείς, με την απάτη μιας αναπλήρωσης του στυλ «ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε»… Δεύτερος και σημαντικότερος στόχος; Να διαλύσει τις αλκυονίδες μέρες των δασκάλων κατηγορώντας τους ότι έφτιαξαν «πέτσινα» προγράμματα αναπλήρωσης για να πληρωθούν από το «παράθυρο». To δίλημμα που βάζει το ΥΠΕΠΘ στους εκπαιδευτικούς είναι σαφές: Ή θα δεχθούν να υποκλιθούν στις διαδικασίες της αναπλήρωσης οπότε θα αποδειχθούν «θλιβεροί επίτες που αποτιμούν την εκπαιδευτική διαδικασία με τον πιο φθηνό τρόπο…» ή αν αρνηθούν να γελοιοποιήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία, τότε, θα αποδειχθούν «τεμπέληδες και ανεύθυνοι που διστάζουν να θυσιάσουν λίγες ώρες τους για να αναπληρώσουν τα μαθήματα που χάθηκαν εξαιτίας τους…»

Και έτσι να κυλήσει πάλι, για το ΥΠΕΠΘ, το νερό στο αυλάκι…

Η εκπαιδευτική κοινότητα έδωσε ένα μεγάλο και δίκαιο αγώνα προάσπισης του θεσμού της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και του ρόλου του εκπαιδευτικού σ´ αυτήν. Τα χρήματα της απεργίας, οι μισθοί που κατατέθηκαν από τους εκπαιδευτικούς στη διάρκεια των κινητοποιήσεων τους ήταν το τίμημα που έπρεπε να πληρωθεί για να κατανοήσει η ελληνική κοινωνία το μέγεθος των προβλημάτων της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού. Η έκταση και η ένταση αυτού του ωραίου αγώνα έχει κάνει φανερό ότι ο εκπαιδευτικός κόσμος δεν πρόκειται να συνεργήσει στην εξαπάτηση της ελληνικής κοινωνίας και τη γελοιοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θυσιάζοντας –τα λίγα έστω- ποιοτικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό η μόνη ρεαλιστική πρόταση είναι: Nα γίνει αναδιάταξη και περικοπή της ύλης με στόχο την απάλειψη κεφαλαίων, που δεν θεωρούνται σημαντικά και να χρησιμοποιηθεί το εβδομαδιαίο τρίωρο της ευέλικτης ζώνης για την κάλυψη της


www.alfavita.gr
 
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΕΡΙ ‘ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ’ («ΜΑΘΗΤΕΣ-ΓΑΛΟΠΟΥΛΕΣ»)
Οι παρατηρήσεις του Χρήστου Κάτσικα (Χ.Κ.) για την αναπλήρωση των ‘χαμένων ωρών’ είναι καίριες και με βρίσκουν σύμφωνο. Περιορίζοντας το θέμα μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα προσθέσω: Υπεύθυνο δεν είναι μόνον το ΥΠΕΠΘ. Υπεύθυνοι είναι
1. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ.
α) Κατά τη διάρκεια της απεργίας ο πρόεδρος της ΔΟΕ ,όπου βρισκόταν κι όπου στεκόταν , έδινε υποσχέσεις προς το ΥΠΕΠΘ άμεσα και προς την ‘κοινωνία’ έμμεσα ότι θα αναπληρωθούν απ’ τους δασκάλους οι ‘χαμένες ώρες’. Είχε μάλιστα, έλεγε, και έτοιμο σχέδιο…
β) Όταν το ‘μεγάθυμο’ ΥΠΕΠΘ ζήτησε ‘προτάσεις’, το Δ.Σ. της ΔΟΕ έσπευσε αμέσως με περισσή δουλικότητα να ικανοποιήσει τις θελήσεις της κ. Γιαννάκου και των γραφειοκρατών ακολούθων.
Μήπως νομίζει το Δ.Σ. της ΔΟΕ πως αν αρνιόταν να λάβει μέρος στη συμπαιγνία νομιμοποίησης αυτής της αθλιότητας και είχε καταγγείλει τις προθέσεις του ΥΠΕΠΘ για ‘αναπλήρωση’,
θα πάθαιναν οι δάσκαλοι κανένα μεγάλο κακό; Πλανάται αν νομίζει πως οι ‘προτάσεις’ του, μετά την σημερινή (31-10-2006) συνεδρίασή του, θα βοηθήσουν σε κάτι τους δασκάλους…
Όμως περιθώρια για άνετους χειρισμούς θα δώσουν στο ΥΠΕΠΘ.
2. Οι δάσκαλοι.
α) Θα μπορέσουμε να αρνηθούμε την συμμετοχή μας στις ‘αναπληρώσεις’ του ΥΠΕΠΘ και του Δ.Σ. της ΔΟΕ;
β) Θα πέσουμε ως ανόητοι δασκαλάκοι στη «φάκα των υπερωριών»;
γ) Θα δράσουμε ως παιδονόμοι του αισχίστου είδους, θέτοντας ως προτεραιότητα την ‘αρετή’ της παραδοπιστίας και
ενδυόμενοι τον μανδύα του σωτήρα;
δ) Είμαστε ή δεν είμαστε ικανοί να κάνουμε ‘αναδιάταξη και περικοπές της ύλης με στόχο την απάλειψη κεφαλαίων, που δεν θεωρούνται σημαντικά και να χρησιμοποιήσουμε το εβδομαδιαίο τρίωρο της ευέλικτης ζώνης…’ ; ( X.K.)
ε) Είμαστε έτοιμοι να δείξουμε ότι η ‘αναπλήρωση χαμένων ωρών’ απ’ τους απεργούς είναι πράξη ανήθικη γιατί προσβάλλει
στην ρίζα του το δικαίωμα της απεργίας;

Και τέλος (και αυτό αποτελεί κατά την γνώμη μου την μόνη και πρέπουσα απάντηση και στις ‘χαμένες ώρες’ και στην ‘αναπλήρωσή τους’) είμαστε έτοιμοι να δείξουμε ότι δεν χρειάζεται καμμία ‘αναπλήρωση’ γιατί δεν υπήρξαν ‘χαμένες’ ώρες’ ;

Παπαϊωάννου Παναγιώτης. Μέλος του Συλλ. « Ρ. Βελεστινλής»

www.alfavita.gr
 
προσυπογράφω και τα δύο κείμενα περί αναπλήρωσης που έκανα paste παραπάνω, κυρίως το δεύτερο.


πληροφοριακά μόνο, η ΔΟΕ περιμένει από τους συλλόγους προτάσεις μέχρι την Τετάρτη 8 Νοέμβρη για την "αναπλήρωση". προσωπικά, θα περιμένω πρώτα από το υπουργείο να καλύψει τις ώρες που χάνονται κάθε Σεπτέμβρη λόγω της μη κάλυψης των κενών θέσεων από δασκάλους - που διορίζονται Οκτώβρη, Νοέμβρη, ενίοτε δε και ... Μάρτη, λόγω έλλειψης πιστώσεων στα κατά τόπους γραφεία - και μετά θα σκεφτώ αν χρειάζεται ν'αναπληρώσω ώρες που (κατ'ουσίαν ΔΕΝ) χάθηκαν λόγω της απεργίας μου, που μου στοίχισε και κοντά 2000 ευρώ.

αυτά, προς το παρόν ...