ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Εαν δουλέψει προς την σωστή κατεύθυνση, πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχουν κριτήρια εισαγωγής και φυσικά εξετάσεις για τη λήψη του πιστοποιητικού.
Αλλά απο τους τέσσερεις άξονες μόνο αυτόν σχολιάζετε;
 
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Εαν δουλέψει προς την σωστή κατεύθυνση, πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχουν κριτήρια εισαγωγής και φυσικά εξετάσεις για τη λήψη του πιστοποιητικού.
Αλλά απο τους τέσσερεις άξονες μόνο αυτόν σχολιάζετε;

To 1 δεν καταλαβαίνω καθόλου τι εννοεί
Το 2 εννοεί εργασία σε επιχειρήσεις εκτός πανεπιστημίου ή ενίσχυση των εργαστηριακών ωρών στα Πανεπιστήμια;
Το 4 το θεωρώ θετικό όσον αφορά τα επαγγελματικά εφόδια που θα έχει ο πτυχιούχος και τη χρηματοδότηση που τυχόν θα έχουν τα ερευνητικά προγράμματα των πανεπιστημίων από επιχειρήσεις. Αν και δε γνωρίζω ούτε αν οι Ελληνικές επιχειρήσει είναι έτοιμες και ώριμες για κάτι τέτοιο ούτε και εαν συνολικά στην ποιότητα της εκπαίδευσης θα έχει θετικό η αρνητικό αντίκτυπο η εμπλοκή των επιχειρήσεεων στα Πανεπιστήμια. Το θεωρώ μάλλον θετικό και αξίζει να το δοκιμάσουμε θέτοντας πρώτα κάποιες ασφαλιστικές δικλίδες

Απέφυγα να τοποθετηθώ γιατί αυτά που γράφονται είναι γενικά και ασαφή (τουλάχιστον για μένα). Προτιμώ να διαβάσω ολόκληρο το άρθρο.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Και θα έχουν δίκιο, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας. Εδώ μιλούμε για Παιδεία και όχι για τα μισθολογικά.

Βλάση, σε παραπέμπω στο εναρκτήριο μήνυμα του θέματος, όπου αναφέρω ότι εδώ μπορούν να συζητηθούν όλα τα θέματα που αφορούν την παιδεία, κι ένα απ'αυτά είναι και τα μισθολογικά των εκπαιδευτικών, για τα οποία έχει γίνει πολύς ντόρος. κι είναι οπωσδήποτε μείζον θέμα τα μισθολογικά, όταν ο δάσκαλος για την αυτοεπιμόρφωσή του χρησιμοποιεί μηνιαία αρκετά χρήματα ώστε ν'ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου (όπως έχω προείπει, η επιμόρφωση που έχει παράσχει το υπουργείο παιδείας - μέχρι σήμερα τουλάχιστον - είναι από μηδενική έως ανύπαρκτη). συν το ότι ξοδεύει από την τσέπη του για τα πειράματα - υλικά δεν υπάρχουν στο σχολείο - στο μάθημα της φυσικής (που γίνεται μέσα στην τάξη, με ότι αυτό συνεπάγεται, αντί για οργανωμένο εργαστήριο). μην πυροβολείτε τα μισθολογικά λοιπόν, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του θέματος ΠΑΙΔΕΙΑ και πολλές φορές δικαιολογούν το επίπεδό της στη χώρα μας. αν το να ζει αξιοπρεπώς από το μισθό του και μόνο ένας εκπαιδευτικός, δεν είναι θέμα παιδείας, τότε έχουμε χάσει αρκετή από την ουσία του θέματος.
 
Πέτρος Μακρής said:
εδω παντως λεει πως, στην Ισλανδια, οι εκπαιδευτικοι παιρνουν λιγοτερα απο την Ελλαδα:fahne90:

Πέτρο, έχεις δίκιο. το θέμα είναι ότι τα στοιχεία της Ισλανδίας είναι αυτά που αντιστοιχούν στην Ελλάδα. υπάρχει λάθος στον πίνακα, καθώς ο εισαγωγικός μηνιαίος μισθός του δασκάλου στην Ελλάδα είναι περίπου 1100 ευρώ (με ενσωματωμένα τα επιδόματα, άρα ετησίως 1100 Χ 14 =15.400 ευρώ) και ο ετήσιος καταληκτικός λίγο κάτω από 20.000 ευρώ.
 
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Σήμερα στην εφημερίδα ο Κόσμος του Επενδυτή, δημοσιεύονται τα 25 μέτρα για την Παιδεία. Δηλαδή το Επιχειρησιακό Σχέδιο 2007-2013.
Οι τέσσερεις βασικοί άξονες:
1. Σπάνε τα στεγανα ανάμεσα σε βαθμίδες, σχολές και εκπαιδευτικούς θεσμούς.
2.Πρακτική άσκηση σε όλη τη διάρκεια των σπουδών.
3.Διορισμός εκπαιδευτικών μόνο με πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας.
4. Στενότερη συνεργασία ΑΕΙ και βιομηχανίας.
Οπότε πλέον μάλλον θα πρέπει να συζητήσουμε επι του συγκεκριμένου σχεδίου.
Οι δάσκαλοι δεν ήξεραν γιαυτό το σχέδιο;

οι δάσκαλοι, το μόνο σχέδιο που ήξεραν, ήταν αυτό που αναφερόταν στο πρόγραμμα του κόμματος που κυβερνά, καθώς και των παχυλών υποσχέσεων του αρχηγού του περί "προτεραιότητας της Παιδείας". όλα τα υπόλοιπα, τα μαθαίνουν από τα ΜΜΕ ή από τις ανακοινώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου.
περί του σχεδίου που αναφέρεις τώρα: δεν το έχω διαβάσει, οπότε επίτρεψέ μου να ενημερωθώ πρώτα. συνοπτικά, και σε ότι αφορά τους άξονες που αναφέρεις, για τον πρώτο υποθέτω ότι εννοεί την απεξάρτηση μεταξύ λυκείου και πανεπιστημίου, κι όχι το διαχωρισμό πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. θυμίζω ότι ένα από τα βασικά αιτήματα γονέων και εκπαιδευτικών είναι το ενιαίο βασικό δωδεκάχρονο σχολείο το οποίο καλύπτει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. αν λοιπόν εννοεί το πρώτο (διαχωρισμό δευτεροβάμιας - τριτοβάθμιας), ευχαρίστως να συμφωνήσω.

για την πρακτική άσκηση σε όλη τη διάρκεια των σπουδών, εννοείται. αρκεί να υπάρχει η υποδομή και οι κατάλληλα επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί ώστε να επιτελέσει το στόχο της, που είναι η εξειδίκευση.

πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας; βεβαίως! αν θεωρούμε τόσο άχρηστη την πανεπιστημιακή μας εκπαίδευση, ώστε να παρέχει άχρηστα χαρτιά αντί για πτυχία ικανά για επαγγελματική αποκατάσταση, πάω πάσο ...

η στενότερη συνεργασία μεταξύ ΑΕΙ και βιομηχανίας, ένα πράγμα μόνο μου φέρνει στο μυαλό: "δούλευε ρε! το παλάτι έχει έξοδα ..." (κάτι σε άρθρο 16 του Συντάγματος μου κάνει αυτό ...)
 
Διαβάστε πρώτα το άρθρο, γιατί λέει πολλά, και σας έχει πιάσει στον ύπνο. Πάντως προεδρείο μαχόμενου κλάδου, να είναι απληροφόρητο σε τόσο βασικά ζητήματα (το υπουργείο είχε σχέδιο μεταρρύθμισης για την παιδεία) δεν το πολυκατανοώ, μήπως τους έφαγε τον χρόνο η οργάνωση του αγώνα; Δυστυχώς μάλλον σας εκθέτει και εσείς που κατηγορούσατε την Υπουργό, αυτή βρίσκεται πολύ μπροστά σας. Για να δούμε τώρα αντίλογο, ειλικρινά αναμένω με καλή πίστη και περιέργεια την κριτική σας, και μάλιστα δημοσιεύθηκε όχι σε φιλοκυβερνητική εφημερίδα. Βαγγέλη οι απόψεις σου περί αξιολόγησης και πιστοποιητικών τώρα σπάνε κόκαλα.
 
ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ said:
Διαβάστε πρώτα το άρθρο, γιατί λέει πολλά, και σας έχει πιάσει στον ύπνο. Πάντως προεδρείο μαχόμενου κλάδου, να είναι απληροφόρητο σε τόσο βασικά ζητήματα (το υπουργείο είχε σχέδιο μεταρρύθμισης για την παιδεία) δεν το πολυκατανοώ, μήπως τους έφαγε τον χρόνο η οργάνωση του αγώνα; Δυστυχώς μάλλον σας εκθέτει και εσείς που κατηγορούσατε την Υπουργό, αυτή βρίσκεται πολύ μπροστά σας. Για να δούμε τώρα αντίλογο, ειλικρινά αναμένω με καλή πίστη και περιέργεια την κριτική σας, και μάλιστα δημοσιεύθηκε όχι σε φιλοκυβερνητική εφημερίδα. Βαγγέλη οι απόψεις σου περί αξιολόγησης και πιστοποιητικών τώρα σπάνε κόκαλα.

Το ύφος σας πάντως δε δείχνει καλή πίστη. Κάθε άλλο μάλιστα. Εμπάθεια και απωθημένα απέναντι στους δασκάλους δείχνει. Αλήθεια ποιος σας όρισε κριτή των πάντων και δημόσιο κατήγορο; Εσάς που κατά δική σας ομολογία κάνατε "διευκολύνσεις" εξασφαλίζοντας (μαλλον εικονικά) τιμολόγια; Δείτε τα χάλια του κλάδου σας που κινείται στα όρια μεταξύ παρατυπίας και παρανομίας. Που μας κάνετε και κήρυγμα.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Βαγγέλης Νικολουδάκος said:
Βλάση, σε παραπέμπω στο εναρκτήριο μήνυμα του θέματος, όπου αναφέρω ότι εδώ μπορούν να συζητηθούν όλα τα θέματα που αφορούν την παιδεία, κι ένα απ'αυτά είναι και τα μισθολογικά των εκπαιδευτικών, για τα οποία έχει γίνει πολύς ντόρος. κι είναι οπωσδήποτε μείζον θέμα τα μισθολογικά, όταν ο δάσκαλος για την αυτοεπιμόρφωσή του χρησιμοποιεί μηνιαία αρκετά χρήματα ώστε ν'ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου (όπως έχω προείπει, η επιμόρφωση που έχει παράσχει το υπουργείο παιδείας - μέχρι σήμερα τουλάχιστον - είναι από μηδενική έως ανύπαρκτη). συν το ότι ξοδεύει από την τσέπη του για τα πειράματα - υλικά δεν υπάρχουν στο σχολείο - στο μάθημα της φυσικής (που γίνεται μέσα στην τάξη, με ότι αυτό συνεπάγεται, αντί για οργανωμένο εργαστήριο). μην πυροβολείτε τα μισθολογικά λοιπόν, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του θέματος ΠΑΙΔΕΙΑ και πολλές φορές δικαιολογούν το επίπεδό της στη χώρα μας. αν το να ζει αξιοπρεπώς από το μισθό του και μόνο ένας εκπαιδευτικός, δεν είναι θέμα παιδείας, τότε έχουμε χάσει αρκετή από την ουσία του θέματος.

Δεκτά τα παραπάνω, κι εγώ το ίδιο κάνω ... αλλά εγώ προτάσεις κατέθεσα ή τουλάχιστον κάτι που να μοιάζει με προτάσεις. Τις δικές σου περιμένω να δω.
 
Κι όμως έπρεπε να γνωρίζουν οι ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ τις κατευθύνσεις του ΥΠΕΠΘ. Αλλά όταν προσκλήθηκαν σε διάλογο, ζήτησαν πρώτα να μάθουν την ατζέντα, κι όλες τις θέσεις του ΥΠΕΠΘ και μετά να προσέλθουν. Όμως ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία δεν είναι θέμα του ΥΠΕΠΘ ως οργανισμού, αλλά του οργάνου που συστάθηκε γι αυτό το σκοπό.

Το ΥΠΕΠΘ απάντησε ότι η ατζέντα είναι ανοιχτή, κι ότι θα καταθέσει τις προτάσεις του ανά θέμα κατά την πορεία του διαλόγου, δηλ. δεν πρόκειται να θέσει εκείνο τις προτάσεις, αλλά πηγαίνει στο διάλογο ανοιχτό. Η ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στο διάλογο (όπως και τα όργανα των φοιτητών).

Άρα η ευθύνη δεν είναι του ΥΠΕΠΘ (ή τουλάχιστον μόνο αυτού) αλλά βαρύνει κυρίως τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών (για να λέμε και τα στραβά του οίκου μας).

Και μπορείτε να απευθυνθείτε στο Γραφείο του Βερέμη για να σας δώσει τις προσκλήσεις προς τους θεσμικούς φορείς, πότε, αρ. πρωτοκόλλου, κλπ. και αν πήρε επίσημα απαντήσεις.
 
ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Κι όμως έπρεπε να γνωρίζουν οι ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ τις κατευθύνσεις του ΥΠΕΠΘ. Αλλά όταν προσκλήθηκαν σε διάλογο, ζήτησαν πρώτα να μάθουν την ατζέντα, κι όλες τις θέσεις του ΥΠΕΠΘ και μετά να προσέλθουν. Όμως ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία δεν είναι θέμα του ΥΠΕΠΘ ως οργανισμού, αλλά του οργάνου που συστάθηκε γι αυτό το σκοπό.

Το ΥΠΕΠΘ απάντησε ότι η ατζέντα είναι ανοιχτή, κι ότι θα καταθέσει τις προτάσεις του ανά θέμα κατά την πορεία του διαλόγου, δηλ. δεν πρόκειται να θέσει εκείνο τις προτάσεις, αλλά πηγαίνει στο διάλογο ανοιχτό. Η ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στο διάλογο (όπως και τα όργανα των φοιτητών).

Άρα η ευθύνη δεν είναι του ΥΠΕΠΘ (ή τουλάχιστον μόνο αυτού) αλλά βαρύνει κυρίως τις οργανώσεις των εκπαιδευτικών (για να λέμε και τα στραβά του οίκου μας).

Και μπορείτε να απευθυνθείτε στο Γραφείο του Βερέμη για να σας δώσει τις προσκλήσεις προς τους θεσμικούς φορείς, πότε, αρ. πρωτοκόλλου, κλπ. και αν πήρε επίσημα απαντήσεις.

Δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω αυτά που λέτε και ειλικρινά θλίβομαι που τα συνδικαλιστικά μας όργανα έλαβαν αυτή την απόφαση. Στις συνεδρειάσεις τις τοπικής μου ΕΛΜΕ δε θυμάμαι να θίχτηκε ποτέ τέτοιο θέμα.

Θέλω όμως να καυτηριάσω ότι: ενώ υπάρχει άλλο θέμα 74άρων σελίδων με εξαντλημένο το θέμα της απεργίας και του καταδικασμού των εκπαιδευτικών στο πυρ το εξώτερο ορισμένοι βρίσκονται σκοπίμως συνεχώς εκτός θέματος.

Αντί να κάνουν τις προτάσεις τους για την καλυτέρευση της παιδείας περιστρέφουν συνεχώς το θέμα γύρω από την καταλληλότητα, την εργατικότητα και τα μισθολογικά των καθηγητών.Ο σκοπός τους είναι να δημιουργήσουν εντυπώσεις και όχι η ουσία του ζητήματος. Δεν αρνούμαι πως η ποιότητα τον εκπαιδευτικών είναι μια σημαντική παράμετρος, αλλά το να αγνοούνται συστηματικά όλα τα άλλα που γράφονται και να το γυρίζουμε συνεχώς γύρω από τους εκπαιδευτικούς δε δείχνει καλές προθέσεις.

Σημαντικό ρόλο στην ποιότητα των εκπαιδευτικών παίζει η ποιότητα των Πανεπιστημίων μας και οι διαδικασίες επιλογής των εκπαιδευτικών από την εκάστοτε κυβέρνηση. Εκεί δεν αποδίδονται ποτέ ευθύνες από τους λαλίστατους δημόσιους κατήγορους του forum. Οι οποίοι σε άλλο θέμα θίχτηκαν όταν είπα πως τα Βρετανικά πανεπιστήμια είναι 40 χρόνια μπροστά. Δημιουργείται λοιπόν το παράδοξο να έχουμε κορυφαία Πανεπιστήμια που παράγουν άχρηστους εκπαιδευτικούς. Δηλαδή η διαδικασία παραγωγής και επιλογής εκαπιδευτικών είναι σωστή αλλά το τελικό προϊόν σκάρτο.

Η άποψη που πάει τεχνιέντως να καλλιεργηθεί ότι όλοι οι κακοί άνθρωποι σε αυτή τη χώρα, όλοι οι τεμπέληδες και όλοι οι ανίκανοι πάνε και γίνονται εκπαιδευτικοί δε στέκει κοινωνιολογικά.

Όποιοι λοιπόν τον ενδιαφέρεστε το θέμα καταθέστε τις απόψεις σας για τη βελτίωση της παιδείας. Αν πάλι σας αρέσει να επιτίθεστε προσωπικά αγνωόντας την ουσία και το διασκεδάζετε συνεχίστε το βιολί σας
 
Δημήτρη ,το κακό είναι πώς ότι είδους thread και να ανοιχτεί και για οποιαδήποτε ομάδα εργαζομένων,θά επικρατήσει μιά ´τηλεοπτικού´τύπου καταγγελτική στάση.Για μένα το ζητούμενο ήταν και θά είναι πώς μπορεί να αξιοποιηθεί τό ήδη υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό στά διάφορα επαγγέλματα.
Ολες οι εποχές ,ιστορικά,είχαν έχουν και θά έχουν κάθε λογής ανθρώπους.Επομένως ,η διαμόρφωση καταλλήλων πλαισίων είναι απαραίτητη για να ενσωματωθούν κατά το μάλλον ή ήττον οι διαφορετικής ποιότητας εργαζόμενοι,έτσι ώστε οι άξιοι να διακρίνονται και οι λιγότερο άξιοι να μήν βλάπτουν.Δεν ζούμε σε κοινωνίες αγγέλων και ούτε όλοι,βάσει τής προσωπικότητάς τους ,έχουν τίς ίδιες δυνατότητες.
Μιά κοινωνία οφείλει να παρέχει τήν ίδια βάση εκκίνησης,αλλά εν συνεχεία να μήν ´κόβει´τα κεφάλια όσων αξιοκρατικά ξεχωρίζουν.
Και για μένα το σημαντικό θέμα είναι τα Πανεπιστήμια.Περισσότερο απ´οτιδήποτε άλλο.
 
Αν αναφέρεστε σε μένα προσωπικά, τις προτάσεις μου τις κατέθεσα με το μήνυμα 53.

Αν θέλετε να συζητήσουμε για τα πανεπιστήμια, μπορούμε να το κάνουμε σε άλλο θέμα. Πάντως σας πληροφορώ ότι προσυπογράψει το κείμενο που διαχωρίζει τη στάση του από εκείνη της ΠΟΣΔΕΠ και ητά μεγάλες αλλαγές στα πανεπιστήμια. Και το τμήμα στο οποίο ανήκω έχει ήδη περάσει από εξωτερική αξιολόγηση (2004).
 
Απάντηση: Re: ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Αν αναφέρεστε σε μένα προσωπικά, τις προτάσεις μου τις κατέθεσα με το μήνυμα 53.

Αν θέλετε να συζητήσουμε για τα πανεπιστήμια, μπορούμε να το κάνουμε σε άλλο θέμα. Πάντως σας πληροφορώ ότι προσυπογράψει το κείμενο που διαχωρίζει τη στάση του από εκείνη της ΠΟΣΔΕΠ και ητά μεγάλες αλλαγές στα πανεπιστήμια. Και το τμήμα στο οποίο ανήκω έχει ήδη περάσει από εξωτερική αξιολόγηση (2004).


Κύριε Βλασσίδη καμία σχέση με εσάς.Αλλως τε η συμμετοχή σας στον παρόντα διάλογο είναι πολύ ουσιαστική.
 
ΒΛΑΣΙΔΗΣ said:
Αν αναφέρεστε σε μένα προσωπικά, τις προτάσεις μου τις κατέθεσα με το μήνυμα 53.

Αν θέλετε να συζητήσουμε για τα πανεπιστήμια, μπορούμε να το κάνουμε σε άλλο θέμα. Πάντως σας πληροφορώ ότι προσυπογράψει το κείμενο που διαχωρίζει τη στάση του από εκείνη της ΠΟΣΔΕΠ και ητά μεγάλες αλλαγές στα πανεπιστήμια. Και το τμήμα στο οποίο ανήκω έχει ήδη περάσει από εξωτερική αξιολόγηση (2004).

Καμία σχέση με εσάς κ. Βλασσίδη. Σας σέβομαι και σας εκτιμώ απεριόριστα παρότι δε σας γνωρίζω. Και πολλές φορές έχω αναθεωρήσει ορισμένα πράγματα που πίστευα διαβάζοντας τα γραφόμενα σας
 
Η πρακτικη εξασκηση ειναι πραγματικοτητα για αρκετες σχολες των ΤΕΙ αλλα οχι και των ΑΕΙ. Ισως να πιστευουν πως λογω του "ανωτερου" πτυχιου του (βαλε αρχιτεκτων, πολ.μηχανικος, ο,τιδηποτε) ειναι υπερανω πρακτικης εξασκησης και πως τα ξερουν ολα. Μακαρι να γινει αυτο για ολες τις σχολες. Αυτο χρειαζεται οπωσδηποτε
 
Τι θα πει προαιρετικη ασκηση... Μιλαμε για υποχρεωτικη. Και οχι μονο μια βεβαιωση απο το γραφειο που θα δουλεψεις οτι πηγαινες. Αναλυτικη λιστα προοδου για το τι μαθαινεις και ποτε και συνομιλια καθε 3 εβδομαδες (ας πουμε) με αυτον που σε ανεθεσε στο συγκεκριμενο γραφειο. Θελει τρελη οργανωση. Αλλα ετσι θα ηταν ωραιο να γινει.
 
Τα τελευταία 4 χρόνια έχει θεσπιστεί η πρακτική άσκηση για πολλές σχολές ΑΕΙ. Πρόκειται για προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, που επιχορηγούνται από το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Μετέχουν το 25% του συνόλου των σχολών στη Βόρειο Ελλάδα. Βέβαια για να πάρεις ένα τέτοιο πρόγραμμα, πρέπει να το υποβάλλεις και να έχεις προσωπικό να το υποστηρίξει, κι αυτό δεν το διαθέτουν όλες οι σχολές.

Οι τελειόφοιτοι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να περάσουν από ταχύρρυθμα σεμινάρια και μετά πηγαίνουν σε εργοδότες για 3 μήνες. Πληρώνονται περίπου 300 ευρώ το μήνα (εντός έδρας) και 400-450 ευρώ εκτός έδρας.

Μετέχουν οι πολυτεχνικές σχολές, οι οικονομικές (σχεδόν όλες) και οι πολιτικών και διεθνών επιστημών, ακόμη και η Φιλοσοφική και οι Παιδαγωγικές (Νηπιαγωγών και Α'/Θμιας Εκπ/σης). Δεν μετέχουν (από όσο γνωρίζω οι ιατρικές, κτηνιατρικές, οδοντιατρικές, αφού εξασκούνται μέσα σε νοσοκομεία, και οι νομικές, αφού οι δικηγόροι θα περάσουν από άσκηση 2 ετών.

Ανάλογα με τη Σχολή και το Φορέα Υποδοχής μπορεί κάποιος να περάσει χάρμα, αλλά και να μοιάζει με στρατό στα σύνορα. Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας υπάρχουν 4 τμήματα. Το Νηπιαγωγών και το Δημοτικής κάνουν εκπαίδευση σε σχολείο (το 40% των φοιτητών εκτός πόλης, και κυρίως σε ορεινά χωριά). Το Βαλκανικών σε φορείς οικονομικών υπηρεσιών του Δημοσίου, Τράπεζες, κλπ. εντός και εκτός Ελλάδος (πηγαινόερχονται καθημερινά) και το Πολυτεχνικό σε ορυχεία της ΔΕΗ και σε μονάδες παραγωγής ρεύματος. Πόσοι φοιτητές; Περίπου το 40% των τελειόφοιτων.

Πάντως οι περισσότεροι από όσους μετέχουν, χάνουν το εξάμηνο γιατί δεν προλαβαίνουν τις εξετάσεις. Αν έχουν πάει στο εξωτερικό με ERASMUS, τότε ένας χρόνος επιπλέον είναι το ελάχιστο, ακόμη και γι αυτούς που παρακολουθούν καθημερινά και διαβάζουν -σχεδόν- καθημερινά.
 
konnos said:
Τι θα πει προαιρετικη ασκηση... Μιλαμε για υποχρεωτικη. Και οχι μονο μια βεβαιωση απο το γραφειο που θα δουλεψεις οτι πηγαινες. Αναλυτικη λιστα προοδου για το τι μαθαινεις και ποτε και συνομιλια καθε 3 εβδομαδες (ας πουμε) με αυτον που σε ανεθεσε στο συγκεκριμενο γραφειο. Θελει τρελη οργανωση. Αλλα ετσι θα ηταν ωραιο να γινει.


Κάθε φοιτητής αξιλογεί με προσωπική έκθεση προόδου τον φορέα υποδοχής. Κάθε φορέας υποδοχής αξιολογεί τον φοιτητή τόσο στο ενδιάμεσο, όσο και στη λήξη. Αν δεν του κάνει, ζητά την αλλαγή του. Αυτό είναι σοβαρή μομφή. Ο υπεύθυνος έργου τελικά, υποβάλλει έκθεση, όπου αναφέρει προς το ΥΠΕΠΘ αναλυτικά την πορεία του καθενός φοιτητή και του κάθε φορέα υποδοχής. Επίσης υποβάλλει ποσοστά συνέχισης εργασίας και ανάλογα με το ποσοστό της απασχολησιμότητας (σολοικισμός το ξέρω) αναλαμβάνει και επόμενο πρόγραμμα ή κόβεται.

Επίσης αξιολογούνται και οι όποιοι καλεσμένοι για να μιλήσουν στους φοιτητές. Και -πιστέψτε με- είναι πολύ οδυνηρό- να πρέπει να κάνεις αρνητική έκθεση στον Εμπορικό Ακόλουθο της Τουρκίας ή το Γενικό Πρόξενο της Ρωσικής Ομοσπονδίας και να πρέπει να τη στείλεις στον προιστάμενό του. Αλλά αυτό προστάζει το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης.

Τώρα από τα στοιχεία που έχω ειδικά για τους τελειόφοιτους των Παιδαγωγικών, αν δεν υπήρχε το δέλεαρ της άμεσης απασχόλησης των διασκάλων ως αναπληρωτών, τότε το 30% των ακούμενων θα παραιτούνταν από τη σχολή τους. να πάρεις ένα χαλαρό φοιτητή και να τον πετάξεις σε ένα μονοθέσιο επαρχιακό σχολείο σε νησί χωρίς καράβι για 2 εβδομάδες, ή στη Γράβα ή στο Κερατσίνι και να του ορμά το προσωπικό (φύλακες, γραμματείς, δάσκαλοι) ή τα πιτσιρίκια δεν είναι καθόλου εύκολο. Χρειάζεται ένα γερό διάστημα προσαρμογής. Αλλά, είπαμε.... άμεση απασχόληση ως αναπληρωτές.
 
Οχι εγω δε λεω να ειναι ως μαθημα, δηλαδη παραλληλα να παρακολουθουν και την σχολη τους. Εννοω να ειναι σα να πηγαινουν κανονικα σε δουλεια. Μετα το τελος της φοιτησεως τους ή και 1 χρονο πριν τελειωσουν να κανουν και 9 μηνες (ας πουμε) εξασκηση και μετα να δωσουν για επαρκεια επαγγελματος. 9 μηνες δεν πιστευω πως ειναι μη ρεαλιστικο και μη εφαρμοσιμο. Οι γιατροι και οι δικηγοροι κανουν πολυ, και σωστα το κανουν. Πρεπει να εφαρμοστει και αλλου πιστευω. και ευχαριστω για την ενημερωση, δεν ηξερα οτι εχει αρχισει να επεκτεινεται το φαινομενο.