Thorens TD125

Καλο ειναι να υπαρχει. Θα εχεις τη δυνατοτητα να το χρησιμοποιεις αν και εφ'οσον το χρειαζεται μια κεφαλη, ακομα και το συστημα σε καποιες περιπτωσεις.
Ευκολα ενεργοποιειται, ευκολα απενεργοποιειται.
Στον δικο μου βραχιονα , υπαρχουν φορες που χρησιμοποιω damping και αλλες οχι.
Τελικά, χτες, χτύπησα ένα κιτ NOS στο ebay και αναμένεται.
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Δεν έχω πρόβλημά ανάδρασης. Το κιτ το σκέφτομαι κυρίως για στραβούς δίσκους που όλο και υπάρχουν στη δισκοθήκη.
Ευχαριστώ πάντως για τις πληροφορίες.
Δεν ξέρω αν σε τέτοιες περιπτώσεις βοηθάει η απόσβεση με την παχύρευστη σιλικόνη, γιατί πρακτικά δυσκολεύει την ελεύθερη κίνηση του συνόλου βραχίονα/κεφαλής.
Όπως λέει και ο dinos παραπάνω, σε συνδυασμό σαν τον S3/881, η απόσβεση με το μπάνιο σιλικόνης δουλεύε και στους σκεβρωμένους και στους παράκεντρους δίσκους. αλλά εκεί δεν είχα θέμα και χωρίς την απόσβεση.
Επειδή η μαμίσια σιλικόνη θυμάμαι πως ήταν πολύ πηχτή, μήπως θα πρέπει να δοκιμάσεις με πιο λεπτόρευστη αν το επιχειρήσεις.
 
Εφ'οσον παρηγγειλε το FD200 KIT , θα εχει στο σετ και τρια διαφορετικου μεγεθους "κουπια" τα οποια χρησιμοποιεις αναλογα με το ποσο damping χρειαζεται, διατηρωντας το λαδι που στελνουν. Οσο πιο ψηλης ενδοτικοτητας κεφαλες χρησιμοποιεις τοσο πιο μικρης μαζας "κουπι" χρειαζεται (συνηθως).
Φυσικα, μπορει οπως λες, αν θελει καποιος, να πειραματιστει με διαφορων πυκνοτητων λαδι.
 
γιατί πρακτικά δυσκολεύει την ελεύθερη κίνηση του συνόλου βραχίονα/κεφαλής.
Αυτη ειναι η ιδεα του damping. Ουσιαστικα αφηνει την αναρτηση της κεφαλης να κανει τη δουλεια της χωρις να "χορευει" η μαζα του βραχιονα/γεννητριας πανω της και να την παρασυρουν ανεξελεγκτα , προκαλωντας προβλημα tracking και σταθεροτητας της ακιδας/στελεχους στο αυλακι.
Δεν δυσκολευει την κινηση , την ελεγχει.
 
  • Like
Reactions: geovar
Εφ'οσον παρηγγειλε το FD200 KIT , θα εχει στο σετ και τρια διαφορετικου μεγεθους "κουπια" τα οποια χρησιμοποιεις αναλογα με το ποσο damping χρειαζεται, διατηρωντας το λαδι που στελνουν. Οσο πιο ψηλης ενδοτικοτητας κεφαλες χρησιμοποιεις τοσο πιο μικρης μαζας "κουπι" χρειαζεται (συνηθως).
Φυσικα, μπορει οπως λες, αν θελει καποιος, να πειραματιστει με διαφορων πυκνοτητων λαδι.
Πάνο, υπάρχουν και τα τρία "κουπιά" και στις φωτογραφίες του πωλητή είναι το σύνολο των εξαρτημάτων, αχρησιμοποίητα στο κουτί τους, όπως το προσέφερε, τότε, η SME.
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Αυτη ειναι η ιδεα του damping. Ουσιαστικα αφηνει την αναρτηση της κεφαλης να κανει τη δουλεια της χωρις να "χορευει" η μαζα του βραχιονα/γεννητριας πανω της και να την παρασυρουν ανεξελεγκτα , προκαλωντας προβλημα tracking και σταθεροτητας της ακιδας/στελεχους στο αυλακι.
Δεν δυσκολευει την κινηση , την ελεγχει.
Ακριβώς όπως το λες. Το μόνο θέμα είναι πως, ίσως, επειδή ο βραχίωνας είναι 12" δεν είναι τόσο κρίσιμο το ντάμπινγκ ( Όπως λέει πιο πάνω ο Dinos )
 
Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα με το συγκεκριμένο TD125: Το spindle που "περισσεύει" μετά την τοποθέτηση του δίσκου είναι τόσο μικρό που δεν επιτρέπει τη χρήση ελαφρού πουκ με πίεση και σύσφιξη. Άρα βαρύ πουκ που όμως προφανώς θα ζορίζει μοτέρ, έδρανο του άξονα του πηγαδιού κλπ,κλπ. Έχω δύο τέτοια,. Ένα Thorens ~500 γρ. και ένα Nagaoka ~650γρ.
Αυτό με έκανε να στραφώ στο κιτ σιλικόνης.
Ακριβώς όπως το λες. Το μόνο θέμα είναι πως, ίσως, επειδή ο βραχίωνας είναι 12" δεν είναι τόσο κρίσιμο το ντάμπινγκ ( Όπως λέει πιο πάνω ο Dinos )
 
Ακριβώς όπως το λες. Το μόνο θέμα είναι πως, ίσως, επειδή ο βραχίωνας είναι 12" δεν είναι τόσο κρίσιμο το ντάμπινγκ ( Όπως λέει πιο πάνω ο Dinos )
Αναφερομαι στο damping της αναρτησης των κεφαλων ή την "προσπαθεια" τους να κρατησουν την ακιδα οσο το δυνατον πιο σταθερα γινεται στο αυλακι.
Μια ασυμφωνια ενεργου μαζας / ενδοτικοτητας , θα προκαλεσει προβληματα στην αναρτηση, με αποτελεσμα αυτη , να δυσκολευεται περισσοτερο σε θεμα ελεγχου της συχνοτητας συντονισμου και tracking. Εκει οπου δεν υπαρχει τετοια ασυμφωνια , η αναγκαιοτητα του damping ειναι μικροτερη.
Αυτο κατα τη γνωμη μου , δεν εχει τοσο σημασια αν ο βραχιονας ειναι 9 ιντσος ή 12 ιντσος. Υπαρχουν πολλοι 12 ιντσοι βραχιονες, των οποιων η ενεργη μαζα ειναι μικροτερη απο πολλων 9 ιντσων.
Γι αυτο "επιμενω" σχεδον παντα , στην οσο το δυνατον καλυτερη επιλογη/ταιριασμα ενεργου μαζας/ενδοτικοτητας απο την αρχη. Αυτο θα εχει τα λιγοτερα προβληματα στο θεμα συχνοτητας συντονισμου & tracking , και βραχιονας/κεφαλη θα συνεργαζονται απο την αρχη με μικροτερη αναγκη βοηθειας απο καποια αξεσουαρ , οπως τα oil dampers.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Αναφερομαι στο damping της αναρτησης των κεφαλων ή την "προσπαθεια" τους να κρατησουν την ακιδα οσο το δυνατον πιο σταθερα γινεται στο αυλακι.
Επειδη ισως ακουγεται καπως να λεω για damping της αναρτησης των κεφαλων ενω μιλαμε για damping του στον βραχιονα, να πω οτι αυτα ειναι αμεσα συνδεδεμενα. Προφανως το damping oil μπαινει στο βραχιονα, αλλα ο σκοπος του ειναι να βοηθησει το damping της αναρτησης της κεφαλης.
Για ελεγχο των resonances του ιδιου του βραχιονα υπαρχουν αλλοι τροποι και υλικα που τοποθετουνται σε διαφορα σημεια του βραχιονα οπως μεσα στο armtube, τη βαση, το headshell ...............
To oil damping στοχευει στη βελτιωση της συμπεριφορας και αποτελεσματικοτητας της αναρτησης της κεφαλης αν και εφ'οσον αυτο κριθει αναγκαιο. Και αυτο
εξαρταται απο τη σχεση ενεργου μαζας / ενδοτικοτητας.
Γι αυτο, καλο ειναι να υπαρχει η δυνατοτητα για τις περιπτωσεις που ισως χρειαστει.
 
Last edited:
Επειδη ισως ακουγεται καπως να λεω για damping της αναρτησης των κεφαλων ενω μιλαμε για damping του στον βραχιονα, να πω οτι αυτα ειναι αμεσα συνδεδεμενα. Προφανως το damping oil μπαινει στο βραχιονα, αλλα ο σκοπος του ειναι να βοηθησει το damping της αναρτησης της κεφαλης.
Για ελεγχο των resonances του ιδιου του βραχιονα υπαρχουν αλλοι τροποι και υλικα που τοποθετουνται σε διαφορα σημεια του βραχιονα οπως μεσα στο armtube, τη βαση, το headshell ...............
To oil damping στοχευει στη βελτιωση της συμπεριφορας και αποτελεσματικοτητας της αναρτησης της κεφαλης αν και εφ'οσον αυτο κριθει αναγκαιο. Και αυτο
εξαρταται απο τη σχεση ενεργου μαζας / ενδοτικοτητας.
Γι αυτο, καλο ειναι να υπαρχει η δυνατοτητα για τις περιπτωσεις που ισως χρειαστει.

Νομίζω πως το έχω αναφέρει κάπου πριν. Ο συνδυασμός του συγκεκριμένου βραχίωνα/κεφαλής δίνει μία συχνότητα συντονισμού στα ~8,7Hz
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Ναι το θυμαμαι και ειναι πολυ καλος ο συνδυασμος. Πιθανον πειραματιζομενος, να κρινεις οτι βοηθα λιγο dampimg χρησιμοποιωντας το μικρο κουπι, και αυτο λογω του οτι το TD125 ειναι αναρτησης.
 
Ναι το θυμαμαι και ειναι πολυ καλος ο συνδυασμος. Πιθανον πειραματιζομενος, να κρινεις οτι βοηθα λιγο dampimg χρησιμοποιωντας το μικρο κουπι, και αυτο λογω του οτι το TD125 ειναι αναρτησης.
Αυτό θα κάνω, Πάνο, ευχαριστώ. Το σύνολο, πάντως, Πικάπ-Βραχίωνας/Κεφαλή αλλά και το Phono του SP11MKII, είναι εξαιρετικό.
Το cantilever της ΜΡ500 μου κάνει τη ζωή δύσκολη όταν πάω να καθαρίσω . Είναι σχεδόν αόρατo . Δεν ήμουν συνηθισμένος και κάθε φορά "τρέμω"
 
Last edited:
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC