Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Το acars οπως λεγεται ειναι μια μορφη ψηφιακης τηλεμετριας που εκπεμεται απο το αεροπλανο σε κλασσικες αεροπορικες συχνοτητες και διαμορφωση AM..
Οποιος θελει να δει πως ειναι, εδώ
http://www.acarsd.org/ACARS_grid.html
Αν διαβασει κανεις εδω
http://www.newscientist.com/article...ngine-data-before-vanishing.html#.UyHLs4XNxgg
προκυπτει οτι τα data που εληφθησαν ηταν κατα την απογειωση και κατα την ανοδο, δλδ προτου χαθει...
 
Εμένα πάντως αυτό το ότι στέλνουν οι κινητήρες ενδείξεις σε πραγματικό χρόνο στα κεντρικά της εταιρίας μου φαίνεται κάπως κουλό. Καταρχάς πως την στέλνουν την πληροφορία; ποιο δίκτυο χρησιμοποιούν; Κυψελωτό δίκτυο σε αυτό το ύψος αποκλείεται να χρησιμοποιούν. Αν χρησιμοποιούν δορυφορική επικοινωνία, γιατί να μην στέλνονται και άλλα δεδομένα με αυτόν τον τρόπο; Αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα τότε δεν θα ήταν τα μαύρα κουτιά περιττά;
 
Ρε παιδιά και η AF447 είχε ACARS και έστελνε στοιχεία θέσης στην Air France, είδατε να το βρήκαν πιο γρήγορα εκείνο; Πάλι στο περίπου έψαχναν.
Αν στέλνει σήμα κάθε 10 λεπτά, τρέχα γύρευε.
 
Εμένα πάντως αυτό το ότι στέλνουν οι κινητήρες ενδείξεις σε πραγματικό χρόνο στα κεντρικά της εταιρίας μου φαίνεται κάπως κουλό. Καταρχάς πως την στέλνουν την πληροφορία; ποιο δίκτυο χρησιμοποιούν; Κυψελωτό δίκτυο σε αυτό το ύψος αποκλείεται να χρησιμοποιούν. Αν χρησιμοποιούν δορυφορική επικοινωνία, γιατί να μην στέλνονται και άλλα δεδομένα με αυτόν τον τρόπο; Αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα τότε δεν θα ήταν τα μαύρα κουτιά περιττά;

Καλό θα ήταν να έστελναν όλα τα στοιχεία δορυφορικά όπως γίνεται με το ACARS αλλα τότε μπαίνει στη μέση και παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Σαν να σου έχει βάλει κοριό ο εργοδότης σου και σε παρακολουθεί σε κάθε στιγμή της εργασίας.
Τα "μαύρα" κουτιά ανοίγουν μόνο σε περίπτωση ατυχήματος, αλλιώς σβήνονται.
 
Καλό θα ήταν να έστελναν όλα τα στοιχεία δορυφορικά όπως γίνεται με το ACARS αλλα τότε μπαίνει στη μέση και παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Σαν να σου έχει βάλει κοριό ο εργοδότης σου και σε παρακολουθεί σε κάθε στιγμή της εργασίας.
Τα "μαύρα" κουτιά ανοίγουν μόνο σε περίπτωση ατυχήματος, αλλιώς σβήνονται.

Βέβαια θα μπορούσαν να τα έστελναν κωδικοποιημένα και τα δεδομένα να σβήνονταν εκ των υστέρων σε κάποια βάση δεδομένων σε σταθερό σημείο. Το κύριο πρόβλημα πρέπει να έχει να κάνει με το bandwidth των δορυφορικών επικοινωνιών. Φαντάσου κάθε αεροπλάνο πάνω στην γη να στέλνει συνεχώς δεδομένα, θα είχαν μπουκώσει οι δορυφόροι..
 
To acars δεν ειναι δορυφορικο... Απλο παραδοσιακο αεροπορικο vhf... Τυπικα με εμβελεια στα ορια της οπτικης επαφης.
Στο σημειο που χαθηκε η airfrance στον Ατλαντικο δεν υπηρχε καλυψη vhf ουτε και radar.
Τα δορυφορικα uplinks υπαρχουν μεν, αλλα δεν ειναι κατι standard στην αεροναυτιλια, τουλαχιστον την πολιτικη.
Η μονη ρεαλιστικη τετοια εφαρμογη ειναι η λειτουργια gsm κινητων εντος αεροπλανων, ομως εκει ειναι σαφες ποιος καλυπτει το κοστος.

Οποιος ριξει μια ματια σε ενα χαρτη πραγματικου χρονου με αεροπλανα ευκολα συνειδητοποιει οτι η ποσοτητα πληροφοριας που θα επρεπε να μεταδιδεται δορυφορικα ειναι τεραστια...
Αντιθετα το acars το λαμβανουν επιγειοι σταθμοι, με ουσιαστικα παμφηνο τροπο, και μετα το προωθουν επιγεια.

Τα αεροπλανα που βρισκονται πανω απο ωκεανους για τυχον αναγκες επικοινωνιας χρησιμοποιουν παραδοσιακες επικοινωνιες βραχέων..
Ομως στη περιοχη που μιλαμε δεν υπαρχει κανενας λογος για τετοια πραγματα.
Τεχνικα, υπαρχει Inmarsat και iridium για φωνη, φαξ και data. Τα data φτανουν μεχρι 64kbits.
Γινεται, αλλα δεν ειναι υποχρεωτικό να το εχουν ολα τα αεροσκαφη, καθοτι ειναι και αρκετα ακριβό τοσο στην αγορα οσο και στη χρηση.
 
Έχω ταξιδέψει σε υπερατλανική πτήση της Lufthansa όπου υπήρχε παροχή ίντερνετ μέσω WiFi και αυτό μάλιστα πριν από καμία 5ετία. Ήταν πιλοτικό πρόγραμμα και στην συνέχεια το σταμάτησε η Lufthansa προφανώς γιατί ήταν ασύμφορο. Κάπου διάβασα πρόσφατα ότι η Iberia σκοπεύει να την επαναφέρει την υπηρεσία αυτή στις πτήσεις της. Δεν μπορώ να φανταστώ αλλο τρόπο μετάδοσης των δεδομένων πέρα της δορυφορικής επικοινωνίας. Με διαμόρφωση ΑΜ στα βραχέα θα ήταν αδύνατη η μετάδοση τόσων δεδομένων ψηφιακά, άσε που δεν γίνεται να έχεις συνεχή επικοινωνία. Ακόμα και να υπήρχε δορυφορική επικοινωνία στο αεροπλάνο των Μαλαισιανών αερογραμών αυτή είτε δεν θα ήταν συνεχής, είτε δεν θα έστελνε πληροφορίες θέσης αλλιώς θα γνωρίζαμε μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο που βρισκόταν.
 
Data/internet σε πτησεις μονο μεσω δορυφορου, ομως κοστιζει....
Data σε βραχεα γινεται αλλα ειναι πολυ αργο, κανει μονο για ραδιοτηλεγραφημα... Οχι βεβαια ΑΜ, αυτο δεν κανει ουτε για φωνη :)
Ο πομποδεκτης βραχεων αεροσκαφους περιοριζεται σε επικοινωνιες φωνης του πιλοτηριου και μονον.
Παντως και να εχει τη δυνατοτητα δορυφορικης συνδεσης ενα αεροπλανο ειναι απιθανο να την χρησιμοποιει για δεδομενα τηλεμετριας χωρις ειδικο λόγο.
Αλλο τι ειναι τεχνικα δυνατον (διαβαζε πολεμικες επικοινωνιες) και αλλο τι ειναι εμπορικά εφικτό...

Τωρα οι αμερικανοι λενε οτι ισως να επεσε στον Ινδικο, αλλα δεν πεταγε 4 ωρες (προφανως διακτινιστικε)... Στελνουν πολεμικο να ερευνησει.
Αρχιζω να πιστευω οτι δεν συνεβει τιποτε το ιδιατερα περιεργο.. το αεροπλανο επεσε στη θαλασσα απλα οι μαλαισιανοι ειναι παντελως ανικανοι
να οργανωσουν ερευνα και διασωση. Ετσι χαθηκε πολυτιμος χρονος, και μετά από τοσες μέρες είναι απλά δύσκολο.
 
Data/internet σε πτησεις μονο μεσω δορυφορου, ομως κοστιζει....
Data σε βραχεα γινεται αλλα ειναι πολυ αργο, κανει μονο για ραδιοτηλεγραφημα... Οχι βεβαια ΑΜ, αυτο δεν κανει ουτε για φωνη :)
Ο πομποδεκτης βραχεων αεροσκαφους περιοριζεται σε επικοινωνιες φωνης του πιλοτηριου και μονον.
Παντως και να εχει τη δυνατοτητα δορυφορικης συνδεσης ενα αεροπλανο ειναι απιθανο να την χρησιμοποιει για δεδομενα τηλεμετριας χωρις ειδικο λόγο.
Αλλο τι ειναι τεχνικα δυνατον (διαβαζε πολεμικες επικοινωνιες) και αλλο τι ειναι εμπορικά εφικτό...

Τωρα οι αμερικανοι λενε οτι ισως να επεσε στον Ινδικο, αλλα δεν πεταγε 4 ωρες (προφανως διακτινιστικε)... Στελνουν πολεμικο να ερευνησει.
Αρχιζω να πιστευω οτι δεν συνεβει τιποτε το ιδιατερα περιεργο.. το αεροπλανο επεσε στη θαλασσα απλα οι μαλαισιανοι ειναι παντελως ανικανοι
να οργανωσουν ερευνα και διασωση. Ετσι χαθηκε πολυτιμος χρονος, και μετά από τοσες μέρες είναι απλά δύσκολο.

Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω το θέμα, μπορώ να σου πω ότι δεν κοστίζει τόσο πολύ όσο φαντάζεσαι. Συγκεκριμένα το κόστος για 10 αεροσκάφη για δορυφορική σύνδεση (όπως περιγράφεται εδώ http://www.gulfair.com/English/aboutgulfair/Pages/News.aspx?newsno=425) ήταν συνολικά 45 εκατ. δολλάρια (συμπεριλάμβάνεται το κόστος της κεραίας όπως και η εγκατάσταση).

Είχα την ευκαιρία να δώ Live TV και να σερφάρω στο Ιντερνετ από Ευρώπη πρός Μ. Ανατολή, χωρίς την παραμικρή διακοπή. Αντίθετα από Μ. Ανατολή έως πχ. Μανίλα ή Τόκυο, δεν υπήρχε δορυφορική κάλυψη από την Ινδία και για περίπου ένα τρίωρο. Οι Ινδοί είχαν δηλώσει ότι ότι από τα μέσα του 2013, το πρόβλημα θα είχε λυθεί.

Δεν πρόλαβα να δώ το επόμενο βήμα που ήταν τα ACARS.

Οι χρεώσεις (και άλλες λεπτομέρειες) αναφέρονται εδώ http://www.gulfair.com/English/info/OnBoard/IFE/Pages/Internet.aspx

Και κάοποια χρήσιμα λινκς tinteriorsinternational.com/news.php?NewsID=33840

http://www.satelliteprome.com/opinion/87-of-our-passengers-are-watching-live-sports/

Συγνώμην για το ΟΦ ΤΟΠΙΚ, γιατί το ζητούμενο είναι το 777.
 
Κατά την ταπεινή μου γνώμη κάπου εδώ θα είναι ............

Έρευνες και στον Ινδικό Ωκεανό για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της Malaysian Airlines

http://www.capital.gr/News.asp?id=1975042

Το σκεπτικό (προσωπικό και μόνο);

Θρυματίζεται το παράθυρο του πιλοτηρίου - γίνεται απότομη αποσυμπίεση - τραυματίζονται σοβαρά κυβερνήτης/συγκυβερνήτης καί παθαίνει ζημιά η κεντρική κονσόλα.

Ένας εκ των δύο κάνει τα βασικά, δηλαδή κατεβάζει το αεροσκάφος απο τα 35.000 πόδια στα 10 με 14.000 πόδια και ταυτόχρονα δίνει νέα πορεία προς τη βάση του. Αν υποθέσουμε ότι χάνουν τις αισθήσεις τους, τότε το αεροσκάφος συνεχίζει μέχρι να τελειώσουν τα καύσιμα.

Πάντα προσωπική άποψη, θα πρέπει να ψάξουν κάπου ΝότιαΑνατολικα της Σρι Λάνκα.

Δυστυχώς δεν μπορώ να ανεβάσω τον χάρτη. Θα προσπαθήσω αύριο κάποια στιγμή.
 
Καλό το σενάριο αλλα οι transponders γιατί σταμάτησαν να εκπέμπουν;

Κώστα καλημέρα - εξαρτάται τι συνέβει - αν θυμάμαι καλά το 2011, ο πιλότος έχυσε καφέ στην κονσόλα επικοινωνιών του 777 και o trasponder γύρισε στη συχνότητα 7500.

Και ο χάρτης που υποσχέθηκα

map1a.jpg
 
Καλημέρα και σε σένα (είμαι αγενής το πρωί, το παραδέχομαι ;) )

Δεν ξέρω, πολλές συμπτώσεις μαζεύονται στο σενάριο. Άλλο να αλλάξει συχνότητα και άλλο να σταματήσει να εκπέμπει τελείως. Μπορεί να το κάνει αυτό ο πιλότος, να κλείσει τον transponder δηλαδή;
 
Καλημέρα.
Καλά όλα αυτά που λέτε, η αλλαγή πορείας όμως??? Γιατί το σχέδιο πτήσης δεν έχει καμία σχέση με αυτό που δείχνει ο χάρτης.