Οι δύο εταιρίες δεν είναι και πρότυπα ασφάλειας και εκπαίδευσης... Κυρίως το δεύτερο. Διάβασα ότι στο 737MAX έχει μια σημαντική διαφορά ο έλεγχος ενός κρίσιμου υποσυστήματος ασφαλείας. Ένας πιλότος που μπαίνει σε 737ΜΑΧ από 737NG (το προηγούμενο μοντέλο) θα αντιδράσει λάθος σε περίπτωση που συμβεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Λυπάμαι, αλλά δεν θυμάμαι τις λεπτομέρειες...
"Στο επίκεντρο της έρευνας της συντριβής της πτήσης της Lion Air τον Οκτώβριο ήταν ένα νέο σύστημα ασφαλείας που εγκαταστάθηκε στο αεροπλάνο MAX 8, το Maneuvering Characteristics Augmentation System ή πιο απλά (MCAS), το οποίο ρίχνει αυτομάτως την μύτη του αεροπλάνου προς το κάτω αν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο....
Στην συγκεκριμένη πτήση το σύστημα ανταποκρίθηκε σε λανθασμένα δεδομένα, τα οποία έδειχναν ότι η κλίση της μύτης ήταν μεγαλύτερη από ό,τι συνέβαινε στην πραγματικότητα και κατά συνέπεια ότι το αεροσκάφος κινδύνευε.
Οι πιλότοι έδωσαν "μάχη" στη συνέχεια με τα αυτοματοποιημένα συστήματα του αεροσκάφους, προσπαθώντας να αναστρέψουν την κατάσταση, που προκλήθηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση. Η Boeing υποστήριξε ότι οι πιλότοι θα έπρεπε να είχαν αντιληφθεί ότι το εν λόγω σύστημα ήταν σε λειτουργία και να το απενεργοποιήσουν.
Όλοι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν εκπαιδευτεί σε αυτή τη λειτουργία μετά την Lion Air. H Boeing έκανε κάτι πολύ ασυνήθιστο για κάθε κατασκευαστή. Έστειλε μια ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες, λέγοντάς τους ότι έπρεπε να σιγουρευτούν ότι εκπαίδευσαν τους πιλότους στη διαδικασία απενεργοποίησης του συστήματος" τόνισε η Schiavo.
https://www.news247.gr/kosmos/ethiopian-airlines-anasyrthikan-mayra-koytia-boeing-737.6701576.html
Όταν είχε γίνει το πρώτο μεγάλο overhaul του 737, με την αλλαγή από Pratt & Whitney κινητήρες σε CMF, είχε συμβεί μία πτώση φρέσκου-φρέσκου 737-400 για παρόμοιους λόγους (ελλιπής κατάρτιση των πιλότων με τα νέα υποσυστήματα, που απαιτούσαν διαφορετικές αντιδράσεις σε κάποιες περιπτώσεις):
https://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster