Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Οι δύο εταιρίες δεν είναι και πρότυπα ασφάλειας και εκπαίδευσης... Κυρίως το δεύτερο. Διάβασα ότι στο 737MAX έχει μια σημαντική διαφορά ο έλεγχος ενός κρίσιμου υποσυστήματος ασφαλείας. Ένας πιλότος που μπαίνει σε 737ΜΑΧ από 737NG (το προηγούμενο μοντέλο) θα αντιδράσει λάθος σε περίπτωση που συμβεί το συγκεκριμένο πρόβλημα. Λυπάμαι, αλλά δεν θυμάμαι τις λεπτομέρειες...

"Στο επίκεντρο της έρευνας της συντριβής της πτήσης της Lion Air τον Οκτώβριο ήταν ένα νέο σύστημα ασφαλείας που εγκαταστάθηκε στο αεροπλάνο MAX 8, το Maneuvering Characteristics Augmentation System ή πιο απλά (MCAS), το οποίο ρίχνει αυτομάτως την μύτη του αεροπλάνου προς το κάτω αν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο....

Στην συγκεκριμένη πτήση το σύστημα ανταποκρίθηκε σε λανθασμένα δεδομένα, τα οποία έδειχναν ότι η κλίση της μύτης ήταν μεγαλύτερη από ό,τι συνέβαινε στην πραγματικότητα και κατά συνέπεια ότι το αεροσκάφος κινδύνευε.

Οι πιλότοι έδωσαν "μάχη" στη συνέχεια με τα αυτοματοποιημένα συστήματα του αεροσκάφους, προσπαθώντας να αναστρέψουν την κατάσταση, που προκλήθηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση. Η Boeing υποστήριξε ότι οι πιλότοι θα έπρεπε να είχαν αντιληφθεί ότι το εν λόγω σύστημα ήταν σε λειτουργία και να το απενεργοποιήσουν.

Όλοι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν εκπαιδευτεί σε αυτή τη λειτουργία μετά την Lion Air. H Boeing έκανε κάτι πολύ ασυνήθιστο για κάθε κατασκευαστή. Έστειλε μια ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης σε όλες τις αεροπορικές εταιρίες, λέγοντάς τους ότι έπρεπε να σιγουρευτούν ότι εκπαίδευσαν τους πιλότους στη διαδικασία απενεργοποίησης του συστήματος" τόνισε η Schiavo.

https://www.news247.gr/kosmos/ethiopian-airlines-anasyrthikan-mayra-koytia-boeing-737.6701576.html

Όταν είχε γίνει το πρώτο μεγάλο overhaul του 737, με την αλλαγή από Pratt & Whitney κινητήρες σε CMF, είχε συμβεί μία πτώση φρέσκου-φρέσκου 737-400 για παρόμοιους λόγους (ελλιπής κατάρτιση των πιλότων με τα νέα υποσυστήματα, που απαιτούσαν διαφορετικές αντιδράσεις σε κάποιες περιπτώσεις):

https://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster
 
Κι εδώ έρχεται το φιλοσοφικό ερώτημα (φιλοσοφικό γιατί έχω μηδενική κατάρτιση στο θέμα): Όταν σε μια συγκεκριμένη κρίσιμη στιγμή ο πιλότος πιστεύει Α και το σύστημα πιστεύει Β, ποιός θα πρέπει να έχει προτεραιότητα; Μη βιάζεστε, η απάντηση δεν είναι απλή.
 
Προσωπικά το μόνο που μπορώ να πω είναι συλλυπητήρια στους συγγενείς των θυμάτων, επιβάτες και πλήρωμα. Μακάρι να βρεθεί λύση στο πρόβλημα γρήγορα. Εμείς ότι ήταν να πούμε το είπαμε. Τώρα οι μόνοι που έχουν λόγο είναι οι ειδικοί και κανείς άλλος .
 
Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Κι εδώ έρχεται το φιλοσοφικό ερώτημα (φιλοσοφικό γιατί έχω μηδενική κατάρτιση στο θέμα): Όταν σε μια συγκεκριμένη κρίσιμη στιγμή ο πιλότος πιστεύει Α και το σύστημα πιστεύει Β, ποιός θα πρέπει να έχει προτεραιότητα; Μη βιάζεστε, η απάντηση δεν είναι απλή.

Επειδή βλέπω φανατικά το Air Crash Investigation αυτό που έχω καταλάβει είναι οτι δεν υπάρχει θέμα προτεραιότητας. Και πιθανόν να μην μπορεί να υπάρξει.

Κι αυτό γιατί έχουν γίνει δυστυχήματα επειδή ο πιλότος έδειξε τυφλή εμπιστοσύνη στα συστήματα του αεροσκάφους ενώ είχαν βλάβη και δεν έδιναν σωστές πληροφορίες κι αντίστροφα έχουν γίνει δυστυχήματα γιατί ο πιλότος αγνόησε -κατα την κρίση του- τις ενδείξεις των οργάνων του με τραγικές συνέπειες.

Είναι στην κρίση του πιλότου τι θα αποφασίσει ανάλογα τις περιστάσεις και γι αυτό τονίζουν οτι χρειάζεται συνεχής εκπαίδευση.
 
Καποιοι λενε πως το Boeing σχεδιαστηκε απο βλακες για να το πετουν διανοιες ενω το Airbus σχεδιαστηκε απο διανοιες για να το πετουν βλάκες.
Δεν γνωριζω αν αληθευει κατι τετοιο ή κατα ποσο πιο πολυπλοκα ειναι τα συστηματα του Boeing σε σχεση με του Airbus αλλα αυτο που ειναι σιγουρο παρακολουθωντας πολλες εκπομπες (Air Crash Investigation) ειναι πως δυστυχως οι περισσοτερες αεροπορικες τραγωδιες βελτιωσαν μετ επειτα την ασφάλεια της αεροπλοιας γενικοτερα.
 
Re: Απάντηση: Re: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Επειδή βλέπω φανατικά το Air Crash Investigation αυτό που έχω καταλάβει είναι οτι δεν υπάρχει θέμα προτεραιότητας. Και πιθανόν να μην μπορεί να υπάρξει.

Κι αυτό γιατί έχουν γίνει δυστυχήματα επειδή ο πιλότος έδειξε τυφλή εμπιστοσύνη στα συστήματα του αεροσκάφους ενώ είχαν βλάβη και δεν έδιναν σωστές πληροφορίες κι αντίστροφα έχουν γίνει δυστυχήματα γιατί ο πιλότος αγνόησε -κατα την κρίση του- τις ενδείξεις των οργάνων του με τραγικές συνέπειες.

Είναι στην κρίση του πιλότου τι θα αποφασίσει ανάλογα τις περιστάσεις και γι αυτό τονίζουν οτι χρειάζεται συνεχής εκπαίδευση.
Επειδή κι γω βλέπω φανατικά αυτή τη σειρά να πούμε ότι και λάθος να δείχνει κάποιο όργανο μπορεί ο πιλότος να καταλάβει τι είναι λάθος και τι όχι για αυτό και τα περισσότερα δυστυχήματα είναι κατά κάποιο τρόπο pilot error παρά μηχανικό πρόβλημα...
Μεγάλο ρόλο παίζει η εκπαίδευση, η συνεννόηση μεταξύ των πιλότων και φυσικά η κόπωση...
 
Της Air France ηταν με Airbus, οχι Boeing

To ξέρω. Επειδή όμως οι πιλότοι της air france προσπαθούσαν να πάρουν ύψος σηκώνοντας το ρύγχος του αεροσκάφος (μειώνοντας την ταχύτητά του τελικά και στολάροντάς το), ίσως η αποτροπή αντίστοιχου γεγονότος οδήγησε την boeing στη θέσπιση του mcas...
 
Ως συνήθως, θα φταίνε οι πιλότοι, οι κατασκευαστές δεν φταίνε ποτέ των ποτών.
 
Re: Απάντηση: Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Ως συνήθως, θα φταίνε οι πιλότοι, οι κατασκευαστές δεν φταίνε ποτέ των ποτών.
Κάνεις λάθος σε πολλά δυστυχήματα υπήρχε κατασκευαστικό λάθος το οποίο οδήγησε σε επανασχεδιασμό των εξαρτημάτων...
 
καθήλωση και στις ΗΠΑ πλέον , μετά τα νέα δεδομένα (που δεν ξέρουμε ποια είναι, υποθέτω ομοιότητες με τη τζακάρτα)

the FAA had had informed the company that "based on new information, they are grounding the United States Boeing 737 MAX fleet out of an abundance of caution".

https://www.bbc.com/news/business-47562727
 
Είτε νέα δεδομένα, είτε λόγω της πρόσφατης διαρροής παλιών:

Boeing 737 Max 8: Τουλάχιστον 5 πρόσφατες αναφορές προβλημάτων από πιλότους

ωχ ωχ ωχ, αρκετά περιστατικά, άντε να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη τώρα,

πάντως είναι κάτι που θα βλέπουμε στο μέλλον όλο και πιο συχνά,
μηχανές εξαιρετικά πολύπλοκες
(κυρίως λόγω του λογισμικού τους με χιλιάδες αν όχι εκατομμύρια γραμμές κώδικα, με πιθανότητα λαθών να κρύβεται παντού και σχεδόν αδύνατο να τεσταριστούν σε όλες τις πιθανές συνθήκες και συνδυασμούς)
 
Από την "Πτήση και Διάστημα"
Στην προκειμένη περίπτωση της Πτήσης ΕΤ302 αποκάλυψε τα χαρακτηριστικά του προφίλ με το οποίο πετούσε μοιραίο 737 MAX από την απογείωσή του μέχρι και το σημείο της συντριβής. Υπήρχαν έτσι ισχυρές ενδείξεις ότι το προφίλ αυτό ταυτιζόταν (και όχι μόνο φαινομενικά) με το προφίλ του 737 ΜΑΧ της Πτήσης JT610 της Lion Air που είχε συντριβεί τον Οκτώβριο, ειδικά στην αλλοπρόσαλλη μεταβολή της στάσης και ύψους πτήσης του αεροσκάφους, απόδειξη πλέον ότι αντιμετώπιζαν τα ίδια ή αντίστοιχα προβλήματα. Το δεύτερο πειστήριο που επέβαλε πλέον την καθήλωση των 737 MAX βρέθηκε στα συντρίμμια και ήταν η απόδειξη ότι το αεροπλάνο είχε ανασύρει πλήρως τα φλαπ (υπεραντωτικές διατάξεις πτερυγίων καμπυλότητας του χείλους εκφυγής της πτέρυγας). Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό διότι το επίμαχο σύστημα MCAS (Manoeuvring Control Augmentation System), που πιστεύεται ότι ενέχεται στη συντριβή και στις δυο περιπτώσεις, αρχίζει να ενεργεί μετά την ανάσυρση των φλαπ.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Έγινε η 1η πτήση του Stratolaunch!!
 
Οι κατασκευαστές του το προορίζουν για να μεταφέρει και να αφήνει σε ύψος έναν μικρό πύραυλο, η μηχανή του οποίου θα τίθεται τότε σε λειτουργία για να το οδηγήσει στο διάστημα, όπου θα θέτει σε τροχιά δορυφόρους. Πρόκειται για μια πιο ομαλή μέθοδο εκτόξευσης διαστημικών οχημάτων από τις κλασικές εκτοξεύσεις πυραύλων, καθώς για να επιτευχθεί επαρκεί ένας μεγάλος διάδρομος απογείωσης.

https://www.protothema.gr/world/art...aeroplano-ston-kosmo-ekane-dokimastiki-ptisi/

Eκτόξευση πυραύλων από την στρατόσφαιρα!