Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

O φούρνος..... δεν σεβάστηκε την απαγόρευση καπνίσματος!

Ένα Boeing 777-200 της Air Canada, πτήση Σίδνεϊ - Βανκούβερ, αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Σίδνεϊ όταν ένας...φούρνος άρχισε να καπνίζει χωρίς προφανή λόγο.

Πηγη: Aviation Herald
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

O φούρνος..... δεν σεβάστηκε την απαγόρευση καπνίσματος!

Ένα Boeing 777-200 της Air Canada, πτήση Σίδνεϊ - Βανκούβερ, αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Σίδνεϊ όταν ένας...φούρνος άρχισε να καπνίζει χωρίς προφανή λόγο.

Πηγη: Aviation Herald

Μιάς καί μιλάς γιά καπνό ............ ας πούμε καί κάτι γιά φωτιά ............ στο πιλοτήριο ενός άλλου Β-777 της Egypt Air.

phpLprdpS.jpeg


Οι 300 επιβάτες δεν έπαθαν απολύτως τίποτα, μιάς καί το περιστατικό συνέβη στο έδαφος.

http://www.youtube.com/watch?v=gYV_K7FAI5g&feature=player_embedded

http://www.avherald.com/h?article=44078aa7&opt=0
 
Last edited:
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Η Transport Canada έβγαλε μία επείγουσα οδηγία για τον έλεγχο των ενώσεων μεταξύ φτερού και ατράκτου για τα Bombardier DHC-8-400. Βρέθηκαν ραγισμένες βίδες και χαλαρωμένα μπουλόνια στο μπροστινό μέρος των φτερών.

Σύμφωνα με το Planespotter.net, η Ολυμπιακή έχει 2 DHC-8-400 στα οποία πρέπει να γίνε ο έλεγχος.
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Αεροπλάνο (Embraer) - Πτηνό (αγνώστων λοιπών στοιχείων) 1 - 0! :firstprize:

EMB-145%20birdstrike%203.jpg


EMB-145%20birdstrike%202.jpg
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Νυχτερίδα* ανάγκασε αεροπλάνο να γυρίσει στο αεροδρόμιο.

Ένα Canadair CRJ-200 της Atlantic Southeast Airlines που εκτελούσε εσωτερική πτήση σις ΗΠΑ, αναγκάστηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο της πόλης Μadison 10 λεπτά μετά την απογείωση όταν μια...νυχτερίδα άρχισε να πετά μέσα στην καμπίνα. Τελικά το ιπτάμενο θηλαστικό παγιδεύτηκε στην τουαλέτα του αεροσκάφους αλλά το πλήρωμα προτίμησε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.

http://cnn.com/video/?/video/us/2011/08/05/vo.irpt.bird.cnn

* νυχτερίδα είναι ή πουλί;
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

21 Σεπτεμβρίου 2011, 20:16 EEST
SigmaLive
Παρολίγον τραγωδία θα συνέβαινε στο αεροδρόμιο Πάφου, όταν στις 4.30 το απογευμα, μποϊνγκ 737, της εταιρίας Τόμσον, με 192 επιβάτες και 7μελες πλήρωμα, αντί να προσγειωθεί στο δίαυλο του αεροδρομίου Πάφου, προσγειώθηκε στο διάδρομο τροχοδρόμησης, το γνωστό taxi-way, τον οποίο χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη για να προσεγγίσουν το δίαυλο ή για να απομακρυνθούν από αυτόν.
Το λάθος αποδίδεται στον πιλότο του αεροσκάφους της ξένης αεροπορικής εταιρίας ενώ το ευτύχημα είναι ότι εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε κανένα αεροσκάφος στο διάδρομο τροχοδρόμησης.
Σε κίνδυνο τεθήκαν και οι ζωές των 199 επιβαινόντων του αεροσκάφους, αφού ο διάδρομος τροχοδρόμησης δεν διαθέτει καμιά υποδομή για προσγείωση. Ούτε καν σήμανση.
Λόγω της σοβαρότητας του περιστατικού άρχισαν αμέσως έρευνες, με τον πιλότο να παραδέχεται το λάθος του. Μάλιστα συμφωνά με πληροφορίες του Σιγμα, όταν ρωτήθηκε πως έκανε ένα τόσο τραγικό λάθος, απάντησε: «Δεν ξερώ, τι να σας πω».

Ο εκπρόσωπος τύπου των αεροδρομίων, Αδάμος Ασπρής, είπε επί λέξη οτι πρόκειται για μια εξέλιξη που ουδείς ανέμενε. Πρόκειται για ιδιαιτέρα σοβαρό περιστατικό και για το λογο αυτό οι αρμόδιες Αρχές θα το διερευνήσουν σε βάθος και με πολλή προσοχή.

http://www.avherald.com/h?article=44355a86&opt=0
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Ειμαι ο δικηγορος των πιλοτων:

- Ο taxiway ειναι μεγαλυτερος και πιο μακρια απο τα κτιρια, οπως δηλαδη ειναι ο κυριος διαδρομος συνηθως στα αεροδρομια. Και μαλιστα για φτασει καποιος στο taxiway διασχιζει καθετα τον κυριο διαδρομο. Μη συνηθισμενο κι αυτο.

- Πιθανοτατα οι οδηγιες που εδωσε ο ελεγκτης ηταν του τυπου "ελα στον 29, οπως σε βολευει". Συνηθες, λογω του οτι ηταν πολυ καλη μερα που ολοι ηταν χαλαροι και με σχετικα λιγη κινηση λογω τελους εποχης.

- Οι διαδρομοι δεν διαχωριζονται σε L ή R κατι που συνηθιζεται οταν υπαρχουν παραλληλοι διαδρομοι, κι ας ειναι ο ενας taxiway. Αλλωστε φαινεται οτι μαλλον ο τωρινος taxiway ηταν μεχρι καποια στιγμη ο κυριος.

- Λογω της χαλαροτητας οι πιλοτοι δεν ανοιξαν καν το χαρτη του αεροδρομιου.

- Αν τα ΡΑΡΙ ειναι αναμεσα στους δυο, ειναι πολυ ευκολο να μπερδευτει καποιος, ειδικα αν συντρεχουν και ολοι οι παραπανω λογοι. Οπως βλεπω ομως αυτο συμβαινει απο την αλλη ακρη στον 11.

- Η σημανση με χρωματισμο στον κυριο διαδρομο και τα φωτα στην προεκταση του αξονα, μπορει να μη γινουν αντιληπτα, αφου η προσοχη ειναι στραμμενη, εκει που το πληρωμα εχει αποφασισει να προσγειωθει.


199 ατομα σε Β737 ειναι πολλα η μου φαινεται? Τι διαταξη εχουν τα καθισματα??
 
Last edited:
Απάντηση: Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Ειμαι ο δικηγορος των πιλοτων:

- Ο taxiway ειναι μεγαλυτερος και πιο μακρια απο τα κτιρια, οπως δηλαδη ειναι ο κυριος διαδρομος συνηθως στα αεροδρομια. Και μαλιστα για φτασει καποιος στο taxiway διασχιζει καθετα τον κυριο διαδρομο. Μη συνηθισμενο κι αυτο.

Εννοεις για το συγκεκριμενο αεροδρομιο?

Συνηθως ο τροχοδρομος εχει μικροτερο πλατος και μηκος απο τον κυριως διαδρομο παντως.


- Πιθανοτατα οι οδηγιες που εδωσε ο ελεγκτης ηταν του τυπου "ελα στον 29, οπως σε βολευει". Συνηθες, λογω του οτι ηταν πολυ καλη μερα που ολοι ηταν χαλαροι και με σχετικα λιγη κινηση λογω τελους εποχης.

Ποιος ελεγκτης δινει οδηγια "come to 29 as you please..." , αυτο εκτος απο το οτι δεν ειναι εγκεκριμένη φρασεολογια δειχνει και ερασιτεχνικη συμπεριφορα.

- Οι διαδρομοι δεν διαχωριζονται σε L ή R κατι που συνηθιζεται οταν υπαρχουν παραλληλοι διαδρομοι, κι ας ειναι ο ενας taxiway. Αλλωστε φαινεται οτι μαλλον ο τωρινος taxiway ηταν μεχρι καποια στιγμη ο κυριος.

Σε πολλα αεροδρομια ο τροχοδρομος ειναι και εφεδρικος διαδρομος. Παραδειγμα το αεροδρομιο της Σαντορινης. Στην περιπτωση αυτη εχουμε Left και Right αλλα εννοειται οτι δεν μπορουν να χρησιμοποιηθουν και οι δυο ταυτοχρονα. Για να συμβει αυτο οπως στον Ελευθεριο Βενιζελο πρεπει η ελαχιστη αποσταση μεταξυ τους να ειναι 1750 μετρα (στο ΕΛ. ΒΕΝ. ειναι ελαχιστα παραπανω απο το οριο αυτο).

- Λογω της χαλαροτητας οι πιλοτοι δεν ανοιξαν καν το χαρτη του αεροδρομιου.

Αυτο δεν το γνωριζω αλλα λογικα αν ειχαν ξαναπαει στο συγκεκριμενο αεροδρομιο (οπως συμβαινει συνηθως που καθε εβδομαδα ο ιδιος πιλοτος κανει την ιδια πτηση) το λαθος ειναι τραγικο.

- Αν τα ΡΑΡΙ ειναι αναμεσα στους δυο, ειναι πολυ ευκολο να μπερδευτει καποιος, ειδικα αν συντρεχουν και ολοι οι παραπανω λογοι. Οπως βλεπω ομως αυτο συμβαινει απο την αλλη ακρη στον 11.

Τα PAPI ειναι παντα αριστερα του διαδρομου , δεν ξερω για το συγκεκριμενο αεροδρομιο αν υπαρχει μπλεξιμο στην φωτοσημανση.

- Η σημανση με χρωματισμο στον κυριο διαδρομο και τα φωτα στην προεκταση του αξονα, μπορει να μη γινουν αντιληπτα, αφου η προσοχη ειναι στραμμενη, εκει που το πληρωμα εχει αποφασισει να προσγειωθει.

Οντως σε αυτο συμφωνω.

199 ατομα σε Β737 ειναι πολλα η μου φαινεται? Τι διαταξη εχουν τα καθισματα??

Προφανως 737-800 με το ελαχιστο της αποστασης αναμεσα στα καθίσματα.

...
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

199 ατομα σε Β737 ειναι πολλα η μου φαινεται? Τι διαταξη εχουν τα καθισματα??

Ξεκινάω από τα εύκολα ............ μάλλον είναι 189 (μέγιστη χωριτικότητα στο Β-737/800) + 2 πιλοτήριο + 5 πλήρωμα καμπίνας.

Μάλλον ο δημοσιογράφος δεν είναι καί τόσο καλός στα μαθηματικά!:ADFADF1:
 
Re: Απάντηση: Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Εννοεις για το συγκεκριμενο αεροδρομιο?

Συνηθως ο τροχοδρομος εχει μικροτερο πλατος και μηκος απο τον κυριως διαδρομο παντως.

Ποιος ελεγκτης δινει οδηγια "come to 29 as you please..." , αυτο εκτος απο το οτι δεν ειναι εγκεκριμένη φρασεολογια δειχνει και ερασιτεχνικη συμπεριφορα.

Σε πολλα αεροδρομια ο τροχοδρομος ειναι και εφεδρικος διαδρομος. Παραδειγμα το αεροδρομιο της Σαντορινης. Στην περιπτωση αυτη εχουμε Left και Right αλλα εννοειται οτι δεν μπορουν να χρησιμοποιηθουν και οι δυο ταυτοχρονα. Για να συμβει αυτο οπως στον Ελευθεριο Βενιζελο πρεπει η ελαχιστη αποσταση μεταξυ τους να ειναι 1750 μετρα (στο ΕΛ. ΒΕΝ. ειναι ελαχιστα παραπανω απο το οριο αυτο).

Προυποθετουμε οτι οι συγκεκριμενοι μαλλον ειχαν ξανακανει την ιδια πτηση, οπως ειναι το συνηθες. Γιατι αλλιως σε νεο αεροδρομιο ανοιγεις παντα το χαρτη. Τωρα δεν ανοιξαν λογω ανεσης και απλα ξεχαστηκαν.

Αν δεις την αεροφωτογραφια, φαινεται καθαρα οτι ο μεγαλυτερος σε μηκος ειναι ο τροχοδρομος. Επισης ειναι πιο μακρια απο τα κτιρια. Αυτα που τον ξεχωριζουν ειναι η σημανση και τα φωτα, που η υπερβολικη ανεση σε κανει να μην τα αναζητας. Οι ροδιες απο ψηλα και πλαγια ισως δεν φαινονται. Οποτε αν βαλεις σημαδι με το ματι και δεν υπαρχει κατι να σε υποψιασει, πας με το λαθος.

Τωρα για τις οδηγιες, εχω ακουσει με τα αυτια μου συνομιλια που ο ελεγκτης δινει το μετεορολογικο, δηλωνει μονο τον ενεργο διαδρομο και δεν δινει καμια αλλη οδηγια προσεγγισης. Σε μικρο αεροδρομιο που μπορει να εχει πτηση καθε ωρα και ο καιρος ειναι καλος, μου φαινεται πολυ λογικο. Αν και στο συγκεκριμενο, νομιζω οτι πρεπει να ρωτουν αν το πληρωμα ειναι εξοικειωμενο και να ενημερωνουν για την ιδιαιτεροτητα των διαδρομων.

Για τα L,R τα ειπες ολα. Μαλλον πρεπει να τους βαφτισουν L και R για να ειναι ξεκαθαρο.

Τα ΡΑΡΙ ειναι μια χαρα φαινεται στους χαρτες.
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Ειμαι ο δικηγορος των πιλοτων:

QUOTE]

Αξιότιμε Κε Συνήγορε, (Καλησπέρα Βασίλη -bye-)

Ο taxiway ειναι μεγαλυτερος και πιο μακρια απο τα κτιρια, οπως δηλαδη ειναι ο κυριος διαδρομος συνηθως στα αεροδρομια. Και μαλιστα για φτασει καποιος στο taxiway διασχιζει καθετα τον κυριο διαδρομο. Μη συνηθισμενο κι αυτο.

Απείρως σωστό (και γι αυτό ο πιλότος καί ο συγκυβερνήτης θα πρέπει να το γνώριζαν, μιάς καί θα έχουν προσγειωθεί αρκετές φορές στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο).

- Πιθανοτατα οι οδηγιες που εδωσε ο ελεγκτης ηταν του τυπου "ελα στον 29, οπως σε βολευει". Συνηθες, λογω του οτι ηταν πολυ καλη μερα που ολοι ηταν χαλαροι και με σχετικα λιγη κινηση λογω τελους εποχης.

Προσωπικά αμφιβάλλω, αλλά θα το δείξει η νεκροψία (συγνώμην το τελικό πόρισμα).:flipout:Σε παρόμειες περιπτώσεις ο πιλότος θα έπρεπε να ρωτήσει τον πύργο ελέγχου:"Confirm, RWY is right and TWY is left"

- Οι διαδρομοι δεν διαχωριζονται σε L ή R κατι που συνηθιζεται οταν υπαρχουν παραλληλοι διαδρομοι, κι ας ειναι ο ενας taxiway. Αλλωστε φαινεται οτι μαλλον ο τωρινος taxiway ηταν μεχρι καποια στιγμη ο κυριος.

Ο τωρινός διάδρομος τροχοδρόμησης έχει χρησιμοποιηθεί και ως εναλλακτίκος (μακάρι να γνώριζα αν ο διάδρομος τροχοδρόμησης έχει σήμανση, αριθμούς καί τα λεγόμενα "piano keys"αλλά δεν διακρίνονται http://www.maplandia.com/cyprus/paphos/marathounda/airports/paphos-international-airport/)

- Λογω της χαλαροτητας οι πιλοτοι δεν ανοιξαν καν το χαρτη του αεροδρομιου.

Την Δευτέρα στο γραφείο του Διευθυντού με τον κηδεμόνα τους! Σφάλμα μέγα!

- Αν τα ΡΑΡΙ ειναι αναμεσα στους δυο, ειναι πολυ ευκολο να μπερδευτει καποιος, ειδικα αν συντρεχουν και ολοι οι παραπανω λογοι. Οπως βλεπω ομως αυτο συμβαινει απο την αλλη ακρη στον 11.

Σωστό αν καί θα πρέπει να ακολουθούν πιστά το ILS καί μετά όλα τα άλλα βοηθήματα.

- Η σημανση με χρωματισμο στον κυριο διαδρομο και τα φωτα στην προεκταση του αξονα, μπορει να μη γινουν αντιληπτα, αφου η προσοχη ειναι στραμμενη, εκει που το πληρωμα εχει αποφασισει να προσγειωθει.

Λάθος - ακόμα κι αν ο πιλότος δεν το πρόσεξε, ο συγκυβερνήτης θα έπρεπε να το είχε δεί και θα έπρεπε να πεί "Overshoot"

Κάτι το τελευταίο: Νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Πάφο!

Κατά την γνώμη μου κι οι δυό τους θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και δεν θα ήθελα καν να σκεφτώ τη περίπτωση να έβγαινε κάποιο άλλο αεροσκάφος στον συγκεκριμένο διάδρομο τη στιγμή της προσγείωσης!
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Αξιότιμε Κε Συνήγορε, (Καλησπέρα Βασίλη -bye-)

Ο taxiway ειναι μεγαλυτερος και πιο μακρια απο τα κτιρια, οπως δηλαδη ειναι ο κυριος διαδρομος συνηθως στα αεροδρομια. Και μαλιστα για φτασει καποιος στο taxiway διασχιζει καθετα τον κυριο διαδρομο. Μη συνηθισμενο κι αυτο.

Απείρως σωστό (και γι αυτό ο πιλότος καί ο συγκυβερνήτης θα πρέπει να το γνώριζαν, μιάς καί θα έχουν προσγειωθεί αρκετές φορές στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο).

- Πιθανοτατα οι οδηγιες που εδωσε ο ελεγκτης ηταν του τυπου "ελα στον 29, οπως σε βολευει". Συνηθες, λογω του οτι ηταν πολυ καλη μερα που ολοι ηταν χαλαροι και με σχετικα λιγη κινηση λογω τελους εποχης.

Προσωπικά αμφιβάλλω, αλλά θα το δείξει η νεκροψία (συγνώμην το τελικό πόρισμα).:flipout:Σε παρόμειες περιπτώσεις ο πιλότος θα έπρεπε να ρωτήσει τον πύργο ελέγχου:"Confirm, RWY is right and TWY is left"



Ο τωρινός διάδρομος τροχοδρόμησης έχει χρησιμοποιηθεί και ως εναλλακτίκος (μακάρι να γνώριζα αν ο διάδρομος τροχοδρόμησης έχει σήμανση, αριθμούς καί τα λεγόμενα "piano keys"αλλά δεν διακρίνονται http://www.maplandia.com/cyprus/paphos/marathounda/airports/paphos-international-airport/)

- Λογω της χαλαροτητας οι πιλοτοι δεν ανοιξαν καν το χαρτη του αεροδρομιου.

Την Δευτέρα στο γραφείο του Διευθυντού με τον κηδεμόνα τους! Σφάλμα μέγα!

- Αν τα ΡΑΡΙ ειναι αναμεσα στους δυο, ειναι πολυ ευκολο να μπερδευτει καποιος, ειδικα αν συντρεχουν και ολοι οι παραπανω λογοι. Οπως βλεπω ομως αυτο συμβαινει απο την αλλη ακρη στον 11.

Σωστό αν καί θα πρέπει να ακολουθούν πιστά το ILS καί μετά όλα τα άλλα βοηθήματα.

- Η σημανση με χρωματισμο στον κυριο διαδρομο και τα φωτα στην προεκταση του αξονα, μπορει να μη γινουν αντιληπτα, αφου η προσοχη ειναι στραμμενη, εκει που το πληρωμα εχει αποφασισει να προσγειωθει.

Λάθος - ακόμα κι αν ο πιλότος δεν το πρόσεξε, ο συγκυβερνήτης θα έπρεπε να το είχε δεί και θα έπρεπε να πεί "Overshoot"

Κάτι το τελευταίο: Νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Πάφο!

Κατά την γνώμη μου κι οι δυό τους θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και δεν θα ήθελα καν να σκεφτώ τη περίπτωση να έβγαινε κάποιο άλλο αεροσκάφος στον συγκεκριμένο διάδρομο τη στιγμή της προσγείωσης!

Αν υπηρχε αλλο αεροσκαφος, δυο πραγματα θα συνεβαιναν. Η θα καταλαβαιναν το λαθος και θα εκαναν Go around ή θα γινοταν της Τενεριφης.

Αυτη η ιδιαιτεροτητα του αεροδρομιου σε κανει να το θυμασαι. Θα επρεπε και η εταιρια να ενημερωνει τα πληρωματα.

Αν ο συγκυβερνητης ηταν ο pilot in command ο κυβερνητης μπορει να μην το ειδε αφου δεν ηταν στην πλευρα του. Ετσι κι αλλιως ομως ηταν λιγο χυμα και οι δυο, οποτε...

Αν πηγαιναν με τα οργανα, θα βαρουσαν καμια δεκαρια αλαρμ, οποτε θα καταλαβαιναν. Αν ειχαν καθυστερηση 3 ωρων στο ξεκινημα, παιζει και το ενδεχομενο να ειχαν την ψυχολογια "αντε να τελειωνουμε". Ενα Go around παιρνει ενα 10λεπτο τουλαχιστον.

Χρηστο, θυμισου να αναζητησουμε το πορισμα σε κανα εξαμηνο.
Παμε και κανα στοιχημα για τις συστασεις που θα κανουν.

Πιθανως ειναι η πρωτη φορα, εξαλλου για να γινει η χαζομαρα, χρειαζεται μια σειρα λαθων. Παντως τετοιες εταιριες εχουν αρκετα συμβαντα και σε ελληνικα νησια.
 
Last edited:
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Χρηστο, θυμισου να αναζητησουμε το πορισμα σε κανα εξαμηνο.
Παμε και κανα στοιχημα για τις συστασεις που θα κανουν.

Πιθανως ειναι η πρωτη φορα, εξαλλου για να γινει η χαζομαρα, χρειαζεται μια σειρα λαθων. Παντως τετοιες εταιριες εχουν αρκετα συμβαντα και σε ελληνικα νησια.

Απειρα Βασίλη μου ............. Καλο βράδυ στη όμορφη Κορινθία!!!!!!
 
Re: τι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Παιδιά το 747-8 continental, είναι τελικά το ποιο μεγάλο επιβατικό?

Ενα απλό "συγκριτικο" τεστ:

Boeing 747-8 vs. Airbus A380 -- the airline giants face off

The Airbus A380 has a new challenger to its "big is best" crown -- the Boeing 747-8. In Top Trump style, here's a look at the hottest aviation showdown of the year
17 February, 2011



main_image_0.jpg
Top Trump: The Boeing 747-8 Intercontinental, left, and the Airbus A380.
Let's be honest, the recently unveiled Boeing 747-8 is a beautiful thing. It's red-orange, and white (we like, others not so much) and full of clever tricks and just so big.
But when it comes down to hard, fast facts, how does it compare to its direct competitor, the Airbus A380, currently the world’s largest aircraft?
The A380 fleet of 42 aircraft, operated by Singapore Airlines, Emirates, Qantas, Air France and Lufthansa, has transported more than 9 million travelers on long haul flights since 2007. So should it be trembling against the chocks now that the 747 has had a revamp?
We present to you the Airbus 747-8 and Airbus A380 face off.
Figures are obtained from Boeing and Airbus, except where stated.
Round 1: Capacity


airbus_inline.jpg


Boeing 747-8: 467 passengers, in a three-class configuration
Airbus A380: 525 passengers, in a three-class configuration
The Airbus is the clear winner in this round, and inspired a rather curt reaction from Boeing deputy program manager Elizabeth Lund to Bloomberg, "With an A380, you run the risk of not filling every seat whenever you fly."
Fightin' talk starts, the game is on.

Round 2: Length


boeing_inline.jpg


Boeing 747-8: 76 meters
Airbus A380: 72.72 meters
The Boeing is 3.28 meters longer than the Airbus, officially making it the longest commercial plane in the world right now.
Oh, that's good. Who cares how many passengers you can carry -- anything that can be called "the world's longest" is a winner. Boeing slugs back.

Round 3: Internal cabin width


airbus_inline_0.jpg


Boeing 747-8: 6.1 meters
Airbus A380: 6.54 meters
The Intercontinental has the same cabin width as its predecessor (the Boeing 747-400), but claims to be able to carry 51 more passengers due to its extra length of 18.3 feet.
However, Airbus execs have pointed out that the 747-8 has yet to pass evacuation tests.
"I am going to be taking that aircraft one day," Airbus chief operating officer John Leahy told Dow Jones. "I want to be sure that you can get out of it in an emergency."
To this, Boeing spokesman Jim Proulx responded that the plane will meet all certification standards for emergency evacuation.

Round 4: Price


boeing_inline_0.jpg


Boeing 747-8: US$317.5 million
Airbus A380: US$375.3 million
The Airbus A380-800 sells for nearly US$58 million more than the new Boeing as of January this year, depending on customization and engine.
That's not exactly small change. It means for every five A380s you buy you could get six 747-8s.

Round 5: Cruising speed


airbus_inline_1.jpg


Boeing 747-8: Typical cruise speed at Mach 0.855, top cruise speed: Mach 0.86 (or 86 percent the speed of sound).
Airbus A380: Typical cruise speed at Mach 0.85 (from BBC), top cruise speed at Mach 0.88 (from Airliners.net)
In terms of typical speed Boeing 747-8 wins, but this is a serious slug-fest, and there's no time for cruising. We're giving this one to Airbus.

Round 6: Range


airbus_inline_2.jpg


Boeing 747-8: 8,000 nautical miles
Airbus A380: 8,300 nautical miles
Both planes will be able to cover long haul, trans-continental flights such as those between New York and Hong Kong, Los Angeles to Mumbai, and London to Singapore.
For an interactive map on A380’s range click on Airbus.com. Details on 747-8's range can be found at Boeing.com.

Round 7: Wing span


airbus_inline_3.jpg


Boeing 747-8: 68.5 meters
Airbus A380: 79.75 meters
Airbus chews up the Boeing a few times over when it comes to wingspan. But both are doing clever things.
The Boeing's new wing design claims to heighten performance while lowering noise levels. Its fly-by-wire spoilers and outboard ailerons, pioneered by the 787 Dreamliner, can allegedly save weight.
The Airbus A380 also has a new wing design (at the time of its launch, anyway) that employs aluminum alloys for the wing and fuselage, and composite materials for the center wing box, which reduces the overall weight of the aircraft.

Round 8: Fuel efficiency


boeing_inline_1.jpg


Boeing 747-8: 2.8 liters per seat per 100 kilometers
Airbus A380: 2.9 liters per passenger per 100 kilometers (from Nat Geo)
Ooh, now we've hit a nerve. Both sides regurgitated some rather fuzzy PR when it came to fuel efficiency, preferring to simply say "the competition is worse" and compiling estimates based on different underlying assumptions, especially the average flight length and the number of passengers on board, as this Nat Geo article explains.
But while Boeing gave us a hard figure of 2.8 liters per seat per 100 kilometers, Airbus didn't respond, so we assigned them a figure of 2.9 liters per passenger per 100 kilometers, as stated in the Nat Geo article.
Result

What does all this mean? For the serious competition fiends out there Airbus comes out on top, five rounds to three.



Read more: Boeing 747-8 vs. Airbus A380 -- the airline giants face off | CNNGo.com http://www.cnngo.com/explorations/life/boeing-747-8-and-airbus-a380-death-match-152563#ixzz1YlQMmj8t