Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Οπως φαινεται εγινε λαθος.
Το θεμα ειναι το γιατι εγινε λαθος. Τα πληρωματα ειναι πλεον "μη μαχιμα", γιατι ολες οι διαδικασιες περιλαμβανουν κατα συντριπτικο ποσοστο τους διαθεσιμους αυτοματισμους. Απο τα 1000 ποδια και πανω, ολα τα κανει ο αυτοματος πιλοτος. Αναμεσα στα αλλα, επιλεγει και την οικονομικοτερη διαδρομη.

Στα μεγαλα αεροδρομια, η προσεγγιση γινεται αναγκαστικα με το ILS για λογους ταχυτητας, τα αεροπλανα προσγειωνονται σε σειρα.

Σε μεγαλες πτησεις που επι 7-8 ωρες οι πιλοτοι στριβουν κουμπακια, πρεπει στη φαση της προσγειωσης να πιασουν πηδαλιο και μαλιστα για λεπτους χειρισμους. Ε, καμια φορα θα γινει μαλακια. Εδω δεν ειχε ILS, ποσο καιρο ειχε το πληρωμα να προσγειωσει χωρις αυτο? Αν δεν ειχε και PAPI, μιλαμε για μια σχεδον πρωτογνωρη κατασταση.

Στην πτηση της Air France, βγηκε off ο αυτοματος και δεν καταφερε το πληρωμα να κρατησει το αεροπλανο σε κατασταση πτησης, και μετα να το βγαλει απο το στολαρισμα απο τα 40.000 ποδια.

Τα πληρωματα πλεον εχουν στο μυαλο τους οτι ολα θα γινουν αυτοματα, και τιποτε δεν μπορει να παει στραβα. Γι' αυτο οταν κατι αλλαζει, πρεπει πρωτα να αλλαξει η ψυχολογια τους.

Φυσικα, για να μην ειμαστε αδικοι, παλιοτερα που ο φορτος των πληρωματων ηταν μεγαλυτερος γινοταν περισσοτερα λαθη.
 
Oι υπερατλαντικές πτήσεις έχουν δύο πληρώματα, ένα για απογείωση\προσγείωση και ένα για την υπόλοιπη διάρκεια.

Μου φαίνεται παράξενο πάντως σε ένα τέτοιο αεροδρόμιο να μην λειτουργεί ούτε το ILS, ούτε το PAPI. Ο διάδρομος βρίσκεται ουσιαστικά σε εξέδρα, κάτι που φαντάζομαι οτι δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την προσγείωση. Αν βάλουμε στην εξίσωση το γεγονός οτι ήταν η πρώτη προσγείωση του πιλότου με 777 στο SF, βγαίνει το αποτέλεσμα.

Πάντως το NTSB λέει οτι η ελάχιστη ταχύτητα του 777 ήταν 103 κόμβοι.
 
Άλλο ένα ενδιαφερον στοιχείο σχετικά με το ατύχημα της Asiana

Asiana214SlopeGraphic.jpg NTSB: Briefing Prelim Data
82 secs before impact - AP off - 1600 ft alt
73 secs - 173kts
54 secs - 149kts
34 secs - 134kts - 500 ft
16 secs - 118kts - 200 ft
8 secs - 112kts - 125 ft
3 secs - 103kts
Impact - 106kts
 
Last edited:
Μάλλον είδαν οτι ερχόταν πολύ ψηλά και προσπάθησαν να διορθώσουν την κάθοδο. Το παράκαναν όμως.
 
Αγαπητέ Κώστα το πόρισμα (που ο φίλος Vasada λατρεύει) θα δείξει.

Ότι και να πούμε, είναι κρίμα για τις δύο ψυχούλες που έχασαν την ζωή τους!
 
Εννοείται.

Πάντως αρκετά γρήγορα δουλεύει το NTSB. Δεν περίμενα τόσο νωρίς την συνέντευξη τύπου. Έχουν βέβαια όλα τα στοιχεία στα χέρια τους.
 
Εννοείται.

Πάντως αρκετά γρήγορα δουλεύει το NTSB. Δεν περίμενα τόσο νωρίς την συνέντευξη τύπου. Έχουν βέβαια όλα τα στοιχεία στα χέρια τους.

Σωστός ο Αξιότιμος Κώστας ........... ακόμα και το βίντεο έχουν, αλλά θα πάρει κάποιο χρόνο (ή δύο) πριν το εκδόσουν.
 
Προσγείωση Α380 με ILS στον διάδρομο 28L του SFO, εκεί όπου έγινε το δυστύχημα με το 777 της Asiana.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Last edited:
δε μου λετε...υπάρχει πουθενά κάποιο γράφημα που να δείχνει την τάση των καταγεγραμμένων ατυχημάτων?
γιατί μου φαίνονται κάπως ανησυχητικά αυξημένα?
 
Ειναι σιγουρο αυτο. Μειωνονται σαφως, τα δυστυχηματα και ο αριθμος των απωλειων.
Καπου ειχα μια μελετη που το εδειχνε ξεκαθαρα, νομιζω οτι μπορει να βρισκεται και στο νημα αυτο καπου πιο πισω.
 
Τι γίνεται τελικά με τα Dreamliner; Στο πρώτο δρομολόγιο του μετά την αλλαγή των μπαταριών, ένα 787 των Αιθιοπικών αερογραμμών έπιασε φωτιά ενώ ήταν παρκαρισμένο στο Heathrow το Λονδίνου.

Σαν να μην έφτανε αυτό, το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά επηρεάζει και αλλιώς τα αεροσκάφη. Ένα 787 της Thomson με προορισμό τη Φλόριντα, αναγκάστηκε να επιστρέψει στο Μάντσεστερ επειδή λόγω ηλεκτρικού προβλήματος λειτουργούσαν μόνο 2 απο τις τουαλέτες του!
Φαντάζομαι οι δύο αυτές τουαλέτες θα είχαν μεγάλη ουρά απο τρομαγμένους επιβάτες. :p
 
Πολυ επιθετικο αρθρο για το 787.

http://www.popsci.com/technology/article/2013-01/why-boeings-787-dreamliner-such-piece-crap

Παντως ειναι αρκετα σοβαρα τα πραγματα και πολυ σημαντικη η οικονομικη πλευρα. Και επειδη ειναι θεμα φιλοσοφιας στο σχεδιασμο, ειναι λιγο σκουρα τα πραγματα για την εταιρια.
 
Στο La Guardia πάλι συμβάν με αεροσκάφος να πέφτει με το ρύγχος στον διάδρομο. Τουλάχιστον δεν υπήρχαν θύματα / βαριά τραυματίες.