Οπως φαινεται εγινε λαθος.
Το θεμα ειναι το γιατι εγινε λαθος. Τα πληρωματα ειναι πλεον "μη μαχιμα", γιατι ολες οι διαδικασιες περιλαμβανουν κατα συντριπτικο ποσοστο τους διαθεσιμους αυτοματισμους. Απο τα 1000 ποδια και πανω, ολα τα κανει ο αυτοματος πιλοτος. Αναμεσα στα αλλα, επιλεγει και την οικονομικοτερη διαδρομη.
Στα μεγαλα αεροδρομια, η προσεγγιση γινεται αναγκαστικα με το ILS για λογους ταχυτητας, τα αεροπλανα προσγειωνονται σε σειρα.
Σε μεγαλες πτησεις που επι 7-8 ωρες οι πιλοτοι στριβουν κουμπακια, πρεπει στη φαση της προσγειωσης να πιασουν πηδαλιο και μαλιστα για λεπτους χειρισμους. Ε, καμια φορα θα γινει μαλακια. Εδω δεν ειχε ILS, ποσο καιρο ειχε το πληρωμα να προσγειωσει χωρις αυτο? Αν δεν ειχε και PAPI, μιλαμε για μια σχεδον πρωτογνωρη κατασταση.
Στην πτηση της Air France, βγηκε off ο αυτοματος και δεν καταφερε το πληρωμα να κρατησει το αεροπλανο σε κατασταση πτησης, και μετα να το βγαλει απο το στολαρισμα απο τα 40.000 ποδια.
Τα πληρωματα πλεον εχουν στο μυαλο τους οτι ολα θα γινουν αυτοματα, και τιποτε δεν μπορει να παει στραβα. Γι' αυτο οταν κατι αλλαζει, πρεπει πρωτα να αλλαξει η ψυχολογια τους.
Φυσικα, για να μην ειμαστε αδικοι, παλιοτερα που ο φορτος των πληρωματων ηταν μεγαλυτερος γινοταν περισσοτερα λαθη.