Tι γίνεται με τα αεροπλάνα???

Πως στο καλό... καρφί κάθετα φαίνεται να έπεσε στο έδαφος!!

Έχεις απόλυτο δίκιο και μπορεί να συνέβει κάτι παραπλήσιο σαν το ατύχημα στο Περμ το 2008



http://www.youtube.com/watch?v=D2eJkJBwxsI


Περισσότερες πληροφορίες εδώ και προσέξτε τα "Γαλλικά" του πιλότου!
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_821
 
Γιγαντιαίο μεταφορικό 747 προσγειώνεται σε... λάθος αεροδρόμιο (και μικρότερο για τις διαστάσεις του) στο Κάνσας!

http://usnews.nbcnews.com/_news/201...g-747-freighter-lands-at-wrong-kansas-airport

Ένας συνάδελφός τους πιλότος είπε το εξής χαρακτηριστικό μετά την λανθασμένη προσγείωση

Yeah Sh*t happens! Not the first one and not the last one ! :smash:
 
Καλά τι σκ...ά έκανε ο πιλότος στην 821! Όλα στραβά (μπορεί να ήταν και μεθυσμένος όπως λέει το λινκ, τόσο καλά)... :smash:
 
Μια πρώτη εξήγηση από το Flight Global

An Aeroflot-Nord pilot flying a Western-built aircraft – a Boeing 737-500 crashed on approach to Perm, Russia, last year because of disorientation. The official report says the accident was at least partly caused by the fact that the Western and Russian artificial horizons (AH) – alternatively known as attitude director indicators (ADI) – work on a completely different psychology.

This captain had spent most of his flying life using the Russian model and crashed using the Western one. Most psychologists argue that the Russian model is more effective. We’ll look at why in a moment.




fint-HORIZON-(SEND).jpg


http://www.flightglobal.com/blogs/learmount/2009/02/which_way_is_up_for_eastern_an/
 

Attachments

  • fint-HORIZON-(SEND).jpg
    fint-HORIZON-(SEND).jpg
    89.9 KB · Views: 174
Last edited:
Στο πόρισμα που έβαλες προηγουμένως στις σελίδες 128-134 πέρα από κάποια προβλήματα του ίδιου του αεροπλάνου (η συνεχής αποσύνδεση του autothrottle πχ, και η αδυναμία των μηχανικών εδάφους να το διορθώσουν) αναφέρει αρκετά ευρήματα που είχαν να κάνουν με την ανεπαρκή εκπαίδευση των πιλότων στα συγκεκριμένα αεροπλάνα, την ασυνενοησία μεταξύ τους, τη κούραση του πιλότου (σε συνδυασμό με το αλκοόλ που είχε πιει) λάθη του ελεγκτή πτήσης (που όμως λέει ότι δεν είχαν άμεσο αντίκτυπο στο ατύχημα), τη παράλειψη εφαρμογής των κανονισμών πτήσης, ανεπαρκή γνώση των αγγλικών, κλπ.

Το συμπέρασμα είναι:

Conclusion

The immediate cause of the accident was spatial disorientation of the crew, especially the Captain who was the pilot flying at the final stage of the flight, which led to the left flip-over, a steep descent and the crash of the aircraft. The spatial disorientation was experienced during the night time operation in clouds, with both autopilot and autothrottle disengaged. Contributing to the development of the spatial disorientation and failure to recover from it was a lack of proficiency in aircraft handling, crew resource management and ofskills associated with upset recovery using "western"-type attitude indications that are found on foreign and modern Russianmade aircraft. This type of indication differs from the one used on aircraft types previously flown by the crew (Tupolev 134, Antonov 2).

The cause above was determined on the basis offlight recorders and ATC recorder data analysis, examination of the airframe and engine wreckage, results of the accident flight simulation, findings of the independent expertise conducted by test pilots from State Research Institute of Civil Aviation and Gromov Flight Research Institute as well as line pilots, and also on the basis of all the works conducted with participation of experts from Bermuda, France, Russia, UK and USA in the course of the investigation.

The systemic cause of the accident was insufficient management by the airline of flight and maintenance operations of the Boeing 737 type ofaircraft. These deficiencies in the aircraft maintenance also revealed through safety inspections conducted by the Russian Transport Oversight Authority and the Russian CAA after the accident. Deficiencies in the aircraft maintenance led to a situation when flights were performed for a long time with a throttle stagger that exceeded the limitations in the AMM and when the maintenance staff did not follow the AMM recommended troubleshooting procedures. The need to manage the throttle stagger during the approach increased crew workload.

The forensic medical examination performed inthe State Healthcare Center of Special Status “Perm Regional Forensic Expertise Bureau” confirmed the presence of ethyl alcohol in the Captain’s body before his death. The captain’s recent work schedule during the time period before the accident was conducive to fatigue and did not comply with national regulations.
 
Μια πρώτη εξήγηση από το Flight Global

An Aeroflot-Nord pilot flying a Western-built aircraft – a Boeing 737-500 crashed on approach to Perm, Russia, last year because of disorientation. The official report says the accident was at least partly caused by the fact that the Western and Russian artificial horizons (AH) – alternatively known as attitude director indicators (ADI) – work on a completely different psychology.

This captain had spent most of his flying life using the Russian model and crashed using the Western one. Most psychologists argue that the Russian model is more effective. We’ll look at why in a moment.

http://www.flightglobal.com/blogs/learmount/2009/02/which_way_is_up_for_eastern_an/

Αρκετά ενδιαφέρουσα αυτή η διαφορετική αντίληψη για το πως πρέπει να εμφανίζεται ο τεχνητός ορίζοντας και η θέση του αεροπλάνου στο όργανο!
 
Στο πόρισμα που έβαλες προηγουμένως στις σελίδες 128-134 πέρα από κάποια προβλήματα του ίδιου του αεροπλάνου (η συνεχής αποσύνδεση του autothrottle πχ, και η αδυναμία των μηχανικών εδάφους να το διορθώσουν) αναφέρει αρκετά ευρήματα που είχαν να κάνουν με την ανεπαρκή εκπαίδευση των πιλότων στα συγκεκριμένα αεροπλάνα, την ασυνενοησία μεταξύ τους, τη κούραση του πιλότου (σε συνδυασμό με το αλκοόλ που είχε πιει) λάθη του ελεγκτή πτήσης (που όμως λέει ότι δεν είχαν άμεσο αντίκτυπο στο ατύχημα), τη παράλειψη εφαρμογής των κανονισμών πτήσης, ανεπαρκή γνώση των αγγλικών, κλπ.

Το συμπέρασμα είναι:

Καλημέρα και "Χαρά στο κουράγιο σου" που το διάβασες κιόλας. Σκοπεύω να το διαβάσω το Σαββατοκύριακο μιάς και θα έχω αρκετό χρόνο ........... στο τραίνο!
 
In the wake of the AF447 tragedy, the world asked: how is it possible that a modern Airbus A330 does not have technology on board to stream black box data to the ground? And why did investigators need to find the airliner’s flight data and cockpit voice recorders at the bottom of the ocean floor – a process that took two years and many millions of dollars – before being able to outline the events leading to the tragic accident?

Οι απαντήσεις εδώ .......................

http://www.runwaygirlnetwork.com/2014/03/07/world-stunned-mh370-could-vanish-in-2014/
 
Μπορεί και φιλοΙάπωνες ΒορειοΚορεάτες "Καμικάζι" ....

Χωρίς αστεία, πρέπει να συνέβει κάτι πολύ γρήγορο και βίαιο, κάτι που δεν έδωσε στον κυβερνήτη με 18.000 ώρες πτήσεως τον ελάχιστο χρόνο να στείλει ένα Mayday!

Αν δεν πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια, θα μπορούσε να έχει συμβεί κάτι σαν την πτήση της TWA800 εν έτει 1996!

http://en.wikipedia.org/wiki/TWA_Flight_800

'Οτι και να συνέβει, κρίμα για τις 230+ ψυχές που χάθηκαν.
 
Εντάξει, οι Αμερικάνοι αυτό σκέφτονται πρώτα. Παράξενος στόχος όμως.

Πριν μερικές ημέρες μία ομάδα μαυροφορεμένων από την περιοχή Xinjiang της Κίνας (όπως λένε οι ίδιοι οι κινέζοι, επρόκειτο για αυτονομιστές) μπήκε στο σιδηροδρομικό σταθμό του Kumming της νοτιοδυτικής Κίνας, και σκότωσε με μαχαίρια γύρω στα 30 άτομα, και έστειλε πάνω από 100 τραυματίες στο νοσοκομείο.

Δεν αποκλείεται να υπάρχει κάποια σχέση...