Τι γίνεται με τα ΕΛΤΑ ;

Βασικά όλη η επαρχία με θυρίδες ΕΛΤΑ ζει πολλά χρόνια τώρα, οπότε και know how υπάρχει και θα μπορούσαν να το βελτιώσουν. Μια τυχαία Photo από το google maps.

Βέβαια και εκεί με προβλήματα. Για παράδειγμα σε μία θυρίδα του παππού και της γιαγιάς να πηγαίνουν όλα τα γράμματα από όλα τα παιδιά που είχαν δικές τους οικογένειες και έμεναν σχετικά κοντά γιατί δεν υπήρχαν άλλες διαθέσιμες θυρίδες. Στο σύστημα των ΕΛΤΑ κάθε κουτί αντιστοιχούσε σε μία κατοικία και δεν ήταν δυναμικό.

Το know how, αν είχαν ανθρώπους να το εξάγουν θα ήταν απίστευτο και για τις εταιρίες courier ακόμη.

View attachment 260385

Τα ΕΛΤΑ έχουν κάποιο knowhow για τις φυσικές υποδομές, αλλά η μαγκιά είναι στο έξυπνο hardware και στο software. Και εκεί τα ΕΛΤΑ απλά δεν υπάρχουν.
 
  • Like
Reactions: Deneb
Τα ΕΛΤΑ έχουν κάποιο knowhow για τις φυσικές υποδομές, αλλά η μαγκιά είναι στο έξυπνο hardware και στο software. Και εκεί τα ΕΛΤΑ απλά δεν υπάρχουν.
Στην Ελλάδα το να βγεις και να ξερεις πως θα στήσεις νόμιμα κάτι σαν αυτό που έδειχνα παραπάνω, αν δεν έχεις πρότερη εμπειρία μπορείς να φας τρελό χρόνο. Για αυτό θυρίδες υπάρχουν μόνο σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις από τις γνωστές εταιρίες.
 
Ισχύει, αλλά ένας φορέας σαν τα ΕΛΤΑ δεν θα το τολμούσε, για διάφορους πολιτικούς και μη λόγους.
Μα τα ΕΛΤΑ είναι αυτά που το κάνουν δεκαετίες και ξέρουν τι άδειες, από ποιον και με ποιο τρόπο να το στήσεις.
 
Ναι, αλλά έτσι λύνεις ένα πρόβλημα που δεν υπάρχει όταν είσαι ιδιώτης και βάζεις τα boxes σε ιδιωτικό χώρο.

Με άλλα λόγια, είναι πιο εύκολο να βγάλει άκρη π.χ. η ACS με τρίτες ιδιωτικές εταιρείες ώστε να της μισθώσουν λίγο χώρο και ρεύμα για να βάλει τα boxάκια της, παρά τα ΕΛΤΑ με το Δημόσιο για να κάνει το ίδιο.
 
Αυτά δεν είναι καινούρια. Τα ΕΛΤΑ φυτοζωούν χρόνια τώρα και το σπρώχνουμε κάτω από το χαλί. Μια περίοδο δεν απέδιδαν στη ΔΕΗ τα χρήματα που κατέβαλλε ο κόσμος για τους λογαριασμούς ρεύματος.

Τα ΕΛΤΑ έκαναν τραγικό λάθος με τα elta courier, που θεώρησαν οτι δεν θα πετύχουν οταν ιδρύθηκαν και τα έδωσαν σε εξωτερικούς συνεργάτες. Η ύλη του επιστολικού ταχυδρομείου έχει εξαφανιστεί και εχει πολλαπλασιαστεί στα δέματα. Αυτό ήταν το στρατηγικό πρόβλημα. Τα καταστήματα, όσο εγώ τα θυμάμαι είναι μια μαύρη ταλαιπωρία. Ωράριο δημοσίου που δεν εξυπηρετεί κανέναν εργαζόμενο, ουρές, πωλήσεις άσχετων προϊόντων εντός καταστημάτων.


Χρειάζονται εκ βάθρων αλλαγές. Οι οποίες δεν βλέπω να υπάρχει διάθεση από κανένα μέρος να γίνουν. Γιατί δεν παραμένουν ως έχουν ή καλύτερα, δεν γυρνάνε στο 90 είναι η συζήτηση.
 
Το πρόβλημα με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι πολυσύνθετο. Υπάρχει εμπλοκή τραπεζών, συγκεκριμένα της Alpha Bank, που υπήρχε σχεδιασμός για διάθεση βασικών τραπεζικών υπηρεσιών από την τράπεζα στα Ταχυδρομεία, καθώς και της Eurobank, η οποία διαθέτει μέρισμα. Οι τράπεζες από την άλλη μεριά, ως γνωστόν, έχουν ξεκινήσει κλείσιμο υποκαταστημάτων τους, για ελαχιστοποίηση λειτουργικού κόστους. Παράδειγμα, το υποκατάστημα της Alpha στην οδό Γκύζη έχει κλείσει προ ετών, και τώρα ήρθε η σειρά αυτού της πλατείας Γκύζη.

Από τα ΕΛΤΑ, στην περιοχή μου, πρώτα έκλεισε το κατάστημα της Πριγκηποννήσων και σήμερα που πήγα για να παραλάβω δέμα του παιδιού στο κατάστημα της Ιπποκράτους, και αφού περιμέναμε κάνα τέταρτο στην κλειδωμένη πόρτα, μας πληροφόρησε υπάλληλος, ότι η εξυπηρέτηση πια θα γίνεται από αυτό της Αιόλου! Αν αντιλαμβάνεστε, μιλάμε για περιοχή Πολύγωνο, Γκύζη, Παναθήναια, Νεάπολη, Εξάρχεια, δηλαδή όλο το κέντρο της Αθήνας.

Τα συμπεράσματα, δεν θα τα υπαγορεύσω, αλλά τα αφήνω για τον καθένα σας. Εάν τα ΕΛΤΑ, πια, έχουν πρόβλημα βιωσιμότητας για διάφορους λόγους, εγώ θα περίμενα τουλάχιστον να υπάρχει σχέδιο για διάδοχη κατάσταση, η οποία θα έπρεπε να προαναγγελθεί, πριν αρχίζει το ξήλωμα (λουκέτο ήδη σε 204 καταστήματα).

Προσθήκη:
 
 
τα ελτα ειναι κρατικα...διοικουνται απο ceo κ διοικησεις που διοριζουν οι κυβερνησεις, ως εκπροσωποι των μετοχων δηλαδη του κρατους...οι κυβερνησεις--ως εκπροσωποι των 'μετοχων' καθοριζουν την εν γενει δραστηριοτητα του μαγαζιου...η νομοθεσια παλαια η μη , τρεχουσα η πεπαλαιωμενη , δεν αποτελει εμποδιο διοτι ως γνωστον, οι ιδιοι οι ''μετοχοι' εχουν την δυνατοτητα να νομοθετουν κατα το δοκουν κ πως συμφερει το μαγαζυ...σκεφτειτε οι μετοχοι των πασης φυσεως εταιρειων , να ειχαν την δυνατοτητα να νομοθετουν κατα το δοκουν κ πως συμφερει τα μαγαζια τους..

αρα το ζητημα ειναι πολιτικον...περαν τουτων ουδεν
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Όταν ο όγκος φακέλων έχει πέσει στο 10% αυτού που ήταν πριν κάποια χρόνια, δεν γίνεται να μην επηρεαστεί η εταιρεία.

Φαντάσου πόσους ακόμα θα απέλυαν αν τους έπαιρναν και αυτή τη λίγη δουλειά που τους έμεινε τα boxάκια.
Μα δεν δίστασαν -ούτε στιγμή- να απολύσουν ή να περιορίσουν προσωπικό.
Η πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση τι άλλο είναι; Και μάλιστα κατά μία πληροφορία με μίσθωση του προσωπικού από άλλη ιδιωτική εταιρεία!

Γιατί δεν ασχολήθηκαν με τα boxάκια ενώ είχαν κάθε δυνατότητα, είναι ένα ερώτημα.
Εσφαλμένη, αποτυχημένη και καταστροφική διαχείριση είναι η προφανής απάντηση.

Υπάρχουν και άλλες απαντήσεις, π.χ. σκόπιμη απαξίωση. Αδιανόητες. Τόσο που καλύτερα να μην τις συζητάμε.
 
  • Like
Reactions: Deneb
Εξοργιστικό!
Την είδηση την είχα ακούσει και από αλλού.
Δηλαδή η διοίκηση των ΕΛΤΑ οι οποίοι γνώριζαν ότι από τα 360 καταστήματα των ΕΛΤΑ θα έκλειναν τα 204, φρόντισαν να καλυφθούν οι ίδιοι εκ των προτέρων και να απαλλάξουν τους εαυτούς τους από ευθύνες με Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο. Που το πληρώνουν τα χρεωκοπημένα -λέμε τώρα- ΕΛΤΑ!
 
τα ελτα ειναι κρατικα...διοικουνται απο ceo κ διοικησεις που διοριζουν οι κυβερνησεις, ως εκπροσωποι των μετοχων δηλαδη του κρατους...οι κυβερνησεις--ως εκπροσωποι των 'μετοχων' καθοριζουν την εν γενει δραστηριοτητα του μαγαζιου...η νομοθεσια παλαια η μη , τρεχουσα η πεπαλαιωμενη , δεν αποτελει εμποδιο διοτι ως γνωστον, οι ιδιοι οι ''μετοχοι' εχουν την δυνατοτητα να νομοθετουν κατα το δοκουν κ πως συμφερει το μαγαζυ...σκεφτειτε οι μετοχοι των πασης φυσεως εταιρειων , να ειχαν την δυνατοτητα να νομοθετουν κατα το δοκουν κ πως συμφερει τα μαγαζια τους..

αρα το ζητημα ειναι πολιτικον...περαν τουτων ουδεν

Οποιοδήποτε θέμα έχει πολιτική όψη για κάποιον που ενδιαφέρεται να το προσεγγίσει με αυτόν τον τρόπο.
Αυτή η συζήτηση ωστόσο είναι εκτός κανονισμού του χώρου.

Μα δεν δίστασαν -ούτε στιγμή- να απολύσουν ή να περιορίσουν προσωπικό.
Η πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση τι άλλο είναι; Και μάλιστα κατά μία πληροφορία με μίσθωση του προσωπικού από άλλη ιδιωτική εταιρεία!

Γιατί δεν ασχολήθηκαν με τα boxάκια ενώ είχαν κάθε δυνατότητα, είναι ένα ερώτημα.
Εσφαλμένη, αποτυχημένη και καταστροφική διαχείριση είναι η προφανής απάντηση.

Υπάρχουν και άλλες απαντήσεις, π.χ. σκόπιμη απαξίωση. Αδιανόητες. Τόσο που καλύτερα να μην τις συζητάμε.

Η σκόπιμη απαξίωση είναι η εύκολη απάντηση.
Για να έχει έσοδα, πρέπει να μας έχει πελάτες. Το core business τους, η επιστολική αλληλογραφία, πέθανε. Στην περιορισμένη της μορφή, έχει 1,5€ διαφορά ο προπληρωμένος φάκελος του συστημένου εσωτερικού με το πόρτα-πόρτα της ACS. Δεν υπάρχει κανείς που να επιλέξει το συστημένο τους και να βάλει τον παραλήπτη να ταλαιπωρείται. Όπως αντίστοιχα δεν επιλέγουμε να πληρώσουμε την υπεραξία της DHL για τις καταπληκτικές εργασιακές της σχέσεις αλλά για τη καλή υπηρεσία, που τα ΕΛΤΑ δεν έχουν.

Το πρόβλημα τους δεν είναι τα box, είναι τα ΕΛΤΑ courier. Η BOX Now, το 2025 προβλέπει συνολικό τζίρο 30εκ και τα ΕΛΤΑ είχαν το 2024 250εκ. Και όλη τη πίτα να έπαιρναν, με τι cost to revenue θα το έκαναν και τι τελικό κόστος θα είχε η υπηρεσία για τον καταναλωτή; Εάν το κόστος δεν ήταν ανταγωνιστικό, BOXnow θα επέλεγε ο πελάτης. Και πως να είναι ανταγωνιστικό όταν ασχολούνται με κομπολόγια, μπεγλέρια, κλειδοθήκες και μενταγιόν και το μισό προσωπικό απασχολείται στις πληρωμές λογαριασμών ΔΕΚΟ;
 
Last edited:
Εξοργιστικό!
Την είδηση την είχα ακούσει και από αλλού.
Δηλαδή η διοίκηση των ΕΛΤΑ οι οποίοι γνώριζαν ότι από τα 360 καταστήματα των ΕΛΤΑ θα έκλειναν τα 204, φρόντισαν να καλυφθούν οι ίδιοι εκ των προτέρων και να απαλλάξουν τους εαυτούς τους από ευθύνες με Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο. Που το πληρώνουν τα χρεωκοπημένα -λέμε τώρα- ΕΛΤΑ!
Αυτό είναι πάγια τακτική δεκαετίες τώρα στον ιδιωτικό τομέα των δυτικών κρατών παγκοσμίως.
Απλά γίνεται "είδηση" όταν πουλάει για δημιουργία κλίματος.

Αντί η κουβέντα να γίνεται τεχνοκρατικά (πχ βάσει ποιου μοντέλου με τι οδικό χάρτη, ποιους στόχους κλπ κλπ) πάρθηκαν αυτές οι αποφάσει, μερίδα των ΜΜΕ πετάνε χαρταετό με πιασάρικα αλλά ανούσια θέματα.
 
τα δεδομενα.....η εικονα της εταιρειας, απο επιχερηματικη σκοπια,....
1....Η συρρίκνωση του δικτύου είχε ξεκινήσει ήδη από το 2023, όταν 143 καταστήματα κατέβασαν ρολά, στο πλαίσιο σχεδίου αναδιάρθρωσης που τέθηκε σε εφαρμογή. Τότε υπήρχε η αίσθηση ότι η εξυγίανση είχε φτάσει στο τέλος της, ότι τα ΕΛΤΑ θα μπορούσαν να σταθεροποιηθούν. Δύο χρόνια μετά, η εικόνα διαψεύδει τις προσδοκίες: από τα 456 σημεία που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα, τα μισά θα κλείσουν οριστικά, ενώ ήδη ανέστειλαν τη λειτουργία τους 46 υποκαταστήματα, εκ των οποίων τα 33 στην Αττική. Μετά την τρίμηνη παράταση που δόθηκε λόγω των αντιδράσεων, το "λουκέτο" στα υπόλοιπα 158 καταστήματα των ΕΛΤΑ στην περιφέρεια φαίνεται πλέον αναπόφευκτο.

2... Εδώ και δέκα χρόνια, ο οργανισμός βρέθηκε σε τροχιά πτώσης, με διαρκώς μειούμενα έσοδα και αυξανόμενες ζημιές. Το 2020 ήταν το πρώτο "σημείο καμπής" — μια προσπάθεια επανεκκίνησης που στηρίχθηκε σε εθελούσια έξοδο 2.000 εργαζομένων και κρατική ενίσχυση 250 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο εκείνο υποσχόταν εξυγίανση και επιστροφή σε θετικά ίδια κεφάλαια.Αντ’ αυτού, οι παθογένειες παρέμειναν: κακοί οικονομικοί χειρισμοί, αναχρονιστικά συστήματα, διοικητικές αστοχίες και έλλειψη προσαρμοστικότητας στους ρυθμούς της εποχής σε μια αγορά που άλλαζε ραγδαία.

3..Η κατάσταση επιδεινώθηκε το 2022, με την κυβερνοεπίθεση που παρέλυσε τα υπολογιστικά συστήματα του οργανισμού και έφερε στο φως τα προβλήματα ασφάλειας και τεχνολογικής υστέρησης. Την ίδια χρονιά, οι ζημίες εκτινάχθηκαν στα 27,9 εκατ. ευρώ και τα αρνητικά ίδια κεφάλαια στα 102,3 εκατ. ευρώ. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, το δεύτερο σχέδιο αναδιάρθρωσης ξεκίνησε το 2023,,,Παρά τη μικρή αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 2% το 2024 —στα 249 εκατ. ευρώ— τα ΕΛΤΑ παραμένουν ζημιογόνα. Πέρσι, η χρονιά έκλεισε με ζημιές στα 8 εκατ. ευρώ μειωμένες σε σχέση με τα 29 εκατ. ευρώ το 2023 και αρνητικά ίδια κεφάλαια 140 εκατ. ευρώ.

4.Η αλληλογραφία εξακολουθεί να φέρνει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων (101 εκατ. ευρώ), όμως πρόκειται για έναν κλάδο που φθίνει σταθερά, καθώς οι πολίτες και οι επιχειρήσεις στρέφονται στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Οι ταχυμεταφορές (66 εκατ. ευρώ) και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (42 εκατ. ευρώ) προσφέρουν προοπτικές ανάκαμψης, σε μια αγορά όμως όπου ο ανταγωνισμός είναι ήδη έντονος και τα ΕΛΤΑ αναζητούν ακόμα να βρουν το βηματισμό τους.

5.Με τον νόμο 4053/2012 και εν όψει της απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, τα ΕΛΤΑ ορίστηκαν πάροχος καθολικής υπηρεσίας έως το 2028. Ως πάροχος της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας έχουν την υποχρέωση να εξυπηρετούν καθημερινά κάθε πολίτη, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας. Για την κάλυψη του σχετικού κόστους αποζημιώνονται από το Δημόσιο, βάσει ποσών που εγκρίνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).Όπως προκύπτει από τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις των ΕΛΤΑ, τα τελευταία χρόνια τα ποσά που καταβάλλονται είναι σταθερά μικρότερα από εκείνα που εγκρίνονται. Ενδεικτικά, το 2020 τα ΕΛΤΑ έλαβαν 15 εκατ. ευρώ αντί 26,5 εκατ., το 2021 και το 2022 επίσης 15 εκατ. έναντι 21,4 και 21 εκατ. αντίστοιχα, ενώ το 2023 καταβλήθηκαν μόλις 13 εκατ. από τα 18 που είχαν εγκριθεί. Εντός του 2025 εισπράχθηκε το ποσό των 12 εκατ. ευρώ ως προκαταβολή για την χρήση 2024.

πηγη Σταθης Βασιλοπουλος, δια το capital.gr
 
  • Like
Reactions: Sonus Naturalis
Αν αντιλαμβάνεστε, μιλάμε για περιοχή Πολύγωνο, Γκύζη, Παναθήναια, Νεάπολη, Εξάρχεια, δηλαδή όλο το κέντρο της Αθήνας.

Γρηγόρη στο ίδιο κατάστημα ανήκω κι εγώ.
Πρίν μερικά χρόνια έκλεισαν το κατάστημα της Πριγκηποννήσων και μας έστειλαν στις ατελείωτες ουρές της Ιπποκράτους.
Ταυτόχρονα μας δούλευαν ψιλό γαζί και με τα Elta Courier, «περάσαμε και δεν σας βρήκαμε»
Τώρα, για το καλό μας, μας στέλνουν στην Αιόλου….
Άντε, και εις ανώτερα… Του χρόνου στο Θριάσιο. 😡
 
Γιατί δεν ασχολήθηκαν με τα boxάκια ενώ είχαν κάθε δυνατότητα, είναι ένα ερώτημα.
Εσφαλμένη, αποτυχημένη και καταστροφική διαχείριση είναι η προφανής απάντηση.

Υπάρχουν και άλλες απαντήσεις, π.χ. σκόπιμη απαξίωση. Αδιανόητες. Τόσο που καλύτερα να μην τις συζητάμε.
Η σκόπιμη απαξίωση είναι η εύκολη απάντηση.
-Λάθος! Δεν είναι καθόλου εύκολη τέτοια απάντηση.

Σκόπιμη απαξίωση σημαίνει ότι επίτηδες με πράξεις και παραλείψεις οδηγούμε μία επιχείρηση στα βράχια. Ώστε κατόπιν να επικαλεστούμε την αποτυχία ως δικαιολογία για τη διάλυση της, ή την εκποίηση των περιουσιακών της στοιχείων σε τρίτους (π.χ. του μεριδίου αγοράς) αντί ευτελούς τιμήματος.

Η σκόπιμη απαξίωση είναι συνομωσιολογική απάντηση!

Προτιμώ -καλόπιστα- να πιστεύω ότι πρόκειται για αποτυχημένη και καταστροφική διαχείριση.

Εκτός αν υπάρχουν τουλάχιστον σοβαρές ενδείξεις για το αντίθετο.
Εκεί αλλάζει το πράγμα...
 
Εξοργιστικό!
Την είδηση την είχα ακούσει και από αλλού.
Δηλαδή η διοίκηση των ΕΛΤΑ οι οποίοι γνώριζαν ότι από τα 360 καταστήματα των ΕΛΤΑ θα έκλειναν τα 204, φρόντισαν να καλυφθούν οι ίδιοι εκ των προτέρων και να απαλλάξουν τους εαυτούς τους από ευθύνες με Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο. Που το πληρώνουν τα χρεωκοπημένα -λέμε τώρα- ΕΛΤΑ!
Αυτό είναι πάγια τακτική δεκαετίες τώρα στον ιδιωτικό τομέα των δυτικών κρατών παγκοσμίως.
Απλά γίνεται "είδηση" όταν πουλάει για δημιουργία κλίματος.

Αντί η κουβέντα να γίνεται τεχνοκρατικά (πχ βάσει ποιου μοντέλου με τι οδικό χάρτη, ποιους στόχους κλπ κλπ) πάρθηκαν αυτές οι αποφάσει, μερίδα των ΜΜΕ πετάνε χαρταετό με πιασάρικα αλλά ανούσια θέματα.
Δηλαδή τώρα αυτό είναι δικαιολογία; Ότι το κάνουν κι' άλλοι,
Δηλαδή αν ήσουν βασικός μέτοχος μίας μεγάλης εταιρείας και διόριζες ένα Πρόεδρο ή Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα δεχόσουν μία σύμβαση που θα τον απαλλάσσει εκ των προτέρων για ότι συμβεί, καλό ή κακό;

Δεν είμαστε με τα καλά μας, μου φαίνεται!
 
Μόνοι τους απαξιωσαν το προιον/υπηρεσία. Όταν για φάκελο με ΕΛΤΑ courier από το κέντρο της Αθήνας να πάει στο Χαϊδάρι έκανε 10 μέρες και δεν παραδόθηκε καν στην διεύθυνση αλλά άφησαν σημείωμα για παραλαβή από το τοπικό υποκατάστημα (είναι ένα από αυτά που έκλεισαν αυτή τη βδομάδα) πως περίμεναν να διεκδικήσουν κομμάτι από την πίτα που έχουν πάρει οι υπόλοιπες εταιρείες courier;
 
  • Like
Reactions: Deneb and Larry
.....................................................
Η σκόπιμη απαξίωση είναι η εύκολη απάντηση.
Για να έχει έσοδα, πρέπει να μας έχει πελάτες. Το core business τους, η επιστολική αλληλογραφία, πέθανε. Στην περιορισμένη της μορφή, έχει 1,5€ διαφορά ο προπληρωμένος φάκελος του συστημένου εσωτερικού με το πόρτα-πόρτα της ACS. Δεν υπάρχει κανείς που να επιλέξει το συστημένο τους και να βάλει τον παραλήπτη να ταλαιπωρείται. Όπως αντίστοιχα δεν επιλέγουμε να πληρώσουμε την υπεραξία της DHL για τις καταπληκτικές εργασιακές της σχέσεις αλλά για τη καλή υπηρεσία, που τα ΕΛΤΑ δεν έχουν.

Το πρόβλημα τους δεν είναι τα box, είναι τα ΕΛΤΑ courier. Η BOX Now, το 2025 προβλέπει συνολικό τζίρο 30εκ και τα ΕΛΤΑ είχαν το 2024 250εκ. Και όλη τη πίτα να έπαιρναν, με τι cost to revenue θα το έκαναν και τι τελικό κόστος θα είχε η υπηρεσία για τον καταναλωτή; Εάν το κόστος δεν ήταν ανταγωνιστικό, BOXnow θα επέλεγε ο πελάτης. Και πως να είναι ανταγωνιστικό όταν ασχολούνται με κομπολόγια, μπεγλέρια, κλειδοθήκες και μενταγιόν και το μισό προσωπικό απασχολείται στις πληρωμές λογαριασμών ΔΕΚΟ;

Αντί η κουβέντα να γίνεται τεχνοκρατικά (πχ βάσει ποιου μοντέλου με τι οδικό χάρτη, ποιους στόχους κλπ κλπ) πάρθηκαν αυτές οι αποφάσει, μερίδα των ΜΜΕ πετάνε χαρταετό με πιασάρικα αλλά ανούσια θέματα.

Μιά χαρά τα γράφετε! Ολόσωστα στις λεπτομέρειες τους.

Διαφωνώ και με τους δυό σας.
Όχι με τα γραφόμενα, αλλά με το πνεύμα που κρύβεται από πίσω..

Αντιμετωπίζετε τα ΕΛΤΑ σαν να πρόκειται για μία οποιαδήποτε εταιρεία. Και την κρίνετε με βάση τα οικονομικά και τεχνοκρατικά της αποτελέσματα. Ειλικρινά, αν έπεφτε έξω η ACS, ή άλλη παρόμοια, δεν θα στενοχωριόμουν ούτε θα απασχολιόμουν.

Αλλά τα ΕΛΤΑ δεν είναι το ίδιο.
Είναι Εθνική Υπηρεσία.
Με σκοπό να συνδέει τον πολίτη με το Κράτος και τους πολίτες μεταξύ τους, όπου κι' αν βρίσκονται. Από το κέντρο της Αθήνας ως το πιό δύσβατο ορεινό χωριουδάκι πάνω στα κατσάβραχα. Ως το πιο απομακρυσμένο και αποκομμένο το χειμώνα νησάκι. Η χώρα μας, ή πατρίδα μας, είναι ορεινή και νησιωτική, αυτή είναι η κληρονομιά μας.

Σκοπός μίας Εθνικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας είναι να ενοποιεί το κράτος. Δεν ανέφερα στην τύχη πιο πάνω το Αρχαίο Περσικό Αυτοκρατορικό Ταχυδρομείο. Οι Μεγάλες αυτοκρατορίες της ιστορίας, ή Περσική, ή Ρωμαϊκή, ή Βυζαντινή, στηρίχθηκαν σε άριστα οργανωμένες ταχυδρομικές υπηρεσίες. Αλλά και οι ΗΠΑ σήμερα θεωρούν αναπόσπαστο στοιχείο του ομοσπονδιακού κράτους το Ταχυδρομείο. (Και έχουμε δει αρκετές σχετικές κινηματογραφικές ταινίες).

Μικρή σημασία έχει αν η Ταχυδρομική Υπηρεσία θα είναι Δημόσια ή αν λειτουργεί ως Ανώνυμη Εταιρεία με ιδιωτικόοικονομικά κριτήρια, ή όπως αλλιώς.
Αρκεί να εξυπηρετείται ο Εθνικός Ενοποιητικός Σκοπός. Αν είναι πράγματι αυτός ο σκοπός, όλα τα υπόλοιπα αποτελούν μέσα για την πραγματοποίηση του. Αυτό είναι το κριτήριο.

Υ.Γ. Τη λογική "Πονάει δόντι, κόψει κεφάλι" δεν μπορώ να τη δεχτώ.
 
Μιά χαρά τα γράφετε! Ολόσωστα στις λεπτομέρειες τους.

Διαφωνώ και με τους δυό σας.
Όχι με τα γραφόμενα, αλλά με το πνεύμα που κρύβεται από πίσω..

Αντιμετωπίζετε τα ΕΛΤΑ σαν να πρόκειται για μία οποιαδήποτε εταιρεία. Και την κρίνετε με βάση τα οικονομικά και τεχνοκρατικά της αποτελέσματα. Ειλικρινά, αν έπεφτε έξω η ACS, ή άλλη παρόμοια, δεν θα στενοχωριόμουν ούτε θα απασχολιόμουν.

Αλλά τα ΕΛΤΑ δεν είναι το ίδιο.
Είναι Εθνική Υπηρεσία.
Με σκοπό να συνδέει τον πολίτη με το Κράτος και τους πολίτες μεταξύ τους, όπου κι' αν βρίσκονται. Από το κέντρο της Αθήνας ως το πιό δύσβατο ορεινό χωριουδάκι πάνω στα κατσάβραχα. Ως το πιο απομακρυσμένο και αποκομμένο το χειμώνα νησάκι. Η χώρα μας, ή πατρίδα μας, είναι ορεινή και νησιωτική, αυτή είναι η κληρονομιά μας.

Σκοπός μίας Εθνικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας είναι να ενοποιεί το κράτος. Δεν ανέφερα στην τύχη πιο πάνω το Αρχαίο Περσικό Αυτοκρατορικό Ταχυδρομείο. Οι Μεγάλες αυτοκρατορίες της ιστορίας, ή Περσική, ή Ρωμαϊκή, ή Βυζαντινή, στηρίχθηκαν σε άριστα οργανωμένες ταχυδρομικές υπηρεσίες. Αλλά και οι ΗΠΑ σήμερα θεωρούν αναπόσπαστο στοιχείο του ομοσπονδιακού κράτους το Ταχυδρομείο. (Και έχουμε δει αρκετές σχετικές κινηματογραφικές ταινίες).

Μικρή σημασία έχει αν η Ταχυδρομική Υπηρεσία θα είναι Δημόσια ή αν λειτουργεί ως Ανώνυμη Εταιρεία με ιδιωτικόοικονομικά κριτήρια, ή όπως αλλιώς.
Αρκεί να εξυπηρετείται ο Εθνικός Ενοποιητικός Σκοπός. Αν είναι πράγματι αυτός ο σκοπός, όλα τα υπόλοιπα αποτελούν μέσα για την πραγματοποίηση του. Αυτό είναι το κριτήριο.

Υ.Γ. Τη λογική "Πονάει δόντι, κόψει κεφάλι" δεν μπορώ να τη δεχτώ.
Αυτά μας φάγανε απο το 1980 και μετά, οπως και η Ολυμπιακή Αεροπορια και οι δεκάδες κρατικοδίαιτες ΔΕΚΟ και τα Τσοβολα δωστα ολα
Εμείς ματώναμε για να παίρνουν παχυλές συντάξεις στα 40 45 τους οι εργαζόμενοι , χρόνια τα έγραφε για όσους διάβαζαν ο Γιαννης Μαρινος στον Οικονομικο Ταχυδρομο

Το κράτος φυσικά οφείλει να εξυπηρετεί , να υπηρετεί να γράψω καλύτερα το σύνολο των πολιτών σε καθε απομακρυσμένη γωνιά της Ελλάδος και να κοψει τον λαιμο του να βρει λυσεις
Τωρα αν σαν λαος θελουμε ενα νοσοκομειο ,ενα γιατρο, ενα ταχυδρομειο, μια σταση ΜΕΤΡΟ, στα 100 μετρα απο το σπιτι μας ειναι μια ευκολια που δυστυχως δεν μπορει να υλοποιηθει

Οταν ολες οι ιδιωτικες εταιρειες τα τελευταια 10 χρονια με μια οικονομικη κριση και 2 χρονια Covid βρηκαν απιστευτους τροπους να κινηθουν με boxnow Skroutzbox acs box κλπ κλπ τα Ελλληνικα ταχυδρομεια ακομη βαρανε σφραγιδες στα συστημενα γραμματα

ΥΓ
Χτες στο κατάστημα της Αιολου που πηγα στις 1 το μεσημερι ειχε κοψει 130 νουμερα δηλαδη απο τις 8 εξυπηρετησε 130 πελατες σε αλλες εποχες μονον η Αιολου με ανοικτα τα αλλα 350 καταστηματα ειχε 500-600 πελατες την ιδια ωρα

Επειδή η δουλειά μου παίζει πολύ επαρχία και με ανθρώπους 70 80 χρόνων όλοι μου στέλνουν πια φακέλους με ACS courier και οταν τους ελεγα ΕΛΤΑ next day μου ελεγαν οτι στηνοντουσαν στην ουρα 15 λεπτα μεχρι να μπορεσει ο υπαλληλος να παραλαβει να ζυγισει να γραψει να σφραγισει να πληρωθει

Τωρα γιατι τα ΕΛΤΑ δεν εξελιχθηκαν σε ACS ή Speedex Easymail εδω πρεπει να αποδοθουν ευθυνες στο CEO MEO PEO
 
Last edited: