Τι γίνεται με τα ΕΛΤΑ ;

Στην επαρχία, στα χωριά, είναι διαφορετικά.
Η σχέση του ταχυδρόμου με τους κατοίκους είναι ιδιαίτερη, μέχρι πίτες, φαγητά και γλυκά ετοιμάζουν τη μέρα που θα τους φέρει στο σπίτι την σύνταξη.
Η κοινωνία εκεί λειτουργεί μέ άλλους κανόνες, αν επεκταθούμε όμως στη συζήτηση, αναγκαστικά θα την πολιτικοποιήσουμε (πάει μακρυά η βαλίτσα) και θα παραβούμε τον κανονισμό του φόρουμ...
 
  • Like
Reactions: Deneb
Οι αντιδράσεις είναι κυρϊως από 80 χρονών και πάνω που το κινητό και το computer είναι πυρηνική φυσική και θεωρούν αυτονόητο να πάνε να στηθούν να πληρώσουν τον λογαριασμό ρεύματος στο ταχυδρομείο . κλπ. Για να μην πω ότι είναι και κοινωνικό event στα χωριά.
Οι αλλαγές γίνονται όταν αλλάζουν ηλικιακά οι κοινωνιες. Απλά γίνεται υπομονή και τρενάρισμα μέχρι να "φύγουν" αυτές οι ηλικίες. Στην ουσία αυτό γίνεται απλά δεν μπορεί να βγει πολιτικός να το πει έτσι ωμά.
Προσωπικά για μένα τα ΕΛΤΑ έχουν κλείσει εδώ και πολλά χρόνια. Που και που να έρθει κάνα δέμα από Αμερική λόγω USPS το οποίο το φέρνει ο ταχυδρόμος στο σπίτι και πληρώνω σε pos τα 3 ευρώ! Εξέλιξη.
 
Το ότι ήθελαν αναδιάρθρωση εκ βάθρων την ήθελαν. Το θέμα είναι αν το πλάνο που έχουν είναι πραγματικά βήμα προς τα εμπρός ή ένα βήμα για μείωση προσωπικού πριν πάνε για ιδιωτικοποίηση.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα έχει να κάνει με την Πάρο. Είχαν ελάχιστο προσωπικό, όλοι δούλευαν σαν τρελοί και ο κόσμος στα κάγκελα γιατί η συνολική υπηρεσία ήταν απαράδεκτη. Δεν χρειαζόσουν ιδιαίτερη ανάλυση για να καταλάβεις ότι ό,τι και να έκανε το προσωπικό ο όγκος δουλειάς ήταν τέτοιος που απλά δεν μπορούσε να βγει.
Βέβαια στην ACS στην Πάρο η κατάσταση ακόμη χειρότερη για τον απλό λόγο ότι ενώ είχαν ανοικτές θέσεις εργασίας για πόσο καιρό κανείς δεν πήγαινε με μισθούς Αθήνας να λιώσει στη δουλειά (οι εποχειακές πληρώνουν πολλαπλάσια).

Σίγουρα υπάρχουν μοντέλα με αναβαθμισμένο το ρόλο του ταχυδρόμου που θα μπορούσε να κάνει ένα σχέδιο με λιγότερα καταστήματα εξυπηρέτησης πιο αποδοτικό με λιγότερο κόστος. Όμως δεν ξέρω αν είμαι ο μόνος που πιστεύει ότι δεν θα πάνε να υλοποιήσουν κάτι τέτοιο.
 
Πάντως και στην Αγγλια τα Royal Mail τα βρίζουν. Τα θεωρούν σκουπίδια. Είναι γενικός ο ξεπεσμός του ταχυδρομείου σαν έννοια παραδοσιακού ταχυδρομείου όπως το ξέρουμε.
 
Για την γενιά μας, δεν χρειάζεται τίποτα, κανονικά όλα e-bill και e-pay.
Για την γενιά που γεννήθηκε το 1970 και πίσω είναι θέμα.
Δεν μπορείς να τους τα κόψεις.

Όχι, δεν είναι θέμα γενιάς. Αναρωτιέμαι, αν μπορούν να κατανοήσουν τις ανάγκες των ανθρώπων στην επαρχία όσοι δεν την ζήσει μακριά από την Αθήνα..

Για μία πόλη που γνωρίζω, την Ιεράπετρα (18000 πληθυσμός η πόλη, 27500 πληθυσμός ο Δήμος).
Αντιπροσωπεύονται όλες οι εταιρείες Courier. ACS, Γενική Ταχυδρομική, κλπ. Να υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει αρκετή ταχυδρομική ύλη και ταχυδρομικό έργο να εκτελεστεί; Αποκλείεται!
Και όμως το υποκατάστημα Ιεράπετρας έχει αναγγελθεί πως είναι ανάμεσα σ' αυτά που κλείνουν...

Όλες οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών προσπαθούν να διευρύνουν το δίκτυο τους.
Τα δικά μας ΕΛΤΑ το κλείνουν.

οπως εγινε με τις τραπεζες και τις εφοριες που ξαφνικα τις ξεχασαμε θα το ξεχασουμε και αυτο ρε συ.

Μην τρελλαθουμε τωρα εχουμε ζησει πολυ μεγαλυτερες αλλαγες.
Δηλαδή πρέπει να συνηθίσουμε με την ιδέα ότι οι συνθήκες της καθημερινής ζωής υποβαθμίζονται και θα συνεχίσουν να υποβαθμίζονται;
 
  • Like
Reactions: billpeppas
Στην επαρχία, στα χωριά, είναι διαφορετικά.
Η σχέση του ταχυδρόμου με τους κατοίκους είναι ιδιαίτερη, μέχρι πίτες, φαγητά και γλυκά ετοιμάζουν τη μέρα που θα τους φέρει στο σπίτι την σύνταξη.
Η κοινωνία εκεί λειτουργεί μέ άλλους κανόνες, αν επεκταθούμε όμως στη συζήτηση, αναγκαστικά θα την πολιτικοποιήσουμε (πάει μακρυά η βαλίτσα) και θα παραβούμε τον κανονισμό του φόρουμ...
Ακριβώς έτσι...
 
  • Like
Reactions: Deneb
Το ότι ήθελαν αναδιάρθρωση εκ βάθρων την ήθελαν. Το θέμα είναι αν το πλάνο που έχουν είναι πραγματικά βήμα προς τα εμπρός ή ένα βήμα για μείωση προσωπικού πριν πάνε για ιδιωτικοποίηση.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα έχει να κάνει με την Πάρο. Είχαν ελάχιστο προσωπικό, όλοι δούλευαν σαν τρελοί και ο κόσμος στα κάγκελα γιατί η συνολική υπηρεσία ήταν απαράδεκτη. Δεν χρειαζόσουν ιδιαίτερη ανάλυση για να καταλάβεις ότι ό,τι και να έκανε το προσωπικό ο όγκος δουλειάς ήταν τέτοιος που απλά δεν μπορούσε να βγει.
Βέβαια στην ACS στην Πάρο η κατάσταση ακόμη χειρότερη για τον απλό λόγο ότι ενώ είχαν ανοικτές θέσεις εργασίας για πόσο καιρό κανείς δεν πήγαινε με μισθούς Αθήνας να λιώσει στη δουλειά (οι εποχειακές πληρώνουν πολλαπλάσια).

Σίγουρα υπάρχουν μοντέλα με αναβαθμισμένο το ρόλο του ταχυδρόμου που θα μπορούσε να κάνει ένα σχέδιο με λιγότερα καταστήματα εξυπηρέτησης πιο αποδοτικό με λιγότερο κόστος. Όμως δεν ξέρω αν είμαι ο μόνος που πιστεύει ότι δεν θα πάνε να υλοποιήσουν κάτι τέτοιο.
Συμφωνούμε απόλυτα!..
 
Οι αντιδράσεις είναι κυρϊως από 80 χρονών και πάνω που το κινητό και το computer είναι πυρηνική φυσική και θεωρούν αυτονόητο να πάνε να στηθούν να πληρώσουν τον λογαριασμό ρεύματος στο ταχυδρομείο . κλπ. Για να μην πω ότι είναι και κοινωνικό event στα χωριά.
Οι αλλαγές γίνονται όταν αλλάζουν ηλικιακά οι κοινωνιες. Απλά γίνεται υπομονή και τρενάρισμα μέχρι να "φύγουν" αυτές οι ηλικίες. Στην ουσία αυτό γίνεται απλά δεν μπορεί να βγει πολιτικός να το πει έτσι ωμά.
Προσωπικά για μένα τα ΕΛΤΑ έχουν κλείσει εδώ και πολλά χρόνια. Που και που να έρθει κάνα δέμα από Αμερική λόγω USPS το οποίο το φέρνει ο ταχυδρόμος στο σπίτι και πληρώνω σε pos τα 3 ευρώ! Εξέλιξη.

Τάσο θες να έρθεις εσύ να πληρώνεις τα ΕΝΦΙΑ, ΔΟΥ, Τέλη Κυκλοφορίας των δικών μου, των αδερφών της μάνας μου, κλπ;
Ακόμα και η μάνα μου που κάπως τα έχει βρει με την τεχνολογία (61 ετός μεν, στην τεχνολογία ακούμπησε αναγκαστικά με τα πρώτα smartphones android εξαιτίας μου) δεν είναι ανεξάρτητη πλήρως.
 
Τάσο θες να έρθεις εσύ να πληρώνεις τα ΕΝΦΙΑ, ΔΟΥ, Τέλη Κυκλοφορίας των δικών μου, των αδερφών της μάνας μου, κλπ;
Χαλαρά. Μια ζωή αυτό κάνω. Εκατό ώρες στο pc και στο κινητό την μέρα είμαστε. Μισό λεπτό δουλειά. Για να πας ταχυδρομείο να πληρώσεις κάθε ένα από αυτά, πρέπει να σε έχουν καταραστεί......Προτιμώ ισόβια :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: billpeppas
Είναι θέμα νοοτροπίας και όχι ηλικίας.
Εγώ κάθε φορά που παραγγέλνω κάτι από έξω τρέμω μη μου έρθει συστημένο στο ταχυδρομείο και πρέπει να πάω να το παραλάβω από το κατάστημα.
ΔΕΝ ΘΕΛΩ να πάω σε κανένα κατάστημα ΕΛΤΑ, εφορίας, τράπεζας για κανένα λόγο.
 
Τα καταστήματα των ΕΛΤΑ για πολλά χρόνια ήταν κυριολεκτικά άχρηστα τις τελευταίες μέρες του μήνα, μιας και πήγαινε αδιανόητα πολύς κόσμος για να πληρώσει λογαριασμούς.

Οπότε αν έπρεπε να πας σε κατάστημα για να παραλάβεις ή στείλεις κάτι, έπρεπε να κοιτάξεις πρώτα το ημερολόγιο, διαφορετικά κινδύνευες να περάσεις την μισή σου ζωή εκεί.

Αυτό διορθώθηκε σχετικά πρόσφατα, όταν μπήκαν συστήματα queuing που υποστήριζαν δυο διαφορετικές ουρές (μια για πραγματικές δουλειές του ταχυδρομείου και άλλη για τις βλακείες με τους λογαριασμούς). Αλλά ήταν πολύ αργά.. ο κόσμος είχε ήδη στραφεί αλλού.

Τα ΕΛΤΑ έπρεπε να είχαν αναδιαρθρωθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από τότε που άρχισε η κατρακύλα του επιστολικού ταχυδρομείου. Αλλά κανείς δεν νοιάστηκε.
 
Είναι θέμα νοοτροπίας και όχι ηλικίας.
Εγώ κάθε φορά που παραγγέλνω κάτι από έξω τρέμω μη μου έρθει συστημένο στο ταχυδρομείο και πρέπει να πάω να το παραλάβω από το κατάστημα.
ΔΕΝ ΘΕΛΩ να πάω σε κανένα κατάστημα ΕΛΤΑ, εφορίας, τράπεζας για κανένα λόγο.
Ναι, αλλά όταν ήμουν στο χωριό, τα συστημένα και τα δέματα με τα ψώνια που παραγγέλναμε μας τα 'φερνε στο σπίτι ο τοπικός Ταχυδρόμος.
Η προσωπική εξυπηρέτηση, όταν υπάρχει, έχει μία ποιότητα που δε συγκρίνεται με τίποτα.

Αλλά επιτέλους, Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα. Υπάρχουν άνθρωποι σε δυσπρόσιτες περιοχές, περιοχές που οι διάφορες εταιρείες Courier δεν καταδέχονται κάν να πάνε. Αυτοί δεν αξίζουν τις στοιχειώδεις υπηρεσίες που δικαιούται και ο τελευταίος Έλληνας πολίτης;

Εκτός κι' αν ο σκοπός είναι να συρρικνώσουμε αυτή τη χώρα. Να αναγκαστούν να φύγουν οι άνθρωποι από τους τόπους τους.

Κι' ένα τελευταίο: Εντάξει να μη σ' αρέσει να πηγαίνεις "σε κανένα κατάστημα ΕΛΤΑ, εφορίας, τράπεζας για κανένα λόγο".
Αλλά να μην έχεις τη δυνατότητα, όταν θέλεις και όταν χρειάζεται, είναι εντελώς άλλο.
 
Ναι, αλλά όταν ήμουν στο χωριό, τα συστημένα και τα δέματα με τα ψώνια που παραγγέλναμε μας τα 'φερνε στο σπίτι ο τοπικός Ταχυδρόμος.
Η προσωπική εξυπηρέτηση, όταν υπάρχει, έχει μία ποιότητα που δε συγκρίνεται με τίποτα.

Μα για αυτό λέω ότι δεν είναι θέμα ηλικίας.
Έχει σημασία αν είμαι 20 ή 120 αν μένω σε κάποιο χωριό και μου κόψουν την επαφή με τον έξω κόσμο;
Μεγαλύτερη ανάγκη έχει η επαρχεία τα ΕΛΤΑ από την Αθήνα.
Στην Αθήνα, ας γίνουν όλα ΕΛΤΑ Courier να τελειώνουμε.
Τα γραμματοκιβώτια έξω από τα σπίτια στην Αθήνα έχουν γίνει θήκες για διαφημιστικά.
 
Μα για αυτό λέω ότι δεν είναι θέμα ηλικίας.
Έχει σημασία αν είμαι 20 ή 120 αν μένω σε κάποιο χωριό και μου κόψουν την επαφή με τον έξω κόσμο;
Μεγαλύτερη ανάγκη έχει η επαρχεία τα ΕΛΤΑ από την Αθήνα.
Στην Αθήνα, ας γίνουν όλα ΕΛΤΑ Courier να τελειώνουμε.
Τα γραμματοκιβώτια έξω από τα σπίτια στην Αθήνα έχουν γίνει θήκες για διαφημιστικά.
Τα Box Now για τα οποία τόση συζήτηση και τόση διαφήμιση γίνεται, δεν είναι τίποτ' άλλο παρά μετεξέλιξη των γραμματοκιβωτίων.

Γιατί δεν το έκαναν τα ΕΛΤΑ; Αν το είχαν προωθήσει, θα ήταν σε πλεονεκτική θέση χάρη στο εκτεταμένο δίκτυο τους. Αλλά εδώ έχουμε πολύ κακή και αποτυχημένη διαχείριση.
Κάτι χειρότερο: Καταστροφική.
 
Η καλή ταχυδρομική Υπηρεσία είναι χαρακτηριστικό ενός καλά οργανωμένου κράτους. Από την αρχαιότητα. Ήταν διάσημο το Αρχαίο Περσικό Αυτοκρατορικό Ταχυδρομείο που χάρη σ' αυτό ενοποιείτο και κυβερνιόταν η αχανής Περσική Αυτοκρατορία.

Με τη βοήθεια της Τ.Ν. (ChatGPT + Copilot) μαζεψα τα σχετικά εγκυκλοπαιδικά και σας τα μεταφέρω.


Το Αρχαίο Περσικό Αυτοκρατορικό Ταχυδρομείο (γνωστό και ως Βασιλικός Δρόμος ή Αυτοκρατορικό Ταχυδρομικό Δίκτυο) ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά και καλά οργανωμένα συστήματα επικοινωνίας της αρχαιότητας. Δημιουργήθηκε από την Αχαιμενιδική Αυτοκρατορία (6ος–4ος αι. π.Χ.), ιδιαίτερα υπό τον Δαρείο Α΄ (522–486 π.Χ.), για να εξασφαλίσει την ταχεία και αξιόπιστη μετάδοση πληροφοριών σε όλη την τεράστια επικράτειά της.​


📜 Κύρια χαρακτηριστικά​

  1. Ο Βασιλικός Δρόμος (Royal Road)
    • Εκτεινόταν περίπου 2.700 χιλιόμετρα από τα Σούσα (στην Περσία) μέχρι τις Σάρδεις (στη Μικρά Ασία, κοντά στη σημερινή Τουρκία).
    • Ο δρόμος περνούσε από μεγάλες πόλεις, σταθμούς και φυλάκια, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και ομαλή μετακίνηση.
  2. Ταχυδρομικοί σταθμοί (σταθμοί αλλαγής ίππων)
    • Τοποθετούνταν κάθε 25–30 χιλιόμετρα.
    • Εκεί υπήρχαν φρέσκα άλογα και αγγελιοφόροι που εναλλάσσονταν, επιτρέποντας σε ένα μήνυμα να ταξιδεύει εξαιρετικά γρήγορα.
  3. Οι αγγελιοφόροι
    • Ήταν κρατικοί υπάλληλοι που ανήκαν σε ειδικό σώμα.
    • Είχαν μεγάλη πειθαρχία και αφοσίωση — θεωρούνταν αξιόπιστοι και ιεροί για το έργο τους.
    • Η ταχύτητά τους εντυπωσίασε τους Έλληνες: ο Ηρόδοτος έγραψε τη διάσημη φράση

      «Οὔτε χιών, οὔτε ὄμβρος, οὔτε καῦμα, οὔτε νὺξ κωλύει αὐτοὺς τοὺς ταχέας ἀγγέλους»
      («Ούτε χιόνι, ούτε βροχή, ούτε ζέστη, ούτε νύχτα εμποδίζουν αυτούς τους γρήγορους αγγελιαφόρους»),
      φράση που ενέπνευσε αργότερα το μότο του σύγχρονου ταχυδρομείου των Η.Π.Α.!
  4. Λειτουργία
    • Το σύστημα χρησιμοποιούνταν κυρίως για κρατική αλληλογραφία, στρατιωτικές διαταγές, και διοικητικές αναφορές.
    • Επέτρεπε στον βασιλιά να έχει σχεδόν άμεση επικοινωνία με τα πιο απομακρυσμένα μέρη της αυτοκρατορίας.
  5. Σημασία
    • Αποτελεί πρόγονο των μεταγενέστερων ταχυδρομικών συστημάτων.
    • Ενίσχυσε την ενότητα και διοικητική συνοχή της Περσικής Αυτοκρατορίας.
    • Επηρέασε βαθιά τα συστήματα επικοινωνίας και των Ελλήνων, Ρωμαίων και Βυζαντινών.
BCO.db5f0b71-d8b8-4d17-9893-2d4a676aeacd.png
 
  • Like
Reactions: Deneb
Τα Box Now για τα οποία τόση συζήτηση και τόση διαφήμιση γίνεται, δεν είναι τίποτ' άλλο παρά μετεξέλιξη των γραμματοκιβωτίων.

Γιατί δεν το έκαναν τα ΕΛΤΑ; Αν το είχαν προωθήσει, θα ήταν σε πλεονεκτική θέση χάρη στο εκτεταμένο δίκτυο τους. Αλλά εδώ έχουμε πολύ κακή και αποτυχημένη διαχείριση.
Κάτι χειρότερο: Καταστροφική.

Δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να κάνουν κάτι τέτοιο τα ΕΛΤΑ γιατί θα έπρεπε να απολύσουν ταχυδρόμους.
 
  • Like
Reactions: anderm
@Δημήτρης Δημητρακούδης
Μα απέλυσαν Ταχυδρόμους. Σε περίπτωση που δεν το ξέρεις. Υποχρέωσαν ενα μεγάλο μέρος του προσωπικού σε εθελούσια έξοδο.
Και ένα μεγάλο μέρος του υπόλοιπου προσωπικού σήμερα εργάζεται με σύμβαση. Δηλαδή δεν πρόκειται για μόνιμους υπαλλήλους.
Οπότε;
 
  • Like
Reactions: Deneb
Δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να κάνουν κάτι τέτοιο τα ΕΛΤΑ γιατί θα έπρεπε να απολύσουν ταχυδρόμους.
Βασικά όλη η επαρχία με θυρίδες ΕΛΤΑ ζει πολλά χρόνια τώρα, οπότε και know how υπάρχει και θα μπορούσαν να το βελτιώσουν. Μια τυχαία Photo από το google maps.

Βέβαια και εκεί με προβλήματα. Για παράδειγμα σε μία θυρίδα του παππού και της γιαγιάς να πηγαίνουν όλα τα γράμματα από όλα τα παιδιά που είχαν δικές τους οικογένειες και έμεναν σχετικά κοντά γιατί δεν υπήρχαν άλλες διαθέσιμες θυρίδες. Στο σύστημα των ΕΛΤΑ κάθε κουτί αντιστοιχούσε σε μία κατοικία και δεν ήταν δυναμικό.

Το know how, αν είχαν ανθρώπους να το εξάγουν θα ήταν απίστευτο και για τις εταιρίες courier ακόμη.

1762253997785.png
 
  • Like
Reactions: Deneb
@Δημήτρης Δημητρακούδης
Μα απέλυσαν Ταχυδρόμους. Σε περίπτωση που δεν το ξέρεις. Υποχρέωσαν ενα μεγάλο μέρος του προσωπικού σε εθελούσια έξοδο.
Και ένα μεγάλο μέρος του υπόλοιπου προσωπικού σήμερα εργάζεται με σύμβαση. Δηλαδή δεν πρόκειται για μόνιμους υπαλλήλους.
Οπότε;

Όταν ο όγκος φακέλων έχει πέσει στο 10% αυτού που ήταν πριν κάποια χρόνια, δεν γίνεται να μην επηρεαστεί η εταιρεία.

Φαντάσου πόσους ακόμα θα απέλυαν αν τους έπαιρναν και αυτή τη λίγη δουλειά που τους έμεινε τα boxάκια.