ParisK
Established Member
- 26 January 2007
- 146
Πιστεύω ότι το βασικό ιδεολογικό υπόβαθρο του hi-endά είναι απλό: καλύτερος ήχος σημαίνει πιο απρόσκοπτη παρακολούθηση του έργου. Μπορούμε μεν να ακούσουμε μουσική από ο,τιδήποτε, αλλά η κατανόηση της μουσικής σε όλη της την έκταση θα παρεμποδίζεται από τα ηχητικά προβλήματα σε ασυνείδητο επίπεδο, δηλαδή ο εγκέφαλος θα καλείται να δουλέψει υπερωρίες για να αντιληφθεί τον ήχο ως μουσική και όχι ως κάτι άλλο, π.χ απειλή.
Καθώς ασχολείσαι εντονότερα με τον ήχο και εστιάζεις σε αυτόν, όλο και διαπιστώνεις προβλήματα που πριν δεν τα πρόσεχες. Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει ψυχοφθόρα αλλά δυστυχώς είναι μη αντιστρέψιμη.
Από τη στιγμή που τα προβλήματα π.χ γρέζι γίνονται κτήμα της συνείδησης, χτυπάει συναγερμός όταν εμφανίζονται και τελικά σε εμποδίζουν πολύ περισσότερο να ακούσεις μόνο μουσική και όχι ήχο, που είναι τελικά το ζητούμενο, απ'ό,τι πριν τα προσέξεις. Εν τω μεταξύ αυτό είναι αέναο. Αν δεν ακούσεις κάτι καλύτερο, δεν συνειδητοποιείς τα προβλήματα που έχει ο ήχος σου. Στο τέλος, η νεύρωση στο κυνήγι της βελτίωσης είναι μάλλον αναπόφευκτη με δεδομένο ότι όλα τα μηχανήματα είναι ατελή και οι ατέλειες είναι εύκολο να εντοπιστούν από ένα εκπαιδευμένο αυτί. Το τέλος του δρόμου στο hi-fi είναι μόνο η ζωντανή μουσική.
Αλλά πραγματικά δεν βλέπω να υπάρχει τίποτε το επιλήψιμο ή άρρωστο στο κυνήγι του "τέλειου" ήχου, πέραν του γεγονότος ότι κοστίζει και μάλιστα πολύ ακριβά.
Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να υπάρξει αντιστοίχηση του θέματος με το πως ακούνε μουσική οι μουσικοί. Αν δηλαδή οι θεωρητικές τους γνώσεις τους βάζουν σε αντίστοιχα "λουκια". Γνωρίζω μουσικούς με βαθιά γνώση του αντικειμένου που πλέον δεν συγκινούνται παρά με ελάχιστα ακούσματα. Είναι μόνο θέμα γνώσης η μουσική συγκίνηση ή ανήκει στον οποιονδήποτε; Δικαιούμαι να πωρώνομαι με Peter Hamill ή αν ήξερα πέντε πράγματα θα τον απέρριπτα;
Καθώς ασχολείσαι εντονότερα με τον ήχο και εστιάζεις σε αυτόν, όλο και διαπιστώνεις προβλήματα που πριν δεν τα πρόσεχες. Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει ψυχοφθόρα αλλά δυστυχώς είναι μη αντιστρέψιμη.
Από τη στιγμή που τα προβλήματα π.χ γρέζι γίνονται κτήμα της συνείδησης, χτυπάει συναγερμός όταν εμφανίζονται και τελικά σε εμποδίζουν πολύ περισσότερο να ακούσεις μόνο μουσική και όχι ήχο, που είναι τελικά το ζητούμενο, απ'ό,τι πριν τα προσέξεις. Εν τω μεταξύ αυτό είναι αέναο. Αν δεν ακούσεις κάτι καλύτερο, δεν συνειδητοποιείς τα προβλήματα που έχει ο ήχος σου. Στο τέλος, η νεύρωση στο κυνήγι της βελτίωσης είναι μάλλον αναπόφευκτη με δεδομένο ότι όλα τα μηχανήματα είναι ατελή και οι ατέλειες είναι εύκολο να εντοπιστούν από ένα εκπαιδευμένο αυτί. Το τέλος του δρόμου στο hi-fi είναι μόνο η ζωντανή μουσική.
Αλλά πραγματικά δεν βλέπω να υπάρχει τίποτε το επιλήψιμο ή άρρωστο στο κυνήγι του "τέλειου" ήχου, πέραν του γεγονότος ότι κοστίζει και μάλιστα πολύ ακριβά.
Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να υπάρξει αντιστοίχηση του θέματος με το πως ακούνε μουσική οι μουσικοί. Αν δηλαδή οι θεωρητικές τους γνώσεις τους βάζουν σε αντίστοιχα "λουκια". Γνωρίζω μουσικούς με βαθιά γνώση του αντικειμένου που πλέον δεν συγκινούνται παρά με ελάχιστα ακούσματα. Είναι μόνο θέμα γνώσης η μουσική συγκίνηση ή ανήκει στον οποιονδήποτε; Δικαιούμαι να πωρώνομαι με Peter Hamill ή αν ήξερα πέντε πράγματα θα τον απέρριπτα;