Kosh
AVClub Fanatic
Θα μου επιτρεψεις να διαφωνησω
επειδη το τι ειδους σχεση εχουν οι αισθησεις μεταξυ τους δεν ειναι υποκειμενικο αλλα ειναι αντικειμενο Νευρολογικης ερευνας ας μας απαντησουν οποιοι εχουν τις γνωσεις.
Θα μου επιτρεψεις να διαφωνησω
επειδη το τι ειδους σχεση εχουν οι αισθησεις μεταξυ τους δεν ειναι υποκειμενικο αλλα ειναι αντικειμενο Νευρολογικης ερευνας ας μας απαντησουν οποιοι εχουν τις γνωσεις.
Δεν θα το ελεγα οτι εχεις λαθος,αλλωστε υπαρχουν η υπηρχαν μηχανημηματα που ομορφηναν ενα "στεγνο" εργο (οπως και το αναποδο),το τι κανανε στις υπολοιπες καταστασεις ειναι αλλη κουβεντα.Τελικά μάλλον επιβεβαιώνεται ο χαρακτηρισμός μου ως ανίκανου να εκφρασθεί .
Ηθελα λοιπόν απλώς να πω , μιά και βρισκόμαστε στο θρεντ περί μουσικότητος , ότι εάν δεν υπάρχει δεν θα την προσθέσει το μηχάνημα το οποίο δεν την διαθέτει ως ιδιότητα , όπως ακριβώς το συγγραφικό μεγαλείο , είτε υπάρχει είτε όχι και δεν επηρεάζεται από οποιαδήποτε αναπαραγωγή του έργου ( φωτοτυπία κλπ )
Προφανώς ατυχές το παράδειγμα και περιορισμένες οι εκφραστικές μου δυνατότητες . Μάλλον γι αυτό δεν γράφω reviews για μηχανήματα ( πέραν της ασχετοσύνης μου που είναι ανασταλτικός παράγων ούτως ή άλλως )![]()
:worshippy: :worshippy: :worshippy:Χωρίς να έχω γνώσεις hi-end συχνά μου δίνεται η εντύπωση ότι πέρα απο την αντικειμενικότητα τών συνιστωσών τών συστημάτων ,ο ακροατής κινδυνεύει να μήν ακούει τήν μουσική ώς όλον αλλά να παρατηρεί πώς λειτουργεί το ηχοσύστημα γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μιά στάση αποστασιοποίησης,που δεν συνάδει με την ανθρώπινη κατάσταση και την συμμετοχή σέ ένα δρωμενο.
Τελικά μάλλον επιβεβαιώνεται ο χαρακτηρισμός μου ως ανίκανου να εκφρασθεί .
Ηθελα λοιπόν απλώς να πω , μιά και βρισκόμαστε στο θρεντ περί μουσικότητος , ότι εάν δεν υπάρχει δεν θα την προσθέσει το μηχάνημα το οποίο δεν την διαθέτει ως ιδιότητα , όπως ακριβώς το συγγραφικό μεγαλείο , είτε υπάρχει είτε όχι και δεν επηρεάζεται από οποιαδήποτε αναπαραγωγή του έργου ( φωτοτυπία κλπ )
Προφανώς ατυχές το παράδειγμα και περιορισμένες οι εκφραστικές μου δυνατότητες . Μάλλον γι αυτό δεν γράφω reviews για μηχανήματα ( πέραν της ασχετοσύνης μου που είναι ανασταλτικός παράγων ούτως ή άλλως )![]()
Τρανό παράδειγμα για αυτό που λέω όλο το γνωστό δισκάκι με τα κανόνια του τσαϊκόφσκυ στη νέα DSD έκδοση. Δε θυμάμαι ποια ορχήστρα παίζει, ποιος είναι ο διευθυντής κλπ κλπ. Αυτό που ξέρω είναι ότι παίζει υπέροχα ηχητικά, αλλά είναι παντελώς αδιάφορη σε σχέση με την παλιά έκδοση...
μιλώντας προσωπικά ,όταν είμαι λυπημένος ακούω πολύ συχνά Bach.Εχει τέτοια μουσική δομή και σταθερότητα,που μπορεί να μήν μού αλλάζει την διάθεση,αλλά μού δημιουργεί κατάλληλες συνθήκες να την αποδεχτώ καλύτερα).Αλλά πιθανώς να ξεφύγαμε τώρα....
γι αυτό κοντραριζόμαστε συνεχώς γιατρέ . Υπάρχει πιό ανεβαστικός συνθέτης από τον Μπαχ ;![]()
O άνθρωπος δεν είναι παρατηρητής σε αυτά που συμβαίνουν.Συμμετέχει και ο ίδιος στην διαδικασία τής ακρόασης και τής ανάγνωσης.
Και υπάρχει και η συναισθηματική κατάστασις τού ακροατή ή τού αναγνώστη,η οποία μεταβάλλεται.
To 1981 σε μιά σκοπιά στο Καβούρι, άκουγα από το ταπεινό μου ραδιοφωνάκι που πρέπει να μου είχε κοστίσει κάπου 120 δραχμές ένα κομμάτι του Κυριάκου Σφέτσα, αν δεν κάνω λάθος ένα που είχε μιά εισαγωγή από τα παιδιά της Σαμαρίνας.
Το δέος ήταν πρωτόγνωρο.
Ή άισθηση του νέου ακούσματος, με την μουσική μας παράδοση αλλά και τα ψήγματα της αυτοσχεδιαζόμενης jazz που αγαπούσα μου σήκωνε τις τρίχες στη ράχη. Και όλα αυτά Δεκέμβρη με κρύο και τα αεροπλάνα να κατεβάζουν τροχούς πάνω από το κεφάλι μου, μέσα από ένα μικρό ακουστικάκι ψείρα που περνούσε μέσα από το γιακά μου.
Βρέθκα 3 χρόνια μέτά σε ένα φίλο με μιά συστηματάρα, dynavector 17d, και δε συμμαζεύεται. Είδα το δίσκο και ρώτησα:
"Ειναι αυτός που ..."?
Πήρα καταφατική απάντηση και ζήτησα να το ακούσω.
άκουσα περίπου μισό λεπτό από το γνωστό μου κομμάτι.
Ζήτησα να το βγάλει.
Δυστυχώς η μαγεία, η μουσικότητα της στιγμής δεν ήταν εκεί.
Ούτε σκέφτηκα ξανά ποτέ μου να τον αναζητήσω ή να τον αγοράσω
Ποτέ η ακρόαση δεν μπορεί να είναι ίδια. Μπορεί να είναι διαφορετικά υπέροχη, αλλά και καθόλου.Θελω μετα απο αυτη την τοποθετηση να βρεθει ενας χαιεντας και να δηλωσει οτι ειναι σιγουρος οτι ΚΑΘΕ φορα απο τα ΙΔΙΑ μηχανηματα και με τις ΙΔΙΕΣ (hardware) συνθηκες ακουει ακριβως το ιδιο.
Άκου μια συμφωνική ορχήστρα σε μια αίθουσα. Απόκτησε όση πιο πολύ ακουστική εμπειρία ζωντανής, ακουστικής μουασικής μπορείς και σύγκρινε με αυτό την αναπαραγωγή ενός συστήματος. Τότε, νομίζω, θα ξέρεις τι είναι η μουσικότητα. Νομίζω είναι απλό. Λ.Σ.Προσωπικά πιστεύω οτι έχει γίνει ένα μεγάλο λάθος στη συζήτηση εξ αρχής. Οι υποκειμενικοί όροι χρησιμοποιούνται για να χαρακτηρίζουν υποκειμενικές καταστάσεις ενω οι αντικειμενικοί χρησιμοποιούνται αντίστοιχα για αντικειμενικές. Η ηχητική συμπεριφορά ενός μηχανήματος αναπαραγωγής είναι προβλέψιμη, μετρήσιμη, και δυνατή να ελεγχθεί. Αν έχουμε τα κυκλωματικά διαγράμματα ενος Krell, ενός Accuphase, ή οποιουδήποτε άλλου ενισχυτή μπορούμε να προβλέψουμε τη συμπεριφορά του συχνοτικά, χρονικά, σε συνήθεις και σε ακραίες συνθήκες. Μπορούμε να δούμε πού "χρωματίζει", αν είναι γρήγορος ή όχι κλπ. Αν δεν τα έχουμε, μπορούμε να τον μετρήσουμε και να αποσαφηνίσουμε πλευρές από τον "ηχητικό χαρακτήρα" του.
Από τα παραπάνω έγω συμπεραίνω ότι τα μηχανήματα αναπαραγωγής έχουν ντετερμινιστική συμπεριφορά, αρα δεν μπορώ να τα χαρακτηρίζω με ασαφείς όρους όπως η "μουσικότητα", εκτός αν δώσω έναν σαφή ορισμό στη μουσικότητα πρώτα. Αν, για παράδειγμα, ως "μουσικότητα" θεωρηθεί η ουδετερότητα, ή η αναπαραγωγή εύηχων αρμονικών ή κάτι άλλο που μετράται ποσοτικά, τότε μπορούμε να μιλήσουμε για "μουσικά" μηχανήματα γενικώς.
Ποτέ η ακρόαση δεν μπορεί να είναι ίδια. Μπορεί να είναι διαφορετικά υπέροχη, αλλά και καθόλου.
Δεν νομίζω να υπάρχει χαϊεντάς που να σου πει το αντίθετο. Είναι τόσο απλό και λογικό. Μου δίνεις την εντύπωση ότι θα πρέπει κάποιος χαϊεντάς να διαφωνεί με την πολύ σωστή άποψή σου. Απορώ γιατί; Λ.Σ.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.