Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

angelo

Senior Member
21 June 2006
473
Αν κάποιος έχει περισσότερες γνώσεις παρακαλώ ας μας ενημερώσει.
 
Μηπως πριν αναρωτηθουμε τι καθοριζει τη μουσικοτητα να δουμε αν συμφωνουμε στο τι ειναι η μουσικοτητα?
 
ίσως έχεις δίκιο αλλά φοβάμαι οτι αν μπούμε σε αυτή τη συζήτηση θα χαθούμε Οι ορισμοί νομίζω είναι το δυσκολότερο και το πιο επικίνδυνο πράγμα
Αν μπούμε σε αυτή διαδικασία ίσως πρέπει να ορίσουμε τι είναι η μουσική!!!! Καταλαβαίνεις . ίσως να το πάρουμε λίγο πιο απλά
 
Μουσικότητα πάντως μπορούμε να βρούμε ακόμη και σε αλυσίδα μηχανημάτων που για κάποιους λόγους χρωματίζουν, η αδυνατούν να ακολουθήσουν το πλήρες συχνοτικό φάσμα (+/-3db), ή ακόμη αν υπάρχει ((…επιμέρους..)…σχετική) παραμόρφωση. Σίγουρα όμως μουσικότητα δεν θα συναντήσουμε σε sets με σφάλμα χρονισμού. Για 'μένα είναι το κυριότερο! -bye-
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Μουσικότητα πάντως μπορούμε να βρούμε ακόμη και σε αλυσίδα μηχανημάτων που για κάποιους λόγους χρωματίζουν, η αδυνατούν να ακολουθήσουν το πλήρες συχνοτικό φάσμα (+/-3db), ή ακόμη αν υπάρχει ((…επιμέρους..)…σχετική) παραμόρφωση. Σίγουρα όμως μουσικότητα δεν θα συναντήσουμε σε sets με σφάλμα χρονισμού. Για 'μένα είναι το κυριότερο! -bye-

και η δική μου άποψη τείνει στο οτι το σημαντικότερο είναι ο χρονισμός, το τέμπο, αλλά πιστεύω οτι, ίσως κατά παράδοξο τρόπο, σε αυτό παίζουν σημαντικό ρόλο οι χαμηλές συχνότητες.
 
Tα κριτήρια μουσικότητας μιας συσκευής δεν μπορεί παρά να είναι τα ίδια με εκείνα μιας επιτυχημένης εκτέλεσης ενός μουσικού έργου. Ο ρυθμός έρχεται πρώτος στο μυαλό, η αίσθηση του μέτρου, καθώς και ο χρωματισμός της κάθε νότας - δυναμικός και τονικός- όπως και ο συγχρονισμός των επί μέρους εκτελεστών. Υπάρχουν εκτελέσεις τεχνικά άρτιες αλλά άψυχες και άλλες που όντως σε φορτίζουν συναισθηματικά. Αυτό που ζητάμε είναι η υψηλή μεταδοτικότητα του περιεχομένου της σύνθεσης. Σχεδόν πάντα, αν ο εκτελεστής δεν νοιώθει το έργο που παίζει, δεν θα μπορέσει και να το μεταδώσει. Αν δεν δώσεις ενέργεια, δεν παίρνεις ενέργεια.
Στο hi-fi κάνουμε συχνά το λάθος να κρίνουμε μια συσκευή προσέχοντας τον ήχο της. Αυτό είναι μέγα λάθος και οδηγεί σε διαστροφή και αλλοτρίωση της ακρόασης. Kαθε συσκευή προτείνει και μια ερμηνεία ενός μουσικού έργου -αναπόφευκτο γεγονός που πηγάζει μέσα από τις ατέλειές της- και γι'αυτό πρέπει να την κρίνουμε ως εκτέλεση και ερμηνεία με τα ίδια κριτήρια που κρίνουμε ένα μουσικό έργο. Mε αυτόν τον τρόπο ξεδιαλύνεις εύκολα το σχεδιαστή που ακούει μουσική από εκείνον που σχεδιάζει μόνο βάσει μετρήσεων και ανόητων όρων όπως το staging.
 
Tα κριτήρια μουσικότητας μιας συσκευής δεν μπορεί παρά να είναι τα ίδια με εκείνα μιας επιτυχημένης εκτέλεσης ενός μουσικού έργου. Ο ρυθμός έρχεται πρώτος στο μυαλό, η αίσθηση του μέτρου, καθώς και ο χρωματισμός της κάθε νότας - δυναμικός και τονικός- όπως και ο συγχρονισμός των επί μέρους εκτελεστών. Υπάρχουν εκτελέσεις τεχνικά άρτιες αλλά άψυχες και άλλες που όντως σε φορτίζουν συναισθηματικά. Αυτό που ζητάμε είναι η υψηλή μεταδοτικότητα του περιεχομένου της σύνθεσης. Σχεδόν πάντα, αν ο εκτελεστής δεν νοιώθει το έργο που παίζει, δεν θα μπορέσει και να το μεταδώσει. Αν δεν δώσεις ενέργεια, δεν παίρνεις ενέργεια.
Στο hi-fi κάνουμε συχνά το λάθος να κρίνουμε μια συσκευή προσέχοντας τον ήχο της. Αυτό είναι μέγα λάθος και οδηγεί σε διαστροφή και αλλοτρίωση της ακρόασης. Kαθε συσκευή προτείνει και μια ερμηνεία ενός μουσικού έργου -αναπόφευκτο γεγονός που πηγάζει μέσα από τις ατέλειές της- και γι'αυτό πρέπει να την κρίνουμε ως εκτέλεση και ερμηνεία με τα ίδια κριτήρια που κρίνουμε ένα μουσικό έργο. Mε αυτόν τον τρόπο ξεδιαλύνεις εύκολα το σχεδιαστή που ακούει μουσική από εκείνον που σχεδιάζει μόνο βάσει μετρήσεων και ανόητων όρων όπως το staging.

απόλυτα σύμφωνος

προσθέτοντας θα μπορούσα να πω οτι αυτό διαχωρίζει και αυτούς που αναζητούν (και άλλοτε περισσότερο και άλλωτε λιγότερο πετυχαίνουν) την ουσία απο αυτούς που καταφεύγουν στον κάθε είδους εντυπωσιασμό
 
Συμφωνώ με τον Πάρι.

Υπάρχουν και ηχογραφήσεις όπου επιτηδευμένα θέλουν να περάσουν μια παγωμένη μουσική αισθητική. Υπάρχει έλλειψη μουσικότητας από τον τρόπο που παίζει ένα σχήμα, μέχρι τον τρόπο ηχογράφησης.
Τα Γερμανικά ηλεκτροποπ έτσι γράφουν.
Στα ψυχρά αυτά δημιουργήματα ,αν τα μηχανήματα μου τα φωτίζουν, τα ζεσταίνουν, τους προσθέτουν συναίσθημα, τότε έχω πρόβλημα.
Από την άλλη είναι αδιανόητο να μη μπορεί ένα σύστημα να αποδώσει την φλόγα κάποιων άλλων ηχογραφήσεων.
Γι αυτό συνέχεια μιλάμε για ουδετερότητα.
Το ιδανικό και χιλιοειπωμένο είναι να μπορεί μια συσκευή να μας μεταφέρει όσο πιο πιστά γίνεται την ατμόσφαιρα που επιθυμεί το γκρουπ,οι ηχολήπτες κ.τ.λ.
Υπάρχουν τέτοιες ηχογραφήσεις.
Δεν ξέρω αν έχετε προσέξει στις περισσότερες άρτιες (hi-end) ηχογραφήσεις λείπει η ψυχή.
Το να ακούω μία κουδούνα εδώ, ένα Hi hat εκεί και λίγα σάλια δεν μου έλεγε ποτέ τίποτα.
 
Εχω την αίσθηση ότι με τον όρο "μουσικότητα" μιας συσκευής , προσθέτουμε άλλο ένα μεταφυσικό / μυστικιστικό στοιχείο στο hi-fi .

Διότι εάν δεχθούμε τον παραλληλισμό με την εκτέλεση ενός μουσικού έργου καθώς και το ότι η "ερμηνεία" της εκτέλεσης και η κατάταξη της σε άρτια , ή γεμάτη πάθος , ή αδιάφορη , ή ψυχρή , σχετίζεται με τον , συνήθως άκρατο , υποκειμενισμό του εκάστοτε ακροατή , θα μεταφέρουμε απλώς τον ίδιο υποκειμενισμό και στις συσκευές , με αποτέλεσμα την πλήρη ασυνεννοησία .

Από την άλλη , μπορεί να κάνω και λάθος...
 
Απάντηση: Re: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

... να πω οτι αυτό διαχωρίζει και αυτούς που αναζητούν (και άλλοτε περισσότερο και άλλωτε λιγότερο πετυχαίνουν) την ουσία απο αυτούς που καταφεύγουν στον κάθε είδους εντυπωσιασμό

Έτσι!, (τα έχουμε ξαναπεί), το πιό εντυπωσιακό στην αναπαραγωγή σε ένα σύστημα είναι να μην υπάρχει τίποτε το εντυπωσιακό.
Κοινώς, το σύστημα να λείπει από την παρέα μουσική-ακροατής! :guitarist:+:ears: =:music-smiley-005:
 
Συμφωνώ απόλυτα με το Βασίλη.

Κάτι όμορφο και ξεκούραστο στο αυτί, που να μπορείς και να το αγνοήσεις.
Μ' αυτό το κριτήριο διάλεξα τα ηχεία μου.
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Εχω την αίσθηση ότι με τον όρο "μουσικότητα" μιας συσκευής , προσθέτουμε άλλο ένα μεταφυσικό / μυστικιστικό στοιχείο στο hi-fi .

...

καιρός ήταν.
 
Δεν ξέρω αν έχετε προσέξει στις περισσότερες άρτιες (hi-end) ηχογραφήσεις λείπει η ψυχή.
Το να ακούω μία κουδούνα εδώ, ένα Hi hat εκεί και λίγα σάλια δεν μου έλεγε ποτέ τίποτα
.

Τυπική περίπτωση ηχολατρείας που ουδεμία σχέση έχει με την τέχνη της μουσικής. Με αυτά και με αυτά, το hi-fi έχει αποκοπεί από τη φυσιολογική ζωή παίρνοντας ειδωλολατρικές διαστάσεις που θα το καταδικάσουν σε μαρασμό.

Εχω την αίσθηση ότι με τον όρο "μουσικότητα" μιας συσκευής , προσθέτουμε άλλο ένα μεταφυσικό / μυστικιστικό στοιχείο στο hi-fi .
Μα η ίδια η έννοια της μουσικής/μουσικότητας είναι έντονα μεταφυσική. Κάποιοι μάλιστα πιστεύουν ότι η επίδραση της μουσικής στον συναισθηματικό και ψυχικό κόσμο του ακροατή είναι απόδειξη της ύπαρξης του Θεού.
Το να ασχολείσαι με μηχανήματα αναπαραγωγής μουσικής χωρίς να λαμβάνεις υπόψιν σου τις γέφυρες που πετούν ανάμεσα στη μουσική και την ψυχή σου, είναι σαν να κρίνεις αυτοκίνητα με το χειρόφρενο τραβηγμένο.
 
1. Βάζουμε τη συσκευή στο κέντρο μιας πεντάλφας.

2. Σφάζουμε έναν κόκκορα πάνω από τη συσκευή, λέγοντας "Δέξου αυτή την προσφορά, ω μεγάλε αρχηγέ του σκότους!"

3. Οπτικοακουστικά εφφέ, τύπου μαύρης μαγείας.

4. Συνδέουμε ξανά τη συσκευή. Αν δεν εκραγεί, θα παίζει κρύσταλλο!

5. Για τα υπόλοιπα κομμάτια του ηχοσυστήματος, επαναλάβατε τα βήματα 1 ως 4.




Υ.Γ. Δεν πιάνει σε ηχεία.
Υ.Γ. 2: Ντοκ, πώς σου φαίνεται;
 
Αυτή ήταν η εκδοχή σατανισμού/μαύρης μαγείας.
Υπάρχουν και εκδοχές λευκής μαγείας, βουντού κλπ, μόνο που είναι πιο περίπλοκες.

Προσοχή! Μη δοκιμάσετε να βουτήξετε τη συσκευή σας σε αγιασμό.