Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Απάντηση: Re: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

και γιά να προλάβω και μερικούς (μιά και είμαι πρωϊνός σήμερα), ακούω από διάφορες πηγές.
βινύλιο, cd, dat, κασέτα (ναι ακόμα - μαγνητόφωνο όχι πλέον), pc, ipod.

Πιό πολλή μουσική με το τελευταίο....

Τώρα, αν πώ ότι ένα ipod μπορεί να παίζει πιο μουσικά από ένα υπερπολύπλοκο, σούπερ ντούπερ σύστημα hi-end, θα μπερδέψω τη συζήτηση ή θα τη διευκολύνω;:grandpa:
 
Χθες μιλούσα στο περιοδικό με αναγνώστη από την επαρχία, εμφανώς μη hi-endά. Μου έλεγε ο άνθρωπος με παράπονο πως τα καλά συστήματα που έχει ακούσει δεν φθάνουν "σε βάθος και σφιχτό ήχο" το μικρό μεγαφωνάκι της τηλεόρασης. Δεν ακούει τις μελωδίες τόσο ξεκάθαρα όσο με αυτό το μικρό σκατουλάκι. Μου έδωσε και μια ενδιαφέρουσα ερμηνεία: φταίει, είπε, που έχουμε πολλές συσκευές, πολλά τροφοδοτικά και πολλά καλώδια ρεύματος.

Παλαιότερα, ενώ ο εγκέφαλός μου πάλευε με το hi-end με ποικίλους τρόπους, πέρασα μια περίοδο φανατικά αντι hi-end. Άκουγα με Playstation και είχα ερωτέυτεί ένα μικρό φορητό της Philips, στο οποίο μάλιστα είχα βάλει εσωτερικά καλώδιο DNM! Αισθανόμουν ότι η ελάχιστη διαδρομή σήματος έκανε καλό...ναι, θα το πω...στη μουσικότητα. Το όραμά μου τότε ήταν ένα τεχνολογικό επίτευγμα χωρίς κινητά μέρη που θα κάνει όλη τη δουλειά ενός συστήματος και θα δουλεύει με ελάχιστη ενέργεια.
Μπορεί οι hi-endάδες να πωρωνόμαστε με τη μεγέθυνση, αλλά και η σμίκρυνση έχει τις δικές της χάρες.
 
Αν μπορούσαμε να ιεραρχήσουμε την σπουδαιότητα των παραμέτρων, θα βγάζαμε εύκολα κάποια άκρη. Οι μικρές διαδρομές σήματος είναι σημαντικές, ωστόσο μπορεί ο εν λόγω αναγνώστης να έχει πιο πολύ δίκιο από όλους: μπορεί δηλαδή να τίθεται κάποιο θέμα "συγχρονισμού" ενέργειας ανάμεσα στα τροφοδοτικά των ανεξάρτητων συσκευών και να χαλάει το γλυκό.
 
Διότι, τελικά, το γλυκό είναι χαλασμένο ή μήπως όχι; όλα σχεδόν τα ουδέτερα είναι κλινικά και όλα σχεδόν τα ευφωνικά είναι χρωματισμένα. Το πρόβλημά μου είναι ότι δεν μπορώ πια να ακούσω σύστημα και να μην του βρω πέντε λάθη που να με ενοχλούν. Ζηλεύω έτσι την ανιψιά μου που δεν βγάζει το iPod από τα αυτιά της, το οποίο δεν με ενοχλεί γιατί έχει μικροσκοπικό ήχο και κρύβεται -έχει σχεδιαστεί έτσι. Διαφωνώ με τη λογική αυτή, μεν, αλλά η δουλειά γίνεται. Αμάν πια με αυτή τη μεγέθυνση, τείνω να πιστέψω ότι αποτελεί καθαρό δείγμα αλαζονίας της δυτικής κοινωνίας
 
Δηλαδή είναι πιθανόν η καλύτερη λύση να είναι το "όλα σε ένα;"
Διόλου άσχημο.


Αυτό πάντως περί μεγέθυνσης - αλαζονείας έχει μια βάση. Μόνο τα αμερικάνικα μηχανήματα να κοιτάξει κανείς (ειδικά ηχεία και τελικούς), φαίνεται...
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

μα δεν είπα οτι δεν εκστασιάζομαι.
εκστασιάζομαι μιά χαρά με τα mp3 διότι η στιγμή είναι εκείνη και η διάθεση που βοηθούν.
Όταν σκεφτώ ότι πρέπει να ανοίξω 40 διακόπτες, να ζεστάνω 10 συσκευές, και να διαλέξω ποιός δίσκος θα μου δώσει την καλύτερη εικόνα γιά να ακούσω το σύστημα (και τα λεφτάκια μου να άδουν όπως έγραφε ο Ήχος κάποτε στο 1ο του τεύχος) καλύτερα το αφήνω και μένω και τη βρίσκω με το ipod.

Αλλοίμονο σ αυτούς που δεν κατάλαβαν ότι η μουσική άλλαξε (γιά να κουοτάρω τον Ντοκατζή) αλλά τα συστήματα αναπαραγωγής άλλαξαν

Όπως τη βρίσκει ο καθένας, ΑΛΛΑ τί δουλιά έχει το ipod στην hi-end!! Επίσης που κολάνε οι 40 διακόπτες και το ζέσταμα 10 συσκευών! για να ακούσουμε ένα δίσκο ή cd;
Δεν είναι και δα τόσο δύσκολο να βρούμε ένα δίσκο για να τη βρούμε! Αλλά όπως είπα, όπως τη βρίσκει ο καθένας. Καμία αντίρρηση. Λ.Σ.
 
Χμμ. Αναφέρεστε για μουσικότητα γενικά και αόριστα πράγμα το οποίο με ξενίζει αφάνταστα.. Εξ όσων γνωρίζω η μουσικότητα είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό γνώρισμα κάποιου μουσικού οργάνου. Πχ λέω, αυτό είναι ένα βιολί έξοχης μουσικότητας, η αν θέλετε να το πω αλλιώς η ποιότητα τόνου που χαρακτηρίζει κάθε μουσικό όργανο. Συμφωνείτε? :grandpa: Εφόσον λοιπόν συμφωνείτε πρέπει να παραδεχτείτε ότι αυτός ο όρος αυτός σε ότι αφορά τα συστήματα αναπαραγωγής ήχου είναι τουλάχιστον άστοχος. :argue:

Είμαι λοιπόν απόλυτα σίγουρος ότι στο παρόν θέμα δεν ασχολείστε με το τι είναι μουσικότητα και τι την καθορίζει αλλά με τα χαρακτηριστικά εκείνα μιας συσκευής τα οποία τις δίνουν κάποια ιδιαίτερα γνωρίσματα όπως είναι οι γλυκές χροιές και οι ζεστασιά, και χρωματισμός κάποιας νότας (χρησιμοποιώ δικές σας ορολογίες) :guitarist:

Θεωρώ λοιπόν ότι οι απάντηση στο ερώτημα δόθηκε τον Μ.Τζωρτζάκη την οποία παραθέτω πιο κάτω
-------------------------------------------------------------------------
Ξέρεις επίσης οτι το σήκωμα τών 1000-1500Hz μαζί με ένα καλό δέσιμο στο X κάποιο πρώϊμο καμπύλωμα μετά τα 13KHz και κάπως χαμηλό /οριακό DF , αποτελούσε ΠΑΝΤΑ τήν συνταγή επιτυχίας - μουσικότητας με τήν ευρεία εννοια που τής έχει αποδοθεί απο ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ τού κόσμου και οχι μόνον
-------------------------------------------------------------------------
Είναι λοιπόν φανερό ότι μια συσκευή με αυτά τα χαρακτηριστικά και άλλους τόσους χρωματισμούς προσδίδει το συναίσθημα τις γλυκές χροιές ζεστασιά δυναμικούς και μη χρωματισμούς κάποιας οι πολλών νότων. :flipout:

Σας χαιρετώ καλή συνέχεια και καλά ξεμπερδέματα

:grinning-smiley-043
 
όχι δεν θα το βάλω το ipod στην hiend, όχι γιά να μη σας στεναχωρήσω (άλλωσε ο Wilson το έβαλε) αλλά επειδή επιμένω να μην δέχομαι το Hiend, άρα δεν γνωρίζω που είναι, άρα δεν βάζω εκεί που δεν γνωρίζω το ipod.....

εγώ γνωρίζω hifi, τα είπαμε αυτά......

τώρα γιά διακόπτες και μηχανήματα, μικρή υπερβολή
να μετρήσω.....
8 διακόπτες
7 μηχανήματα.
αυτά γιά άκουσμα cd. Και το cd θέλει αποδεδειγμένα 40 λεπτά....

Αν ακούσουμε βινύλιο + δυό διακόπτες, δυό συσκευές.

όταν είχα και ενεργό κρος μερικοί ακόμα...

Με το ipod ακούω με ένα διακόπτη και χωρίς ζέσταμα.

Διαπίστωση αγαπητέ μου.
Για τον εαυτό μου και μόνο.
Και φυσικά όχι κανόνας γιά τους υπόλοιπους....

Είπα:
όταν ανοίγω όλους τους διακόπτες κλπ, θα ακούσω κατά κανόνα σχεδόν 5-10 δίσκους γιά να δω αν άλλαξε κάτι.
Με το ipod γεμίζω, αδειάζω, ακούω.
Διαπίστωση.
Θλιβερή (ή ευχάριστη - αναλόγως ποιός το βλέπει και από που) μεν, διαπίστωση δε
 
Δηλαδή είναι πιθανόν η καλύτερη λύση να είναι το "όλα σε ένα;"

Ίσως είναι και ιδέα μου αλλά πλέον όλο και περισσότεροι high-end κατασκευαστές παρουσιάζουν ακριβούς ολοκληρωμένους με DAC κλπ όλα μέσα σε ένα κουτί. Δεν ξέρω πάντως αν το κάνουν γιατί είναι "καλύτερα" έτσι ή απλά επειδή πουλάει ξανά ο ολοκληρωμένος λόγω WAF ή κάτι τέτοιο..
 
Αν μπορούσαμε να ιεραρχήσουμε την σπουδαιότητα των παραμέτρων, θα βγάζαμε εύκολα κάποια άκρη. Οι μικρές διαδρομές σήματος είναι σημαντικές, ωστόσο μπορεί ο εν λόγω αναγνώστης να έχει πιο πολύ δίκιο από όλους: μπορεί δηλαδή να τίθεται κάποιο θέμα "συγχρονισμού" ενέργειας ανάμεσα στα τροφοδοτικά των ανεξάρτητων συσκευών και να χαλάει το γλυκό.

Όσο περίεργο και να ακούγεται, είναι μάλλον σημαντικός παράγων ο συγχρονισμός ρεύματος στην τροφοδοσία. Το είχα παρατηρήσει άπειρες φορές σε σύστημα φίλου (B.A.T pro & τελικό με τα Harbeth 7II), όπου σε διαφορετικές στιγμές εκκίνησης ο ήχος άλλαζε δραματικά. Έχω την υποψία πως πρόκειται απλά για την διαφορετική χρονική θέση στην ημιτονοειδή (των 50Hz) την στιγμή εκκίνησης τον συσκευών. Χωρίς να έχει πειραχτεί κάτι άλλο, σε επανάληψη εκκίνησης, αυτή η διαφορά επανερχόταν ή εξαφανιζόταν τυχαία!

Χθες μιλούσα στο περιοδικό με αναγνώστη από την επαρχία, εμφανώς μη hi-endά. Μου έλεγε ο άνθρωπος με παράπονο πως τα καλά συστήματα που έχει ακούσει δεν φθάνουν "σε βάθος και σφιχτό ήχο" το μικρό μεγαφωνάκι της τηλεόρασης. Δεν ακούει τις μελωδίες τόσο ξεκάθαρα όσο με αυτό το μικρό σκατουλάκι. Μου έδωσε και μια ενδιαφέρουσα ερμηνεία: φταίει, είπε, που έχουμε πολλές συσκευές, πολλά τροφοδοτικά και πολλά καλώδια ρεύματος.
Λογικό δεν είναι? Η απλότητα και η αμεσότητα του ενός μεγαφώνου δεν συγκρίνονται με τίποτε.
Το ζόρι αρχίζει όταν τα παραπάνω τα ζητήσουμε με εντάσεις ρεαλιστικές και μάλιστα σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων των οργάνων που αναπαράγονται.
 
...τα καλά συστήματα που έχει ακούσει δεν φθάνουν "σε βάθος και σφιχτό ήχο" το μικρό μεγαφωνάκι της τηλεόρασης....

...Λογικό δεν είναι? Η απλότητα και η αμεσότητα του ενός μεγαφώνου δεν συγκρίνονται με τίποτε
...

Καλά και η ντουντούκα στις διαδηλώσεις της ΓΣΕΕ έχει έναν καθαρό ήχο και δίνει κάτι χροιές στη φωνή άλλο πράγμα -bye-
 
...τα καλά συστήματα που έχει ακούσει δεν φθάνουν "σε βάθος και σφιχτό ήχο" το μικρό μεγαφωνάκι της τηλεόρασης....

...Λογικό δεν είναι? Η απλότητα και η αμεσότητα του ενός μεγαφώνου δεν συγκρίνονται με τίποτε
...

Καλά και η ντουντούκα στις διαδηλώσεις της ΓΣΕΕ έχει έναν καθαρό ήχο και δίνει κάτι χροιές στη φωνή άλλο πράγμα -bye-

Μήπως να οργανώναμε από'δώ και πέρα τα συγκριτικά στον δρόμο?
Μπορεί, έτσι, να βρίσκαμε μηχανάκια με σωστό ήχο, αλλά να παίρναμε και καμιά αύξηση:flipout: :flipout: :flipout:
 
Όπως επίσης και η ντουντούκα του αθίγγανου που πουλάει "πατάτε" και του παλιατζή.
Του μανάβη υστερεί λίγο στα μαρούλια και τα ραπανάκια αλλά στις τομάτες είναι υπέροχη
 
Όπως επίσης και η ντουντούκα του αθίγγανου που πουλάει "πατάτε" και του παλιατζή.
Του μανάβη υστερεί λίγο στα μαρούλια και τα ραπανάκια αλλά στις τομάτες είναι υπέροχη
Και ένα offtopic:
Η χοντρή κυρία στέκει όρθια στην βρεγμένη άμμο και φωνάζει στον λουόμενο μελαψό κύριο: Καλέ κύριε…πατάτε???
Και αυτός: Όχι κυρία…κασέτε!!! :flipout:
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Όσο περίεργο και να ακούγεται, είναι μάλλον σημαντικός παράγων ο συγχρονισμός ρεύματος στην τροφοδοσία. Το είχα παρατηρήσει άπειρες φορές σε σύστημα φίλου (B.A.T pro & τελικό με τα Harbeth 7II), όπου σε διαφορετικές στιγμές εκκίνησης ο ήχος άλλαζε δραματικά. Έχω την υποψία πως πρόκειται απλά για την διαφορετική χρονική θέση στην ημιτονοειδή (των 50Hz) την στιγμή εκκίνησης τον συσκευών. Χωρίς να έχει πειραχτεί κάτι άλλο, σε επανάληψη εκκίνησης, αυτή η διαφορά επανερχόταν ή εξαφανιζόταν τυχαία!
Λογικό δεν είναι? Η απλότητα και η αμεσότητα του ενός μεγαφώνου δεν συγκρίνονται με τίποτε.
Το ζόρι αρχίζει όταν τα παραπάνω τα ζητήσουμε με εντάσεις ρεαλιστικές και μάλιστα σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων των οργάνων που αναπαράγονται.
Βασίλη υπάρχει και η 'λύση' Soundlab. Ένας δρόμο, ένα 'μεγάφωνο'. Ηλεκτροστατικό πάνελ, χωρίς καμπίνες, σε διάφορα μεγέθη και τιμές. Παίζει τα πάντα και δεν αστιεύεται. Αυτό και δεν είναι αμεσότητα και απλότητα. Εσύ τα άκουσες κάποτε. Πού να τα ακούσεις τώρα! Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Όσο περίεργο και να ακούγεται, είναι μάλλον σημαντικός παράγων ο συγχρονισμός ρεύματος στην τροφοδοσία. Το είχα παρατηρήσει άπειρες φορές σε σύστημα φίλου (B.A.T pro & τελικό με τα Harbeth 7II), όπου σε διαφορετικές στιγμές εκκίνησης ο ήχος άλλαζε δραματικά. Έχω την υποψία πως πρόκειται απλά για την διαφορετική χρονική θέση στην ημιτονοειδή (των 50Hz) την στιγμή εκκίνησης τον συσκευών. Χωρίς να έχει πειραχτεί κάτι άλλο, σε επανάληψη εκκίνησης, αυτή η διαφορά επανερχόταν ή εξαφανιζόταν τυχαία!

Λογικό δεν είναι? Η απλότητα και η αμεσότητα του ενός μεγαφώνου δεν συγκρίνονται με τίποτε.
Το ζόρι αρχίζει όταν τα παραπάνω τα ζητήσουμε με εντάσεις ρεαλιστικές και μάλιστα σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων των οργάνων που αναπαράγονται.
Και κάτι ακόμα. Τα Soundlab δεν ζορίζονται στις εντάσεις και αναπαράγουν όλο τα φάσμα των συχνοτήτων. Λ.Σ.
 
Μπορείτε να κάνετε ένα πείραμα;
Bγάλτε το καλώδιο ρεύματος από το player και ξαναβάλτε το αμέσως.
Aκούστε το ίδιο κομμάτι με προσοχή.
Τι παρατήρηση κάνατε;
 
Απάντηση: Re: Τι καθορίζει την μουσικότητα μιας συσκευής?

Πχ λέω, αυτό είναι ένα βιολί έξοχης μουσικότητας, η αν θέλετε να το πω αλλιώς η ποιότητα τόνου που χαρακτηρίζει κάθε μουσικό όργανο. Συμφωνείτε? :grandpa: Εφόσον λοιπόν συμφωνείτε πρέπει να παραδεχτείτε ότι αυτός ο όρος αυτός σε ότι αφορά τα συστήματα αναπαραγωγής ήχου είναι τουλάχιστον άστοχος. :argue:

Είμαι λοιπόν απόλυτα σίγουρος ότι στο παρόν θέμα δεν ασχολείστε με το τι είναι μουσικότητα και τι την καθορίζει αλλά με τα χαρακτηριστικά εκείνα μιας συσκευής τα οποία τις δίνουν κάποια ιδιαίτερα γνωρίσματα όπως είναι οι γλυκές χροιές και οι ζεστασιά, και χρωματισμός κάποιας νότας (χρησιμοποιώ δικές σας ορολογίες) :guitarist:

Θεωρώ λοιπόν ότι οι απάντηση στο ερώτημα δόθηκε τον Μ.Τζωρτζάκη την οποία παραθέτω πιο κάτω
-------------------------------------------------------------------------
Ξέρεις επίσης οτι το σήκωμα τών 1000-1500Hz μαζί με ένα καλό δέσιμο στο X κάποιο πρώϊμο καμπύλωμα μετά τα 13KHz και κάπως χαμηλό /οριακό DF , αποτελούσε ΠΑΝΤΑ τήν συνταγή επιτυχίας - μουσικότητας με τήν ευρεία εννοια που τής έχει αποδοθεί απο ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ τού κόσμου και οχι μόνον
-------------------------------------------------------------------------
Είναι λοιπόν φανερό ότι μια συσκευή με αυτά τα χαρακτηριστικά και άλλους τόσους χρωματισμούς προσδίδει το συναίσθημα τις γλυκές χροιές ζεστασιά δυναμικούς και μη χρωματισμούς κάποιας οι πολλών νότων. :flipout:

Σας χαιρετώ καλή συνέχεια και καλά ξεμπερδέματα

:grinning-smiley-043


Για το ίδιο πράγμα μιλάμε: την ποιότητα του τόνου που είναι σε θέση να αναπαράγει ένα σύστημα. Ανέφερα σε προηγούμενο post ότι ένα σύστημα οφείλει να διατηρεί τους τόνους των οργάνων, δηλαδή να δίνει με ακρίβεια τη θεμελιώδη και τις αρμονικές συχνότητες της κάθε νότας κάθε οργάνου. Δυστυχώς, δεν υπάρχει μέτρηση που να το δείχνει αυτό και οι μετρήσεις απόκρισης απλά τσεκάρουν ότι ένα σύστημα μπορεί να περάσει όλες τις συχνότητες.
Σε καμία περίπτωση δεν εγγυώνται αυτές οι μετρήσεις ότι όλες οι αρμονικές της νότας και μόνο αυτές θα τοποθετηθούν [/U]ακριβώς[/U] στις συχνότητες που πρέπει και με τη στάθμη που πρέπει.
Η συνταγή που ανέφερε ο ΜΤΖ είναι για να ακούγονται τα πράγματα ευφωνικά, που είναι τελείως άλλο πράγμα από το παραπάνω. Είναι μια απλή συνταγή όπως και η αντίθετή της, αυτής της "ουδετερότητας", που απλώς αποστειρώνει τον ήχο.
Δεν βρίσκω γιατί να είναι άστοχη η κουβέντα μας. Τώρα, αν το φιλοσοφήσαμε λίγο παραπάνω, αυτό είναι ένα ευτυχές χαρακτηριστικό της φυλής μας και πάντα βοηθάει να βγει μια άκρη.