Tι παραλάβαμε σήμερα..

Εγώ ακόμη να καταλάβω πως λειτουργεί....
Απλα μαρκαρει. Οι ξυλουργοι το χρησιμοπιουν για να μαρκαρουν το ξυλο στο σημειο που θα σκαψουν μετα με το σκαρπελο ωστε να κανουν υποδοχη. Στην οργανοποιια με αυτο μαρκαρουν περιμετρικα τα οργανα , τα σκαβουν και μετα περνανε αλλο φιλετο ξυλου.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
στο λινέλαιο μπορείς να προσθέσεις ότι χρώμα θες, ακόμη και μίνιο (για άλλες καταστάσεις όχι για αυτά που κάνουμε εμείς)
επίσης για να μην μυρίζει ή για να μυρίζει όμορφα μετά, μπορείς να προσθέσεις αιθέρια έλαια, κάθεσαι στο τραπέζι και σου έρχεται μυρωδιά από πορτοκάλι, λεμόνι κλπ
 
Re: Απάντηση: Tι παραλάβαμε σήμερα..

στο λινέλαιο μπορείς να προσθέσεις ότι χρώμα θες, ακόμη και μίνιο (για άλλες καταστάσεις όχι για αυτά που κάνουμε εμείς)
επίσης για να μην μυρίζει ή για να μυρίζει όμορφα μετά, μπορείς να προσθέσεις αιθέρια έλαια, κάθεσαι στο τραπέζι και σου έρχεται μυρωδιά από πορτοκάλι, λεμόνι κλπ

Εννοεις οτι μπορω να προσθεσω βερνικι χρωματος (oχι υδατοδιαλυτο) στο ωμο λινελαιο, μαζι με στεγνωτικο βερνικιου?
Εχω (δωρο μου εκαναν πριν κανα χρονο) καποια αιθερια ελαια που τα βαζουν για να αρωματιζουν το σπιτι (αυτα που βαζεις ενα ρεσω απο κατω), αυτα κανουν?

Να εισαι σιγουρος για τις απαντησεις σου Σωτηρη, γιατι θα τα δοκιμασω ολα αυτα που θα πεις :))
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Tι παραλάβαμε σήμερα..

Παναγιώτη άοσμο είναι :)
Απλά δε χρωματίζει το ξύλο αλλά αναδικνύει το φυσικό του χρώμα. Δε ξέρω αν μπορείς να προσθέσεις κάνα χρώμα λαδιού για να το χρωματίσεις. Ισως το δοκιμάσω σε κάποια φάση.

Σε ευχαριστούμε (και η Μαρία)
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Tι παραλάβαμε σήμερα..

Εννοεις οτι μπορω να προσθεσω βερνικι χρωματος (oχι υδατοδιαλυτο) στο ωμο λινελαιο, μαζι με στεγνωτικο βερνικιου?
Εχω (δωρο μου εκαναν πριν κανα χρονο) καποια αιθερια ελαια που τα βαζουν για να αρωματιζουν το σπιτι (αυτα που βαζεις ενα ρεσω απο κατω), αυτα κανουν?

Να εισαι σιγουρος για τις απαντησεις σου Σωτηρη, γιατι θα τα δοκιμασω ολα αυτα που θα πεις :))
Είμαι σίγουρος πως το λινέλαιο ως συνθετικό των χρωμάτων μπορεί να αναμιχθεί με αυτά (είτε με έτοιμα χρώματα τα οποία περιέχουν λάδι οπότε θέλει μικρή ποσότητα από λινέλαιο, είτε είναι σε σκόνες οπότε με το λινέλαιο κάνουμε μία πάστα την οποία την αραιώνουμε με νέφτι σε διαφορετικές αναλογίες ανάλογα το χρώμα και του εάν θέλουμε πολλές λεπτές στρώσεις ή λιγότερες παχύτερες).
π.χ, η ψημένη ώχρα θέλει περίπου 40% λάδι ( Λινέλαιο ) ενώ τό μπλέ τού κοβαλτίου από 50% μέχρι καί 140% , συνήθως 100% .

Το λινέλαιο αποτελεί το βασικό συστατικό των ελαιοχρωμάτων και των ασταριών. Κυριότερη του ιδιότητα, είναι η ξήρανση του από την επιφάνεια προς το βάθος, όταν έρχεται σε επαφή με το οξυγόνο του περιβάλλοντος. Για το λόγο αυτό, οι στρώσεις των ελαιοχρωμάτων πρέπει να είναι λεπτού πάχους, αλλά και η κάθε μια από αυτές να εφαρμόζεται μετά την ξήρανση της προηγούμενης. Χρησιμοποιείται είτε ωμό είτε βρασμένο.

Η ξήρανση του ωμού λινελαίου δεν πρέπει να ξεπερνά τις 36 ώρες. Το ωμό λινέλαιο σε σύγκριση με το βρασμένο δεν σκουραίνει πολύ το χρωματισμό και δεν «ζαρώνει» ή «φουσκαλιάζει» τη χρωματική στρώση της επιφάνειας (φαντάσου λίγο πιο σκούρο από το πως γίνεται το καθαρό ξύλο όταν βραχεί). Απαγορεύεται η χρήση του σε πορώδεις επιφάνειες (τούβλα, κεραμίδια, καινούργια επιχρίσματα κτλ), ενώ επιβάλλεται η χρήση του στην παρασκευή των ασταριών.

Το βρασμένο λινέλαιο είναι αρκετά σκουρότερο από το ωμό, αλλά όπως και αυτό, επιταχύνει την ξήρανση (24 h - 26 h) του χρωματισμού και αυξάνει την ελαστικότητα του. Παράγεται με θέρμανση μίγματος ωμού λινελαίου και μικρής ποσότητας στεγνωτικού υλικού και χρησιμοποιείται για εξωτερικούς χρωματισμούς (σε ποσοστό 25% -33% του ωμού), ή όπου απαιτείται η επιτάχυνση της ξήρανσης. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούνται και στερεωτικές ουσίες.

Πάμε τώρα στα βερνίκια,
Τα συνήθη βερνίκια είναι άχρωμα παρασκευάσματα σε υγρή διάφανη μορφή, τα οποία σχηματίζουν στην επιφάνεια λεπτή μεμβράνη, που δεν μεταβάλλει την φυσική της αίσθηση (π.χ. ξύλινη επιφάνεια) ή την αρχική της απόχρωση (π.χ. ελαιοχρωματισμένη επιφάνεια). Υπάρχουν επίσης και έγχρωμα βερνίκια που περιέχουν ειδικές συμβατές χρωστικές ουσίες, τα οποία χρησιμοποιούνται συνήθως για τη συντήρηση ή για την επίτευξη ομοιόμορφης εμφάνισης ήδη βερνικωμένων επιφανειών.

Τα βερνίκια εφαρμόζονται σε λεπτότατα στρώματα (φιλμ) και πρέπει να εμφανίζουν ελαστικότητα προς αποφυγή δημιουργίας σχισμών (να μην σπάνε).

Βερνίκια που προορίζονται για εφαρμογή σε εξωτερικές επιφάνειες πρέπει να αντέχουν στις καιρικές συνθήκες.

Διακρίνουμε τις εξής βασικές κατηγορίες βερνικιών :

α./. Τα ελαιώδη (λαδερά) βερνίκια παρασκευάζονται από λινέλαιο και από μικρή ποσότητα στεγνωτικού. Τα ελαιώδη βερνίκια είναι κατάλληλα για εξωτερική χρήση ενώ για τις εσωτερικές χρήσεις προτιμώνται ελαιώδη βερνίκια με μικρότερη περιεκτικότητα λινέλαιου και περισσότερο νέφτι.

β./. Τα πτητικά βερνίκια (νεφτιού, οινοπνεύματος κτλ), έχουν μικρότερη ελαστικότητα έναντι των ελαιωδών γι αυτό και χρησιμοποιούνται για τις εσωτερικές επιφάνειες.

γ./. Τα πλαστικά βερνίκια παρασκευάζονται από συνθετικές ρητίνες και με κατάλληλο, κατά περίπτωση (ανάλογα με το είδος της συνθετικής ρητίνης), οργανικό διαλύτη.

δ./. Τα βερνίκια ντούκο παρασκευάζονται από παράγωγα της κυτταρίνης και διαλύονται μέσα σε οργανικούς διαλύτες. Αυτά διακρίνονται για τη μεγάλη αντοχή και ελαστικότητα τους. Οι μεμβράνες που σχηματίζουν ξηραίνονται ταχύτατα μόνο στον αέρα και στεγνώνουν πολύ γρήγορα.

εμάς μας ενδιαφέρουν τα α./. και β./.

Λινέλαιο μπορεί να προστεθεί ακόμη και στον στόκο πριν στοκάρουμε ένα τοίχο, γενικά οι χρήσεις του είναι πολλές, ακόμη και στο αμάξι εάν έχει κολλήσει πίσσα, αρχικά την μαλακώνουμε με λινέλαιο και μετά την αφαιρούμε σκουπίζοντάς της με πανί εμποτισμένο με λινέλαιο.



και ναι μπορεί να αρωματιστεί με αιθέριο έλαιο (μιλάμε για σταγόνες όχι ποσότητα), για να αποδίδει ένα άρωμα στο χώρο.


(ο προπάππους της πρώην γυναίκας μου ήταν ονομαστός αγιογράφος και του έστελναν βυζαντινές εικόνες να τις αντιγράψει για να μοιραστούν στις εκκλησίες, και άφησε γραπτές οδηγίες για κατασκευή χρωμάτων με φυσικούς τρόπους, έχει ξεμείνει και στο παλιό αρχοντικό ένα βυζαντινό τρίπτυχο)
 
Nα'σαι καλα για τον χρονο σου και για το πληροφοριακοτατο ποστ!! Thanks man!! :2thumb22sup:

Kαι η μητερα μου ζωγραφος ειναι με εξειδικευση στην Βυζαντινη Αγιογραφια!! Ισως της κανω καμμια ερωτηση αμα γυρισω Αθηνα :))
 
Σίγουρα αποθήκευση για μελλοντικές αναφορές. Με αυτό το μπάχαλο στο φόρουμ άντε να ξέρεις ότι υπάρχει στο "τι παραλάβαμε σήμερα "
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Tι παραλάβαμε σήμερα..

Είμαι σίγουρος πως το λινέλαιο ως συνθετικό των χρωμάτων μπορεί να αναμιχθεί με αυτά (είτε με έτοιμα χρώματα τα οποία περιέχουν λάδι οπότε θέλει μικρή ποσότητα από λινέλαιο, είτε είναι σε σκόνες οπότε με το λινέλαιο κάνουμε μία πάστα την οποία την αραιώνουμε με νέφτι σε διαφορετικές αναλογίες ανάλογα το χρώμα και του εάν θέλουμε πολλές λεπτές στρώσεις ή λιγότερες παχύτερες).
π.χ, η ψημένη ώχρα θέλει περίπου 40% λάδι ( Λινέλαιο ) ενώ τό μπλέ τού κοβαλτίου από 50% μέχρι καί 140% , συνήθως 100% .

Το λινέλαιο αποτελεί το βασικό συστατικό των ελαιοχρωμάτων και των ασταριών. Κυριότερη του ιδιότητα, είναι η ξήρανση του από την επιφάνεια προς το βάθος, όταν έρχεται σε επαφή με το οξυγόνο του περιβάλλοντος. Για το λόγο αυτό, οι στρώσεις των ελαιοχρωμάτων πρέπει να είναι λεπτού πάχους, αλλά και η κάθε μια από αυτές να εφαρμόζεται μετά την ξήρανση της προηγούμενης. Χρησιμοποιείται είτε ωμό είτε βρασμένο.

Η ξήρανση του ωμού λινελαίου δεν πρέπει να ξεπερνά τις 36 ώρες. Το ωμό λινέλαιο σε σύγκριση με το βρασμένο δεν σκουραίνει πολύ το χρωματισμό και δεν «ζαρώνει» ή «φουσκαλιάζει» τη χρωματική στρώση της επιφάνειας (φαντάσου λίγο πιο σκούρο από το πως γίνεται το καθαρό ξύλο όταν βραχεί). Απαγορεύεται η χρήση του σε πορώδεις επιφάνειες (τούβλα, κεραμίδια, καινούργια επιχρίσματα κτλ), ενώ επιβάλλεται η χρήση του στην παρασκευή των ασταριών.

Το βρασμένο λινέλαιο είναι αρκετά σκουρότερο από το ωμό, αλλά όπως και αυτό, επιταχύνει την ξήρανση (24 h - 26 h) του χρωματισμού και αυξάνει την ελαστικότητα του. Παράγεται με θέρμανση μίγματος ωμού λινελαίου και μικρής ποσότητας στεγνωτικού υλικού και χρησιμοποιείται για εξωτερικούς χρωματισμούς (σε ποσοστό 25% -33% του ωμού), ή όπου απαιτείται η επιτάχυνση της ξήρανσης. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούνται και στερεωτικές ουσίες.

Πάμε τώρα στα βερνίκια,
Τα συνήθη βερνίκια είναι άχρωμα παρασκευάσματα σε υγρή διάφανη μορφή, τα οποία σχηματίζουν στην επιφάνεια λεπτή μεμβράνη, που δεν μεταβάλλει την φυσική της αίσθηση (π.χ. ξύλινη επιφάνεια) ή την αρχική της απόχρωση (π.χ. ελαιοχρωματισμένη επιφάνεια). Υπάρχουν επίσης και έγχρωμα βερνίκια που περιέχουν ειδικές συμβατές χρωστικές ουσίες, τα οποία χρησιμοποιούνται συνήθως για τη συντήρηση ή για την επίτευξη ομοιόμορφης εμφάνισης ήδη βερνικωμένων επιφανειών.

Τα βερνίκια εφαρμόζονται σε λεπτότατα στρώματα (φιλμ) και πρέπει να εμφανίζουν ελαστικότητα προς αποφυγή δημιουργίας σχισμών (να μην σπάνε).

Βερνίκια που προορίζονται για εφαρμογή σε εξωτερικές επιφάνειες πρέπει να αντέχουν στις καιρικές συνθήκες.

Διακρίνουμε τις εξής βασικές κατηγορίες βερνικιών :

α./. Τα ελαιώδη (λαδερά) βερνίκια παρασκευάζονται από λινέλαιο και από μικρή ποσότητα στεγνωτικού. Τα ελαιώδη βερνίκια είναι κατάλληλα για εξωτερική χρήση ενώ για τις εσωτερικές χρήσεις προτιμώνται ελαιώδη βερνίκια με μικρότερη περιεκτικότητα λινέλαιου και περισσότερο νέφτι.

β./. Τα πτητικά βερνίκια (νεφτιού, οινοπνεύματος κτλ), έχουν μικρότερη ελαστικότητα έναντι των ελαιωδών γι αυτό και χρησιμοποιούνται για τις εσωτερικές επιφάνειες.

γ./. Τα πλαστικά βερνίκια παρασκευάζονται από συνθετικές ρητίνες και με κατάλληλο, κατά περίπτωση (ανάλογα με το είδος της συνθετικής ρητίνης), οργανικό διαλύτη.

δ./. Τα βερνίκια ντούκο παρασκευάζονται από παράγωγα της κυτταρίνης και διαλύονται μέσα σε οργανικούς διαλύτες. Αυτά διακρίνονται για τη μεγάλη αντοχή και ελαστικότητα τους. Οι μεμβράνες που σχηματίζουν ξηραίνονται ταχύτατα μόνο στον αέρα και στεγνώνουν πολύ γρήγορα.

εμάς μας ενδιαφέρουν τα α./. και β./.

Λινέλαιο μπορεί να προστεθεί ακόμη και στον στόκο πριν στοκάρουμε ένα τοίχο, γενικά οι χρήσεις του είναι πολλές, ακόμη και στο αμάξι εάν έχει κολλήσει πίσσα, αρχικά την μαλακώνουμε με λινέλαιο και μετά την αφαιρούμε σκουπίζοντάς της με πανί εμποτισμένο με λινέλαιο.



και ναι μπορεί να αρωματιστεί με αιθέριο έλαιο (μιλάμε για σταγόνες όχι ποσότητα), για να αποδίδει ένα άρωμα στο χώρο.


(ο προπάππους της πρώην γυναίκας μου ήταν ονομαστός αγιογράφος και του έστελναν βυζαντινές εικόνες να τις αντιγράψει για να μοιραστούν στις εκκλησίες, και άφησε γραπτές οδηγίες για κατασκευή χρωμάτων με φυσικούς τρόπους, έχει ξεμείνει και στο παλιό αρχοντικό ένα βυζαντινό τρίπτυχο)

Τα σεβη μου Σωτηρη.Καταιγισμος ουσιαστικης πληροφοριας.
 
Καλοφαγωτες οι μπαταριες Αγαπη...


Νικο γιατι δεν θα δουμε το makita? τι εγινε?


Αυτη την einhell δεν τη συμπαθησα ποτε...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---


imgurl

4 λιτρα, τι να κανω που δεν βρηκα μικροτερη συσκευασια...θα το εχω για χρονια πολλα...
Αλλα τελικα τι ειναι αυτο το λινελαιο.
Ομως και απαιτει τετοια μετρα προφυλαξης. Αν δεν ηταν ωμο, αλλα το αλλο τι θα επρεπε να κανουμε?

Νεκτάριε καλό θα ήταν, μία που θα το κρατήσεις πολύ καιρό, να το μεταγγίσεις σε γυάλινο αδιαφανές ή σκούρο μπουκάλι ή τουλάχιστον σε πλαστικό αδιαφανές και να το έχεις αποθηκευμένο κάπου σκοτεινά.
 
Re: Απάντηση: Tι παραλάβαμε σήμερα..

Νεκτάριε καλό θα ήταν, μία που θα το κρατήσεις πολύ καιρό, να το μεταγγίσεις σε γυάλινο αδιαφανές ή σκούρο μπουκάλι ή τουλάχιστον σε πλαστικό αδιαφανές και να το έχεις αποθηκευμένο κάπου σκοτεινά.

Σωτήρη, παθαίνει κάτι αν μείνει στο πλαστικό του?
 
θέλει να μην το βλέπει πολύ το φως, και του νεκτάριου το δοχείο είναι διαφανές, εκτός και εάν το έχεις κάπου σκοτεινά και το βγάζεις μόνο για να το χρησιμοποιήσεις και μετά πάλι μέσα.
 
Ήταν μια να μην μάθω να ανεβάζω φωτογραφίες. Από εδώ και εμπρός..... :twoguns::twoguns::twoguns:
 
Αποκλείεται!!!!
Κοιμηθηκες από έξω?

Τον είδα και άργησε κιόλας....αχχαχα

Σήμερα ήταν πιο χαλαρά εγω πήρα το κάθετο δράπανο,τη γωνία με το μοιρογνωμόνιο και τα λαστιχάκια.