Το χαμένο κομμάτι

Απάντηση: Re: Το χαμένο κομμάτι

έστω λέμε ότι δεχόμαστε ότι δεν είναι καλή μουσική.
Δέχεσαι εσύ ότι είναι πηγή έμπνευσης.
Για μένα αυτό αρκεί γιά την ώρα.

Ας πούμε ότι είναι μουσική που , με τα περιορισμένα αντιληπτικά μου μέσα , δεν την αντιλαμβάνομαι ως τέτοια -bye-
 
Re: Απάντηση: Re: Το χαμένο κομμάτι

Ας πούμε ότι είναι μουσική που , με τα περιορισμένα αντιληπτικά μου μέσα , δεν την αντιλαμβάνομαι ως τέτοια -bye-

μην υποβιβάζεις τις ικανότητές σου....
 
Re: Απάντηση: Re: Το χαμένο κομμάτι

η ταραχή σε κάνει ανορθόγραφο....:flipout:

sheet, όπως λέμε sheet music. Εννοεί δεν δίνει μια παρτιτούρα. :flipout:



Τελοσπάντων. Το Smile είναι πολύ πιο δουλεμένο από το Pet Sounds, καμία σύγκριση. Και μόνο το "φινίρισμα" να πιάσουμε δηλαδή. Εντελώς διαφορετικό στη δομή, δεν μιλάμε για ποπ άλμπουμ με κομμάτια, αλλά για ένα συνεχόμενο medley (έστω και συμβατικώς κατακερματισμένο σε tracks με ονομασία) όπου τα θέματα διαρκώς επανέρχονται (πόσες φορές επανέρχεται το θέμα του chorus line του Heroes and Villains, μετρήσατε; ). Βέβαια οι επαναλήψεις όπως γίνονται μου θυμίζουν περισσότερο μουσικό θέατρο και λιγότερο πχ μία σονάτα. Πιο πολύ συνάντησα (από ό,τι θυμάμαι και έχω συγκρατήσει από τις μέχρι τώρα ακροάσεις τουλάχιστον, γιατί τριβελίστηκα ομολογώ από τη συμβουλή των "10 ακροάσεων") σύντομες παρένθετες επαναλήψεις, ακόμη και φευγαλέες υπομνήσεις προηγουμένων θεμάτων, παρά εκ νέου εξερευνήσεις των με ανάπτυξη και παραλλαγές.

Πιο κοντινό έργο των Beatles δεν θα έλεγα τον Λοχία, αλλά τη 2η πλευρά του Abbey Road, πχ την ανάμειξη θεμάτων στο You never give me your money, την επαναφορά του τελευταίου εν μέσω του Carry that Weight ("...I never give you my pillow...." κλπ). Μόνο που ο Wilson το κάνει καθ' όλη τη διάρκεια του δίσκου. Βέβαια θα πρέπει να εκτιμηθεί πως δεν πρόκειται για χαμένο θησαυρό που ανασύρθηκε και εμφανίστηκε ξαφνικά ως είχε, αλλά για κάτι που δουλευόταν τόσα χρόνια ή εν πάση περιπτώσει επαναξιολογήθηκε ριζικώς μετά από 40 χρόνια.

Σίγουρα ο χαρακτήρας του ως magnum opus δεν κρύβεται.
Αλλά να πω το παράπονό μου, θα μου άρεσε περισσότερο, εάν το πρωτογενές υλικό, τα θέματα που διαρκώς επανέρχονται και τα οποία αποτελούν τα θεμέλια του οικοδομήματος, ήταν πιο ...μελωδικά να τα πω; Ας τα βάλει κανείς δίπλα στα θεματάκια που πετούσε την ίδια περίοδο ο Σερ Πωλ, όπου στεκόταν και όπου βρισκόταν.
Όχι ότι δεν έχει στιγμές που μου μένουν και με πιάνω να τις σιγοτραγουδώ (πχ chorus στη "σκηνή" -πώς να το πω αλλιώς?- της καντίνας). Ή τα μεγαλειώδη φωνητικά που ακούγονται επιβλητικά από το βάθος καθώς πλησιάζει στο τέλος το Good Vibrations (τα οποία λες και θέλουν να υπογραμμίσουν πως τόση ώρα διάβαζες μία σελίδα ενός οριστικά χαμένου παρελθόντος).


Να δείτε που στο τέλος θα αρέσει και στον συνάδελφο. :flipout:
 
Σωστα ολα αυτα τα διθυραμβικα που λετε για το Smile, αλλα τελικα οι μελωδιες του δεν ειναι και τοσο καλες οσο τις περιγραφετε, ουτε και τα πολυεπιπεδα φωνητικα του ειναι παντοτε επιτυχημενα. Αν δεχτειτε αυτο που λεμε οι μη φανατικοι (για να το πω κομψα) των beach boys, οτι ειναι καπως σαχλοι δηλαδη, τοτε και στο Smile υπαρχουν δειγματα αυτης της "σαχλας", εστω και πολυ λιγοτερα.

Προσωπικα, το Smile μου αρεσει, αλλα δεν το αποθεωνω κιολας. Το σεβομαι, αλλα δε με "στελνει". Το οτι ειναι λεπτοδουλεμενο ειναι μεν στα θετικα του, αλλα απο μονο του αυτο το χαρακτηριστικο δεν το κανει αριστουργημα. Την ιδια εποχη (περιπου) κυκλοφορησε και το Illinoise του Sufjan Stevens. Μπορουμε να πουμε πως υφολογικα εχουν καποια κοινα γνωρισματα αυτα τα δυο αλμπουμ. Εκτοτε εχω ακουσει καπου 20 φορες το Illinoise και μολις 5-6 το Smile. Μου "μιλησε" περισσοτερο...

Φυσικα, ειναι οτι καλυτερο εχω ακουσει απο Beach Boys και Brian Wilson, χωρις να εχω ακουσει τα απαντα τους.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: Το χαμένο κομμάτι

Σίγουρα ο χαρακτήρας του ως magnum opus δεν κρύβεται.
Αλλά να πω το παράπονό μου, θα μου άρεσε περισσότερο, εάν το πρωτογενές υλικό, τα θέματα που διαρκώς επανέρχονται και τα οποία αποτελούν τα θεμέλια του οικοδομήματος, ήταν πιο ...μελωδικά να τα πω; Ας τα βάλει κανείς δίπλα στα θεματάκια που πετούσε την ίδια περίοδο ο Σερ Πωλ, όπου στεκόταν και όπου βρισκόταν.


Να δείτε που στο τέλος θα αρέσει και στον συνάδελφο. :flipout:

στις 10 είπες είσαι ?

πού και να πας στις 40... θα το εκτιμήσεις περισσότερο.
Η αντιμετώπισή του σταδιακά περνάει από τους εξής σταθμούς:

θυμηδία, αδιαφορία, εκκεντρικότητα, παιδικότητα, σοβαροφάνεια, ενδιαφέροντα τμήματα, κολλητικές μελωδίες, αποσαφήνιση λεπτομερειών, επιθυμία επανακρόασης, ολοκληρωτική αποδοχή, εθισμό, ανάγκη απομνημόνευσης, στέρηση....υποταγή
 
Re: Απάντηση: Το χαμένο κομμάτι

Εκτοτε εχω ακουσει καπου 20 φορες το Illinoise και μολις 5-6 το Smile. Μου "μιλησε" περισσοτερο...

α:grandpa:
δεν είσαι δίκαιος.
20/20

Αρα χρωστάς 15 φορές...-bye-
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το χαμένο κομμάτι

το piggies είναι ένα εξαιρετικό κομμάτι , με ενα μπαρόκ τσέμπαλο σε ένα μικρό οικονομικό σόλο . Τα γουρουνάκια δεν καταφέρνουν να το χαλάσουν
Και οι στοίχοι;;; Δεν είναι υπέροχοι!! Λ.Σ.
 
Re: Απάντηση: Re: Το χαμένο κομμάτι

:

θυμηδία, αδιαφορία, εκκεντρικότητα, παιδικότητα, σοβαροφάνεια, ενδιαφέροντα τμήματα, κολλητικές μελωδίες, αποσαφήνιση λεπτομερειών, επιθυμία επανακρόασης, ολοκληρωτική αποδοχή, εθισμό, ανάγκη απομνημόνευσης, στέρηση....υποταγή


Ωχ...ετουτος εδω μαλλον εχει ξεφυγει τελειως:guitarist::guitarist:
Σιγα ρε Μητσο μην κατσουμε να μας πηδηξει κιoλας ο Wilson, επειδη εγραψε ενα δισκο:flipout::flipout:
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το χαμένο κομμάτι

απίστευτο , σ' εναν δίσκο γεμάτο από απίστευτα τραγούδια ( με αρχή , μέση , τέλος , νόημα , υπόδειγμα ενορχήστρωσης - όχι σαν κάτι άλλους :flipout:)

μιλωντας για το διδυμο...εκει γυρω στα 1974
και υποδειγμα οικονομιας χρονου... όλα κατω απο 3 λεπτα
κατι σαν το rubber soul ή ακομα καλυτερα το revolver
2 λεπτες συνθεσεις που δεν σου αφηνουν την αισθηση
του ημιτελους... λες πχ για το parker's band ενταξει εδω ειμαστε
τα ειπε ολα ο ποιητης σε 120 δευτερα ....:grinning-smiley-043
μεγαλο θεμα αυτο τεραστιο του κατα ποσο ωφελει το εργο
η επαναληπτικοτητα και επομενως η παρατεταμενη χρονικη του διαρκεια.:chinscratch::
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Το χαμένο κομμάτι

Ωχ...ετουτος εδω μαλλον εχει ξεφυγει τελειως:guitarist::guitarist:
Σιγα ρε Μητσο μην κατσουμε να μας πηδηξει κιoλας ο Wilson, επειδη εγραψε ενα δισκο:flipout::flipout:

Εεε ..κάνε κράτει!
Γιά το έργο του μιλάμε, όχι γιά τον ίδιο :grinning-smiley-043

Πολύ πιθανό, τον ίδιο, να μην τον αντέξουμε ούτε σαν συνεπιβάτες στο ασανσέρ :flipout:

..αλλά μη μου πείς πως κάποιοι δίσκοι δεν σου έφεραν τα πάνω ...κάτω? :adore:
 
Από την προηγούμενη Κυριακή , και δεν ντρέπομαι να το πω , υποφέρω. Ενώ θα έπρεπε , μετά από την ευχάριστη κοπή της πίτας του κλαμπ μας , να εμφορούμαι από συναισθήματα χαράς , εν τούτοις , από μια υπόσχεση στον Υπέρηχα που έδωσα ελαφρά τη καρδία – που να ξέρω πόσο δύσκολο ήταν να την κρατήσω- είμαι σε άθλια κατάσταση έχοντας απωλέσει κατά τις πλέον συντηρητικές εκτιμήσεις το 30% του Δείκτου Ευφυίας μου – όσος κι αν ήταν αυτός . Αιτία : ακούω συνεχώς και αδιαλείπτως και κατ’ αποκλειστικότητα το “Smile” του Brian Wilson .

Και τι ακούω τόσες ημέρες ; Επιτρέψτε μου να σας διηγηθώ , εν ολίγοις , το μαρτύριο που πέρασα όλο αυτό το διάστημα που μου φάνηκε αιώνας . Συμπλήρωσα ήδη 6 ½ φορές που άκουσα το εν λόγω πόνημα και παρά το ότι υποσχέθηκα να το ακούσω δέκα φορές , δεν θα το κάνω . Ως εδώ και μη παρέκει . Η ανθρώπινη υπομονή έχει όρια . Και ξέρω ότι οι δυνατότητες αντοχής του ανθρώπου στις κακουχίες είναι τεράστια και τα ψυχικά αποθέματα σχεδόν ανεξάντλητα , αλλά το κλειδί βρίσκεται στο σχεδόν. Τα δικά μου εξαντλήθηκαν. Εδώ . Τελεία και παύλα . Πάμε λοιπόν

Ο δίσκος αρχίζει με το Our prayer . Μακράν η πιο βαρετή εισαγωγή της τελευταίας 50ετίας . Βραβείο βλακείας . Πόσο υποψιασμένος να είσαι όμως για το τι θα επακολουθήσει; Τέλος πάντων .Πολλές φωνές μαζεμένες κάνουν Ουουου ουουου ουουου ( θα το βρούμε πολύ συχνά μπροστά μας αργότερα αυτό .

Και περνάμε στο Ηeroes & Villains. Πριν περάσουν 30 δεύτερα τα γνωστά φωνητικά κάνουν και πάλι την εμφάνιση τους . Αμέσως διακόπτονται από ένα σόλο τρομπόνι το οποιο μπαίνει εκεί εμβόλιμα , χωρίς λόγο . Ακολουθεί ένα χορωδιακό λα λα λα κι αμέσως ξεφυτρώνει ένα άλλο θέμα . Με εφφέ όμως – από κάποιο μπαρ. Μετά ξανά ακούγονται – θα τόχετε καταλάβει ήδη – ου ου ου και μια φωνή εκφέρει την φράση “You ‘ re under arrest” . Μέχρι στιγμής δηλαδή έχουν αρχίσει τουλάχιστον 4-5 τραγούδια τα οποία δεν ολοκληρώνονται λόγω της προφανούς αδυναμίας του φερόμενου ως συνθέτη , να τα ολοκληρώσει.

Ξαφνικά από την ένδειξη της αρίθμησης στο cd player καταλαβαίνεις ότι τώρα πλέον, έχει όντως αλλάξει το τραγούδι – που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι και το προηγούμενο . Ούτως ή άλλως συνέχεια , ειρμός και λογική εξέλιξη δεν υπήρχε και πριν μέσα από τις άσκοπες εναλλαγές θεμάτων . Τι στο καλό ; Ο,τι θέλουμε κάνουμε . Λογαριασμό θα δώσουμε ; Και φτου-και-πάλι-απ-την-αρχή τα φωνητικά . Ου ου ου και ντου γου ου οπ και νάσου οι άσκοπες παραθέσεις θεμάτων . Μια φωνή τραγουδά σε ακατάληπτη γλώσσα κάτι σαν Αχελελουλε Αχελελουλά ( καμμία σχέση με τον γνωστό λουλά – που τέτοια τύχη ) και ξανά μανά τα ίδια γλυκανάλατα φωνητικά .

Κάπου εδώ έχεις αρχίσει να αναρωτιέσαι : Δεν μπορεί κάποιος να είναι τόσο ευτυχισμένος . Λογικά θα πρέπει νάναι κρετίνος . Ε ναι είναι κρετίνος – απλώς το συνειδητοποιείς όταν τελειώσει όλος ο δίσκος .

Ακολουθεί το Barnyard. Κοτούλες , προβατάκια , κατσικούλες ( πήραμε καινούργια κονσόλα με μεγάλες δυνατότητες στα εφέ ) . Μου θυμίζει μια ξαδερφούλα μου , τα καλοκαίρια που παραθερίζαμε μαζί κι είχε λατρεία στις κατσικούλες . Αγνή , αθώα 6χρονη παιδούλα γαρ . Και πάλι χαρούμενα φωνητικά από την Χορωδία Προβληματικών Υπαλλήλων του Δήμου. Παραδίπλα , άλλοι τρόφιμοι χτυπάνε παλαμάκια , κάνοντας εργασιοθεραπεία. Ολοι έχουμε δικαίωμα στην ευτυχία .Α να κι ένα τσέλλο ( όπως λέγαμε παλιά στα αναγνωστικά της Α´Δημοτικού : Να Λό-λα Ε-να μη-λο ) και πάλι καταλαβαίνεις ότι περάσαμε στο επόμενο κομμάτι – το 5ο – απ’ την αρίθμηση , το οποίο τελειώνει προτού αρχίσει και περνάμε στο 6ο. Αυτό έχει και μπαντζο . Φαντάζομαι ολοζώντανο τον ροδαλό κρετίνο που το παίζει ευτυχισμένος . Και φυσικά «Ου ου ου τι ωραία και καλά» - «Χαρωπά τα δύο μου χέρια τα χτυπώ» «Πλάθω κουλουράκια με τα δυο χεράκια» . Ούτε στο Stupidville , USA δεν θάχε τόση καντιοζάχαρη και τόση γλυκανάλατη , φτηνή ευτυχία . Εχω ήδη αναγούλα στο στομάχι και δεν φτάσαμε ούτε στη μέση .

Wonderful με συνοδεία τσέμπαλου παρακαλώ . Και φυσικά φωνητικά . Τελικά ο δίσκος είναι σαν την μονοφαγία μακαρόνια άσπρα , μακαρόνια Ναπολιτέν , μακαρόνια με κιμά , μακαρόνια με ψαρικά , μακαρόνια καρμπονάρα , putanesca , alle vongole , πάντως μακαρόνια .

Κάπου εδώ έχω αρχίσει να αισθάνομαι ότι έχω απέναντι μου τον τοίχο με το ηλίθιο χαμόγελο ενός μάρτυρα του Ιεχωβά ή των παιδιών του Μω ( ξέρετε τα βλαμμένα με τα μαύρα παντελόνια , άσπρα πουκάμισα και μαύρες γραβάτες που μοιράζουν όλο ευτυχία φυλλάδια και μετά αυτοκτονούν μαζικά – ΠΙΣΤΕΨΤΕ )

Kαι να ξαφνικά στο 10 το Surf’s Up . Κάτι που για σχεδόν δύο λεπτά έχει νόημα . Τραγουδάρα σε σχέση με τά άλλα . Φυσικά μετά τα δύο λεπτά το καταστρέφει αμέσως για τα επόμενα δύο . Δεν πειράζει. Κάτι ήταν κι αυτό . Μετά από 10 τραγούδια είμαι πιά σίγουρος ότι θα βάλει ένα σαξόφωνο , μια τρομπέτα , ένα τσέλο , μόνα τους ή και όλα μαζί , κάπου ή σχεδόν παντού . Ετσι υποχρεωτικά , ψυχαναγκαστικά , προϊόν ενός διαταραγμένου εγκεφάλου σε παροξυσμική παράκρουση.

Ακολουθεί το ανεκδιήγητο Vega Tables – κάτι για λαχανικά , χαζοχαρούμενα και μετά το On A holiday με εισαγωγή αλά Βέγγοταινία . Μόνον η Μπαρμπι Μαριπόζα λείπει . Κι ίσως η Μάγια η Μέλισσα με το τσιβδό Βίλυ . ( Ολοι με ειδικές ανάγκες – λογικό μου φαίνεται εδώ που φτάσαμε )

Ευχάριστο μονόλεπτο στο Wind Chimes μέχρι να έρθουν τα Ου ου ου ουουου και οι ήχοι από την Βεγγοταινία . Ξανά. Στο Μrs O’ Leary’s Cow επιταχύνεται και το τέμπο – μην νομίσει κανείς ότι είμαστε και ογδοντάχρονοι συνταξιούχοι . Και ακολουθεί το In Blue Hawaii – τι χαρούμενοι που είμαστε ( Δεν θα με εξέπληττε ουδόλως εάν ανεκαλύπτετο ότι ο Wilson έκρυβε στο υπόγειο του σπιτιού του συμπαθητικές γριούλες τις οποίες ακρωτηρίαζε λίγο – λίγο . Πως ν’ αντέξεις τόση ρόζ ευτυχία ; )

Κι ο δίσκος κλείνει με το "περίφημο Good Vibrations. Χαρούμενες γιαγιάδες με Αλτζχάιμερ , χτυπούν ρυθμικά το ποδαράκι τους στο πάτωμα , κοντεύοντας να κλατάρουν από συγκίνηση . Τα’ ασθενοφόρα απ’ έξω σε πλήρη ετοιμότητα για να προλάβουν τυχόν ανακοπές απ’ την συγκίνηση . Μετά είμαι σίγουρος , αν επιζήσουν , θα τραγουδάνε το "Πουναι τα χρόνια , ωραία χρόνια" και το "Αν παρήλθον οι χρόνοι εκείνοι"

Ναι. Τέλειωσε . Ούτε που το κατάλαβα . Η συνειδητοποίηση έρχεται αμείλικτη . Αυτός είναι ένας δίσκος φτιαγμένος από έναν κρετίνο . Γκαραντί . Δεν θα το ακούσω 10 φορές . Λυπάμαι Μήτσε δεν αντέχω Για την ακρίβεια δεν θέλω να το ξανακούσω ποτέ πιά . Ούτε και θα κρατήσω το αντίγραφο ασφαλείας . Δεν έχω σκοπό να βασανίσω κανέναν .

Και ναι θυμίζει Beatles . Αν δεν υπήρχε ο Λέννον που είχε το feeling του ρόκερ να συγκρατεί τον μυγοχάφτη Μακάρτνεϋ και να λειτουργεί ως αντίβαρο , τέτοιες γλυκανάλατες αηδίες θα έπαιζαν .
 
Και δυο επισημάνσεις που έμειναν απ' έξω
1. Είναι καλύτερο από το Pet Sounds
2. Συνιστάται σε όσους αρέσκονταν να βλέπουν παλιά "Το μικρό Σπίτι στο Λιβάδι" και "Οικογένεια Ουώλτον" ( καληνύχτα μαμά -Καληνύχτα Τζών Μπόυ κλπ )
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Το χαμένο κομμάτι

απίστευτο , σ' εναν δίσκο γεμάτο από απίστευτα τραγούδια ( με αρχή , μέση , τέλος , νόημα , υπόδειγμα ενορχήστρωσης - όχι σαν κάτι άλλους :flipout:)
Ρε σεις, καντε το σε ταλλαρα-bye-
Αφου ξερετε οτι ειμαι και γω εδω και σας διαβαζω με θρησκευτικη προσηλωση ,αλλα εχω μεινει ακομα στους joy division και στους wire.
Πεστε τι ακριβως εννοειτε να το ψαξω βαθυτερα, μπας και ξεστραβωθω στα γερονταματα μου!!
 
ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΑΛΛΟ:flipout::flipout::flipout:

Και μονο για αυτο, αξιζει ο κοπος να κραταμε το φορουμ ανοικτο!!!!!

Λυμπε σορρυ αλλα.......ο μαθητης (μεχρι στιγμης βεβαια) μας κονιορτοποιησε....περιμενουμε αντιστοιχο κειμενο σου να ερθουμε στα γραδα μας-bye-

Ντοκ τα σεβη μου (οχι μονο για το αξεπεραστο κειμενο σου ,αλλα και για τη μαγκια σου να πεις στα ισια αυτο που αισθανεσαι....και που'σε ....εκφραζεις και αλλους με αυτο το κειμενο....πχ εμενα!!!!)
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Το χαμένο κομμάτι

..αλλά μη μου πείς πως κάποιοι δίσκοι δεν σου έφεραν τα πάνω ...κάτω? :adore:

Ναι ρε Μπιλ συμφωνω ,οντως μερικοι δισκοι φερνουν τα πανω κατω

Μονο που στη προκειμενη περιπτωση ειμαστε στα κατω μας:flipout: