Το chat του δικάναλου

Αυτό και άλλα σαν και αυτό το στούντιο είναι η αιτία που δεν θέλω ρυθμιστικά στον ενισχυτή μου.
Όταν αυτοί κάνουν καλή δουλειά στην εγγραφή ενός άλμπουμ που αγοράζω , τα δικά μου ρυθμιστικά περισσεύουν.. δεν χρειάζονται δηλαδή.
Από την δική μου μεριά για να απολαύσω το κάθε άλμπουμ αυτό που πρέπει να κάνω, είναι να φροντίσω ηχητικά τον χώρο μου.. πράγμα που έχω κάνει με επιτυχία.
Όταν έρθεις την επόμενη φορά, πρόσεξε τι υπάρχει πίσω και γύρω από τον καναπέ...
Όσο για ..subwoofer, απλά δεν χρειάζομαι..
Αν είχα ηχεία βάσης στον ίδιο χώρο, το συζητούσαμε.
Όλα σωστα αυτά που γράφεις vlad, εφόσον ισχύει το "όταν αυτοί κάνουν καλή δουλειά στην εγγραφή"
όταν δεν κάνουν; τι γίνεται ; Όχι , ΔΕΝ ΑΛΛΆΖΕΙς ΤΗ ΦΡΟΝΤΊΔΑ ΤΟΥ ΧΏΡΟΥ , ουτε την προσαρμόζεις κάθε φορά που βάζεις μια χάλια εγγραφή. Δε γίνεται. Παίζεις με δυό κουμπάκια ελάχιστα και το κάνεις ανεκτό ολο αυτό
 
Καποτε υπηρχε αυτο. Αγαπητο στους τοτε high-end κυκλους.
 
Κανένας αρχειοφύλαξ μήπως έχει το τευχος; Πάει κοντά και μισός αιώνας και μπορεί να ξεχνάω...:rolleyes:
Οχι πια βεβαια, αλλα ή το '78 ή το '79 είχα ενα τευχος στο στρατο παρεα , και εκανα τα πρώτα μου "ονειρα" :sleep:
 
Καποτε υπηρχε αυτο. Αγαπητο στους τοτε high-end κυκλους.
Ε καλά, κάποιος Mark Levinson τώρα, που δεν τον ξέρει ούτε η μάνα του:p
 
  • Haha
Reactions: AUDIOLYTIC
Όλα σωστα αυτά που γράφεις vlad, εφόσον ισχύει το "όταν αυτοί κάνουν καλή δουλειά στην εγγραφή"
όταν δεν κάνουν; τι γίνεται ; Όχι , ΔΕΝ ΑΛΛΆΖΕΙς ΤΗ ΦΡΟΝΤΊΔΑ ΤΟΥ ΧΏΡΟΥ , ουτε την προσαρμόζεις κάθε φορά που βάζεις μια χάλια εγγραφή. Δε γίνεται. Παίζεις με δυό κουμπάκια ελάχιστα και το κάνεις ανεκτό ολο αυτό
Η φροντίδα του χώρου είναι "στάνταρ" και δεν αλλάζει..
Όταν η εγγραφή είναι χάλια , απλά λέω φτου και ..πάω παρακάτω...:LOL:
Στην χάλια εγγραφή δεν σε σώνουν τα tone controls , ούτε τα γκλαμουράτα eq..
Θα βοηθήσουν σε κάποιες περιπτώσεις , όχι στον δικό μου χώρο ούτε στο "κούρδισμα" που έχω κάνει στο σετ..
Μόνη εξαίρεση (όχι με σιγουριά) ο προβληματικός δίσκος των naxatras με τις υπερβολικές υψηλές.. εκεί ίσως μια μείωση των treble να βοηθούσε..
Αν το θυμηθώ καμιά φορά θα βάλω κάτι μπροστά από τα tweeters για το "παιχνίδι" και μόνο..
Άλλωστε δεν κάθομαι να σκάσω για ένα προβληματικό άλμπουμ.. ούτε το πρώτο είναι, ούτε το τελευταίο..
Κάποτε αγόρασα σε cd το The dark side of the moon και "σφύριζε" στις υψηλές από την αρχή μέχρι το τέλος...
Είπα ΦΤΟΥ και κάποια στιγμή το ξαναγόρασα και μάλιστα σε SACD 2πλης στρώσης.
Πάντα ατυχίες θα συμβαίνουν.. άλλος αγοράζει αυτοκίνητο και τρέχει και δεν φτάνει.. άλλος με το ίδιο μοντέλο δεν έχει κανένα πρόβλημα..
 
Η φροντίδα του χώρου είναι "στάνταρ" και δεν αλλάζει..
Όταν η εγγραφή είναι χάλια , απλά λέω φτου και ..πάω παρακάτω...:LOL:
Στην χάλια εγγραφή δεν σε σώνουν τα tone controls , ούτε τα γκλαμουράτα eq..
Θα βοηθήσουν σε κάποιες περιπτώσεις , όχι στον δικό μου χώρο ούτε στο "κούρδισμα" που έχω κάνει στο σετ..
Μόνη εξαίρεση (όχι με σιγουριά) ο προβληματικός δίσκος των naxatras με τις υπερβολικές υψηλές.. εκεί ίσως μια μείωση των treble να βοηθούσε..
Αν το θυμηθώ καμιά φορά θα βάλω κάτι μπροστά από τα tweeters για το "παιχνίδι" και μόνο..
Άλλωστε δεν κάθομαι να σκάσω για ένα προβληματικό άλμπουμ.. ούτε το πρώτο είναι, ούτε το τελευταίο..
Κάποτε αγόρασα σε cd το The dark side of the moon και "σφύριζε" στις υψηλές από την αρχή μέχρι το τέλος...
Είπα ΦΤΟΥ και κάποια στιγμή το ξαναγόρασα και μάλιστα σε SACD 2πλης στρώσης.
Πάντα ατυχίες θα συμβαίνουν.. άλλος αγοράζει αυτοκίνητο και τρέχει και δεν φτάνει.. άλλος με το ίδιο μοντέλο δεν έχει κανένα πρόβλημα..
εδώ όμως είναι η διαφορά μας:
εχω κάποια άλμπουμ που ΘΕΛΩ να τα ακούω. Δεν θα τα προσπεράσω, επειδή δεν ακούγονται.
Πρέπει να βρεθεί μια λύση για αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις.
Το αναλογικό eq της Behringer πχ ΔΕΝ ήταν λυση. "Ακουγόταν" σε βαθμό απαράδεκτο για το hi-fi που επιδιώκω, έφτανε λιγότερο απο μισό λεπτό για να το καταλάβεις.
 
Ε καλά, κάποιος Mark Levinson τώρα, που δεν τον ξέρει ούτε η μάνα του:p
Ο οποίος "κάποιος " ML αναφέρει
"""""""""
Για να εξισορροπήσετε ή όχι: μια φιλοσοφία ήχου
Αναφέρετε τη λέξη "ισοσταθμιστής" στους ηχοφίλους και θα τρέξουν ουρλιάζοντας από το δωμάτιο. Μια βρώμικη λέξη, "ισοσταθμιστής", που φέρνει στο μυαλό οράματα εκείνων των φρικτών πραγμάτων που υπάρχουν στην πόλη Circuit City που πωλούνται για 99,95 $. Αλλά δεν δημιουργούνται όλοι οι ισοσταθμιστές ίσοι. Στην πραγματικότητα, όλαΟι εγγραφές εξισώνονται σε κάποιο βαθμό, επειδή κάθε μικρόφωνο που διατίθεται στο εμπόριο έχει ενσωματωμένη καμπύλη ισοστάθμισης. Οι περισσότερες κονσόλες μίξης εγγραφής έχουν δυνατότητα EQ και οι μηχανικοί χρησιμοποιούν τακτικά την εξισορρόπηση εξωλέμβιας (είτε στον αναλογικό είτε στον ψηφιακό τομέα) για την τελική mastering. Μπορεί να αποτελεί έκπληξη για τους καθαριστές ήχου ότι η πλειονότητα των πολύτιμων ηχογραφήσεων τους περιέχει κάποιο βαθμό EQ μετά την παραγωγή. Γιατί λοιπόν είναι τόσο αποτρόπαιο έγκλημα η χρήση EQ υψηλής ποιότητας σε καταστάσεις οικιακής αναπαραγωγής; Επειδή οι περισσότεροι ηχοφίλοι πιστεύουν, όπως έκανα παλιά, ότι οποιοσδήποτε χειρισμός του ισοζυγίου συχνοτήτων στην αρχική πηγή θα θέσει σοβαρά σε κίνδυνο τα ηχητικά και μουσικά αποτελέσματα.

Τους τελευταίους μήνες, κατά την προετοιμασία αυτής της κριτικής, είχα την ευκαιρία να περάσω λίγο χρόνο μιλώντας για τη μουσική και τον ήχο με τον Mark Levinson, επίσης καταξιωμένο μουσικό που ειδικεύεται στο κοντραμπάσο και σε διάφορα εσωτερικά έγχορδα όργανα από την Άπω Ανατολή. Όπως και άλλοι μουσικοί που γνωρίζω που ασχολούνται με τον ήχο υψηλής ποιότητας (περισσότερο από όσο νομίζετε), ο Levinson θεωρεί ότι οι τομείς της τονικής ακρίβειας και διαφάνειας είναι υψίστης σημασίας. Μέχρι να είχα την ευκαιρία να εξοικειωθώ με την Παλέτα, θα θεωρούσα εντελώς τρελή την ιδέα να βάλω έναν ισοσταθμιστή στο σύστημα αναφοράς μου. Αλλά σίγουρα δεν είμαι πάνω από την ψυχαγωγία μιας άλλης φιλοσοφίας, ειδικά για βελτιώσεις στη μουσική ακεραιότητα της ηχογραφημένης παράστασης.

Ο Levinson προτείνει ότι το EQ είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στη μουσική αναπαραγωγή επειδή αντιμετωπίζει το υπ' αριθμόν ένα εμπόδιο: προβλήματα ισορροπίας τονικών στο υλικό του προγράμματος. Όλοι αναγνωρίζουμε ότι οι ηχογραφήσεις ποικίλλουν τρομερά ως προς την ποιότητα του ήχου. Μα γιατί? Λοιπόν, φυσικά, υπάρχουν διαφορετικές αίθουσες και διαφορετικοί ερμηνευτές. Υπάρχουν όμως και διαφορετικά μικρόφωνα (με έντονους ηχητικούς χρωματισμούς και εκτροπές συχνότητας (υποσημείωση 3) και συστήματα παρακολούθησης στούντιο (συμπεριλαμβανομένων ενισχυτών, καλωδίων και ηχείων) που διαφέρουν σημαντικά στην τονική ισορροπία. Όπως δηλώνει ο Levinson, "ένα σύστημα μπορεί να αυξηθεί κατά 8dB στις υψηλές συχνότητες, ενώ ένα άλλο είναι μειωμένο κατά 7 dB, μπορεί να βελτιστοποιηθεί για μια άλλη ηχογράφηση". δύο μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά, Τέτοιες μεγάλες ανισότητες θέτουν ένα τρομερό πρόβλημα που δεν μπορεί να ξεπεραστεί με την αλλαγή καλωδίων, επεξεργαστών και εξοπλισμού. Η μόνη λογική απάντηση είναι να δώσουμε στους οικιακούς ακροατές ένα εύχρηστο και ηχητικά διαφανές όργανο με το οποίο θα διορθωθεί η τονική ανισορροπία».
"""""""""""""""""""""""
 
εδώ όμως είναι η διαφορά μας:
εχω κάποια άλμπουμ που ΘΕΛΩ να τα ακούω. Δεν θα τα προσπεράσω, επειδή δεν ακούγονται.
Πρέπει να βρεθεί μια λύση για αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις.
Το αναλογικό eq της Behringer πχ ΔΕΝ ήταν λυση. "Ακουγόταν" σε βαθμό απαράδεκτο για το hi-fi που επιδιώκω, έφτανε λιγότερο απο μισό λεπτό για να το καταλάβεις.
Άλλη λύση από αυτό που κάνω, δεν υπάρχει.. τα ακούω από youtube. :LOL:
Πρόσφατα χάρισα στην κόρη μου κάποια καλά cd που μου άρεσαν πολύ.. δεν πειράζει, θα τα ακούω από το youtube αφού έχω την δυνατότητα πια ενώ τα παιδιά όχι..
 
Καποτε υπηρχε αυτο. Αγαπητο στους τοτε high-end κυκλους.
Η μετάφραση που έβαλα ,είναι από τον λινκ που εβαλε ο Πανίκος!
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Τα EQ είναι για να το πειράξεις μία φορά και να το αφήσεις στην ησυχία του.
Για αυτό και έχουν Pink noise generator.
Άμα είναι να το πειράζεις κάθε φορά που θα αλλάζεις δίσκο, απλά θα σταματήσεις να ασχολείσει μετά από μία εβδομάδα, θα ακούγονται όλα χάλια και θα το βγάλεις.

Τελευταία φορά που είχα EQ ήταν όταν είχα και ραδιοφωνικό σταθμό στα FM, κάπου μέχρι λίγο μετά το Λύκειο δηλαδή.
Ακόμη και τότε, με τον Arcam και τα Klipsch έκανε αισθητή την παρουσία του και δεν ήταν και από τα φτηνά.
Στα FM όμως έκανε πολύ καλή δουλίτσα.

Τώρα, όποιος έχει δώσει λεφτά για να πάρει καλά μηχανήματα και έχει ακόμη προβλήματα τονικότητας, κάπου έχει κάνει μεγάλα λάθη.
Ή ο χώρος του δεν είναι φροντισμένος καθόλου ή τα μηχανήματα που πήρε είναι για τα μπάζα.
Μπορώ να δεχθώ ότι ο χώρος θαμπώνει τα μπάσα, δεν μπορώ να δεχθώ π.χ. μία εταιρία που πουλάει ηχεία >1000€ να έχει σκαμπανεβάσματα της τάξης των +-3db σε συχνότητες από τα 100hz - 10khz π.χ.
Γιατί εγώ να πληρώσω την ανικανότητα των τεχνικών της;
Ας πάει να φτιάξει τσατσάρες. Και ας στείλει τους τεχνικούς της να βόσκουν κατσαρίδες στη Μαδαγασκάρη!
Για αυτό δεν έχει θέση ένα EQ σε ένα τέτοιο σύστημα.
 
Το θέμα δεν είναι η απόκλιση πάνω η κάτω από τα 3db. Το θέμα είναι αν υπάρχει directivity error τέτοιο που δεν έρχεται με EQ. Γιατί υπάρχουν π.χ. ηχεία με πληθωρικό χαμηλό για να παίζουν μόνα τους μπαμπατσικα, που ακούνε όμως όταν εφαρμόσεις EQ. Και αυτό είναι επιτυχία του σχεδιαστή.
 
Επιτυχία του σχεδιαστή να μην παίζει αλλού για αλλού το μεγάφωνο;
Ναι, ok, baby steps, και εμείς κάπως έτσι ξεκινήσαμε στο λύκειο αλλά δεν τα πουλούσαμε κιόλας.
Δεν το θεωρήσαμε επιτυχία δηλαδή το ότι δεν παίρναμε τα μεγάφωνα στις μασχάλες με το παραμικρό peak.
 
Για το ηχείο λέω, όχι το μεγάφωνο. Το μεγάφωνο μόνο του τι να κάνει; Άντε να έχει χαμηλότερες παραμορφώσεις.
Φυσικά και είναι επιτυχία γιατί απευθύνεται τελικά με επιτυχία και στους δύο κόσμους.
Το πρόβλημα είναι όταν δεν μπορεί το ένα από τα δύο.

Όταν το ηχείο και έχει άποψη αλλά και ακούει όταν εφαρμόζεται επάνω του ΕQ, τότε είναι ιδανικό γιατί τους κερδίζει όλους τελικά. Και εκείνους που δεν γουστάρουν EQ και εκείνους που γουστάρουν.
 
Για να ξεκινήσουμε από τα βασικά και σιγά σιγά. :)
To ηχείο λοιπόν έχει μεγάφωνα.
Υποθέτω ότι δεν μιλάμε για αυτόν που σχεδίασε το μεγάφωνο αλλά για αυτόν που σχεδίασε το ηχείο.
Αυτοί λοιπόν που έχουμε λύσει τα προβλήματα τονικότητας (και το EQ το μόνο που θα καταφέρει είναι να χαλάσει τον ήχο) ψάχνουμε πραγματάκια που κανένα EQ δεν θα δώσει.
Ταχύτητα, λεπτομέρεια κλπ κλπ.
Το να καταφέρει κάποιος σχεδιαστής να δώσει αυτά τα πράγματα + πληθωρικό (?) μπάσο θα μιλάμε για ηχείο πολλών χιλιάδων αν όχι δεκάδων χιλιάδων ευρώ.
Και δεν βάζεις EQ για κανένα λόγο σε τέτοιο ηχείο.
 
Όχι. Δεν κάνουμε λόγο για τα επιμέρους εξαρτήματα όπως μεγάφωνα και κυκλώματα διαχωρισμού κλπ.
Κάνουμε λόγο για το ολοκληρωμένο προϊόν που λέγεται ηχείο.

Υπάρχουν λοιπόν ηχεία που δεν χρειάζονται EQ, σχεδόν γιατί πάντα όλο και κάτι θα παίρνει διόρθωση, εκείνα που χρειάζονται EQ για να παίξουν σύμφωνα με την αναφορά, εκείνα που επίτηδες έχουν χαρακτήρα στον ήχο τους αλλά εάν εφαρμόσεις EQ τότε έρχονται στην αναφορά και εκείνα που δεν έρχονται με καμία Παναγία, γιατί έχουν τόσο μεγάλο σφάλμα που και EQ να εφαρμόσεις, χειρότερα θα τα κάνεις.

Τα επιτυχημένα και οι πιο έξυπνες σχεδιάσεις είναι εκείνα που ικανοποιούν τόσο εκείνους που δεν γουστάρουν να ακούνε αναφορά, ούτε γουστάρουν να την αποκτήσουν με EQ, όσο και εκείνους που γουστάρουν αναφορά η οποία επιτυγχάνεται με EQ.

Αναφορά χωρίς έστω και λίγο EQ δεν υπάρχει, άρα οποίο ηχείο ζει και στους δύο κόσμους είναι το ιδανικό και για τους δύο.
 
Αναφορά χωρίς το σωστό χώρο και το σωστά κουρδισμένο σύστημα δεν υπάρχει.
Ο χαρακτήρας ενός ηχείου δεν έχει να κάνει με λάθος απόκριση.
Οπότε δεν μιλάμε για διόρθωση με EQ.
Εκτός αν τελικά μιλάμε για ηχεία των 1000€ όπου αναφορά δεν υφίσταται.
 
Όχι. Βγάζουμε από έξω οτιδήποτε άλλο. Για το ηχείο μιλάμε, όχι για τον χώρο. Στη συνέχεια βλέπουμε την πρόβλεψη για την απόκριση εντός του χώρου.

Για διόρθωση με EQ και χωρίς διόρθωση αποτέλεσμα. Υπάρχουν μια χαρά ηχεία που είναι και οικονομικά και παρουσιάζουν αυτή τη δυνατότητα.
 
Όχι. Βγάζουμε από έξω οτιδήποτε άλλο. Για το ηχείο μιλάμε, όχι για τον χώρο. Στη συνέχεια βλέπουμε την πρόβλεψη για την απόκριση εντός του χώρου.

Για διόρθωση με EQ και χωρίς διόρθωση αποτέλεσμα. Υπάρχουν μια χαρά ηχεία που είναι και οικονομικά και παρουσιάζουν αυτή τη δυνατότητα.
Άρα μιλάς για giant killers... κάτι που ακόμα δεν υφίσταται.