Το chat του δικάναλου

Ναι βρε φίλε με τρόμαξες όχι όμως ότι δεν υπάρχει ψωρίαση σε αλουμίνιο ,ξεκινάει σαν μύκητας και εισχωρεί σε βάθος αυτό οφείλεται σε κακό κράμα από εκεί και πέρα μπορείς να το λύσεις τοπικά και επιφανειακά στην δικιά σου περίπτωση .
κάνε ένα ζούμ στην φωτό του πλατώ, πιστεύω θα δεις καλά τα στίγματα..
και οι άλλοι που διαβάζετε κάντε το να μου πείτε καμιά ιδέα....
τι είναι θέλω να μάθω...
σχεδόν όλα τα πλατώ που πέρασαν από δω είχαν αυτό το θέμα, εκτός του wias αν θυμάμαι καλά.
(γείτονάς σου ο Κώστας Μάκη)
λες και είναι κάποιος ιός που τώρα "κόλλησε" και το δικό μου.
 
πρόβλημα της "τελευταίας" στιγμής...
θυμήθηκα ότι έχει καταστραφεί το U κατσαβίδι που είχα φτιάξει πριν χρόνια για τις ασφάλειες των πύρων στα ρουλεμάν..

IMG_20230930_211656[1].jpg


όμως θυμήθηκα ότι πριν βδομάδες είχα αγοράσει 2 U κατσαβίδια και μια μύτη για να δω ποιό θα διαμορφωθεί κατάλληλα για την δουλειά.

έκανα κάτι λίγο επικίνδυνο επί τόπου γιατί τέτοια ώρα που να ψάχνω φίλο με σταθερό τροχό....

IMG_20230930_210936[1].jpg

έβγαλα το χερούλι του και έβαλα βίδα στην θέση του η οποία "ασφαλίστηκε" στην μέγγενη..

έμεινα ευχαριστημένος από το "σφάξιμο" του ακριβού κατσαβιδιού από την εποχή της Δυτικής Γερμανίας ! :LOL:

IMG_20230930_211515[1].jpg

η ασφάλειες θα βγαίνουν και θα μπαίνουν χωρίς πρόβλημα πάλι...

IMG_20230930_211439[1].jpg

περιττό να πω ότι η Technics έφτιαξε τις ασφάλειες εκτός "διεθνών προδιαγραφών" και U κατσαβίδι στο εμπόριο που να ταιριάζει , δεν υπάρχει.
όσους έχω δει στο ίντερνετ να λύνουν τον βραχίονα, έχουν "φτιαχτά" κατσαβίδια ή μύτες.. μερικοί το λένε κιόλας.
και τα σπειρώματα δεν είναι σε μετρικό αλλά μάλλον σε ίντσες.
 
η διαφορά στο πάχος των κεραμικών ρουλεμάν είναι αρκετά μεγάλη σε σχέση με τα ss του εργοστασίου..
κάπου έχω ένα ss που "επέζησε" από την "εξαγωγή" και αν το βρω σε σύντομο χρόνο (πριν μοντάρω τον βραχίονα δλδ) , θα δείξω την διαφορά τους..

IMG_20230930_221832[1].jpg

IMG_20230930_221956[1].jpg

η διαφορά στο πάχος έχει μια "αντιαισθητική συνέπεια" :

IMG_20230930_222956[1].jpg

ο πύρος εξέχει πολύ από την ασφάλεια.. δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην λειτουργία του ρουλεμάν, αλλά ..είναι κάπως...

μικρότερο το πρόβλημα στο ζευγάρι της κάθετης κίνησης :

IMG_20230930_223417[1].jpg

@Babis K.
Μπάμπη, όταν γυρίσεις από Γερμανία μπορούμε να το κοιτάξουμε αυτό;;
θα καταστρέψουμε 1-2 ρουλεμάν , αλλά δεν πειράζει.. θα φέρω μερικά ακόμα για να υπάρχουν...
 
μιλάς για τις τροχαλίες των IDLER υποθέτω..
Ναι.
Και όταν λέω για "ψάξιμο" εννοώ κάτι σαν αυτό που κάνετε εσείς.
Θεωρώ λίγο δύσκολο για εμπορικές συσκευές,να κάνουν τέτοιο χρονοβόρο και κοστοβορο ψάξιμο.
Όχι ότι βάζουν κάτι στα κουτουρου, αλλά μέχρις εκεί.
 
παίδες έχετε προσέξει την φθορά του "κεντρικού πυλώνα" που κρατάει τον βραχίονα ;;

IMG_20230930_221007[1].jpg

το 2ο ακριβότερο μοντέλο SL της εποχής εκείνης (μετά από το αδερφό SL1200GLD) , έχει γίνει "σάκος του μποξ" με την τρέλα που κουβαλάω... :LOL:

μην σκάτε όμως,, όπως δεν σκάω ούτε εγώ..
σε λίγο ο πυλώνας θα δεχτεί την κατάλληλη προεργασία και αύριο θα βαφτεί όπως και το εξάρτημα με τα ρουλεμάν.
η ποιότητα της βαφής που κάνω είναι πολύ ανώτερη από αυτή του εργοστασίου που δεν αντέχει λίγο "πασπάτεμα"
 
Ναι.
Και όταν λέω για "ψάξιμο" εννοώ κάτι σαν αυτό που κάνετε εσείς.
Θεωρώ λίγο δύσκολο για εμπορικές συσκευές,να κάνουν τέτοιο χρονοβόρο και κοστοβορο ψάξιμο.
Όχι ότι βάζουν κάτι στα κουτουρου, αλλά μέχρις εκεί.
εκείνη την εποχή (γύρω στο '60 - '65) όλα ήταν λίγο διαφορετικά..
σήμερα αν "λύσεις" μια οποιαδήποτε συσκευή της εποχής , μάλλον θα σου πέσουν τα σαγόνια από αυτό που θα δεις...
πρόσφατα τσέκαρα μια ηλεκτρική σκούπα του '70 στο χωριό , την οποία είχε φέρει από Ιαπωνία ο μπαμπάς της Σίας..
άρμα μάχης !!
φυσικά ακόμα δουλεύει σαν ολοκαίνουργια...
 
Θεωρώ λίγο δύσκολο για εμπορικές συσκευές,να κάνουν τέτοιο χρονοβόρο και κοστοβορο ψάξιμο.
Αυτοι το ονομαζουν R & D και πληρωνουν κοσμο γι'αυτο !!!
Εμεις ; Εμεις ετοιμα τα βρισκουμε.
Το ψαξιμο και ο πειραματισμος , μεσα τοσο απο τις "επιτυχιες" οσο και μεσα απο τις "αποτυχιες" μας , μας προσφερουν γνωσεις , εμπειριες και ευχαριστηση .
Το χομπυ, αν δεν ξοδεψεις χρονο γι'αυτο , δεν ειναι χομπυ.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vlad66
για άλλη μια φορά δοκιμάζω την λειτουργία των κεραμικών σε σχέση με τα ss ..
και αυτή την φορά "δίπλα - δίπλα" ...
αριστερά το σετ με τα κεραμικά.. δεξιά το σετ με τα stainless steel

IMG_20230930_232806[1].jpg

η διαφορά στην λειτουργία τους είναι απλά ..δραματική.
το αριστερό σετ εκτός του ότι δεν έχει τζόγο, όταν του δώσεις μια απαλή δεν λέει να σταματήσει να γυρνάει..
το δεξί θα σταματήσει πολύ πιο σύντομα και έχει τζόγο.. αν σφίξεις τον πύρο για να μαζέψεις τον τζόγο, απλά φρενάρει πολύ γρήγορα και σταματάει να γυρνάει..
βάλτε στο μυαλό σας τώρα την ακίδα / το στέλεχος / την ανάρτηση όταν διαβάζουν δίσκο , να προσπαθούν να "τραβήξουν" ρουλεμάν που αντιστέκονται....
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
όλοι οι "κεντρικοί πυλώνες" των ΜΚ2 που έχουν περάσει από τα χέρια μου (και δεν ήταν λίγοι..) έχουν μέτριο (μην πω κακό σε μερικές περιπτώσεις) φινίρισμα..
ένας από τους διαθέσιμους που έχω ήταν σε τέτοια κατάσταση που αναρωτιόμουν αν κάποιος τον είχε πειράξει στο παρελθόν.
μάλιστα είχα στείλει στον Μπάμπη φωτογραφία του ενώ ήδη του είχα περάσει ένα χέρι primer :

εικόνα_Viber_2023-10-01_01-03-45-764.jpg

αυτός από το M5G είναι μέτριος θα έλεγα.. μην κοιτάτε το χρώμα.. την υφή του μετάλλου στις γωνίες προσέξτε.
φυσικά οι ατσαλιές είναι σε σημεία που δεν φαίνονται εύκολα.

IMG_20231001_002048[1].jpg
 
χτες για "ζέσταμα" έκανα την προεργασία αλλά και την βαφή στο πολύ ταλαιπωρημένο εξάρτημα με τα ss ρουλεμάν, το οποίο θα "παροπλιστεί" και θα χρησιμεύσει για "demo"..

είναι πολύ πιο δύσκολο λόγω σχήματος από τον πυλώνα..

IMG_20231001_113102[1].jpg

IMG_20231001_113118[1].jpg


IMG_20231001_113139[1].jpg

να διευκρινίσω ότι η ταλαιπωρία του αφορά μόνο το χρώμα και όχι τα ρουλεμάν τα οποία είναι σε υπεράριστη κατάσταση.

IMG_20231001_113151[1].jpg


το δύσκολο εξάρτημα δεν με παίδεψε και βγήκε άψογο.
η αντοχή του θα αποδειχθεί , το χρώμα είναι διπλής φυσικά και το απαλό βερνίκι θα το προστατέψει στο βάθος του χρόνου..
κάτι που δεν "προσφέρει" η βαφή του εργοστασίου.. (αντοχή δλδ)


το θεωρητικά εύκολο εξάρτημα (ο πυλώνας) , μάλλον θα με παιδέψει απ'ότι βλέπω..
βιάστηκα να τρίψω το 1ο χέρι του primer ;;
(το primer είναι στην ουσία "ψιλό" σουρφασέρ)
η άλλη μάρκα primer που δοκίμασα ήθελε κάτι διαφορετικό;;
IMG_20231001_113254[1].jpg

βλέπω να του ρίχνω σουρφασέρ για να στρώσει.. κάτι που δεν ήθελα γιατί θα περάσει όλη η μέρα για ένα τόσο δα σκ@τό....
 
primer, σουρφασέρ και ξανά primer και μετά τρίψιμο για να πέσει η βαφή...
ώρες ατελείωτες μέχρι να στεγνώσει το κάθε υλικό για να πέσει επάνω του το άλλο...

IMG_20231001_120452[1].jpg
 
όλοι οι "κεντρικοί πυλώνες" των ΜΚ2 που έχουν περάσει από τα χέρια μου (και δεν ήταν λίγοι..) έχουν μέτριο (μην πω κακό σε μερικές περιπτώσεις) φινίρισμα............


View attachment 220652



View attachment 220653
Βρε καλοί φίλοι αυτό θέλω να πω.........😄
Νομίζω ότι πιάσατε τώρα το νόημα!
Βάλτε τώρα στη θέση των "κεντρικών πυλώνων" οτι υλικό τραβάει η ψυχή σας.😁
 
Ανάλογα το έτος κατασκευής ,την χρήση και πάει λέγοντας ,πουλήθηκαν Εκατομμύρια.
IMG_9220.jpeg
 
Βρε καλοί φίλοι αυτό θέλω να πω.........😄
Νομίζω ότι πιάσατε τώρα το νόημα!
Βάλτε τώρα στη θέση των "κεντρικών πυλώνων" οτι υλικό τραβάει η ψυχή σας.😁
Αυτο που κανει ο Βλαδιμηρος και αφορα το φινιρισμα της μπογιας, δεν εχει καμια απολυτως σχεση με αυτο που ειπες πιο πανω για την επιλογη συγκεκρομενου υλικου, στην περιπτωση της τροχαλιας λαστιχου ,που αφορα αποσβεσεις και ελεγχο κραδασμων, ακριβεια περιστροφης .
Αλλο το "νοημα" αυτου που κανει ο Βλαδιμηρος, αλλο το "νοημα" επιλογων που εχουν ακουστο αποτελεσμα και ακριβεια στην κινηση ενος πλατω.

Σχετικο...... τι ελαστικα εχεις στο αυτοκινητο σου ; Τα αγοραζεις για καλυτερη και ασφαλεστερη λειτουργια , ή βαζεις οτι βρεις ?
Σου ετυχε να βουίζουν καινουργια ελαστικα συγκεκριμενης μαρκας ? Να μην εχουν καλο κρατημα ? Να φθειρονται πολυ πιο γρηγορα απο καλυτερης ποιοτητας ελαστικα ? Μην πω για βροχη και αλλα τετοια. Τα πιο πανω, δεν εχουν σχεση με το ............ φινιρισμα.
Κανουν ερευνα και δοκιμες οι κατασκευαστες ελαστικων; Εχουν "συνταγες" δικες τους ?
Η αγοραζουν οτι λαστιχο βρουν στην αγορα ?

Αυτο ειναι το "νοημα" της .................... τροχαλιας ................... :D(y)
 
  • Like
Reactions: vlad66
Βρε καλοί φίλοι αυτό θέλω να πω.........😄
Νομίζω ότι πιάσατε τώρα το νόημα!
Βάλτε τώρα στη θέση των "κεντρικών πυλώνων" οτι υλικό τραβάει η ψυχή σας.😁
Στην προκειμένη περίπτωση ότι άλλο μέταλλο δεν θα έκανε καμιά ηχητική διαφορά.. φτάνει να είναι από μέταλλο για να παρέχει την κατάλληλη στιβαρότητα.
Ο πυλώνας είναι καλά βιδωμένος στην βάση του βραχίονα.
Αλλά αν ας πούμε ήταν από τιτάνιο , θα είχε άλλη "αίγλη" στην πιάτσα..:LOL:
 
Ανάλογα το έτος κατασκευής ,την χρήση και πάει λέγοντας ,πουλήθηκαν Εκατομμύρια.
View attachment 220727
Καμία σχέση το έτος κατασκευής, ούτε καν η χρήση εκτός και αν κάποιος βγάλει το εξάρτημα και του κάνει κάτι που δεν πάει το μυαλό μου...
Για να δεις το φινίρισμα στο μέταλλο του δικού σου "πυλώνα" πρέπει να τον βγάλεις ή να κάνεις "μαγικά" με κανένα καθρεπτάκι.
Έτσι από πάνω ή στα πλάγια δεν φαίνεται τίποτα το παράξενο.
Οι ατσαλιές είναι από την κάτω πλευρά στο πάνω μέρος..
Προφανώς με το χέρι καθαρίζουν τα υπολείμματα του αλουμινίου ένα ένα από το καλούπι.

Μπορεί να δεις μικρότερες ατσαλιές στο μέσα μέρος του κάθετου τμήματος, με μεγενθυτικό φακό ειδικά αν έχει λεντ φωτάκι.
Εδώ πχ :
IMG_20231001_001958.jpg
 
Last edited:
Αν ανέφερα το έτος κατασκευής είναι διότι ένα καλούπι έχει ημερομηνία λήξης εκτός αν ο κατασκευαστής το κρατήσει για ευνόητους και οικονομικούς λόγους ,απλά κοστίζει…

Στο αλουμίνιο υπάρχουν πολλές ποιότητες στο αεροπορικό αλουμίνιο προστίθεται και το μαγνήσιο και αυτό κοστίζει .

Δεν μπορώ να δω για το τι έχουν κάνει στο κάτω μέρος του βραχίονα γιατί απλούστατα τον έχω λύσει μέχρι σε ένα σημείο για την λίπανση του VTA στα πλαγιά τώρα που τον κοίταξα δεν έχει κάτι το μεμπτό απλά ποτέ δεν θα έμπαινα στην διαδικασία να αλλάξω ρουλεμάν γιατί κινδυνεύεις να τον πάρεις στο χέρι ,στον δικό μου πχ δεν υπάρχει ο παραμικρός τζόγος αν και πάλι σε ορισμένους άλλους και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι συνειδητή επιλογή να υπάρχει .

Θα έβαζα λοιπόν άλλον εξωτερικό μεγαλύτερο βραχίονα για να μπορώ να παίξω με άλλη κεφαλή.

Φυσικά η Technics είχε βγάλει βραχίονα από τιτάνιο τον ERA αυτό όμως παλιότερα .

Αλλά χαράς το κουράγιο του συντονιστή μας να δοκιμάζει τα πάντα και καλά κάνει .
 
Τελικά με βγάλατε νοκάουτ.😄
Μάλλον δεν μπορώ να σας εξηγήσω ,τι εννοώ (τουλάχιστον γραπτώς).
Κάτι πήγε να γίνει με το παράδειγμα του Πανικού στα αυτοκίνητα.
Το αμάξι μου είχε πάνω λάστιχα από μαμά ,που ήταν για πολλές κλωτσιές.
Δεν νομίζω ότι τα βάλανε κουτουρου.....άρα ΔΕΝ δοκίμασαν τα πάντα πριν τα βάλουν πάνω γιατί αν είχαν δοκιμάσει τα λάστιχα άλλου κατασκευαστή που έβαλα μετά όφειλαν να βάλουν αυτά.
Στρογγυλές λαστιχένιες οι τραχαλιες, στρογγυλά λαστιχένια και τα ελαστικά...😁😁😁😁

Κατάφερα κάτι τώρα????

(άσε που με τα ποστ μου σας αποθεωνω.....αυτό τουλάχιστον το έχετε καταλάβει🥰)
 
  • Love
Reactions: vlad66